• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Strømsgodset, søndag 15 april kl.18.00 (4. runde)

Started by olebrann3, March 22, 2012, 00:41:02 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 15, 2012, 17:56:10 PM
Jeg synes Demir har vist langt mer lovende takter i dag enn i de tidligere kampene.


Samme her, og det er fordi han har en kantspiller foran seg som faktisk hjelper ham - både offensivt og defensivt. Ikke en Mjelde som kun løper inn i banen.
Ka du ve?

Tom C

Og det har han jo pokker meg rett i også. Er ikke mange ganger Brann har levert noe som minner om fin fotball i den første omgangen.

For å ta det positive så synes jeg Demir har hevet seg mange hakk.

En annen ting: Hvordan i huleste klarer løken av en dommer å gi gult kort fordi Ojo trakker over så det synger i feltet. og følgelig faller sammen? Latterlig.
Aldri mer Obos....

krakra

Quote from: StuckedPaaOstlandet on April 15, 2012, 17:51:52 PM
Assistent treneren til godset mener de burde hatt ballen mer, for de møter veldig primitiv fotball.


Da kan vi vel vente oss et syrlig og virkelighetsfjernt tilsvar fra Schars i løpet av kvelden.
Jeg har snart gitt opp håpet om underholdende fotball. Jeg tar til takke med et snev av plan over det vi driver med, at trekk 1 kommer med en poan om trekk.2 og kanakje tre.

Egentlig begynner jeg opp til halsen. Triste uttak, trist spill og kjipe og virkelighetsfjerne kommentarer etter dårlige kamper. Fjorårets styrker innen motivasjon, spillerkjøp og utvikling av enkeltspillere har ikke vist seg hittil i år. Derimot har spillet, om mulig, vært enda mer.planløs og kjip.

Men hva kan en forvente av en trener med Erik Mjelde på toppen av yndlingslisten? Ikke Barcafotball iallefall

Xminator

Det er ingen som er direkte dårlige, men laget fungerer ikke. Det var ett angrep der man fikk rytme, ellers kom den ene sjansen vi hadde på en langpasning. Godset hadde flere godt oppbygde angrep, men vi er ikke blitt overkjørt defensivt slik vi ble i en del av de andre kampene.

Askar fungerer ikke på venstrekant. Mjelde fungerer enda dårligere som høyrekant. Haugen står ikke og ser på i dag, men det er fortsatt langt mellom glimtene av talent. Og Ojo blir som vanlig for ensom på topp. Kalvenes er god og Zsolt har en av sine beste Brannkamper.

Askar på høyre, Bentley inn. Barmen inn for Fakiri (som ikke har vert dårlig, men vi trenger de offensive bidragene fra Barmen). Det er forandringene jeg ville gjort før andre omgang.

Markmus

Hva faen er det vi trener på mellom kampene?

Angrepsspill? Nei.

Forsvarsspill? Nei.

Dødballer? Så definitivt ikke.
Ka du ve?

Spelaren

Quote from: Markmus on April 15, 2012, 18:08:15 PM
Hva faen er det vi trener på mellom kampene?.


Korleis ta kjappe frispark som ender med innkast mot på egen banehalvdel.
Gå av.

Tom C

Kalvenes er god? Seriøst? Begge midtstopperne suger svett balle, og Kalvenes suger klart mest. Kan ikke fatte og begripe hvorfor vi ikke heller velger spillere med fremtiden foran seg, istedenfor en så ekstremt temposvak og rusten gammel kar. Tragisk.
Aldri mer Obos....

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Sjølvsagt. Helsikens bedrittttne forsvar lar den kreftsvulsten score mål.
Gå av.




Markmus

Fy faen. Mens Mons suller rundt i Adecco sitter vi med en trener som ikke ønsker å spille fotball.
Ka du ve?

Natan

Tre år med søplefotball fra SKB nå, merker det begynner å tære.

Spelaren

Elendige dødballer, enda ein ting me ikkje trener offensivt på.
Gå av.

vekkreist

jaja. ble ihvertfall bytte før 85 minutt. Barmen inn - Nordkveile ut, Mjelde ut - Niasse inn. To offensive bytter. Men hadde det vært opp til meg (og sikkert mange flere her inne) hadde jeg byttet ut Kalvenes og byttet inn Grønner for helv.....  forsvar 4`ern kan  ikke bli verre på noe som helst måte

Spelaren

Overhodet ingen kommunikasjon mellom forsvar og Piotr, han kunne kommet ut og hentet ballen så me fekk kontrol - i stedet tar forsvarer og dæljer den opp på midten der me oppskriftsmessig taper den.
Gå av.


nummer9

Er møkkalei all den konstante polingen til Brann. Så utrolig lite bevegelse rundt ballen når vi har ballen, og så lange baller uten adresse. Ganske kjedelig å se på.

Natan

Under Monsemann ble det iallefall oppvask etter slike opptredener. Sitter med følelsen av at Skarsfjord i større grad ønsker å unngå konfrontasjoner. Dette blir et tungt år, igjen.

Spelaren

Austin må jo tru resten av gjengen har hodeskader også.
Gå av.

Brann_ruler

April 15, 2012, 18:31:21 PM #121 Last Edit: April 15, 2012, 18:33:40 PM by Brann_ruler
Laget er ikke bedre enn at det lukter nedrykk dersom man ikke finner igjen innsats og glød. Serieåpningen bør få konsekvenser for noen spillere, og Mjelde fortjener en lang pause på benken. Men slapp, av erfarne Kalvenes og Fakiri skulle jo cruise inn denne seieren bare gjennom tilstedeværelse og rutine....

Tom C

Hvor mange skudd på mål har vi hatt i løpet av de første 75 minuttene? Dette er bortimot skandale.

En ting til: Dersom tyske klubber virkelig er villige til å betale penger for Zolt, så for guds skyld, selg mannen. Nå!
Aldri mer Obos....

tovatle

fra tv2: Spiller ut Brann Erik Mjelde. Spiller inn Omar Baye Niasse. Fansen jubler når Mjelde blir byttet ut.

hehe

vekkreist

hehe ja så den. Mjelde så ikke blid ut der han ble byttet ut. Men faen altså. Klippekortet burde inndras en gang for alle!!!

Markmus

Quote from: vekkreist on April 15, 2012, 18:36:10 PM
hehe ja så den. Mjelde så ikke blid ut der han ble byttet ut. Men faen altså. Klippekortet burde inndras en gang for alle!!!


Hadde vært så utrooolig deilig om Mons kom tilbake. Da hadde ikke bare klippekortet til E.Mjelde blitt inndratt, han hadde blitt sparket til helete også.
Ka du ve?

Spelaren

Forslag til drikkelek, ein slurk øl per langball opp mot Ojo - bånnski kvar gang den havner i ingenmannsland. Hansa vil elske dere.
Gå av.

vekkreist

Og hvor har Fredrik Haugen vært i 2 omgang???? argh

Kommentar fra vglive sier vel alt......

   48
   Den andre omgangen fortsetter som den første med omstendelig Brann-spill og mye trilling av ball.

   46
   For en gang skyld en god dødball fra Haugen. Brann får hjørnespark etter frisparket fra 19-åringen


vekkreist

Quote from: Spelaren on April 15, 2012, 18:37:30 PM
Forslag til drikkelek, ein slurk øl per langball opp mot Ojo - bånnski kvar gang den havner i ingenmannsland. Hansa vil elske dere.


Kan ikke drikke meg dritings idag.. opp tidlig imorgen ;) ;)

Brann_ruler

April 15, 2012, 18:42:52 PM #129 Last Edit: April 15, 2012, 18:44:39 PM by Brann_ruler
En liten spådom.

Skars skylder på marginer og skader. Guttene spilte bra og var uheldig. Skryter av innhoppet til Barmen og benker ham neste kamp for å la fakiri få spille seg inn i rollen, spesielt siden Austin ser ut til å bli lenge borte...

vekkreist

Quote from: Brann_ruler on April 15, 2012, 18:42:52 PM
En liten spådom.

Skars skylder på marginer og skader. Guttene spilte bra og var uheldig. Skryter av innhoppet til Barmen og benker ham neste kamp for å la fakiri få spille seg inn i rollen, spesielt siden Austin ser ut til å bli lenge borte...


Oh yes... ingen tvil. Bare vent til han får mikrofonen i trynet

Spelaren

Altfor seint. Men det positive får vere at det blir hakket verre å sette han på benken.
Gå av.

vekkreist


OmOssSjølOgHansaøl

Slapt spill, kjipt resultat.

Men bra innhopp av Barmen, og hyggelig for ham at han fikk en scoring.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Det var det. Nok ein pinlig forestilling frå 11 høns uten taktikk. Ny trener, takk. Dette går ingen veier.
Gå av.

vekkreist


Falkman

Quote from: vekkreist on April 15, 2012, 18:55:59 PM
Solbakken inn - Skarsfjord ut???? ;)


et minimum av realisme må det vel være lov å forvente?

StuckedPaaOstlandet

Quote from: vekkreist on April 15, 2012, 18:55:59 PM
Solbakken inn - Skarsfjord ut???? ;)

Om Solbakken er ute etter den ultimate oppgave, burde det være mulighet for å få han til Bergen.

eivhelle

April 15, 2012, 19:05:36 PM #138 Last Edit: April 15, 2012, 19:07:22 PM by eivhelle
Dårlig kamp av Brann. Likevel urettferdig å tape når motstander bare skaper en målsjanse utover å score på to av tre dødballer.

Men utover det har jeg bare en kommentar. Strømsgodset er en skam for Norsk fotball. De halte ut tiden fra første spark på ballen og spillte knapt fotball i 2. omgang. Og Staberg er en skam for norsk dommerstand som ikke slår ned på uthalingen. 1 tilleggsminutt i denne kampen er en skandale (Jeg regner ikke med de siste 3:45 siden ballen ikke var i spill i den tiden). Jeg tviler på om ballen var i spill i mer enn 30 minutter i andre omgang.

På tide med å innføre effektiv spilletid i fotball?

Xminator

Herlighet dette var en dårlig kamp. Det andre målet til Godset er jo greit nok, godt slått og treffer Kovacs, bedre defensive lag enn Brann slipper inn de der. Til tross for 2 baklengs så har vi sånn noenlunde kontroll defensivt. Det er ikke der kampen tapes.

Brann 2012 har vert for dårlige offensivt. Det har vert en rød tråd fra treningskampene og de første seriekampene.

Askar til venstre er jo en taktisk genistrek. Rent bortsett fra at Godset viste hva han var god på og gjorde det helt riktig, de presset han ut mot kant. På venstre kan han skyte og drible (sånn noenlunde). På høyre kan han skyte, drible OG legge inn. Dette burde Skarsfjord sett etter 10 minutter og ekspressflyttet ham tilbake til høyre. Det virket som eneste plan var å flytte ham så han kunne skyte, uten at trenerene hadde noen plan for HVORDAN han skulle komme i skuddPOSISJON.

Mjelde har ingenting på banen å gjøre. Han må ha trent på mottak i vinter, for nå har han hardere mottak enn skudd. Sæternes ville vert misunnelig.

Brann spiller nå som ett bunnlag. Jeg ser en del tendenser til at en del av de som spiller fast begynner å miste troen på at de kan spille ball. Som da Haugen får ballen med en låvedør av rom mellom to forsvarere. Istedenfor å tenke mål slik en viss sør-amerikaner gjorde i fjor, så begynner han å lete etter støttepasnings-alternativer.

Og man må snart begynne å spørre seg om 4-2-3-1 passer årets Brannstall. Vi mangler 2/3-deler av den offensive 3'eren. Jeg tror Mjelde hadde fått mer ut av denne Brannstallen med sitt 4-4-2 enn Skarsfjord med sin Drillo-skole klarer. Og det er snart på tide at Skarsfjord begynner å tenke litt alternativt. Begynn med å se at Ojo trenger mer støtte i angrep. Niasse var frisk i innhoppet sitt.

Det burde bekymre styre og ledelse at Brann overhode ikke underholder. Vi har skuddet til Askar som trekkplaster, men det er mange år siden det offensive spillet har vert så svakt. Det kommer til å vise på tilskuertallene selv om vi skulle sleive inn noen 2-1 seire på langballer og cornere. Drillofotballen har ikke mange venner på Stadiontribunene. Akkurat nå kommer ikke resultatene heller, og tabellen lyver ikke. Brann er ikke bedre slik vi spiller nå.

Jeg vil se følgende lag i neste kamp:
Piotr
Sævarsson - Zsolt - Jonsson - Demir
Askar - Austin - Barmen - Bentley
Niasse - Ojo

krakra

Brann har scoret i hver eneste kamp. Det skal selvfølgelig holde til mer enn tre poeng på fire kamper hvis vi har medaljeambisjoner. Forsvaret holder nedrykksnivå både indoviduelt og strukturmessig. Offensivt har vi vært ok med tanke på den totale mangelen på plan.
6-8 i målforskjell over fire kamper vitner iallefall at problemet ikke først og fremst ligger offensivt

Utmedsnolken

Skars drar vel frem ballbesittelsesprosenten og mener vi dominerte stort, men hadde uflaks
"og der snubler Sæternes igjen"

stigh

Jonsson snakka eg me i på fredagen og da hadde han kjent til skaden på treningen tidligere på dagen. Så ham var litt usikker.. Hadde mer tro på å nå VIF kampen vist

Klaus_Brann

Helt forbanna utrolig dårlig kamp.
Vi er så sinnsykt tafatte. Flaut å se på. At Godset drøyer fra 60 minutter og utover gjør det ikke bedre selvsagt. Vi burde minimum kunne kreve litt innsats og oppofrelse, men nei.
Zsolt kan reise og ta med seg Skarsfjord. Jeg er drittlei.

Har vi ingen som klarer å slå ordentlige dødballer? Det gjør vondt å se på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: eivhelle on April 15, 2012, 19:05:36 PM
Dårlig kamp av Brann. Likevel urettferdig å tape når motstander bare skaper en målsjanse utover å score på to av tre dødballer.

Men utover det har jeg bare en kommentar. Strømsgodset er en skam for Norsk fotball. De halte ut tiden fra første spark på ballen og spillte knapt fotball i 2. omgang. Og Staberg er en skam for norsk dommerstand som ikke slår ned på uthalingen. 1 tilleggsminutt i denne kampen er en skandale (Jeg regner ikke med de siste 3:45 siden ballen ikke var i spill i den tiden). Jeg tviler på om ballen var i spill i mer enn 30 minutter i andre omgang.

På tide med å innføre effektiv spilletid i fotball?


Helt enig. Halve Godset ligger nede, de bruker år på byttene, dødballer og alt annet, men Staberg lar det gå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stigh


Belfort

Nettopp kommet hjem fra kamp og er vettskremt. Vi produserer ingenting! Hvis man ikke snart innser at man spiller nedrykksfotball så er jeg redd mange kommer til og lure seg selv. Folk kommer ikke til å gå på stadion for å se dette drittspillet

KødderDuMedMeg

Finnes ikke ord for hvor trist det er å være Brann-supporter for tiden.. Ingen plan, ingen samhandling, elendig innsats stort sett over det hele, og per idag kan jeg ikke se et eneste lag i tippeligaen som er dårligere enn vi er. Jeg vet det er potensiale i laget, men det skal ikke være mulig å spille så forferdelig dårlig, primitiv, innsatsløs, fantasiløs fotball. FAEN!

Gepard


apop

Kan vi ikke sette inn en annonse for å gi bort Erik Mjelde? Jeg ser at det kan være vanskelig å finne noen som er villige til å ta Erik Mjelde, men jeg tenkte at hvis vi tilbydde noen hundrelapper og en pose med bamsemums, så vill kansje en eller annen klubb i 5-6 divisjon slå til.

Go Up