• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NM 2012

Started by krøvel vellevold, April 18, 2012, 21:03:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on July 10, 2012, 21:02:32 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 10, 2012, 20:51:27 PM

Da blir det nok skandale. I seriekampene våre kommer det reelt ca 7-8000 for tiden. Og en del av disse kommer nok sikkert kun fordi de allerede har billett gjennom p-kortet. Til denne kampen må alle kjøpe billett aktivt. Da skal man ikke se bort fra at det blir enda færre. Kvartfinale er ikke noe større enn en vanlig seriekamp.


Ja, jeg tror heller ikke at det vil komme så mange på en slik kamp. Selv om Godset er en vanskelig motstander, er det ikke et lag som trekker så mange ekstra. For hvem har de som trekkplaster? Storflor?


Og så kan man spørre; hvilke lag er det egentlig som trekker ekstra? RBK og VIF?
Legg ned hele klubben!

stigh

Quote from: Nixon on July 10, 2012, 20:47:48 PM
Quote from: stigh on July 10, 2012, 20:43:33 PM
da får vi vel nok borte i evt: semi siden vi har hjemme i kvart  da..


Semien trekkes. Så det blir helt tilfeldig.


med vår flaks så får vi vel borte uansett:P

stigh

Quote from: Ricky on July 10, 2012, 20:40:56 PM
Jaja.. Vi fikk serielederen, og alle de andre fikk lag fra lavere divisjoner. Var vel sånn omtrent som forventet.

På den andre siden er det selvfølgelig langt bedre å møte topplagene på Stadion enn på Ullevaal..


se på de sånn vist vi går videre kan de være de er 3 lag fra 1 div i semi :D

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on July 10, 2012, 21:03:48 PMOg så kan man spørre; hvilke lag er det egentlig som trekker ekstra? RBK og VIF?


Ja, og kanskje Molde mer enn VIF på grunn av han United-fyren. Så det er for det første få lag, og for det andre er kanskje ikke effekten like som stor som den en gang var?
Rød makt på Hansa

SK

Quote from: Nixon on July 10, 2012, 21:02:32 PM
For hvem har de som trekkplaster? Storflor?


Kovacs

Nixon

He he, selvsagt. Men engasjementet er ikke som det en gang var. Det viste seg da Godset spilte seriekamp her i år. Det var ikke mange som gadd å bry seg. Så tviler på at han trekker fulle hus!:)
Rød makt på Hansa

Gud

Like greit at vi fikk god motstand. Ser for meg Brann gå rett i undervurderingsfellen hadde det vært lag fra 1. divisjon. Tipper det er litt lettere å motivere seg mot Godset enn mot Glimt..

Sindre32

Quote from: Gud on July 10, 2012, 22:42:18 PM
Like greit at vi fikk god motstand. Ser for meg Brann gå rett i undervurderingsfellen hadde det vært lag fra 1. divisjon. Tipper det er litt lettere å motivere seg mot Godset enn mot Glimt..


Må jo slå noen av de gode lagene for å gå til finalen likevel. Det som derimot er utgjort, er at ingen av de andre TL-lagene møter hverandre.

Christian

Godset er nok heller ikkje spesielt godt fornøyd med trekningen...

Ellers enig i at dette nok ikkje blir den helt store publikumsfesten. Opp mot 10 000 vil være veldig bra, men 6-7000 er nok mer realistisk. Som vanlig avhengig av Branns generelle form og været...

krøvel vellevold

Quote from: Christian on July 11, 2012, 10:02:06 AM
Godset er nok heller ikkje spesielt godt fornøyd med trekningen...



De har nå fått en skikkelig midt-på-treet-trekning. De fikk ingen av de tre topplagene, og de fikk ingen av de tre Adecco-lagene. Hjemmekamp hadde de neppe fått uansett så lenge de hadde to hjemme på rad før dette.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Selvfølgelig ble det søndag kl 2000. Dritatidspunkt. Blir ikke mye folk når det er så seint.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Ser forresten at vår kvartfinale allerede er spilt.

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Senior_herrer/2012/Kvartfinalekamper-NM-menn-berammet/

Hvordan gikk det?

Eller er det neste år de mener? Skal det spilles cupfinale om sommeren - slik NFF ønsker - blir det gjerne kvartfinale i juni...
Legg ned hele klubben!

Nixon

En kjenning i hotellbransjen i Oslo kunne fortelle at det allerede før kvartfinalene var kommet en god del reservasjoner fra kvartfinalebyene. Nå blir det selvsagt avbestillinger både i kveld og etter semifinalene. Men det kan kanskje være lurt å reserve seg et rom eller to før vi trekker Hødd hjemme i morgen?

Hvis man da ikke er redd for å jinxe noe...:)
Rød makt på Hansa

Hansakongen

Quote from: Nixon on August 19, 2012, 22:59:38 PM
En kjenning i hotellbransjen i Oslo kunne fortelle at det allerede før kvartfinalene var kommet en god del reservasjoner fra kvartfinalebyene. Nå blir det selvsagt avbestillinger både i kveld og etter semifinalene. Men det kan kanskje være lurt å reserve seg et rom eller to før vi trekker Hødd hjemme i morgen?

Hvis man da ikke er redd for å jinxe noe...:)


Tviler vel ikke et sekund på at det ikke er kommet inn bestillinger på hotell fra kvartfinalebyene. Tror det er lurt og bestille seg noe vist man skal ha en fair sjanse å få tak over hode den helgen.

Synes uansett at fordelingen av evt billetter skulle vært klar lenge før en semifiane spilles og hvem som får og hvem som evt ikke får ut etter alle mulige og umulige kriterer som måtte være i boks til finalen i fjor.

Tror billettfordelingen vil være følgene vis brann kommer seg forbi siste hinderet og inn i en evt finale

kamp mot molde i finalen regner vel jeg med at vi for ca samme antallet som i fjor rundt 7000 billetter og molde for ca 5000. Brann har et snitt på ca 12600 i år molde ca 9300

Kamp mot tromsø regner jeg vel med at brann evt får litt over 8000 billetter i og med tromsø har et slitt på rett under 4300 pr kamp

En kamp mot Hødd i finalen, regner jeg med at brann får 9000 billetter minst regner med at Hødd ikke får mer enn minste kvoten sin som alle klubber får med en evt finale.

Ut fra finalebillett fordelingen tidligere i år har jo det vært 1/2 ullevaal billettene fordeles på finale lagene først 6000 fordeles likt før tilskuer snitter på serie kampene som avgjør fordelingen av de siste 6-7000 billettene.

Selv om det er LENGE til en finale er det greit og ha en vis ide på fordelingen hvis det blir finale på brann i år igjen :)

stig

Tror det heller er rundt 11.00 deles likt, mens de siste 2000 deles etter tilskuersnitt.En håpløs ordning som gir antall billetter til klubber som Follo og Hødd langt over tilskuersnittet
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

Vi får ikke mer enn 7000+ billetter. Spiller ingen rolle om det blir Hødd eller TIL som blir motstander. Mot MFK blir det omtrent som i fjor. Mot Hødd og TIL litt mer. Det er bare snakk om noen hundre.
Legg ned hele klubben!

vebo

Norwegian sitt fly fra Oslo til Bergen kl 2000 ble dobbelt så dyrt i løpet av natten.
Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

Her er en blogg jeg fant ved en tilfeldighet:

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/750037_vi-paa-vei-til-ullevaal

Her står det hvor mange billetter vi får ut fra hvem vi møter.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Hansakongen on August 19, 2012, 23:21:54 PMSynes uansett at fordelingen av evt billetter skulle vært klar lenge før en semifiane spilles og hvem som får og hvem som evt ikke får ut etter alle mulige og umulige kriterer som måtte være i boks til finalen i fjor. ... Selv om det er LENGE til en finale er det greit og ha en vis ide på fordelingen hvis det blir finale på brann i år igjen :)


Fjorårets finale vil vel gi oss en viss ide. Fikk man i fjor, og ikke har gjort noe drastisk som å ikke fornye partoutkortet eller BBB-medlemsskapet, er man sannsynligvis sikret i år også. Jeg tror neppe vi kan regne med en fordeling fra Brann før en semifinale, men forhåpentligvis vil Bataljonen kunne komme med sine kriterier umiddelbart etter en eventuell seier slik de gjorde i fjor. Det var et smart trekk.

Ellers bør Bataljonen i sine billettsamtaler med Brann ta opp at det skal ha vært en del som fikk billetter de ikke hadde krav på i fjor. En del fikk billett både på medlemskap i Brann og på partoutkort. Og det går jo ut over andre som faller utenfor listen.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on August 20, 2012, 01:38:36 AMSpiller ingen rolle om det blir Hødd eller TIL som blir motstander.


For andrehåndsmarkedet vil det sannsynligvis spille en stor rolle om det blir Hødd eller TIL. Blir det Hødd vil det bli mye lettere å få tak i sponsor-, VIP- og idrettslagsbilletter. Det vil bli litt som mot Lyn i 2004. Selv om vi selvsagt kan risikere at halve Sunnmøre glemmer at de først og fremst er Aaalesund-supportere og kaster seg inn i billettkampen.
Rød makt på Hansa

Gulløl

August 20, 2012, 10:00:12 AM #220 Last Edit: August 20, 2012, 10:06:53 AM by Gulløl
Noen som vet om vi får vite kampdag i dag med en gang etter trekningen ?? Det er vel oppgitt at semifinalene skal gå 24-26 september. Da er det vel mest sannsynlig at Brann spiller onsdag 26 september (?) Brann spiller vel sannsynligvis hovedkamp mot Rosenborg søndag 23 september og dermed er vel onsdagen sannsynlig. Den andre semifinalen går vel da sannsynligvis tirsdag og de lagene blir vel sannsynligvis satt opp med fredag og lørdags kamp helgen før(?)
http://no.wikipedia.org/wiki/Norgesmesterskapet_i_fotball_for_herrer_2012#Semifinaler
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

spesielt å starte trekningen med en presentasjon av Hamburg?
"og der snubler Sæternes igjen"

osoerli

Går trekninga direkte på radio?  Kanal?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Kvinner og barn først.
Bare rett og rimelig!
Rød makt på Hansa

vebo

Vet ikke med radio, men kan sees her: http://tv.nrk.no/direkte/nrk1
Tiocfaidh ár lá

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

vebo

Den grafikken stemte vel ikke helt?
Tiocfaidh ár lá

ostraume

Har ikke lyd. Hva skjer?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Kom igjen nå! Viktig trekning med tanke på hvordan denne sesongen skal bli...
Rød makt på Hansa

dudo

Huh? Arna-Bjørnar kom først opp av hatten, men fikk bortekamp?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Skandale! Hødd trekker Hødd.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Faen. Svakest lag, men skummel stadion. Selvfølgelig borte. NFF må gå.
Tiocfaidh ár lá

ostraume

Vi er på vei til Ulsteinvik!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Slett ikke den verste trekningen. Selv om Hødd tradisjonelt er gode i Ulsteinvik.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Nænænænænænæ, vi har Calle Torp, Calle Torp, vi har Calle Toooorp!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stigh

Quote from: Klaus_Brann on August 20, 2012, 11:21:13 AM
Skandale! Hødd trekker Hødd.


brann trekker brann skandale de og :P

ostraume

Torp fikser biffen. Kjøpt og betalt!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Vel, da begynner vel jakten på bortebilletter. Regner med at hjemmepublikum kjøper sin kvote og at det ikke blir altfor mange billetter til Brannsupporterene.

Gulløl

Quote from: Gulløl on August 20, 2012, 11:12:04 AM


3 beste alternativ, ikke så hakkande gale. Men dumt at det ikke ble hjemmekamp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

sydnes76

Fredrik Klock here we come!

Nixon

Quote from: sydnes76 on August 20, 2012, 11:24:00 AM
Fredrik Klock here we come!


Jepp, Klock, Hasund og broren til Helge Nilsen som trener. Er noen gode poenger i denne kampen. Regner med at Hasund-sangen skal runge der oppe!:)
Rød makt på Hansa

stigh

håpe på tromsø i en evt finale?

Belfort

Da er det bare og ligge til siden finspillet og satse på poleballer. Hødvoll i slutten av september er et grusomt syn

Northside

Er det ikke 10% bortekvote i cupen? Hjelper nå litt i det minste :)

Kapasitet: 4 433 derav 2 600 siteplassar og 1 733 ståplassar.

Xminator

Semifinalen spilles 25, 26 eller 27 september. Det er vel tirsdag/onsdag/torsdag. De kunne godt fått til en helgekamp av dette, men det blir vel ikke plass til alle uansett.

Gulløl

Quote from: Xminator on August 20, 2012, 11:27:54 AM
Semifinalen spilles 25, 26 eller 27 september. Det er vel tirsdag/onsdag/torsdag. De kunne godt fått til en helgekamp av dette, men det blir vel ikke plass til alle uansett.


Sikker på det ? Står 24,25 eller 26 på wiki.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Quote from: Belfort on August 20, 2012, 11:27:01 AM
Da er det bare og ligge til siden finspillet og satse på poleballer. Hødvoll i slutten av september er et grusomt syn


Er dette noe du har personlig erfaring med, eller er det den vanlige katastrofetenkingen? Med mindre det blir en særdeles våt september så ser jeg ikke noen grunn til at Høddvoll skal være stort verre enn den er akkurat nå.

Go Up