• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Vålerengen, søndag 29 april kl.19.00 (6. runde)

Started by olebrann3, April 16, 2012, 21:36:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: Markmus on April 30, 2012, 11:00:10 AM
2. Gir ikke Korkcsmar frispark når Pedersen feller ham rett før det blir straffe og utvisning.


Samme tullet Espen Berntsen fant på i danskebåten i fjor. Meir enn nok til at Ojo hadde fått frispark imot. Situasjonen med albuen var også latterlig, rett i nærheten av fjerdedommer og eine assistentdommeren - ingen oppmerksomme nok til å få det med seg.
Gå av.

SteinA

istedenfor å sitte her inne å kritisere en feil som ble gjort med tifoen, så kan dere pelle dere opp av pc-stolen og hjelpe til! her e det folk som bruker TIMESVIS av egen fritid for å stå i en gymsal og lage tifo... J´en var feil vei, sånt skjer!
Quote from: osoerli on April 30, 2012, 10:51:42 AM
Quote from: Spelaren on April 30, 2012, 07:37:03 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 30, 2012, 07:34:34 AM
Noen som vil dele hva det sto på banneret? Fikk det ikke med meg.


"Vi ekle fra Norge, vi e' fra Bergen"?


Såpass.
Fjortiser har kuppa tifogruppa altså.
Terje Bøe!

Markmus

Bare slik at det er klart: jeg synes det var en artig feil. Vet meget godt at det bare er noen som har snudd om på en bokstav ved en feil og at det er noe som skjer fra tid til annen.
Ka du ve?

SteinA

Eg og syns det var en artig feil, men syns det er feil å si at fjortisser har kuppa tifoen.. det er ikke akkurat sånn at folk går mann av huse for å hjelpe med tifoen...
Terje Bøe!

bergensgutt95

April 30, 2012, 13:44:53 PM #204 Last Edit: April 30, 2012, 13:48:22 PM by bergensgutt95
Hva feiler folk her inne ? Vi jobber time etter time for å lage en bra ramme rundt kampen stiller tidelig på morgningen, for å gjøre klart , så når det skjer en feil så er alle liksom helt med på tifo fronten , og skal klage? se til å komme dere opp av pc-stolen, og gjøre en innsats. Bidra med forslag, og stille på dugnader. Isteden for å klage bak skjermen..
Brann alternative

Nixon

Hva det feiler oss? Det må da være lov å harselere litt med  «Vi ekle fra Norge". Det er vel en helt naturlig reaksjon på en slik legendarisk skrivefeil. Det er vel kanskje heller dere som må slutte å være så hårsåre og heller ha litt selvironi!
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Tifo-gruppen gjør en kjempejobb. Ingen tvil. Her er det nok maaaange timers arbeid. Honnør til det. Men det burde likevel gå an å få bokstavene rett vei. Spesielt når det pga feilen blir en tekst som kan tolkes som at vi syns vi selv er ekle... Må jo lese korrektur når man skal ha et kjempebanner!
Legg ned hele klubben!

SteinA

Selvironi er det nok av, men når det kommer til "tifoen er kuppet av fjortisser" så blir det feil og urettferdig.. det skulle selvfølgelig vært tatt en sjekk, men med begrenset plass i en gymsal så ble det ikke slik, jeg var med og strakk det ut i går før kampen, men la heller ikke merke til denne feilen.... kanskje fordi vi var opptatt av å ikke skade banneret, og tette små hull, eller fordi det var 97 grader i solen der vi sto, og jeg ikke tenkte på så mye annet enn en kald øl.. ikke vet jeg... sånt skjer, folk må få påpeke det, men det går an å holde seg innenfor rimelighetens grenser, når en selv ikke er med å tar ett tak på disse tifo-arrangementene...
Terje Bøe!

mort3en

Quote from: SteinA on April 30, 2012, 13:20:58 PM
istedenfor å sitte her inne å kritisere en feil som ble gjort med tifoen, så kan dere pelle dere opp av pc-stolen og hjelpe til! her e det folk som bruker TIMESVIS av egen fritid for å stå i en gymsal og lage tifo... J´en var feil vei, sånt skjer!
Quote from: osoerli on April 30, 2012, 10:51:42 AM
Quote from: Spelaren on April 30, 2012, 07:37:03 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 30, 2012, 07:34:34 AM
Noen som vil dele hva det sto på banneret? Fikk det ikke med meg.


"Vi ekle fra Norge, vi e' fra Bergen"?

det er bare til å si fra vis derre trenger hjelp for vi er 2 stk som er villige etter arbeid ;)
Såpass.
Fjortiser har kuppa tifogruppa altså.


osoerli

Beklager, det var ikkje meininga å fornærma nokon i tifogruppa som sjølsagt gjer ein formidabel jobb.  Sjøl bur eg for langt borte til å kunna bidra i gymsalen, men kan gjerne bidra med "vaksne" tekstforslag ved behov. 
Men eg veit framleis ikkje kva som faktisk sto på banneret.  Min (flåsete) fjortiskommentar var basert på "Vi ekle fra Norge, vi e' fra Bergen" som ikkje inneheld nokon "J" såvidt eg kan sjå.  Foto nokon?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

TheRock


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on April 30, 2012, 22:19:21 PM
"Vi e'kje" inneholder en J.


Det 'værste' var jo at mistydinga ga ei meining òg - akk så feil sjølvsagt :)

Eirik_Eirik

Quote from: bergensgutt95 on April 30, 2012, 13:44:53 PM
Hva feiler folk her inne ? Vi jobber time etter time for å lage en bra ramme rundt kampen stiller tidelig på morgningen, for å gjøre klart , så når det skjer en feil så er alle liksom helt med på tifo fronten , og skal klage? se til å komme dere opp av pc-stolen, og gjøre en innsats. Bidra med forslag, og stille på dugnader. Isteden for å klage bak skjermen..


Heilt enig me deg , Men eg kan ikkje komma på dugnad for bur 4 timar fra Bergen men skal på 16 mai kampen ;)

Markmus

Quote from: Hatleking on May 01, 2012, 00:43:23 AM
Quote from: dudo on April 30, 2012, 22:19:21 PM
"Vi e'kje" inneholder en J.


Det 'værste' var jo at mistydinga ga ei meining òg - akk så feil sjølvsagt :)


At de ekle i Norge kommer fra Bergen? :P
Ka du ve?

osoerli

Quote from: dudo on April 30, 2012, 22:19:21 PM
"Vi e'kje" inneholder en J.


Om det skal vera dialekt burde det kanskje heller vore "Vi e'skje...."
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Gå av.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: nero on April 29, 2012, 23:25:31 PM


Vi har da noen skader selv. Dessuten rundspilte vi dem med 10 mann, og de skal etter eget utsagn ha TLs beste tropp. Blir feil å bagatellisere prestasjonen vi så i 2. omgang på søndag, bare synd vi ikke fikk uttelling. Jeg tror aldri jeg har sett noen bli så rundspilt med en mann mer på banen.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Glimrende at man har brukt hundretalls av timer på noe som driter oss ut for hele landet. Nå kan vi regne med at vi blir kalt "de ekle fra Norge/Bergen" i tiår fremover. Enhver mulighet for feil - og spesielt slike som kan gi en helt ny betydning som driter oss selv ut - må være sjekket ut på forhånd, når man skal blåse ting opp i de dimensjonene foran hundretusenvis av tv-seere, og ikke minst når de som hater oss mest står på bortetribunen. Man kan ikke bare være 99 % sikker på at det står riktig tekst da. Dette er en nesten utilgivelig tabbe. At tifo-gruppen ellers gjør en kjempejobb, blir fort overskygget av slike flauser. Og hvem er det som klarer å skrive "J" feil vei? Vi andre lærte hvilken vei j'en svinger i 7-årsalderen. Kommer ikke langt med å mobbe Klanen for å være mindre smarte, etter dette...
Legg ned hele klubben!

Tifo

Av så mye Tifo vi har laget siste årene når jeg har vært med (fra 2005) så har det ikke vært mange feil, men det er enkelte som er rimelig flink til å kritisere med en gang det skjer en liten glipp!

Vi burde selvsagt sett denne feilen med "j"-en og det er ganske surt at det skjedde mot VIF osv.
Kanskje ekspertpanelet her kan stille på Stadion kampdagen klokken 10:00 ved neste anledning for å kontrollere hva vi har laget?

Vi var en god gjeng som laget denne Tifoen over en helg. Rundt 10 timer hver dag brukte jeg med flere. Det gikk visst ikke helt som planlagt når "J"-en ble teipet på det 28x14 meter store banneret i gymsalen som er langt mindre enn selve banneret. Dere kan alle berolige dere med at er det noen som ønsker at det ikke skal være feil på Tifoen så er det vi som lager den!
.:Tifo-gruppen:.

Markmus

Ka du ve?

Utmedsnolken

Vi ekle fra bergen e nokke for seg. Vi kan ikle stave og no blir vi mobbet for det.
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

May 03, 2012, 08:06:19 AM #224 Last Edit: May 03, 2012, 08:12:37 AM by krøvel vellevold
Quote from: Tifo on May 03, 2012, 06:46:15 AM
Av så mye Tifo vi har laget siste årene når jeg har vært med (fra 2005) så har det ikke vært mange feil, men det er enkelte som er rimelig flink til å kritisere med en gang det skjer en liten glipp!

Vi burde selvsagt sett denne feilen med "j"-en og det er ganske surt at det skjedde mot VIF osv.
Kanskje ekspertpanelet her kan stille på Stadion kampdagen klokken 10:00 ved neste anledning for å kontrollere hva vi har laget?

Vi var en god gjeng som laget denne Tifoen over en helg. Rundt 10 timer hver dag brukte jeg med flere. Det gikk visst ikke helt som planlagt når "J"-en ble teipet på det 28x14 meter store banneret i gymsalen som er langt mindre enn selve banneret. Dere kan alle berolige dere med at er det noen som ønsker at det ikke skal være feil på Tifoen så er det vi som lager den!
Legg ned hele klubben!

ostraume

Dette er en bagatell som er glemt av alle før helgen er over.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Ja, ingen vits i å harselere selvironisk med dette fremover. Greit nok at Bjarte Flem er blitt udødelig på en positiv måte, men slik vil det ikke fungere med denne saken. For oss er det bare å glemme, håpe at andre glemmer, og komme oss videre!
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: ostraume on May 03, 2012, 08:13:46 AM
Dette er en bagatell som er glemt av alle før helgen er over.

Får bare be ei stille bøn om at Davy og Thorstvedt ikkje tar det med i "stang ut".
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on May 03, 2012, 08:13:46 AM
Dette er en bagatell som er glemt av alle før helgen er over.


Sikkert det Bjarte Flem tenkte også...

Vil tippe i hvert fall Klanen vil gjøre et nummer ut av dette i mange år fremover. Nå kan de jo til og med snakke om noe annet enn at Bergen "stinker råtten fisk og menneskelig avføring" eller om Lommemannen...
Legg ned hele klubben!

Tom C

For min del, så spiller det fint liten rolle hva VIF-klanen synger eller sier. Hvem bryr seg? HAr aldri giddet å høre etter hva de synger, og har ikke tenkt å begynne med det nå heller.

Synes vi har feil fokus dersom vi skal gå rundt å være dritredd for hva klanen kan mobbe oss for fremover. Honnør til gutta som bruker fritiden sin på å lage tifo. Keep it up, dog med kanskje ørlite grann mer korrekturlesning før kick-off. Og dessuten er det kulere med litt pyro....
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Lurer på om folk hadde vært like bagatelliserende hvis det var RBH som hadde laget banneret... Tifo-gruppen har tatt "en RBH". De TRODDE - de VISSTE ikke, og tar heller ikke selvkritikk... :-)

Ellers vil jeg slutte meg til Tom C: Tifo-gruppen skal roses for alt arbeidet de gjør - og spesielt pyro-arrangementene har vært kule. Men jeg må altså tilføye at de ikke må sette igang så store prosjekter at de mister kontrollen over hva som egentlig formidles... 

Kom sterkt tilbake, tifo-folk!
Legg ned hele klubben!

Tifo

Før hver kamp, spesielt når vi har så store bannere, så tar vi en siste sjekk på Stadion før kamp. Denne kampdagen var vi på stadion 11:00, brettet ut banneret over hele nedre Hansa og sjekket. Er derimot ikke så lett når vi er 4-5stk og banneret blåser alle veier, samtidig som du skal teipe igjen litt hull og rifter. Denne siste kontrollen pleier å luke ut eventuelle feil, men denne gangen ble det en glipp. Jeg tar selvkritikk for det ;)

Nå ser det ikke ut som varene til 16Mai ankommer i riktig tid (Hater Italienere!), men skal se om vi ikke klarer å trylle sammen en liten Tifo uten så alt for mye tekst.

Invitasjon til "sluttkontroll" av Tifoen blir sendt ut til de som ønsker.
.:Tifo-gruppen:.

SteinA

Selvfølgelig tar vi selvkritikk, det er jo ikke sånn at vi ønsket at dette skulle skje, men som jeg, og andre, har sagt, så er det veldig mange som kaster seg på ett hylekor med en gang, og det er plutselig veldig viktig å poengtere at tifogruppen enten er fjortisser, de kan ikke lese/skrive osv.. men for de som har vært med på tifo, vet at det er en ganske oppegående gjeng som er der og steller i stand, og som kun ønsker å gjøre en innsats for å få stemningen opp til gamle høyder...
Det er synd at det skjedde, men nå må vi bare gjøre det beste ut av det.
Også får vi heller ligge enda litt mer vekt på å dobbeltsjekke tingene framover...

Quote from: krøvel vellevold on May 03, 2012, 12:01:46 PM
Lurer på om folk hadde vært like bagatelliserende hvis det var RBH som hadde laget banneret... Tifo-gruppen har tatt "en RBH". De TRODDE - de VISSTE ikke, og tar heller ikke selvkritikk... :-)

Ellers vil jeg slutte meg til Tom C: Tifo-gruppen skal roses for alt arbeidet de gjør - og spesielt pyro-arrangementene har vært kule. Men jeg må altså tilføye at de ikke må sette igang så store prosjekter at de mister kontrollen over hva som egentlig formidles... 

Kom sterkt tilbake, tifo-folk!
Terje Bøe!

psv-hasund

Når Ikea kan bomme så må vi vel kunne tilgi Tifo gruppen. Jeg tror også dette er glemt av alle andre en apeberget allerede

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Her-gikk-det-visst-litt-fort_-Ikea--2697718.html

krøvel vellevold

Quote from: SteinA on May 03, 2012, 12:54:40 PMmen for de som har vært med på tifo, vet at det er en ganske oppegående gjeng som er der og steller i stand,


dåkkar e en gjeng med flott ungdom!
Legg ned hele klubben!

SteinA

hadde eg bare vært ungdom, så skulle eg ikkje sagt nokke, men grå hår, bilringer og dårlig kondis e vel ikke akkurat betegnelsen på sunn, norsk ungdom :P

PS: har ikke så mye grått hår, men bilringer og dårlig kondis har eg i massevis!

Quote from: krøvel vellevold on May 03, 2012, 15:43:02 PM
Quote from: SteinA on May 03, 2012, 12:54:40 PMmen for de som har vært med på tifo, vet at det er en ganske oppegående gjeng som er der og steller i stand,


dåkkar e en gjeng med flott ungdom!
Terje Bøe!

krøvel vellevold

Quote from: SteinA on May 03, 2012, 18:10:33 PM
hadde eg bare vært ungdom, så skulle eg ikkje sagt nokke, men grå hår, bilringer og dårlig kondis e vel ikke akkurat betegnelsen på sunn, norsk ungdom :P

PS: har ikke så mye grått hår, men bilringer og dårlig kondis har eg i massevis!

Quote from: krøvel vellevold on May 03, 2012, 15:43:02 PM
Quote from: SteinA on May 03, 2012, 12:54:40 PMmen for de som har vært med på tifo, vet at det er en ganske oppegående gjeng som er der og steller i stand,


dåkkar e en gjeng med flott ungdom!



Ja det er deg på bildet, ja?
Legg ned hele klubben!

SteinA

Terje Bøe!

vebo

Kanskje TIFO-gruppen burde ansatt en controller?

Saken er morsom, flau for de som gjorde det, og litt tåplig - men dette går raskt nok over. Slappa tifogutter - tror ikke noen setter deres innsats i tvil, men dere må faktisk tåle litt harselering her :D :D
Tiocfaidh ár lá

Go Up