• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

tsrqpo

Solskjæ og Nielsen sin bakgrunn kan knapt sammenlignes. I tillegg til erfaringen fra Utd, som eg mener er på høgt nivå, så tok han med seg to trenere og. Solskjaer var ikke gambling. United ligger mye i å ha dyktige trenere i alle ledd, det er enorme verdier de forvalter i unge talenter.

Om det blir Nielsen, så veit iallefall ikke eg ka vi får. Men spennende blir det. Lennartson er kanskje et litt tryggere valg. Deila hadde vert flott, men eg ser ikkje heilt at det skjer.

kabelmann

Jeg tipper det blir et større navn enn Nielsen. Mest fordi at RBH og resten av styret for øvrig nå ikke vil ta noen sjanser. Nå skal de safe plassene sine og da nytter det ikke å ekspirementere med noviser innen faget.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Quote from: SK on November 08, 2013, 18:03:11 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 08, 2013, 15:57:47 PM
De siste ti årene har både Molde, Vålerengen og oss vunnet gull med en trener de ansatte uten særlig erfaring på høyeste nivå. Og i år har Godset sjanse til å gjøre det samme. Jönsson hadde vel heller ikke allverdens å vise til før han kom til Stabæk heller.


Solskjær hadde trent Uniteds reservelag i flere år og gått i lære hos Ferguson. Engelsk reservelagsserie er langt over norsk 2.divisjon i nivå. Og hvor lang tid tok det før hhv. Vålerengen, Godset (kanskje) og Brann tok/tar gull med umerritert trener ? Vi kan ikke gamble på at Nielsen kanskje kommer opp på et nivå om 5-6 år slik at vi kan ta gull da. For øvrig var både Brann, VIF under Rekdal og Molde klart i toppen hva gjaldt pengebruk på spillere.

At klubber har mislykkes med å ansette meritterte trenere, er da ikke noe argument for å ansette Nielsen. Da er man selektiv i argumentasjonen, og velger å se bort i fra alle de situasjonen hvor dette har vært en suksess. I tillegg til det mest sentrale eksempelet på at ansettelse av en umerritert trener ikke blir en suksess: Sportsklubben Brann.
Det viser kanskje først og fremst at meritter og erfaring ikke er så alfa omega som en skal ha det til her inne. Det er kanskje andre faktorer som betyr vel så mye og til og med enda mer. Jeg sliter med å se mer enn en håndfull erfarne og meritterte trenere som er mer interessante enn Nielsen og samtidig realistiske.

Gepard

November 08, 2013, 18:56:21 PM #1703 Last Edit: November 08, 2013, 18:58:02 PM by Gepard
Quote from: kabelmann on November 08, 2013, 18:40:48 PM
Jeg tipper det blir et større navn enn Nielsen. Mest fordi at RBH og resten av styret for øvrig nå ikke vil ta noen sjanser. Nå skal de safe plassene sine og da nytter det ikke å ekspirementere med noviser innen faget.


Og det gjør de selvfølgelig helt rett i , i så fall. Brann trenger en trener med stor T, klubben er i fase hvor man skal nå toppen, da må man ha en lagleder som vet hvordan man kommer seg der.

Selvsagt er David Nielsen "spennende", men å ansette han som hovedtrener nå hadde vært fullstendig galemathias. Som assistent, helt strålende.

https://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Skarsfjord-til-TV2-402032_1.snd

Ser for øvrig at Skars skal være gjedt hos Davy på Søndag, det blir nok litt av en seanse. De to (pluss Mohn) mot hele Bergen

SK

Quote from: krakra on November 08, 2013, 18:51:54 PM
Det viser kanskje først og fremst at meritter og erfaring ikke er så alfa omega som en skal ha det til her inne. Det er kanskje andre faktorer som betyr vel så mye og til og med enda mer. Jeg sliter med å se mer enn en håndfull erfarne og meritterte trenere som er mer interessante enn Nielsen og samtidig realistiske.


Tror ikke det er noen som ønsker å ha inn en trener bare fordi han har erfaring heller. Eksempel Arne Sandstø o.l., som er helt uaktuelt. Erfaring er alene ikke godt nok. Det som derimot er en feilslutning i mine øyne, er at man dermed trekker en konklusjon om at det greit å ikke ha noen spesiell erfaring, så lenge man har andre egenskaper.
Etter min mening er erfaring og en dokumentert track record på resultater helt essensielt. Så må man vurdere andre faktorer i tillegg.

Huff

November 08, 2013, 19:07:38 PM #1705 Last Edit: November 08, 2013, 19:21:24 PM by Huff
Quote from: dudo on November 08, 2013, 11:41:16 AM
Nielsen er selvsagt ikke et førstevalg, nei. Men folk må da for faen huske hvem det er som skal ansette ny trener! Forholdene tatt i betraktning tror jeg han er vår desidert beste kandidat.


Fullstendig latterlig argument, håpløst. Vi skal liksom ta til takke med Nielsen bare fordi de som ansetter han er inkompetente. Horribelt!

Vel, jo mer jeg tenker på det jo mer overbevist blir jeg faktisk av denne argumentasjonen, forutsatt at DN spiller offensiv foppal langs bakken blir det jo uansett mye gøyere med den danske villmannen enn grusomt kjedelige Skars og selv om mange vil rase over mangelen på CV tror jeg likevel DN vil vekke interessen for Brann med sin personlighet.

Dessuten skal stallen være sterk nok til å forhindre nedrykk med mindre vi gjenninsetter Skars.

Apropos erfaring har DN og såvidt vært innom tysk fotball, og han har selvsagt mye erfaring fra dansk fotball. Foruten toppklubbene -som han ikke har vært innom- tror jeg ikke Brann har så mye å lære av engelsk fotball, men en kan defintivt ha godt av impulser fra dansk og tysk fotball. DN er jo og tydeligvis opptatt av hva de driver med i Nederlendene og det taler definitivt til vedkommendes fordel. 

Belfort

Jeg har i flere år forfektet at Brann ikke skal være en lærlingplass for trenere. Noe den har vært alt for lenge. Nå må klubben ha inn en mann som har dokumenterte gode toppresultater over tid. Viktig er det også at dette er en person som har sulten, ikke som Hareide som hadde mistet det trykket han var då kjent for på 90 tallet,

Likevel sitter jeg med en udefinerbar følelse at David Nielsen har en stor trenerkarriere foran seg. Det er noe med karismaen hans som virker spesielt. Så er selvfølgelig spørsmålet om det blir for tidlig eller om vi allerede nå skal gå for han

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 08, 2013, 12:58:56 PM
Et problem med Nielsen er at han sannsynligvis neste uke blir presentert som assistent i Strømsgodset. Og jeg ser ikke helt at han vil slutte der etter bare noen uker/måneder.


Blir han kontaktet av Brann er det nok liten tvil om at han heller velger det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Huff on November 08, 2013, 16:33:01 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 08, 2013, 15:57:47 PM
De siste ti årene har både Molde, Vålerengen og oss vunnet gull med en trener de ansatte uten særlig erfaring på høyeste nivå. Og i år har Godset sjanse til å gjøre det samme. Jönsson hadde vel heller ikke allverdens å vise til før han kom til Stabæk heller.


Jönsson var vel Wengers assistent i Japan?

Forøvrig liker jeg Tjernås liste fra Bt.no

Fakta

Lars Tjærnås' kravspesifikasjoner

Fotballekspert og tidligere topptrener Lars Tjærnås følger Brann tett utenfra. Her er hans liste over krav den nye Brann-treneren bør oppfylle:

    Total aksept av klubbens verdier og kultur
    En klar fotballfilosofi, som kombinerer effektivitet og attraktivitet
    Vilje og evne til å utvikle unge spillere
    Evne til å begeistre, og til å selge et budskap
    Kjennskap til kravene jobben krever, mentalt og praktisk
    Trygg nok til å tåle og akseptere andres meninger uten å fravike egne verdier
    Nysgjerrighet og vilje til å utvikle seg

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Slik-bor-den-nye-Brann-treneren-vare-401961_1.snd


Tjærnås er utrolig dyktig. Han kan jeg gjerne takke ja til;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


roaldinho

Bare ikke til Brann. Nordlie altså.

Snakket med en som er mye i korridorene på Brann-stadion. Jobber for Tv2 (Nei, ikke Davy) og har mye innsikt i det som skjer der oppe.

Han sa det at Davy hadde et poeng med at Skarsfjord ikke var det største problemet på stadion, men styret. Hvordan noen kan jobbe for det styret som er på stadion er helt utrolig, og de fleste trenere ville hatt store problemer med å jobbe for styret der oppe. De bør fjernes umiddelbart og spesielt Roald Bruun-Hanssen. Ikke misforstå meg, Skarsfjord har ikke hatt suksess (Beste var 2011 sesongen som var godkjent), men det å jobbe for det styret som holder til nå er ikke bra for noen.

Så jeg håper at søndagens kamp blir rop mot at styret må gå, og rop mot Roald Bruun-Hanssen. For skal det blir skikk på laget  på Kniksens plass så må styret gå. Før det kan ikke Brann bli et lag å regne med.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

KEO

Kan ikke forstå dere som vil ha Nielsen inn som hovedtrener?? Er en vanvittig stor forskjell på 2div og Tippeligaen. Greit nok at han var en kult figur når han spilte her men vi må da ikke gå helt bananas. Da kunne vi like gjerne ha ansatt  Rune Repvik fra Alta men da hadde nok folk klikket i vinkel:-)
Nu kør vi!


kabelmann

Quote from: Gepard on November 08, 2013, 18:56:21 PM
Quote from: kabelmann on November 08, 2013, 18:40:48 PM
Jeg tipper det blir et større navn enn Nielsen. Mest fordi at RBH og resten av styret for øvrig nå ikke vil ta noen sjanser. Nå skal de safe plassene sine og da nytter det ikke å ekspirementere med noviser innen faget.


Og det gjør de selvfølgelig helt rett i , i så fall. Brann trenger en trener med stor T, klubben er i fase hvor man skal nå toppen, da må man ha en lagleder som vet hvordan man kommer seg der.

Selvsagt er David Nielsen "spennende", men å ansette han som hovedtrener nå hadde vært fullstendig galemathias. Som assistent, helt strålende.


Kunne ikke vært mer enig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961


Torvanger

Dersom Sven er under kontrakt er det ikke aktuelt, men jeg hadde gitt tomlene opp, en dyktig kar.

Giles

Ingen grunn til ikke å velge Nielsen. Han har den rette mentaliteten, galskapen og uavhengigheten som behøves i Bergen. Safe løsninger finnes ikke og passer heller ikke. De såkalte ledige trenerne vil ikke ha en sjans. Nielsen vil renske opp nådeløst om nødvendig.
Heller syk lidenskap enn flat likegyldighet.
Det er ledelse og en klar plan som er nødvendig. Ingen grunn til å gjøre fotball vanskeligere enn det er.

brann89

Quote from: Klaus_Brann on November 08, 2013, 20:10:52 PM
Quote from: Huff on November 08, 2013, 16:33:01 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 08, 2013, 15:57:47 PM
De siste ti årene har både Molde, Vålerengen og oss vunnet gull med en trener de ansatte uten særlig erfaring på høyeste nivå. Og i år har Godset sjanse til å gjøre det samme. Jönsson hadde vel heller ikke allverdens å vise til før han kom til Stabæk heller.


Jönsson var vel Wengers assistent i Japan?

Forøvrig liker jeg Tjernås liste fra Bt.no

Fakta

Lars Tjærnås' kravspesifikasjoner

Fotballekspert og tidligere topptrener Lars Tjærnås følger Brann tett utenfra. Her er hans liste over krav den nye Brann-treneren bør oppfylle:

    Total aksept av klubbens verdier og kultur
    En klar fotballfilosofi, som kombinerer effektivitet og attraktivitet
    Vilje og evne til å utvikle unge spillere
    Evne til å begeistre, og til å selge et budskap
    Kjennskap til kravene jobben krever, mentalt og praktisk
    Trygg nok til å tåle og akseptere andres meninger uten å fravike egne verdier
    Nysgjerrighet og vilje til å utvikle seg

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Slik-bor-den-nye-Brann-treneren-vare-401961_1.snd


Tjærnås er utrolig dyktig. Han kan jeg gjerne takke ja til;)


Etter MIM fikk sparken i 2008 sesongen, så var Tjærnås eg ville ha som trener. Desverre så har han sagt at han ikkje vil tilbake til trenerlivet.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Lasaron

Nei til tørre, akademiske Tjærnås med begrensede resultater. Men kanskje som sportssjef?
Tren på langskudd

blobby winters

Quote from: Giles on November 08, 2013, 22:02:13 PM
Ingen grunn til ikke å velge Nielsen. Han har den rette mentaliteten, galskapen og uavhengigheten som behøves i Bergen. Safe løsninger finnes ikke og passer heller ikke. De såkalte ledige trenerne vil ikke ha en sjans. Nielsen vil renske opp nådeløst om nødvendig.
Heller syk lidenskap enn flat likegyldighet.
Det er ledelse og en klar plan som er nødvendig. Ingen grunn til å gjøre fotball vanskeligere enn det er.


Nei ingen grunn til å ikke velge Nielsen. Bortsett kanskje fra at han har et års erfaring som manager for et lag som spilte i Oddsensligaen som hadde få forventninger og press. Noe som jeg ville beskrive som lite relevant erfaring for å være hovedtrener i Brann.

Eilif

Det er greit at andredivisjon ikke er allverdens nivå, men man trenger ikke å ty til historieforfalskning. David Nielsen har vært i Nest-Sotra siden sommeren 2011. Ikke "ett år", som noen påstår.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

OmOssSjølOgHansaøl

Svennis som trener hadde vært topp, men jeg tror neppe der er realistisk å kjøpe ham fri.

Men Tjærnås som sportssjef og Mons Ivar Mjelde som hovedtrener kunne potensielt ha vært en spennende duo.

Nielsen er for fersk. Vi trenger noen som har erfaring og meritter.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Jose Arrogantio

Er redd for at Mons Ivar Mjelde i Brann blir som Rekdal i Vålerenga. La gamle legender bli og la nye krefter komme inn.

Xminator

Jeg tror også det er en dårlig ide å hente tilbake MIM. Det er for mange som invisterte for mye i å få hodet hans på ett fat sist gang. Tålmodigheten vil ikke være tilstede fra tribunen.

Jeg er klar for en svenske. Noen som kan komme utenfra Tippeligaen med nye tanker. Jeg vil for all del ikke se en av klubbhorene som Branntrener igjen.

Jeg har derimot prøvd å kjenne litt på tanken om Martin Andresen som Branntrener. Og kjenner jeg ikke er like negativ som jeg trodde. Prosjekt VIF kræsjlandet, men han har historien fra Brann. Han har trenererfaring. Han har sikkert tanker om hva som gikk galt sist. Han har internasjonal erfaring.

Spørsmålet er om han vil ta for mye plass. Han vil ikke være en trener som glir inn i klubben, men en trener som klubben må formes rundt. Samtidig har ikke klubben noen sportsplan treneren skal passe inn i. Vi hadde det i 2007 før RBH begynte å få fingrene i produktet.

Derfor må man bruke neste trener til å forme en spillestil og overordnet strategi for Brann. Andresen vil passe inn i dette siden han var en del av den gamle sportsplanen.

Nå var ikke spillestil det som preget Andresen i VIF. Heller en konstant vingling mellom forskjellige systemer. Litt slik Rekdal tilpasser laget sitt kamp for kamp. Det er også bare sesongen der Moa slo gjennom at Andresen klarte å få frem en toppspiss. Materialet for dette har vert i VIF år etter år, så det må ha hatt noe å gjøre med spillestil.

Torvanger

November 09, 2013, 10:46:40 AM #1725 Last Edit: November 09, 2013, 11:01:29 AM by Torvanger
Hvilket språk er gangbart i en Branngarderobe?

Fornorsket dansk
Svensk
Engelsk

De fleste trenere med ambisjoner, uansett hvilket land de kommer fra, har hatt vett nok til å lære seg engelsk. Dvs at Brann egentlig har hele verden å forholde seg til. Hva er så sannsynlig? Vi kan med en gang utelukke andre kontinenter, deretter kan vi vel utelukke alt utenom de britiske øyer. For det er ikke tradisjon for at tyskere, franskmenn, hollendere beveger seg til norden for å komme seg et steg videre. Av en eller annen grunn er det en større sjanse for at man klarer å lokke til seg en brite. Hvorfor en brite ender opp i Norden som fotballtrener er vel også et sammentreff av tilfeldigheter. (noen som vet hvorfor Dean endte opp i 08?) Selvsagt kan man headhunte, men hvor attraktivt er det egentlig for en brite å trene et lag i TL? Nordiske spillere (samt en og annen afrikaner) på vei opp i PL, blir ofte sendt avgårde på utleie til nordiske klubber, men spørsmålet om det har noen betydning for en karriere videre i Storbritannia om en britisk trener har suksess i Tippeligaen. For Tippeligaen har vel ikke akkurat et veldig godt rykte, det er vel mer for en bakgårdsliga å regne. Derfor tror jeg, på tross av at det finnes mange interessante trenertalenter i Skottland, England og Wales, at vi sitter igjen kun med alternativer fra Danmark, Norge og Sverige. (evt også Finland, Island.....Hva med Jari Litmanen?)

Uenig eller enig med Torvangers deduksjon? Diskuter!

PS! Var det dette deduksjonen ledet meg til, Jari Friggin Litmanen!!

http://www.youtube.com/watch?v=lfzZxgKVn2Y&noredirect=1

Jari innbyr til respekt, samt at han nok får Drevland & co all fired up!



Seriøst, denne mannen er flasket opp i Ajax, han har spilt i noen av verdens største klubber og han er en nordisk legende, større en Solskjær. Han vet hvordan fotball skal spilles.

Superjack

Quote from: Lasaron on November 08, 2013, 22:09:16 PM
Nei til tørre, akademiske Tjærnås med begrensede resultater. Men kanskje som sportssjef?


Synest huske et intervju med Tjeenås at han av helsemessige grunner ikke kan være trener og på feltet. Men helt enig i at han har stor troverdighet og en løsning med Tjernås som sportssjef og Nielsen som trener kunne blitt bea.

For de som er skeptisk til Nielsen. Det er ingen utpregede trenertyper som skaper vinnerlag i norge i dag.Den eneste der er Eggen og han er for gammel. Alt av skandinaviske trenernavn utenom det er middelmådige, kanskje  med unntak av Solbakken.
Brannsupporter.

dragn

Og så var Vålerenga direkte i dårlig shape under Andresen. Da har det ikke noe å si om filosofien er god, dersom du konstant løper inn i rød sone på pulsklokka

Kagain

Jari Litmanen? Det hadde faktisk vært interessant. Han er jo enda mer uerfaren enn David Nielsen, men har vel spilt på høyere nivå enn David. Så om man virkelig skal ta noe uerfarent så kan jo det være morsomt. Danny Blind mener jo at han fint kan duge som trener. Men noe sier meg at det kanskje ikke var det mest seriøse forslaget.

Britiske trenere er kanskje litt vanskelig å få klørne i, men man kan jo drømme. Colin Hendry er vel for tiden manager for Blackburn u21 og har hatt et par mislykkede hovedtrenerjobber før den tid. Men mannen har jo vinnerskalle. Som Wolves-fan hadde jeg jo synes det kunne vært litt morsomt om Steve Bull hadde kommet til klubben. Men det er nok også en fyr som nok ikke kunne fått for mye ut av spillerne. Jeg har ikke så god oversikt over skotsk liga, men det er vel mulig at det er noen gode trenere derfra man kunne ha lurt til Bergen? Rett over sjøen, liksom. Og det var vel bare de to store klubbene som hadde penger til å gi trenerne noen voldsomme lønninger?

Selv om det er artig å spekulere i hvem som kunne ha gjort noe, så er det vel dessverre mye sannhet i det Superjack sier. Det er rett og slett ikke så mange gode skandinaviske trenere som også er tilgjengelig på markedet.


pidre

NordicBet:
David Nielsen                              4.00
Tony Gustavsson                        5.00
Jörgen Lennartsson                    5.50
Lars Arne Nilsen                          7.50
Jostein Grindhaug                     10.00

Betsson:
David Nielsen                                 4.50
Arne Sandstø                                 7.50
Knut Tørum                                    8.00
Jostein Grindhaug                          8.00
Trond Sollied                                10.00

Sven-Göran Eriksson gir 100 i odds hos NordicBet, Nils Arne Eggen 125 i odds hos Betsson og Davy Wathne 1000 i odds hos NordicBet.

Davy Wathne!!
Saludar a los monos!

Corran

Ser det var en som lanserte Martin Andresen
Må si meg totalt uenig. Han beviste vel i vif at han ikke er en god nok trener
Har ikke stort mer erfaring en DN heller og bevist mindre (dette var argument mot MA ikke for DN)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Quote from: Corran on November 09, 2013, 17:58:35 PM
Ser det var en som lanserte Martin Andresen
Må si meg totalt uenig. Han beviste vel i vif at han ikke er en god nok trener
Har ikke stort mer erfaring en DN heller og bevist mindre (dette var argument mot MA ikke for DN)



Pussig å si han har vist mindre med seriesølv, Branngull (halve forumet mener jo han var mannen bak taktikken...). Det er ett stykke fra landslagskaptein med 4 år trenererfaring i tippeligaen og klubbnomade og heller middelmådig spiller med 1 år trenererfaring på 3. nivå.

Når du legger karriere, Brannkarriere og erfaring i vektskålen rekker ikke Nielsen Andresen til sålen på skoene.

Gepard

Nilsen + Nielsen kanskje ?

Lars Arne Nilsen kan fort bli veldig aktuell.

Lasaron

Ja, Lars Arne Nilsen er en av billigkandidatene, vil jeg tro, siden Hødd ikke rykket opp. Har gjort det bra med dem, og kjenner Bergen og det bergenske lynnet. Hvordan han er med karisma, spillestil og talenter vet jeg ikke.
Tren på langskudd

tsrqpo

Lars Arne Nilsen har vært hovedtrener i Hødd siden 2010, og er fødd i 1964.
Joda, Hødd har gjort det fantastisk bra, men det er vel en eldre kar, med lite erfaring. Iallefall ikke på høyt nivå. Såvidt eg veit, så har han aldri arbeidet i en "storklubb", verken som spiller eller trener av noe slag?

Da ville jeg mye heller hatt Lennartson.

Jose Arrogantio

Quote from: pidre on November 09, 2013, 16:53:23 PM
NordicBet:
David Nielsen                              4.00
Tony Gustavsson                        5.00
Jörgen Lennartsson                    5.50
Lars Arne Nilsen                          7.50
Jostein Grindhaug                     10.00

Betsson:
David Nielsen                                 4.50
Arne Sandstø                                 7.50
Knut Tørum                                    8.00
Jostein Grindhaug                          8.00
Trond Sollied                                10.00

Sven-Göran Eriksson gir 100 i odds hos NordicBet, Nils Arne Eggen 125 i odds hos Betsson og Davy Wathne 1000 i odds hos NordicBet.

Davy Wathne!!



Hvem er Tony Gustavsson?

dragn

Quote from: Jose Arrogantio on November 09, 2013, 20:14:41 PM
Quote from: pidre on November 09, 2013, 16:53:23 PM
NordicBet:
David Nielsen                              4.00
Tony Gustavsson                        5.00
Jörgen Lennartsson                    5.50
Lars Arne Nilsen                          7.50
Jostein Grindhaug                     10.00

Betsson:
David Nielsen                                 4.50
Arne Sandstø                                 7.50
Knut Tørum                                    8.00
Jostein Grindhaug                          8.00
Trond Sollied                                10.00

Sven-Göran Eriksson gir 100 i odds hos NordicBet, Nils Arne Eggen 125 i odds hos Betsson og Davy Wathne 1000 i odds hos NordicBet.

Davy Wathne!!



Hvem er Tony Gustavsson?


http://no.wikipedia.org/wiki/Tony_Gustavsson

Ser ikke ut som det er for mye å juble for.

krøvel vellevold

Hah! De har lavere odds på Svennis enn Eggen! Jeg for min del ser på Svennis som fullstendig urealistisk. Han er jo et stort internasjonalt navn. Hva skulle han til lille Brann etter? Noen som tror han ville trent Brann for 2,5 mill i året? Men fy faen, det hadde blitt feber med et sånt trenernavn! P-kort-salget hadde gått i taket og det hadde blitt smekkfult på første kampen.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Det kunne blitt ganske vilt, ja. Hadde ikke vært meg imot.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on November 09, 2013, 20:55:09 PM
Hah! De har lavere odds på Svennis enn Eggen! Jeg for min del ser på Svennis som fullstendig urealistisk. Han er jo et stort internasjonalt navn. Hva skulle han til lille Brann etter? Noen som tror han ville trent Brann for 2,5 mill i året? Men fy faen, det hadde blitt feber med et sånt trenernavn! P-kort-salget hadde gått i taket og det hadde blitt smekkfult på første kampen.


I tillegg til at han er en av fotballens største fittjuver så er han på nedadgående. Garantert ikke den sulten lenger, samme som med Hareide og Prahl,uten sammenligning forøvrig. Se for deg Svenis på nymark i mars, 5 grader og regn fra siden, tror ikke det.

Henki

Quote from: Belfort on November 09, 2013, 21:12:12 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 09, 2013, 20:55:09 PM
Hah! De har lavere odds på Svennis enn Eggen! Jeg for min del ser på Svennis som fullstendig urealistisk. Han er jo et stort internasjonalt navn. Hva skulle han til lille Brann etter? Noen som tror han ville trent Brann for 2,5 mill i året? Men fy faen, det hadde blitt feber med et sånt trenernavn! P-kort-salget hadde gått i taket og det hadde blitt smekkfult på første kampen.

I tillegg til at han er en av fotballens største fittjuver så er han på nedadgående. Garantert ikke den sulten lenger, samme som med Hareide og Prahl,uten sammenligning forøvrig. Se for deg Svenis på nymark i mars, 5 grader og regn fra siden, tror ikke det.


Jeg tror kunne blitt flott. Det er godt mulig at han ikke har det som skal til for å trene det engelske landslaget eller blir ligamester i Serie A lenger, men å lede et lag i Tippeligaen tror jeg han hadde hatt små problemer med.

Han ville og vært en trener som ikke hadde hatt noen problemer med å takle den bergenske pressen. Jeg mener, har du vært trener for det engelske landslaget har du opplevd det meste av usakligheter fra pressen
Ballen skal fremover!

Corran

Quote from: Xminator on November 09, 2013, 18:05:51 PM
Quote from: Corran on November 09, 2013, 17:58:35 PM
Ser det var en som lanserte Martin Andresen
Må si meg totalt uenig. Han beviste vel i vif at han ikke er en god nok trener
Har ikke stort mer erfaring en DN heller og bevist mindre (dette var argument mot MA ikke for DN)



Pussig å si han har vist mindre med seriesølv, Branngull (halve forumet mener jo han var mannen bak taktikken...). Det er ett stykke fra landslagskaptein med 4 år trenererfaring i tippeligaen og klubbnomade og heller middelmådig spiller med 1 år trenererfaring på 3. nivå.

Når du legger karriere, Brannkarriere og erfaring i vektskålen rekker ikke Nielsen Andresen til sålen på skoene.

Andresen har bevist over 4 sesonger at han ikke er en god trener og beviste vel i vif at han ikke var mannen bak taktikken i Brann. Så jeg tar heller DN en MA. Men som jeg sa i innlegget mitt. Det var argument mot MA ikke for DN
At en spiller har hatt bedre karriere enn en annen betyr ikke at han blir en bedre trener.

En annen ting jeg stusser over er at mange mener en erfaren trener er det som må til Men jeg mener at det ikke er nok med erfaring Det må også være erfaring i å få spillere til å prestere godt over tid og helst noen sesonger. Og det bør være bevist mer en evnen til å trene mange klubber til middels resultater. Jeg vil f.esk ikke ha Nordlie eller Sandstø. Da føler jeg at vi har mer å vinne med å sates på en som er god motivator og spiller de type football vi vil se selv om han mangler erfaring
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gepard

November 10, 2013, 01:13:35 AM #1742 Last Edit: November 10, 2013, 01:15:40 AM by Gepard
Quote from: Lasaron on November 09, 2013, 18:56:01 PM
Ja, Lars Arne Nilsen er en av billigkandidatene, vil jeg tro, siden Hødd ikke rykket opp. Har gjort det bra med dem, og kjenner Bergen og det bergenske lynnet. Hvordan han er med karisma, spillestil og talenter vet jeg ikke.


Iom at Helge nilsen er hans lillebror, tror jeg talentene i brann i så fall hadde fått en glimrende hovedtrener.

Men står fortsatt ved Jørgen Lennartson som 1 valg, med Lars arne nilsen + David nielsen som ass som 2.valg. Bergstrand med Patrick hansson som ass. 3 valg

Egentlig vil jeg ha David nielsen med uansett hvilken ny trener, som assistent. De første årene....

Eilif

1. La oss punktere Lars Tjærnås som sportssjef en gang for alle. Han er en dyktig trener, men det er ikke det samme som en god sportssjef. En sportssjef skal ha et nettverk, god erfaring med spillerlogistikk og gjerne en fortid som speider. Eksempel Joacim Jonsson eller Tor Kristian Karlsen. En god tidligere trener er ikke det samme som en god sportssjef.

2. Vi har sannsynligvis et meget begrenset spekter hva gjelder ny trener. Det skal være billig og det skal sannsynligvis ikke være en mann som kan utfordre Bruun altfor mye. For la oss være realistisk, Bruun blir nok dessverre. Da tror jeg vi sitter igjen med en bevis middelmådighet, type Sandstø, By Rise eller Thodesen, eller så har vi David Nielsen. Kanskje jeg tar feil, kanskje Bruun forsvinner, eller kanskje han plutselig legger sitt eget ego til side, men jeg har mine tvil. Jeg tror David Nielsen er det beste alternativet. Rett og slett fordi vi ellers risikerer Arne Sandstø, som er mye mye verre.

Markmus

Quote from: pidre on November 09, 2013, 16:53:23 PM
NordicBet:
David Nielsen                              4.00
Tony Gustavsson                        5.00
Jörgen Lennartsson                    5.50
Lars Arne Nilsen                          7.50
Jostein Grindhaug                     10.00


Hvem i all verden er Tony Gustavsson og Lars Arne Nilsen?
Ka du ve?

Hansakongen

Quote from: Markmus on November 10, 2013, 01:51:55 AM
Quote from: pidre on November 09, 2013, 16:53:23 PM
NordicBet:
David Nielsen                              4.00
Tony Gustavsson                        5.00
Jörgen Lennartsson                    5.50
Lars Arne Nilsen                          7.50
Jostein Grindhaug                     10.00


Hvem i all verden er Tony Gustavsson og Lars Arne Nilsen?


Lars Arne Nilsen er nåværende Hødd trener i 1 Divisjon. Han andre har jeg aldri hørt om før garantert en svenske i allefall.

Nixon

Quote from: Corran on November 09, 2013, 17:58:35 PMEn annen ting jeg stusser over er at mange mener en erfaren trener er det som må til Men jeg mener at det ikke er nok med erfaring Det må også være erfaring i å få spillere til å prestere godt over tid og helst noen sesonger. Og det bør være bevist mer en evnen til å trene mange klubber til middels resultater. Jeg vil f.esk ikke ha Nordlie eller Sandstø. Da føler jeg at vi har mer å vinne med å sates på en som er god motivator og spiller de type football vi vil se selv om han mangler erfaring


Såvidt jeg har fått med meg her inne er det svært få, om noen, som bare vil ha erfaring. Det mange vil ha er erfaring kombinert med suksess. Noe som selvsagt kan bli en vanskelig kombinasjon å få tak i...
Rød makt på Hansa

Miller

Quote from: Markmus on November 10, 2013, 01:51:55 AM

Hvem i all verden er Tony Gustavsson og Lars Arne Nilsen?


Tony er eks Kongsvinger trener, ledet de vel til nedrykk for noen år siden? Ellers er han å høre på SVTV som kommentator for tiden. Ikke noe bra alternativ spør du meg!

Nixon

BA-ekspert Kjell Rune Pedersen, som jeg syns har skrevet en del gode og innsiktsfulle kommentarer om situasjonen i år, slår til med sitt ønske om ny Branntrener: Arne Sandstø. Grunnen er at Sandstø er bergenser, kjenner klubben og har gjort det bra tidligere.

Stikkordet her er vel "bra". Og det er ikke godt nok etter min mening.
Rød makt på Hansa

olebrann3

Om vi velger Arne Sandstø er vi laaangt ute på viddene igjen.
Men man vet aldri hva RBH finner på

Go Up