• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Belfort

Når vi snakker om dansker. Er Troels Bech sin CV enda mer imponerende enn sist?

DangerousDan

Quote from: Belfort on November 13, 2013, 15:09:37 PM
Når vi snakker om dansker. Er Troels Bech sin CV enda mer imponerende enn sist?

Han var nominert til "årets trener" sammen med julemanden, så et eller annet må han ha gjort rett.
Forøvrig har jeg ingen anelse.

nero

Husker jeg helt feil, eller har ikke Eggen sagt offentlig at han kunne tenke seg å trene Brann? Vet at mange spyr av tanken, men at han har en usannsynlig sterk cv kan ingen ta fra ham.. Geniet ønsker sannsynligvis ikke en så sterk personlighet som Eggen, men på den andre siden tror jeg Geniet ser seg best tjent med å ligge lavt i terrenget for å ha andre å skylde på hvis det skulle skjære seg.
Lions led by donkeys.

Sindre32

Quote from: DangerousDan on November 13, 2013, 14:00:17 PM
http://en.wikipedia.org/wiki/Kasper_Hjulmand

FC Nordsjællands trener går for å spille en offensiv  og agressiv 4-2-3-1.
Han er nytenkende, pedagogisk,lidenskapelig, tydelig og har erfaring.
Ble kåret (tror jeg) til årets trener i dansk fotball i fjor, men i år butter det og han kan være mulig å riste løs.
Dette er basert på info fra mine danske fotballvenner, men kan alltids være noe å kikke på.


Ser ut som en meget spennende kandidat, mer spennende enn de fleste andre som har vært lansert.

Huff

Hjulmand hadde vært ekstremt spennende, men den danske serien er vel ikke engang halvspilt, og vi snakker en bedre liga og et bedre lag. Tviler på han vil være interessert.

Sindre32

Quote from: Huff on November 13, 2013, 15:45:13 PM
Hjulmand hadde vært ekstremt spennende, men den danske serien er vel ikke engang halvspilt, og vi snakker en bedre liga og et bedre lag. Tviler på han vil være interessert.


Det er nok sant, men det er jo ingen grunn til å ikke forhøre seg likevel. Dessverre blir han kanskje veldig dyr?

bernu

Tor Ole Skullerud. Er han et alternativ?
Hvis Djurgården vil ha han bør han da være et alternativ for oss også?
HANSA - Z

Falkman

Quote from: bernu on November 13, 2013, 17:43:05 PM
Tor Ole Skullerud. Er han et alternativ?
Hvis Djurgården vil ha han bør han da være et alternativ for oss også?


Er det ikke Leif Gunnar Smerud Djurgården har vist interesse for, da? Spiller ikke så stor rolle, ingen av dem bør bli vår nye trener, slik jeg ser det, i alle fall.

Henki

Quote from: Falkman on November 13, 2013, 17:56:17 PM
Quote from: bernu on November 13, 2013, 17:43:05 PM
Tor Ole Skullerud. Er han et alternativ?
Hvis Djurgården vil ha han bør han da være et alternativ for oss også?


Er det ikke Leif Gunnar Smerud Djurgården har vist interesse for, da? Spiller ikke så stor rolle, ingen av dem bør bli vår nye trener, slik jeg ser det, i alle fall.


Hvorfor i alle dager skulle Djurgården være interessert i Leif Gunnar Smerud?
Ballen skal fremover!



bernu

Hvis rbh og gjengen henter en Hødd trener vet jeg ikke hva jeg gjør.....
Det burde ikke være mulig å gjøre noe slikt, men rbh er troendes til alt...
HANSA - Z

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Falkman

Quote from: Henki on November 13, 2013, 18:03:28 PM
Quote from: Falkman on November 13, 2013, 17:56:17 PM
Quote from: bernu on November 13, 2013, 17:43:05 PM
Tor Ole Skullerud. Er han et alternativ?
Hvis Djurgården vil ha han bør han da være et alternativ for oss også?


Er det ikke Leif Gunnar Smerud Djurgården har vist interesse for, da? Spiller ikke så stor rolle, ingen av dem bør bli vår nye trener, slik jeg ser det, i alle fall.


Hvorfor i alle dager skulle Djurgården være interessert i Leif Gunnar Smerud?


http://www.dagbladet.no/2013/10/24/sport/leif_gunnar_smerud/per-mathias_hogmo/tippeligaen/29963461/

Kan se ut til at  han ble anbefalt av Høgmo.

Ricky

November 13, 2013, 19:02:26 PM #1866 Last Edit: November 13, 2013, 19:05:48 PM by Ricky
Hvis denne oppsigelsen er noe Brann har satt i sving for å slippe å betale Hødd noen hundretusener i kompensasjon for å løse treneren fra kontrakten, så synes jeg ikke noe særlig om den saken.

Belfort

Snakk om nedtur hvis det er Nilsen som skulle blitt trener. Kan aldri tenke meg at de ikke nå legger listen høyere

Huff

Lars Arne Nilsen håper jeg inderlig vi holder oss unna,det tror jeg også vi gjør. Men, apropos Hødd har de en interessant sportsdirektør om jeg ikke tar feil...

Jose Arrogantio

Er det noe som helst annet enn at han går av som trener for Hødd som tilsier at han er aktuell for oss? Har ikke sett navnet hans nevnt noe sted annet enn hos oddsen, sammen med andre store kandidater som Davy Wathne.

brann89

Blir ikkje skikkelig gira vist vi får han som trener, synest dem burde satse stor når man nå skal ha en ny trener. Betre å betale litt ekstra for en trener som står for underholdenes fotball og har noe å vise til og ha få litt kontinuitet på trenersiden. Vist man skal gå etter den billige løsningen kvar gang, så kan det bli mye dyrere i lengden enn å virkelig satse nå.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

krakra

Er 110% sikker på at Brann ikke har gitt noe tilbud til Lars Arne Nilsen og det derfor ikie er derfor han slutter.

krakra

Det er derimot to andre lokale klubber uten trener jeg tipper han er høyaktuell for.

Klaus_Brann

Quote from: bernu on November 13, 2013, 18:13:48 PM
Hvis rbh og gjengen henter en Hødd trener vet jeg ikke hva jeg gjør.....
Det burde ikke være mulig å gjøre noe slikt, men rbh er troendes til alt...


Du skal ikke se bort fra at det er mulig. De ser nok på han som en stor trener, siden de hele tiden bringer opp den tapte cupsemien mot Hødd som en av bragdene under Skarsfjord.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on November 13, 2013, 20:08:39 PM
Det er derimot to andre lokale klubber uten trener jeg tipper han er høyaktuell for.


Det er vel kun Nest han bør gå for.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Selvfølgelig får vi Hødd-treneren!

Han har jo vunnet KUPPEN. RBH har jo skrytt av at vi kom helt til finalen og semifinalen med Skars, og her har vi jaggu muligheten til å hente inn en som faktisk har vunnet hele KUPPEN!

Legg ned hele klubben!

Giles

Eggen har gått ut på dato, han er rett og slett for gammel. Han ville ikke holde (ut) en halv sesong.
Nei, hent inn en trener med en tydelig plan og med gjennomføringskraft og vilje til å realisere den.
Den personen bør nok være norsk, svensk eller dansk og ha et omdømme som lokker til seg de spillerne Brann trenger for å komme seg videre.

Red Rabitt

Quote from: nero on November 13, 2013, 15:34:25 PM
Husker jeg helt feil, eller har ikke Eggen sagt offentlig at han kunne tenke seg å trene Brann? Vet at mange spyr av tanken, men at han har en usannsynlig sterk cv kan ingen ta fra ham.. Geniet ønsker sannsynligvis ikke en så sterk personlighet som Eggen, men på den andre siden tror jeg Geniet ser seg best tjent med å ligge lavt i terrenget for å ha andre å skylde på hvis det skulle skjære seg.


En drøm
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Belfort

Da er Lennartsson uaktuell, tar ett sabattsår fra trenervirksomhet

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/35701

Huff

Quote from: Belfort on November 13, 2013, 21:45:36 PM
Da er Lennartsson uaktuell, tar ett sabattsår fra trenervirksomhet

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/35701


Listen over realistiske og spennende kandidater begynner å bli meget kort.

Belfort

Quote from: Huff on November 13, 2013, 21:56:59 PM
Quote from: Belfort on November 13, 2013, 21:45:36 PM
Da er Lennartsson uaktuell, tar ett sabattsår fra trenervirksomhet

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/35701


Listen over realistiske og spennende kandidater begynner å bli meget kort.


Tja, Gaute Larsen sidestilt med Arne Sandstø skal jo en ikke kimse av

Huff

Quote from: Belfort on November 13, 2013, 22:03:13 PM
Tja, Gaute Larsen sidestilt med Arne Sandstø skal jo en ikke kimse av


Da begynner vi å nærme oss Bartens gamle vinnerforslag; Kari Jaquesson.

brann89

Quote from: nero on November 13, 2013, 15:34:25 PM
Husker jeg helt feil, eller har ikke Eggen sagt offentlig at han kunne tenke seg å trene Brann? Vet at mange spyr av tanken, men at han har en usannsynlig sterk cv kan ingen ta fra ham.. Geniet ønsker sannsynligvis ikke en så sterk personlighet som Eggen, men på den andre siden tror jeg Geniet ser seg best tjent med å ligge lavt i terrenget for å ha andre å skylde på hvis det skulle skjære seg.


Hadde gjerne sett han trener Brann, har vel ønsket han som trener i lang tid.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Nixon

Quote from: Huff on November 13, 2013, 22:10:12 PM
Quote from: Belfort on November 13, 2013, 22:03:13 PM
Tja, Gaute Larsen sidestilt med Arne Sandstø skal jo en ikke kimse av


Da begynner vi å nærme oss Bartens gamle vinnerforslag; Kari Jaquesson.


På grunn av barten?;)
Rød makt på Hansa

chamill

963 lett som bare det!

StuckedPaaOstlandet

På nettsidene til Hødd stod det at han har vurdert i noen uker om han skal fortsette som Høddtrener, det betyr vel at han vurderte det før Skars fikk sparken? Jeg tror fort han er på en topp 3 liste på stadion, prestert bra ut i fra forutsetningene, virker som en likenes fyr, god med talenter, cupgull, ryktes og at han rodde i land uavgjort etter å ha ledet 3-1 borte, altså akkurat det vi ser etter. Ikke den mest spennende signeringen om, vil ikke få noen til å hoppe i taket. Listen over kandidater er nok ikke så veldig lang, mange av de som blir nevnrt her inne er nok urealistisk, hvert fall om det ikke blir lovet store midler til forsterkning.

Xminator

Men har han tyngden som skal til for å trene ett eliteserielag. Greit, alle må begynne ett sted, men i Brann? Han vil føye seg inn i rekken over uerfarne trenere i Brann - med tanke på erfaring ett par hakk under Steinar Nilsen som tross alt trente Tromsø.

Det han derimot er - ett realistisk alternativ for de som sitter på pengesekken. Noen voldsom entusiasme fra de som sitter og venter med å kjøpe sesongkortet kan man derimot ikke vente. Noe internasjonalt kontaktnett har han heller ikke. Så han vil derfor ikke tilføre noe komplementært i forhold til spillerjakten.

For å avslutte - har vi fått ny trenere i dag?

Xminator

Quote from: Nixon on November 13, 2013, 22:41:48 PM
Quote from: Huff on November 13, 2013, 22:10:12 PM
Quote from: Belfort on November 13, 2013, 22:03:13 PM
Tja, Gaute Larsen sidestilt med Arne Sandstø skal jo en ikke kimse av


Da begynner vi å nærme oss Bartens gamle vinnerforslag; Kari Jaquesson.


På grunn av barten?;)


Siden vi er inne på kvinner, hva med Marit Breivik som daglig leder?

krøvel vellevold

Vi må nok regne med en dårlig trener, slik at Skarsfjords kompetanse ikke blir latterliggjort...

Jeg blir forbanna hvis vi nok en gang skal ansette en trener med begrenset erfaring fra toppnivå, lite overbevisende resultater å vise til, osv. Da har man ikke lært en dritt av fortiden.

Men jeg er stygt redd det blir Hødd-treneren. Han er lokal, sikkert billig og sikkert heller ikke den som slår i bordet mot ledelsen. Noen som vet hva slags fotball han står for? Og er han den som heller vil gå for to poeng ekstra på bortebane, i stedet for å safe inn ett?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det blir ikke Nilsen.

Brann sin ledelse og styre må ha lært noe av Skarsfjord-fadesen i august og kommer til å stikke fingeren litt lenger ned i folkedypet og se at Nilsen er langt unna den hyllen som vi vil ha en Branntrener fra. Jeg tror rett og slett ikke at de våger å ansette en lettvekter som Nilsen.
Rød makt på Hansa

osoerli

Har meir tru på at LA Nilsen ender opp i Nest-Sotra.  Han er nok litt for lett for Brann førebels.  Men han er nok på blokka til Brunen, forhåpentleg litt lenger nede.

For øvrig er eg usikker på om dei har lært noko av Skarsfjord-fadesen.  Brunen og Sætre messar jo stadig om at Skarsfjord-forlenginga var "fornuftig ut fra det vi visste den gang"
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Romarius

For det jeg vet kan Høddtreneren godt være en utmerket person som står for feiende fin og offensiv fotball, hva vet jeg.
Men det som er sikkert, er at et slikt valg definitivt ikke vil gi noe drahjelp i jakten på nye spillere og partoutkortsalget.
Skal Nilsen skape entusiasme, vil det først være etter å ha prestert. Og det tror jeg verken de tør vente på eller ta sjansen på.
Så jeg vil tro de i utgangspunktet går etter større fisker. Om de lykkes i jakten er jeg imidlertid mer usikker på.

Huff

Det blir neppe Nilsen, med mindre han anser trenerjobben i Brann som en ''sivil jobb i Volda'' som og lar han bruke mer tid på familien.

http://www.vikebladet.no/sport/article8622329.ece

Ellers enig med visepresidenten til Eisenhover, Brann kommer ikke til å tørre å ansette en lettvekter, i alle fall ikke med mindre ansettelsen har bred forankring i supportermiljøene -jfr David Nielsen- det har ikke Lars Hetle Nilsen.

Kilden funnet på VGD av brukeren Kagå

Lasaron

Kjenner entusiasmen min synker. Deila virker uaktuell. Nielsen likeså. Og det litt halvkjipe tredjevalget, Lennartsson, vil ha sabbatsår. Nuvel, han kan jo lokkes til å ombestemme seg, men jeg tror ikke vi får en trener som vil skape et øyeblikkelig brus av forventning. Det får vi bare legge fra oss. I beste fall får vi en trener vi er avventende til, og som viser seg å være god.
Tren på langskudd

nero

Ja, adrenalinrushet etter Skarsavgangen har definitivt gitt seg. Nå har frykten for hva Klovneveldet og Geniet vil dra inn i klubben tatt over. Vi skal vel lære opp en ny trener igjen eller hente inn en skrivebordsmann fra NFF. Eller en "storfisk" fra Adeccoligaen.
Lions led by donkeys.

Huff

Quote from: Lasaron on November 14, 2013, 09:17:18 AM
Kjenner entusiasmen min synker. Deila virker uaktuell. Nielsen likeså. Og det litt halvkjipe tredjevalget, Lennartsson, vil ha sabbatsår. Nuvel, han kan jo lokkes til å ombestemme seg, men jeg tror ikke vi får en trener som vil skape et øyeblikkelig brus av forventning. Det får vi bare legge fra oss. I beste fall får vi en trener vi er avventende til, og som viser seg å være god.


Det finnes sikkert interessante og aktuelle kandidater som må kjøpes fri fra kontrakten sin. Peter Gerrhardsson i miniputtklubben Hacken har eksempelvis interessante resultater å vise til. 10. plass i Allsvenskan i år, men 2 og 6 plass årene før, og vi snakker trolig en mindre klubb enn FKH og en klubb som såvidt jeg kan se har kjøpt for null og solgt for nærmere 50 mill de siste sesongene. De lekker som en sil riktignok, skjønt ikke så ille som Brann.

Lasaron

Quote from: Huff on November 14, 2013, 09:34:50 AM
Quote from: Lasaron on November 14, 2013, 09:17:18 AM
Kjenner entusiasmen min synker. Deila virker uaktuell. Nielsen likeså. Og det litt halvkjipe tredjevalget, Lennartsson, vil ha sabbatsår. Nuvel, han kan jo lokkes til å ombestemme seg, men jeg tror ikke vi får en trener som vil skape et øyeblikkelig brus av forventning. Det får vi bare legge fra oss. I beste fall får vi en trener vi er avventende til, og som viser seg å være god.


Det finnes sikkert interessante og aktuelle kandidater som må kjøpes fri fra kontrakten sin. Peter Gerrhardsson i miniputtklubben Hacken har eksempelvis interessante resultater å vise til. 10. plass i Allsvenskan i år, men 2 og 6 plass årene før, og vi snakker trolig en mindre klubb enn FKH og en klubb som såvidt jeg kan se har kjøpt for null og solgt for nærmere 50 mill de siste sesongene. De lekker som en sil riktignok, skjønt ikke så ille som Brann.


Ja, jeg betviler ikke at det fins gode kandidater rundt om, som kan være oppnåelige. Men jeg registrerer at sannsynligheten for umiddelbar optimisme og entusiasme er svært liten for min del. Og, som Nero sier, frykten for en trener type Sandstø og Gaute Larsen vokser.
Tren på langskudd



bernu

Hent Duncan Ferguson!! Snart ferdig med trenerutdannelsen, kan fyre opp og fyre ned både motspillere, dommere og publikum ;)
Jobber med unggutta i Everton, vant Gothia cup med de i sommer og vært også med i trenerteamet rundt reservene i Everton. Ble av flere foreslått både som ny trener og assistent da Everton byttet trener i sommer.

Nei fra spøk til alvor. SKal vi ha topptrenerne fra Norden må vi betale for det.
Ellers tror jeg tror vi må tenke lenger ut enn Sverige og Danmark. Men personlig har jeg ikke oversikt over hva som finnes da.
Jeg begynner å bli redd for at en trener som kommer med optimismen og entusiasmen tilbake til oss ikke kommer til å skje.
HANSA - Z

Go Up