• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tabelltips 2012

Started by Jose Arrogantio, March 08, 2012, 22:37:01 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

storB

Hvordan skal TIL få bronse uten ett spisspar som putter mål? Skal de forsvare seg til medalje?

Mitt forslag:

1. Molde
2. Brann
3. Rbk
4. Viking
5. Vif
6-14 åpent
15. Sogndal
16. Sandnes
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

TheRock

Kjørte gjennom kalkulatoren selv, endte med:

1   Molde   30   23   7   0   76
2   Rosenborg   30   19   7   4   64
3   Vålerenga   30   19   6   5   63
4   Brann   30   17   6   7   57
5   Tromsø   30   15   6   9   51
6   Strømsgodset   30   12   11   7   47
7   Viking   30   12   9   9   45
8   Aalesund   30   13   6   11   45
9   Lillestrøm   30   12   8   10   44
10   Odd Grenland   30   10   6   14   36
11   Haugesund   30   8   9   13   33
12   Fredrikstad   30   7   8   15   29
13   Sogndal   30   6   5   19   23
14   Stabæk   30   5   5   20   20
15   Sandnes Ulf   30   3   7   20   16
16   Hønefoss   30   3   6   21   15

Smått imponerende av Molde å gå igjennom sesongen uten tap nå som jeg ser over i etterkant.

olebrann3

1. Rosenborg
2. Brann
3. Vif
4. Lillestrøm
5. Strømsgodset
6. Molde
7. Tromsø
8. Viking
9. Odd
10. Fredrikstad
11. Haugesund
12. Hønefoss
13. Aalesundl
14. Sogndal
15. Stabæk
16. Sandnes Ulf


Jose Arrogantio

Quote from: storB on March 08, 2012, 22:56:34 PM
Hvordan skal TIL få bronse uten ett spisspar som putter mål? Skal de forsvare seg til medalje?



Ville ikke vært nytt om Tromsø forsvarte seg til medalje.

krøvel vellevold

Hvorfor har alle VIF langt over AaFK? Greit nok at treningskamper er treningskamper, men AaFK har vært gode i vinter. VIFs resultater har stort sett vært elendige.
Legg ned hele klubben!

Lidenskapen

mye optimisme ute og går her, tipper Brann med hjertet på 6. plass ;)
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Xminator

Brann: 8. Jeg tror Sogndal rykker ned. Jeg tror Hønefoss skal slite de også. Jeg holder Molde som en favoritt til gullet, men det er jo bare RBK som har tradisjon for å følge gull med gull, så hvem vet. Tromsø kommer nok til å slite mer i år uten Mos, Strømsgodset kommer til å "overraske". RBK er en stor ukjent, de har mistet spillere, men har målscorere i Prica og Iversen. Det kan fort bli en "normal" sesong der RBK stikker av med gullet.

Huff

March 09, 2012, 13:52:04 PM #9 Last Edit: March 09, 2012, 14:02:36 PM by Huff
Tror i likhet med X at HBK og Sogndal rykker ned. Ellers tror jeg Sandnes Ulf overrasker og klarer seg, men at de blir å finne i bunnen til slutt (tipper dog god start). Foran der er det vanskelig å spå, både FFK og Stabæk fremstår for meg som store spørsmålstegn, og det samme gjelder LSK som kan havne overalt. Så har en TIL og Odd som begge var gode i fjor. TIL mangler en god spiss, men har en tendens til å klare å finne gode og billige løsninger, tviler mer på Odd. Har Viking funnet en målskorer, finner Godset borteformen? Og også har en VIF, som gjør store endringer, med flere nye helt på tampen av oppkjøringen, disse virker dog som solide spillere. Heltr fremst har Molde få enere i TL-sammenheng, men de har en masse meget gode TL-spillere og en solid trener, det er vel knapt en posisjon der de ikke har en gosd spiller i TL sammenhyeng og en solid backup. De tok og gull med et ungt lag som fort blir bedre. RBk er kanskje en spiller unna en meget sterk førsteellver, kanskje den sterkeste i TL, stallen er dog mer ujevn, men må desverre si at bartefolket kan mønstre et lag med en fremtid, og står fremdeles på at de -tross to svake sesonger for hans del- har en jævlig dyktig trener. Vi har en god ellver og bra stall, men er mer avhengige av enkeltspillere enn de foran. Delvis pga at mye hviler på enere i TL sammenheng, og delvis pga at vi selv har gjort oss for avhengig av enkelstpillere ift hvordan vi spiller. MFK har i mindre grad bygget laget runsdt en spiller. Som de to overnevnte lagene har vi en dyktig trener, men Skars er en dårlig kampleder, noe som trekker ned. Det ser bra ut, men vi er likevel langt bak RBK og MFK. Skal jeg tippe slik ståa er nå (spekulerer i kjøp både hos AAfk, RBk og TIL) blir det slik:

Som nøytral:

1.MFK
2.RBK
3.Brann
4.VIF
5.TIL
6.Godset
7.AAfk
8. FKH
9. Viking
10. Odd
11.LSK
12.FFK
13. Stabæk
14. Ulf
15. Sogndal
16.HBK

Selv om jeg mener Brann på papiret er en klar medaljekandidat tipper jeg uendret tabell med oss på 8.plass som Brannsupporter (de bak oss flyttes en plass opp). Noe går selvsagt galt, selv om det ser bra ut slik jeg ser det.

krøvel vellevold

Quote from: Huff on March 09, 2012, 13:52:04 PM
Tror i likhet med X at HBK og Sogndal rykker ned. Ellers tror jeg Sandnes Ulf overrasker og klarer seg, men at de blir å finne i bunnen til slutt (tipper dog god start). Foran der er det vanskelig å spå, både FFK og Stabæk fremstår for meg som store spørsmålstegn, og det samme gjelder LSK som kan havne overalt. Så har en TIL og Odd som begge var gode i fjor. TIL mangler en god spiss, men har en tendens til å klare å finne gode og billige løsninger, tviler mer på Odd. Har Viking funnet en målskorer, finner Godset borteformen? Og også har en VIF, som gjør store endringer, med flere nye helt på tampen av oppkjøringen, disse virker dog som solide spillere. Heltr fremst har Molde få enere i TL-sammenheng, men de har en masse meget gode TL-spillere og en solid trener, det er vel knapt en posisjon der de ikke har en gosd spiller i TL sammenhyeng og en solid backup. De tok og gull med et yungt lag som fort blir bedre. RBk er kanskje en spiller unna en meget sterk førsteellver, kanskje den sterkeste i TL, stallen er dog mer ujevn, men må desverre si at bartefolket kan mønstre et lag med en fremtid, og står fremdeles på at de -tross to svake sesonger for hans del- har en jævlig dyktig trener. Skal jeg tippe slik ståa er nå (spekulerer i kjøp både hos AAfk, RBk og TIL) blir det slik:

Som nøytral:

1.MFK
2.RBK
3.Brann
4.VIF
5.TIL
6.Godset
8. FKH
9. Viking
10. Odd
11.LSK
12.FFK
13. Stabæk
14. Ulf
15. Sogndal
16.HBK

Selv om jeg mener Brann på papiret er en klar medaljekandidat tipper jeg uendret tabell med oss på 8.plass som Brannsupporter (de bak oss flyttes en plass opp). Noe går selvsagt galt, selv om det ser bra ut slik jeg ser det.


og AaFK på 7.plass?
Legg ned hele klubben!

Huff

Aafk på 7 ja

Helvetes explorer

Gepard

Tviler litt på Molde-gull per nå, de mangler en god spiss. Men får de på plass en Ujah eller lignende blir de helt klart å regne med i kampen.

aune

1.  Molde
2.  Rbk
3.  Brann
4.  Godset
5.  Vif
6.  Odd
7.  Tromsø
8.  Lillestrøm
9.  Viking
10. Aalesund
11. Haugesund
12. Sandnes Ulf
13. Stabæk
14. Hønefoss
15. Ffk
16. Sogndal

Klaus_Brann

Her er min tabell, men de tre i toppen kan fort bytte litt plass. Molde tar gullet hvis de får Ujah...

1   RBK   
2   Molde   
3   Brann
4   Tromsø   
5   Strømsgodset   
6   Haugesund   
7   LSK   
8   VIF   
9   ODD   
10   Viking   
11   Aafk   
12   FFK
13   Stabæk   
14   Sandnes Ulf   
15   Sogndal   
16   Hønefoss   
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Quote from: Gepard on March 09, 2012, 14:30:29 PM
Tviler litt på Molde-gull per nå, de mangler en god spiss. Men får de på plass en Ujah eller lignende blir de helt klart å regne med i kampen.


Føler meg relativt sikker på at MRK handler en spiss, om ikke nødvendigvis Ujah. De har vel bare en skikkelig spiss i Angan som er god, men ekstremt inneffektiv, og tipper Solskjær har et bra nok nettverk til å finne en god angriper innenfor det som er greie rammebetingelser -selv om han slår meg som type som ikke handler for å handle. Egentlig rart om de ikke forsøker seg på Børven...

krøvel vellevold

Her er min foreløbige tabell:


1. MFK
2. AaFK
3. RBK
4. Brann
5. LSK
6. VIF
7. Viking
8. TIL
9. Odd
10. Haugesund
11. Godset
12. Fredrikstad
13. Stabæk
14. Ulf
15. Sogndal
16. Hønefoss
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Aafk på andreplass??? Aldri i verden. Hva tilsier det??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on March 11, 2012, 00:41:39 AM
Aafk på andreplass??? Aldri i verden. Hva tilsier det??


Hva tilsier at noen andre lag skal kommer på andreplass?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

At de har bedre spillere, enkelt og greit.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on March 11, 2012, 05:42:04 AM
At de har bedre spillere, enkelt og greit.


AaFK har prestert godt i et halvår nå. Enkelt og greit.
Legg ned hele klubben!

pidre

Tipper RBK og Molde gjør opp om gullet, at SK Brann havner i midtsjiktet, og at Sogndal og Hønseby ryker ned.
Saludar a los monos!

Derabilo

Tipper med en blanding av hjertet og hodet:

1. Molde
2. AaFK
3. Brann
4. RBK
5. Lillestrøm
6. TIL
7. VIF
8. Godset
9. Haugesund
10. Viking
11. Odd
12. Fredrikstad
13. Hønefoss
14. Sandnes Ulf
15. Sogndal
16. Stabæk
Bergen ut av Norge -

Hansakongen

Mitt tips er som følger:
1. BRANN
2-16. kan resten av "søppla" (sitat fra vålerenga supportere kaller alle andre lag uten om seg selv) sloss om ;). Hvis ligaen holder samme nivå som i fjor , så kan like så greit Sandnes Ulf vinne ligaen som Brann. Selv om det er lite sansynelig at nettopp det laget vinner serien. De kan godt overraske i starten og ta en kopi av Sarpsborg 08 gjore i fjor, før korthuset klappet helt i sammen i utover i sesongen når kort og skader kommer på løpende bånd.

Eller skal jeg gjøre et grovt tipp av tabellen så kommer plassene til fordelt som dette

Plass 1-6 står mellom. Brann, molde,rbk,vif,lsk og (Aafk vel og merke vist de klarer å få en stabil mann som bøtter inn mål).
Plass 7-11 TIL,godset,viking,odd,haugesund
Plass 12-16. Sogndal,stabæk,FFK, Sandnes Ulf, hønefoss


roaldinho

Min tabell som muligens blir forandret i ettertid:

1. Molde

2. RBK

3. Aafk

4. Brann

5. Tromsø

6. VIF

7. Strømsgodset

8. Lillestrøm

9. Haugesund

10. Viking

11. Odd

12. Fredrikstad

13. Hønefoss

14. Sogndal

15. Stabæk

16. Ulf
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on March 11, 2012, 09:38:34 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 11, 2012, 05:42:04 AM
At de har bedre spillere, enkelt og greit.


AaFK har prestert godt i et halvår nå. Enkelt og greit.


Det har flere gjort, men vi får nå se, Aafk har jeg ikke tro på tar medalje.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on March 11, 2012, 09:38:34 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 11, 2012, 05:42:04 AM
At de har bedre spillere, enkelt og greit.


AaFK har prestert godt i et halvår nå. Enkelt og greit.


Et fair argument, men jeg ser ikke helt hvordan Aafk skal bli topp2 uten en spiss som scorer mål. Ellers litt merkelig at du setter Odd helt nede på 9. plass om du bruker prestasjoner siste halvdel av sesongen som argument.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on March 12, 2012, 08:29:08 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 11, 2012, 09:38:34 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 11, 2012, 05:42:04 AM
At de har bedre spillere, enkelt og greit.


AaFK har prestert godt i et halvår nå. Enkelt og greit.


Et fair argument, men jeg ser ikke helt hvordan Aafk skal bli topp2 uten en spiss som scorer mål. Ellers litt merkelig at du setter Odd helt nede på 9. plass om du bruker prestasjoner siste halvdel av sesongen som argument.


Odd er som nevnt sikkert undervurdert de også. Kunne sikkert satt de høyere. Samtidig har de vel ikke de ressursene som AaFK har. En annen ting er at AaFK har fått en slags vinnerkultur gjennom to titler på tre sesonger. Odd klarte jo ikke engang å slå et lag som ikke hadde vunnet på et halvt år, da de skulle sikre bronsen.
Legg ned hele klubben!

nero

Begrenser meg til det interessante:

1. RBK
2. MFK
3. Brann

13. Sandnes Ulf
14. Stabukk
15. Hønefoss
16. Sogndal
Lions led by donkeys.

Bobbo


Lister

Det er nok mulig å løses med en litt kreative formler, mulig du må sanere inndataene dine slik at de har numeriske verdier på klubb og plassering og så kjøre en diff mot det som da blir fasit.

Enten har du excel (eller så laster du ned gratis openoffice) og klarer å løse det med formler eller så må du få en eller annen codemonkey til å skrive en rekke if-statements for deg.
Guinness - Makes you drunk

tem

1   Rosenborg
2   Molde
3   Viking
4   Vif
5   Brann
6   Tromsø
7   Aalesundl
8   Strømsgodset
9   Lillestrøm
10   Odd
11   Haugesund
12   Fredrikstad
13   Stabæk
14   Sogndal
15   Hønefoss
16   Sandnes Ulf

Bobbo

March 13, 2012, 13:37:03 PM #32 Last Edit: March 13, 2012, 13:43:21 PM by Bobbo
Quote from: Lister on March 13, 2012, 12:22:44 PM
Det er nok mulig å løses med en litt kreative formler, mulig du må sanere inndataene dine slik at de har numeriske verdier på klubb og plassering og så kjøre en diff mot det som da blir fasit.

Enten har du excel (eller så laster du ned gratis openoffice) og klarer å løse det med formler eller så må du få en eller annen codemonkey til å skrive en rekke if-statements for deg.


Jeg har excel men dette ble bare? håper det er noen som har å kan sende til meg :)

Utmedsnolken

Det enkleste er jo å ha lagene i en alfabetisk rekkefølge nedover og så legger du inn tipset på posisjonen i kolonnen til høyre (man kan sette opp på vanlig måte og så sortere etter alfabet for å gjøre det enklere). så til høyre for den igjen setter du inn den endelige posisjonen og så til høyre for den igjen, så kommer en formel som regner ut hvor mange posisjoner du hadde feil på det laget.


altså

lag                            tippet posisjon             reell posisjon           antall poeng (formel)
Brann                                 4                                 1                               3
VIF                                     7                                 10                             3
Rosenborg                          1                                11                            10
"og der snubler Sæternes igjen"

Bobbo

Quote from: Utmedsnolken on March 13, 2012, 13:50:03 PM
Det enkleste er jo å ha lagene i en alfabetisk rekkefølge nedover og så legger du inn tipset på posisjonen i kolonnen til høyre (man kan sette opp på vanlig måte og så sortere etter alfabet for å gjøre det enklere). så til høyre for den igjen setter du inn den endelige posisjonen og så til høyre for den igjen, så kommer en formel som regner ut hvor mange posisjoner du hadde feil på det laget.


altså

lag                            tippet posisjon             reell posisjon           antall poeng (formel)
Brann                                 4                                 1                               3
VIF                                     7                                 10                             3
Rosenborg                          1                                11                            10


Hvilke formel i excel skal jeg bruke? i formel kolonnen?

Utmedsnolken

Du er på det nivået altså :)? ikke helt sikker, måtte ha hatt excel for å lage den da du må ha absolutterdien av tippet - reell plassering for eller blir det rot med negative og positive tall. Og så må du selvsagt ha en celle nederst hvor du summerer opp alle poengene
"og der snubler Sæternes igjen"

psv-hasund

A = tippet posisjon
B = reell posisjon

1 til 16 blir lag nedover

=HVIS(A1>B1;A1-B1;B1-A1)

Denne formelen er ihvertfall enkel, men du må tre kolonner per tipper så det blir litt arbeid uansett. Jeg fant ingen absolutt verdi formler.

kabelmann

Quote from: psv-hasund on March 13, 2012, 16:16:30 PM
A = tippet posisjon
B = reell posisjon

1 til 16 blir lag nedover

=HVIS(A1>B1;A1-B1;B1-A1)

Denne formelen er ihvertfall enkel, men du må tre kolonner per tipper så det blir litt arbeid uansett. Jeg fant ingen absolutt verdi formler.


=ABS(A1-B1)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Ser at BT har MFK på 2.plass. Da tyder vel alt på at de har RBK som nr. 1. VIF har de allerede hatt. Tipper at det siste de tar inn er 1.plassen og Branns plassering. Det er neppe Brann de har på gull.
Legg ned hele klubben!

osoerli

1.   Rosenborg
2.   Brann
3.   Molde
4.   Haugesund
5.   Tromsø
6.   Aalesund
7.   Viking
8.   Strømsgodset
9.   Vålerengen
10.   Odd
11.   Sandnes-Ulf
12.   Stabæk
13.   Lillestrøm
14.   Fredrikstad
15.   Hønefoss
16.   Sogndal
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Atlin

  1. Molde
  2. Tromsø
  3. Brann
  4. Rosenborg
  5. Lillestrøm
  6. Godset
  7. Vålerenga
  8. Aalesund
  9. Odd
10. Viking
11. Haugesund
12. Sogndal
13. Fredrikstad
14. Hønefoss
15. Stabæk
16. Sandnes Ulf

dudo

1. RBK
2. MFK
3. TIL
4. VIF
5. AaFK
6. Brann
7. Haugesund
8. Viking
9. Godset
10. LSK
11. Stabæk
12. Odd
13. Sandnes-Ulf
14. Stabæk
15. Hønefoss
16. Sogndal
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Xminator


Nixon

Det kanskje mest kjente tabelltipset i Norge, VG-lupen, har kommet til nummer fem (Aafk) i dag, og fortsatt har ikke Brann dukket opp. I morgen vil det sannsynligvis stå mellom Brann og VIF, og så Molde eller Rosenborg på topp.

VG bommet jo grovt i fjor, og jeg har begynt å få en snikende følelse av at de kanskje tar litt feil i år også...
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: Nixon on March 19, 2012, 07:43:11 AM
VG bommet jo grovt i fjor, og jeg har begynt å få en snikende følelse av at de kanskje tar litt feil i år også...


I positiv eller negativ forstand?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

En snikende følelse pleier vel som regel å være negativ?:)
Rød makt på Hansa

kabelmann

Skal sjekke opp i Norsk Standard for Følelser. Dette skal jeg komme til bunns i :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

March 19, 2012, 09:10:22 AM #48 Last Edit: March 19, 2012, 09:11:54 AM by krøvel vellevold
BT har nå bare RBK, Brann, AaFK, Ulf og Sogndal igjen. Når det gjelder plasseringer, så har de gull, 4.plass, 5.plass, 12.plass og 16.plass igjen. Siden dette er BT, så regner jeg med at de sparer de lokale lagene (Brann og Sogndal) og seriegullet til slutt. Så lager de en fiffig sak på fredag der RBK (gull) og Brann - som tilfeldigvis er søndagens motstandere - blir målt opp mot hverandre. I morgen kommer 4.plassen, og derfor tipper jeg at det ikke er Brann på 4.plass. Da har de antagelig RBK på gull, AaFK på 4.plass, Ulf på 12.plass, Sogndal på 16.plass og Brann på 5.plass.
Legg ned hele klubben!

redaktør

Tipper BT har RBK på topp, og Brann på 4... Tore Strand gikk jo tidligere i år ut og nesten forventet at Brann ble bedre i år enn i fjor. Men tviler på at han forventer så mye at de blir tippet som nr 1.

Go Up