• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on November 17, 2013, 20:53:17 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 17, 2013, 18:46:22 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 17, 2013, 17:37:55 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 17, 2013, 07:13:24 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 17, 2013, 05:07:12 AM
Det er så jævlig patetisk når folk ikke vet en dritt om mannen selv, men gjør seg opp meninger basert på randoms på nettet som mener det som passer inn i deres argumentasjon...


Randoms på nettet? Du mener britiske sportsjournalister og eksperter som følger litt mer med på Premier League (utenom United og Liverpool selvsagt) enn den jevne norske fotballsupporter?

Forresten morsomt at du bruker tid på et internettforum om du mener meninger fra "randoms på nettet" er så verdiløse.

Selvfølgelig velger jeg kilder som passer inn i min argumentasjon. Jeg har et argument, og jeg velger kilder som underbygger dette. Det er slik debatter virker. Om du er uenig med argumentet, så får du enten vise fram til kilder som motarbeider argumentet eller fortelle hvorfor kildene mine er eventuelt upålitelige, i stedet for å komme med idiotiske ad hominem angrep.



Sitter de britiske sportsjournalistene som ikke liker stilen hans med fasiten? Det er jo flere andre som har linket til eksperter som har snakket positivt om han. Jeg sier ikke at de er verdiløse, men det er så typisk dette forumet at folk er bunnløst negative. Og det er jo stor forskjell på å lese andres meninger som er bygget på meninger fra andre igjen, og det å lese/diskutere med folk som har gjort seg opp sin mening basert på noe de har sett selv.

Nesten alle her inne forventet at Bruun & co ville hive seg over Arne Sandstø eller lignende, og når vi faktisk ser på folk som har fått til noe på et mye høyere nivå enn norske klubber vanligvis er i nærheten av å hente, så er det førstemann til å finne noe negativt.
Fint å være kritisk til det klubben vår roter rundt i, men jeg mener det går litt for langt.


De sitter ikke med fasiten, men dette ER faktisk folk som ser på kampene, eller i et tilfelle faktisk spilte kampene. Jeg synes det er mer relevant å høre hva disse har å si enn å sikle på karens merittliste og juble ukritisk over at Brann gjør noe uventet. De som har linket til noe godt om McLeish har for det meste fokusert på resultater, og jeg har selv sagt at han nok vil få til resultater i Brann, men det er ikke det jeg har argumentert mot heller. Eneste jeg har sett, både her på forumet og når jeg googlet rundt for å finne artiklene jeg linket til, som forsvarte McLeish's spillestil, var en artikkel fra et intervju med McLeish selv. Faktisk flere intervjuer. Når en trener gjentatte ganger må forsvare sin spillestil, så synes jeg faktisk det taler i mot spillestilen i seg selv.

Ser ut til at stilen ikke var like ille i Skottland, jeg skal innrømme det, men jeg liker ikke at det hele tiden bringes opp et par enkeltspillere i den sammenhengen. Gir meg igjen en følelse av Skars med Ojo og Guastavino. Men det gir uansett et håp om at om han skulle komme hit så vil det ikke være altfor ille.

Jeg er kjempeglad om Brann er såpass ambisiøse at de ser på trenere med McLeish's meritter. Jeg er glad for at vi ennå har såpass godvilje blant Hardball til at de er villig til å hjelpe med ressurser. Jeg er glad for at vi ser utenfor Norge.

Men det veier ikke opp for hvor lei jeg er av Skarsfjord og Nilsen typer, og jeg er derfor mest negativ til McLeish. Særlig når jeg faktisk trodde de hadde lært og så etter folk med offensiv og attraktiv tankegang denne gangen.


Jeg sier at det er fint å være kritisk, så jeg skjønner ikke hvorfor du snakker om å juble ukritisk. Jeg kan ikke noe om hvilken tilstand klubbene var i når han var der. For alt jeg vet var de rævkjørte økonomisk, som gjorde det vanskelig å spille finfotball med manglende midler til å hente spillertyper. Det var bare et eksempel for å vise at man ikke må se seg blind på ting eksperter sier. Det kan ligge masse bak.

Jeg er også lei Skarsfjord-typer, men jeg tror en slik type som både har resultater og et mye større navn enn andre kandidater, vil kunne trekke tilbake entusiasmen, sponsorer og beviselig også pengefolkene. I forhold til kandidatene på markedet er dette utvilsomt det mest spennende. Det kan hjelpe godt på og være akkurat det vi trenger nå. Jeg er drittlei av at Brann er middelmådige og den evige negativiteten som har herjet klubben og oss rundt de siste årene, og vil i alle fall gå inn med et positivt og åpent syn på situasjonen, hvis det blir han.




Juble ukritisk var satt litt på kanten, men jeg synes jeg må ha lov til å være kritisk basert på kunnskap jeg har hatt om karen fra lenge før han var lansert som Brann-kandidat uten å bli stemplet som sutrepinne. Jeg er ikke sikker på den økonomiske situasjonen i Birmingham under McLeish, men fra denne siden: http://www.transferleague.co.uk/club-finances/club-finances-201011.html så ser det ut til at det økonomiske ikke var helt ryddig i nedrykksåret i hvert fall. Men de handlet likevel for over 19 millioner pund (15 millioner netto etter trukket fra salg) som er en respektabel sum, og mer enn de brukte sesongen før da de endte på 9. plass. I Aston Villa husker jeg det var mye tull med økonomien, og var vel derfor den tidligere treneren sluttet og McLeish måtte ta over.

Men jeg synes ikke dette er noe særlig unnskyldning for spillestil heller. Man må ikke spille kynisk med en dårlig stall for å oppnå relativ suksess, og dessuten gjorde han jo ikke det heller i siste året i Birmingham eller i Aston Villa heller.

Om McLeish kommer inn som trener vil jeg være tålmodig og støtte ham. Har han først blitt trener så må han få en sjanse, Brann har ingenting å tjene på om vi ikke gjør det. Men vil helst se at han ikke kommer hit i det hele tatt.

Huff

Ang overganger så solgte Rangers for uhorvelig mye mer enn de handlet for under McLeish, den skal han ha. Men, de hadde uansett et lønnsbudsjett som gjorde at de kunne trekke til seg ''litt'' bedre bosmanspillere enn eskempelvis Dundee Utd, Aberdeen og Hibs. 

Lasaron

I utgangspunktet vil jeg heller ha en umerittert trener som er riktig type, enn motsatt. Men jeg har gjort meg opp noen tanker om hvorvidt McLeish kommer til å stå for kjedelig fotball hos oss.

Jeg tar utganspunkt i at alle liker offensiv god fotball. Også Alex. Så vil en kombinasjon av hvilken type man er, hvilken kompetanse man har, og ligaen/rammebetingelser spille en rolle når man velger spillestil for laget sitt.
Nå har Alex pådratt seg et stempel som en som står for kjip fotball, og det er ikke gitt at han driter i det. Og så har han gått 18 måneder uten trenerjobb, og har sikkert gjort seg noen tanker om hvordan han kan gjøre ting annerledes og bedre hvis han får starte på nytt med blanke ark. Kanskje det vil falle seg naturlig for ham å gå for fin fotball i Brann, siden vi er en relativt stor klubb i vår liga?

En annen interessant ting. Litt på samme måte som at en ordinær eliteseriespiller normalt ville dominert om han skulle meldt overgang til en 2.divisjonsklubb, så kan det godt være at en ordinær eliteserietrener ville gjort det godt med en middels 2.divisjonsklubb.
Det kan godt tenkes at Skarsfjord eller Sandstø hadde klart seg langt dårligere i Villa, Birmingham og Rangers, selv om spillerne hadde vært lojale, rett og slett fordi de kanskje er dårligere trenere. På samme måte kan det godt tenkes at Alex er en såpass dyktig trener at i den norske eliteserien vil det være mye lettere for ham å få resultater enn i PL, fordi gjennomsnittskvaliteten på trenere i PL er mye høyere enn i eliteserien.

Oppsummert: En middels minus PL-trener kan fort være en God pluss eliteserietrener. Dette, kombinert med at han på en måte får begynne på nytt og at han sannsynligvis liker god, offensiv fotball, gjør at det fort kan bli bra fotball.
Tren på langskudd

bernu

Men fremdeles er McLeish en grå og kjedelig fyr.
Har rykte på seg for å være arrogant og komme på kant med supportere og media.
Han kommer ikke plutselig til å fyre opp stemningen, komme bort til Hansa og fyre opp oss supportere før kamp osv.... Han er ikke den typen.
Jeg savner Mjelde på de tingene der. Han klarte å skape entusiasme og fyr!
Det hadde David Nilsen også gjort. Jeg tror det å skape entusiasme er livsviktig for de neste årene her i Bergen.
HANSA - Z

Klaus_Brann

Quote from: 1908 on November 17, 2013, 21:15:47 PM
Her på bilde (Høyre side) ser vi hva han fikk til i Nottingham før han trakk seg.. 2012 dette...




7 kamper. Solbakken fikk vel noe sånt, det er vel ingen som kaller han en dårlig trener av den grunn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Ja, akkurat det å sparke en trener etter 40 dager synes jeg sier mer om ledelsen enn treneren.

1908


Falkman

Quote from: Jose Arrogantio on November 17, 2013, 22:06:48 PM
Ja, akkurat det å sparke en trener etter 40 dager synes jeg sier mer om ledelsen enn treneren.


Forest ble vel kun slått hårfint av Blackburn hva gjelder klovneri, og tvers igjennom udugelig lederskap forrige sesong. så akkurat den perioden bør ikke tillegges for mye vekt. selv om 6 poeng på 7 kamper ikke akkurat er noe særlig å skryte av!!

Huff

Quote from: Lasaron on November 17, 2013, 21:30:54 PM
Oppsummert: En middels minus PL-trener kan fort være en God pluss eliteserietrener. Dette, kombinert med at han på en måte får begynne på nytt og at han sannsynligvis liker god, offensiv fotball, gjør at det fort kan bli bra fotball.

Falkman

Quote from: Huff on November 17, 2013, 22:42:50 PM
Quote from: Lasaron on November 17, 2013, 21:30:54 PM
Oppsummert: En middels minus PL-trener kan fort være en God pluss eliteserietrener. Dette, kombinert med at han på en måte får begynne på nytt og at han sannsynligvis liker god, offensiv fotball, gjør at det fort kan bli bra fotball.


det stemmer, det siste der. i alle fall slik jeg har forstått det.

krøvel vellevold

Quote from: dr_cyanid on November 17, 2013, 19:56:17 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 17, 2013, 18:46:22 PM
Men det veier ikke opp for hvor lei jeg er av Skarsfjord og Nilsen typer, og jeg er derfor mest negativ til McLeish. Særlig når jeg faktisk trodde de hadde lært og så etter folk med offensiv og attraktiv tankegang denne gangen.


Først, dette er ikke et forsvar av Rune Skarsfjord. Men var Skarsfjord egentlig så ille når han hadde tilgang på spillere som Austin, Ojo og Guastavino? Var det ikke den sesongen Brann overrasket alle og tok en hederlig plassering tross alle tips om bunnplassering?

Poenget mitt er at tilgjengelig spillergruppe er vel så viktig som den personen som sitter på sidelinjen med ansvaret. Men det er ofte denne personen som blir stilt til ansvar når spillet blir dårlig og resultatene uteblir. Selv om spillerne selv ofte er hovedårsaken. Det er vel ingen her inne som tror at Brann i år hadde kunnet konkurrere med Godset og RBK selv med "offensive" Jurgen Klopp som trener?

Og at mange mener at Skarsfjord var for defensiv er jo det reneste tullball. Brann slapp jo inn alfor mange mål med den mannen bak roret. Hvor mange kamper mistet vi ikke grepet om selv etter å ha tatt ledelsen? Hvordan kan han da ha vært for defensiv?


En god eller dårlig trener kan ha mye å si. Han er ansvarlig for spillestil, taktikk, laguttak, bytter, coaching, treningsopplegg, motivasjon, å finne de riktige spillerne, osv.

Og kom an! Har virkelig Haugesund så mye bedre stall enn oss? Og om de så har; hvorfor er det Haugesund og ikke Brann (les: Skarsfjord/Walstad) som finner de riktige spillerne? Vi har ikke bare mer penger enn dem - vi har også denne ungdomsavdelingen det skrytes av.

Når det gjelder det defensive under Skars: Kan det tenkes at vi har kollapset så mange ganger nettopp fordi vi har lagt oss bakpå i stedet for å kjøre på videre når vi leder 1-0 og 2-0? For øvrig fikk vi i følge VGs sjansestatistikk flere sjanser mot enn for. Det er jo kanskje nettopp fordi vi selv legger opp til det ved å legge oss lavt. Det er to utfall av å ligge lavt: 1) Tette igjen og ikke la motstanderen komme til sjanser. 2) La motstanderen komme til sjanser.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det er jo hevet over enhver tvil at småklubber som Haugesund og Strømsgodset har jobbet bedre med pengene de har enn Brann de siste 5 årene (om vi ikke kan trekke linjen tilbake til klubben ble startet).

nero

Faktum er at Brann har fremstått som en defensiv klubb helt siden MIM. Både Skars og Nilsen prøvde gang etter gang å ri på resultat, og "tette igjen", spesielt på bortebane, men også hjemme. Problemet var bare at de sjelden klarte det. Dette tyder enten på at defensiv fotball er helt greit for Klovneveldet, eller kanskje mer sannsynlig, at de overhodet ikke har noen formening om hvilken type fotball Brann skal spille. Geniet gikk jo først etter Solskjær, som vel står for det stikk motsatte  av Steinar Nilsen. Nå har vi fått ett konkret navn på bordet, og det er en trener som må regnes som defensivt orientert. Det blir spennende å se om de neste navnene er av samme type, eller om Klovnenveldet fortsetter å vingle videre uten noen klar ide om hvilken type fotball vi skal spille.
Lions led by donkeys.

Belfort

Husk at det meste er basert på tilfeldigheter i Brann. De har ingen strategiplan på hvordan laget skal fremstå uavhengig av trener. De tar det som dukker opp i motsetning til en klubb som Bodø Glimt som har vært tro mot sin måte å spille på de siste 20 årene og som dermed henter trenere iht hvordan de skal fremstå.

storB

Ja, Bodø/Glimt er virkelig en foregangsklubb på sportslig suksess..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Belfort

Quote from: storB on November 18, 2013, 13:16:15 PM
Ja, Bodø/Glimt er virkelig en foregangsklubb på sportslig suksess..


Tåpelig svar. Det har vært gjort mye galt i den klubben men en struktur på hvordan de skal spille har alltid stått fast.

pidre

Bodø Glimt har hatt sine ups and downs, men slik er det ofte med lag frå småbyar.

Likevel, så lenge eg kan hugse har dei spelt lekker fotball uavhengig av trenar - og det står det faenta meg respekt av.
Saludar a los monos!

pidre

A Brann new test for McLeish?

http://www.heraldscotland.com/sport/football/a-brann-new-test-for-mcleish.22719735

Skal vi tru denne artikkelen er det samtalar denne veka:

"Former Brann Bergen striker Robbie Winters says ex-Scotland manager Alex McLeish would be a good choice as the Norwegian club's new head coach and that his fellow Scot should grab the opportunity when he flies over for talks this week".

Saludar a los monos!

Nixon

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=10136878

Hamrén hinter veldig om at han gir seg dersom Sverige ryker ut. Her bør Brann være på hugget og ta en prat med mannen.
Rød makt på Hansa

Leffen

Hamren trekker seg trolig vil Sverige ikke slår Portugal. Han vil jeg gjerne ha!

nero

November 18, 2013, 15:29:41 PM #2170 Last Edit: November 18, 2013, 15:33:26 PM by nero
Ja! Hamrén har fått kritikk for å være "defensiv", men dette er en mann som definitivt har peiling på fotball, og en som er sterk nok til å stå i mot Klovneveldet når det trengs. Dette er så mange hyller opp i forhold til Skarsfjord at jeg bukker og takker hvis dette blir en realitet. Merker at jeg er mer giret på ham enn på McLeish uten at jeg egentlig har noen blytunge argumenter for det..

På den annen side virker det som om Geniet og vennene hans er veldig innstilt på McLeish siden de har kontaktet sponsorer for å finansiere ham spesifikt.
Lions led by donkeys.

Jose Arrogantio

Så hvis det viser seg at McLeish ikke passer inn i Brann, som er godt mulig, skal sponsorene sponse sluttpakken også?

SK


Dunkin

Quote from: pidre on November 18, 2013, 14:31:42 PM
A Brann new test for McLeish?

http://www.heraldscotland.com/sport/football/a-brann-new-test-for-mcleish.22719735

Skal vi tru denne artikkelen er det samtalar denne veka:

"Former Brann Bergen striker Robbie Winters says ex-Scotland manager Alex McLeish would be a good choice as the Norwegian club's new head coach and that his fellow Scot should grab the opportunity when he flies over for talks this week".




Ser ut som det nå har blitt endret til neste uke i artikkelen, men siden den ble skrevet i går, på søndag, er det mulig de mener denne uken fortsatt.

Huff

Quote from: nero on November 18, 2013, 15:29:41 PM
På den annen side virker det som om Geniet og vennene hans er veldig innstilt på McLeish siden de har kontaktet sponsorer for å finansiere ham spesifikt.


Det er nettopp dette jeg finner skremmende. Forrige gang vi var på trenerjakt kunne BT presentere en lang liste over kandidater som noen i Brann hadde lekket. Mener det var tre svensker og to nordmenn (Nilsen og Berg?), og i tillegg kom Toppen Beck in fra intet. Før dette hadde først Solskjær og så Hareide gjort seg uaktuelle, og en hadde og tilsynelatende silt ut Bergstrand. Denne gangen er det kun en kandidat som nevnes, og han er kjent som en ekstremt defensiv trener. Det kan virke som de virkelig satser på McLeish, som om han i alle fall er et suverent førstevalg om ikke den eneste kandidaten de står igjen med -om de i det hele tatt har vurdert noen andre kandidater...

Mitt håp nå er at skotten priser seg ut.

ostraume

Det er da ingen grunn til å anta at Brann kun sikter på et felt med en mann.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Falkman

Quote from: SK on November 18, 2013, 18:31:44 PM
Hamrén ? Ja takk!


men i så fall kan vi vel vinke farvel til offensiv og underholdende fotball?


SK

Quote from: Falkman on November 18, 2013, 20:07:06 PM
Quote from: SK on November 18, 2013, 18:31:44 PM
Hamrén ? Ja takk!


men i så fall kan vi vel vinke farvel til offensiv og underholdende fotball?


Jeg er langt mer opptatt av å få inn en skikkelig kvalietstrener, fremfor å se meg blind på dette med at en trener må være ultraoffensiv og levere sprudlende spill hele tiden. Det må være et kriterie, men ikke et altomfattende kriterie. Hamrén er en trener på et nivå som hadde gjort han til et kupp for Brann. Jeg er heller ikke så bekymret for at vi bare får se kjedelig spill med Hamrén.

ostraume

Hvem er egentlig disse sprudlende offensive trenerne folk snakker om? Finnes det et navn, et eksempel?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Jönsson, f eks? Zeman er ledig! ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Hristo Stoichkov er også ledig, han har jo stått for sprudlende fotball i sin tid hos Litex Lovech. 103 scorte mål, 42 imot :)

Nixon

Quote from: ostraume on November 18, 2013, 20:52:44 PM
Hvem er egentlig disse sprudlende offensive trenerne folk snakker om? Finnes det et navn, et eksempel?


David Nielsen, selvsagt! He he, har tenkt på det samme selv. For er ikke vi sinnsykt kravstore dersom Sveriges landslagstrener ikke er god nok? For var ikke han en populær trener i bartebyen som de slapp fra seg med tungt hjerte?

Et annet moment er pengeaspektet. En trener med et navn vil sannsynligvis ha større sjanse til å få penger til å kjøpe for. Og dermed større sjanse til å lykkes.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Det kunne blitt litt språkproblemer med godeste Stoichkov;

http://www.youtube.com/watch?v=oZwenQSAv0I
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Zolkan

Inn med Charlie Miller som trener. Robbie Winters som assistent.  Kan ikkje slå feil. Hadde blitt fullt på tribunene i det minste.

nero

Lions led by donkeys.

blobby winters

Quote from: bernu on November 17, 2013, 21:52:13 PM
Men fremdeles er McLeish en grå og kjedelig fyr.
Har rykte på seg for å være arrogant og komme på kant med supportere og media.
Han kommer ikke plutselig til å fyre opp stemningen, komme bort til Hansa og fyre opp oss supportere før kamp osv.... Han er ikke den typen.
Jeg savner Mjelde på de tingene der. Han klarte å skape entusiasme og fyr!
Det hadde David Nilsen også gjort. Jeg tror det å skape entusiasme er livsviktig for de neste årene her i Bergen.



Helt uenig. McLeish var vinnertypen som fyrte opp resten av spillerne da han spilte for Alex Ferguson's Aberdeen. Sir Alex ville beskrevet han som en vinnertype med besluttsomhet og stå på vilje.

Kanskje oppleves han som grå og kjedelig fordi han er ukomplisert og snakker enkelt språk - noe vi trenger etter alt rart Skars kom med og det er noe spillere setter pris på.

Han har lang erfaring fra et mye høyere nivå enn TL. Jeg blir irritert over alle som vil ha David Nielsen som trener. Litt over 1 sesong i norsk 2. divisjon hvor suksess der ble bygget opp på kontakter innenfor Brann hvor han har klart å hente gode talenter fra Brann 2 og juniorer. Det er ingenting å skryte av i forhold til...
- the treble i Skottland
- Seier for Skottland i EM borte mot regjerende VMere Frankrike.
- Carlton Cup med Birmingham (første trofé siden 1963)
- 9.plass i PL med Birmingham (høyeste plassering siden 1959)

Ja, alle husker Aston Villa. Men, Villa supportere var negativ til han fra dag 1 bare fordi han hadde fortid i Birmingham. Med en slik forutsetning (sammenligne dette med negativitet rundt Skars etter forlengelsen) var den jobben en umulig oppgave.

Hent McLeish med engang og hvis Brann fans kan gjøre det som Villa fans ikke klarte å gjøre og de gir han en positiv velkomst blir dette veldig bra.

Corran

November 18, 2013, 22:22:54 PM #2187 Last Edit: November 18, 2013, 22:25:45 PM by Corran
Quote from: Zolkan on November 18, 2013, 21:28:08 PM
Inn med Charlie Miller som trener. Robbie Winters som assistent.  Kan ikkje slå feil. Hadde blitt fullt på tribunene i det minste.

fult hus og fylla

Men det er litt deilig å være Brannsupporter igjen Uansett kor uenige vi måtte være så er det drit deilig å diskutere hvem som skal bli ny trener og sportssjef
Hadde vi i tillegg blitt kvitt rbh så hadde verden vært vakker
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Quote from: blobby winters on November 18, 2013, 21:45:09 PM
Han har lang erfaring fra et mye høyere nivå enn TL. Jeg blir irritert over alle som vil ha David Nielsen som trener.


Jeg vil mye heller gamble på en trener der vi ikke vet hva vi får, enn å velge et trolig lang sikrere valg der vi vil få bra resultater, men med kjip fotball. Nå tror jeg ikke en må velge enten fra Nielsen-hyllen eller McLeish, det finnes nok en mellomting, men jeg orker ikke mer kjip fotball på stadion.

Vil heller se prøving og feiling med sprudlende angrepsfotball enn at en får til å ''parkere bussen'' og vinne etter noen langpasninger på en stor spiss og en kontring i ny og ne.

krakra

Quote from: blobby winters on November 18, 2013, 21:45:09 PM
Quote from: bernu on November 17, 2013, 21:52:13 PM
Men fremdeles er McLeish en grå og kjedelig fyr.
Har rykte på seg for å være arrogant og komme på kant med supportere og media.
Han kommer ikke plutselig til å fyre opp stemningen, komme bort til Hansa og fyre opp oss supportere før kamp osv.... Han er ikke den typen.
Jeg savner Mjelde på de tingene der. Han klarte å skape entusiasme og fyr!
Det hadde David Nilsen også gjort. Jeg tror det å skape entusiasme er livsviktig for de neste årene her i Bergen.



Helt uenig. McLeish var vinnertypen som fyrte opp resten av spillerne da han spilte for Alex Ferguson's Aberdeen. Sir Alex ville beskrevet han som en vinnertype med besluttsomhet og stå på vilje.

Kanskje oppleves han som grå og kjedelig fordi han er ukomplisert og snakker enkelt språk - noe vi trenger etter alt rart Skars kom med og det er noe spillere setter pris på.

Han har lang erfaring fra et mye høyere nivå enn TL. Jeg blir irritert over alle som vil ha David Nielsen som trener. Litt over 1 sesong i norsk 2. divisjon hvor suksess der ble bygget opp på kontakter innenfor Brann hvor han har klart å hente gode talenter fra Brann 2 og juniorer. Det er ingenting å skryte av i forhold til...
- the treble i Skottland
- Seier for Skottland i EM borte mot regjerende VMere Frankrike.
- Carlton Cup med Birmingham (første trofé siden 1963)
- 9.plass i PL med Birmingham (høyeste plassering siden 1959)

Ja, alle husker Aston Villa. Men, Villa supportere var negativ til han fra dag 1 bare fordi han hadde fortid i Birmingham. Med en slik forutsetning (sammenligne dette med negativitet rundt Skars etter forlengelsen) var den jobben en umulig oppgave.

Hent McLeish med engang og hvis Brann fans kan gjøre det som Villa fans ikke klarte å gjøre og de gir han en positiv velkomst blir dette veldig bra.
Kanskje han oppleves som kjedelig fordi samtlige klubber han har trent har apilt drittkjedelig, defensiv og destruktiv fotball?

esp123

Quote from: dudo on November 18, 2013, 21:02:02 PM
Jönsson, f eks? Zeman er ledig! ;-)

Zeman hadde vært FANTASTISK!

blobby winters


[/quote]Kanskje han oppleves som kjedelig fordi samtlige klubber han har trent har apilt drittkjedelig, defensiv og destruktiv fotball?
[/quote]

Ikke Rangers. Ikke Hibernian når de spilte mot alle andre enn Celtic, Rangers.
Er det noen her inne som virkelig mener at Birmingham City burde ha kjørt over Man Utd., Chelsea, Arsenal osv med angreps fotball fra øverste hylle?

Huff

Quote from: blobby winters on November 19, 2013, 06:39:42 AM

Kanskje han oppleves som kjedelig fordi samtlige klubber han har trent har apilt drittkjedelig, defensiv og destruktiv fotball?
[/quote]

Ikke Rangers. Ikke Hibernian når de spilte mot alle andre enn Celtic, Rangers.
Er det noen her inne som virkelig mener at Birmingham City burde ha kjørt over Man Utd., Chelsea, Arsenal osv med angreps fotball fra øverste hylle?
[/quote]

Hvordan spilte Rangers da?

Jepphepp

- Mitt mål er å slippe inn null mål. Det blir vanskelig, men det er mitt mål. (Piotr Leciejewski 2014)

pidre

Sprudlende angrepsfotball? At laget spiller fin fotball og ikkje kick and run synes eg er viktig. 

Saludar a los monos!

storB

Quote from: Belfort on November 18, 2013, 13:22:21 PM
Quote from: storB on November 18, 2013, 13:16:15 PM
Ja, Bodø/Glimt er virkelig en foregangsklubb på sportslig suksess..


Tåpelig svar. Det har vært gjort mye galt i den klubben men en struktur på hvordan de skal spille har alltid stått fast.


Så lenge de har en fast struktur på hvordan de skal spille så er det greit, uavhengig om denne "strukturen" fører til sportslig suksess eller ikke? Minner meg om RBH argumentasjon for at Skars fikk forlenget kontrakten. Hadde du no referert til Barcelona men Bodø/Glimt..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

pidre

Stoitckov var nemd, han var i allefall ein fantastisk spelar. Når vi først er inne på crazy trenere, kva med Van Gaal og Trappatoni - her ville RBH blitt rævkjørt og spelarane ytt garantert 100 %.


http://www.youtube.com/watch?v=fhAo67BJ1wY

http://www.youtube.com/watch?v=Bqp64q7kHmw

Saludar a los monos!

pidre

Quote from: storB on November 19, 2013, 08:20:33 AM
Quote from: Belfort on November 18, 2013, 13:22:21 PM
Quote from: storB on November 18, 2013, 13:16:15 PM
Ja, Bodø/Glimt er virkelig en foregangsklubb på sportslig suksess..


Tåpelig svar. Det har vært gjort mye galt i den klubben men en struktur på hvordan de skal spille har alltid stått fast.


Så lenge de har en fast struktur på hvordan de skal spille så er det greit, uavhengig om denne "strukturen" fører til sportslig suksess eller ikke? Minner meg om RBH argumentasjon for at Skars fikk forlenget kontrakten. Hadde du no referert til Barcelona men Bodø/Glimt..


Ser ikkje heilt forskjellen. Poenget er vel at begge klubbane har tydelege rammer for korleis dei skal spele. Ressursane som ein putter inn i dette er ein annan ting.
Saludar a los monos!

Henki

Quote from: Huff on November 19, 2013, 07:04:10 AM
Quote from: blobby winters on November 19, 2013, 06:39:42 AM

Kanskje han oppleves som kjedelig fordi samtlige klubber han har trent har apilt drittkjedelig, defensiv og destruktiv fotball?


Ikke Rangers. Ikke Hibernian når de spilte mot alle andre enn Celtic, Rangers.
Er det noen her inne som virkelig mener at Birmingham City burde ha kjørt over Man Utd., Chelsea, Arsenal osv med angreps fotball fra øverste hylle?
[/quote]

Hvordan spilte Rangers da?
[/quote]

Godt nok til at de blant annet scoret over 100 mål i en av sesongene som endte med ligagull under McLeish.
Ballen skal fremover!

Jepphepp

November 19, 2013, 08:55:36 AM #2199 Last Edit: November 19, 2013, 09:01:32 AM by Jepphepp
Quote from: pidre on November 19, 2013, 08:07:27 AM
Sprudlende angrepsfotball? At laget spiller fin fotball og ikkje kick and run synes eg er viktig. 




Det er jeg enig i! At et lag med McLeish eller Hamren bak roret ikke kan spille fin fotball, det er jeg uenig i. Hvem spiller kick and run nå til dags uansett?
- Mitt mål er å slippe inn null mål. Det blir vanskelig, men det er mitt mål. (Piotr Leciejewski 2014)

Go Up