• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Quote from: Gepard on May 07, 2013, 10:57:15 AM
FORSTYRRENDE å diskutere treneren !? Det står altså verre til en man kunne ane....


Absurd. Totalt absurd. Kontinuitet går tilsynelatende foran alt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Miller

Quote from: branngirl85 on May 07, 2013, 11:22:34 AM
Hvem reddet oss fra Nedrykk i 2010?
Hvem tok oss til 4 plass og Cupfinalen i 2011?
Hvem tok oss til semien og 6 plass i 2012?
Og sesongstarten i år, vi er plassert på 4 plass! Det er vel den beste sesongstarten vi har hatt siden 2007!!! Ja, Skars må gå! Nei, Skars skal bli!


Er vi i blitt fornøyd med 4. og 6. plasser nå?
Og cupfinalen? Det er noe av det flaueste jeg har vært med på. Mer idiotisk taktikk i en cupfinale skal du lete godt etter, jeg tror ikke du finner.
Sesongstarten i år? Nja, 2 flaue borte tap og en seier mot Odd der vi over hode ikke imponere.

Jaja, høres ut som du er fornøyd med kjedelig fotball og nesten plasseringer!

Vi er for faen BRANN og ikke ODD! Sånn som du snakker skulle eg trudd vi var Odd ...

krøvel vellevold

Quote from: branngirl85 on May 07, 2013, 11:22:34 AM
Quote from: Lasaron on May 07, 2013, 11:12:13 AM
Quote from: branngirl85 on May 07, 2013, 10:27:46 AM
Hvortid skal vi slutte å sparke trenerene bare fordi det ikke går den veien vi supporterne ønsker oss?



Aldri. Trenere må aldri sparkes, uansett hvor misfornøyde supportere blir. Fotball er nemlig til for at trenere skal ha en jobb. En jobb med arbeidsro. I særdeleshet gjelder dette Brann. Ja, dere, vi må ikke komme dithen at vi vil sparke trenere bare fordi de ikke gjør en god nok jobb over flere år. Her må vi jammen skjerpe oss.


Hvem reddet oss fra Nedrykk i 2010?
Hvem tok oss til 4 plass og Cupfinalen i 2011?
Hvem tok oss til semien og 6 plass i 2012?
Og sesongstarten i år, vi er plassert på 4 plass! Det er vel den beste sesongstarten vi har hatt siden 2007!!! Ja, Skars må gå! Nei, Skars skal bli!



I Brann skal vi altså være fornøyde med å redde plassen, samt 6.plasser og sånt? Vi er Norges nest største klubb, for faen! Skal ikke være fornøyd med sånt da! Og i poeng var vi i fjor nærmere 11.plass enn 5.plass. Kun en god del marginer i vår favør, skilte oss fra en plass mye lavere på tabellen. Den cupfinalen er heller ikke noe å skryte av. Det må jo være en av de dårligst gjennomførte cupfinaler i historien. Og kom an; selv Follo og Hødd har spilt cupfinaler de siste årene! Og der kommer vi inn på noe annet; den fantastiske semien mot Hødd!

Og "den beste sesongstarten siden 2007"? Det er feil, for vi hadde 13 poeng etter 7 kamper i 2011. Dessuten forteller jo det mest om hvor dårlig det har stått til de andre årene. Og så må du ta med i betraktningen at vi har spilt 4 hjemmekamper, men bare 3 bortekamper. Det skjemaet Brann ligger an til nå (15 hjemmeseire og 15 bortetap) vil gi oss 45 poeng og 5. - 8.plass. Det er ikke bra for Norges nest største klubb. Spesielt ikke når det handler om å bli slått av klubber som f.eks. Godset, Haugesund og Aalesund.
Legg ned hele klubben!

dudo

Og viktigst av alt er at det er drita kjedelig å se oss spille, og intet tegn til utvikling.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Er det virkelig så kjedelig å se oss spille? Greit, på bortebane er det trøstesløse greier.

For å prøve å nyansere litt:

Synes det er mye positivt med Skarsfjord sitt Brann.
- På hjemmebane scorer vi bra med mål, og vinner stort sett alt. Det er ikke festfotball hver gang, men mer enn godkjent.
- Det er gjort mange gode kjøp. Stort sett alt "rask"vi har hentet fra Adecco har vært suksesser. Gratiskjøp som Torp, Ojo  har vært svært gode.
- Stallen er blitt forynget og forbedret. Det vi satt med i 08/09 etter Bruun sine herjinger var dårlig, gammelt og overbetalt.
- Lokale helter slår gjennom på laget. Her peker og pilene i riktig retning.
- Kanskje det viktigste: Mange spillere har hatt en positiv utvikling under Skars. Haugen er en åpenbart eksempel. Askar rykket ned med FFK og har aldri vært så god som han er i Brann. Ojo gikk fra målfattig i Adecco til profil og poengkonge i TL. Austin gikk fra et vandrende oransje kort til en klippe. Her er flere eksempler, spillere blir stort sett rett og slett bedre i Brann.

Og så er det nok å plukke på i motsatt retning, men der gjør dere andre en god jobb så jeg slipper :)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Men Skars er åpenbart ikke god nok til å ta Brann til Gull! Dette begrunner vi med at det er trøstesløst borte. I år igjen. Og Brann skal ta gull. Brann skal være best! For å være litt edruelig så skal jeg si meg fornøyd med medalje i år. Neste år skal det bli gull. Og da må Skars vekk så fort som mulig for å få det til. Sånn er det bare.
Tren på langskudd

Yngve

Quote from: ostraume on May 07, 2013, 09:08:09 AM
Det er kun hos oss hjemmekamp=seier. Merkelig nok.


Det er jo ei sanning med svært klare modifikasjonar. Held me vekke 2013 på heimebane, der me jo har vore knallgode, viser tala at me er heilt middels på heimebane dei siste åra.

Me var omtrent like gode i 2011 og 2009, med ein pitteliten dupp i 2010.

36 15 13 123-79 og 123 poeng er fasit på heimebane sidan 2009.

For å samanlikna med tre klubbar som har gjort det bra i same periode:

MFK:

S       U      T       P      +     -    
40   11   12   131   130   74
TIL:
40   14   9   134   106   45
RBK:
39   17   7   134   142   53


branngirl85

Quote from: Lasaron on May 07, 2013, 12:33:43 PM
Men Skars er åpenbart ikke god nok til å ta Brann til Gull! Dette begrunner vi med at det er trøstesløst borte. I år igjen. Og Brann skal ta gull. Brann skal være best! For å være litt edruelig så skal jeg si meg fornøyd med medalje i år. Neste år skal det bli gull. Og da må Skars vekk så fort som mulig for å få det til. Sånn er det bare.


Ja, Brann skal ta Gull hvert år! Hvor mange gull har Brann tatt siden 1963???
Seriemestere:1961-62, 1963 og 2007.
CUP: 1923, 1925, 1972, 1976, 1982 og 2004.

Skal Brann sparke hver trener som ikke gir oss gull???

nummer9

Quote from: branngirl85 on May 07, 2013, 12:40:21 PM
Quote from: Lasaron on May 07, 2013, 12:33:43 PM
Men Skars er åpenbart ikke god nok til å ta Brann til Gull! Dette begrunner vi med at det er trøstesløst borte. I år igjen. Og Brann skal ta gull. Brann skal være best! For å være litt edruelig så skal jeg si meg fornøyd med medalje i år. Neste år skal det bli gull. Og da må Skars vekk så fort som mulig for å få det til. Sånn er det bare.


Ja, Brann skal ta Gull hvert år! Hvor mange gull har Brann tatt siden 1963???
Seriemestere:1961-62, 1963 og 2007.
CUP: 1923, 1925, 1972, 1976, 1982 og 2004.

Skal Brann sparke hver trener som ikke gir oss gull???

Vi sparker jo gjerne trener som gir oss gull også...

Fra spøk til alvor, vi skal ikke se oss fornøyd med en trener som ikke viser tegn til bedring etter så lang periode, og som ikke tidligere bevist at dette er en oppgave han kan mestre.

ostraume

Quote from: Yngve on May 07, 2013, 12:38:21 PM
Quote from: ostraume on May 07, 2013, 09:08:09 AM
Det er kun hos oss hjemmekamp=seier. Merkelig nok.


Det er jo ei sanning med svært klare modifikasjonar. Held me vekke 2013 på heimebane, der me jo har vore knallgode, viser tala at me er heilt middels på heimebane dei siste åra.

Me var omtrent like gode i 2011 og 2009, med ein pitteliten dupp i 2010.



Nå tar du jo med Nilsen-perioden i statistikken. Det blir ikke helt riktig. Skjønner heller ikke helt hvorfor du tar bort 2013. De siste kampene er da virkelig relevante?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: branngirl85 on May 07, 2013, 12:40:21 PM
Quote from: Lasaron on May 07, 2013, 12:33:43 PM
Men Skars er åpenbart ikke god nok til å ta Brann til Gull! Dette begrunner vi med at det er trøstesløst borte. I år igjen. Og Brann skal ta gull. Brann skal være best! For å være litt edruelig så skal jeg si meg fornøyd med medalje i år. Neste år skal det bli gull. Og da må Skars vekk så fort som mulig for å få det til. Sånn er det bare.


Ja, Brann skal ta Gull hvert år! Hvor mange gull har Brann tatt siden 1963???
Seriemestere:1961-62, 1963 og 2007.
CUP: 1923, 1925, 1972, 1976, 1982 og 2004.

Skal Brann sparke hver trener som ikke gir oss gull???

Men dette forteller jo mest om hvor elendig det har stått til i tidligere tider, og bør ikke være noen rettesnor for hva som er akseptabelt i nåtid. Brann er Norges nest største klubb. Utnytter vi potensiaelt vårt, er det kun RBK som skal kunne være bedre enn oss. Jeg kan også "godta" at klubber som Viking og VIF er bedre enn oss av og til, siden de ikke er så mye mindre enn oss i størrelse. Men når vi blir pisset på av klubber som Strømsgodset, Molde, Tromsø, og for den del AaFK og Haugesund, så er det enkelt og greit ikke godt nok.

Og det er jo ikke snakk om å sparke en trener fordi han ikke tar gull. Det er snakk om å få seg ny trener fordi den nåværende ikke har bragt oss et eneste steg videre i sine tre år i klubben, og vi fremdeles ikke er i nærheten av kjempe reelt om gull. Vi kan selvsagt ikke forlange gull hvert år, men en klubb på Branns størrelse SKAL kjempe om gull hvert år.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: branngirl85 on May 07, 2013, 12:40:21 PM
Quote from: Lasaron on May 07, 2013, 12:33:43 PM
Men Skars er åpenbart ikke god nok til å ta Brann til Gull! Dette begrunner vi med at det er trøstesløst borte. I år igjen. Og Brann skal ta gull. Brann skal være best! For å være litt edruelig så skal jeg si meg fornøyd med medalje i år. Neste år skal det bli gull. Og da må Skars vekk så fort som mulig for å få det til. Sånn er det bare.


Ja, Brann skal ta Gull hvert år! Hvor mange gull har Brann tatt siden 1963???
Seriemestere:1961-62, 1963 og 2007.
CUP: 1923, 1925, 1972, 1976, 1982 og 2004.

Skal Brann sparke hver trener som ikke gir oss gull???


Ja, faktisk. Det er faktisk en god idè. Klarer ikke treneren å ta gull i løpet av tre år, så bør hovedregelen være at han sparkes. Skars har nå vært trener i tre år, og selv om sesongen langt fra er ferdig så har han langt på vei bevist at han ikke klarer det i år. Jeg tenker da på bortekampene som fortsatt er elendige.

Brann skal ta gull jevnlig! Brann skal være best. Og Brann skal engasjere og underholde. Punktum.
Tren på langskudd

tem

jeg forventer ikke at en trener skal ta gull innen ett gitt antall år , selv om det uten tvil er ett ønske og ett håp
det man derimot både kan forvente og bør forlange er at en trener tar klubben framover og at man ser at laget forbedrer seg hele veien
dette kan man ikke si at har vært tilfelle under Skarsfjord

ja han har fått inn mange nye spillere som han selv har plukket
men jeg spør meg og om dette er de spillere han virkelig har ønsket , eller hva han endte opp med pga at dette var det økonominen tålte

uansett har det gått for lite fram med Brann som lag noe som ikke holder over tid

det er jo og viktig at de rette alternativene til Skarsfjord er disponibel i rett tid

Skarsfjort kommer nok neppe til å få noen fornyelse av kontrakten har har i dag med mindre noen formidabelt skulle skje , men jeg tror heller ikke han får sparken på sportslig grunnlag
skal han vekk tror jeg  det må komme som krav fra spillergruppen

Jose Arrogantio

Hvor lenge er kontrakten til Skarsfjord forresten? 2015?

Miller

Quote from: Jose Arrogantio on May 07, 2013, 14:26:40 PM
Hvor lenge er kontrakten til Skarsfjord forresten? 2015?


ut 2014 merkelig nok

brann89

Nå er eg for å sparke Skarsfjord, slik at det er sikkert

Men eg merker, etter det eg har lest, er at folk ikkje tenker på den økonomiske krisen vi var i. Klubben var inærheten av å ligge på grensen der NFF kunne ha straffet oss pga fordårlig økonomi. Skarsfjord overtok en stall med overbetalte spillere, som ikkje presterte inærheten av det dem ble lønnet for. Han hadde noen gode kjøp av Ojo og Torp. Han fikk orden på Austin sine timing av taklinger.

Så han har ikkje hatt noen lett jobb.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

Neida, Skars har gjort en god jobb, men burde vært ute senest før denne sesongen. Han har tatt oss så langt som han selv klarer - nå må andre inn og bygge videre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Trist å høre på Lillebø. Bataljonen er for tiden redusert til noen tøffelhelter for ledelsen. Han gir jo med dette et klart signal til omgivelsene at middelmådighet er det han vil ha i årene fremover

bernu

Kom igjen Roger! Hvis du er inne på forumet er det bare å komme med en forklaring på hva du mener. Hvis du seriøst mener at vi ikke skal diskutere trener nå, når passer det da ? Når sesongnen er ferdig og vi er havnet midt i ingenmannsland på 7-8.plass ?
HANSA - Z

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on May 07, 2013, 16:30:39 PM
Neida, Skars har gjort en god jobb, men burde vært ute senest før denne sesongen. Han har tatt oss så langt som han selv klarer - nå må andre inn og bygge videre.


Mye sånn jeg føler også. Jeg liker Skarsfjord, han gjorde en god jobb med å rette skuten, men ser ikke noe som tilsier at han klarer å ta oss helt til topps.

krakra

Enig. Se på Haugesund. Han gjorde mye bra der og, men det var ikke før han forsvant at de fikk ut potensialet av det han hadde bygd opp. Føler han har gjort sitt nå og bør gi stafettpinnen videre.


Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 08:42:55 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 07, 2013, 08:35:47 AM
Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 08:00:35 AM
Quote from: ostraume on May 07, 2013, 07:52:04 AM
Igjen: Vi er på 4. plass. Foran RBK, VIF og Molde. Sånn sett er det andre trenere som burde sitte mindre trygt enn Skars.

Og det blir litt for dumt når hjemmeformen er et bevis på at laget er godt , mens borteformen er et bevis på at treneren er en idiot.


Igjen: 4. plassen med 33% fleire heimekamper enn bortekamper. Stokk om på disse og me ligger godt under midten. I motsetning til eks RBK og VIF, har me ein trener som har fått skreddersy stallen sin, utøvd taktikken sin og formet laget i snart tre år. Dette går ingen steder...


RBK har hentet spillere i en prisklasse vi kan drømme om. Selvsagt er det sterkt å ligge foran de, evt. svakt av de å ligge bak oss.


Rosenborg har fire bortekamper.


Ser den, de har jo vært så enormt sterke hjemme, de hadde soleklart hatt tre poeng ekstra med en kamp mer hjemme enn borte.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SK

Quote from: Klaus_Brann on May 07, 2013, 20:29:42 PM
Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 08:42:55 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 07, 2013, 08:35:47 AM
Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 08:00:35 AM
Quote from: ostraume on May 07, 2013, 07:52:04 AM
Igjen: Vi er på 4. plass. Foran RBK, VIF og Molde. Sånn sett er det andre trenere som burde sitte mindre trygt enn Skars.

Og det blir litt for dumt når hjemmeformen er et bevis på at laget er godt , mens borteformen er et bevis på at treneren er en idiot.


Igjen: 4. plassen med 33% fleire heimekamper enn bortekamper. Stokk om på disse og me ligger godt under midten. I motsetning til eks RBK og VIF, har me ein trener som har fått skreddersy stallen sin, utøvd taktikken sin og formet laget i snart tre år. Dette går ingen steder...


RBK har hentet spillere i en prisklasse vi kan drømme om. Selvsagt er det sterkt å ligge foran de, evt. svakt av de å ligge bak oss.


Rosenborg har fire bortekamper.


Ser den, de har jo vært så enormt sterke hjemme, de hadde soleklart hatt tre poeng ekstra med en kamp mer hjemme enn borte.


Det var jo mange som unnskyldte den pinlige forestillingen vår der oppe med nettopp dette - at Rosenborg var så knallbra på eget gress.

Klaus_Brann

Quote from: branngirl85 on May 07, 2013, 10:27:46 AM
Hvortid skal vi slutte å sparke trenerene bare fordi det ikke går den veien vi supporterne ønsker oss?
I 2008 ble MIM sparket, han ble mer eller mindret jaget fra Brann! Og nå prater dere om at dere vil ha MIM tilbake??!



Jeg håper vi aldri slutter å sparke trenere når det ikke går veien. Ikke over en kort periode, men vi snakker flere år, og da er det absolutt legitimt å snakke om at det er på tide for han å finne seg annet arbeid.
Husk på at det også i 08 var en del som var mot å sparke Mons, det er ikke slik at alle var enige om den saken... Tror heller ikke du bør frykte at noen noensinne vil ha tilbake Skars.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: branngirl85 on May 07, 2013, 11:22:34 AM
Quote from: Lasaron on May 07, 2013, 11:12:13 AM
Quote from: branngirl85 on May 07, 2013, 10:27:46 AM
Hvortid skal vi slutte å sparke trenerene bare fordi det ikke går den veien vi supporterne ønsker oss?



Aldri. Trenere må aldri sparkes, uansett hvor misfornøyde supportere blir. Fotball er nemlig til for at trenere skal ha en jobb. En jobb med arbeidsro. I særdeleshet gjelder dette Brann. Ja, dere, vi må ikke komme dithen at vi vil sparke trenere bare fordi de ikke gjør en god nok jobb over flere år. Her må vi jammen skjerpe oss.


Hvem tok oss til semien og 6 plass i 2012?



Hvis du skal argumentere FOR Skars tror jeg ikke du bør nevne dette så ofte. Semi og 6. plass ingen bragd, annet enn for bunnlag kanskje.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: SK on May 07, 2013, 20:31:53 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 07, 2013, 20:29:42 PM
Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 08:42:55 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 07, 2013, 08:35:47 AM
Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 08:00:35 AM
Quote from: ostraume on May 07, 2013, 07:52:04 AM
Igjen: Vi er på 4. plass. Foran RBK, VIF og Molde. Sånn sett er det andre trenere som burde sitte mindre trygt enn Skars.

Og det blir litt for dumt når hjemmeformen er et bevis på at laget er godt , mens borteformen er et bevis på at treneren er en idiot.


Igjen: 4. plassen med 33% fleire heimekamper enn bortekamper. Stokk om på disse og me ligger godt under midten. I motsetning til eks RBK og VIF, har me ein trener som har fått skreddersy stallen sin, utøvd taktikken sin og formet laget i snart tre år. Dette går ingen steder...


RBK har hentet spillere i en prisklasse vi kan drømme om. Selvsagt er det sterkt å ligge foran de, evt. svakt av de å ligge bak oss.


Rosenborg har fire bortekamper.


Ser den, de har jo vært så enormt sterke hjemme, de hadde soleklart hatt tre poeng ekstra med en kamp mer hjemme enn borte.


Det var jo mange som unnskyldte den pinlige forestillingen vår der oppe med nettopp dette - at Rosenborg var så knallbra på eget gress.


De var ikke dårlige mot oss der, men i kampene etter har de ikke akkurat vært på topp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10116417

Han her bør kunne erstatte Skarsfjord. Litt stort ego, men Roald kan nok jekke han ned litt.
Gå av.

Nixon

Lurte litt på hvem den første moroklumpen skulle være i dag!:)
Rød makt på Hansa

Sindre32

Quote from: SK on May 07, 2013, 20:31:53 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 07, 2013, 20:29:42 PM
Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 08:42:55 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 07, 2013, 08:35:47 AM
Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 08:00:35 AM
Quote from: ostraume on May 07, 2013, 07:52:04 AM
Igjen: Vi er på 4. plass. Foran RBK, VIF og Molde. Sånn sett er det andre trenere som burde sitte mindre trygt enn Skars.

Og det blir litt for dumt når hjemmeformen er et bevis på at laget er godt , mens borteformen er et bevis på at treneren er en idiot.


Igjen: 4. plassen med 33% fleire heimekamper enn bortekamper. Stokk om på disse og me ligger godt under midten. I motsetning til eks RBK og VIF, har me ein trener som har fått skreddersy stallen sin, utøvd taktikken sin og formet laget i snart tre år. Dette går ingen steder...


RBK har hentet spillere i en prisklasse vi kan drømme om. Selvsagt er det sterkt å ligge foran de, evt. svakt av de å ligge bak oss.


Rosenborg har fire bortekamper.


Ser den, de har jo vært så enormt sterke hjemme, de hadde soleklart hatt tre poeng ekstra med en kamp mer hjemme enn borte.


Det var jo mange som unnskyldte den pinlige forestillingen vår der oppe med nettopp dette - at Rosenborg var så knallbra på eget gress.

krøvel vellevold

Og nok en gang: Vi var det eneste laget som tapte 0-6 for Lyn i 2007, så antagelig var vi ligaens dårligste lag det året.
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: Sindre32 on May 08, 2013, 10:19:38 AM
Quote from: SK on May 07, 2013, 20:31:53 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 07, 2013, 20:29:42 PM
Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 08:42:55 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 07, 2013, 08:35:47 AM
Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 08:00:35 AM
Quote from: ostraume on May 07, 2013, 07:52:04 AM
Igjen: Vi er på 4. plass. Foran RBK, VIF og Molde. Sånn sett er det andre trenere som burde sitte mindre trygt enn Skars.

Og det blir litt for dumt når hjemmeformen er et bevis på at laget er godt , mens borteformen er et bevis på at treneren er en idiot.


Igjen: 4. plassen med 33% fleire heimekamper enn bortekamper. Stokk om på disse og me ligger godt under midten. I motsetning til eks RBK og VIF, har me ein trener som har fått skreddersy stallen sin, utøvd taktikken sin og formet laget i snart tre år. Dette går ingen steder...


RBK har hentet spillere i en prisklasse vi kan drømme om. Selvsagt er det sterkt å ligge foran de, evt. svakt av de å ligge bak oss.


Rosenborg har fire bortekamper.


Ser den, de har jo vært så enormt sterke hjemme, de hadde soleklart hatt tre poeng ekstra med en kamp mer hjemme enn borte.


Det var jo mange som unnskyldte den pinlige forestillingen vår der oppe med nettopp dette - at Rosenborg var så knallbra på eget gress.
Poenget til SK er nok at unnskyldningen for tapet om at RBK er så utrolig gode ikke holder vann. Det var rett og slett en pinlig og ynkelig forestillling fra oss.

Gepard

Det som sjokkerer meg mest er hvor uinterresert Bt og co er i å diskutere treneren når brann driter seg ut for 100 gang på bortebane.

Se siste ballspark, både Pamer og Strand mener man er fullstendig på bærtur når man krever Skars sitt hode på ett fat etter "kun 7 serierunder". Ser de virkelig ikke at dette ikke handler om 7 kamper i 2013 , men er basert på hele Skars sin brannperiode.

De er virkelig blitt bestekompiser hele gjengen, Media-Brann-Bataljonen ledelsen, for noen blåturer og kosemiddager Brann må ha spandert på begge...

Xminator

Eventuelt så kan du høre på det ekspertene sier og justere ditt eget verdensbilde noe mer i den retning.

Sindre32

Quote from: krakra on May 08, 2013, 11:37:43 AM
Quote from: Sindre32 on May 08, 2013, 10:19:38 AM
Quote from: SK on May 07, 2013, 20:31:53 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 07, 2013, 20:29:42 PM
Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 08:42:55 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 07, 2013, 08:35:47 AM
Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 08:00:35 AM
Quote from: ostraume on May 07, 2013, 07:52:04 AM
Igjen: Vi er på 4. plass. Foran RBK, VIF og Molde. Sånn sett er det andre trenere som burde sitte mindre trygt enn Skars.

Og det blir litt for dumt når hjemmeformen er et bevis på at laget er godt , mens borteformen er et bevis på at treneren er en idiot.


Igjen: 4. plassen med 33% fleire heimekamper enn bortekamper. Stokk om på disse og me ligger godt under midten. I motsetning til eks RBK og VIF, har me ein trener som har fått skreddersy stallen sin, utøvd taktikken sin og formet laget i snart tre år. Dette går ingen steder...


RBK har hentet spillere i en prisklasse vi kan drømme om. Selvsagt er det sterkt å ligge foran de, evt. svakt av de å ligge bak oss.


Rosenborg har fire bortekamper.


Ser den, de har jo vært så enormt sterke hjemme, de hadde soleklart hatt tre poeng ekstra med en kamp mer hjemme enn borte.


Det var jo mange som unnskyldte den pinlige forestillingen vår der oppe med nettopp dette - at Rosenborg var så knallbra på eget gress.
Poenget til SK er nok at unnskyldningen for tapet om at RBK er så utrolig gode ikke holder vann. Det var rett og slett en pinlig og ynkelig forestillling fra oss.


Samtidig som det å argumentere den andre veien heller ikke holder vann. Det er mer interessant å diskutere hvorfor vi gang på gang driter oss ut og om vi kan klare å endre på det. Og jeg er enig i at det haster for Skarsfjord å rette opp i det, det duger ikke å bare være gode hjemme. Et lag med ambisjoner om å bli et "stabilt

krakra

Kanskje Brann bør lære seg det også når RBH sier at vi er på rett vei i forhold til strategimålene?

Sindre32

Quote from: krakra on May 08, 2013, 12:08:24 PM
Kanskje Brann bør lære seg det også når RBH sier at vi er på rett vei i forhold til strategimålene?


Kanskje du eventuelt bør slå følge samtidig? På rett vei betyr da ikke at man allerede er der.

ostraume

Quote from: Gepard on May 08, 2013, 11:39:32 AM

De er virkelig blitt bestekompiser hele gjengen, Media-Brann-Bataljonen ledelsen,


Du husker at vi bare skal tilbake til november for å finne en Skars-må-gå-kampanje fra BT?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: Sindre32 on May 08, 2013, 12:17:35 PM
Quote from: krakra on May 08, 2013, 12:08:24 PM
Kanskje Brann bør lære seg det også når RBH sier at vi er på rett vei i forhold til strategimålene?


Kanskje du eventuelt bør slå følge samtidig? På rett vei betyr da ikke at man allerede er der.
Nei, men skal vi bli et stabilt topplag, som du valgte å understreke og være nedlatende ovenfor andre som "ikke forstår", innen 2015 så må vi vel faktisk være i toppen snart? Hvis vi ikke tar medalje før i 2015 kan vi ikke sies å være et stabilt topplag. Egentlig ikke hvis vi tar medalje i 2014 heller. Så skal vi være et stabilt topplag innen 2015 bør vi strengt tatt tre inn i toppen allerede i år.

Og vi er ikke på rett vei mot det.

Sindre32

Quote from: krakra on May 08, 2013, 12:20:09 PM
Quote from: Sindre32 on May 08, 2013, 12:17:35 PM
Quote from: krakra on May 08, 2013, 12:08:24 PM
Kanskje Brann bør lære seg det også når RBH sier at vi er på rett vei i forhold til strategimålene?


Kanskje du eventuelt bør slå følge samtidig? På rett vei betyr da ikke at man allerede er der.
Nei, men skal vi bli et stabilt topplag, som du valgte å understreke og være nedlatende ovenfor andre som "ikke forstår", innen 2015 så må vi vel faktisk være i toppen snart? Hvis vi ikke tar medalje før i 2015 kan vi ikke sies å være et stabilt topplag. Egentlig ikke hvis vi tar medalje i 2014 heller. Så skal vi være et stabilt topplag innen 2015 bør vi strengt tatt tre inn i toppen allerede i år.

Og vi er ikke på rett vei mot det.


Vi kjempet om medaljer i 2011 og endte til slutt på en 4. plass, da vi kjempet om sølvet helt frem til siste serierunde. Vi kom på 6. plass i fjor og vi vet enda ikke hvor vi havner i år, i 2014 eller 2015.

Vi er økonomisk på bedringens vei i forhold til tidligere, noe som er et viktig element i forhold til å stabilisere seg blant topplagene, og vi har en god stamme. For øyeblikket er vi på 4. plass, du synes ikke det er litt tidlig å bedømme hvor vi havner ut fra det som av god grunn ofte kalles "bingorundene", de innledende rundene i TL?


krakra

Nei, det er ingenting som tyder på at vi tar medalje med det nivået vi holder på bortebane, som er en trend vi har hatt siden høsten 2011 og tar vi ikke medalje i år vil det bli veldig vanskelig å kalle oss et stabilt topplag i 2015 med maks to medaljer. Syns verken 4. eller 6. plasser i Tippeligaen kan defineres som topplag. Close, but no cigar.

Forøvrig er vel 4. plass i 2011 og 6. plass i fjor ikke rett vei.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on May 08, 2013, 12:39:41 PM
Nei, det er ingenting som tyder på at vi tar medalje med det nivået vi holder på bortebane, som er en trend vi har hatt siden høsten 2011 og tar vi ikke medalje i år vil det bli veldig vanskelig å kalle oss et stabilt topplag i 2015 med maks to medaljer. Syns verken 4. eller 6. plasser i Tippeligaen kan defineres som topplag. Close, but no cigar.

Forøvrig er vel 4. plass i 2011 og 6. plass i fjor ikke rett vei.


Spesielt ikke når vi poengmessig var nærmere 11.plass enn 5.plass!
Legg ned hele klubben!

Sindre32

Quote from: krakra on May 08, 2013, 12:39:41 PM
Nei, det er ingenting som tyder på at vi tar medalje med det nivået vi holder på bortebane, som er en trend vi har hatt siden høsten 2011 og tar vi ikke medalje i år vil det bli veldig vanskelig å kalle oss et stabilt topplag i 2015 med maks to medaljer. Syns verken 4. eller 6. plasser i Tippeligaen kan defineres som topplag. Close, but no cigar.

Forøvrig er vel 4. plass i 2011 og 6. plass i fjor ikke rett vei.


Man er et topplag når medaljene glipper i aller siste serierunde. Da har man vært med å kjempe om edelt metall mer eller mindre hele sesongen. At 6. plassen på ingen måte er det, det er jeg helt enig i. Men det kan være greit å vente noen kamper til før vi ser hvor vi havner i år, vi trenger litt mer grunnlag enn tre av tre bortetap. Til sammenlikning tapte vi 2 av de 3 første kampene hjemme i fjor. Vi endte likevel som det 4. beste hjemmelaget etter 9 seiere og 1 uavgjort på de 12 neste hjemmekampene.

krakra

Quote from: Sindre32 on May 08, 2013, 13:00:34 PM
Quote from: krakra on May 08, 2013, 12:39:41 PM
Nei, det er ingenting som tyder på at vi tar medalje med det nivået vi holder på bortebane, som er en trend vi har hatt siden høsten 2011 og tar vi ikke medalje i år vil det bli veldig vanskelig å kalle oss et stabilt topplag i 2015 med maks to medaljer. Syns verken 4. eller 6. plasser i Tippeligaen kan defineres som topplag. Close, but no cigar.

Forøvrig er vel 4. plass i 2011 og 6. plass i fjor ikke rett vei.


Man er et topplag når medaljene glipper i aller siste serierunde. Da har man vært med å kjempe om edelt metall mer eller mindre hele sesongen. At 6. plassen på ingen måte er det, det er jeg helt enig i. Men det kan være greit å vente noen kamper til før vi ser hvor vi havner i år, vi trenger litt mer grunnlag enn tre av tre bortetap. Til sammenlikning tapte vi 2 av de 3 første kampene hjemme i fjor. Vi endte likevel som det 4. beste hjemmelaget etter 9 seiere og 1 uavgjort på de 12 neste hjemmekampene.
Jeg syns topplag er de som ender på toppen. Godset var ikke et gullag i fjor, selv om de kjempet lenge. Vi fikk ingenting igjen for 4. plassen. Det er ingen som ønsker en 4. plass. Derfor ser jeg heller ikke på det som en topplassering.

Jeg dømmer ikke etter tre bortekamper. Jeg dømmer etter hele Skarsfjords trenerperiode. Hvor vi, med unntak av våren 2011, har vært elendige borte. Skal vi ta medalje må vi nok oppmot 55 poeng. Da trenger vi 10 poeng borte om vi vinner samtlige hjemmekamper. Noe vi selvsagt ikke gjør. Taper vi to hjemmekamper, noe som er realistisk, må vi ta 15 poeng borte. Noe som er urealistisk.

Sindre32

Quote from: krakra on May 08, 2013, 13:04:12 PM
Quote from: Sindre32 on May 08, 2013, 13:00:34 PM
Quote from: krakra on May 08, 2013, 12:39:41 PM
Nei, det er ingenting som tyder på at vi tar medalje med det nivået vi holder på bortebane, som er en trend vi har hatt siden høsten 2011 og tar vi ikke medalje i år vil det bli veldig vanskelig å kalle oss et stabilt topplag i 2015 med maks to medaljer. Syns verken 4. eller 6. plasser i Tippeligaen kan defineres som topplag. Close, but no cigar.

Forøvrig er vel 4. plass i 2011 og 6. plass i fjor ikke rett vei.


Man er et topplag når medaljene glipper i aller siste serierunde. Da har man vært med å kjempe om edelt metall mer eller mindre hele sesongen. At 6. plassen på ingen måte er det, det er jeg helt enig i. Men det kan være greit å vente noen kamper til før vi ser hvor vi havner i år, vi trenger litt mer grunnlag enn tre av tre bortetap. Til sammenlikning tapte vi 2 av de 3 første kampene hjemme i fjor. Vi endte likevel som det 4. beste hjemmelaget etter 9 seiere og 1 uavgjort på de 12 neste hjemmekampene.
Jeg syns topplag er de som ender på toppen. Godset var ikke et gullag i fjor, selv om de kjempet lenge. Vi fikk ingenting igjen for 4. plassen. Det er ingen som ønsker en 4. plass. Derfor ser jeg heller ikke på det som en topplassering.

Skal vi ta medalje må vi nok oppmot 55 poeng. Da trenger vi 10 poeng borte om vi vinner samtlige hjemmekamper. Noe vi selvsagt ikke gjør. Taper vi to hjemmekamper, noe som er realistisk, må vi ta 15 poeng borte. Noe som er urealistisk.


Vi må ta minst 13-14 poeng borte hvis vi tar 39 hjemme. Det er omtrent rundt der snittet på medalje ligger. Med 55 bør vi være sikret, mens det avhengig av utviklingen i serien også kan ligge så lavt som under 50. Det er liten tvil om vi må ta flere poeng borte, det er det ingen som benekter. Men det er og blir for tidlig å bedømme.

Quote from: krakra on May 08, 2013, 12:39:41 PM
Jeg dømmer ikke etter tre bortekamper. Jeg dømmer etter hele Skarsfjords trenerperiode. Hvor vi, med unntak av våren 2011, har vært elendige borte.


I 2012 tok vi 11 poeng på 15 bortekamper. I 2011 tok vi 18 poeng på 15 bortekamper. Det blir ganske nøyaktig 14,5 poeng i snitt over to sesonger. 2010 er ikke verdt å regne, da tok han over et skakkjørt lag langt uti sesongen. Hvis du tar med 0 seire på 3 kamper i år, er snittet fortsatt 0,878 per kamp med 29 poeng på 33 kamper.

Altså dømmer du ikke etter hele Skarsfjords trenerperiode, men delvis basert på fjorårssesongen og i høyeste grad basert på tre kamper i år.

tem


krakra

Jo jeg dømmer etter hele Skarsfjord trenerperiode, hvor kurven på bortebane har pekt nedover etter en bra start på 2011-sesongen. Vi er ganske enkelt et dårlig bortelag, som blir dårligere. Må se på utviklingen også. Vi tok 13 poeng på de første sju bortekampene i 2011, og fem poeng på de siste sju.

dudo

Siden 2011 ligger vi på 11. plass på bortemaratontabellen, bak storheter som FFK og Odd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

I samme periode har vi også tapt flest kamper av alle, og sluppet inn flest mål med 74. Stabæk med 67 baklengs er det nest svakeste laget defensivt. På plussiden har vi scoret nest mest på bortebane.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Vi har vunnet 11 av 43 bortekamper i Skarsfjords periode. 11-7-25 og 68-88 i målforskjell er hans statistikk borte. Ser vi kun på 2011-13, så er vi det laget som har tatt 11. mest poeng borte i den perioden. Selv FFK med 3 færre bortekamper har tatt flere bortepoeng enn oss. Selv Haugesund har tatt 2 flere poeng (riktignok med 1 bortekamp mer), og selveste Odd har TI flere bortepoeng enn oss f.o.m. 2011. Hvem kom borteseirene mot i 2012? Jo mot de tre dårligste hjemmelagene...

Hvordan har utviklingen vært?

2010 - de ti kampene under Skars: 1,1 p pr bortekamp
2011: 1,2 p pr bortekamp
2012: 0,73 p pr bortekamp
2013: 0,00 p pr bortekamp til nå.
Legg ned hele klubben!

dudo

Tenk at jeg slo krøvel på statistikk!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up