• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Alltid likt Nielsen, også da han var spiller for oss, men vil ikke ha han som hovedtrener ennå. Veldig gjerne assistent, men han har jo ikke en gang trent i Adeccoligaen, så blir litt mer gambling med ham som hovedtrener enn jeg er komfortabel med akkurat nå.

Joggi Bogga

Får alt for mye Paolo Di Canio-følelse av Nielsens kandidatur.

Håper vi bruker noen måneder på god kartleging, gjerne i Danmark, Nederland & Tyskland og ender opp med en taktisk godt skolert trener som behersker flere systemer og fortrekker en offensiv ballbesittende spillestil som også kan være lynende direkte når situasjonen krever det.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

brann89

Quote from: dudo on November 06, 2013, 14:11:02 PM
Jeg vil ha en offensiv, moderne trener. Ikke en Englandsfiksert 442-mann som sitter fast i 90-tallet. En som står for intensiv ballgjenvinning, stor bevegelse og evnen til å se laget som en enhet.


Helt enig, vil ha tilbake det offansive brann med gode løp og høgt press
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

brann89

Som så mangen andre nevner, så hadde eg sett Eggen som trener. Han sto for fin fotball i rbk, han er ikkje redd for å si ifra om kva han mener og er et godt kjent navn utanfor de norske grenser, noe som kan få lokket solide spillere til klubben.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Gepard

For en gledens dag !

Men bataljonen må roe seg kraftig ned ang å flagge david nielsen som ny trener,  kan jo hende bruun hansen biter på. Helt galemathias å evt ansette Nielsen som hovedtrener.  Er det en ting brann trenger så er det en rutinert mann som er god på å utvikle talenter til toppspillere.  En offensiv anlagt type med pondus. Nanne bergstrand , jørgen lennartson evt en en solid danske,  og gjerne med Nielsen som assistent og fremtidig hovedtrener.

Men å ansette Nielsen som ny hovedtrener nå, ville vært en nesten værre avgjørelse enn når man forfremmet skars.

Forøvrig hadde vært kjekt om noen klarte å sette Wathne litt på plass. Mannen lever i en egen verden.  For noe idioti han kommer med om dagen.

Tveritmot skal bergenspressen og protestaksjonen ha en stor stor takk for at man endelig kan få bygget opp igjen glede og entusiasme , i laget og på tribunen.  Det er trossalt denne entusiasmen som ER brann. Og da også i dårlige dager.

dragn

Driter egentlig i formasjonen vi kommer til å spille, så lenge det er direkte, fartsfylt og underholdende. Alt annet en hva vi har hatt.

dudo

Hodet mitt bemerker at det kanskje ikke er verdens best gjennomtenkte tanke, men det er noe ved Nielsen som gjør at jeg godt kunne tenke meg å gi han sjansen. Plenty argumenter mot, men magen har talt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: Gepard on November 06, 2013, 17:04:08 PM
En offensiv anlagt type med pondus. Nanne bergstrand


Totalt selvmotsigende?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Hvis Nielsen leder oss til seriegull vil jeg påpeke at jeg var den første til å lansere ham her inne, til ganske sterk motbør fra flere som nå ha kommet over to the dark side.

Flopper han er det RBHs skyld og jeg hadde likevel rett. 


Blir det noen andre hadde jeg hypotetisk sett rett.

viks

Quote from: Nixon on November 06, 2013, 16:13:09 PM
Jeg syns det er litt vanskelig å forholde seg til Nielsen sitt kandidatur. Det er helt klart at fyren har noe ved seg. Og han er utvilsomt flink. Og skal Brann først ha en umerittert trener står vel han først i køen.

Men jeg syns Brann først skal sjekke ut andre og mer erfarne trenere. Erfarne med suksess de siste par årene. For å trene en storklubb er mye mer enn å ha pondus på et par enkelttreninger og ha hobbyspillere i sin hule hånd.


Spot on.

Nielsen som læregutt og garderobe motivator under en merittert kar hadde vært veldig spennende. Dog neppe så sannsynlig all den tid en slik trener sikkert selv vil håndplukke sin assistent.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Huff

Quote from: Joggi Bogga on November 06, 2013, 16:29:35 PM
Får alt for mye Paolo Di Canio-følelse av Nielsens kandidatur.

Håper vi bruker noen måneder på god kartleging, gjerne i Danmark, Nederland & Tyskland og ender opp med en taktisk godt skolert trener som behersker flere systemer og fortrekker en offensiv ballbesittende spillestil som også kan være lynende direkte når situasjonen krever det.


God tanke, men det er tross alt Brann vi snakker om. Det er neppe en kjeft der oppe som har kompetanse til å gjennomføre dette.

KenHasle

David Nielsen er vår mann. Han blir vår Ronny Deila. Han kjenner klubben og vet hva som forventes i Bergen, han er offensiv, ambisiøs, ikke redd for å være selvkritisk og er klar i talen. Han har vist fantastiske resultater med Nest-Sotra, selv om det i seg selv ikke skal være nok til å overta Brann.

Men akkurat Nielsen har så mye gående for seg at Brann definitivt bør gå for ham. Jeg skal i hvert fall ikke henge meg på hylekoret hvis resultatene går opp og ned de første årene, så lenge det er noe spilleglede og offensiv vilje å spore utpå banen!

SK

Hvis Nielsen blir trener, tror jeg nesten ikke at jeg gidder mer. Liker fyren og kunne gjerne sett han i en assistent-rolle, men ikke som hovedtrener. Tiden hvor en hovedtrener skal lære seg jobben i Brann bør være slutt.

Man henter ikke inn folk som ikke har spilt på et nivå over 2.divisjon som nøkkelspillere og bærebjelker i laget. Det er ingen grunn til å tenke annerledes når det gjelder trener.

Utmedsnolken

Quote from: SK on November 06, 2013, 17:26:49 PM
Hvis Nielsen blir trener, tror jeg nesten ikke at jeg gidder mer. Liker fyren og kunne gjerne sett han i en assistent-rolle, men ikke som hovedtrener. Tiden hvor en hovedtrener skal lære seg jobben i Brann bør være slutt.

Man henter ikke inn folk som ikke har spilt på et nivå over 2.divisjon som nøkkelspillere og bærebjelker i laget. Det er ingen grunn til å tenke annerledes når det gjelder trener.


Enig. Nok læreanstalt nå. Inn med en erfaren klubbygger som sportslig leder og en trener med noe å vise til
"og der snubler Sæternes igjen"

Torvanger

Skal vi inn i en ny periode med trener på opplæring, vil vi virkelig det? Godset har hentet ham inn som hjelpetrener, skal Brann smelle til med å hanke ham inn som hovedtrener. Bruk hodet nå folkens, for Branns ledelse kan være desperate nok nå til å gi "folket" det "folket" vil ha og dersom Bataljonen signaliserer Nielsen, ja da vet man aldri. Jeg har også hørt at det er mye kick and run med Nest, er det det vi ønsker å ha i Brann?

krøvel vellevold

Brann har hatt nok uerfarne trenere!

Sist Brann ansatte en trener med mer meritter enn estisk seriegull (Teitur 2. gangen) var da vi ansatte Tony Knapp vinteren 85/86 (the double med Viking som bagasje). Ellers hadde vært mye uerfarent eller umerittert.
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:29:23 PM
Skal vi inn i en ny periode med trener på opplæring, vil vi virkelig det? Godset har hentet ham inn som hjelpetrener, skal Brann smelle til med å hanke ham inn som hovedtrener. Bruk hodet nå folkens, for Branns ledelse kan være desperate nok nå til å gi "folket" det "folket" vil ha og dersom Bataljonen signaliserer Nielsen, ja da vet man aldri. Jeg har også hørt at det er mye kick and run med Nest, er det det vi ønsker å ha i Brann?
Godset har hentet ham inn som Deilas arvtaker, og det er neppe snakk om særlig langt inn i fremtiden. Maks ett år, tror jeg. Han er ønsket som ny hovedtrener i Godset etter Deila fordi han og Deila tenker veldig likt både når det gjelder spillestil og pedagogikk.

Torvanger

Quote from: krakra on November 06, 2013, 17:30:46 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:29:23 PM
Skal vi inn i en ny periode med trener på opplæring, vil vi virkelig det? Godset har hentet ham inn som hjelpetrener, skal Brann smelle til med å hanke ham inn som hovedtrener. Bruk hodet nå folkens, for Branns ledelse kan være desperate nok nå til å gi "folket" det "folket" vil ha og dersom Bataljonen signaliserer Nielsen, ja da vet man aldri. Jeg har også hørt at det er mye kick and run med Nest, er det det vi ønsker å ha i Brann?
Godset har hentet ham inn som Deilas arvtaker, og det er neppe snakk om særlig langt inn i fremtiden. Maks ett år, tror jeg.


Det vet du ingenting om.

krakra

Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:31:25 PM
Quote from: krakra on November 06, 2013, 17:30:46 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:29:23 PM
Skal vi inn i en ny periode med trener på opplæring, vil vi virkelig det? Godset har hentet ham inn som hjelpetrener, skal Brann smelle til med å hanke ham inn som hovedtrener. Bruk hodet nå folkens, for Branns ledelse kan være desperate nok nå til å gi "folket" det "folket" vil ha og dersom Bataljonen signaliserer Nielsen, ja da vet man aldri. Jeg har også hørt at det er mye kick and run med Nest, er det det vi ønsker å ha i Brann?
Godset har hentet ham inn som Deilas arvtaker, og det er neppe snakk om særlig langt inn i fremtiden. Maks ett år, tror jeg.


Det vet du ingenting om.
Hva vet jeg ingenting om? At sannsyneligheten er stor for at Deila vil søke nye utfordringer når han tar gull, eller det mer velkjente: At Nielsen hentes inn så han kan ta over etter Deila?

ostraume

Nils Arne Eggen!

En mann som nok føler han har noe å bevise. Tidenes klubbtrener i Norge.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Jeg er glad for at denne Nanne nå er uaktuell. Vil ikke ha en defensiv type.

Som sagt tror jeg vi er pent nødt til å gå for en relativ billig løsning. Med det så mener jeg en som ikke er under kontrakt (eventuelt har kontrakt med en 1.divisjonsklubb) og som samtidig iallfall ikke skal ha mer i lønn enn Skarsfjord.

Jeg liker godt tanken på at det først må gjøres et grundig arbeid med hva Brann skal være for noe, hvordan vi skal spille osv, for så å hente en trener som passer. Men jeg er litt utålmodig også.

Gitt at premissene mine er riktige finner vi ikke kandidater uten ankepunkter. Isåfall vil jeg ha David Nielsen. Hans ankepunkt er at han er litt fersk, selv om folk har hatt suksess som trener med tynnere bakgrunn enn han har.

Nielsen har en del egenskaper jeg mener er viktig uansett når man skal være trener i Brann, og som er ekstra viktig etter disse tunge årene:
- Offensiv tankegang
- Vinnermentalitet (se på seiersrekken til Nest etter at de hadde sikret opprykket)
- Evne til å begeistre og motivere (dette tipper jeg vil gjelde for et større publikum også, ikke bare for spillere)
- Stort fokus på utviklende og fin fotball
- Flink med unge, noe som er en fordel med tanke på at vi driver svært bra i u-avdelingen.
- Gode resultater i den lille karierren han foreløpig har hatt.

Videre blir det bare gjetning, men jeg tipper at han ikke er typen til å utdele klippekort til for dårlige spillere, og at han ikke er redd for å ha ledere og sterke personligheter i stallen. Dessuten har han hjerte for Brann, han har lyst, og han kjenner byen og lynnet.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: krakra on November 06, 2013, 17:30:46 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:29:23 PM
Skal vi inn i en ny periode med trener på opplæring, vil vi virkelig det? Godset har hentet ham inn som hjelpetrener, skal Brann smelle til med å hanke ham inn som hovedtrener. Bruk hodet nå folkens, for Branns ledelse kan være desperate nok nå til å gi "folket" det "folket" vil ha og dersom Bataljonen signaliserer Nielsen, ja da vet man aldri. Jeg har også hørt at det er mye kick and run med Nest, er det det vi ønsker å ha i Brann?
Godset har hentet ham inn som Deilas arvtaker, og det er neppe snakk om særlig langt inn i fremtiden. Maks ett år, tror jeg. Han er ønsket som ny hovedtrener i Godset etter Deila fordi han og Deila tenker veldig likt både når det gjelder spillestil og pedagogikk.


Mener å ha lest et sted at han var tiltenkt rollen som Delias arvtager og at Delias kontrakt gikk ut i 2015.

Torvanger

Quote from: krakra on November 06, 2013, 17:32:00 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:31:25 PM
Quote from: krakra on November 06, 2013, 17:30:46 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:29:23 PM
Skal vi inn i en ny periode med trener på opplæring, vil vi virkelig det? Godset har hentet ham inn som hjelpetrener, skal Brann smelle til med å hanke ham inn som hovedtrener. Bruk hodet nå folkens, for Branns ledelse kan være desperate nok nå til å gi "folket" det "folket" vil ha og dersom Bataljonen signaliserer Nielsen, ja da vet man aldri. Jeg har også hørt at det er mye kick and run med Nest, er det det vi ønsker å ha i Brann?
Godset har hentet ham inn som Deilas arvtaker, og det er neppe snakk om særlig langt inn i fremtiden. Maks ett år, tror jeg.


Det vet du ingenting om.
Hva vet jeg ingenting om? At sannsyneligheten er stor for at Deila vil søke nye utfordringer når han tar gull, eller det mer velkjente: At Nielsen hentes inn så han kan ta over etter Deila?


Skal den hypotesen presse Brann til å gå for Nielsen? Han er ansatt som hjelpetrener, punktum.

Nixon

Quote from: krakra on November 06, 2013, 17:32:00 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:31:25 PM
Quote from: krakra on November 06, 2013, 17:30:46 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:29:23 PM
Skal vi inn i en ny periode med trener på opplæring, vil vi virkelig det? Godset har hentet ham inn som hjelpetrener, skal Brann smelle til med å hanke ham inn som hovedtrener. Bruk hodet nå folkens, for Branns ledelse kan være desperate nok nå til å gi "folket" det "folket" vil ha og dersom Bataljonen signaliserer Nielsen, ja da vet man aldri. Jeg har også hørt at det er mye kick and run med Nest, er det det vi ønsker å ha i Brann?
Godset har hentet ham inn som Deilas arvtaker, og det er neppe snakk om særlig langt inn i fremtiden. Maks ett år, tror jeg.


Det vet du ingenting om.
Hva vet jeg ingenting om? At sannsyneligheten er stor for at Deila vil søke nye utfordringer når han tar gull, eller det mer velkjente: At Nielsen hentes inn så han kan ta over etter Deila?


Det er stor forskjell å hente en assistent med en uforpliktende intensjon å gjøre han til hovedtrener om noen år, enn å forplikte seg med en hovedtrenerkontrakt allerede nå.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Hva med Nielsens hang til kick and run? Ballbesittelsen var noe av det jeg satte pris på under Skars i 2013, der var Brann på høyde med Deila, men defensivt var det dessverre null kontroll, offensiv var det greit nok. Deila får det til på alle plan og jeg kan ikke helt se hvordan Nielsen skal kunne gå inn og ta over der Deila slipper, de har jo fullstendig forskjellig filosofi.

krakra

Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 18:07:15 PM
Hva med Nielsens hang til kick and run? Ballbesittelsen var noe av det jeg satte pris på under Skars, der var Brann på høyde med Deila, men defensivt var det dessverre null kontroll, offensiv var det greit nok. Deila får det til på alle plan og jeg kan ikke helt se hvordan Nielsen skal kunne gå inn og ta over der Deila slipper, de har jo fullstendig forskjellig filosofi.

På bakgrunn av at "du har hørt" at det er kick and run i Nest? Heller en urutinert Nielsen enn erfaren Arne Sandstø for å si det sånn. Ballbesittende fotball er ikke nødvendigvis synonymt med underholdende fotball. Det har vi jo sett selv i år. Dortmund er jo et lag som spiller underholdende, og direkte fotball.

Nixon

Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 18:07:15 PMHva med Nielsens hang til kick and run?


Hvordan spillere egentlig lagene til Nielsen? Er det i det hele tatt noen her som har sett Nest i år?
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: krakra linkDortmund er jo et lag som spiller underholdende, og direkte fotball.


Sant, men jeg tror det kan bli vrient å få Klopp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 18:03:28 PM
Quote from: krakra on November 06, 2013, 17:32:00 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:31:25 PM
Quote from: krakra on November 06, 2013, 17:30:46 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:29:23 PM
Skal vi inn i en ny periode med trener på opplæring, vil vi virkelig det? Godset har hentet ham inn som hjelpetrener, skal Brann smelle til med å hanke ham inn som hovedtrener. Bruk hodet nå folkens, for Branns ledelse kan være desperate nok nå til å gi "folket" det "folket" vil ha og dersom Bataljonen signaliserer Nielsen, ja da vet man aldri. Jeg har også hørt at det er mye kick and run med Nest, er det det vi ønsker å ha i Brann?
Godset har hentet ham inn som Deilas arvtaker, og det er neppe snakk om særlig langt inn i fremtiden. Maks ett år, tror jeg.


Det vet du ingenting om.
Hva vet jeg ingenting om? At sannsyneligheten er stor for at Deila vil søke nye utfordringer når han tar gull, eller det mer velkjente: At Nielsen hentes inn så han kan ta over etter Deila?


Skal den hypotesen presse Brann til å gå for Nielsen? Han er ansatt som hjelpetrener, punktum.
Det er ingen hypotese. Det er velkjent at tanken bak å hente Nielsen er at han skal ta over når Deila drar. Så nei, han er ikke bare hentet inn som hjelpetrener. Der tar du rett og slett feil. Det er en fremtidssignering. Det er sånn de tenker i Godset. De henter erstatteren før forgjengeren drar. Både i stall og trenerapperat. Desverre har ikke Brann tenkt sånn.

Han hentes fordi han og Deila tenker ganske likt når det gjelder fotball.

Torvanger

Jeg har ikke sett, men har hørt at det ikke overdrevent med spill langs bakken. Er det dette bandasjerte hodet og oppofrelsen til Nielsen som får folk all fired up? Han var da ikke så sentral da han var i Brann heller og scorte vel heller passelig med mål.

krakra

Quote from: ostraume on November 06, 2013, 18:10:48 PM
Quote from: krakra linkDortmund er jo et lag som spiller underholdende, og direkte fotball.


Sant, men jeg tror det kan bli vrient å få Klopp.
Poenget var at Torvanger har et nesten ekstremt syn på at "kick and run", som han kaller det, er ille og ballbesittende er bra. At det liksom skal utelukke Nielsen at han "har hørt" at Nest-Sotra spiller kick and run, og at vårt "ballbesittende spill" var noe positivt med Skars viser jo det.

Lasaron

Hva er dette med Kick and run? Jeg må ærlig talt tilstå at jeg ikke helt og fullstendig vet. Jeg såg Brann 2 mot Nest i sommer, der tok Barmen ut deres spielfürher slik at de ikke fikk til spillet sitt, og Nielsen var i harnisk pga den destruktive og lite utviklende måten Brann spilte på. Forøvrig har jeg oppfattet det slik at han er veldig opptatt av en utviklende spillestil, og det rimer vel ikke med kick and run?
Tren på langskudd

Torvanger

Quote from: krakra on November 06, 2013, 18:11:02 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 18:03:28 PM
Quote from: krakra on November 06, 2013, 17:32:00 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:31:25 PM
Quote from: krakra on November 06, 2013, 17:30:46 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:29:23 PM
Skal vi inn i en ny periode med trener på opplæring, vil vi virkelig det? Godset har hentet ham inn som hjelpetrener, skal Brann smelle til med å hanke ham inn som hovedtrener. Bruk hodet nå folkens, for Branns ledelse kan være desperate nok nå til å gi "folket" det "folket" vil ha og dersom Bataljonen signaliserer Nielsen, ja da vet man aldri. Jeg har også hørt at det er mye kick and run med Nest, er det det vi ønsker å ha i Brann?
Godset har hentet ham inn som Deilas arvtaker, og det er neppe snakk om særlig langt inn i fremtiden. Maks ett år, tror jeg.


Det vet du ingenting om.
Hva vet jeg ingenting om? At sannsyneligheten er stor for at Deila vil søke nye utfordringer når han tar gull, eller det mer velkjente: At Nielsen hentes inn så han kan ta over etter Deila?


Skal den hypotesen presse Brann til å gå for Nielsen? Han er ansatt som hjelpetrener, punktum.
Det er ingen hypotese. Det er velkjent at tanken bak å hente Nielsen er at han skal ta over når Deila drar. Så nei, han er ikke bare hentet inn som hjelpetrener. Der tar du rett og slett feil. Det er en fremtidssignering. Det er sånn de tenker i Godset. De henter erstatteren før forgjengeren drar. Både i stall og trenerapperat. Desverre har ikke Brann tenkt sånn.

Han hentes fordi han og Deila tenker ganske likt når det gjelder fotball.


La nå da Nielsen få utvikle seg i Godset i ro og fred, så kanskje om noen år.

Nixon

Quote from: krakra on November 06, 2013, 18:11:02 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 18:03:28 PM
Quote from: krakra on November 06, 2013, 17:32:00 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:31:25 PM
Quote from: krakra on November 06, 2013, 17:30:46 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:29:23 PM
Skal vi inn i en ny periode med trener på opplæring, vil vi virkelig det? Godset har hentet ham inn som hjelpetrener, skal Brann smelle til med å hanke ham inn som hovedtrener. Bruk hodet nå folkens, for Branns ledelse kan være desperate nok nå til å gi "folket" det "folket" vil ha og dersom Bataljonen signaliserer Nielsen, ja da vet man aldri. Jeg har også hørt at det er mye kick and run med Nest, er det det vi ønsker å ha i Brann?
Godset har hentet ham inn som Deilas arvtaker, og det er neppe snakk om særlig langt inn i fremtiden. Maks ett år, tror jeg.


Det vet du ingenting om.
Hva vet jeg ingenting om? At sannsyneligheten er stor for at Deila vil søke nye utfordringer når han tar gull, eller det mer velkjente: At Nielsen hentes inn så han kan ta over etter Deila?


Skal den hypotesen presse Brann til å gå for Nielsen? Han er ansatt som hjelpetrener, punktum.
Det er ingen hypotese. Det er velkjent at tanken bak å hente Nielsen er at han skal ta over når Deila drar. Så nei, han er ikke bare hentet inn som hjelpetrener. Der tar du rett og slett feil. Det er en fremtidssignering. Det er sånn de tenker i Godset. De henter erstatteren før forgjengeren drar. Både i stall og trenerapperat. Desverre har ikke Brann tenkt sånn.

Han hentes fordi han og Deila tenker ganske likt når det gjelder fotball.


Men igjen. Det er stor forskjell på en fremtidssignering og en hovedtrenerkontrakt. Og Brann burde absolutt vært flinkere til førstnevnte.

Men kanskje du kan svare på hvordan Nest har spilt i år? Det er jo litt viktig i vurderingen av Nielsen.
Rød makt på Hansa

roaldinho

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6966539.ece

I den nederste pollen har over 1300 stemt på hvem de vil ha som ny trener.

25% vil ha Mons tilbake, noe jeg ikke er enig i. 16,7% vil ha David Nielsen, og er heller ikke enig der, men han kunne fint være assistent.

Dette er jo hva folk ønsker, det er om de fikk velge. Jeg kan ikke fatte og begripe at Deila bare har 12,5%, han er Norges beste trener og fører mest sannsynlig Godset til gull som har 1/3 av budsjettet til RBK. Og Eggen som dominerte Tippeligaen på 90-tallet får bare 7,1%. Greit nok at Mjelde vant NM og Tippeliga-gull, men det får da være måte på. Mjelde er i mine øyne ferdig som Brann-trener og har takket han for en fantastisk periode som ga gull i NM og i serien. Men man må kunne se annerledes og fremover.

Så jeg er enig med kråken at Nils Arne kan være hovedtrener og Nielsen assistent, for jeg kan ikke på noen måte se at Deila skulle være interessert i å trene Brann og iallefall ikke på nåværende tidspunkt.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 18:14:05 PM
Quote from: krakra on November 06, 2013, 18:11:02 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 18:03:28 PM
Quote from: krakra on November 06, 2013, 17:32:00 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:31:25 PM
Quote from: krakra on November 06, 2013, 17:30:46 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:29:23 PM
Skal vi inn i en ny periode med trener på opplæring, vil vi virkelig det? Godset har hentet ham inn som hjelpetrener, skal Brann smelle til med å hanke ham inn som hovedtrener. Bruk hodet nå folkens, for Branns ledelse kan være desperate nok nå til å gi "folket" det "folket" vil ha og dersom Bataljonen signaliserer Nielsen, ja da vet man aldri. Jeg har også hørt at det er mye kick and run med Nest, er det det vi ønsker å ha i Brann?
Godset har hentet ham inn som Deilas arvtaker, og det er neppe snakk om særlig langt inn i fremtiden. Maks ett år, tror jeg.


Det vet du ingenting om.
Hva vet jeg ingenting om? At sannsyneligheten er stor for at Deila vil søke nye utfordringer når han tar gull, eller det mer velkjente: At Nielsen hentes inn så han kan ta over etter Deila?


Skal den hypotesen presse Brann til å gå for Nielsen? Han er ansatt som hjelpetrener, punktum.
Det er ingen hypotese. Det er velkjent at tanken bak å hente Nielsen er at han skal ta over når Deila drar. Så nei, han er ikke bare hentet inn som hjelpetrener. Der tar du rett og slett feil. Det er en fremtidssignering. Det er sånn de tenker i Godset. De henter erstatteren før forgjengeren drar. Både i stall og trenerapperat. Desverre har ikke Brann tenkt sånn.

Han hentes fordi han og Deila tenker ganske likt når det gjelder fotball.


La nå da Nielsen få utvikle seg i Godset i ro og fred, så kanskje om noen år.
Om noen år er han hovedtrener i Godset og da trolig like enkel å hente som Ronny Deila er i dag.

krakra

Bare tull å  tro at vi kan la de største trenertalentene utvikle seg i andre TL-klubber, så henter vi dem når de er klare. For når anser vi dem når de er klare? Jo, når de opplever suksess med disse TL-klubbene. Da er det ikke bare å hente dem. Brann bør først og fremst gå for en storfisk alà Sollied, Eggen, eller Bergstrand(til tross for spillet). Kanskje også Lennartson. Får vi ikke tak i det bør Nielsen være førstemann på listen av mindre navn. Ikke noen erfaren nomade alà Nordlie, Sandstø eller noe sånt. Og får vi en av storfiskene bør Nielsen gå inn i vårt trenerteam og utvikle seg her.

krakra

Quote from: Nixon on November 06, 2013, 18:14:26 PM
Quote from: krakra on November 06, 2013, 18:11:02 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 18:03:28 PM
Quote from: krakra on November 06, 2013, 17:32:00 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:31:25 PM
Quote from: krakra on November 06, 2013, 17:30:46 PM
Quote from: Torvanger on November 06, 2013, 17:29:23 PM
Skal vi inn i en ny periode med trener på opplæring, vil vi virkelig det? Godset har hentet ham inn som hjelpetrener, skal Brann smelle til med å hanke ham inn som hovedtrener. Bruk hodet nå folkens, for Branns ledelse kan være desperate nok nå til å gi "folket" det "folket" vil ha og dersom Bataljonen signaliserer Nielsen, ja da vet man aldri. Jeg har også hørt at det er mye kick and run med Nest, er det det vi ønsker å ha i Brann?
Godset har hentet ham inn som Deilas arvtaker, og det er neppe snakk om særlig langt inn i fremtiden. Maks ett år, tror jeg.


Det vet du ingenting om.
Hva vet jeg ingenting om? At sannsyneligheten er stor for at Deila vil søke nye utfordringer når han tar gull, eller det mer velkjente: At Nielsen hentes inn så han kan ta over etter Deila?


Skal den hypotesen presse Brann til å gå for Nielsen? Han er ansatt som hjelpetrener, punktum.
Det er ingen hypotese. Det er velkjent at tanken bak å hente Nielsen er at han skal ta over når Deila drar. Så nei, han er ikke bare hentet inn som hjelpetrener. Der tar du rett og slett feil. Det er en fremtidssignering. Det er sånn de tenker i Godset. De henter erstatteren før forgjengeren drar. Både i stall og trenerapperat. Desverre har ikke Brann tenkt sånn.

Han hentes fordi han og Deila tenker ganske likt når det gjelder fotball.


Men igjen. Det er stor forskjell på en fremtidssignering og en hovedtrenerkontrakt. Og Brann burde absolutt vært flinkere til førstnevnte.

Men kanskje du kan svare på hvordan Nest har spilt i år? Det er jo litt viktig i vurderingen av Nielsen.
Joda, men det er jo ikke snakk om at de henter Nielsen så han kan bli hovedtrener om 5-6 år. Deila kan fort forsvinne allerede neste år.

Jeg har ikke sett noe særlig av Nest, men de er visstnok godt organiserte bakover, og hurtige i angrepsspillet sitt og bruker ofte playmakeren Johnny Furdal.
Men Nielsen har jo uttalt flere ganger at han er opptatt av at spillet skal være både underholdende og utviklende han og. Så at han spiller "Spark ballen fra forsvar til spiss" tror jeg ikke så mye på.

Men Godset var jo også et kontringslag i starten med Deila. Ballinnhavet kom etterhvert, og de er ikke så ekstreme på det nå heller.

roaldinho

Tipper Nielsen hadde satt stor pris på å få lære av Eggen. Syntes ikke Nielsen er klar for å trene et lag i Tippeligaen ennå, men det å være assistent og lære av en som har dominert Tippeligaen i mange år kunne vært svært verdifullt for hans videre karriere. Han har gjort en fantastisk jobb med Nest-Sotra, og han må smi mens jernet er varmt. Hadde han fortsatt vært Nest-Sotra trener og de hadde rykket ned hadde han vært tilbake til null. Selvsagt er Deila en Nielsen kan lære mye av også, og hadde ikke forbannet han om han hadde valgt det, men hadde vært gull med Eggen og Nielsen på stadion.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

NAE hadde vært gull, men det kommer naturligvis ikke til å skje siden RBH nok er klar over at NAE er typen som kan stille ham til veggs.

David Nielse burde komme til Brann, men nok ikke som hovedtrener. Det hadde vært spennende, men også veldig risikabelt.
Ka du ve?

Langhår

Styret bør gjøre to ting i denne rekkefølgen: Gi RBH en sluttpakke og kontakte Mons Ivar Mjelde. Entusiasmen forsvant med ham. På tide å få den tilbake igjen.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

bernu

Er det en mulighet å tenke manager/trener modell?
David Nilsen som trener og Mjelde som manager ?
Evt sportsdirektør.
HANSA - Z

Huff

https://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Svarer-pa-kritikken-401665_1.snd

Avisene svarer på kritikken.

I kommentarfeltene er folk i harnisk over at Skars er behandlet like ille som sine forgjengere. Husker den siste pressekonferansen til Nilsen, han avfeide totalt at media i Bergen var så fæle.

Så har en alle de andre nettstedene som strør om seg med myter om hvor ille det er i Bergen med trenerskifter i hytt og pine. At empirien tilsier det stikk motsatte, og at dette med antall trenerskifter i høyeste grad er målbart og dermed ikke gir rom for fortolkning ser ikke ut til å hindre denne latterlige påstanden.

Lasaron

Quote from: Huff on November 06, 2013, 19:23:52 PM
https://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Svarer-pa-kritikken-401665_1.snd

Avisene svarer på kritikken.

I kommentarfeltene er folk i harnisk over at Skars er behandlet like ille som sine forgjengere. Husker den siste pressekonferansen til Nilsen, han avfeide totalt at media i Bergen var så fæle.

Så har en alle de andre nettstedene som strør om seg med myter om hvor ille det er i Bergen med trenerskifter i hytt og pine. At empirien tilsier det stikk motsatte, og at dette med antall trenerskifter i høyeste grad er målbart og dermed ikke gir rom for fortolkning ser ikke ut til å hindre denne latterlige påstanden.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: roaldinho on November 06, 2013, 18:33:16 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6966539.ece

I den nederste pollen har over 1300 stemt på hvem de vil ha som ny trener.

25% vil ha Mons tilbake, noe jeg ikke er enig i. 16,7% vil ha David Nielsen, og er heller ikke enig der, men han kunne fint være assistent.

Dette er jo hva folk ønsker, det er om de fikk velge. Jeg kan ikke fatte og begripe at Deila bare har 12,5%, han er Norges beste trener og fører mest sannsynlig Godset til gull som har 1/3 av budsjettet til RBK. Og Eggen som dominerte Tippeligaen på 90-tallet får bare 7,1%. Greit nok at Mjelde vant NM og Tippeliga-gull, men det får da være måte på. Mjelde er i mine øyne ferdig som Brann-trener og har takket han for en fantastisk periode som ga gull i NM og i serien. Men man må kunne se annerledes og fremover.

Så jeg er enig med kråken at Nils Arne kan være hovedtrener og Nielsen assistent, for jeg kan ikke på noen måte se at Deila skulle være interessert i å trene Brann og iallefall ikke på nåværende tidspunkt.


Jeg stemte på Deila, men det var under den urealistiske forutsetningen at vi har økonomiske muskler.
Tren på langskudd

Spelaren

Mediene dyrker mytene om Branns supportere fordi det tjener en hensikt. Det er en kamp mot vindmøller, i oppoverbakke å prøve å motsi denne myten. Folk trenger knagger å henge fordommene sine på og me er et lett bytte i så henseende. Det er jo bare til å sjå kor populære disse tweetene av egenerklærte "ekte" supportere som retter pekefingeren mot et oppdiktet supportertroll i egne rekker. Ola Normann elsker selvkritikere, så får det heller være med sannhetsgehalten.
Gå av.

Markmus

November 06, 2013, 19:41:34 PM #1546 Last Edit: November 06, 2013, 19:48:10 PM by Markmus
Jeg tror det var etter at Mjelde fikk sparken at det oppstod en diskusjon på VGD hvor noen påstod at Brann sparket trenere i fleng.

Jeg gikk gjennom samtlige klubber i eliteserien (den tid) og Brann var en av klubbene som hadde hatt færrest trenerskifter.

Noen myter vil enkelt og greit ikke dø.

edit: Fant den. Var i 2010 og jeg gikk tilbake 20 år. Brann var sammen med Tromsø den klubben med minst trenerutskiftinger.
Ka du ve?

Lasaron

Quote from: roaldinho on November 06, 2013, 18:33:16 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6966539.ece


Så jeg er enig med kråken at Nils Arne kan være hovedtrener og Nielsen assistent, for jeg kan ikke på noen måte se at Deila skulle være interessert i å trene Brann og iallefall ikke på nåværende tidspunkt.


Vel, i Brann vil han få gleden av å foredle en drøss med meget lovende, egenproduserte talenter. Det tror jeg han hadde digget. Men, igjen, blir for dyrt.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Markmus on November 06, 2013, 19:41:34 PM
Jeg tror det var etter at Mjelde fikk sparken at det oppstod en diskusjon på VGD hvor noen påstod at Brann sparket trenere i fleng.

Jeg gikk gjennom samtlige klubber i eliteserien (den tid) og Brann var en av klubbene som hadde hatt færrest trenerskifter.

Noen myter vil enkelt og greit ikke dø.

edit: Fant den. Var i 2010 og jeg gikk tilbake 20 år. Brann var sammen med Tromsø den klubben med minst trenerutskiftinger.


Kan du linke? Føler for å begå litt spydig voksenopplæring på veven. Er forbannet lei av svadaen snobbete supporterelitister lirer av seg.
Gå av.

Landåsgutt

Pr nå er det ingen av de (tidligere også) involverte i norsk toppfotball jeg syntes vi bør gå for. Med mindre det er et manager/trener samarbeid mellom Eggen og Nielsen. Mener vi bør bruke GOD tid, og prøve oss på en utenlandsk, gjerne Nederland/Tyskland  

Go Up