• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Molde-Brann, Mandag 9 april kl.20.00 (3. runde)

Started by olebrann3, March 16, 2012, 15:07:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Nå sa jeg i fjor at jeg hvis Brann bare prøvde å spille skikkelig fotball så skulle jeg ikke hugge hodet av dem hvis de slet. Og jeg var ikke alene om det, så litt tålmodighet bør vi ha. Vi ser jo at vi prøver på en mer ballbesittende stil, noe som gjør at stoppere og midtbanespillere oftere har ballen under press. Noe som gjør dem mer nervøse og fører til flere feil enn i fjor. En naturlig konsekvens av en mer ambisiøs spillespil. Jeg tror både supportere og Skarsfjord bare skal være tålmodig. Vi har nok spillere med ferdigheter, så jeg er optimistisk til at det vil funke når roen kommer.

Men det er noen stukturelle feil som er vanskelig å unnskylde. Som at venstresiden er en motorvei, og at backrekken ser ut som en slalomløype. Dette er to ting som har vært på Adeccoliganivå, og her må Skarsfjord gjøre grep både i forhold til hvem som spiller og hvordan vi spiller.

Det er også alt for dårlige initativ offensivt. Det var stort sett bare Askar og Ojo som truet backrekken i dag, med noen sporadiske løp fra Sævarsson. Ingen gikk samtidig. Det gjør det vanskelig å få en ballbesittende still til å funke.

Likevel har vi fem mål på tre kamper. Mot tøff motstand. Offensivt er vi ikke så ubrukelige og det vitner om at vi har spillere som er flinke til å skape sjanser. Jeg gleder meg til grunnspillet sitter.
Defensivt har vi seks baklengs på tre kamper. Noe som er nært katastrofalt. Og jeg mener vi hadde fortjent fler.



Jose Arrogantio

Quote from: TheRock on April 09, 2012, 21:53:16 PM


Hvorfor vil folk ha Mjelde som DM? Vi har minst 3 bedre DMer i stallen, kanskje 5. Austin, Sokolowski og Haugen er bedre DM enn Mjelde. Barmen har vist gode takter og er nok sannsynligvis også bedre DM, selv om han bare har hatt to halve kamper så langt. Nordkvelle er også muligens bedre som DM, under de rette omstendighetene kan han få gjort bra ting derfra. Mjelde er ikke sterk, pasningsterk og sikker som Austin, har ikke pasningskvalitetene til Sokolowski eller Haugen, er dårligere defensivt enn Barmen og dårligere på å komme på offensive løp. Han er heller ikke like god på offensive løp som Nordkvelle. Er faktisk ikke en eneste ting jeg kan komme på som han kan tilby som DM som ikke hvilken som helst av våre andre midtbanespillere kunne gjort bedre.

Mjeldes styrke er offensivt. Han har en viss målteft hvis han først gidder å gå inn i boksen og skaffe seg rom, og han er ikke så aller verst på innlegg.

Markmus

Quote from: krakra on April 09, 2012, 21:57:57 PM
Vi ser jo at vi prøver på en mer ballbesittende stil, noe som gjør at stoppere og midtbanespillere oftere har ballen under press. Noe som gjør dem mer nervøse og fører til flere feil enn i fjor.


Hvis det er det vi prøver på, så har Skarsfjord glemt å fortelle dem en jævla viktig ting. VELDIG ofte når en Brann-spiller har gjenvunnet ballen, så er det han som skal prøve å sende en pasning fremover. Problemet er at en spiller som har fokusert på å gjenvinne ballen også mister oversikten, og dermed ender opp med å slå en elendig pasning nærmest i blinde eller under press fra han som han tok ballen fra.

Det de må bli flinkere til er å roe ned og sende ballen rett til nærmeste medspiller (nå er klareringer fortsatt nødvendig). Nærmeste medspiller har ikke vært involvert i gjenvinningen og har derfor langt bedre oversikt over banen. Nå får jo nærmeste medspiller også ballen flere ganger i løpet av kampene, men jeg tror ikke dette er noe Brann-spillerne tenker på som en del av spillesystemet.

Altfor ofte taper vi ballen med én gang vi har vunnet den, og det er ofte nettopp på grunn av det jeg sier.
Ka du ve?

KEO

Quote from: Jose Arrogantio on April 09, 2012, 22:05:55 PM
Quote from: TheRock on April 09, 2012, 21:53:16 PM


Hvorfor vil folk ha Mjelde som DM? Vi har minst 3 bedre DMer i stallen, kanskje 5. Austin, Sokolowski og Haugen er bedre DM enn Mjelde. Barmen har vist gode takter og er nok sannsynligvis også bedre DM, selv om han bare har hatt to halve kamper så langt. Nordkvelle er også muligens bedre som DM, under de rette omstendighetene kan han få gjort bra ting derfra. Mjelde er ikke sterk, pasningsterk og sikker som Austin, har ikke pasningskvalitetene til Sokolowski eller Haugen, er dårligere defensivt enn Barmen og dårligere på å komme på offensive løp. Han er heller ikke like god på offensive løp som Nordkvelle. Er faktisk ikke en eneste ting jeg kan komme på som han kan tilby som DM som ikke hvilken som helst av våre andre midtbanespillere kunne gjort bedre.

Mjeldes styrke er offensivt. Han har en viss målteft hvis han først gidder å gå inn i boksen og skaffe seg rom, og han er ikke så aller verst på innlegg.

AMEN
Nu kør vi!

KødderDuMedMeg

Quote from: Jose Arrogantio on April 09, 2012, 22:05:55 PM
Quote from: TheRock on April 09, 2012, 21:53:16 PM


Hvorfor vil folk ha Mjelde som DM? Vi har minst 3 bedre DMer i stallen, kanskje 5. Austin, Sokolowski og Haugen er bedre DM enn Mjelde. Barmen har vist gode takter og er nok sannsynligvis også bedre DM, selv om han bare har hatt to halve kamper så langt. Nordkvelle er også muligens bedre som DM, under de rette omstendighetene kan han få gjort bra ting derfra. Mjelde er ikke sterk, pasningsterk og sikker som Austin, har ikke pasningskvalitetene til Sokolowski eller Haugen, er dårligere defensivt enn Barmen og dårligere på å komme på offensive løp. Han er heller ikke like god på offensive løp som Nordkvelle. Er faktisk ikke en eneste ting jeg kan komme på som han kan tilby som DM som ikke hvilken som helst av våre andre midtbanespillere kunne gjort bedre.

Mjeldes styrke er offensivt. Han har en viss målteft hvis han først gidder å gå inn i boksen og skaffe seg rom, og han er ikke så aller verst på innlegg.


Er rett og slett ikke enig med at Haugen er bedre enn Mjelde på DM, og der vil jeg tro mange er enig med meg. Ellers er jeg ikke noe særlig for Mjelde på DM, heller Barmen/Nordkvelle

Sindre32

Quoteikke sterk, pasningsterk og sikker som Austin, har ikke pasningskvalitetene til Sokolowski eller Haugen, er dårligere defensivt enn Barmen og dårligere på å komme på offensive løp. Han er heller ikke like god på offensive løp som Nordkvelle. Han har en viss målteft hvis han først gidder å gå inn i boksen og skaffe seg rom, og han er ikke så aller verst på innlegg.


Herlig spiller du beskriver her...

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on April 09, 2012, 21:57:57 PM


Det er også alt for dårlige initativ offensivt. Det var stort sett bare Askar og Ojo som truet backrekken i dag, med noen sporadiske løp fra Sævarsson. Ingen gikk samtidig. Det gjør det vanskelig å få en ballbesittende still til å funke.




Enig. Så jo hele tiden at spillerne på løp måtte stoppe opp fordi ingen var med dem. Det er kanskje noe av det mest lovende med Barmen, han har faktisk viljen til å komme i boksen. Hvis Austin faktisk skulle være klar for neste kamp (tviler sterkt) vil jeg gjerne se Barmen ved siden av Austin i neste kamp.

Jose Arrogantio

Quote from: KødderDuMedMeg on April 09, 2012, 22:09:43 PM
Quote from: Jose Arrogantio on April 09, 2012, 22:05:55 PM
Quote from: TheRock on April 09, 2012, 21:53:16 PM


Hvorfor vil folk ha Mjelde som DM? Vi har minst 3 bedre DMer i stallen, kanskje 5. Austin, Sokolowski og Haugen er bedre DM enn Mjelde. Barmen har vist gode takter og er nok sannsynligvis også bedre DM, selv om han bare har hatt to halve kamper så langt. Nordkvelle er også muligens bedre som DM, under de rette omstendighetene kan han få gjort bra ting derfra. Mjelde er ikke sterk, pasningsterk og sikker som Austin, har ikke pasningskvalitetene til Sokolowski eller Haugen, er dårligere defensivt enn Barmen og dårligere på å komme på offensive løp. Han er heller ikke like god på offensive løp som Nordkvelle. Er faktisk ikke en eneste ting jeg kan komme på som han kan tilby som DM som ikke hvilken som helst av våre andre midtbanespillere kunne gjort bedre.

Mjeldes styrke er offensivt. Han har en viss målteft hvis han først gidder å gå inn i boksen og skaffe seg rom, og han er ikke så aller verst på innlegg.


Er rett og slett ikke enig med at Haugen er bedre enn Mjelde på DM, og der vil jeg tro mange er enig med meg. Ellers er jeg ikke noe særlig for Mjelde på DM, heller Barmen/Nordkvelle


Hvorfor ikke? Haugen er ikke noe dårligere defensivt enn Mjelde, og bedre på pasninger. Og spilte ikke Haugen DM mot Sandnes/Ulf og imponerte? Eller ble Nordkvelle flyttet nedover i andre omgang?

aleksanderhjelleseth

Er skarsfjord tøff nok til å starte med barmen fra start? Barmen har ro, slår gode, trygge pasninger, vinner hodedueller sentralt i banen og så kommer han også til sjangser, som han burde ha scoret på.  han dekker også store rom. makker til austin. Demir må byttes med el fakiri, han spiller med hodet, ikke hodeløst.
askar på venstre, bently på høyre.

takk.

Hatleking

Neste kamp:


                     Piotr
Sævarsson - Zsolt - Jonsson - Fakiri
                Austin - Barmen
   Niasse - Haugen - Askar
                       Ojo

Sindre32

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 09, 2012, 22:15:48 PM
Er skarsfjord tøff nok til å starte med barmen fra start? Barmen har ro, slår gode, trygge pasninger, vinner hodedueller sentralt i banen og så kommer han også til sjangser, som han burde ha scoret på.  han dekker også store rom. makker til austin. Demir må byttes med el fakiri, han spiller med hodet, ikke hodeløst.
askar på venstre, bently på høyre.

takk.

Kjell249

Quote from: Jose Arrogantio on April 09, 2012, 22:15:00 PM
Quote from: KødderDuMedMeg on April 09, 2012, 22:09:43 PM
Quote from: Jose Arrogantio on April 09, 2012, 22:05:55 PM
Quote from: TheRock on April 09, 2012, 21:53:16 PM


Hvorfor vil folk ha Mjelde som DM? Vi har minst 3 bedre DMer i stallen, kanskje 5. Austin, Sokolowski og Haugen er bedre DM enn Mjelde. Barmen har vist gode takter og er nok sannsynligvis også bedre DM, selv om han bare har hatt to halve kamper så langt. Nordkvelle er også muligens bedre som DM, under de rette omstendighetene kan han få gjort bra ting derfra. Mjelde er ikke sterk, pasningsterk og sikker som Austin, har ikke pasningskvalitetene til Sokolowski eller Haugen, er dårligere defensivt enn Barmen og dårligere på å komme på offensive løp. Han er heller ikke like god på offensive løp som Nordkvelle. Er faktisk ikke en eneste ting jeg kan komme på som han kan tilby som DM som ikke hvilken som helst av våre andre midtbanespillere kunne gjort bedre.

Mjeldes styrke er offensivt. Han har en viss målteft hvis han først gidder å gå inn i boksen og skaffe seg rom, og han er ikke så aller verst på innlegg.


Er rett og slett ikke enig med at Haugen er bedre enn Mjelde på DM, og der vil jeg tro mange er enig med meg. Ellers er jeg ikke noe særlig for Mjelde på DM, heller Barmen/Nordkvelle


Hvorfor ikke? Haugen er ikke noe dårligere defensivt enn Mjelde, og bedre på pasninger. Og spilte ikke Haugen DM mot Sandnes/Ulf og imponerte? Eller ble Nordkvelle flyttet nedover i andre omgang?
Mjelde spilte DM mot Ulf i andreomgang og gjorde sine saker bra. Haugen spilte OM i andreomgang og gjorde sine saker veldig bra.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Jose Arrogantio

Quote from: Sindre32 on April 09, 2012, 22:10:08 PM
Quoteikke sterk, pasningsterk og sikker som Austin, har ikke pasningskvalitetene til Sokolowski eller Haugen, er dårligere defensivt enn Barmen og dårligere på å komme på offensive løp. Han er heller ikke like god på offensive løp som Nordkvelle. Han har en viss målteft hvis han først gidder å gå inn i boksen og skaffe seg rom, og han er ikke så aller verst på innlegg.


Herlig spiller du beskriver her...


Har faktisk ikke så mye imot Mjelde. Han har som sagt offensive styrker, og hvis han får rom i boksen er han blant våre mest målfarlige spillere. Problemet er at han ikke funker som ving eller DM, og jeg tror ikke han er vår beste OM heller, så han passer ikke inn i førstelaget vårt. Men tror faktisk det kunne vært spennende å bytte ham inn som OM i slutten av kamper hvor vi trenger et mål. Hans mangel på fart vil gjøres opp for av at han er mindre sliten enn spillerne rundt seg, og han vil lettere kunne gjøre løp inn i boksen.

Jose Arrogantio

Quote from: Kjell249 on April 09, 2012, 22:27:26 PM
Quote from: Jose Arrogantio on April 09, 2012, 22:15:00 PM
Quote from: KødderDuMedMeg on April 09, 2012, 22:09:43 PM
Quote from: Jose Arrogantio on April 09, 2012, 22:05:55 PM
Quote from: TheRock on April 09, 2012, 21:53:16 PM


Hvorfor vil folk ha Mjelde som DM? Vi har minst 3 bedre DMer i stallen, kanskje 5. Austin, Sokolowski og Haugen er bedre DM enn Mjelde. Barmen har vist gode takter og er nok sannsynligvis også bedre DM, selv om han bare har hatt to halve kamper så langt. Nordkvelle er også muligens bedre som DM, under de rette omstendighetene kan han få gjort bra ting derfra. Mjelde er ikke sterk, pasningsterk og sikker som Austin, har ikke pasningskvalitetene til Sokolowski eller Haugen, er dårligere defensivt enn Barmen og dårligere på å komme på offensive løp. Han er heller ikke like god på offensive løp som Nordkvelle. Er faktisk ikke en eneste ting jeg kan komme på som han kan tilby som DM som ikke hvilken som helst av våre andre midtbanespillere kunne gjort bedre.

Mjeldes styrke er offensivt. Han har en viss målteft hvis han først gidder å gå inn i boksen og skaffe seg rom, og han er ikke så aller verst på innlegg.


Er rett og slett ikke enig med at Haugen er bedre enn Mjelde på DM, og der vil jeg tro mange er enig med meg. Ellers er jeg ikke noe særlig for Mjelde på DM, heller Barmen/Nordkvelle


Hvorfor ikke? Haugen er ikke noe dårligere defensivt enn Mjelde, og bedre på pasninger. Og spilte ikke Haugen DM mot Sandnes/Ulf og imponerte? Eller ble Nordkvelle flyttet nedover i andre omgang?
Mjelde spilte DM mot Ulf i andreomgang og gjorde sine saker bra. Haugen spilte OM i andreomgang og gjorde sine saker veldig bra.


Hvor spilte Nordkvelle da? Kant?

Lister

Quote from: krakra on April 09, 2012, 21:57:57 PM
Nå sa jeg i fjor at jeg hvis Brann bare prøvde å spille skikkelig fotball så skulle jeg ikke hugge hodet av dem hvis de slet. Og jeg var ikke alene om det, så litt tålmodighet bør vi ha. Vi ser jo at vi prøver på en mer ballbesittende stil, noe som gjør at stoppere og midtbanespillere oftere har ballen under press. Noe som gjør dem mer nervøse og fører til flere feil enn i fjor. En naturlig konsekvens av en mer ambisiøs spillespil. Jeg tror både supportere og Skarsfjord bare skal være tålmodig. Vi har nok spillere med ferdigheter, så jeg er optimistisk til at det vil funke når roen kommer.


Det blir nok gråt og tenners gnissel i en del kamper fremover, hvertfall borte, men med flyt og flaks (les: stang inn) så hadde vi vunnet både i trondheim og molde.

Poengfangsten er egentlig som forventet, alt annet ville strengt tatt vært bonus, men det til tross føles det jævlig surt etter begge bortekampene og det vil nok føles like surt ut etter neste kamp som går sånn.
Men vi er langt fra tannløse og får vi litt flyt og trygghet inn i dette så får vi nok ut potensialet i laget. Tror også hele backrekken hadde sett anderledes ut med Jonsson.

I fjor var vi et lag som presterte over evne og som kollapset litt på slutten, nå er vi et lag med et langt høyere potensiale som ikke sitter helt som det skal.
Guinness - Makes you drunk

Hatleking

I RBK-kampen hadde me ballen klårt mest, og folk var sure og fortvilte. No skapte me klårt flest sjansar og folk vert fortvilte. No må folk bestemme seg!

Sindre32

Quote from: Lister on April 09, 2012, 22:29:22 PM
Quote from: krakra on April 09, 2012, 21:57:57 PM
Nå sa jeg i fjor at jeg hvis Brann bare prøvde å spille skikkelig fotball så skulle jeg ikke hugge hodet av dem hvis de slet. Og jeg var ikke alene om det, så litt tålmodighet bør vi ha. Vi ser jo at vi prøver på en mer ballbesittende stil, noe som gjør at stoppere og midtbanespillere oftere har ballen under press. Noe som gjør dem mer nervøse og fører til flere feil enn i fjor. En naturlig konsekvens av en mer ambisiøs spillespil. Jeg tror både supportere og Skarsfjord bare skal være tålmodig. Vi har nok spillere med ferdigheter, så jeg er optimistisk til at det vil funke når roen kommer.


Det blir nok gråt og tenners gnissel i en del kamper fremover, hvertfall borte, men med flyt og flaks (les: stang inn) så hadde vi vunnet både i trondheim og molde.

Poengfangsten er egentlig som forventet, alt annet ville strengt tatt vært bonus, men det til tross føles det jævlig surt etter begge bortekampene og det vil nok føles like surt ut etter neste kamp som går sånn.
Men vi er langt fra tannløse og får vi litt flyt og trygghet inn i dette så får vi nok ut potensialet i laget. Tror også hele backrekken hadde sett anderledes ut med Jonsson.

I fjor var vi et lag som presterte over evne og som kollapset litt på slutten, nå er vi et lag med et langt høyere potensiale som ikke sitter helt som det skal.


Vi har også allerede unnagjort to av de aller verste bortekampene allerede, så 3 poeng etter 3 kamper er egentlig ikke så krise. Men det bør begynne å sitte snart.

KødderDuMedMeg

Quote from: Jose Arrogantio on April 09, 2012, 22:15:00 PM
Quote from: KødderDuMedMeg on April 09, 2012, 22:09:43 PM
Quote from: Jose Arrogantio on April 09, 2012, 22:05:55 PM
Quote from: TheRock on April 09, 2012, 21:53:16 PM


Hvorfor vil folk ha Mjelde som DM? Vi har minst 3 bedre DMer i stallen, kanskje 5. Austin, Sokolowski og Haugen er bedre DM enn Mjelde. Barmen har vist gode takter og er nok sannsynligvis også bedre DM, selv om han bare har hatt to halve kamper så langt. Nordkvelle er også muligens bedre som DM, under de rette omstendighetene kan han få gjort bra ting derfra. Mjelde er ikke sterk, pasningsterk og sikker som Austin, har ikke pasningskvalitetene til Sokolowski eller Haugen, er dårligere defensivt enn Barmen og dårligere på å komme på offensive løp. Han er heller ikke like god på offensive løp som Nordkvelle. Er faktisk ikke en eneste ting jeg kan komme på som han kan tilby som DM som ikke hvilken som helst av våre andre midtbanespillere kunne gjort bedre.

Mjeldes styrke er offensivt. Han har en viss målteft hvis han først gidder å gå inn i boksen og skaffe seg rom, og han er ikke så aller verst på innlegg.


Er rett og slett ikke enig med at Haugen er bedre enn Mjelde på DM, og der vil jeg tro mange er enig med meg. Ellers er jeg ikke noe særlig for Mjelde på DM, heller Barmen/Nordkvelle


Hvorfor ikke? Haugen er ikke noe dårligere defensivt enn Mjelde, og bedre på pasninger. Og spilte ikke Haugen DM mot Sandnes/Ulf og imponerte? Eller ble Nordkvelle flyttet nedover i andre omgang?


Var kanskje litt utydelig her, for Haugen kan spille godt på DM, men mener han trenger en god defensiv spiller ved siden av seg (Altså Austin). Da kan Haugen fokuser mer på å strø pasninger og slikt. Haugen er bedre enn Mjelde i stort sett alle basisferdigheter, men reint defensivt en mot en og plassering syns jeg Mjelde er hakket bedre (Dog elendig i forhold til gode defensive spillere). Kan forsåvidt også trekke inn at Mjelde fort roter vekk ballen unødvendig i mange situasjoner, så jeg vet ikke helt om jeg er enig med meg selv engang.

TheRock

Quote from: Jose Arrogantio on April 09, 2012, 22:05:55 PM
Hvorfor vil folk ha Mjelde som DM? Vi har minst 3 bedre DMer i stallen, kanskje 5. Austin, Sokolowski og Haugen er bedre DM enn Mjelde. Barmen har vist gode takter og er nok sannsynligvis også bedre DM, selv om han bare har hatt to halve kamper så langt. Nordkvelle er også muligens bedre som DM, under de rette omstendighetene kan han få gjort bra ting derfra. Mjelde er ikke sterk, pasningsterk og sikker som Austin, har ikke pasningskvalitetene til Sokolowski eller Haugen, er dårligere defensivt enn Barmen og dårligere på å komme på offensive løp. Han er heller ikke like god på offensive løp som Nordkvelle. Er faktisk ikke en eneste ting jeg kan komme på som han kan tilby som DM som ikke hvilken som helst av våre andre midtbanespillere kunne gjort bedre.

Mjeldes styrke er offensivt. Han har en viss målteft hvis han først gidder å gå inn i boksen og skaffe seg rom, og han er ikke så aller verst på innlegg.

Sokolowski er skadet. At jeg vil ha Mjelde som DM er fordi at Nordkvelle er bedre enn han som høyrekant. Dette så vi i andre omgang mot Sandnes Ulf, da spilte Mjelde DM og Nordkvelle høyrekant, med Haugen i midten og Askar på venstre. Dette fungerte glimrende.

Som jeg skrev i Sokolowski-tråden skulle jeg gjerne sett Barmen fra start i dag, han har vist mye bra, og selv med et par feilskjær i dagens kamp klarte han seg helt greit. Men vi ser igjen at også de defensive midtbanespillerene kommer seg i scoringsposisjon, og sjansene som Barmen bommet på i dag er det godt mulig at Mjelde hadde satt, selv om også han har bommet på lignende tidligere.

Mjelde har klart seg flott de gangene han har spilt DM, senest mot Sandnes Ulf, men også i fjor. Haugen har aldri vist noe som helst i den posisjonen i Tippeligaen.

Sindre32

Quote from: Jose Arrogantio on April 09, 2012, 22:28:05 PM
Quote from: Sindre32 on April 09, 2012, 22:10:08 PM
Quoteikke sterk, pasningsterk og sikker som Austin, har ikke pasningskvalitetene til Sokolowski eller Haugen, er dårligere defensivt enn Barmen og dårligere på å komme på offensive løp. Han er heller ikke like god på offensive løp som Nordkvelle. Han har en viss målteft hvis han først gidder å gå inn i boksen og skaffe seg rom, og han er ikke så aller verst på innlegg.


Herlig spiller du beskriver her...


Har faktisk ikke så mye imot Mjelde. Han har som sagt offensive styrker, og hvis han får rom i boksen er han blant våre mest målfarlige spillere. Problemet er at han ikke funker som ving eller DM, og jeg tror ikke han er vår beste OM heller, så han passer ikke inn i førstelaget vårt. Men tror faktisk det kunne vært spennende å bytte ham inn som OM i slutten av kamper hvor vi trenger et mål. Hans mangel på fart vil gjøres opp for av at han er mindre sliten enn spillerne rundt seg, og han vil lettere kunne gjøre løp inn i boksen.


Sant. Det som irriterer mest er vel det at han får sjansen fra start hver eneste kamp, i en posisjon der vi allerede har langt bedre alternativer.

Markmus

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 09, 2012, 22:15:48 PM
Barmen har ro


Hadde han bare hatt ro i avslutningsøyeblikket også. Herre fred og skaper for noen sjanser han blåste :p Var jo bare å prike forbi Bugge, enten vippe den over eller sette den til siden.
Ka du ve?

dudo

Quote from: Hatleking on April 09, 2012, 22:31:03 PM
I RBK-kampen hadde me ballen klårt mest, og folk var sure og fortvilte. No skapte me klårt flest sjansar og folk vert fortvilte. No må folk bestemme seg!


Jeg tror poeng ville hjulpet på sinnet og fortvilelsen ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

Tykkjer det er feil å slakta Haugen totalt. Ja, han var svak i dag. Men dette var heller ikkje ein kamp ein såpass uerfaren spelar som Haugen skal spelast inn.

Kampar som heime mot Sandnes Ulf derimot. Slike kampar skal brukast på å spela inn Haugen. Difor er eg einig med Nixon som seier at Haugen skal starta i neste kamp.

Når det gjeld venstrebacken vår er det mørkt for tida. Men eg meinar han og må få tid, samt at han ikkje må ha Mjelde framom seg.

Sjølv om det verkar som om Skars har ein slags plan med det. Det verka litt bevist i fyrste omgang at Demir gjekk meir sentralt, som ein tredje stoppar, medan Mjelde var backen vår. Slik at me hadde 5 i forsvar.

Om ikkje det var bevisst, har me ein back som verkjeleg ikkje kan plassera seg, og då er eg sterkt uroa..

Hatleking

Eit stort problem er at me ikkje når fram til innlegg! Ojo er knallsterk på innlegg frå kant, og dette må me utnytte.

Morkel

Quote from: Hatleking on April 09, 2012, 23:11:20 PM
Eit stort problem er at me ikkje når fram til innlegg! Ojo er knallsterk på innlegg frå kant, og dette må me utnytte.


Frem til nå så har backene vært uffattelig svake ikke bare defansivt, jeg håper at Johnson kan balansere forsvaret litt og at det vil hjelpe med å frigjøre de littegrann. Idag faller vi helt bakover og ingen av backene følger ordentlig på når vi går offansivt, Erdin er vel kjøpt inn for at vi skal få litt mere offansiv pondus med dobbling på kant og flere innlegg, for hvis han var kjøpt inn for defansivt alibi, da...

Markmus

Morkel, som jeg skrev tidligere, så hjelper det ikke at Demir er offensiv back når kantspilleren foran ham ikke er der. Mjelde trekker konstant inn i banen og da blir Demir liggende alene der ute og det blir utrolig vanskelig å komme til innlegg.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on April 09, 2012, 20:58:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 09, 2012, 20:53:17 PM
Haugen skalikke spille fra start neste i alle fall.


He he, etter forrige kamp krevde heile forumet haugen frå start i neste kamp, no krever alle benken i neste kamp.


Jeg blåser i hva andre krever, jeg har ikke krevd han fra start.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: gladiporno on April 09, 2012, 20:58:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 09, 2012, 20:53:17 PM
Haugen skalikke spille fra start neste i alle fall.


Jeg vet ikke helt. Blir sannsynligvis et helt annet kampbilde neste kamp. Når det er sagt er det snart på tide at Haugen viser seg litt mer når han starter kamper.


Flere som var dårlige i dag, og Haugen var blant de. Han kan få en omgang neste kamp i stedet, og så bevise derfra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on April 09, 2012, 21:00:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 09, 2012, 20:53:17 PM
Haugen skalikke spille fra start neste i alle fall.


Nei, i likhet med f.eks Mjelde er det nok rett ut etter ein dårlig kamp.  ::)


Flere som var dårligere enn Mjelde i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: storB on April 09, 2012, 21:01:06 PM
Quote from: gladiporno on April 09, 2012, 20:58:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 09, 2012, 20:53:17 PM
Haugen skalikke spille fra start neste i alle fall.


Jeg vet ikke helt. Blir sannsynligvis et helt annet kampbilde neste kamp. Når det er sagt er det snart på tide at Haugen viser seg litt mer når han starter kamper.


Han fortjener helt klart noen kamper til fra start, men han bør snart begynne å levere. Så får vi se om han takler det presset..


Hadde det vært noe lovende i spillet kunne jeg vært mer enig, men i dag var det bare pasninger som gikk feil vei, ingen snedige pasninger, enkle balltap og lite kreativitet. Det eneste han hadde i dag var noen dødballer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Kjell249 on April 09, 2012, 21:01:54 PM
Quote from: osoerli on April 09, 2012, 20:58:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 09, 2012, 20:53:17 PM
Haugen skalikke spille fra start neste i alle fall.


He he, etter forrige kamp krevde heile forumet haugen frå start i neste kamp, no krever alle benken i neste kamp.
Som i fjor sliten Haugen stort når han starter, merkelig nok... Supersub??


Ikke umulig det, at han er en slik som kanskje presterer best når han kommer innpå, eller at han trenger mer tid på seg til å stabilisere spillet på et høyere nivå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 09, 2012, 21:10:09 PM
Magefølelsen min sier at dette bør bli laget til neste kamp:

Piotr

Sævarsson - Jonsson (en bønn begynner etterhvert å bli på sin plass her) - Zsolt - Demir

Mjelde - Barmen

Bentley - Haugen  - Askar

Ojo


Bytt ut Demir med Hassan, og Haugen med Kvelle så er set bra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on April 10, 2012, 00:23:54 AM
Quote from: storB on April 09, 2012, 21:01:06 PM
Quote from: gladiporno on April 09, 2012, 20:58:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 09, 2012, 20:53:17 PM
Haugen skalikke spille fra start neste i alle fall.


Jeg vet ikke helt. Blir sannsynligvis et helt annet kampbilde neste kamp. Når det er sagt er det snart på tide at Haugen viser seg litt mer når han starter kamper.


Han fortjener helt klart noen kamper til fra start, men han bør snart begynne å levere. Så får vi se om han takler det presset..


Hadde det vært noe lovende i spillet kunne jeg vært mer enig, men i dag var det bare pasninger som gikk feil vei, ingen snedige pasninger, enkle balltap og lite kreativitet. Det eneste han hadde i dag var noen dødballer.
Og nok et nydelig innlegg til Ojo som han sendte i stolpen.
Det er vanskelig å ta deg seriøst når du mener at Haugen skal benkes etter en dårlig kamp, samtidig som du fortsetter å forsvare Mjelde etter hans tredje dårlige kamp for sesongen. Haugen har iallefall vist noe denne sesongen, det er mer enn man kan si om Mjelde, Grorud, Kvelle, Demir, Zsolt og Sævarsson. Hvorfor du du ikke vrake disse?

Og ja: Haugen var dårlig i dag, det var mange. Du vraker ikke en spiller etter èn dårlig kamp. Spesielt ikke når det er flere som er like dårlige og han var en av banens beste senest forrige kamp.

dudo

Quote from: Klaus_Brann on April 10, 2012, 00:23:54 AM
Hadde det vært noe lovende i spillet kunne jeg vært mer enig, men i dag var det bare pasninger som gikk feil vei, ingen snedige pasninger, enkle balltap og lite kreativitet. Det eneste han hadde i dag var noen dødballer.


Njæ, han hadde legget da Ojo headet i stangen, likt som det han hadde i forrige kamp. Han hadde også et par bakromspasninger - uten hell, men han var den eneste som hadde dem. Jeg synes ikke stakk seg ut negativt i dag, i større grad enn andre.

Når det gjelder laget, så tror jeg Demir får veldig mye bedre arbeidsvilkår med Askar foran seg, og vil gi han noen forsøk til. I tillegg er det hjemme og vi skal både styre og angripe. Verdt noen forsøk til. Når det gjelder Kvelle foran Haugen er jeg helt uenig. Nordkvelle har ikke bevist noen verdens ting som tilsier at den plassen er hans. Om vi skal ha han inn, så får det være i stedet for Mjelde, ikke Haugen. Men om Austin ikke spiller vil jeg ha Barmen med.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on April 09, 2012, 21:14:28 PM
Barmen er ingen spiss, vi har i hvert fall fått det på plass i dag. Ikke spesielt kalde avslutninger fra den kanten.


Det samme sa man vel om en viss annen lyslugg...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on April 09, 2012, 22:31:03 PM
I RBK-kampen hadde me ballen klårt mest, og folk var sure og fortvilte. No skapte me klårt flest sjansar og folk vert fortvilte. No må folk bestemme seg!


Ja takk, begge deler.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Hatleking on April 09, 2012, 22:31:03 PM
I RBK-kampen hadde me ballen klårt mest, og folk var sure og fortvilte. No skapte me klårt flest sjansar og folk vert fortvilte. No må folk bestemme seg!
Klart mest? Vi hadde vel 51% ballinnhav mot RBK
VG sier at det var 7-7 i sjanser mot Molde. Jeg ønsker at vi klarer å styre iallefall større deler av kampene enn 2-3 minutter, at vi skaper sjanser som følge av et visst trøkk og ikke bare gode enkeltprestasjoner og unngår elendige enkeltmannsfeil defensivt. Skulle også ønske at vi kunne roe ned spillet og holde i ballen og la motstander løpe i mellom og bli sliten uten å tute mot mål -hele tiden-. Det var det RBK var dyktige på da de var suverene. i 2009 og 2010.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on April 10, 2012, 00:41:32 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 10, 2012, 00:23:54 AM
Quote from: storB on April 09, 2012, 21:01:06 PM
Quote from: gladiporno on April 09, 2012, 20:58:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 09, 2012, 20:53:17 PM
Haugen skalikke spille fra start neste i alle fall.


Jeg vet ikke helt. Blir sannsynligvis et helt annet kampbilde neste kamp. Når det er sagt er det snart på tide at Haugen viser seg litt mer når han starter kamper.


Han fortjener helt klart noen kamper til fra start, men han bør snart begynne å levere. Så får vi se om han takler det presset..


Hadde det vært noe lovende i spillet kunne jeg vært mer enig, men i dag var det bare pasninger som gikk feil vei, ingen snedige pasninger, enkle balltap og lite kreativitet. Det eneste han hadde i dag var noen dødballer.
Og nok et nydelig innlegg til Ojo som han sendte i stolpen.
Det er vanskelig å ta deg seriøst når du mener at Haugen skal benkes etter en dårlig kamp, samtidig som du fortsetter å forsvare Mjelde etter hans tredje dårlige kamp for sesongen. Haugen har iallefall vist noe denne sesongen, det er mer enn man kan si om Mjelde, Grorud, Kvelle, Demir, Zsolt og Sævarsson. Hvorfor du du ikke vrake disse?

Og ja: Haugen var dårlig i dag, det var mange. Du vraker ikke en spiller etter èn dårlig kamp. Spesielt ikke når det er flere som er like dårlige og han var en av banens beste senest forrige kamp.


Det er vanskelig å ta deg seriøst når du finner på ting, og later som jeg har sagt det.
Grorud og Demir kan benkes, Mjelde kan sikkert også smake benken, Niasse eller Bentley kan få leke i stedet.
Zsolt er det verre med. Kalvenes kom innpå i dag, og storspilte ikke akkurat. Noen må tross alt spille midtstopper, og Grønner tør ikke jeg ha fra start ennå. Dog kunne han fint spilt i stedet for Kalven i dag.
Sævarsson har ikke vært halvgæren hittil, har en del bra initiativer, han vil jeg ha på.
Jo, hvis man tror at han kan gjøre bedre nytte for seg når han kommer inn fra benken, går det fint å vrake han etter en dårlig kamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

April 10, 2012, 01:12:47 AM #340 Last Edit: April 10, 2012, 01:14:27 AM by krakra
Bare lurer på hvorfor du går rett på Haugen. Det var flere som var like dårlige i dag, som har vært dårlige i hele år. Hvorfor nevnte du ikke dem med en gang?
Noen må spille OM også. Syns du Kvelle har imponert i rollen i år?

Klaus_Brann

Quote from: dudo on April 10, 2012, 00:44:17 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 10, 2012, 00:23:54 AM
Hadde det vært noe lovende i spillet kunne jeg vært mer enig, men i dag var det bare pasninger som gikk feil vei, ingen snedige pasninger, enkle balltap og lite kreativitet. Det eneste han hadde i dag var noen dødballer.


Njæ, han hadde legget da Ojo headet i stangen, likt som det han hadde i forrige kamp. Han hadde også et par bakromspasninger - uten hell, men han var den eneste som hadde dem. Jeg synes ikke stakk seg ut negativt i dag, i større grad enn andre.

Når det gjelder laget, så tror jeg Demir får veldig mye bedre arbeidsvilkår med Askar foran seg, og vil gi han noen forsøk til. I tillegg er det hjemme og vi skal både styre og angripe. Verdt noen forsøk til. Når det gjelder Kvelle foran Haugen er jeg helt uenig. Nordkvelle har ikke bevist noen verdens ting som tilsier at den plassen er hans. Om vi skal ha han inn, så får det være i stedet for Mjelde, ikke Haugen. Men om Austin ikke spiller vil jeg ha Barmen med.


Ang, Demir kan jeg delvis være enig. Men han er dårlig begge veier, og det overrasker meg litt.
Ingenting som tilsier at det er Nordkvelles plass, men jeg vil se han mer der.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on April 10, 2012, 01:12:47 AM
Noen må spille OM også. Syns du Kvelle har imponert i rollen i år?


Ikke veldig, men har mer lyst å se han der enn Haugen. Så kan Haugen komme inn i 2. Omgang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

For tidleg å benke Demir.  Han må få fleire sjansar.  Han har framtida framfor seg og langt større potensiale enn Fakiri.  Fakiri har framtida bak seg.  Men han må få hjelp.  Svært ofte trakk høgrekanten til Molde innover og drog Demir med seg.  Så kom høgrebacken på overlapp med Mjelde halsande 10m bak.  Demir kan ikkje trekka innover før Mjelde har kommt seg 10-15m lenger bak.  Han må halda sida si og overlata kantspelaren til Nordkvelle.  Det er ikkje bare Demir som er dårleg, men samarbeidet mellom Demir, Mjelde og Nordkvelle som suger bælle.  Eg vil ha Demir frå start i neste kamp også, men Mjelde må byttast ut med ein litt kjappare Akabueze (kanskje Askar i 2. omgang), og Nordkvelle må byttast ut med Barmen som er meir bevegeleg og dekker større rom.

Demir har nok ikkje fått vist det kan kan enno.  Noko må vel Hamrén ha sett.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

April 10, 2012, 01:19:26 AM #344 Last Edit: April 10, 2012, 01:21:50 AM by krakra
Hvorfor vil du heller se Kvelle? Han har jo nesten fått mer sjanser som OM i Brann enn Haugen og selv om Haugen var svak i dag så var han innvolvert i tre store sjanser(slo frisparket foran sjansen til Grorud, la inn til Ojo og satte opp Askar foran Barmens første sjanse). Det er mer enn Kvelle har vist så langt i år.

Haugen har en vesentlig bedre pasningsfot og overblikk enn Kvelle. Det passer bedre på hjemmebane mot dårligere lag, som vi skal styre mot. kvelle er bedre i kontringskamper, som denne hvor han kan gå på gjennombruddsløp. Riktignok syns jeg det var forunderlig at Barmen på sin korte tid kom til to store sjanser fra DM, mens Kvelle knapt hadde et eneste løp inn i boksen.

Og det er ikke sånn at fordi Haugen er god i et kampbilde, så er han god i alle. Som playmaker sliter han forståelig nok når det knapt er spillere foran ham når han har ballen. Da kan Kvelles fart og løpskraft være bedre. Jeg liker ikke klippekort og mener at vi bør rullere mer på laget. Enkelt tenkt bør Haugen spille når vi skal styre og Kvelle når vi skal kontre. Mot Godset skal vi styre.

Markmus

Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: krakra on April 10, 2012, 01:19:26 AM
Hvorfor vil du heller se Kvelle? Han har jo nesten fått mer sjanser som OM i Brann enn Haugen og selv om Haugen var svak i dag så var han innvolvert i tre store sjanser(slo frisparket foran sjansen til Grorud, la inn til Ojo og satte opp Askar foran Barmens første sjanse). Det er mer enn Kvelle har vist så langt i år.

Haugen har en vesentlig bedre pasningsfot og overblikk enn Kvelle. Det passer bedre på hjemmebane mot dårligere lag, som vi skal styre mot. kvelle er bedre i kontringskamper, som denne hvor han kan gå på gjennombruddsløp. Riktignok syns jeg det var forunderlig at Barmen på sin korte tid kom til to store sjanser fra DM, mens Kvelle knapt hadde et eneste løp inn i boksen.

Og det er ikke sånn at fordi Haugen er god i et kampbilde, så er han god i alle. Som playmaker sliter han forståelig nok når det knapt er spillere foran ham når han har ballen. Da kan Kvelles fart og løpskraft være bedre. Jeg liker ikke klippekort og mener at vi bør rullere mer på laget. Enkelt tenkt bør Haugen spille når vi skal styre og Kvelle når vi skal kontre. Mot Godset skal vi styre.


Fordi jeg har sett mer bra offensivt i TL av Kvelle enn Haugen. Ikke verre enn det.
Vi skal styre mot Godset, men jeg er ikke sikker på at vi gjør det. Haugen får nok sjansen, så vi får håpe han tar seg opp fra i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on April 09, 2012, 20:53:17 PM
Haugen skalikke spille fra start neste i alle fall.


Da skal ikke mjelde heller starte. Mjelde hadde et greit skudd på mål og ellers var han bås. Er med på å bli voldtatt på venstre sammen med demir. 90% av angrepene til molde var på den siden og det ble farlig flere ganger. Inkludert ett mål. Haugen var ikke så mye bedre, men han hadde to gode innlegg som fort kunne blitt mål og er mye kjappere med ballen enn mjelde.  Da mjelde gikk utt ble brann farligere. Høyere tempo med akabueze og askar kom i riktig posisjon.  Haugen benkes i neste kamp? Latterlig, gi mannen noen kamper for å vise seg frem. Mjelde spiltee stort sett i hele fjor og skuffet mer enn han viste gode takter, men likevel mener dere at mjelde skal spille fra start? Mjelde har ikke tempoet og den trygge og kjappe ballkontrollen som trengs. Brann var mye farligere offensivt når mjelde gikk ut, pga høyere tempo, og det passet haugen bedre. Barmen var bra da han kom inn, og spiller vel neste kamp håper jeg. Akabueze inn for mjelde og spille med askar på venstre og akabueze på høyre. Nordkvelle og barmen sentralt, eventuelt haugen sentralt og nordkvelle i om rollen. Håper austin kommer seg fort, så ikke godt ut.  På tide med unggutten i midtforsvaret nå, grorud og kalven holder ikke nivået. Føler demir klarte seg bedre når bentley kom inn. Virket mer tryggere. Skrevet på mobil, enkelte feil kan ha sneket seg inn.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Hatleking

April 10, 2012, 06:02:59 AM #348 Last Edit: April 10, 2012, 06:05:37 AM by Hatleking
Quote from: Markmus on April 10, 2012, 01:29:00 AM
Quote from: krakra on April 10, 2012, 01:08:16 AM
Klart mest? Vi hadde vel 51% ballinnhav mot RBK


59% faktisk :P



Ja, takk. Poenget er at me ikkje kan forvente å dominere alt på bortebane mot dei beste laga. VG opererar med 7-7 kanskje, men sjansene til Molde er ikkje i nærleiken så farlege som det Brann hadde. Me hadde nok av gigantsjansar til å ta minst eitt poeng. Berre den beste norske målvakta og dårlege avslutningar gjorde at me ikkje fekk meir.

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on April 10, 2012, 00:21:54 AM
Quote from: Spelaren on April 09, 2012, 21:00:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 09, 2012, 20:53:17 PM
Haugen skalikke spille fra start neste i alle fall.


Nei, i likhet med f.eks Mjelde er det nok rett ut etter ein dårlig kamp.  ::)


Flere som var dårligere enn Mjelde i dag.


Kva har det med saken å gjere? Det som holdt ham på banen i ørten kamper i fjor var eit feiltildelt kapteinsbind, og eg ser ingen grunn til å sette Haugen ut frå laget no etter ein kamp frå start når andre har fått langt fleire muligheter til å spele seg i form. Det er tydelegvis policyen vår så eg tar for gitt at den følges opp.
Gå av.

Go Up