• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Strømsgodset, søndag 15 april kl.18.00 (4. runde)

Started by olebrann3, March 22, 2012, 00:41:02 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

olebrann3

Billetter for Brann-Strømsgodset i kampen som kovacs "kanksje" får høre det fra tribunen, er nå ute i nettbutikken!

Billettene er på det nye free seating(stå) feltet på frydenbø(hansa). 200 kr!
PS: Her forventes det at man bidrar!!

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/productdet.asp?gid=3&subgid=0&wwwalias=brannbataljonen&pid=170

osoerli

Austin står over.  Me må gjera noko med venstresida.  Det betyr ut med Mjelde og inn med Bentley eller Askar.  Barmen gjorde det bra no og overtek for Austin.  Barmen er bevegeleg og ofte spelbar, god på hovudet og kjem til målsjansar.  Den andre mot Molde kom fordi han lukta retur, mens andre meir erfarne Brannspelarar sto som limt til graset.  Han var også først i køen på ein eventuell retur på målet til Askar.  Får han fyrst hol på den berømte byllen kjem han til å scora jevnt og trutt.  Laget frå start blir slik:

                  Piotr
Birkir   Zsolt   Jonsson  Demir
      Nordkvelle   Barmen
Askar       Haugen     Bentley
                  Ojo

Litt utover i andre omgang gjer den geniale taktiker Schars eit kjapt bytte, då ser me slik ut:

                 Piotr
Birkir   Zsolt   Jonsson  Demir
      Nordkvelle   Barmen
Niasse       Haugen     Askar
                  Ojo

10-15 minuttar før slutt kjem neste geniale bytte, då ser me slik ut:

                 Piotr
Birkir    Zsolt   Jonsson   Demir
Skaanes Barmen Haugen Askar
           Niasse    Ojo       
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Quote from: osoerli on April 10, 2012, 17:09:29 PM
Austin står over.  Me må gjera noko med venstresida.  Det betyr ut med Mjelde og inn med Bentley eller Askar.  Barmen gjorde det bra no og overtek for Austin.  Barmen er bevegeleg og ofte spelbar, god på hovudet og kjem til målsjansar.  Den andre mot Molde kom fordi han lukta retur, mens andre meir erfarne Brannspelarar sto som limt til graset.  Han var også først i køen på ein eventuell retur på målet til Askar.  Får han fyrst hol på den berømte byllen kjem han til å scora jevnt og trutt.  Laget frå start blir slik:

                  Piotr
Birkir   Zsolt   Jonsson  Demir
      Nordkvelle   Barmen
Askar       Haugen     Bentley
                  Ojo

Litt utover i andre omgang gjer den geniale taktiker Schars eit kjapt bytte, då ser me slik ut:

                 Piotr
Birkir   Zsolt   Jonsson  Demir
      Nordkvelle   Barmen
Niasse       Haugen     Askar
                  Ojo

10-15 minuttar før slutt kjem neste geniale bytte, då ser me slik ut:

                 Piotr
Birkir    Zsolt   Jonsson   Demir
Skaanes Barmen Haugen Askar
           Niasse    Ojo       


Antar vi leder med sånn ca 5 mål 15 minutter før slutt i det scenarioet ditt hvor Skaanes kommer inn  :)


Lasaron

Min startoppstilling er slik:

Piotr
Sæv - Zsolt - Jonsson* - Demir**
Barmen - Mjelde***
Askar - Haugen - Bentley
Ojo

* Hvis skadefri. Hvis ikke vil jeg ha Grønner. Grorud og Kalvenes ser jeg nå på som for dårlig til å holde Grønner ute av laget.
** Jeg mente opprinnelig at han ikke burde tåle en dårlig kamp til, men vil gi ham en sjanse med en annen ving foran seg. Spiller han dårlig nå også blir benken neste og Hassan inn.
***Jeg syns Mjelde klarte seg godt i denne posisjonen i andre omgang mot Ulf. Både Barmen og Mjelde har vært bedre der enn Nordkvelle.

Forøvrig vil jeg at Askar og Bentley av og til skal skifte plass.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Hvis alle skal leke startoppstilling-leken.

Piotr
Sævarsson - Zsolt - Kalvenes - Demir
Barmen - Nordkvelle
Askar - Haugen - Bentley
Ojo


Vil egentlig se Grønner få sjansen fra start, men akkurat nå trenger vi en autoritetsfigur i forsvaret, ellers vil Zsolt og Demir fortsette å lide. Med mindre Jonsson er frisk til Godset kampen er Kalvenes det beste vi har slik sett. 

Mjelde kan komme inn for Haugen mot slutten av kampen om vi trenger mål.

Lister

Bortsett fra at kalven garantert gjør en tabbe som fører til baklengs, krysser fingrene for at jonsson blir klar.
Guinness - Makes you drunk

Xminator

Piotr
Sævarsson - Jonsson - Zsolt - Demir
Askar - Barmen - Nordkvelle - Bentley
Ojo
Niasse

4-4-1-1, Niasse som spydspiss, Ojo i en møtende rolle, begge inn i feltet sammen med Barmen når kantene kommer til innlegg.

Om Austin blir klar så skal Nordkvelle ut før Barmen. Barmen har i så mange kamper nå vist at han kommer til avslutninger. De sjansene han brant mot Molde vil snart begynne å sitte. Han har fysikk som er bedre enn både Mjelde og Nordkvelle. Han har ett tempo og "steg" som er betydelig bedre enn Mjelde og ikke dårligere enn Nordkvelle. Han er slik jeg ser det den av talentene som er nærmest å slå gjennom i tippeligaen.

Om Jonsson ikke spiller, så er det på tide å gi Kalvenes en kamp til.

Om Brann skal tviholde på 4-2-3-1 så går Haugen inn for Niasse. Jeg synest personlig man bør ta tak i det store problemet i Brann nå, at vi har for lite trykk offensivt. Da blir det bedre om Ojo får støtte av en ren spiss i 4-4-2 eller 4-4-1-1.

Atlin

Piotr
Sæv - Korcsmar - Jonsson/Kalvenes - Demir
Mjelde - Nordkvelle
Askar - Haugen/Niasse - Bentley
Ojo

Onside !!!

Synes Barmen gjorde en solid figur mot Molde og bør steppe inn for Austin i denne kampen

esp123

Barmen bør helt klart få sjansen. Og jeg skjønner ikke hvorfor folk vil ha Niasse inn, fyren er elendig.

Jose Arrogantio

Quote from: esp123 on April 10, 2012, 21:06:14 PM
Barmen bør helt klart få sjansen. Og jeg skjønner ikke hvorfor folk vil ha Niasse inn, fyren er elendig.


Basert på hva?

esp123

Har jo stort sett vært elendig når han fått sjansen i treningskampene. For Brann 2 har han scort litt mål, men flyter på fysikken og at Brann 2 har vært ekstremt mye bedre enn de lagene de har spilt mot.

Ser ikke det helt store i Niasse.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Giles

Hvis 4-2-3-1
Pjotr
Sævarsson-Jonsson(Kalvenes)-Zolt-Fakiri
Barmen-Nordkvelle
Askar-Larsen-Bentley(Finne)
Ojo
i 4-4-2
Samme forsvar
Askar-Barmen-Larsen-Nordkvelle
Ojo-Finne

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Vil se dette laget:

--------------Piotr
Sæv-Jonsson-Korschmar-Demir

--------Austin-Barmen

Askar-----Haugen----Bentley
-------------Ojo

Dersom ikke Jonsson er klar og Grorud er skadet vil jeg tenke mitt om herr må ha fire etalberte stoppere ikke engang plasserer Grønner på benken.

Giles

Jeg vet ikke om Finne er god nok. Han er i alle fall spiss. Men det sier kanskje litt om utvalget.
På tide å prøve Larsen i en friere rolle offensivt, han står ikke noe tilbake for Haugen hva kreativitet angår. Gi han beskjed om å ta fram det beste han kan og senke skuldrene.

dudo

Heheh. "Ta fram det beste du kan! Senk skuldrene!" Pedagogisk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Askar hadde nok blitt knall på venstre. Samstundes følar eg at Bentley neppe klarar å gjere det så bra på høgre. Bentley på venstre og Askar på høgre hadde gått fint òg.

Klaus_Brann

Drit i Bentley, aerlig talt. Naar man ser hvor bra Askar trives paa venstre er i alle fall ikke min prioritet Bentley.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on April 12, 2012, 02:57:42 AM
Drit i Bentley, aerlig talt. Naar man ser hvor bra Askar trives paa venstre er i alle fall ikke min prioritet Bentley.


Akabueze kan fint spille på høyre, og kan passe fint sammen med Birkir der. Enig i at Askar skal spille venstre.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Ja, det ser jo ut som Askar best kommer i gode skuddposisjoner når han skjærer inn og lader høyreslegga, og det er bedre med han i 100 der, en i 80 på høyresiden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Ikke umulig at han får de sjangsene fordi han var på høyre og prøvde mye der og så kommer trykket plutselig fra andre kant. All endring i taktikk har potensiale til å ta motstander litt på sengen.
Guinness - Makes you drunk

ostraume

Quote from: Lister on April 12, 2012, 06:56:49 AM
Ikke umulig at han får de sjangsene fordi han var på høyre og prøvde mye der og så kommer trykket plutselig fra andre kant. All endring i taktikk har potensiale til å ta motstander litt på sengen.


Amen. Skiftende kanter er gull.

Har forresten ikke forumet skreket etter kanter som kan gå rundt og slå innlegg i månedsvis? Et par susere fra Askar og plutselig er det innoverkanter som er tingen igjen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Romarius

Vi har 5 mann på midtbanen. Da vil jeg ikke at de to kantene skal klumper seg sammen med de andre på midten, slik tilfellet ofte har vært de siste årene. Jeg ønsker å få tilbake skikkelig vingspill og innlegg fra kantene, slik vi så tendenser til i treningskampene.
Men klart, Asgar skal vi ha i skuddposisjon så ofte som mulig. Kanskje det er han som egentlig er vår ideelle OM...?

Lister

Ja for flere kandidater til OM er akkurat det vi trenger, spesielt hvis det går på bekostning av gode kantspillere, for de har vi jo overflod av.
Guinness - Makes you drunk

Romarius

Ja. Foreslår vi starter med 4 stk på OM neste kamp...  
Men det er jo et paradoks; halve stallen kan spille OM, samtidig som dette har vært en av våre svakeste posisjoner hittil i år.

Og Askar er vår desidert beste ving, og skal selvsagt spille der. Utelukker dog ikke at han også ville vært vår desidert beste OM.

osoerli

Det er lite nytt å lesa om skaden til Jonsson.  Før RBK-kampen sleit han med leggen, men visstnok ikkje verre enn at han fram til like før kampen trudde han kunne spela.  Så måtte han kasta handkledet pga smerter i hofta.  Kva er eigentleg stoda?  Nokon som veit?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gepard

Vil også ha Askar til høyre og Bentley til venstre, nettopp fordi vårt grunnspill skal, etter ryktene, innvolvere kantspill og overlappende backer. Så får man heller kjøre et kantbytte i 2omgang for å gi motstander nye problemer.

Er redd Jonsson har en alvorlig skade, ellers hadde jeg forventet klarere signaler fra Brann om at han regnes som klar mot Godset. Dessverre tror jeg at dersom han spiller, er dette etter press fra trenerteam som ikke tørr å spille uten 3 bautaer Austin Soko og Jonsson. Og svensken pådrar seg en enda værre skade..

Brann er virkelig hardt rammet av skader for tiden, Men heldigvis er det på plassene vi faktisk har dekning. Tenk om det var Ojo som var ute i en mnd...

Xminator

Om Askar fungerer til venstre er veldig avhengig av kampbildet. I utgangspunktet skal han starte til høyre (og har tross alt score mål derfra også...). Jeg vil ha Bentley på banen også enkelt og greit fordi han er den av de andre spillerene som har størst sjanse for å være ekstrem i spillet sitt. Så får de bytte litt på kantene sine avhengig av hvordan motstander legger opp sitt spill. Om f.eks høyrebacken deres er av det trege slaget, så er det bare å få Askar over på den siden asap.

Jeg vil også ha Barmen på banen fra start. Han er en spillertype som kommer til avslutninger. Jeg tviler på at han fortsetter å brenne så mange av dem. Han er en spiller som fort kan score 8-9 spillemål fra sentral midtbane.

Så var det OM-plassen. Der vi skal ha så mange alternativer. Men der oppkjøringen og seriestarten har vist tydelig at ingen av dem fyller rollen skikkelig. Det var dette jeg så kom til å skje da ingen ville ha PVM i vinter. Jeg mener Haugen skal få ett par 3 kamper til, så må man prøve noe nytt om ikke laget setter seg. Da mener jeg alternativet er å prøve med to spisser. Dvs at man gir Niasse tillit fra start sammen med Ojo. Litt i mangel på alternativer, men også fordi Niasse har fart og fysikk nok til å kunne hevde seg mot tippeligastoppere.

Dette med 3 kamper til gjelder en spiller som Demir også. Om det ikke begynner å vise stigning i formen da, så bør man ta det grepet Strand i BT foreslår, og la ham trene i rollen på ett lavere nivå.

TheRock

At man har så offensive backer som vi har betyr jo at selv om vi har innoverkanter utelukker det all mulighet for dobling på kant og innlegg?

Quote from: roaldinho on April 12, 2012, 04:17:39 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 12, 2012, 02:57:42 AM
Drit i Bentley, aerlig talt. Naar man ser hvor bra Askar trives paa venstre er i alle fall ikke min prioritet Bentley.


Akabueze kan fint spille på høyre, og kan passe fint sammen med Birkir der. Enig i at Askar skal spille venstre.

Jeg tolker det dithen at du anser Bentley som en bedre høyrekant enn Nordkvelle? For etter Nordkvelles andreomgang mot Sandnes Ulf ser jeg ikke hvorfor vi skal ha noen andre der enn han om Askar først skal flyttes over på venstre. Lurer forøvrig på hvor du har grunnlaget til å påstå at Bentley "fint kan spille på høyre". Når viste han det sist?

Markmus

Quote from: ostraume on April 12, 2012, 07:12:01 AM
Har forresten ikke forumet skreket etter kanter som kan gå rundt og slå innlegg i månedsvis? Et par susere fra Askar og plutselig er det innoverkanter som er tingen igjen?


Jo, men Askar gjør begge deler alt etter hva situasjonen tilsier. Har han Sævarsson med seg og de kan spille ut motstanderens kantforsvar, så kommer de til innlegg. Hvis ikke er det inn mot midten.

Med Mjelde på kant er det KUN å trekke inn i midten som teller. Han er så mye inne i midten at vi knapt kan sies å ha venstrekant, men i stedet to OMer.
Ka du ve?

Spelaren

Gå av.

Nixon

Ja, det var gode nyheter. For en uke med lett trening er nok oppskriften til en ny og forbedret Grorud!
Rød makt på Hansa

krakra

Flott. Da slipper vi å bruke Grønner.  Det kunne ført til rot og usikkerhet fordi han er 18 år

Klaus_Brann

Quote from: Lister on April 12, 2012, 06:56:49 AM
Ikke umulig at han får de sjangsene fordi han var på høyre og prøvde mye der og så kommer trykket plutselig fra andre kant. All endring i taktikk har potensiale til å ta motstander litt på sengen.


Eller fordi han ikke har en så bra venstreslegge. Det er jo sjelden et problem å komme til skudd fra 20-25 meter, og det fikk han gjort flere ganger uforstyrret fra venstre. Det er vel ikke sånn at høyrebackentil Molde blir neutralisert fordi han skifterkant.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: TheRock on April 12, 2012, 12:37:38 PM
At man har så offensive backer som vi har betyr jo at selv om vi har innoverkanter utelukker det all mulighet for dobling på kant og innlegg?

Quote from: roaldinho on April 12, 2012, 04:17:39 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 12, 2012, 02:57:42 AM
Drit i Bentley, aerlig talt. Naar man ser hvor bra Askar trives paa venstre er i alle fall ikke min prioritet Bentley.


Akabueze kan fint spille på høyre, og kan passe fint sammen med Birkir der. Enig i at Askar skal spille venstre.


Jeg tolker det dithen at du anser Bentley som en bedre høyrekant enn Nordkvelle? For etter Nordkvelles andreomgang mot Sandnes Ulf ser jeg ikke hvorfor vi skal ha noen andre der enn han om Askar først skal flyttes over på venstre. Lurer forøvrig på hvor du har grunnlaget til å påstå at Bentley "fint kan spille på høyre". Når viste han det sist?


I Odd, han har da ikke vist noe særlig i Brann. Er kun nå i oppkjøringen og ved innhopp at han har fått vist mer enn forrige sesong.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lister

Regner med billettene til free seating fortsatt kan kjøpes på foppalpuben (som btw autocorrecter til dåpsklubben på android) i morgen.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

April 13, 2012, 04:38:50 AM #40 Last Edit: April 13, 2012, 04:44:14 AM by roaldinho
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6008862.ece

Ser ikke på dette som noe positivt. Er ikke gøy at noen på laget er skadet, men Grorud har vært så elendig at det er bedre han er uaktuell, for Skarsfjord ser tydeligvis ikke det alle andre gjør.

Kjipt at Jonsson ikke blir klar, men Austin visste man på forhånd. Hvorfor ikke bruke Grønner istedenfor?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

osoerli

Med Jonsson framleis uaktuell må laget bli slik:

                 Piotr
Birkir    Zsolt   Grønner   Demir
      Nordkvelle    Barmen
Askar        Haugen     Bentley
                 Ojo

Alt anna er skandale!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

roaldinho

Quote from: osoerli on April 13, 2012, 07:39:59 AM
Med Jonsson framleis uaktuell må laget bli slik:

                 Piotr
Birkir    Zsolt   Grønner   Demir
      Nordkvelle    Barmen
Askar        Haugen     Bentley
                 Ojo

Alt anna er skandale!


Er helt enig med laget utenom at Askar og Bentley skifter side. De kan riktignok bytte side underveis i kampen, det tror jeg er en god taktikk.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Tom C

Enig i at det laget hadde vært å foretrukke, men frykter at laget blir slik:

                  Piotr
Birkir    Zsolt   Kalven   Demir
      Nordkvelle    Fakiri
Askar        Haugen     Mjelde
                   Ojo

Aldri mer Obos....

ostraume

Hva tilsier at Grønner skal være noe bedre enn Kalven? Zsolt har hatt sine beste kamper med Kalvenes. Det er dessuten gunstig med en venstrebent venstre midtstopper.

Grønner sitt problem er vel først og fremst at han er backup for Zsolt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Quote from: ostraume on April 13, 2012, 09:02:58 AM
Hva tilsier at Grønner skal være noe bedre enn Kalven? Zsolt har hatt sine beste kamper med Kalvenes. Det er dessuten gunstig med en venstrebent venstre midtstopper.

Grønner sitt problem er vel først og fremst at han er backup for Zsolt.


Joda, det er gunstig, så hvorfor blir Grorud prioritert foran Kalven når det er mest gunstig med Kalven? Grorud bruker høyrefoten, samme som Grønner. Syntes Grønner kan få sjansen, de gjorde det med Grorud.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Leffen

Quote from: Romarius on April 12, 2012, 08:33:46 AMMen det er jo et paradoks; halve stallen kan spille OM, samtidig som dette har vært en av våre svakeste posisjoner hittil i år.


Det er det som er så trist. Det er mye kvantitet på den posisjonen. Men gi nå for faen Bentley sjansen denne gangen. Når var sist han fikk spille flere kamper på rad og dermed få en sjanse til selvtillit og form? Ser jeg Mjelde på venstresiden en gang til begynner jeg å grine. Seriøst, jeg er så lei av den fyren.

Nixon

Det har vært lite fokus på Kovacs her før søndagens kamp. Regner med at han kommer til å få høre det i løpet av kampen. Eller har vi glemt hele greien?
Rød makt på Hansa

Tifo

Om noen har forslag til banner er det bare å fyre løs. Mulig det kan bli avsatt tid til å lage noe.
.:Tifo-gruppen:.

Gepard


Go Up