• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

blubbin

Quote from: dudo on January 08, 2013, 20:54:48 PM

Det er selvsagt en forutsetning at det er en kompetent mann vi får inn som er premisset for spørmålet «hvorfor ikke?»


Det er selvsagt mulig at det kommer inn en "supertrener", men ikke spesielt realistisk.  Trønderne drømte nok om noe stort da Jönsson ble sparket, men det de endte opp med viser vel mye om hva som er tilgjengelig blant trenere for tiden.

Det kan ta noen år før vi får svaret, men jeg setter 500 kr på at den neste treneren, hvem det enn blir, ikke klarer noe bedre enn 5. plass i snitt i sine to første hele sesonger som hovedtrener i Brann (om vedkommende får fortsette så lenge).

krakra


Huff

Quote from: blubbin on January 14, 2013, 20:11:16 PM
Quote from: dudo on January 08, 2013, 20:54:48 PM

Det er selvsagt en forutsetning at det er en kompetent mann vi får inn som er premisset for spørmålet «hvorfor ikke?»


Det er selvsagt mulig at det kommer inn en "supertrener", men ikke spesielt realistisk.  Trønderne drømte nok om noe stort da Jönsson ble sparket, men det de endte opp med viser vel mye om hva som er tilgjengelig blant trenere for tiden.

Det kan ta noen år før vi får svaret, men jeg setter 500 kr på at den neste treneren, hvem det enn blir, ikke klarer noe bedre enn 5. plass i snitt i sine to første hele sesonger som hovedtrener i Brann (om vedkommende får fortsette så lenge).


Tror Perry var akkurat den treneren RBK-styret ville ha, og at han var -mer eller mindre- klar før Jönsson var sparket. Det finnes spennende trenere i Skandinavia som trener mindre klubber og som trolig kunne vært aktuelle for Brann.

krakra

Jeg vet at endel har en ganske ullen holdning til det å "utdanne" egne trenere, og å la tidligere spillere gå igjennom systemet i klubben og bli hovedtrener her, eventuelt ansette assistenter osv. som hovedtrener og mye heller vil ha store trenernavn med suksess i andre klubber som ikke har noen historie i Brann.

Men hvis vi tenker på de trenerne som har hatt suksess i TL, så er en stor andel av dem trenere som har hatt en historie med klubben de har hatt suksess med før de ble trener/hovedtrener. Deila i Godset, Steinar Nilsen i TIL, Høgmo i TIL, Mjelde i Brann, Rekdal i VIF, osv.
Jeg tror kanskje at det å ha vært endel av klubbkulturen og at man er kjent med omgivelsene og klubben i seg selv når man går inn i trenerrollen er en fordel som veier ganske tungt, og at det langt på vei kan veie opp mot manglende erfaring eller meritter og at det å ansette tidligere spillere ikke nødvendigvis er så amatørmessig som enkelte skal ha det til.

Riktignok syns jeg at en storklubb, som Brann er(eller skal være) ikke bør ansette en nylig lagt opp spiller som hovedtrener med en gang, men at vi gir spillere som legger opp og har en trener i magen muligheten til å utvikle seg som trenere i klubben og på sikt ta over a-laget tror jeg ikke nødvendigvis er så dumt.

Skarsfjord var assistent her, men han var assistent for en trener som jeg ikke tror forstod verken kulturen i og rundt klubben eller i Bergen i seg selv, så jeg tror ikke nødvendigvis han har vokst inn i kulturen på samme måte som f.eks. Mjelde gjorde.

Jeg mener det er et par nylig pensjonerte Brannspillere som er spennende treneremner på sikt i David Nielsen og Carl-Erik Torp. Selv om de, spesielt Torp, ikke var så lenge i klubben som spillere syns jeg de passer greit med Brann- og Bergenslynnet, og har en filosofi rundt fotball som passer bra. Bakkerud er også spennende, riktig i forhold til filosofi og har en forhistorie i Brann som både spiller og trener. I tillegg er han mer erfaren og derfor mer aktuell på kort sikt. Jeg syns det er trenere som er verdt å følge videre som potensielle Branntrenere og jeg syns ikke nødvendigvis de trenger å vinne TL flere ganger før de kan ansettes. Kanskje blir Bakkerud Skarsfjords erstatter, og kanskje erstatter Nielsen eller Torp ham en gang i fremtiden?

Nixon

- Trengte et bytte
Styreleder Lars Moldestad sier trenerbyttet er et langsiktig valg gjort med klubbens beste i tankene.
- Avgjørelsen har blitt gjort med Branns ambisjoner på lang sikt i tankene. Vi setter pris på bidraget Rune har gjort de siste to årene, men for at klubben skal forbedre seg og oppnå de langsiktige målene våre, så trengtes et bytte, sier Moldestad til klubbens nettsider.


http://fotball.bt.no/england/article264229.ece

Det var bare å bytte ut noen navn, og så passet det perfekt!;)
Rød makt på Hansa

bernu

Solbakken, Høgmo er vel på den hyllen vi ønsker å hente ny trener.
Hvilke andre trenere er arbeidsledige for tiden ? Som vi faktisk ønsker ?
Noen som klarer å stjele returbilletten til Monsamjelden på torsdag ?
HANSA - Z

Xminator

Når Brann ikke har råd til å hente skikkelige spillere, så har de ihvertfall ikke råd til en skikkelig trener.

tsrqpo


ostraume

Nå er ikke jeg noen fan av trenertupping på generelt grunnlag, men om det er mulig å hente Solbakken så er det bare å kjøre på!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Tiltredes! Tror Solbakken hadde vært perfekt for Brann.
Aldri mer Obos....

skuteviken

Solbakken. Back det opp med cash og, gjør et alvorlig forsøk.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Quote from: Xminator on May 06, 2013, 06:47:29 AM
Når Brann ikke har råd til å hente skikkelige spillere, så har de ihvertfall ikke råd til en skikkelig trener.
Brann har skikkelige spillere. En kvalitetsstall med bra dekning, som bør kjempe om medalje selv uten en å pole på.

nero

May 06, 2013, 12:29:50 PM #662 Last Edit: May 06, 2013, 12:32:55 PM by nero
Quote from: krakra on May 06, 2013, 12:08:18 PM
Quote from: Xminator on May 06, 2013, 06:47:29 AM
Når Brann ikke har råd til å hente skikkelige spillere, så har de ihvertfall ikke råd til en skikkelig trener.
Brann har skikkelige spillere. En kvalitetsstall med bra dekning, som bør kjempe om medalje selv uten en å pole på.


Uenig her, synes ikke stallen vår er bra nok. Vi må i hvert falll ha inn defensiv kvalitet. Badji var en fin signering, noe tilsvarende i det bakre leddet hadde gjort en forskjell. Kampen i går viste vel også at vi trenger mer hodestyrke og duellkraft. Og for å banne litt i kirken; jeg er nok også litt i tvil om kvaliteten på talentene våre...
Lions led by donkeys.

krakra

Hadde vi fått inn Semb Berge hadde vi vært gode nok til å kjempe om gull. Med den rette treneren. Vi stiller til bortekampene med de samme spillerne som vi slår alle med hjemme. Badji var elendig i går han og. Det handlet ikke om nivået på enkeltspillerne.

storB

Quote from: krakra on May 06, 2013, 12:08:18 PM
Quote from: Xminator on May 06, 2013, 06:47:29 AM
Når Brann ikke har råd til å hente skikkelige spillere, så har de ihvertfall ikke råd til en skikkelig trener.
Brann har skikkelige spillere. En kvalitetsstall med bra dekning, som bør kjempe om medalje selv uten en å pole på.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Huff

Quote from: storB on May 06, 2013, 13:23:51 PM
Quote from: krakra on May 06, 2013, 12:08:18 PM
Quote from: Xminator on May 06, 2013, 06:47:29 AM
Når Brann ikke har råd til å hente skikkelige spillere, så har de ihvertfall ikke råd til en skikkelig trener.
Brann har skikkelige spillere. En kvalitetsstall med bra dekning, som bør kjempe om medalje selv uten en å pole på.


Lurer på hva Delia hadde fått til med de overnevnte spillerne...

Dessuten er dette Skars sine investeringer, han er ansvarlig for laget han har bygget opp. Personlig synes jeg riktignok han står til glans på dette, stallen har sine huller, men det er generelt få staller i TL jeg heller skulle hatt enn vår egen, faktum er at en får ekstremt lite ut av den, noe bla hjemmeform kontra borteform viser.

krakra

May 06, 2013, 13:32:43 PM #666 Last Edit: May 06, 2013, 13:37:30 PM by krakra
Quote from: storB on May 06, 2013, 13:23:51 PM
Quote from: krakra on May 06, 2013, 12:08:18 PM
Quote from: Xminator on May 06, 2013, 06:47:29 AM
Når Brann ikke har råd til å hente skikkelige spillere, så har de ihvertfall ikke råd til en skikkelig trener.
Brann har skikkelige spillere. En kvalitetsstall med bra dekning, som bør kjempe om medalje selv uten en å pole på.
Sånn som skjer når man spiller for et lag med en svak trener. Forskjellen på hjemme og bortebane ligger ikke i at er gode spillere hjemme og dårlige spillere borte.

Er ganske sikker på at det finnes trenere der ute som kunne fått mer ut av spillere som Huseklepp, Kvelle, Askar, Larsen, Haugen, Badji, Sæv, Demir og Piotr. Stopperne du kaller bås har spilt tre hjemmekamper på rad uten å slippe inn mål, så de er ikke så dårlige. Det er når vi reiser ut de blir hjelpesløse.

dragn

Quote from: krakra on May 06, 2013, 13:32:43 PM
Quote from: storB on May 06, 2013, 13:23:51 PM
Quote from: krakra on May 06, 2013, 12:08:18 PM
Quote from: Xminator on May 06, 2013, 06:47:29 AM
Når Brann ikke har råd til å hente skikkelige spillere, så har de ihvertfall ikke råd til en skikkelig trener.
Brann har skikkelige spillere. En kvalitetsstall med bra dekning, som bør kjempe om medalje selv uten en å pole på.
Sånn som skjer når man spiller for et lag med en svak trener. Forskjellen på hjemme og bortebane ligger ikke i at er gode spillere hjemme og dårlige spillere borte.

Er ganske sikker på at det finnes trenere der ute som kunne fått mer ut av spillere som Huseklepp, Kvelle, Askar, Larsen, Haugen, Badji, Sæv, Demir og Piotr. Stopperne du kaller bås har spilt tre hjemmekamper på rad uten å slippe inn mål, så de er ikke så dårlige. Det er når vi reiser ut de blir hjelpesløse.


Kampbildet er så forskjellig som man kan få det på hjemmebane vs bortebane. Alle lag i TL skal "spille" god fotball hjemme, og Brann sliter mot høyt press. Vi har lite bevegelse sentralt mellom det defensive midtbaneleddet og spissene. Det ender med at vi dytter ut på kantene ofte, det blir lett å forsvare seg mot.

Hjemme møter vi lag som legger seg relativt lavt, og vi får spille på våre primisser.


krakra

May 06, 2013, 17:46:22 PM #668 Last Edit: May 06, 2013, 17:51:55 PM by krakra
Syns du bommer litt her. Sogndal var iallefall ikke interessert i å "spille" god fotball. Vi hadde et ballinnhav på 66%, noe vi aldri har hatt hjemme. Men vi klarte ikke skape en dritt, og det må treneren ta noe ansvar for. Forøvrig har vi vel ikke spilt særlig god fotball på hjemmebane selv. Reddet nettopp av gode enkeltspillere. Med unntak av den ene omgangen mot Viking.

Både mot LSK og RBK så vi i førsteomgangene at vi har potensialet i laget til å spille bra borte og. Problemet er at vi faller ned på et bunnivå som er helt fullstendig katastrofe og blir pisset totalt på.

dragn

Quote from: krakra on May 06, 2013, 17:46:22 PM
Syns du bommer litt her. Sogndal var iallefall ikke interessert i å "spille" god fotball. Vi hadde et ballinnhav på 66%, noe vi aldri har hatt hjemme. Men vi klarte ikke skape en dritt, og det må treneren ta noe ansvar for. Forøvrig har vi vel ikke spilt særlig god fotball på hjemmebane selv. Reddet nettopp av gode enkeltspillere. Med unntak av den ene omgangen mot Viking.

Både mot LSK og RBK så vi i førsteomgangene at vi har potensialet i laget til å spille bra borte og. Problemet er at vi faller ned på et bunnivå som er helt fullstendig katastrofe og blir pisset totalt på.


God fotball / førende fotball/ ikke-defensiv-instilling-fotball/ kall det hva du vil. Jeg prøver i hovedsak å si det samme som deg. Nivået vi presterer på banen, har en logisk sammenheng med hvordan vi opptrer som lag, hvordan motstanderne oppfører seg. Hvordan spilletyper vi har i forhold til kampbildet, og liknende. Som lag har vi et lite variert spill, vi er forutsigbare, og vi sliter mot høyt press.

brann89

vil enten ha mim eller reka til Brann
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

Rekdal? Aldri faen. Bare mer av det samme.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Rekdal er verre enn Skars, selv om han kanskje kunne fått kortsiktige resultater. Uansett kommer det ikke til å skje, av mange gode grunner. MIM hadde vært noe, men det kommer nok heller ikke til å skje med det første.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Miller

Heller Sollied enn Reka og Solbakken. Sollied har vel og uttalt at Brann er en av få klubber han kunne vurdert i Norge?

Gepard

May 06, 2013, 22:23:47 PM #674 Last Edit: May 06, 2013, 22:32:14 PM by Gepard
Er det ikke spesielt?, dagen etter at Brann nok en gang driter seg fullstendig ut og gjør seg til latter for hele najsonen med sin taperkultur, og det er ikke en Eneste negativ art i lokalpressen, ingen som krever skjerpings, ingen som bryr seg.

Skandale.

Edit :

Dvs i media er Mr.Osdal et hederlig unntak, han setter fingeren på problemet, og denne bloggen burde vært smurt utover forsiden av BA, kanskje noen flere utenfor dette forumet hadde fått opp øynene etterhvert.

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/796032_skal-marerittet-aldri-ta-slutt?ref=checkpoint

Strålende blogg, igjen !

Belfort

Quote from: Gepard on May 06, 2013, 22:23:47 PM
Er det ikke spesielt?, dagen etter at Brann nok en gang driter seg fullstendig ut og gjør seg til latter for hele najsonen med sin taperkultur, og det er ikke en Eneste negativ art i lokalpressen, ingen som krever skjerpings, ingen som bryr seg.

Skandale.

Edit :

Dvs i media er Mr.Osdal et hederlig unntak, han setter fingeren på problemet, og denne bloggen burde vært smurt utover forsiden av BA, kanskje noen flere utenfor dette forumet hadde fått opp øynene etterhvert.

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/796032_skal-marerittet-aldri-ta-slutt?ref=checkpoint

Strålende blogg, igjen !


Utrolig merkelig ja. Kan virke som likegyldigheten er like stor blant journalistene som supporterne om dagen.

Nixon

BA har fått med seg misnøyen her på forumet og har laget en sak i avisen i dag. Men de som hadde håpet på Bataljonen blir som ventet skuffet. Bataljonslederen vil ikke være med på å diskutere treneren. Han mener tilsynelatende at Skarsfjord er rett mann videre. Noe som selvsagt er lov, men greit å vite hvor styre og stell i supporterklubben står.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on May 07, 2013, 07:28:07 AM
BA har fått med seg misnøyen her på forumet og har laget en sak i avisen i dag. Men de som hadde håpet på Bataljonen blir som ventet skuffet. Bataljonslederen vil ikke være med på å diskutere treneren. Han mener tilsynelatende at Skarsfjord er rett mann videre. Noe som selvsagt er lov, men greit å vite hvor styre og stell i supporterklubben står.


Det er i det minste framgang, så spørs det om den lille brøkdelen av Brannsupportere som me faktisk utgjer er representativ for det det store flertallet meiner om trenersituasjonen. Eg vil tippe på at veldig mange messer om kontinuitet og tålmodighet midt oppi det her. Det er vanskelig å argumentere mot ein trener som vinner alt heime, men så er jo spørsmålet vårt om me skal vere fornøyd med å kunne håpe på ein hederlig plass midt på tabellen.
Gå av.

ostraume

Igjen: Vi er på 4. plass. Foran RBK, VIF og Molde. Sånn sett er det andre trenere som burde sitte mindre trygt enn Skars.

Og det blir litt for dumt når hjemmeformen er et bevis på at laget er godt , mens borteformen er et bevis på at treneren er en idiot.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: ostraume on May 07, 2013, 07:52:04 AM
Igjen: Vi er på 4. plass. Foran RBK, VIF og Molde. Sånn sett er det andre trenere som burde sitte mindre trygt enn Skars.

Og det blir litt for dumt når hjemmeformen er et bevis på at laget er godt , mens borteformen er et bevis på at treneren er en idiot.


Igjen: 4. plassen med 33% fleire heimekamper enn bortekamper. Stokk om på disse og me ligger godt under midten. I motsetning til eks RBK og VIF, har me ein trener som har fått skreddersy stallen sin, utøvd taktikken sin og formet laget i snart tre år. Dette går ingen steder...
Gå av.

Belfort

Quote from: ostraume on May 07, 2013, 07:52:04 AM
Igjen: Vi er på 4. plass. Foran RBK, VIF og Molde. Sånn sett er det andre trenere som burde sitte mindre trygt enn Skars.

Og det blir litt for dumt når hjemmeformen er et bevis på at laget er godt , mens borteformen er et bevis på at treneren er en idiot.


Når 50% av kampene går på bortebane og vi år etter år driter oss ut på riksdekkende tv med en gang vi tar turen utenfor fylket, hva skal man da gjøre? Skal man håpe at det blir en endring om 2 mnd, 2 år eller skal vi gi han 5 år?

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 07:49:37 AM
Quote from: Nixon on May 07, 2013, 07:28:07 AM
BA har fått med seg misnøyen her på forumet og har laget en sak i avisen i dag. Men de som hadde håpet på Bataljonen blir som ventet skuffet. Bataljonslederen vil ikke være med på å diskutere treneren. Han mener tilsynelatende at Skarsfjord er rett mann videre. Noe som selvsagt er lov, men greit å vite hvor styre og stell i supporterklubben står.


Det er i det minste framgang, så spørs det om den lille brøkdelen av Brannsupportere som me faktisk utgjer er representativ for det det store flertallet meiner om trenersituasjonen. Eg vil tippe på at veldig mange messer om kontinuitet og tålmodighet midt oppi det her. Det er vanskelig å argumentere mot ein trener som vinner alt heime, men så er jo spørsmålet vårt om me skal vere fornøyd med å kunne håpe på ein hederlig plass midt på tabellen.


Det er nok en del supersupportere som står bak Skars uansett, og ironisk nok vil de jo klubbens beste, men kanskje de ikke evner å se at plasseringer midt på tabellen er klubbens beste.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 08:00:35 AM
Quote from: ostraume on May 07, 2013, 07:52:04 AM
Igjen: Vi er på 4. plass. Foran RBK, VIF og Molde. Sånn sett er det andre trenere som burde sitte mindre trygt enn Skars.

Og det blir litt for dumt når hjemmeformen er et bevis på at laget er godt , mens borteformen er et bevis på at treneren er en idiot.


Igjen: 4. plassen med 33% fleire heimekamper enn bortekamper. Stokk om på disse og me ligger godt under midten. I motsetning til eks RBK og VIF, har me ein trener som har fått skreddersy stallen sin, utøvd taktikken sin og formet laget i snart tre år. Dette går ingen steder...


RBK har hentet spillere i en prisklasse vi kan drømme om. Selvsagt er det sterkt å ligge foran de, evt. svakt av de å ligge bak oss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on May 07, 2013, 08:35:47 AM
Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 08:00:35 AM
Quote from: ostraume on May 07, 2013, 07:52:04 AM
Igjen: Vi er på 4. plass. Foran RBK, VIF og Molde. Sånn sett er det andre trenere som burde sitte mindre trygt enn Skars.

Og det blir litt for dumt når hjemmeformen er et bevis på at laget er godt , mens borteformen er et bevis på at treneren er en idiot.


Igjen: 4. plassen med 33% fleire heimekamper enn bortekamper. Stokk om på disse og me ligger godt under midten. I motsetning til eks RBK og VIF, har me ein trener som har fått skreddersy stallen sin, utøvd taktikken sin og formet laget i snart tre år. Dette går ingen steder...


RBK har hentet spillere i en prisklasse vi kan drømme om. Selvsagt er det sterkt å ligge foran de, evt. svakt av de å ligge bak oss.


Rosenborg har fire bortekamper.
Gå av.

nero

Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 07:49:37 AM

så spørs det om den lille brøkdelen av Brannsupportere som me faktisk utgjer er representativ for det det store flertallet meiner om trenersituasjonen. Eg vil tippe på at veldig mange messer om kontinuitet og tålmodighet midt oppi det her.


Dette er selvsagt bare synsing fra min side, men jeg har ikke inntrykk av at Skars er så veldig populær der ute i "den virkelige verden" heller.
Lions led by donkeys.

ostraume

Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 08:42:55 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 07, 2013, 08:35:47 AM
Quote from: Spelaren on May 07, 2013, 08:00:35 AM
Quote from: ostraume on May 07, 2013, 07:52:04 AM
Igjen: Vi er på 4. plass. Foran RBK, VIF og Molde. Sånn sett er det andre trenere som burde sitte mindre trygt enn Skars.

Og det blir litt for dumt når hjemmeformen er et bevis på at laget er godt , mens borteformen er et bevis på at treneren er en idiot.


Igjen: 4. plassen med 33% fleire heimekamper enn bortekamper. Stokk om på disse og me ligger godt under midten. I motsetning til eks RBK og VIF, har me ein trener som har fått skreddersy stallen sin, utøvd taktikken sin og formet laget i snart tre år. Dette går ingen steder...


RBK har hentet spillere i en prisklasse vi kan drømme om. Selvsagt er det sterkt å ligge foran de, evt. svakt av de å ligge bak oss.


Rosenborg har fire bortekamper.


Korrekt , men de har bare tatt 4 poeng på de tre hjemmekampene. Det er kun hos oss hjemmekamp=seier. Merkelig nok.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

bernu

Jeg kommer til å melde meg ut av Bataljonen i dag.
Nekter å være medlem av en organisasjon som er så likegyldig til klubbens beste.
Latterlig av Bataljonslederen å ikke tørre å stille et lite spørsmålstegn ved treneren engang.
Men det er tydelig at folk som nå forsvarer skarsfjord ikke evner å se at dette laget står i stampe... de er tydeligvis fornøyd med å være en middelhavsfarer...
HANSA - Z

krøvel vellevold

May 07, 2013, 09:37:16 AM #688 Last Edit: May 07, 2013, 09:38:52 AM by krøvel vellevold
Quote from: ostraume on May 07, 2013, 07:52:04 AM
Igjen: Vi er på 4. plass. Foran RBK, VIF og Molde. Sånn sett er det andre trenere som burde sitte mindre trygt enn Skars.

Og det blir litt for dumt når hjemmeformen er et bevis på at laget er godt , mens borteformen er et bevis på at treneren er en idiot.


Hjemmekampene viser at spillerne er gode nok, og at treneren har et bra opplegg for hjemmekampene.

Bortekampene viser at treneren ikke har et bra nok opplegg for dem, hvor det av mange årsaker nødvendigvis må tas andre hensyn og taktikken legges opp på en annen måte. De samme spillerne blir jo ikke plutselig veldig mye dårligere med en gang de kommer ut av Hordaland.

Så er det selvsagt en mental greie også. Men en god trener med et troverdig opplegg, klarer å få spillerne til å tro på det de holder på med - selv om det skulle ha gått til helvete i det siste. Hadde spillerne selv hatt tro på kampopplegget, tror jeg de hadde hatt en annen selvtillit.  

Skarsfjord får laget til å levere i halvparten av kampene... Er dette godt nok? Har vi ikke høyere ambisjoner enn det?
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Skarsfjord er en god nok hjemmetrener, under tvil, pga den til dels kjedelige fotballen som dog er blitt litt bedre. Samtidig er Skars en alt for dårlig bortetrener. Til sammen blir det da til at Skars er en for dårlig trener. Han har hatt god nok tid til å snu dette, men har vist seg for dårlig. Skars må gå.
Tren på langskudd

Zolkan


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

branngirl85

Hvortid skal vi slutte å sparke trenerene bare fordi det ikke går den veien vi supporterne ønsker oss?
I 2008 ble MIM sparket, han ble mer eller mindret jaget fra Brann! Og nå prater dere om at dere vil ha MIM tilbake??!
Skarsfjord, trener teamet har en plan, er det Skars sin feil at spillerene ikke gjør jobben sin?
La nå mannen få arbeidsro engang for alle!

nero

Kontinuitet kan være vel og bra, men det forutsetter jo at det er en viss fremgang å spore. Brann under Skarsfjord er imidlertid akkurat like udugelige på bortebane som de var da han tok over. Med andre ord er det null fremskritt. Hvor mye kontinuitet skal man egentlig ha? Tror man at Skars vil knekke bortekoden etter fem år? Syv?
Lions led by donkeys.

Gepard

FORSTYRRENDE å diskutere treneren !? Det står altså verre til en man kunne ane....

Blir vel forlenging av Skarsfjords kontrakt snart får vi håpe, da blir nok alt flott og fint og koselig.

Lasaron

Quote from: branngirl85 on May 07, 2013, 10:27:46 AM
Hvortid skal vi slutte å sparke trenerene bare fordi det ikke går den veien vi supporterne ønsker oss?



Aldri. Trenere må aldri sparkes, uansett hvor misfornøyde supportere blir. Fotball er nemlig til for at trenere skal ha en jobb. En jobb med arbeidsro. I særdeleshet gjelder dette Brann. Ja, dere, vi må ikke komme dithen at vi vil sparke trenere bare fordi de ikke gjør en god nok jobb over flere år. Her må vi jammen skjerpe oss.
Tren på langskudd

branngirl85

Quote from: Lasaron on May 07, 2013, 11:12:13 AM
Quote from: branngirl85 on May 07, 2013, 10:27:46 AM
Hvortid skal vi slutte å sparke trenerene bare fordi det ikke går den veien vi supporterne ønsker oss?



Aldri. Trenere må aldri sparkes, uansett hvor misfornøyde supportere blir. Fotball er nemlig til for at trenere skal ha en jobb. En jobb med arbeidsro. I særdeleshet gjelder dette Brann. Ja, dere, vi må ikke komme dithen at vi vil sparke trenere bare fordi de ikke gjør en god nok jobb over flere år. Her må vi jammen skjerpe oss.


Hvem reddet oss fra Nedrykk i 2010?
Hvem tok oss til 4 plass og Cupfinalen i 2011?
Hvem tok oss til semien og 6 plass i 2012?
Og sesongstarten i år, vi er plassert på 4 plass! Det er vel den beste sesongstarten vi har hatt siden 2007!!! Ja, Skars må gå! Nei, Skars skal bli!

dragn

Quote from: branngirl85 on May 07, 2013, 11:22:34 AM
Quote from: Lasaron on May 07, 2013, 11:12:13 AM
Quote from: branngirl85 on May 07, 2013, 10:27:46 AM
Hvortid skal vi slutte å sparke trenerene bare fordi det ikke går den veien vi supporterne ønsker oss?



Aldri. Trenere må aldri sparkes, uansett hvor misfornøyde supportere blir. Fotball er nemlig til for at trenere skal ha en jobb. En jobb med arbeidsro. I særdeleshet gjelder dette Brann. Ja, dere, vi må ikke komme dithen at vi vil sparke trenere bare fordi de ikke gjør en god nok jobb over flere år. Her må vi jammen skjerpe oss.


Hvem reddet oss fra Nedrykk i 2010?
Hvem tok oss til 4 plass og Cupfinalen i 2011?
Hvem tok oss til semien og 6 plass i 2012?
Og sesongstarten i år, vi er plassert på 4 plass! Det er vel den beste sesongstarten vi har hatt siden 2007!!! Ja, Skars må gå! Nei, Skars skal bli!



Det er ikke mange poeng ned til direkte nedrykk hellet :-)

bernu

Quote from: branngirl85 on May 07, 2013, 11:22:34 AM
Quote from: Lasaron on May 07, 2013, 11:12:13 AM
Quote from: branngirl85 on May 07, 2013, 10:27:46 AM
Hvortid skal vi slutte å sparke trenerene bare fordi det ikke går den veien vi supporterne ønsker oss?



Aldri. Trenere må aldri sparkes, uansett hvor misfornøyde supportere blir. Fotball er nemlig til for at trenere skal ha en jobb. En jobb med arbeidsro. I særdeleshet gjelder dette Brann. Ja, dere, vi må ikke komme dithen at vi vil sparke trenere bare fordi de ikke gjør en god nok jobb over flere år. Her må vi jammen skjerpe oss.


Hvem reddet oss fra Nedrykk i 2010?
Hvem tok oss til 4 plass og Cupfinalen i 2011?
Hvem tok oss til semien og 6 plass i 2012?
Og sesongstarten i år, vi er plassert på 4 plass! Det er vel den beste sesongstarten vi har hatt siden 2007!!! Ja, Skars må gå! Nei, Skars skal bli!



Wow så bra! Han har ført oss til en 4.plass og en 6.plass. Wow så bra!
Samtidig har han prestert en fotball som er drita kjedelig, folk har sluttet å gå på stadion, vi vinner neste aldri borte som igjen fører til at folk ikke reiser på bortekamper.

Poenget er at han ikke har nærmet seg teten av norsk fotball i det hele tatt på 3 år. Vi er fremdeles en middelhavsfarer. Og det skal vi ikke være. Vi er tross alt Brann!

HANSA - Z

dudo

Quote from: branngirl85 on May 07, 2013, 11:22:34 AM
Quote from: Lasaron on May 07, 2013, 11:12:13 AM
Quote from: branngirl85 on May 07, 2013, 10:27:46 AM
Hvortid skal vi slutte å sparke trenerene bare fordi det ikke går den veien vi supporterne ønsker oss?



Aldri. Trenere må aldri sparkes, uansett hvor misfornøyde supportere blir. Fotball er nemlig til for at trenere skal ha en jobb. En jobb med arbeidsro. I særdeleshet gjelder dette Brann. Ja, dere, vi må ikke komme dithen at vi vil sparke trenere bare fordi de ikke gjør en god nok jobb over flere år. Her må vi jammen skjerpe oss.


Hvem reddet oss fra Nedrykk i 2010?
Hvem tok oss til 4 plass og Cupfinalen i 2011?
Hvem tok oss til semien og 6 plass i 2012?
Og sesongstarten i år, vi er plassert på 4 plass! Det er vel den beste sesongstarten vi har hatt siden 2007!!! Ja, Skars må gå! Nei, Skars skal bli!



Du er altså fornøyd med middelmådighet. Det er vel og bra, men du bør også akseptere at det er mange av oss som ikke er det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up