• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ZsoltKorcsmar

Ikke spøk til alvor bernu. Hvorfor skal Duncan Ferguson ville være juniortrener i Everton fremfor hovedtrener i Brann og muligheter for å tilegne seg erfaring fra europaligaen om alt går etter Bruunens plan.
Skjønner at noen prioriterer junior og reservelagsjobber foran førstelagsjobber i mindre ligaer. Men langt i fra alle. Om jeg for eksempel var reservelagstrener i Ajax, Lazio eller for den slags skyld Everton, og fikk tilbud fra feks Rosenborg eller Brann, altså klubber med stort potensiale og interesse rundt, hadde det ikke vært utelukket at jeg hadde slått til.

Fra å være en løpegutt nede i systemet til å bli hovedtrener med ansvar og mulighet for å bygge egen karriere må da være litt spennende?

Solskjær vraket jo reservetrener i United for Molde, og det var ikke fordi han ville "hjem". Trivdes utmerket i United, men selve jobben i Molde var mer fristende enn den han hadde.

Lasaron

Arne Sandstø sitt Sandefjord skal visstnok være ett av to lag i 1. divisjon som bare har heltidsansatte spillere i A-stallen. Likevel kom de bare på 8. plass.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: ZsoltKorcsmar on November 14, 2013, 10:16:30 AM
Ser ikke for meg at brann skal hente en argentiner eller lignende, selv om jeg synes tanken er spennende. Er nok el del dyktige trenere fra sør-europa og sør-amerika som er åpen for å starte "europakarrieren" på en mellomstasjon som Tippeligaen er. Tror likevel ikke brann er moden med en Franskmann eller Spanjol bak spakene.


Nå skal jo en haug med folk fra avdeling Sport til Argentina og Uruguay på studietur for å se på talentarbeidet i de to landene. Kanskje de kommer hjem med en trener?;)

Skulle Brann hentet en trener fra så langt vekke måtte vedkommende som et minstekrav snakket godt engelsk. Ellers hadde det ikke fungert. Men tviler sterkt på at Brann i det hele tatt tenker i de baner.
Rød makt på Hansa

Ricky

Quote from: ZsoltKorcsmar on November 14, 2013, 10:56:29 AM
Ikke spøk til alvor bernu. Hvorfor skal Duncan Ferguson ville være juniortrener i Everton fremfor hovedtrener i Brann og muligheter for å tilegne seg erfaring fra europaligaen om alt går etter Bruunens plan.
Skjønner at noen prioriterer junior og reservelagsjobber foran førstelagsjobber i mindre ligaer. Men langt i fra alle.


Når vi ansatte Mjelde i sin tid, så stod det mellom ham og Roy Aitken, assistenttrener i Leeds (og tildligere Aberdeen-manager). Og han var jo såpass interessert i jobben at man kom helt til sluttforhandlingene, selv om Leeds på den tiden fortsatt var et PL-lag.

Vi får se om dagens gjeng har en like bred synsvinkel. Om ikke annet, så må vel Cato Guntveit kjenne til noen andre Aberdeen-managere :)

Huff

Fordelen med å se til Nederland, og forsåvidt og Tyskland, er språket.

Har selv kjent tyskere som er flytende i norsk innen 2 måneder etter de satte sin fot i republikken, og for nederlendere går det visstnok enda fortere.

tsrqpo

For min del, så kunne det vært spennende med en førstelags eller reservelagstrener fra en storklubb. Jeg regner med at det er noen godt skolerte fremmadstormende menn der.

Se f.eks på René Meulensteen. Gikk av som trener i United når Moyes tok over, og fikk jobb som manager i Fulham (var riktig nok innom Russland kort tid). Det er annerkjente jobber i storklubber, med dyktige trenere.
Men nå har ikke jeg oversikten over disse gutta der.

Alt er bedre enn gjenbruk av middelmådige norske trenere, som går fra klubb til klubb.

Joggi Bogga

Quote from: Nixon on November 14, 2013, 12:32:11 PM
Quote from: ZsoltKorcsmar on November 14, 2013, 10:16:30 AM
Ser ikke for meg at brann skal hente en argentiner eller lignende, selv om jeg synes tanken er spennende. Er nok el del dyktige trenere fra sør-europa og sør-amerika som er åpen for å starte "europakarrieren" på en mellomstasjon som Tippeligaen er. Tror likevel ikke brann er moden med en Franskmann eller Spanjol bak spakene.


Nå skal jo en haug med folk fra avdeling Sport til Argentina og Uruguay på studietur for å se på talentarbeidet i de to landene. Kanskje de kommer hjem med en trener?;)

Skulle Brann hentet en trener fra så langt vekke måtte vedkommende som et minstekrav snakket godt engelsk. Ellers hadde det ikke fungert. Men tviler sterkt på at Brann i det hele tatt tenker i de baner.


Litt pussig valg.
Selv om Uruguay er inne i en meget god periode, på alle nivåer, er det europeiske land som det bør være mer naturlig å se til. Når det gjelder Argentina spesielt er jo kvaliteten allerede langt under det den var. Skal ikke forundre meg om de selv reiser over atlanteren for å hente inspirasjon.


Sør-amerikanske trenere vil, som noen er inne på, ha en utfordring med språket. men de vil streveminst like mye med at forholdet mellom trener og spillere er langt mindre personlig enn de er vant til. Dessuten vil den multikulturelle Europeiske stallen gi dem utfordringer som de aldri tildligere har vært borti.

Et rungende nei til latinamerikanske trenere fra meg.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!


Nixon

http://www.tv2.no/sport/fotball/punger-ut-millionsum-for-fergusonbesoek-4157069.html

Ferguson tar én million for en kamp. Blir kanskje litt høy lønn for en hel sesong, men kanskje han gir rabatt dersom han slipper å holde foredraget sitt foran hver av disse kampene?:)
Rød makt på Hansa

ZsoltKorcsmar

Nederland og Tyskland er spennende ja. Vi mÃ¥ begynne Ã¥ tenke nyskapende. I Ã¥resvis var det jo kun vært middelmodige trenere som har gÃ¥tt pÃ¥ runddans i ligaen. Er nesten som det er vedtatt og lovfestet at norske trenere  har rett pÃ¥ en jobb, altsÃ¥ blir du sparket i rosenborg henter viking deg osv. Man skal ikke hente trenere som fÃ¥r sparken rundtom bare fordi de er norske. NÃ¥ er Smerud og Tom Nordlie "gode kandidater", men det har jeg liten tro pÃ¥.

Når en del lag nå begynte å hente trenere fra Sverige for noen år siden, slo det skikkelig til. Janne, Hamren, Jonevret osv. Mye bedre enn å hente Skarsfjord, Tom Nordlie og Monsamjelden. Om vi nå tar det enda et steg, og faktisk ser på det nederlandske og tyske markedet tror jeg vi kan være inne på noe bra.

I de landene er disiplin, tekniske og taktiske ferdigheter i høysetet. En god trener som har gått skolen i Feyenoord, Ajax eller PSV og nå er underlagt en manager eller jobber for reservelag tror jeg kan være mange hakk opp fra det mange av Norske middelmodige adeccotrenere står for.

Straffe!!!

Quote from: tsrqpo on November 14, 2013, 13:45:04 PM
For min del, så kunne det vært spennende med en førstelags eller reservelagstrener fra en storklubb. Jeg regner med at det er noen godt skolerte fremmadstormende menn der.

Se f.eks på René Meulensteen. Gikk av som trener i United når Moyes tok over, og fikk jobb som manager i Fulham (var riktig nok innom Russland kort tid). Det er annerkjente jobber i storklubber, med dyktige trenere.
Men nå har ikke jeg oversikten over disse gutta der.

Alt er bedre enn gjenbruk av middelmådige norske trenere, som går fra klubb til klubb.


Og innimellom disse jobbene gjorde Meulensteen fullstendig vrak på Brøndby og fikk sparken. Fikk vel også fyken i Russland når han som ass.trener ble dyttet opp som først-i-alt (hørt om den varianten før?).
Virker på meg som en fyr som fungerer veldig bra i team med en sterk og god manager, men som ikke får det helt til på egenhånd.


Tror de fleste er enige i at en sportsjef må først inn, også Brann, men tror ikke de har tid til å legge den ene ballen helt død mens de jobber med den andre.

Altså: Førstepri tipper jeg er å få inn en sportsjef først, men dersom "den gode trener-kandidaten" kommer rekende på en fjøl vil jeg tro de ikke sier "nei takk, vi må først snakke med han vi diskuterer som ny sportssjef".

Brannfan23

Kommer Robbie Fowler til Brann? Var noen som skrev her at de hadde sett han på søndag her i Bergen.

tsrqpo

Det var vel ikke tanken å lansere en Meulesteen debatt, da han selvfølgelig ikke er aktuell, bare et eksempel på at det er mulig å tenke på ass/første/reserve-trenere fra store klubber.
Engelsk, Tysk, Nederlandsk osv. Heller det enn norsk gjenbruk.

Han var forøvrig hovedtrener i 16 dager i russland, så det blir vel litt lite å dømme han på. Og i Brøndby var det storkonflikt mellom han og ledelsen.

Når det kommer til at vinburde ha en sportsjef først, så hadde sikkert det vært ideelt, men først må de avgjøre at de skal ha en sportsjef. Og så må de finne ut hvem det blir. Ting tar tid, eg tipper at det er en trener på plass først.



Xminator

Quote from: Nixon on November 14, 2013, 14:24:23 PM
http://www.tv2.no/sport/fotball/punger-ut-millionsum-for-fergusonbesoek-4157069.html

Ferguson tar én million for en kamp. Blir kanskje litt høy lønn for en hel sesong, men kanskje han gir rabatt dersom han slipper å holde foredraget sitt foran hver av disse kampene?:)


Kanskje man kunne fått låne ham en uke for 2 millioner og fått en skikkelig "Save the club" opplevelse. Brann kunne tjent det inn igjen ved å gjøre det til reality-tv. For ikke å snakke om hvor positivt det hadde vert for klubben å få rusket opp i inngrodd tankegods.

Så spørs det hvor mye av erfaringen som faktisk er overførbar. Mye av oppskriften lar seg ikke kopiere fordi lønningene på sjefer, assistenter og speidere ikke kan skaleres med klubbstørrelse.

Kagain

Jeg ser det spøkes med Big Dunc her inne. Jeg tror problemet med en slik løsning (i motsetning til Solskjær) er at han "snart" er ferdigutdannet. Han er altså ikke utdannet enda. Han har jo ikke så fryktelig mye erfaring som trener da. Solskjær hadde jo tross alt fått prøvd seg i noen år som trener på forskjellige nivå i Man Utd.

Edgard Davids var faktisk en litt spennende kandidat på papiret. Da også med tanke på språket. Nederlandsk er jo veldig likt flamsk, og om dere kikker i en flamsk avis er det mulig å hente ut mye informasjon selv om man aldri har lært flamsk. De sier jo det at flamsk ikke er noe problem å lære for skandinaver, og da regner jeg med at dette går begge veier.

Det som taler mot Davids er vel det at han ikke har de beste resultatene fra Barnet. Men i teorien burde Brann vært noe som kanskje kunne vært interessant for han, rent økonomisk sett. Tviler på at han noensinne har drømt om å flytte til Norge.

Om det bare er navnet som burde telle kan se mot kan man virkelig se utenfor boksen og få en riktig lurendreier. Glad i kokain, skattesnyting og håndball: Diego Maradona. Han er jo arbeidsledig for tiden, eller? Ok. Det forslaget var ikke helt seriøst ment.

Corran

Tror ikke det kommer inn en sportssjef før trener.
Det ikke lenge til Januar og sesongoppkjøring. Om ikke det kommer en sportssjef rekende på en fjøl eller noen blir sparket oppover i systemet (eller RBH tar det ansvaret og siden han var så god i jobben sist) så ser jeg ikke hvordan de skal få tid til en sportsjefsansettelse og en trener ansettelse på kun 1,5-2 mnd. Det skal jo også sikker byttes ut litt på assistent siden og i støtteapparatet da en ny trener sikkert vil ha med seg sine folk. Så realistisk sett så kommer nok sportssjef i andre rekke
Og det er jo selvfølgelig noe som kan skape problemer og konflikter senere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Nixon on November 14, 2013, 23:14:01 PM


Det er noe med den mannen, jeg kan ikke helt sette fingeren pÃ¥ hva. men uansett fÃ¥r det meg til Ã¥ tro at han har et solid trener-emne i seg. uten at jeg pÃ¥ noen som helst slags mÃ¥te ønsker at  han skal bli vÃ¥r trener nÃ¥.

Django

FÃ¥tt med dere siste nytt?
Nå startes det en ny supporter gruppe i brann miljøet. Gruppen skal hete: Brann Support Bergen.
Meldingen som sendes rundt på facebook for å rekrutere folk er følgene:
"Hei alle sammen!
Ikveld har vi vært i møte med Daffy ang opprettelse av ny supportergruppe! Dette er noe Brann støtter oss i! Vi får samme fordelene og prisene som Bataljonen, og vi kan få eget felt om vi ønsker dette. De som har fornyet partoukortet sitt, kan få bytte over til Brann Support Bergen om de ønsker dette. Frode er med oss, og nå skal vi stå samlet som en supportergruppe til neste år! Vi tenkte å ha et møte neste uke, og alle er velkommen.
Det er på tide at vi står sammen, og får tilbake samholdet som vi Brannsupporterne er kjente for! Vi er den 12 mann, og vi kler oss i rødt med stolthet.
Er DU med?"

Jeg skjønner ikke en dritt av hva disse folkene holder pÃ¥ med? De skriver at det er pÃ¥ tide at vi stÃ¥r sammen, og fÃ¥r tilbake samholdet som vi brannsupportere er kjente for? Javel? Hvorfor skal de da starte en ny supportergruppe, stÃ¥ heller sammen i bataljonen, i mine øyne blir dette enda større splittelser.  Hvordan skal de fÃ¥ eget felt? NÃ¥r vi ville ha eget stÃ¥felt ble jo det et hælvetes styr.. Men nÃ¥r disse folkene kommer, sÃ¥ skal de fÃ¥ alt servert pÃ¥ sølvfat? Dette er bare tragisk fra Brann sin side og disse supporterene.
You don't run, not when you're with us... You stand your ground and fight!

1908

Hadde du vist hvem som står bak dette Django, så hadde du tatt til tårene.... av latter...

krakra

Alex McLeish skal være aktuell som ny Branntrener i følge BT. Har to seriegull med Rangers, flere cupgull i Skottland og er i dag i Nottingham Forrest i Championship.

Er det noe som kunne ført til litt optimisme hos de mest kravstore her inne? :P

Django

Quote from: 1908 on November 15, 2013, 00:13:33 AM
Hadde du vist hvem som står bak dette Django, så hadde du tatt til tårene.... av latter...


Jeg har blitt fortalt hvem den personen er..
You don't run, not when you're with us... You stand your ground and fight!

1908

Quote from: Django on November 15, 2013, 00:19:38 AM
Quote from: 1908 on November 15, 2013, 00:13:33 AM
Hadde du vist hvem som står bak dette Django, så hadde du tatt til tårene.... av latter...


Jeg har blitt fortalt hvem den personen er..


Første bokstav? :P

Django

Quote from: 1908 on November 15, 2013, 00:21:28 AM
Quote from: Django on November 15, 2013, 00:19:38 AM
Quote from: 1908 on November 15, 2013, 00:13:33 AM
Hadde du vist hvem som står bak dette Django, så hadde du tatt til tårene.... av latter...


Jeg har blitt fortalt hvem den personen er..


Første bokstav? :P


Du vet veldig godt hvem det er.
You don't run, not when you're with us... You stand your ground and fight!

dudo

Quote from: krakra on November 15, 2013, 00:18:24 AM
Alex McLeish skal være aktuell som ny Branntrener i følge BT. Har to seriegull med Rangers, flere cupgull i Skottland og er i dag i Nottingham Forrest i Championship.

Er det noe som kunne ført til litt optimisme hos de mest kravstore her inne? :P


Haha, Helsiken. Ikke det mest moderne valget i verden, men kjør på!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brann89

Quote from: Nixon on November 14, 2013, 23:14:01 PM


Må si at da eg såg den artikkelen, så ble eg en smule nervøs. Trodde han var en mulig kandidat til Brann jobben, så godt at eg gjekk inn på artikkelen å fikk bekreftet at det ikkje var tilfelle.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Falkman

Quote from: dudo on November 15, 2013, 00:39:18 AM
Quote from: krakra on November 15, 2013, 00:18:24 AM
Alex McLeish skal være aktuell som ny Branntrener i følge BT. Har to seriegull med Rangers, flere cupgull i Skottland og er i dag i Nottingham Forrest i Championship.

Er det noe som kunne ført til litt optimisme hos de mest kravstore her inne? :P


Haha, Helsiken. Ikke det mest moderne valget i verden, men kjør på!


Han er ikke i Forest. han var der. og han var der bare i 40 dager, frem til februar i Ã¥r. akkurat det sier nok mest om Forest, og alt klovneriet som foregikk der forrige sesong. slik jeg husker Mcleish fra Villa og Birmingham, er han langtifra noen eksponent for offensiv og underholdende fotball. ikke at jeg har noen som helst slags tro pÃ¥ at han er vÃ¥r nye trener, da  men.

Koffert1

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6983700.ece

Skotsk fotballmanager ved navn Alex høres jo meget lovende ut. Noen som har peiling på mannens fotballfilosofi?

Uten Ã¥ vite noenting om denne mannen, sÃ¥ gir det meg likevel en overraskende god følelse dersom dette stemmer.  Tror ihvertfall "søkefilterne" er gode, selvom det foreløpige resultatet kanskje ikke er helt 100.

Klaus_Brann

Da skal de i alle fall ha kred for å gå en utradisjonell vei om ikke annet. Anglofile Bergen bør jo steile kun for at det er en trener fra det fantastiske Storbrittania som er aktuell for oss.

Jeg har forøvrig ikke peiling på hva slags fotball han står for, men han har i alle fall en bedre CV enn de fleste trenerne vi noengang har hatt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kararay

November 15, 2013, 03:36:39 AM #1929 Last Edit: November 15, 2013, 03:39:30 AM by Kararay
Quote from: Django on November 15, 2013, 00:06:02 AM
Fått med dere siste nytt?
Nå startes det en ny supporter gruppe i brann miljøet. Gruppen skal hete: Brann Support Bergen.
Meldingen som sendes rundt på facebook for å rekrutere folk er følgene:
"Hei alle sammen!
Ikveld har vi vært i møte med Daffy ang opprettelse av ny supportergruppe! Dette er noe Brann støtter oss i! Vi får samme fordelene og prisene som Bataljonen, og vi kan få eget felt om vi ønsker dette. De som har fornyet partoukortet sitt, kan få bytte over til Brann Support Bergen om de ønsker dette. Frode er med oss, og nå skal vi stå samlet som en supportergruppe til neste år! Vi tenkte å ha et møte neste uke, og alle er velkommen.
Det er på tide at vi står sammen, og får tilbake samholdet som vi Brannsupporterne er kjente for! Vi er den 12 mann, og vi kler oss i rødt med stolthet.
Er DU med?"


Ka faen er dette for noe piss? Dette er jo helt på trynet. Om de da stiftes, så håper eg at de havner på BT-tribunen ellers kan det bli VELDIG dårlig stemning på Frydenbø.
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Jose Arrogantio

Alex McLeish er kjent for kjedelig og destruktiv fotball og har rykket ned i Premier League med flere lag. NEI TAKK!

Xminator

Med tanke på den første entusiasmen så kan du nok ikke gjøre mye feil med en skotsk trener. Vet mye for lite om mannen til å være optimist eller pessimist.

Huff

Er på ingen måte noen ekspert på McLeish, men dette er vel en trener som forlengst er beskrevet som gammeldags og utdatert? For all del, fyren har jo god CV, men dette virker på meg totalt håpløst, spennende, men håpløst. Forstår de ikke at vi er sulteforet på fin fotball?

Nixon

Jeg har også en del fordommer her som slår inn: Er han eksponent for en offensiv fotball? Er dette siste utvei for en trener som ikke får flere muligheter på øyen?

Skeptisk om han er rett mann.
Rød makt på Hansa

tsrqpo

Stort navn, sikkert masse kontakter, og mange hyller over forventet for min del.
Når det kommer til spillestil, så er det ingen tvil om at han liker å ha det velorganisert bak, men han har da også spilt bra fotball fremover?? Ser i imtervju med fyren, bla. fra når han ble ansatt i Villa, så snakker de om fleksibel fotball filosofi, og en plan om å spille kjappe og blendene angrep.

Ka ville et sant navn gjort for entusiasmen? Og kanskje det er en mann som spillere vil ha lyst til å spille for? Kontaktnettverket hans har nok og oversikt over spillere i Storbritania.


Huff

Tror dette er et navn med såpass stor pondus at det vil vekke entusiasmen. Videre tror jeg en trener med en CV fra PL i lys av sin karriere vil få voldsom respekt i spillergruppen. Men, uten å være noen ekspert har jeg hørt fyren beskrevet som gammeldags og utdatert. Har ingen tro på at vi tar igjen moderne lag som godset med en gammeldags britisk manager. Så snakker vel tilnærmet alle trenere om blendende offensiv fotball, det er jo svært få som forsøker å selge inn dritkjedelig poling til supportermassen - er ikke betrygget.

Når det kommer til nettverk snakker vi en trener fra et marked der jeg regner med selv middelmådige spillere i TL-sammenheng fort koster 1.mill pund.

bernu

Herregud..... det hjelper ikke å hente et kjent navn når personen bak navnet er fullstendig utdatert på fotball.
Dette blir omtrent som å hente Drillo.
Kick and run, here we come!!
HANSA - Z

tsrqpo

Kem vil du ha inn, som er realistisk?

bernu

November 15, 2013, 07:09:55 AM #1938 Last Edit: November 15, 2013, 07:12:06 AM by bernu
Det er ikke min jobb å ha oversikt over trenereuropa, men fotballstilsmessig er dette kick and run fotball fra 90-tallet. Tror neppe vi får våte drømmer å det de neste årene.
Jeg hadde håpet at offensiv fotball var et av kriteriene når de nå skulle finne ny trener. Men nå satser de tydeligvis alt på navn og erfaring.
og da kunne man like gjerne kjørt Drillo for min del.
HANSA - Z

tintin

Med all respekt å melde for villa og birmingham, men før vi skyter skotten, så kan kanskje fotballen han har spilt med disse lagene ha noe med størrelsen på klubb/spillermateriell i forhold til resten av PL å gjøre. Det er gjerne ikkje bare bare å spille offensiv fin fotball mot topplagene og forvente overlevelse...

dons599

Hvis det står mellom trenere som Arne Sandstø, LA Nilsen og Alex McLeish, så er jeg ikke i tvil: McLeish hadde vært kjempe spennende!

Som nevnt tidligere, et stort navn (i norsk målestokk) som kan lokke både nye spillere og supportere til stadion.

Liker at de pÃ¥ stadion tenker litt utenfor boksen, og at  det ikke bare er snakk om et "internt" trenerbytte i tippeligaen/addecco...

Belfort

Nå må ikke Brann lure seg selv ved at det er snakk om et kjent navn. Hvis det er hurtig fremoverrettet fotball langs bakken vi ønsker så er ikke dette rette mannen.

huleste

Her har jeg blandede følelser. Spennende navn og CV fra PL gjør har bare mer spennende. Vant til trøkk og forventninger. Men samtidig virker det som det er det defensive som er hans greie. I Aston Villa fikk han ikke akkurat ro til å få til noe som helst, så syns ikke han skal dømmes utifra den lille perioden. Det var jo store protester fra Villa fans når han ble ansatt. "He's a blue nose!" I Birmingham imponerte han vel heller ikke, men så er jo Birmingham født en jojo-klubb som har 10. plass i PL som tidenes beste plassering. Hadde vært meget spennende å se McLeish i en stor klubb som Brann. McLeish + et par gode spillere, hadde fått opp min entusiasme.

bernu

Quote from: tintin on November 15, 2013, 07:37:09 AM
Med all respekt å melde for villa og birmingham, men før vi skyter skotten, så kan kanskje fotballen han har spilt med disse lagene ha noe med størrelsen på klubb/spillermateriell i forhold til resten av PL å gjøre. Det er gjerne ikkje bare bare å spille offensiv fin fotball mot topplagene og forvente overlevelse...


BÃ¥de Birmingham og Astin Villa er da noen av de klubbene som BURDE være topp 10-12 ut fra forutsetninger. Ihvertfall Villa historisk sett.  Englands nest største by osv. Det er rett og slett fotballen McLeish stÃ¥r for som er kjedelig. Og lite effektiv.  Martin Oneill gjorde da mye større ting med villa enn mcleish.

Selv om Roy Hodgsen er landslsgstrener fir England ville jeg ikke hatt han heller til Brann. Drita kjedelig fotball.
McLeish har navnet og erfaringen, men ikke fotballen.
Men mulig vi ikke kan forvente begge deler.
HANSA - Z

Belfort

Det er bra Brann har lagt liten høyt og de bør borge for at det meste i Skandinavia bør være aktuelt men i forhold til skotten tror jeg dette blir feil.

roaldinho

Grunnen til at det ble store protester da han ble ansatt i Aston Villa var fordi han nettopp var i en rival som er Birmingham. Han røk riktignok ned med Birmingham, men fikk dem opp igjen i det gode selskap og vant Ligacupen i 2011. Husker det var mye komedie rundt det siden de også røk ned og at et Championship lag skulle representere England i Europa.
Holdt på å rykke ned med Aston Villa også, og husker dem for en defensiv og kjedelig fotball. Han ble sagt opp når sesongen var over. Tok en kikk innom Wikipedia hva han gjorde etter det, og var innom Nottingham, men etter 40 dager ble begge parter enige om at veiene skulle skilles.

Han er faktisk i følge Wikipedia den verste Aston Villa treneren noensinne, med en vinn prosent på bare 21,4%. Statistisk altså. Var 2 poeng fra nedrykk med Aston Villa.

Jeg mener han ikke er rett mann for Brann. Han sendte faktisk epost til Birmingham at han sluttet i jobben. Det er lite voksent gjort i mine øyne. Men han skal ha for å føre Birmingham til en sterk 9. plass i Premier League i 2009/10, den beste plasseringen til Birmingham på over 50 år.


Ja, funnet en del på Wikipedia, men husker også en del siden jeg ser en del Premier League kamper. Må si meg enig i flere her at han er utgått på dato, og at man bør se andre steder.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

huleste

Hva kan være realistiske alternativer? Forøvrig er dette listehøyden det må letes fra.

kabelmann

Quote from: 1908 on November 15, 2013, 00:13:33 AM
Hadde du vist hvem som står bak dette Django, så hadde du tatt til tårene.... av latter...


Når du sier det på den måten tipper jeg på Tommy Sulen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Tapeten

I mine øyne hadde Alex McLeish vært genialt, og jeg forstår ikke kritikken her inne fra. Vi vil jo gjerne ha en trener med erfaring, ikke sant? Det har i hvert fall vært knallhard kritikk mot ansettelsene av de siste trenerne (MIM / Nilsen / Skars) for manglende erfaring. Nå er vi altså linket til en med erfaring fra aller øverste hylle (PL) og da er kritikken at man er utdatert og gammeldags?
Jeg var på St. Andrews og så Birmingham slå West-Ham 1-0 i 2009 (scoring av Lee Bowyer) og fulgte en del med dem i tiden etter det. De kjørte en tradisjonell 4-4-2 formasjon var etter min mening et riktig sjarmerende lag under AMcL. Raske spiser med Jerome/Benitez, kvalitet på kantene i Ridgewell og Larsson. Psykopater sentralt på midten i Bowyer/Ferguson. Artig gjeng å følge. Spilte ikke akkurat tiki-taka fotball, men jeg vil si at de utifra forutsetningene var angrepsvillige i den perioden, og de Birmingham hadde vel noen av sine beste sesonger under AMcL. Tror også han kan være et fint lokkemiddel mtp spillerkjøp siden han 1. har et navn, og 2. har et kontaktnett i england som vil være attraktivt for spillere som ønsker seg dit. Kjør på, jeg fornyer partoutkortet på dagen om han blir klar.
-*Space is the place*--

ostraume

Stort navn.

Ikke banebrytende fotballtrener akkurat, men litt engelsk 4-4-2 trenger ikke være feil. En manager som med sitt navn og kontaktnett kan lokke til seg spillere fra en annen hylle enn vi er vant til, så jeg er positiv.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up