• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NM 2012

Started by krøvel vellevold, April 18, 2012, 21:03:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Quote from: Gulløl on August 20, 2012, 11:29:12 AM
Quote from: Xminator on August 20, 2012, 11:27:54 AM
Semifinalen spilles 25, 26 eller 27 september. Det er vel tirsdag/onsdag/torsdag. De kunne godt fått til en helgekamp av dette, men det blir vel ikke plass til alle uansett.


Sikker på det ? Står 24,25 eller 26 på wiki.


http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Senior_herrer/Kampdatoer/

vebo

Quote from: stigh on August 20, 2012, 11:26:47 AM
håpe på tromsø i en evt finale?


Ja, de har ikke spilt bra på (fremmed) gress i år. 2. plass på hjemmetabell og 15. på bortetabell.

Så jeg håper og tror at Tromsø blir (mulig) motstander i finalen.
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: dudo on August 20, 2012, 11:19:39 AM
Huh? Arna-Bjørnar kom først opp av hatten, men fikk bortekamp?


Det er vel motsatt for damene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Quote from: stigh on August 20, 2012, 11:26:47 AM
håpe på tromsø i en evt finale?


Tror vi skal konsentrere oss om å slå Hødd først. Kjenner jeg Brann-spillerne rett, så er vi vel allerede i gang med å undervurdere og ta seieren på forskudd. Tror faktisk at Brann skal måtte slite for å ta seieren på en regntung åker der oppe...
Aldri mer Obos....

Belfort

Quote from: Xminator on August 20, 2012, 11:29:24 AM
Quote from: Belfort on August 20, 2012, 11:27:01 AM
Da er det bare og ligge til siden finspillet og satse på poleballer. Hødvoll i slutten av september er et grusomt syn


Er dette noe du har personlig erfaring med, eller er det den vanlige katastrofetenkingen? Med mindre det blir en særdeles våt september så ser jeg ikke noen grunn til at Høddvoll skal være stort verre enn den er akkurat nå.


Kjenner flere som har spilt der på høstparten og det er sjelden god bane der.

dudo

Quote from: Belfort on August 20, 2012, 11:33:11 AM
Quote from: Xminator on August 20, 2012, 11:29:24 AM
Quote from: Belfort on August 20, 2012, 11:27:01 AM
Da er det bare og ligge til siden finspillet og satse på poleballer. Hødvoll i slutten av september er et grusomt syn


Er dette noe du har personlig erfaring med, eller er det den vanlige katastrofetenkingen? Med mindre det blir en særdeles våt september så ser jeg ikke noen grunn til at Høddvoll skal være stort verre enn den er akkurat nå.


Kjenner flere som har spilt der på høstparten og det er sjelden god bane der.


Kan ikke skjønne annet enn at det er positivt for oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Om Molde skulle vinne serien er de klart foretrukket finalemotstander. I de andre tilfellene ville jeg nok foretrukket Tromsø i finalen.

Sindre32

Quote from: Xminator on August 20, 2012, 11:40:53 AM
Om Molde skulle vinne serien er de klart foretrukket finalemotstander. I de andre tilfellene ville jeg nok foretrukket Tromsø i finalen.


Helt klart, vi får se hvordan de neste serierundene går før vi vet hvem vi bør heie på :) Finfint om Molde vinner mot Tromsø OG vinner serien (og vi slår Hødd, selvsagt), da er vi sikret UEFA.

dudo

Vi kan da umulig slå TO lag fra M&R i cupen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brann:)

Publikumsrekorden på Høddvoll er for øvrig fra 1981. 12 500 billetter ble da solgt til kvartfinalen i cupen mot Vålerenga. Trolig så enda flere kampen, men klubben hadde kun trykket opp 12 500 billetter. Høddvoll har i dag en kapasitet på rundt 4 300.

Selve bortetribunen har plass til 900 tilskuere.

"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Sindre32

Quote from: dudo on August 20, 2012, 11:50:47 AM
Vi kan da umulig slå TO lag fra M&R i cupen?


Vi skal selvsagt kline til med et Møre og romsdal-hattrick når vi møter Molde i finalen.

Oppreist

Det viktigste for oss er vel å ha størst mulighet for å vinne cupfinalen, da får vi også europacup...

Sakser forresten denne fra Tornekrattet sine sider i dag  ;D


QuoteSv:Cupen 2012 1 Time, 2 Minutter siden     
Jeg håper vi får Tromsø eller Brann hjemme, samt at Hødd får hjemmekamp i den andre kampen. Er egentlig lite lysten på å få Brann på Ullevaal (hvis vi kommer dit). Har vært på de tre siste cupfinalene og synes spesielt det var litt "småkjipt" ifht stemningen mot Lillestrøm der de var fryktelig mye bedre til å synge og lage liv enn Molde-supporterne (Gjelder forsåvidt mot Aalesund også selv om det var noe bedre). Hvis vi møter Brann på Ullevaal vil det bli noe av det samme der Molde vil slite med å lage like god stemning som bergenserne...
Stein på stein blir Steinar.

dudo

Quote from: Sindre32 on August 20, 2012, 12:03:25 PM
Quote from: dudo on August 20, 2012, 11:50:47 AM
Vi kan da umulig slå TO lag fra M&R i cupen?


Vi skal selvsagt kline til med et Møre og romsdal-hattrick når vi møter Molde i finalen.


Hattrick?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: Sindre32 on August 20, 2012, 12:03:25 PM
Quote from: dudo on August 20, 2012, 11:50:47 AM
Vi kan da umulig slå TO lag fra M&R i cupen?


Vi skal selvsagt kline til med et Møre og romsdal-hattrick når vi møter Molde i finalen.


Hødd, Molde og... kva er den tredje cupkampen mot eit M&R-lag?
Gå av.

Sindre32

Quote from: Spelaren on August 20, 2012, 12:09:38 PM
Quote from: Sindre32 on August 20, 2012, 12:03:25 PM
Quote from: dudo on August 20, 2012, 11:50:47 AM
Vi kan da umulig slå TO lag fra M&R i cupen?


Vi skal selvsagt kline til med et Møre og romsdal-hattrick når vi møter Molde i finalen.


Hødd, Molde og... kva er den tredje cupkampen mot eit M&R-lag?


Hattrick blir det når man av en eller annen merkelig grunn innbiller seg at man allerede har slått ut AAFK, noe vi selvsagt ikke har gjort :D

tj00m

Brann Bergens Stolthet!

Utmedsnolken

alle som hadde bataljonsmedlemskap fikk jo tilbud om billett etterhvert.
"og der snubler Sæternes igjen"

ostraume

Aafk har vel stort sett rimelig fullt, ca 9000. TIL ligger på en 3-4.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on August 20, 2012, 12:38:11 PM
alle som hadde bataljonsmedlemskap fikk jo tilbud om billett etterhvert.


Ja, det var ikke noe problem for de som hadde færre år hvis man fulgte med litt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Bortekamp forresten. Det betyr at vi kan ta oss til finalen to år på rad med til sammen to hele hjemmekamper i beltet!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

AndreasNV

August 20, 2012, 19:03:13 PM #270 Last Edit: August 20, 2012, 19:11:09 PM by AndreasNV
Hvorfor får Røa spille hjemme når de blir trukket sist, mens vi må spille SEMIFINALE på HØDDVOLL?

Edit: Ryddet opp i språket mitt. Ble frustrert på Arna-Bjørnars vegne og.
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

krøvel vellevold

Quote from: AndreasNV on August 20, 2012, 19:03:13 PM


Sikkert fordi NFF skal være greie med de etter at de fikk avslag om å bytte finaledag med mannfolkene. Røa har nemlig jobbet for å få kvinnenes finale søndag og herrenes finale lørdag allerede i år.
Legg ned hele klubben!

AndreasNV

Quote from: krøvel vellevold on August 20, 2012, 19:09:40 PM
Quote from: AndreasNV on August 20, 2012, 19:03:13 PM


Sikkert fordi NFF skal være greie med de etter at de fikk avslag om å bytte finaledag med mannfolkene. Røa har nemlig jobbet for å få kvinnenes finale søndag og herrenes finale lørdag allerede i år.
Det siste støttes. Spilles kamper på søndager på grunn av frykt for fyll eller tradisjon? Noen som vet?
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

krøvel vellevold

Quote from: AndreasNV on August 20, 2012, 19:14:18 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 20, 2012, 19:09:40 PM
Quote from: AndreasNV on August 20, 2012, 19:03:13 PM


Sikkert fordi NFF skal være greie med de etter at de fikk avslag om å bytte finaledag med mannfolkene. Røa har nemlig jobbet for å få kvinnenes finale søndag og herrenes finale lørdag allerede i år.
Det siste støttes. Spilles kamper på søndager på grunn av frykt for fyll eller tradisjon? Noen som vet?
Legg ned hele klubben!

AndreasNV

Godt poeng. Jeg har ikke et så vanskelig skjema i november. Men jeg liker generelt lørdagskamper, spesielt hvis det er en finale.
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 20, 2012, 19:09:40 PM
Quote from: AndreasNV on August 20, 2012, 19:03:13 PM


Sikkert fordi NFF skal være greie med de etter at de fikk avslag om å bytte finaledag med mannfolkene. Røa har nemlig jobbet for å få kvinnenes finale søndag og herrenes finale lørdag allerede i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


storB

Da håper vi på Tromså seier idag, hvor da Yttergård Jensen og Drage pådrar seg gult kort og derfor ikke er tilgjengelig for finalen...:) Molde hadde kun Mostrøm i faresonen.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

tj00m

Jeg håper vel helst at Molde vinner, og at de vinner serien. Men det er vel kanskje for mye å forlange  :-P
Tromsø har i alle fall startet veldig bra!
Brann Bergens Stolthet!

Gulløl

Heier på TIL, tror de drar seieren greit i land. Derfor er det best om vi møter TIL i eventuell  finale:

-   Vi får flere billetter en mot Molde(7300 / 7046).
-   TIL er et dårligere bortelag en Molde. Bortetabellen for lagene i serien i år viser at Molde
    har 4-3-5 og at TIL har 2-3-6.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: tj00m on September 26, 2012, 19:10:34 PM
Jeg håper vel helst at Molde vinner, og at de vinner serien.


Hødd i e-cup - som 2.div.lag.... haha! Det skulle tatt seg ut!
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Høyrer eg Ojo-songen runge?

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on September 26, 2012, 19:29:36 PM
Hødd i e-cup - som 2.div.lag.... haha! Det skulle tatt seg ut!


Hødd mot Manchester United på Høddvoll i 2013. Tipper at bortetribunen da blir større, flottere og mer sentralt plassert en vi får i morgen i "kikkert-skau-svingen".
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on September 26, 2012, 19:38:41 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 26, 2012, 19:29:36 PM
Hødd i e-cup - som 2.div.lag.... haha! Det skulle tatt seg ut!


Hødd mot Manchester United på Høddvoll i 2013. Tipper at bortetribunen da blir større, flottere og mer sentralt plassert en vi får i morgen i "kikkert-skau-svingen".


Må si det er (positivt) overraskende om United må nøye seg med EL neste år. Må også si at det er overraskende om Hødd når så langt at de kan møte dem. I så fall må jo Hødd faktisk gå videre både i 1.kval.runde eller 2.kval.runde. Kanskje 3.kval.runde også, hvis United blir nr. 5 i ligaen. Blir United nr. 4 i ligaen, må faktisk Hødd nå helt til gruppespillet før de kan møte dem. Eneste unntak er at United kommer inn via fair play. Da kan Hødd møte dem i 1.kval.runde. Men da må jo United i så tilfelle falle utenfor topp 6. For å si det sånn: Jeg tror nok Hødds eventuelle motstander i beste fall vil være fra Albania. Og de får aldri i verden spille på Høddvoll. Det blir nok Danskebåten.
Legg ned hele klubben!

storB

Eg sa lenger oppe at eg håper TIL vinner, men da at Drage og jensen også må ha gult kort ikveld. Begynner å lure på om ikke heller Molde hadde vært en bedre motstander siden de spiller e-cup på torsdagen før finalen. Men samtidig så kan de være uten mulighet for å avansere på det tidspunktet og derfor hvile de beste før en eventuell finale i cupen. Hmmm...
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

storB

Dog er jo TIL kunstgress lag
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

tj00m

Quote from: krøvel vellevold on September 26, 2012, 19:29:36 PM
Quote from: tj00m on September 26, 2012, 19:10:34 PM
Jeg håper vel helst at Molde vinner, og at de vinner serien.


Hødd i e-cup - som 2.div.lag.... haha! Det skulle tatt seg ut!
Brann Bergens Stolthet!

Ricky

2-0 til Tromsø med snaue kvarteret igjen.. Da har de halvannen skalle i cupfinalen, vil jeg tro.

storB

Kara ett gult kort unna utvisning og nada cupfinale
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Markmus

Vinner TIL cupfinalen, samt at de ender på 4. og vi på 5. i serien, så får vi e-cup.

Må si vi er godt gardert.
Ka du ve?

storB

2-1 og ny spenning...Eg vil ha gule kort!!!!!!!!!!!
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

dudo

Quote from: Markmus on September 26, 2012, 20:34:26 PM
Vinner TIL cupfinalen, samt at de ender på 4. og vi på 5. i serien, så får vi e-cup.

Må si vi er godt gardert.


Norge har da bare fire plasser? 1 cl og 3 euro?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: dudo on September 26, 2012, 20:35:48 PM
Quote from: Markmus on September 26, 2012, 20:34:26 PM
Vinner TIL cupfinalen, samt at de ender på 4. og vi på 5. i serien, så får vi e-cup.

Må si vi er godt gardert.


Norge har da bare fire plasser? 1 cl og 3 euro?


Ja, jeg skjønte det nå når jeg postet det samme innlegget på VGD :P
Ka du ve?

Markmus

Tromsø har vunnet alle sine cupfinaler...

Begge to ;)
Ka du ve?

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Hatleking

Reint sportsleg mtp vinnarsjanse var dette bra for oss. Begge lag er elendige på bortebane, men Brann får sikkert fleire i ryggen (gitt at me vinn mot Hødd). Håpar det i så fall kan vippe kampen i riktig favør!

Klaus_Brann

Hæ? Slo TIL uslåelig MFK?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Quote from: Markmus on September 26, 2012, 20:43:31 PM
Tromsø har vunnet alle sine cupfinaler...

Begge to ;)


Mens vi har vel verdensrekord i tapte cupfinaler de siste 25 årene

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Falkman


Go Up