• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

bernu

Nok er nok.
Skarsfjord må ut.
Jeg tror også det bare er et spørsmål om tid.
Dette klarer ikke han å få snudd.

Hvem er ledige på markedet ?
Jeg regner med at vi må finne noen som for tiden er arbeidsledig, da vi neppe kommer til å kjøpe ut noen.
Norsk ? Utenlandsk ?
HANSA - Z

roaldinho

Quote from: bernu on May 07, 2012, 22:04:26 PM
Nok er nok.
Skarsfjord må ut.
Jeg tror også det bare er et spørsmål om tid.
Dette klarer ikke han å få snudd.

Hvem er ledige på markedet ?
Jeg regner med at vi må finne noen som for tiden er arbeidsledig, da vi neppe kommer til å kjøpe ut noen.
Norsk ? Utenlandsk ?


Solbakken og Jonevret er ledig, og jeg kan godt akseptere en av dem.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gepard

Har ikke Jonevret et engasjement i svenske fotballforbundet ?

Jonevret er ganske interessant, gjort det godt i både Djurgården(2 cupgull og 1 ligaguld) og Molde, i Molde ble det massive protester når han fikk sparken. En vell likt trener som står for offensiv attraktiv fotball. Noe sportsklubben skriker etter.

roaldinho

Aner ikke om Jonevret gjør på noe nå. Om han skulle være ledig bør han være en potensiell erstatter.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gepard

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/tyskland/artikkel.php?artid=10065600

Solbakken får mye kritikk, spørsmålet er om han er blitt uspiselig ute i europa med det første ? DDa åpner det seg kanskje en mikroskopisk sjanse for at han tar en ny preiode i TL. Men først vil nok Fck ha et ord med i laget....

Huff

På tide med en slik tråd. Vi har ikke spillemønster og det er snart gått to år. God natt.

Hatleking


bernu

Jonevret er et godt navn.
Prøver ihvertfall og spille fotball.
VI er nødt til å finne en trener som tenker offensivt, istedet for deffensivt.
HANSA - Z

ostraume

Jeg vil ha en høyere hylle en Jonevret om det først skal skiftes. Solbakken ville vært fantastisk. Og er kanskje ikke helt urealistisk?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nero

Quote from: ostraume on May 08, 2012, 09:39:36 AM
Jeg vil ha en høyere hylle en Jonevret om det først skal skiftes. Solbakken ville vært fantastisk. Og er kanskje ikke helt urealistisk?



Ja, skal vi først hente en ny trener så vi opp et hakk i kvalitet. Solbakken, Sollied, Pej Matias, Reka er nivået vi burde gå for, men vi ender vel opp med MIM. Og MIM uten ubegrenset spillerlogistikkbudsjett har jeg ingen tro på.
Lions led by donkeys.


nero

Lions led by donkeys.

Huff

Quote from: nero on May 08, 2012, 09:43:46 AM
Quote from: ostraume on May 08, 2012, 09:39:36 AM
Jeg vil ha en høyere hylle en Jonevret om det først skal skiftes. Solbakken ville vært fantastisk. Og er kanskje ikke helt urealistisk?



Ja, skal vi først hente en ny trener så vi opp et hakk i kvalitet. Solbakken, Sollied, Pej Matias, Reka er nivået vi burde gå for, men vi ender vel opp med MIM. Og MIM uten ubegrenset spillerlogistikkbudsjett har jeg ingen tro på.


MIM er den siste vi ender opp med. Han har vel uttalt at han ikke akkurat er overbegeistret for de som styrer på stadion for tiden, og at enkelte her må være borte før det er aktuelt med en retur. Kan forsåvidt forstå det når klubbens daglige leder per nu i hans tid sparket hans assistent gjennom flere år, solgte hans beste spiller foran CL for å rote vekk erstatteren og ende opp med Cato Hansen et halvår senere, når Mons allerede var gått av.

Ellers fullstendig enig med de som sier at en fremtidig Branntrener må ha en offensiv fotballfilosofi. I tillegg må vedkommende mene at fotball skal spilles langs bakken. Mener forøvrig at dette utelukker en del av kandidatene som nevnes her. Solbakken og Rekdal er eksempelvis fleksible trenertyper som gjerne spiller antifotball om de mener dette passer laget de har til rådighet bedre.

Rekdal er flere hakk opp fra Skars, men likevel helt feil type for Brann slik jeg ser det. Feil på en rekke måter.

Følgende tre krav bør settes til en fremtidig Branntrener.

1.CV med gode resultater å vise til (utover enkeltsesong).
2.Positiv offensiv fotball langs bakken.
3.God på talentutvikling.

For å ta noen konkrete eksempler skorer Rekdal bra på 3, ok på 1 og dårlig på 2. Høgmo skorer bra på en og tre, men ikke på 2. Litt usikker på Jonevret, men han skorer uansett bra på en og to, selv om sistesesongen i Molde trekker kraftig ned. MIM bra på 1 og meget bra på 2, osv. En må selvsagt trekke inn flere variabler, men dette må være på plass.

osoerli

Quote from: ostraume on May 08, 2012, 09:39:36 AM
Jeg vil ha en høyere hylle en Jonevret om det først skal skiftes. Solbakken ville vært fantastisk. Og er kanskje ikke helt urealistisk?


Bør ikkje vera det.  Solbakken treng trening i å trena eit lag med litt trøkk rundt, før hans neste Europa-eventyr.  Brann vil vera perfekt for Solbakken.  Solbakken vil vera perfekt for Brann.  Men sidan han visstnok fekk 10 mill i fallskjerm hos Køln, står han nok ikkje akkurat i kø hos Nav nett no.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Hvis Rekdal blir trener i Brann vil jeg seriøst vurdere å klippe partoukortet mitt i stykker.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Wingfoot

Quote from: ostraume on May 08, 2012, 10:16:41 AM
Hvis Rekdal blir trener i Brann vil jeg seriøst vurdere å klippe partoukortet mitt i stykker.


Savner er "like-knapp"  ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Belfort

Quote from: Huff on May 08, 2012, 10:05:41 AM


1.CV med gode resultater å vise til (utover enkeltsesong).
2.Positiv offensiv fotball langs bakken.
3.God på talentutvikling.

For å ta noen konkrete eksempler skorer Rekdal bra på 3, ok på 1 og dårlig på 2. Høgmo skorer bra på en og tre, men ikke på 2. Litt usikker på Jonevret, men han skorer uansett bra på en og to, selv om sistesesongen i Molde trekker kraftig ned. MIM bra på 1 og meget bra på 2, osv. En må selvsagt trekke inn flere variabler, men dette må være på plass.

Joggi Bogga

Det er få krav som er like effektivt i å hindre en rekke spennende trenertyper å kommer til stadion som kravet om erfaring fra en "stor klubb". Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor supportere er så opptatt av det.

En rekke av de beste og mest spennende treneransettelser i Europa de siste årene hadde aldri vært mulig om en skulle holdt seg til den gammeldagse storklubb tankegangen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Belfort

Quote from: Joggi Bogga on May 08, 2012, 12:36:09 PM
Det er få krav som er like effektivt i å hindre en rekke spennende trenertyper å kommer til stadion som kravet om erfaring fra en "stor klubb". Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor supportere er så opptatt av det.

En rekke av de beste og mest spennende treneransettelser i Europa de siste årene hadde aldri vært mulig om en skulle holdt seg til den gammeldagse storklubb tankegangen.


Med "stor" mener jeg selvsagt i norsk og nordisk sammenheng! På tide at vi forsøker dette etter at vi de siste 25 årene har ansatt enten turnuskandidater eller trenere fra små klubber.

Jose Arrogantio

Quote from: Belfort on May 08, 2012, 12:23:36 PM
Quote from: Huff on May 08, 2012, 10:05:41 AM


1.CV med gode resultater å vise til (utover enkeltsesong).
2.Positiv offensiv fotball langs bakken.
3.God på talentutvikling.

For å ta noen konkrete eksempler skorer Rekdal bra på 3, ok på 1 og dårlig på 2. Høgmo skorer bra på en og tre, men ikke på 2. Litt usikker på Jonevret, men han skorer uansett bra på en og to, selv om sistesesongen i Molde trekker kraftig ned. MIM bra på 1 og meget bra på 2, osv. En må selvsagt trekke inn flere variabler, men dette må være på plass.


Så hvilken trener er det som har dokumenterte resultater i en "stor" klubb, spiller positiv, ballbesittende fotball, er god på talentutvikling og som er villig til å gå til Brann/Brann har råd til?

Belfort

Quote from: Jose Arrogantio on May 08, 2012, 13:08:53 PM
Quote from: Belfort on May 08, 2012, 12:23:36 PM
Quote from: Huff on May 08, 2012, 10:05:41 AM


1.CV med gode resultater å vise til (utover enkeltsesong).
2.Positiv offensiv fotball langs bakken.
3.God på talentutvikling.

For å ta noen konkrete eksempler skorer Rekdal bra på 3, ok på 1 og dårlig på 2. Høgmo skorer bra på en og tre, men ikke på 2. Litt usikker på Jonevret, men han skorer uansett bra på en og to, selv om sistesesongen i Molde trekker kraftig ned. MIM bra på 1 og meget bra på 2, osv. En må selvsagt trekke inn flere variabler, men dette må være på plass.


Så hvilken trener er det som har dokumenterte resultater i en "stor" klubb, spiller positiv, ballbesittende fotball, er god på talentutvikling og som er villig til å gå til Brann/Brann har råd til?


Vel, nå sitter det en del personer på stadion som er heltidsansatte som skal ha som oppgave og finne den neste treneren når det blir aktuelt. Kravspekken her er selvfølgelig den idelle men som de må ha med i kriteriene når deres jobb blir å finne/hente vedkommende.

Nixon

Apropos Rekdal 2...

http://fotball.smp.no/eliteserien/article235632.ece

Hvis vil vil ha en trener som er mye i media er det bare å velge Rekdal.
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Joggi Bogga on May 08, 2012, 12:36:09 PM
Det er få krav som er like effektivt i å hindre en rekke spennende trenertyper å kommer til stadion som kravet om erfaring fra en "stor klubb". Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor supportere er så opptatt av det.

En rekke av de beste og mest spennende treneransettelser i Europa de siste årene hadde aldri vært mulig om en skulle holdt seg til den gammeldagse storklubb tankegangen.


Hvis du siktet til listen min står det ingenting der om stor klubb, snarere resultater å vise til. For meg er i alle fall ikke erfaring fra en stor klubb voldsomt viktig viktig (selvsagt intet minus), men en god CV derimot, er viktig. Viktigere enn klubbstørrelse er snarere erfaring fra flere enn en klubb, og jeg har etterhvert og utviklet en viss skepsis mot trenere som kun har en klubb på CVen hvis dette er ''hjemklubben'' deres eller liknende. Har eksempelvis sansen for Grindhaug, men er skeptisk til han utenfor FKH.

Huff

La forøvrig merke til at en i dagens BA skrev at Brann må stille seg spørsmålet om hvorvidt Skars er rett mann. Det ble ikke forsøkt besvart eller hintet til at en burde sparke skars slik jeg leste det. Men spørsmålet ble i alle fall stilt.

StuckedPaaOstlandet

Vil si det er mer imponerende med en trener som har fått frem gode resultater i en liten klubb enn en som har alt lagt til rette for seg i en stor klubb. Men ser den med at det ikke er dumt med erfaring fra større klubber slik at treneren bedre vet hva han kommer til, med tanke på press, forventninger, høyt lønnede spillere osv.

Rekdal er en trener som har fått frem mye med lite, i VIF hadde han jo mer ressurser og med påfølgende bedre resultater i serien. Deila har også fått frem ett godt lag med lite middler, hentet unge talentfulle spillere som ikke har slått til i andre tippeliga klubber, addecco spillere osv og gjort de til gode TL spillere.

Av trenerene i TL jeg ser på som realistisk er Rekdal eller Deila det beste valgene for min del, tror ikke høgmo er interessert, vil heller ikke ha flere nordlendinger på stund.

Rekdal har litt mer styr rundt seg i media, men er en bedre kampleder enn Deila. Deila er kanskje hakket flinkere med talentarbeid.

Heller mot Deila tror jeg, hadde vært fint med en trener som tørr å gi de unge sjansen, og som har bevist at han klarer å få de til å ta det siste steget!

nero

Quote from: Huff on May 08, 2012, 15:58:06 PM
La forøvrig merke til at en i dagens BA skrev at Brann må stille seg spørsmålet om hvorvidt Skars er rett mann. Det ble ikke forsøkt besvart eller hintet til at en burde sparke skars slik jeg leste det. Men spørsmålet ble i alle fall stilt.


Ja, det er  i hvert fall en begynnelse.
Lions led by donkeys.

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on May 08, 2012, 09:52:00 AM
Apropos Rekdal...

http://fotball.bt.no/kommentar/bertil_valderhaug/article235590.ece


Det kan vel gjøres opp for ved å la en annen, mer kompetent person (Walstad? Skarsfjord?) stå for innkjøpene.

Lasaron

Jeg må føye meg inn i rekken som en av de som ønsker at Skarsfjord må gå.
Tren på langskudd

Straffe!!!

Jeg mener det er historieløst å sparke Skarsfjord nå, at man må se bak resultatene (faktiske forutsetninger, skader etc), og at han og hans apparat har det i seg til å snu situasjonen.

Ser ikke, utfra klubben sine forutsetninger, hvem vi skal hente som er så mye bedre, samtidig som vi bidrar til å gruslegge et stort stykke arbeid i klubb-bygging som jeg tror vi på langt nær har sett gevinsten av.

Ikke dermed sagt at jeg applauderer absolutt alt under Skarsfjord, men jeg mener mange er altfor tidlig ute med å rope "korsfest, korsfest", "vi vil se (trener-)blod".

Som med Mjelde i sin tid er jeg klar over at en karusell nå har startet, og at den negative spiralen dette medfører sannsynligvis medfører at fyren får fyken på et tidspunkt et stykke frem i tid, men jeg er ikke enig og jeg synes det er feil.

Jeg har dessverre ikke anledning til å bruke så mye tid på debatt her inne, men synes alle de ensidige kommentarene ikke kunne stå helt uimotsagt. Det er altså ikke slik at alle vil sparke treneren, selv om endel rabulister her inne til stadighet gjentar det.

Hatleking

Quote from: Straffe!!! on May 08, 2012, 21:03:31 PM
Jeg mener det er historieløst å sparke Skarsfjord nå, at man må se bak resultatene (faktiske forutsetninger, skader etc), og at han og hans apparat har det i seg til å snu situasjonen.

Ser ikke, utfra klubben sine forutsetninger, hvem vi skal hente som er så mye bedre, samtidig som vi bidrar til å gruslegge et stort stykke arbeid i klubb-bygging som jeg tror vi på langt nær har sett gevinsten av.

Ikke dermed sagt at jeg applauderer absolutt alt under Skarsfjord, men jeg mener mange er altfor tidlig ute med å rope "korsfest, korsfest", "vi vil se (trener-)blod".

Som med Mjelde i sin tid er jeg klar over at en karusell nå har startet, og at den negative spiralen dette medfører sannsynligvis medfører at fyren får fyken på et tidspunkt et stykke frem i tid, men jeg er ikke enig og jeg synes det er feil.

Jeg har dessverre ikke anledning til å bruke så mye tid på debatt her inne, men synes alle de ensidige kommentarene ikke kunne stå helt uimotsagt. Det er altså ikke slik at alle vil sparke treneren, selv om endel rabulister her inne til stadighet gjentar det.


Det å sjå bak resultata er akkurat det me har gjort. Me klaga mykje i fjor òg - og det var ikkje grunna den fine 4. plassen. Det er rett og slett manglar hjå Skarsfjord sin leiarstil. Eg etterlyser kampdisposisjonar og spelestil, samt det å gje tillit til yngre spelarar. Akkurat det har han vore flink på i år, men eg ser fortsatt ikkje at Skarsfjord er ein som kan ta oss opp til toppen av TL. Det er der me høyrer heime, og at Brann skal vera ei middelmådigheit, er heilt feil.

krakra

1. Det er ingen her som har sagt at -alle- vil sparke Skarsfjord. De aller fleste snakker på vegne av seg selv.

2. Utifra forutsetningene burde vi ligget godt over nedryksstreken. Skarsfjord har bygget stallen selv. Med langt flere midler enn de fleste andre klubber har til rådighet.

3. Det er jo flott at du ikke applauderer alt fra.mannen som har fått oss til å fremstå som kjipere enn Odd Grenland og ledet oss til fire poeng på de første sju kampene. Det ville jo vært litt drøyt. Ellers vil jeg minne om at Skarsfjord har vært Branntrener i snart to år, -kjøpt- spillere for rundt 12 millionrr på.dettw tidspunktet og kunnet lokke bosmanspillere med et av TLs høyeste lønnsbudsjett. Forutsetningene har vært MYE bedre enn prestasjonene så langt.

Jeg har også troen på at Skarsfjord kan snu resultatene og hindre nedrykk. Jeg har derimot null tro på at han noen sinne vil bli seriemester som hovedtrener for noe lag eller at han klarer å få oss til å spille attraktiv fotball. Han virker alt for defensivt rent mentalt til det.

Huff

May 08, 2012, 22:57:54 PM #31 Last Edit: May 08, 2012, 23:02:09 PM by Huff
For min del er det enkelt. Og jeg kan kun snakke for meg.

I fjor var jeg svært, svært misfornøyd med Branns spillestil. Jeg mente at den var destruktiv, defensiv og drita kjedelig. Videre fungerte den ikke bakover i det hele tatt da vi slapp inn an-mass med mål. Fremover fungerte vi heller ikke, men på tross av dette skorte vi mye mål pga relasjonen Ojo-Guastavino. Etter å ha sett Brann over en hel sesong var min konklusjon enkel. Fortsetter vi på denne måten går det til helvete, og har Skarsfjord tenkt å fortsette med dette må han sparkes. Jeg ville riktignok gi han halve 2012-sesongen for å se om han hadde sett det samme som meg og hadde ''kokt ihop'' fjorårets spillestil som en midlertidig løsning med nytt lag og nedrykksfrykten hengende over seg. Flere mente akkurat det samme som meg, og husker jeg rett var det slik at enkelte, spesielt Torvanger, krevde Skars hode på et fat allerede i fjor, av grunner jeg forstår totalt. Vi var mange som yttrykte mye av det samme her på forumet, flere ganger, men jeg kan som sagt bare snakke for meg selv.

Signeringen av Demir i vinter var for meg ekstremt positivt. Ikke bare virket spilleren spennende, men jeg trodde faktisk at signeringen av en wingback indikerte at Skars faktisk ville legge om spillestilen. Jeg var derfor kritisk, men avventende i årets første kamper, inntil dagen/kvelden etter godsetkampen, da Skars krevde flere langpasninger. Når han deretter gikk ut med skamrosen etter FKH-kampen fikk jeg nok. Ikke fordi han sa vi hadde spilt en kjempekamp, noe han senere har gått tilbake på, men fordi denne kampen viste Skars Brann slik vi skal fremstå under han. Skars vil selvsagt at vi spiller bedre, og oppnår et bedre resultat, men spillet står han inne for.

Branns spill baserer seg ikke utelukkende, men i stor grad rundt poling på Ojo. Vi slår ikke bare langt, men i stor grad. Når Piotr setter igang spillet er det for å måke ballen fremover i c.95 prosent av tilfellene. Brann er heller ikke den eneste representanten for denne fotballen i TL. Odd har når jeg har sett dem spilt på en liknende måte, ellers kommer jeg ikke på flere så ekstreme eksempler. Vi spiller dritkjip fotball, og vi gjorde det samme i fjor. Relasjonen Ojo-Gustav kamuflerte det til tider, men når høstmørket la seg over Bergen var det allerede i fjor svært få klubber som ikke hadde gjennomskuet Brann. De gangene vi prøver på spill langs bakken, prøver å etablere noe,  ser det ekstremt tilfeldig ut. Spillerne ser ikke ut til å ane hva de driver med. Den eneste gangen jeg har sett Brann tilnærmet klare dette under Skars var mot Tertnes i fjor. Mot Fana var vi ikke i nærheten, og såvidt jeg forstår var vi det heller ikke mot Bjarg. At TL-motstand sliter mot lag fra lavere divisjoner er ikke unormalt, men det er ikke inneffektiviteten vår det er noe gale med, eller at vi spiller en ræva enkeltkamp. Vi klarer ikke spille ut lag jevnt over. Generalprøven i fjor var heller ikke et blaff, når vi skal ta initiativet er vi faktisk ikke mye bedre enn Nest-Sotra. Spillermessig er vi selvsagt vanvittig mye bedre, ellers hadde det vært Adeccoligaen vi hadde vært i bunnen av.

Fortsetter Brann i Skarssporet tror jeg det ender i katastrofe. Neste sesong vil vi trolig se et snitt under 10.000 om dette fortsetter, og jeg tror ikke Skars trener oss ned i Adecco. Skars er flink på mange måter, og på meg virker han sympatisk, men som hovedtrener i Brann er han for meg totalt feil. Antifotball funker ikke i Bergen, det engasjerer ikke, det fenger ikke og folk liker det ikke. Takk og lov, for den fotballen Brann spiller er den rake motsetning av den fotballen Brann har stått for i alle år. Jeg har lært meg å hate den fotballen akkurat som jeg har lært Brannsangene. Brann har aldri vært Bracelona, og vi har tidvis vært totalbås. Det er heller ikke slik at vi alltid har prøvd å spille strålende fotball og vi var destruktive også i 99. Men det er en sesong (der vi i alle fall var gode defensivt). Jeg har aldri sett et Brann som over lengre tid ikke har forsøkt å spille fotball, for vi prøver faen ikke, og det gjør meg grenseløst forbannet og flau. Når vi taper vinner ''fotballen'' nok en liten seier slik jeg ser det. Brann er mye, mye mer enn en fotballklubb for meg, men det er nå engang slik at vi spiller fotball. Jeg ville neppe fortsatt å kjøpe p-kort om vi begynte med polo eller hockey. Når det engang er slik at vi er en fotballklubb synes jeg at vi skal prøve å spille fotball, ikke være TLs Hellas eller Norge. Det kler oss ikke, og er rett og slett en skam.

Bla derfor var det nok en del på BT som hørte meg gi klar beskjed om at Brann hadde å slutte med ''de helvetes langballene'' på mandag, og følge på med at ''dokkar e faen ikkje landslage'' -noe jeg gav utrykk for -rimelig høyt. For jeg ser helt personlig at nordlendingen som voldtar klubben min med antifotballen sin kommer seg til helvete vekk på første fly. Intet personlig, kun spillestilen, og ja jeg er fly forbannet.

Markmus

Quote from: Huff on May 08, 2012, 22:57:54 PM
Flere mente akkurat det samme som meg, og husker jeg rett var det slik at enkelte, spesielt Torvanger, krevde Skars hode på et fat allerede i fjor, av grunner jeg forstår totalt. Vi var mange som yttrykte mye av det samme her på forumet, flere ganger, men jeg kan som sagt bare snakke for meg selv.


+ meg, dudo, ...

Vi var en gjeng, men det druknet vel i all poengrunkingen i fjor.
Ka du ve?

hansastril

Kanskje Mourinho ønsker seg en stor utfordring?

Tanken på Solbakken ebber ut etter et ronkesøl, da det er veldig urealistisk. Om Skars skulle blir sparka så havner vell vi opp med Tom Nordlie tenker jeg.
Stolt og kry

pidre

Mitt inntrykk er at klubben tenker langsiktig, og derfor skal ingen måtte gå fra sine stillinger...(!) MEN fanken, det må være mulig å sparke ein trenar utan at dette skal påvirke det langsiktige arbeidet i klubben, herunder talentutvikling. 

For meg virker det som styret har akseptert at RBH og Skars skal få tida fram til 2015, men som Huff peiker på virker det som det utøvende regime styrer klubben mot katastrofe. Spelestil er drit, mindre interesse for klubben, næringslivet mister lysten på klubben, tilskuere uteblir, sportslig fiasko, inntektene stuper, omdømmet dårligere, etc..

Nå er det styret sitt fordømte ansvar å gripe fatt i dette; spark Skars, og for all del RBH i samme slangen. Fatt et styrevedtak på at SKB skal spele offensiv fin fotball, få på plass engasjementet, positivitet, halvèr billettprisane - fyll opp stadion og få med næringslivet (som eg mistenker for nærast å ha gitt opp klubben/RBH). 
Saludar a los monos!

kabelmann

BT lufter så smått trenerspørsmålet i dagens papirutgave. "Vi har en langsiktig plan" og alt der der. 2015 må vite. Fikk dessverre ikke helt den derre "treneren sitter trygt men innen en uke har han fått fyken"-feelingen av artikkelen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

osoerli

Tap mot Florø er nok begynnelsen på slutten for Skars.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Quote from: Markmus on May 08, 2012, 23:01:18 PM
Quote from: Huff on May 08, 2012, 22:57:54 PM
Flere mente akkurat det samme som meg, og husker jeg rett var det slik at enkelte, spesielt Torvanger, krevde Skars hode på et fat allerede i fjor, av grunner jeg forstår totalt. Vi var mange som yttrykte mye av det samme her på forumet, flere ganger, men jeg kan som sagt bare snakke for meg selv.


+ meg, dudo, ...

Vi var en gjeng, men det druknet vel i all poengrunkingen i fjor.


Ja, man må for all del ikke glede seg over langt høyere poengfangst enn noen hadde forventet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Jeg lurer på om ledelsen vet hva de daktisk ønsker å bygge opp over tid, eller om de bare satser på at Skars og Walstad fikser noe kult hvis de får nok tid. Det er klart at det er deres jobb, men ledelsen må jo vite hva de forventer så de kan vurdere utviklingen.
At vi ikke har tabellmål før 2015 syns jeg forsåvidt er greit, men de har vel mål hver sesong likevel?

Nixon

Jeg regner med at et av målene er å ikke rykke ned. Så dersom vi fortsatt ligger i bunnen til høsten kommer Skarsfjord til å få fyken. Garantert!
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Så lenge man kan gjemme seg bak "langsiktig plan" og "2015", så sitter Skarsfjord trygt.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Men slike planer er også det som er lettest å forkaste. Tviler som sagt på at styret vil sitte rolig og se på at skipet styret mot isfjellet.
Rød makt på Hansa

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gepard

Skjønner godt at Rekdal reagerer på Paradise Hotell stuntet fra TV2, pinlig journalistikk

steinbygger

Langtidsplaner er ett kjent virkemiddel for å kjøpe seg tid når man ikke har resultater. Det som skjer er at i 2015 vil stort sett de fleste i styret og sportslig ledelse være vekke, evt byttet roller ( hvis noen gidder så kan man se hvor mange sentrale personer i Brann som hadde samme posisjon for 3 år siden). Så i 2015 vil de som sitter i ledelsen klage på jobben som er gjort tidligere og lage en ny langtidsplan og slik fortsetter det. Jeg kan ikke huske noen som har kommet inn i Brann de siste årene som har sagt at her er det gjort en god jobb, de fleste har kommet med en eller annen form for kritikk over jobben som forgjengeren har gjort.

Langhår

Nå må vi roe oss ned her. RBH har sagt at vi ikke skal være noe topplag før 2015. Dermed går alt etter planen så langt.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

kabelmann

Jeg tar det med knusende ro. Vi skal være et topplag i 2015, så om vi tilbringer årene før der i TL eller Adecco spiller selvsagt ingen rolle for min del. Bare et kjapt lite spørsmål: Hva er et topplag? Finnes det noen kriterier for dette? Kjemper man om medaljer, vinner man regelmessig seriemesterskap eller holder det med å være representert i vår øverste divisjon?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Leffen

Hadde vi fått Deila etter sesongen skulle Skarsfjord fått bli til oktober. Deila har fått topp resultater med Godset over flere sesonger. Spille attraktiv fotball, finner gode unge spillere og bruker lite penger. Virker som en dønn seriøs type. Har dog sagt at hvis han skal forlate Godset blir det for et lag med bedre økonomi. Men den sportslige utfordringen er i hvert fall større!

Solbakken og Sollied. Klassiske navn som vi ikke har sjans på men som hadde vært en drøm.

Se gjerne til Sverige, de fleste svenskene har jo suksess her. Nå sist denne Tony Olsson. Selv om Haglund hos LSK ikke har fått gode resultater spiller jo laget morsom fotball for første gang på en evighet. Redd for stortap til helgen. LSK har fortjent en skikkelig utløsning (sic), sånn de har spilt. Klassisk at den kommer mot oss.
Jonevret, ja takk!

I Norge kan jeg ikke se at det finnes noen andre interessante navn.

dudo

http://m.db.no/2012/05/09/kultur/debatt/kronikk/fotball/spillestil/21509489/?www=1

Her. Sånn. Vi må få tak i en slik type. By Rise høres rart ut, men jeg tror ikke nødvendigvis det er helt bak mål. Men Jonevret klinger bedre og bedre i mine ører.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kartham

Quote from: Leffen on May 09, 2012, 10:00:35 AM
Hadde vi fått Deila etter sesongen skulle Skarsfjord fått bli til oktober. Deila har fått topp resultater med Godset over flere sesonger. Spille attraktiv fotball, finner gode unge spillere og bruker lite penger. Virker som en dønn seriøs type. Har dog sagt at hvis han skal forlate Godset blir det for et lag med bedre økonomi. Men den sportslige utfordringen er i hvert fall større!

Deila har 11., 12., 7. og 8. plass i Tippeligaen med Strømsgodset. Er det så fantastisk? Framgangen vi ser antydning til kjem vel først og fremst fordi han har fått tillit over tid.

Go Up