• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Quote from: tsrqpo on November 04, 2013, 16:22:26 PM
Mohn er uansett sikker på at Skarsfjord er rett mann for jobben.

- Vi får ta en god vurdering av situasjonen når sesongen er over. Men både hodet og hjertet mitt har troen på Rune Skarsfjord, sier 70-åringen.


Fra http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10144811

Kem er vi?


IInvstoren fra Helheimen, hehe!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on November 04, 2013, 13:06:39 PM
Quote from: Gulløl on November 04, 2013, 12:11:10 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 04, 2013, 11:52:08 AM
Og Skars sier i dagens BT at vi er inne i en ekstrem foryngelse av laget.


Vil heller kalle det ekstrem forvandling.
"3 år med bare nedgang, vi blir bare dårligere og dårligere. Jeg har ingen skyld. Dritt og dra bergensere, dere er for storforlangende. Hilsen Rune Skarsfjord"





En våt drøm. Måtte den bare bli sann!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on November 04, 2013, 13:45:32 PM
Quote from: Torvanger on November 04, 2013, 13:34:15 PM
For oss som befinner oss på andre tribunedeler enn Hansa, er det vel klin umulig å komme over?


Vil en støtte opp så spanderer en et par hundre kroner til en billett på Frydenbø i denne kampen uavhengig om en har plass på andre tribuneseksjoner. En god investering, det er fremtiden til Brann det er snakk om. Den tause majoritet kan fremdeles sitte der de sitter og spare på kronene og være passive. Vil en bli unngå å bli hysjet på så stiller en på Frydenbø og bidrar i samlet flokk.


Helt enig.
Hvis man dog er på gamle sitte er det ikke noe problem å komme seg bort på Hansa.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Huff on November 04, 2013, 16:16:59 PM
Quote from: Nixon on November 04, 2013, 14:50:15 PM
Quote from: Gulløl on November 04, 2013, 13:31:58 PM
Quote from: nero on November 04, 2013, 12:27:58 PM
Ja, dette blir definitivt sesongens mest interessante kamp.


Større en 16 mai kampen. Nå må alle som er i mot Skarsfjord, RBH og styret stille på denne kampen. Det skal ropes, det skal gjalles, det skal høres. Supporterne skal ta makten tilbake for det er vi som "eier klubben". Endingen skal skje. Men da må folk stille på søndag og ikke sitte hjemme. Oppunder tribunetaket på Frydenbø mot felt Z og samstemt, der kan lyden dobles eller triples og høres kraftig inn i alle losjer, helt til Ulriken og til alle tv seere. Alle som er med er velkommen. Denne protestaksjonen vil gå inn i Brann historien som det største supporteropprøret noen sine. Så støtt opp !


Du kan jo drømme. Jeg tror neppe vi kommer i nærheten av noe sånt. Når vi ikke var i nærheten i kampen rett etter forlengelsen, så skal det mye til før vi oppnår noe slikt nå. Vi er rett og slett veldig dårlig til å protestere.

På den positive siden ser det ut til at våre relativt sett få rop likevel får en del oppmerksomhet.


''Skarsfjord må gå'', og ''skandale''-ropene fra Store Stå hørtes svært godt på BT i forrige hjemmekamp, m.a.o hørte hele stadion dem svært godt.


Ja, vi fikk bra trøkk.
Nå håper jeg folk virkelig samler seg bak det og trøkker ekstra til. Vi har ikke en dritt igjen å spille om, og det viktigste er at vi for siste gang i år får sagt tydelig fra om hva som bør skje.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Brann knuser Tromsø og Mikkelsen får tilbud om å bli hovedtrener!:)
Rød makt på Hansa

ostraume

Steinhard Nilsen! "Vi er tross alt Brann"

Herregud dette blir gøy. Så får vi heller belage oss på nok en "mellomsesong" neste år :-)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nero

Quote from: Nixon on November 06, 2013, 10:20:18 AM
Brann knuser Tromsø og Mikkelsen får tilbud om å bli hovedtrener!:)

Hr. President, vent nå litt med å dykke oss ned i driten igjen! La oss få beholde drømmen om en nogenlunde kvalifisert trener i noen uker til! ;D
Lions led by donkeys.

aso008

Nå kan denne tråden endelig komme til sin rett - hvilke er ledige og hvem vil dere ha inn?
Jeg ser gjerne at man går utenfor landegrensene og henter en med tydelig filosofi - ellers blir vi vel sikkert koblet til "the usual suspects" fremover: MIM, Nordlie, etc.

huleste

Vi må bare for all del ikke vinne mot Tromsø!! Da blir Mikkelsen garantert hovedtrener de neste 5 årene..

ostraume

Nanne Bergstrand er ledig og søker nye utfordringer.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Bossmann

David Nilsen er mannen vår. Gi han er kort kontrakt. Med han vil det bli blest og engasjement. Det er det vi trenger nå. Mestrer han det ikke vil han gi seg raskt.

nero

Quote from: ostraume on November 06, 2013, 10:36:50 AM
Nanne Bergstrand er ledig og søker nye utfordringer.

Synes han virker spennende uten at jeg vet så fryktelig mye om ham. Kom ikke Kalmar på 4. plass i år? Det er jo i så fall kanonsterkt med en liten mikkemusklubb.
Lions led by donkeys.

Falkman

Quote from: ostraume on November 06, 2013, 10:36:50 AM
Nanne Bergstrand er ledig og søker nye utfordringer.


en interessant mann, menneskelig sett. Fotballfaglig er jeg mer skeptisk.

nero

Quote from: Falkman on November 06, 2013, 10:41:02 AM
Quote from: ostraume on November 06, 2013, 10:36:50 AM
Nanne Bergstrand er ledig og søker nye utfordringer.


en interessant mann, menneskelig sett. Fotballfaglig er jeg mer skeptisk.

4.plass i Allsvenskan med en miniklubb?
Lions led by donkeys.

tintin


krakra

Tipper David Nielsen er et aktuelt navn. Nanne Berstrand og Trond Sollied er nok også aktuelle. Siden RBH leder jakten må vi ikke se bortifra at navn som Arne Sandstø og denne sparkede FKF-treneren er høyt oppe.

Spent på hvordan denne trenerjakten utarter seg. Går man etter et navn med tyngde, eller går man mer etter riktig type? Eller en mer rutinert, og kjedelig trener som ikke har fått til all verdens?

Nanne med Nielsen som assistent kunne jeg likt.

Superjack

Brannsupporter.

ostraume

Det negative med Nanne er vel en litt kjip defensiv 4-4-2 ? Dette er vel "Hodgson-skolen"? Ikke at jeg vet allverden om mannen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nightfox

Nå aner jeg ikke hva Mikkelsen står for, men vi skal absolutt ikke ansette en assistent igjen. David Nielsen kan få en toårskontrakt for min del...

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Er ikkje Nielsen allereide klar for Godset?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dragn


Baunebob

Hjertet ønsker Nielsen/Torp, men hodet er neimen ikke sikkert.

Nightfox

Her er det bare å tvitre om David i lange baner. Han kan fint få et år eller to for min del..

Nixon

Quote from: osoerli on November 06, 2013, 10:48:37 AM
Er ikkje Nielsen allereide klar for Godset?


Mer eller mindre såvidt jeg har fått med meg. Men de vil vente med å offentliggjøre det til etter sesongen. Men det er vel sånn at dersom Nielsen får tilbud om å være hovedtrener i en annen TL-klubb er vel ikke Godset vanskelig.

Men Nielsen bør ikke stå øverst på listen. Han er spennende, men mangler jo helt erfaring fra toppnivå. Han har jo f.eks. aldri trent en gruppe som har fotball som jobb.
Rød makt på Hansa

ZsoltKorcsmar


Falkman

Quote from: nero on November 06, 2013, 10:41:46 AM
Quote from: Falkman on November 06, 2013, 10:41:02 AM
Quote from: ostraume on November 06, 2013, 10:36:50 AM
Nanne Bergstrand er ledig og søker nye utfordringer.


en interessant mann, menneskelig sett. Fotballfaglig er jeg mer skeptisk.

4.plass i Allsvenskan med en miniklubb?


For det første er ikke Kalmar noen miniklubb i svensk sammenheng. For det andre  er Bergstrand en trener som setter defensiv struktur i høysetet. og det kan vi jo definitivt trenge!!! men  noen offensiv glad-fotball kan vi skyte en hvit pil etter med Bergstrand som trener.

Nightfox

Nei, men når man ser på alternativene er han faktisk den jeg foretrekker som er mest realistisk. Vi har ikke mulighet til å sprenge banken uansett.


Gulløl

November 06, 2013, 11:04:02 AM #1429 Last Edit: November 06, 2013, 11:06:13 AM by Gulløl
Per-Ove Ludvigsen (ja for Roald skal sparkes også).
Hovedtener: Nanne Bergstrand
Hjelpetrener: Patrik Hansson
Hjelpetrener: David Nielsen

Bergstrand og Hansson har tatt fjerde plass i år  med en miniklubb i Sverige. Like stor prestasjon som Haugesund sin bronse i år.
Hansson kjenner Brann og de fleste av spillerne også.
Nielsen blir en ny del av den nye given og entusiasmen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

viks

Jørgen Lennartson er et spennende navn. SM gull med Elfsborg i fjor og sparket i år grunnet dårlig start. FIkk også mye ut av lite det ene året i Stabæk.

Kjenner det svenske spillermarkedet godt, som tidligere u21 landslagstrener.

David NIelsen er også spennende. Geir Bakke i Kristiansund har fått mye til og får ofte rosende omtale. Bergstrand kenner jeg ikke til, men har jo oppnådd gode resultater med Kalmar.

Deila hadde vært drømmen men neppe realistisk.

Sikkert mye annet spennende også
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Superjack

David Nielsen blir mest sannsynlig Godset trener, men her kan Brann snu seg fort. Ikke blir han dyr, han har en veldig offensiv holdning og har klart å skape platina av guttene på Nest-Sotra.

Og ideen med David + Torp klinger veldig bra.
Brannsupporter.

osoerli

Er ikkje så mange ledige no på høg nok hylle.  Aktuelle ledige etablerte (TL-erfaring eller betre):
Sollied, Nordlie, nokon fleire?

Kanskje vi kan spørre Solskjær om å få låne Dempsey eit par sesongar.  Hovedtrenarerfaring i ein norsk toppklubb med masse trøkk frå fans og media er heilt sikkert nyttig på hans veg som den  framtidige assistenten til Solskjær i ManU.

Av litt urutinerte namn bør sjølsagt David Nielsen og Jan Halvor Halvorsen vera høgaktuelle.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Vil ikke ha Nanne, siden han er av defensiv legning.
Nielsen tar jeg lett. Torp som assistent? Skeptisk.
Patrik Hansson er uaktuell, han har jo signert for Kalmar.
Alle andre i trenerapparatet rundt A-laget er fullstendig og totalt uaktuelle.
Trond Sollied? Ja, hvis vi vil ut på trenerjakt igjen i sommer. Altså, nei.
Tren på langskudd

Huff

http://www.ba.no/sport/article6965264.ece

Er enig med Hareide i to ting her. 1. Han bør ikke overta. 2. Jørgen Lennhardsson er en strålende kandidat, og såvidt jeg kan se den eneste som befinner seg på denne ''høye'' hyllen som trolig er aktuell

Han står dessuten for meget fin fotball, og har vel vært u-21 trener for Sverige; god med talenter.

krakra

Hva med Eggen? To år med Eggen og Nielsen som assistent før Nielsen tar over seriemesterne.

aso008

Quote from: viks on November 06, 2013, 11:04:19 AM
Jørgen Lennartson er et spennende navn. SM gull med Elfsborg i fjor og sparket i år grunnet dårlig start. FIkk også mye ut av lite det ene året i Stabæk.

Kjenner det svenske spillermarkedet godt, som tidligere u21 landslagstrener.

David NIelsen er også spennende. Geir Bakke i Kristiansund har fått mye til og får ofte rosende omtale. Bergstrand kenner jeg ikke til, men har jo oppnådd gode resultater med Kalmar.

Deila hadde vært drømmen men neppe realistisk.

Sikkert mye annet spennende også


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6965264.ece

Synes dette virker som et godt forslag

viks

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6965264.ece

Hareide anbefaler Lennartson.

Jeg tendenserer til å være enig. Spennende type i rett alder.

Er ikke veldig lysten på et nytt eksperiment der en fersk trener skal ta og føle seg frem med stadionspøkelset lurende i bakkant. Det kan selvsagt slå positivt ut, men jeg foretrekker et litt mer sikrere kort.

Eggen er også en joker og wildcard. Har alltid vært glad i Brann. Hadde i hvert fall ikke vært vanskeølig å hente inn assistenter som kunne tenke seg å jobbe/lære av den mannen
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

skuteviken

Hvis det er en ting som har gatt igjen de siste 15 aar, saa er det hvorfor Brann ikke har investert i en merritert trener. La oss ikke kjoepe katta i sekken i aar og.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Konklusjonen er uansett at det er noen etablerte navn, og mange veldig spennende trenere der ute. Så hvis Geniet ender opp med en traust og kjedelig fyr med tretti års erfaring og ingenting å vise til er det skandaløst. Men skandaler er jo vanlig under Geniet så skal ikke håpe for mye.

pidre

Quote from: Lasaron on November 06, 2013, 11:09:08 AM
Vil ikke ha Nanne, siden han er av defensiv legning.
Nielsen tar jeg lett. Torp som assistent? Skeptisk.
Patrik Hansson er uaktuell, han har jo signert for Kalmar.
Alle andre i trenerapparatet rundt A-laget er fullstendig og totalt uaktuelle.
Trond Sollied? Ja, hvis vi vil ut på trenerjakt igjen i sommer. Altså, nei.


Stort sett enig. Bergstrand er for defensiv. Torp for uferdig. Sollied er eg usikker på, har fått sparken veldig fort I mange klubber.

Ja til Nielsen, lite trenerererfaring men massevis av erfaring som toppspiller. Vil skape entusiasme.

J H Halvorsen er interessant.

Saludar a los monos!

skuteviken

Lennartson er et navn jeg absolutt kan like. Syns han gjorde en god figur i Stabaek og.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Miller

Lennartson og Sollied er veldig gode alternativer.

Nielsen er spennende, men kan vi ta risikoen?

skuteviken

Quote from: Miller on November 06, 2013, 11:21:37 AM

Nielsen er spennende, men kan vi ta risikoen?


Per dags dato ville jeg sagt nei.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Torvanger

November 06, 2013, 11:24:20 AM #1444 Last Edit: November 06, 2013, 11:26:09 AM by Torvanger
Quote from: aso008 on November 06, 2013, 11:11:24 AM
Quote from: viks on November 06, 2013, 11:04:19 AM
Jørgen Lennartson er et spennende navn. SM gull med Elfsborg i fjor og sparket i år grunnet dårlig start. FIkk også mye ut av lite det ene året i Stabæk.

Kjenner det svenske spillermarkedet godt, som tidligere u21 landslagstrener.

David NIelsen er også spennende. Geir Bakke i Kristiansund har fått mye til og får ofte rosende omtale. Bergstrand kenner jeg ikke til, men har jo oppnådd gode resultater med Kalmar.

Deila hadde vært drømmen men neppe realistisk.

Sikkert mye annet spennende også


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6965264.ece

Synes dette virker som et godt forslag


Jeg er skeptisk. Hva med å løse en trener fra kontrakt? Må man på død og liv tenke Bosman? Jan Halvor Halvorsen, man kan sjekke hva det vil koste å løse Jan Jönsson fra kontrakten, man har Grindhaug. Og, bare en vill tanke, har Morten Olsenn, Danmarks landslagstrener fått fyken?

Må si at JHH imponerer med, 21 seire, 67 poeng, over 60 mål riktig vei og kun 24 baklengs på 30 kamper. Det er en god statistikk, samtidig som de har levert underholdende fotball de gangene jeg har sett Glimt i år.

Superjack

Sollied sin trang etter drikke gjorde han uaktuell tilbake på slutten av 1990 tallet. Ryktet skal ha det til at denne tørsten hans har vært ganske direkte årsak til hans hyppige avskjedigelser siste årene.

Synd, for en mindre tørst og mer motivert Sollied ville være topp i Brann.
Brannsupporter.

skuteviken

En annen ting er at hvis vi henter et stort navn, saa har denne treneren en mye stoerre pondus mot ledelsen, noe som faar meg til aa tenke at RBH sikkert blir redd bare av tanken paa aa forhandle med noen store navn.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Huff

Eggen med Nielsen som assistent er faktisk et morsomt alternativ.

Ellers synes jeg som nevnt over at Lennhardsson er meget interessant.

pidre

Quote from: Huff on November 06, 2013, 11:30:55 AM
Eggen med Nielsen som assistent er faktisk et morsomt alternativ.



Hadde vært fantastisk!
Saludar a los monos!

Lasaron

Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 11:24:20 AM
Quote from: aso008 on November 06, 2013, 11:11:24 AM
Quote from: viks on November 06, 2013, 11:04:19 AM
Jørgen Lennartson er et spennende navn. SM gull med Elfsborg i fjor og sparket i år grunnet dårlig start. FIkk også mye ut av lite det ene året i Stabæk.

Kjenner det svenske spillermarkedet godt, som tidligere u21 landslagstrener.

David NIelsen er også spennende. Geir Bakke i Kristiansund har fått mye til og får ofte rosende omtale. Bergstrand kenner jeg ikke til, men har jo oppnådd gode resultater med Kalmar.

Deila hadde vært drømmen men neppe realistisk.

Sikkert mye annet spennende også


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6965264.ece

Synes dette virker som et godt forslag


Jeg er skeptisk. Hva med å løse en trener fra kontrakt? Må man på død og liv tenke Bosman? Jan Halvor Halvorsen, man kan sjekke hva det vil koste å løse Jan Jönsson fra kontrakten, man har Grindhaug. Og, bare en vill tanke, har Morten Olsenn, Danmarks landslagstrener fått fyken?

Må si at JHH imponerer med, 21 seire, 67 poeng, over 60 mål riktig vei og kun 24 baklengs på 30 kamper. Det er en god statistikk, samtidig som de har levert underholdende fotball de gangene jeg har sett Glimt i år.


Jeg tror rett og slett ikke vi har råd til å hente en trener under kontrakt med et eliteserielag annno 2014.
Tren på langskudd

Go Up