• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

FKH-Brann, lørdag 21 april kl.18.00 (5 runde)

Started by Gulløl, February 29, 2012, 12:57:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BBmann!

Og folk lurer på hvorfor det er sviktende publikumstall på Stadion.. Go figure.

Jeg er lei. Dette er tortur.
- Sist var 1963. På tide med nytt! --

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krakraJeg sier ikke at han skal være forbannet. Det tror jeg ikke vil hjelpe. Men han bør være ærlig med omgivelsene, og de han trenger støtte fra mot Vålerengen. Innrømme at vi sliter, påpeke at vi har tatt steg, men igjen innrømme at vi fortsatt er et stykke unna der vi vil være.


Dette er hva Skarsfjord sa i BT:

Quote from: Skarsfjord- Prestasjonene fra spillerne i dag er gode, i hvert fall når en tenker på den litt tyngre perioden vi er inne i. Til nå i sesongen de virkelig stått på, og jeg synes bare det er snakk om at marginene bikker imot i kampene som har endt med tap for oss så langt.


Dette er vel ikke så langt unna det du foreslo, krakra ...?

http://fotball.bt.no/england/article233410.ece
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Han sier at prestasjonene var gode og at det bare er marginer som har gjort at vi har tapt kampene våre. Jeg mener det er temnelig fjernt

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Nixon on April 21, 2012, 22:05:21 PM
http://fotball.bt.no/england/article233410.ece

Mikroskopiske forskjeller mellom lagene, sier Skarsfjord. Han om det. Selv det var klart bedre enn i sist kamp, synes jeg at Brann falt gjennom på flere viktige områder. Og at det i noen perioder i andre omganger nærmest var teleskopiske forskjeller.


Enig - og uenig.

Enig at Brann falt gjennom på flere områder.
Men uenig i at Haugesund utklasset Brann (som jeg antar du mener med "teleskopiske forskjeller").

Brann har ikke fått spillet til å sitte ennå, det er det ingen tvil om. Men Haugesund var ikke vesentlig bedre enn Brann i dag, spesielt med tanke på at det var deres hjemmebane. Haugesund ligger for øvrig - enn så lenge - på 4. plass på tabellen.

Jeg sier ikke at det er akseptabelt å tape mot Haugesund. Men synes reelt sett ikke at det var enorme forskjeller på lagene i dag.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

April 21, 2012, 23:50:52 PM #354 Last Edit: April 21, 2012, 23:53:36 PM by OmOssSjølOgHansaøl
Quote from: krakra on April 21, 2012, 23:32:36 PM
Han sier at prestasjonene var gode og at det bare er marginer som har gjort at vi har tapt kampene våre. Jeg mener det er temnelig fjernt


Ut fra antall og størrelse på sjansene i kampene så langt, kunne vi fort hatt flere poeng. Ut fra banespill har vi vært et bunnlag. Men banespillet tok noen steg i riktig retning i dag, og Skarsfjord synes at spillerne fortjener ros for innsatsen. Det synes jeg det bare er bra at han gir dem. Han legger ikke skjul på at de er inne i en "litt tyngre" periode. Han hadde selvfølgelig kunnet bruke kraftigere uttrykk. Men hvorfor skulle han det?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Yngve

Dei fyrste 25 mot FKH synst eg var bra. Samt spelet som bygde opp mot målet. Elles var det svakt av Brann.

Særleg det som vart prestert i andre omgang. Då hadde ikkje Brann spel, men berre måka ballen opp.

Mjelde beviste nok ein gong at han ikkje fortenar plass på laget. Håpar på Barmen for han neste gong, men veit jo at det aldri kjem til å skje.

Eg skjønar at Skars vil ha resultat og vil beskytta spelarane sine mtp det han kjem med i media.

Men det tydar på at han ikkje har skjønt stoda i denne byen. Eg vil heller ha eit Brann som forsøker på eige finspel og tapar, enn eit lag som polar lange ballar og karrar seg til nokre poeng. Eller som no for tida, tapar og tapar.

Elles må eg seia at politi og securitas på Gamlå er noko av det mest patetiske eg har vore borti.

Total mangel på forståing for foppakultur.

Hansakongen

Quote from: Yngve on April 22, 2012, 00:58:41 AM


Elles må eg seia at politi og securitas på Gamlå er noko av det mest patetiske eg har vore borti.

Total mangel på forståing for foppakultur.


Er helt enig med deg i det vi som var i haugesund og så kampen og hvordan vakt holdet reagerte på diverse sanger mellom borte tribunen og nabo tribunen hvor det sett en liten gruppe i rødt. Med en gang vi sang reis opp vist du e på brann, tok det ikke mange sekundene før vakten var på plass og ba oss sette oss ned igjen tragisk spør du meg, slik holdt de på hele kampen igjennom uansett hvilken sang som gikk.

Klaus_Brann

Quote from: Kjell249 on April 21, 2012, 18:58:36 PM
Vi har for lite trykk fremover med Haugen på OM. Enten må Barmen eller Niasse inn neste kamp. Kanskje Ojo som OM og Niasse som spiss. Dette kan ikke fortsette!


Haugen bidrar lite. Denne storspilleren vi ble spådd har ikke slått til ennå. Dødballene hans er for dårlige, chippasnigene hans er uten mål og mening, og hvorfor MÅ han skyte med bredsiden HVER gang??? Tunnelen er et pluss, men det hjelper så lite.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on April 21, 2012, 20:39:21 PMVed å lyve til media? Hva med å være dønn ærlig?

"Vi har ikke vært gode så langt i år. I dag så vi fremgang, og vi håper og tror den vil fortsette, men vi er fortsatt et godt stykke unna der vi vil være. Nå håper vi at supporterne er med mot VIF og støtter oss gjennom en litt tung periode. Vi har troen på at vi vil komme oss igjennom denne perioden og levere både spill og resultater som vi og våre supportere kan være stolte av. Jeg mener iallefall at vi tok et steg i riktig retning i dag og med publikums støtte ønsker vi å ta enda et mot Vålerengen"

Ville spillerne blitt knust av noe sånt? Jeg syns det er idiotisk å snakke piss om at man spiller bra, hvis vi ikke gjorde det, fordi spillerne skal få seg en boost. Det er ikke 10-åringer vi snakker om her. Jeg tror verken de blir ødelagt av å høre at selv om de viste en positiv utvikling så var det ennå ikke bra nok eller at de tror på Skarsfjord når han sier at vi spilte bra.

Vi tapte tross alt mot et lag hvis hovedtrener er misfornøyd med eget spill.

Snakke piss? Du har ikke en gang sett kampen såvidt jeg skjønte?
Vel var det mye langballer,men det var stor fremgang fra kampen mot Godset. Virkelig. Både defensivt og offensivt. Tom hatobjekt nr. 2 Grorud hadde en del fine inntredener.

Så Grundhaug kan ikke være misfornøyd med eget spill fordi vi spilte en god defensiv kamp, eller MÅ de ha vært dårlige offensivt mot oss?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on April 21, 2012, 20:52:45 PM
Jeg sier ikke at han skal være forbannet. Det tror jeg ikke vil hjelpe. Men han bør være ærlig med omgivelsene, og de han trenger støtte fra mot Vålerengen. Innrømme at vi sliter, påpeke at vi har tatt steg, men igjen innrømme at vi fortsatt er et stykke unna der vi vil være. Da er det i mine øyne mye lettere å be om støtte fra supporterne enn når du står og serverer virkelighetsfjernt svada i media.

Og jeg tror ikke spillerne får den voldsomme positive påvirkningen av at Skarsfjord sier ting som ingen er enige i til media.


Han kan da tross alt gi mer detaljerte og evt. Korrigerendere detaljer innad i gruppen, uten å gi de i media, eller går ikke det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on April 21, 2012, 22:05:21 PM
http://fotball.bt.no/england/article233410.ece

Mikroskopiske forskjeller mellom lagene, sier Skarsfjord. Han om det. Selv det var klart bedre enn i sist kamp, synes jeg at Brann falt gjennom på flere viktige områder. Og at det i noen perioder i andre omganger nærmest var teleskopiske forskjeller.

Ellers synd med Hassan. Ser at flere synes det er like greit, men jeg synes han var en av Brann sine bedre spillere. Og at det ikke burde stått mellom han og Barmen i neste kamp, men de to sammen. For Brann var bedre med Hassan enn uten i kveld.

Ja, det er selvfølgelig synd, Hassan er en rutinert og bra spiller som jeg gjerne ville hatt i midtbanen vår, men Rodolph er vel klar til neste kamp heldigivis.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Hansakongen on April 22, 2012, 01:54:14 AM
Quote from: Yngve on April 22, 2012, 00:58:41 AM


Elles må eg seia at politi og securitas på Gamlå er noko av det mest patetiske eg har vore borti.

Total mangel på forståing for foppakultur.


Er helt enig med deg i det vi som var i haugesund og så kampen og hvordan vakt holdet reagerte på diverse sanger mellom borte tribunen og nabo tribunen hvor det sett en liten gruppe i rødt. Med en gang vi sang reis opp vist du e på brann, tok det ikke mange sekundene før vakten var på plass og ba oss sette oss ned igjen tragisk spør du meg, slik holdt de på hele kampen igjennom uansett hvilken sang som gikk.


Ja, de vaktene fikk ikke sett mye på kampen for å si det sånn. Det kunne også vært løst på den måten at de få sjelene det var snakk om som insisterte å stå kunne kommet over til oss. Vi hadde det ikke akkurat trangt på bortefeltet, men de fikk ikke lov selv om de spurte.

Ellers er det flott å se at ressursmangelen i politiet ser ut til å være et tilbakelagt stadium...
Rød makt på Hansa

Nixon

Men apropos vaktholdet. Og mange vil sikkert være uenige med meg. Men jeg synes det var greit at de plukket ut han som fyrte opp blussen ved kampstart. Nå får i alle fall Brann en adresse å sende NFF-regningen til.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Ja, her får du uenig nr.1.
Slik jeg så det fra tv'en lå det blusset fint på bakken, og kunne ikke skadet noen. Forståelse er et fremmedord for politiet, det vet jeg. Gi han en liten bot, og så la mannen få se ferdig kampen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Nå lå ikke blusset hele tiden på bakken, det ble også holdt opp. Men jeg sier ikke at han ikke skulle fått sett kampen ferdig. Det burde han fått lov til. Det jeg er opptatt av er at ikke Brann skal måtte betale for slikt.
Rød makt på Hansa

FHK

April 22, 2012, 08:28:46 AM #365 Last Edit: April 22, 2012, 08:33:44 AM by FHK
Quote from: Hansakongen on April 22, 2012, 01:54:14 AM
Quote from: Yngve on April 22, 2012, 00:58:41 AM


Elles må eg seia at politi og securitas på Gamlå er noko av det mest patetiske eg har vore borti.

Total mangel på forståing for foppakultur.


Er helt enig med deg i det vi som var i haugesund og så kampen og hvordan vakt holdet reagerte på diverse sanger mellom borte tribunen og nabo tribunen hvor det sett en liten gruppe i rødt. Med en gang vi sang reis opp vist du e på brann, tok det ikke mange sekundene før vakten var på plass og ba oss sette oss ned igjen tragisk spør du meg, slik holdt de på hele kampen igjennom uansett hvilken sang som gikk.


Nå er det nå slik at bortesupportere ikke har tillatelse å komme på hjemmetribunen med bortelagseffekter. Det jeg så fra F feltet var flagging, synging, hopping o.l... Dette kan og er utrolig provoserende for personer rundt som kommer på kampen og heier på hjemmelaget. I utgangspunktet skulle alle disse personene blitt bortvist fra tribunen. Så selvfølgelig skulle vaktene hindre dette! Sitter du som bortesupporter på hjemmetribunen skal og bør du fint sitte i ro å se på kampen som en nøytral tilskuer. Hadde dette skjedd på min side og der jeg satt hadde det fort blitt ampert..

Enig i at det var latterlig at disse ikke kunne blitt overført til borteseksjonen.

Svakt av securitas å ikke klare å plukke bort dette blusset som ble fyrt opp, FØR det skjedde! Og ja, blusset ble først holdt opp før vaktene kom til og da ble det lagt ned.

---

Ellers takk for kampen og får håpe for deres skyld at Skarsfjord snart er ett tilbakelagt stadiet.. Får mareritt av den fyren, og han gjør nøyaktig det samme med dere som han gjorde med oss! Trist å se på! Ellers, Mjelde må være glad som fikk fullført denne kampen, fytti for noen taklinger han fyren kom med.. Strake bein og knotta først!

Ellers2: Kjempestemning på tribunen og godt liv fra dere! Morsom kamp! :)

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on April 22, 2012, 07:31:48 AM
Nå lå ikke blusset hele tiden på bakken, det ble også holdt opp. Men jeg sier ikke at han ikke skulle fått sett kampen ferdig. Det burde han fått lov til. Det jeg er opptatt av er at ikke Brann skal måtte betale for slikt.


Okei, det Så ikke jeg. Uansett er jeg i mot at ting skal være så farlig i Norge, og bluss er en av disse tingene. Blir det hevet, enten på banen eller mot andre sipportere er det en ting, men det har jeg sldri hørt om i norsk fotball.
Jeg mener dog at Brann bør ta seg råd til et par sånne bøter, så lenge det er snakk om såpass lite. Bedre det enn at de får råd til en lønnsforhøyelse for Skarsfjord.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: FHK on April 22, 2012, 08:28:46 AM
Quote from: Hansakongen on April 22, 2012, 01:54:14 AM
Quote from: Yngve on April 22, 2012, 00:58:41 AM


Elles må eg seia at politi og securitas på Gamlå er noko av det mest patetiske eg har vore borti.

Total mangel på forståing for foppakultur.


Er helt enig med deg i det vi som var i haugesund og så kampen og hvordan vakt holdet reagerte på diverse sanger mellom borte tribunen og nabo tribunen hvor det sett en liten gruppe i rødt. Med en gang vi sang reis opp vist du e på brann, tok det ikke mange sekundene før vakten var på plass og ba oss sette oss ned igjen tragisk spør du meg, slik holdt de på hele kampen igjennom uansett hvilken sang som gikk.

Svakt av securitas å ikke klare å plukke bort dette blusset som ble fyrt opp, FØR det skjedde! Og ja, blusset ble først holdt opp før vaktene kom til og da ble det lagt ned.


Det er absolutt ikke svakt av securitas. Bluss får man inn hvis man vil, med mindre man skal strippe helt ned i undikken.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

FKH hadde 4750 billetter til egne fans denne kampen. Og til tross for at Brann-fansen tok et hundretalls av disse, var det ikke utsolgt før her forleden. Med andre ord er det grunn til å tro at FKH neppe hadde solgt mer enn 5-6000 til egne fans, om det hadde vært plass til det. Da snakker vi om en etterspørsel på 111-126 % av tilbudet. Vi selv var kanskje 350-400 der nede, og hadde sikkert kunne solgt 600-700 billetter hvis vi hadde fått det - og ikke omtrent alle billetter var tilknyttet organisert tur. Det var tross alt lørdagskamp. Da snakker vi om en etterspørsel på 240-280 % av tilbudet på den delen. Og når forholdet tilbud/etterspørsel er så forskjellig på hjemmedelen og bortedelen, blir det nødvendigvis slik at bortefansen kjøper seg inn på seksjoner der de ikke bør være.

På den annen side forstår jeg selvsagt at FKH ikke vil gi mer enn de 250 de må til Brann, når de vet at de selger ut de 4750 resterende til sine egne. Det er helt greit. Men da må man også godta risken med at Brann-fans kjøper andre steder enn de bør. FKH bør være glade for at disse tross alt kjøpte billetter helt inntil bortetribunen og også ganske så samlet, og ikke innimellom hvorsomhelst ellers.

Strengt tatt burde det vært en regel som sa at bortelaget kan kreve 5 % av kapasiteten (slik som nå), men likevel inntil 500 hvis det er behov for det. Med andre ord; klubber med stadioner mindre enn 10000 må finne seg i at det til enkelte kamper med stor etterspørsel fra bortelaget, må gi mer enn 5 % billettene fra seg. Vi ser at AaFK gjør det mot MFK, selv om de lett hadde solgt ut 95 % av kapasiteten mot egne. Vi ser også at Ulf gjør det mot Viking, og vi ser at LSK gjør det mot VIF.
Legg ned hele klubben!

FHK

Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2012, 08:49:58 AM
FKH hadde 4750 billetter til egne fans denne kampen. Og til tross for at Brann-fansen tok et hundretalls av disse, var det ikke utsolgt før her forleden. Med andre ord er det grunn til å tro at FKH neppe hadde solgt mer enn 5-6000 til egne fans, om det hadde vært plass til det. Da snakker vi om en etterspørsel på 111-126 % av tilbudet. Vi selv var kanskje 350-400 der nede, og hadde sikkert kunne solgt 600-700 billetter hvis vi hadde fått det - og ikke omtrent alle billetter var tilknyttet organisert tur. Det var tross alt lørdagskamp. Da snakker vi om en etterspørsel på 240-280 % av tilbudet på den delen. Og når forholdet tilbud/etterspørsel er så forskjellig på hjemmedelen og bortedelen, blir det nødvendigvis slik at bortefansen kjøper seg inn på seksjoner der de ikke bør være.

På den annen side forstår jeg selvsagt at FKH ikke vil gi mer enn de 250 de må til Brann, når de vet at de selger ut de 4750 resterende til sine egne. Det er helt greit. Men da må man også godta risken med at Brann-fans kjøper andre steder enn de bør. FKH bør være glade for at disse tross alt kjøpte billetter helt inntil bortetribunen og også ganske så samlet, og ikke innimellom hvorsomhelst ellers.

Strengt tatt burde det vært en regel som sa at bortelaget kan kreve 5 % av kapasiteten (slik som nå), men likevel inntil 500 hvis det er behov for det. Med andre ord; klubber med stadioner mindre enn 10000 må finne seg i at det til enkelte kamper med stor etterspørsel fra bortelaget, må gi mer enn 5 % billettene fra seg. Vi ser at AaFK gjør det mot MFK, selv om de lett hadde solgt ut 95 % av kapasiteten mot egne. Vi ser også at Ulf gjør det mot Viking, og vi ser at LSK gjør det mot VIF.


Selvfølgelig skal dere få kjøpe ekstra billetter å sitte på hjemmetribunen, det sier jeg ikke noe i mot, MEN da må dere også ta hensyn og tåle at vaktene gir dere beskjed at slik oppførsel er uønsket, og ja jeg er glad for at dere hvertfall kjøper på F feltet! Ps forhåpentligvis blir det bedre neste år :)

Hos hos står det rett og slett på fasilitetene, vi har ikke mulighet til å tilby flere billetter, det vil gå ut over sikkerheten slik vi så første året.

Det er derfor FKH har søkt om å få lov til å ha 6200 tilskuere og ikke 6600 som de i utgangspunktet har mulighet til å få. Rett og slett fordi vi ikke har kapasitet til å gi dere mer enn litt over 300 billetter slik stadion ser ut i dag.

Northside

Rimelig firkantet holdning å ikke la de som stod rett utenfor bortefeltet komme over til oss. "Utsolgt" og "fullt bortefelt" var forklaringen. Godt mulig det, men vi hadde da virkelig plass til 200 til på det feltet!

Hadde det ikke vært for storskjemen ville det vært vanskelig å se denne kampen. Hater virkelig løpebaner!

God stemning på tribunen, det må være det positive. Litt synd vi skal ha selværklert supporterpoliti som skal forklare alt og alle hva som er lov å synge og hva som ikke er lov å synge.
"Vi kaster stein på Haugesund sin buss" er noe som skjedde for godt over 10år siden. Ikke særlig stilig å skade noen, men må da gå an å plage Haugesund litt med en slik sang når vi vet den episoden plager de noe sykt.
Kanskje det er viktigere å kosedrikke med motstanderen fremfor å hetse litt, ikke vet jeg.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on April 22, 2012, 09:12:49 AM
Rimelig firkantet holdning å ikke la de som stod rett utenfor bortefeltet komme over til oss. "Utsolgt" og "fullt bortefelt" var forklaringen. Godt mulig det, men vi hadde da virkelig plass til 200 til på det feltet!

Hadde det ikke vært for storskjemen ville det vært vanskelig å se denne kampen. Hater virkelig løpebaner!

God stemning på tribunen, det må være det positive. Litt synd vi skal ha selværklert supporterpoliti som skal forklare alt og alle hva som er lov å synge og hva som ikke er lov å synge.
"Vi kaster stein på Haugesund sin buss" er noe som skjedde for godt over 10år siden. Ikke særlig stilig å skade noen, men må da gå an å plage Haugesund litt med en slik sang når vi vet den episoden plager de noe sykt.
Kanskje det er viktigere å kosedrikke med motstanderen fremfor å hetse litt, ikke vet jeg.

"Stein på Haugesund sin buss"... er vel like mye hets mot oss sjøl. Ikke mye å skryte av.
Legg ned hele klubben!

FHK

Quote from: Northside on April 22, 2012, 09:12:49 AM
Rimelig firkantet holdning å ikke la de som stod rett utenfor bortefeltet komme over til oss. "Utsolgt" og "fullt bortefelt" var forklaringen. Godt mulig det, men vi hadde da virkelig plass til 200 til på det feltet!


Du var der ikke i forfjor da det var 200 mer der inne?  :o

Men enig, det burde blitt gjort på en helt annen måte, de var ikke mer enn ett par 20-30 stk! Blir bedre neste år, da fjernes også stolene der!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on April 22, 2012, 02:13:03 AM
Quote from: krakra on April 21, 2012, 20:52:45 PM
Jeg sier ikke at han skal være forbannet. Det tror jeg ikke vil hjelpe. Men han bør være ærlig med omgivelsene, og de han trenger støtte fra mot Vålerengen. Innrømme at vi sliter, påpeke at vi har tatt steg, men igjen innrømme at vi fortsatt er et stykke unna der vi vil være. Da er det i mine øyne mye lettere å be om støtte fra supporterne enn når du står og serverer virkelighetsfjernt svada i media.

Og jeg tror ikke spillerne får den voldsomme positive påvirkningen av at Skarsfjord sier ting som ingen er enige i til media.


Han kan da tross alt gi mer detaljerte og evt. Korrigerendere detaljer innad i gruppen, uten å gi de i media, eller går ikke det?
Klart han kan, men det er da irrelevant. Jeg bryr meg om hvilke signaler han sender utad.når han sier seg fornøyd med en svak kamp som vi tapte.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on April 22, 2012, 02:08:55 AM
Quote from: krakra on April 21, 2012, 20:39:21 PM
Ved å lyve til media? Hva med å være dønn ærlig?

"Vi har ikke vært gode så langt i år. I dag så vi fremgang, og vi håper og tror den vil fortsette, men vi er fortsatt et godt stykke unna der vi vil være. Nå håper vi at supporterne er med mot VIF og støtter oss gjennom en litt tung periode. Vi har troen på at vi vil komme oss igjennom denne perioden og levere både spill og resultater som vi og våre supportere kan være stolte av. Jeg mener iallefall at vi tok et steg i riktig retning i dag og med publikums støtte ønsker vi å ta enda et mot Vålerengen"

Ville spillerne blitt knust av noe sånt? Jeg syns det er idiotisk å snakke piss om at man spiller bra, hvis vi ikke gjorde det, fordi spillerne skal få seg en boost. Det er ikke 10-åringer vi snakker om her. Jeg tror verken de blir ødelagt av å høre at selv om de viste en positiv utvikling så var det ennå ikke bra nok eller at de tror på Skarsfjord når han sier at vi spilte bra.

Vi tapte tross alt mot et lag hvis hovedtrener er misfornøyd med eget spill.
Fikk sett kampen til slutt og det var kjipe saker. Skjønner godt at Grindhaug var misfornøyd selv om de var bedre enn oss. Hvis man er fornøyd med noe sånt har man ikke rare forventningene. Det er et greit steg fremover, men laaaaangt unna der vi skal være. Skarsfjord fremtår som vi nesten er i mål

kabelmann

Quote from: SK on April 21, 2012, 21:14:05 PM


Knut Langeland formulerer i dagens BT det jeg mente på en litt bedre måte:

"Skal vi tro Rune Skarsfjord, var det kan hende til og med toppnivået vi så i går. "En kjempekamp", kalte Brann-treneren prestasjonen. Da er det sannelig grunn til å stålsette seg for det middelmådige."

Forøvrig en kommentar som bør leses i sin helthet. Treffende.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on April 22, 2012, 09:47:23 AM
Quote from: SK on April 21, 2012, 21:14:05 PM


Knut Langeland formulerer i dagens BT det jeg mente på en litt bedre måte:

"Skal vi tro Rune Skarsfjord, var det kan hende til og med toppnivået vi så i går. "En kjempekamp", kalte Brann-treneren prestasjonen. Da er det sannelig grunn til å stålsette seg for det middelmådige."

Forøvrig en kommentar som bør leses i sin helthet. Treffende.


Langeland kan ikke være seg selv for tiden. Han (Langeland altså) presterer jo mye bedre enn forventet!
Legg ned hele klubben!

krakra

Lars Grorud avslører Branns plan

" Vi visste at Haugesund ville presse høyt. Planen vår var å drepe deres entusiasme med å slå langt over dem, og ikke la dem få brudd i midtbanen. Det fungerte, og vi kriget bra. Det er tungt å sitte igjen med null poeng, sier dagens Brann-kaptein Lars Grorud."

Samtidig kan man lese Bakkerud forklare andrelagets plan i kveld:

" - Vi skal forsøke å styre kampen gjennom å spille vårt eget spill. Jeg forventer at vi er entusiastiske, pu hugget i 90 minutter, og jeg vil at vi skal tørre å utfordre motstanderen, sier treneren."

Belfort

Aldri i min tid har jeg vært enig med Langeland!  Denne artikkelen kommer dessverre ingen på stadion til og kjenne seg igjen i men han har så rett så rett

aleksanderhjelleseth

bakkerud vs. skarsfjord. kanskje de skal bytte plass?

Northside

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 22, 2012, 10:59:21 AM
bakkerud vs. skarsfjord. kanskje de skal bytte plass?


Hvor kan man trykke "liker"?

Er det noe jeg hater så er det når Brann legger opp spillet etter hvordan motstanderen spiller. Litt smart skal man være i forkant av kampene, men Brann er en storklubb i Norge. Det er våre motstandere som skal frykte oss og legge opp deres spill etter hvordan vi gjør det!
Vi skal ikke satse på å forsvare oss mot alle middelmådige klubber i Norge!!!

osoerli

Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2012, 08:49:58 AM
FKH hadde 4750 billetter til egne fans denne kampen. Og til tross for at Brann-fansen tok et hundretalls av disse, var det ikke utsolgt før her forleden. Med andre ord er det grunn til å tro at FKH neppe hadde solgt mer enn 5-6000 til egne fans, ....


Eg var i bilettbua mindre enn 10 minutt før kampstart og då hadde ho framleis ein liten bunke, kanskje 10-20 ståbillettar igjen.  Så eg er jammen ikkje sikker på om kampen vart utselt.  Det må i tilfelle vore heilt  på grensa.  Så FKH har neppe potensiale til å selja over 5000 til eigne fans i særleg mange kampar over ein sesong, om nokon i det heile.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

FHK

Quote from: osoerli on April 22, 2012, 13:55:26 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2012, 08:49:58 AM
FKH hadde 4750 billetter til egne fans denne kampen. Og til tross for at Brann-fansen tok et hundretalls av disse, var det ikke utsolgt før her forleden. Med andre ord er det grunn til å tro at FKH neppe hadde solgt mer enn 5-6000 til egne fans, ....


Eg var i bilettbua mindre enn 10 minutt før kampstart og då hadde ho framleis ein liten bunke, kanskje 10-20 ståbillettar igjen.  Så eg er jammen ikkje sikker på om kampen vart utselt.  Det må i tilfelle vore heilt  på grensa.  Så FKH har neppe potensiale til å selja over 5000 til eigne fans i særleg mange kampar over ein sesong, om nokon i det heile.


Det går da kanskje på markedsføringen? De går ut 2-3 dager før kamp og sier det er utsolgt. Vi kunne nok fint solgt en 1000 billetter til om FKH markedsførte for muligheten til det. Kampen var utsolgt og mtp været i går og dagen så er det nok lite attraktivt å stå i kø for å KANSKJE kunne få seg en billett som ikke er blitt hentet..

Nixon

Quote from: FHK on April 22, 2012, 14:33:47 PMDet går da kanskje på markedsføringen? De går ut 2-3 dager før kamp og sier det er utsolgt.


Flashback!

Det var tider da dette var et problem også her i Bergen...
Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


psv-hasund

Quote from: Nixon on April 22, 2012, 07:06:13 AM
Men apropos vaktholdet. Og mange vil sikkert være uenige med meg. Men jeg synes det var greit at de plukket ut han som fyrte opp blussen ved kampstart. Nå får i alle fall Brann en adresse å sende NFF-regningen til.

Han som ble plukket ut var ikke samme som tente blusset. Blusset ble tent og kastet på bakken så plukket han som vaktene tok opp blusset en kort stund. Skaden var vel allerede skjedd når en annen tente blusset. Ikke sikker på om det er riktig å sende hele regningen til han som ble tatt.

Som en annen påpeker, bra å se at penge krisen i politiet må være over.


Nixon

Quote from: psv-hasund on April 22, 2012, 20:34:26 PMHan som ble plukket ut var ikke samme som tente blusset. Blusset ble tent og kastet på bakken så plukket han som vaktene tok opp blusset en kort stund. Skaden var vel allerede skjedd når en annen tente blusset. Ikke sikker på om det er riktig å sende hele regningen til han som ble tatt.


Ja, jeg stod rett bak og lurte på om han som plukket opp blusset og holdt det hadde hatt det med seg inn på tribunen. Han virket ikke akkurat som en blussmann for å si det sånn i dressen sin. Og det endrer jo saken litt for akkurat han.

Men da må det jo være en skikkelig tøffing av en supporter som tenner på en bluss og kaster den direkte på betongen...

Får håpe det kan bli endringer i reglene slik at det kan være lov å blusse i kontrollerte former. Det kan jo gjøres så enkelt at alle baner har bluss-soner på hjemme- og bortetribunene; f.eks. foran, bak, i trappene, eller på sidene. Man gjemmer ikke blussene i kroppens hulrom, men gir beskjed når man kommer. Og så er det f.eks. bare lov å blusse ved innmarsj og kampslutt.
Rød makt på Hansa

krakra

Det er vel mulig for klubbene å søke om å få ha pyro på enkeltkamper?

hansastril

Forsetter litt på klaging mot vakter på Gamlo eg. Vi var en gjeng på rundt 15-20 stk som sto på ståplassene på kortsiden, ca 50 meter ifra banen eller noe. Ca 5 minutter inn i kampen kom det en vakt og sa at hun skulle ta oss bort til borte "svingen" fordi vi bråkte for mye. Det ble vi møtt med sinte lekepoliti fjes og ble fortalt at vi ikke fikk komme inn, stilte oss opp på den lille haugen som var bak gjerdet. Fikk kanskje stå der i 10 minutter før politiet kom å førte oss vekk. Mistet rundt et kvarter av kampen på tull og idioti. Etterpå fikk vi personlig barnevakt med politiet på hurtigtast. Det var kun synging det gikk i, men siden vi gikk i rødt blir vi stemplet som kriminelle. Veldig kjedlig og utrolig frustrerendes.
Stolt og kry

Gulløl

Det er ingen plass i Norge Brann supportere blir møtt med mer sikkerhetshysteri en i Haugesund. Virket som det har "tiltet en del" i den byen av en eller annen grunn. Om det har med en murstein å gjøre i forrige årtusen vet jeg ikke men noe rart er det. En kan ikke drive å trakassere helt vanlige folk på den måten.
Håper de synes det var verdt "innsatsen", det mest kriminelle som skjedde var vel et par tre bluss som ble fyrt av. Hadde nok ikke skjedd en tødel mer om politiet hadde tatt helt helgefri. God bedring.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


stig

Vi skal i hvertfall ta det videre med rette innstanser om vakter og annet. Som jeg skrev på forhånd så misliker tydeligvis Haugesund oss Bergensere og behandler oss deretter. Merksnodig syns jeg. Vi blir jo behandlet bra andre steder i Norge, og da er vi gjerne mange flere.
Nettsideansvarlig

Go Up