• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

Jo, men styret er det jo vi som velger. Det er der endringene må skje, vi må ha det best mulige styret. Ikke spør meg hvordan det skal gå til, eller hvem det skal være.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: pidre on August 05, 2013, 20:37:58 PM
Quote from: SK on August 05, 2013, 19:53:39 PM


Uenig med deg, meiner det må være nedfelt eit tydelig rammeverk/filosofi for korleis klubben skal spele. Innanfor desse rammene kan trenaren bevege seg. Slik vert han som ein del som kan skiftast ut, utan at ein må bygge opp det sportslige på nytt.

Ikkje misforstå meg, eg ønsker meg Skarsfjord nordover, men det er dessverre ikkje løysinga. Det er som å pisse på seg. Styret og ledelsen, der er problemet.     



Et overordnet problem, kanskje. Men det er ikke de som hver uke skal skaffe oss poeng på banen. Vi har den spillerstallen vi har, og det første problemet vi må løse er å finne ut om dagens trener får det beste ut av disse spillerne. Eller for å si det på en annen måte: Blir Skarsfjord en bedre trener med et annet styre og en annen ledelse? Hvis nei, bør det være åpenbart hvilket problem som må prioriteres.
Rød makt på Hansa

krakra

Men det er de som skal ansette den som skal sørge for poeng uke etter uke.

Nixon

Det er greit nok. Men jeg tror at hovedfokus på styre og ledelse vil bli en mye lengre prosess.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: esp123 on August 05, 2013, 19:11:47 PM
Brann trenger en trener med en filosofi. En identitet. Det er en stor mangelvare blant dagens tippeligatrenere. Tom Nordlie har en klar identitet, kan veldig mye fotball, bare synd at han har så store mangler på den menneskelige siden.

Og hva med Lars Arne Nilsen? Lokal, står for attraktiv fotball, vant cupen og kjemper nå om kvalik/opprykk med Hødd.

Og det er ikke sånn at Brann kan bytte trener og dermed fikse alt. Hele organiseringen rundt det sportslige bør sees på. Fjerner man Skarsfjord står man egentlig på bar bakke. Han er tross alt både sportslig leder og trener.


Helt enig, vi trenger en som vet hvordan han vil ha laget sitt til å opptre og klarer å gjennomføre endringene som trengs.
Ang. Nordlie så hadde han nok vært over vår hylle hvis han ikke hadde hatt disse manglene. Kanskje slankekuren har gjort han lettere til sinns, han virker i alle fall sympatisk på tv for tiden;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: pidre on August 05, 2013, 20:37:58 PM
Quote from: SK on August 05, 2013, 19:53:39 PM


Uenig med deg, meiner det må være nedfelt eit tydelig rammeverk/filosofi for korleis klubben skal spele. Innanfor desse rammene kan trenaren bevege seg. Slik vert han som ein del som kan skiftast ut, utan at ein må bygge opp det sportslige på nytt.


Ja, det bør det være. Fra de yngste starter på Brann til de trer inn på stadionmatten bør de ha det samme systemet prentet inn i hodene og føttene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brann89

Quote from: Jose Arrogantio on August 05, 2013, 18:28:47 PM
Om valget sto mellom Fagermo og Skarsfjord hadde jeg faktisk valgt Skarsfjord. Fotballen hadde om mulig blitt enda kjedeligere, og treneren enda mer uspiselig hadde vi fått Fagermo.


Helt enig, Skarsfjord fremfor Fagermo uansett. Vil ALDRI se han som Brann trener.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

Enig der. Jeg liker ikke Skarsfjord, hverken disponeringene hans, taktikken, samhandlingen eller hvordan han fremstår utad. Men rett skal være rett, noen Fagermo er han ikke!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Red Rabitt

Quote from: esp123 on August 05, 2013, 19:11:47 PM
Brann trenger en trener med en filosofi. En identitet. Det er en stor mangelvare blant dagens tippeligatrenere. Tom Nordlie har en klar identitet, kan veldig mye fotball, bare synd at han har så store mangler på den menneskelige siden.



Drit i det menneskelige, kjør på med Tom!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Xminator

Om noen faktisk vil bli kvitt Skarsfjord, så er det Roald Bruun Hansen som må føle det blir ubehagelig. Nå er han smørblid så lenge det er noen andre som har presset på seg. Begynner presset å øke på Roald så har Skarsfjord sparken uken etter.

Nixon

http://beta.bt.no/100Sport/meninger/blogg/Bor-Brann-fornye-Skarsfjords-kontrakt-385524_1.snd#.UgCVXjxXtoY

Bør Brann fornye Skarsfjords kontrakt?
Dette mener Doddo om saken.


Nå mener Doddo ingenting om saken. Men spør som vanlig alle andre...
Rød makt på Hansa

nero

August 06, 2013, 10:28:28 AM #1061 Last Edit: August 06, 2013, 10:34:24 AM by nero
Vel, i nest siste setning kommer han da med en slags anbefaling om å forlenge med Skars. Doddisen rider igjen.

Forøvrig deprimerende å se hvor mange tanter av begge kjønn som støtter Skarsfjord.
Lions led by donkeys.

actanon

Quote from: nero on August 06, 2013, 10:28:28 AM
Forøvrig deprimerende å se hvor mange tanter av begge kjønn som støtter Skarsfjord.

Veldig sant. Det er bare tantene som støtter han, omtrent. Hahaha!
Rikard Norling er vår mann!

Gulløl

Quote from: actanon on August 06, 2013, 14:21:26 PMVeldig sant. Det er bare tantene som støtter han, omtrent. Hahaha!


Han har en stor tiltrekning på tanter i 40 årene, men det har ikke noe med treneregenskaper å gjøre. Tantene bryr seg heller ikke om hvor Brann er på tabellen. Neida tantene synes Rune er sååå sjarmerende, humoristisk, selvironisk, fin dialekt, snert i kommentaren, fin på håret. Han er så skjønn :-*. Gosjamei tror jeg dåner  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

brann89

Quote from: Nixon on August 06, 2013, 07:19:21 AM
http://beta.bt.no/100Sport/meninger/blogg/Bor-Brann-fornye-Skarsfjords-kontrakt-385524_1.snd#.UgCVXjxXtoY

Bør Brann fornye Skarsfjords kontrakt?
Dette mener Doddo om saken.


Nå mener Doddo ingenting om saken. Men spør som vanlig alle andre...


Som noen andre skrive, så er nok siste setningen på den bloggen at han ser Skarsfjord få ny kontrakt, noe som etter min mening er høl i huet. Nå leste eg ikkje kommentarene på den bloggen, men såg så vidt over. Og det virker som om mangen vil at det skal signeres ny kontrakt. Men ser ikkje desse folkene kva som holder på å skje med klubben? Er det kun tabellen og hjemmestattestikken som blender dem? Eg skjønner virkelig ikkje dem som ser han få ny kontrakt.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

krøvel vellevold

Noen mener visst at en god hjemmestatistikk veier opp for en dårlig bortestatistikk. Som om 50-50 er godt nok...

Men er vi heldige, så får vi være med i hjemmeserievinnercupen...
Legg ned hele klubben!

Tom C

Er "tanter" blitt det nye moteordet blant kidsa eller?

Hadde forøvrig vært fint med en poll på hvor mange som ønsker forandring på trenersiden i brann, og det hadde vært ålreit og ha poll både på bataljonen sine sider samt i ba eller bt. Så får man en pekepinn på om det stort sett bare er hardcore supportere som ønsker fjotten bort, eller om misnøyen begynner å spre seg til resten av det bergenske folk. Må jo være grenser for hvor lenge den vanlige mannen i gata lar seg sjarmere av de "vittige" svarene til Rune...
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Quote from: Tom C on August 07, 2013, 07:11:39 AM
Er "tanter" blitt det nye moteordet blant kidsa eller?



"Kidsa" ser i hvert fall ut til å ha blitt et moteord... også i Bergen hvor vi ikke har a-endinger...
Legg ned hele klubben!

ostraume

Barnehagene våre heter nå en gang "kidsa". Men ja, denne latterliggjøringen av "tantene av begge kjønn" som står på om dagen er bare pinlig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on August 07, 2013, 07:54:55 AM
Barnehagene våre heter nå en gang "kidsa". Men ja, denne latterliggjøringen av "tantene av begge kjønn" som står på om dagen er bare pinlig.


Men nå er det jo faktisk noen "gamle tanter" som gjør mest ut av seg når det kommer til sensur av kritikk og negativitet. Uansett om det er kritikk på Twitter, i blogger eller ytringer på tribunene. Alle må "støtte guttene", "aldri svikte Brann", osv. Som om man er bedre supporter av å være ukritisk til alt.
Legg ned hele klubben!

Tom C

Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2013, 07:16:06 AM
Quote from: Tom C on August 07, 2013, 07:11:39 AM
Er "tanter" blitt det nye moteordet blant kidsa eller?



"Kidsa" ser i hvert fall ut til å ha blitt et moteord... også i Bergen hvor vi ikke har a-endinger...

Nå holder jeg ikke til i Bergen, og selv om jeg vet at du elsker å kverulere, så var det vel å dra det litt langt å kalle kidsa et moteord, fordi jeg sa det èn gang... Du kan jo heller telle hvor mange ganger "tanter" har blitt brukt her på forumet den siste uken, så skjønner du sikkert hva jeg mener.
Aldri mer Obos....

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2013, 08:30:24 AM
Quote from: ostraume on August 07, 2013, 07:54:55 AM
Barnehagene våre heter nå en gang "kidsa". Men ja, denne latterliggjøringen av "tantene av begge kjønn" som står på om dagen er bare pinlig.


Men nå er det jo faktisk noen "gamle tanter" som gjør mest ut av seg når det kommer til sensur av kritikk og negativitet. Uansett om det er kritikk på Twitter, i blogger eller ytringer på tribunene. Alle må "støtte guttene", "aldri svikte Brann", osv. Som om man er bedre supporter av å være ukritisk til alt.


Joda, jeg er med på den, men det er ikke noe bedre med denne selvforherligende "jeg er den beste supporteren fordi jeg hater Brann"-holdningen.

Bartefolket er morsomme, men jeg er ikke noe fan av denne latterliggjøringen av "juletrær", "tanter" og "supersupportere." Det må da for pokker være plass til disse også, og alle trenger ikke være enig i at treneren er en idiot og at alle må gå.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

BA hadde en poll etter cup-tapet. Ca 80% mente han burde gå, om jeg ikke husker feil.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

August 07, 2013, 09:40:35 AM #1073 Last Edit: August 07, 2013, 09:45:51 AM by krøvel vellevold
Quote from: ostraume on August 07, 2013, 08:41:51 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2013, 08:30:24 AM
Quote from: ostraume on August 07, 2013, 07:54:55 AM
Barnehagene våre heter nå en gang "kidsa". Men ja, denne latterliggjøringen av "tantene av begge kjønn" som står på om dagen er bare pinlig.


Men nå er det jo faktisk noen "gamle tanter" som gjør mest ut av seg når det kommer til sensur av kritikk og negativitet. Uansett om det er kritikk på Twitter, i blogger eller ytringer på tribunene. Alle må "støtte guttene", "aldri svikte Brann", osv. Som om man er bedre supporter av å være ukritisk til alt.


Joda, jeg er med på den, men det er ikke noe bedre med denne selvforherligende "jeg er den beste supporteren fordi jeg hater Brann"-holdningen.

Bartefolket er morsomme, men jeg er ikke noe fan av denne latterliggjøringen av "juletrær", "tanter" og "supersupportere." Det må da for pokker være plass til disse også, og alle trenger ikke være enig i at treneren er en idiot og at alle må gå.


Hater Brann? Vi hater tafattheten og ambisjonsløsheten i Brann. Derfor sier vi i fra. Supporterne skal være et korrektiv. Ikke en gjeng med nikkedukker som er positive og ukritiske til alt.

Og hvorfor skal det være plass til de som er pro Skars, når de som er pro Skars ikke vil at det skal være plass til dem som er imot? Det er jo ingen som ville nektet pro Skars-folket å henge opp et pro Skars-banner.

Disse "tantene" forsøker å stanse alle som er kritiske til brann - eller personer i Brann. Uansett  om det er på tribunene, på twitter, i media, eller hvorsomhelst. Ytringsfriheten gjelder ikke for oss. Alle må være positive hele tiden.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Tom C on August 07, 2013, 08:31:53 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2013, 07:16:06 AM
Quote from: Tom C on August 07, 2013, 07:11:39 AM
Er "tanter" blitt det nye moteordet blant kidsa eller?



"Kidsa" ser i hvert fall ut til å ha blitt et moteord... også i Bergen hvor vi ikke har a-endinger...

Nå holder jeg ikke til i Bergen, og selv om jeg vet at du elsker å kverulere, så var det vel å dra det litt langt å kalle kidsa et moteord, fordi jeg sa det èn gang... Du kan jo heller telle hvor mange ganger "tanter" har blitt brukt her på forumet den siste uken, så skjønner du sikkert hva jeg mener.


men nå var det vel også å dra det litt langt å henge seg opp i den morsomheten om "kidsa"?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

August 07, 2013, 09:57:25 AM #1075 Last Edit: August 07, 2013, 10:36:55 AM by krøvel vellevold
For ordens skyld: Jeg har ingenting med dette banneret å gjøre, men jeg blir oppgitt av medsupportere som forsøker å kneble folks kritikk mot klubben. Hadde de i det minste kommet med noen argumenter om hvorfor vi bør beholde Skars, men de er kun opptatt av at man ikke skal være negativ. Uten et kritisk søkelys eller forsøk på å forandre det som ikke funker - bare fordi vi skal være positive hele tiden, vil klubben aldri komme noen vei.

Edit: Man kan være uenige i banneret og påpeke det for dem det gjelder, men det blir for dumt når man løper etter vaktene for å få det fjernet.
Legg ned hele klubben!

Tom C

Quote from: dudo on August 07, 2013, 09:37:31 AM
BA hadde en poll etter cup-tapet. Ca 80% mente han burde gå, om jeg ikke husker feil.


Kan vel ikke se noen grunn til at dette tallet skal være noe mindre nå, etter at hjemmestatistikken er røket, og vi fremdeles suger balle på bortebane...
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Quote from: Tom C on August 07, 2013, 10:33:03 AM
Quote from: dudo on August 07, 2013, 09:37:31 AM
BA hadde en poll etter cup-tapet. Ca 80% mente han burde gå, om jeg ikke husker feil.


Kan vel ikke se noen grunn til at dette tallet skal være noe mindre nå, etter at hjemmestatistikken er røket, og vi fremdeles suger balle på bortebane...


Skulle vært interessant med en poll på Bataljonen nå ja.
Legg ned hele klubben!

dudo

Meulensteen har fått fyken i Anzji. Just saying. :p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2013, 10:37:46 AM
Quote from: Tom C on August 07, 2013, 10:33:03 AM
Quote from: dudo on August 07, 2013, 09:37:31 AM
BA hadde en poll etter cup-tapet. Ca 80% mente han burde gå, om jeg ikke husker feil.


Kan vel ikke se noen grunn til at dette tallet skal være noe mindre nå, etter at hjemmestatistikken er røket, og vi fremdeles suger balle på bortebane...


Skulle vært interessant med en poll på Bataljonen nå ja.


Nja, det er vel lite representativt. Hvor mange er det som stemmer her inne? En poll i BA/BT hadde vært bedre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Quote from: dudo on August 07, 2013, 11:54:20 AM
Meulensteen har fått fyken i Anzji. Just saying. :p


Hvem har fått sparken hvor?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Meulensteen? En av Fergusons nærmeste i United? Anzji? Der Eto'o og Roberto Carlos spiller?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Rød makt på Hansa

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on August 07, 2013, 14:14:16 PM
Jessica Alba-hyllen.


Du hadde vel heller teke ho som Brann-trenar enn Rune?

AtroZ

Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

dudo

Quote from: Hatleking on August 07, 2013, 14:33:05 PM
Quote from: dudo on August 07, 2013, 14:14:16 PM
Jessica Alba-hyllen.


Du hadde vel heller teke ho som Brann-trenar enn Rune?


Om fotballen ikke hadde blitt bedre hadde vi ihvertfall hatt noe å se på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

actanon

Quote from: dudo on August 07, 2013, 11:54:20 AM
Meulensteen har fått fyken i Anzji. Just saying. :p

Vi bør i hvert fall prøve oss her. Send mannen bilder av gullfeiringen i 2007. Kanskje det frister. Ingen feirer gull som oss.
Rikard Norling er vår mann!

tsrqpo

Quote from: actanon on August 07, 2013, 17:16:22 PM
Quote from: dudo on August 07, 2013, 11:54:20 AM
Meulensteen har fått fyken i Anzji. Just saying. :p

Vi bør i hvert fall prøve oss her. Send mannen bilder av gullfeiringen i 2007. Kanskje det frister. Ingen feirer gull som oss.


Har du vert utenfor Norges grenser noen gang?? Vi blir nok for smågutter å rekne i den store sammenheng. Men i Norge er vi bra.

Utmedsnolken

På tide å legge tråden på is i fire år?
"og der snubler Sæternes igjen"

osoerli

Jönsson har kontrakt med Aalesund kun ut sesongen.
Hadde eiegentleg passa bra med å skifta ut Skars med Jönsson til jul.
Eg er imponert over kva Jönsson har fått til i Aalesund på kort tid, og tilsvarande lite imponert over det Skars har fått til på vesentleg lenger tid.  Med denne idiotiske forlenginga til Skarsfjord blir jo det heile litt dyrare.  Mohn sine millionar kjem godt med.
http://beta.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/-Dette-laget-har-fortsatt-mer-a-ga-pa-386644_1.snd#.UgdqdFY4XIU
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

blobby winters

Eneste håp vi har for å bli kvitt Skars er at han føler seg uønsket og trives ikke i jobben og går av selv.
Styret kommer aldri til å sparke Skars.

Huff

Quote from: blobby winters on August 11, 2013, 16:51:17 PM
Eneste håp vi har for å bli kvitt Skars er at han føler seg uønsket og trives ikke i jobben og går av selv.
Styret kommer aldri til å sparke Skars.


Derfor må en faktisk stemme med føttene, styret overlever ikke 4000 solgte partoutkort.

nero

Quote from: Huff on August 11, 2013, 17:03:44 PM

Derfor må en faktisk stemme med føttene, styret overlever ikke 4000 solgte partoutkort.

Enig. Sannsynligvis eneste reelle mulighet vi har, med mindre vi mot formodning skulle greie å stable noe på beina til årsmøtet. Nå kommer nok salget uansett til å bli katastrofalt. Skars har jo allerede sørget for det.
Lions led by donkeys.

Lasaron

David Nielsen sitt Nest-Sotra leder i øyeblikket sin avdeling, mens Vindbjart er i ferd med å spille sin kamp til gode. Jeg var inne på hjemmesiden deres nettopp, og hvis den er oppdatert er ingen av spillerne i A-stallen eldre enn 27 år.
Tren på langskudd

HenningSB

Så PL-kampene idag - Der sitter Solbakken og prater i vei, gi meg han- Han er altfor god til å sitte i et studio å preike

1908


Utmedsnolken

Solbakken har gått tilbake til København
"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

August 21, 2013, 16:14:01 PM #1098 Last Edit: August 21, 2013, 16:17:52 PM by roaldinho
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

osoerli

Quote from: roaldinho on August 21, 2013, 16:14:01 PM
Akkurat som at Solbakken hadde giddet å gå til Brann. Brann må rydde opp, RBH og Skars må vekk. Dessuten er det bare en klubb i Norge for Solbakken. Lsk. Man må nok finne en annen, går for svensken i Ålesund. Dyktig.


Hadde han fått 5 mill i året, pengar å handla for og lovnad om kontinuitet, hadde han også kunna gått til Brann.  No er det snart bare Tom Nordlie ledig til oss.....
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up