• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

FKH-Brann, lørdag 21 april kl.18.00 (5 runde)

Started by Gulløl, February 29, 2012, 12:57:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

Quote from: Klaus_Brann on April 18, 2012, 23:43:00 PM
Quote from: StuckedPaaOstlandet on April 18, 2012, 17:17:43 PM
Leciejewski - Sævarsson, Korcsmár, Grorud, Demir - El Fakiri, Nordkvelle - Askar, Haugen, Bentley - Ojo.

Ser greit ut, men vil heller ha Barmen inn sentralt for Fakiri, må han score dobbel hattrick mot Haugesund for å få starte?


Heller Barmen inn for Kvelle, Barmen har brent mange sjanser, og det maalet han fikk var mer heldig enn dyktig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

BillyBolle

Hvis det er noen som sitter med en ekstra billett til bortefeltet så er jeg interessert. Reiser privat, så hadde vært greit å kunne kjøpe billett uten hele "båtpakken". Har partoukort og er medlem av Bataljonen om det skulle ha noe betydning.  ;)

Gulløl

April 19, 2012, 10:49:53 AM #153 Last Edit: April 19, 2012, 11:37:25 AM by Gulløl
Quote from: BillyBolle on April 19, 2012, 09:24:59 AM
Hvis det er noen som sitter med en ekstra billett til bortefeltet så er jeg interessert. Reiser privat, så hadde vært greit å kunne kjøpe billett uten hele "båtpakken". Har partoukort og er medlem av Bataljonen om det skulle ha noe betydning.  ;)

.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

domrot

Jeg skulle gjerne også hatt tak i to billetter, men svaret fra Brannbutikken er at disse uansett vil koste 700 selv om det viser seg at de ikke klarer å selge ut båtpakken, av hensyn til Bataljonen.

For meg virker det som en uting at Bataljonen har en tendens til påtvinge organiserte turer fremfor turer i privat regi (som for eksempel i forbindelse med cupfinalebilletter mot båttur til Stavanger). Det finnes en haug med grunner til at mange ikke vil eller kan delta på disse turene.

Gulløl

April 19, 2012, 11:20:02 AM #155 Last Edit: April 19, 2012, 11:22:19 AM by Gulløl
Enda en mulighet å få kjøpt billett. Hør med Chess om du har abbonement der, de selger 2 billetter for prisen av 1 (ståplassbilletter). De er beregnet for HFK supportere, men de kan vel ikke kontrollere det. Kan vist sende inn en SMS for å få kjøpt billetter. De snakker om det i dette radioinnslaget. Klikk på Sportsbaren 18 april.
http://www.radio102.no/2012/04/sportsbaren-18april-21m-25s/
I dette innslaget snakker de også om Brann supportere på hjemmetribunene, klesdrakt osv. Til og med den gamle brosteinen får oppmerksomhet, den glemmer de aldri. Og så håper de at Austin er skadet i 3 uker, den kommentaren kunne de spart seg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on April 19, 2012, 11:20:02 AM
Enda en mulighet å få kjøpt billett. Hør med Chess om du har abbonement der, de selger 2 billetter for prisen av 1 (ståplassbilletter). De er beregnet for HFK supportere, men de kan vel ikke kontrollere det. Kan vist sende inn en SMS for å få kjøpt billetter. De snakker om det i dette radioinnslaget. Klikk på Sportsbaren 18 april.
http://www.radio102.no/2012/04/sportsbaren-18april-21m-25s/
I dette innslaget snakker de også om Brann supportere på hjemmetribunene, klesdrakt osv. Til og med den gamle brosteinen får oppmerksomhet, den glemmer de aldri. Og så håper de at Austin er skadet i 3 uker, den kommentaren kunne de spart seg.



Jeg gidder ikke høre på fjaset, men regner med at de også hevder at vi har vært et fiaskolag de siste tiårene... I motsetning til dem, selvsagt.... Og at de skal ta over hegemoniet som vestlandets storklubb, osv.
Legg ned hele klubben!

FHK

Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2012, 11:59:41 AM
Quote from: Gulløl on April 19, 2012, 11:20:02 AM
Enda en mulighet å få kjøpt billett. Hør med Chess om du har abbonement der, de selger 2 billetter for prisen av 1 (ståplassbilletter). De er beregnet for HFK supportere, men de kan vel ikke kontrollere det. Kan vist sende inn en SMS for å få kjøpt billetter. De snakker om det i dette radioinnslaget. Klikk på Sportsbaren 18 april.
http://www.radio102.no/2012/04/sportsbaren-18april-21m-25s/
I dette innslaget snakker de også om Brann supportere på hjemmetribunene, klesdrakt osv. Til og med den gamle brosteinen får oppmerksomhet, den glemmer de aldri. Og så håper de at Austin er skadet i 3 uker, den kommentaren kunne de spart seg.


Og at de skal ta over hegemoniet som vestlandets storklubb, osv.


Ser ikke problemet? Selvfølelig trenger vi supportere ett mål! Vi er fremdeles en av de små, som får utrolig mye til med liten lommebok. Vi drømmer selvsagt om seriegull, best i vest og å en gang bli vestlandets storklubb. Morsomt å se hvor sure dere blir på dette.. Er dere virkelig nervøse? Husk, dere har HELT andre økonomiske muligheter per i dag enn vi kommer til å få på mange år, om vi en gang kommer til å få det.

Vi er best i vest, og slik skal det alltid være!  :o

Northside

Quote from: tormoddf on April 19, 2012, 10:58:06 AM
Jeg skulle gjerne også hatt tak i to billetter, men svaret fra Brannbutikken er at disse uansett vil koste 700 selv om det viser seg at de ikke klarer å selge ut båtpakken, av hensyn til Bataljonen.

For meg virker det som en uting at Bataljonen har en tendens til påtvinge organiserte turer fremfor turer i privat regi (som for eksempel i forbindelse med cupfinalebilletter mot båttur til Stavanger). Det finnes en haug med grunner til at mange ikke vil eller kan delta på disse turene.


Ser ikke problemet med at Bataljonen har billetter bundet opp mot båtturen. Hvordan skal man ellers kunne organisere turer når man ikke kan garantere billett?

Halvparten av kvoten på bortefeltet er på det "åpne" markedet, og andre halvdelen til båten. Bataljonen ville solgt de siste 50 billettene lett, men av en eller annen grunn ønsker Brann selv å ruge på disse 50 billettene helt til det gjenstår under 1 uke til kampstart.

At du ikke har klart å skaffe deg en billett uten båt-tvang er kun din egen feil. Ikke akkurat vanskelig å få billett til denne kampen.

Ingen som ble tvunget til å være med båten til Stavanger for å få cupfinalebillett. Kun en medlemsfordel for de som gjerne ønsket å være garantert billett til finalen, allerede før kvarten var spilt!

domrot

Quote from: Northside on April 19, 2012, 12:24:34 PMHalvparten av kvoten på bortefeltet er på det "åpne" markedet, og andre halvdelen til båten.

Er det riktig? Tallene som er nevnt tidligere i tråden gir heller inntrykk av at det er mer enn dobbelt så mange billetter til båt sammenlignet med løssalg. Jeg har ikke fasiten på det.

Quote from: Northside on April 19, 2012, 12:24:34 PM
At du ikke har klart å skaffe deg en billett uten båt-tvang er kun din egen feil. Ikke akkurat vanskelig å få billett til denne kampen.

Er grunnene til at jeg ikke har billett ennå veldig relevant for problemstillingen? Billettene er ikke solgt ut, og ifølge det jeg blir fortalt vil de ikke bli lagt ut til løssalg selv om de ikke klarer å selge alle ut som båtpakke. I så fall kan man risikere at tribunene ikke blir fylt opp selv om det er nok folk som ønsker å dra. Forstå det den som kan.

Hvis jeg er feilinformert ser jeg gjerne at noen kan avkrefte dette.


Quote from: Northside on April 19, 2012, 12:24:34 PMIngen som ble tvunget til å være med båten til Stavanger for å få cupfinalebillett. Kun en medlemsfordel for de som gjerne ønsket å være garantert billett til finalen, allerede før kvarten var spilt!

Poenget var bare at det IKKE er en medlemsfordel, partoutkortfordel, ansiennitetsfordel eller noe annet universelt tilgjengelig. Om man bor i Stavanger, eller av en eller annen grunn ikke vil eller kan delta på båtturen, så får man ikke den fordelen selv om man skal på kampen. Jeg forstår at Bataljonen har behov for å lokke folk på organiserte turer, men man skal også være forsiktig så det ikke blir en klubb for en bestemt undergruppe av supporterne.

Northside

QuoteEr det riktig? Tallene som er nevnt tidligere i tråden gir heller inntrykk av at det er mer enn dobbelt så mange billetter til båt sammenlignet med løssalg. Jeg har ikke fasiten på det.
QuoteEr grunnene til at jeg ikke har billett ennå veldig relevant for problemstillingen? Billettene er ikke solgt ut, og ifølge det jeg blir fortalt vil de ikke bli lagt ut til løssalg selv om de ikke klarer å selge alle ut som båtpakke. I så fall kan man risikere at tribunene ikke blir fylt opp selv om det er nok folk som ønsker å dra. Forstå det den som kan.

Hvis jeg er feilinformert ser jeg gjerne at noen kan avkrefte dette.


Når du åpenbart klager på at de siste billettene er bundet opp mot båten slik at du ikke får billett, så er det vel relevant når "vanlige" billetter akkurat ble solgt ut i et rekordlavt tempo for å være Haugesund borte?

Grunnen til at disse billettene ikke er solgt for lenge siden er at Brann ventet helt til Mandag denne uken med å legge ut billettene. Ikke alle som kan hive seg på en båttur til Stavanger sånn uten videre, derfor er det gjerne litt vanskeligere å selge disse billettene nå kontra når Bataljonen la tilsvarene billetter ut for salg for flere uker siden?

Siste er blitt diskutert en rekke ganger her inne før, men dette blir feil tråd.

krøvel vellevold

April 19, 2012, 13:40:07 PM #161 Last Edit: April 19, 2012, 13:46:07 PM by krøvel vellevold
Quote from: FHK on April 19, 2012, 12:11:15 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2012, 11:59:41 AM
Quote from: Gulløl on April 19, 2012, 11:20:02 AM
Enda en mulighet å få kjøpt billett. Hør med Chess om du har abbonement der, de selger 2 billetter for prisen av 1 (ståplassbilletter). De er beregnet for HFK supportere, men de kan vel ikke kontrollere det. Kan vist sende inn en SMS for å få kjøpt billetter. De snakker om det i dette radioinnslaget. Klikk på Sportsbaren 18 april.
http://www.radio102.no/2012/04/sportsbaren-18april-21m-25s/
I dette innslaget snakker de også om Brann supportere på hjemmetribunene, klesdrakt osv. Til og med den gamle brosteinen får oppmerksomhet, den glemmer de aldri. Og så håper de at Austin er skadet i 3 uker, den kommentaren kunne de spart seg.


Og at de skal ta over hegemoniet som vestlandets storklubb, osv.


Ser ikke problemet? Selvfølelig trenger vi supportere ett mål! Vi er fremdeles en av de små, som får utrolig mye til med liten lommebok. Vi drømmer selvsagt om seriegull, best i vest og å en gang bli vestlandets storklubb. Morsomt å se hvor sure dere blir på dette.. Er dere virkelig nervøse? Husk, dere har HELT andre økonomiske muligheter per i dag enn vi kommer til å få på mange år, om vi en gang kommer til å få det.

Vi er best i vest, og slik skal det alltid være!  :o


Vi er ikke sure eller nervøse for at dere sier dette. Vi bare humrer litt av de ville fantasiene deres. Selvsagt vil dere kunne være "best i vest" en og annen sesong. Men dere kommer aldri til å bli "vestlandets storklubb". Mulig du mener man blir "vestlandets storklubb" av at FKH blir nr. 6, mens Brann og Viking blir nr. 7 og 8. Men skal dere kunne kalle deres "Vestlandets storklubb" må det selvsagt mer til enn det. Og dere må jo også kunne omsette for mer - og ha flere tilskuere enn oss - for å kunne kalle dere en større klubb. Det kommer aldri noen gang til å skje! For øyeblikket er det vel fire klubber på Vestlandet som kan regnes som større enn FKH.
Legg ned hele klubben!

domrot

Quote from: Northside on April 19, 2012, 13:27:06 PM


Greit nok at Brann selv må ta ansvar for sin andel, men Bataljonen har fortsatt knyttet alle sine billetter (pluss noen av Brann sine) opp mot båtturen. Som Bataljonsmedlem som ønsker løssalgsbilletter synes jeg det er dumt. Det er mulig jeg ikke representerer flertallet, men jeg er åpenbart ikke alene.

HVIS det ikke er interesse for båtturen lenger burde Bataljonen i det minste gi Brann tillatelse til å legge de resterende billettene ut for løssalg i morgen ettermiddag/lørdag formiddag. Det er også hovedpoenget mitt, men jeg skjønner at det virker mer fristende å diskutere hva jeg har eller ikke har gjort for å få tak i billetter.


YadaYada

Quote from: tormoddf on April 19, 2012, 13:06:33 PM

Er grunnene til at jeg ikke har billett ennå veldig relevant for problemstillingen? Billettene er ikke solgt ut, og ifølge det jeg blir fortalt vil de ikke bli lagt ut til løssalg selv om de ikke klarer å selge alle ut som båtpakke. I så fall kan man risikere at tribunene ikke blir fylt opp selv om det er nok folk som ønsker å dra. Forstå det den som kan.

Hvis jeg er feilinformert ser jeg gjerne at noen kan avkrefte dette.


Enig i dette. Om de ikke får solgt ut båtturen så bør de siste billettene i det minste selges løse fra imorgen av. Vi kan ikke ende opp med 10% av de få billettene vi er blitt tildelt går i bosset.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

FHK

Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2012, 13:40:07 PM
Quote from: FHK on April 19, 2012, 12:11:15 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2012, 11:59:41 AM
Quote from: Gulløl on April 19, 2012, 11:20:02 AM
Enda en mulighet å få kjøpt billett. Hør med Chess om du har abbonement der, de selger 2 billetter for prisen av 1 (ståplassbilletter). De er beregnet for HFK supportere, men de kan vel ikke kontrollere det. Kan vist sende inn en SMS for å få kjøpt billetter. De snakker om det i dette radioinnslaget. Klikk på Sportsbaren 18 april.
http://www.radio102.no/2012/04/sportsbaren-18april-21m-25s/
I dette innslaget snakker de også om Brann supportere på hjemmetribunene, klesdrakt osv. Til og med den gamle brosteinen får oppmerksomhet, den glemmer de aldri. Og så håper de at Austin er skadet i 3 uker, den kommentaren kunne de spart seg.


Og at de skal ta over hegemoniet som vestlandets storklubb, osv.


Ser ikke problemet? Selvfølelig trenger vi supportere ett mål! Vi er fremdeles en av de små, som får utrolig mye til med liten lommebok. Vi drømmer selvsagt om seriegull, best i vest og å en gang bli vestlandets storklubb. Morsomt å se hvor sure dere blir på dette.. Er dere virkelig nervøse? Husk, dere har HELT andre økonomiske muligheter per i dag enn vi kommer til å få på mange år, om vi en gang kommer til å få det.

Vi er best i vest, og slik skal det alltid være!  :o


Vi er ikke sure eller nervøse for at dere sier dette. Vi bare humrer litt av de ville fantasiene deres. Selvsagt vil dere kunne være "best i vest" en og annen sesong. Men dere kommer aldri til å bli "vestlandets storklubb". Mulig du mener man blir "vestlandets storklubb" av at FKH blir nr. 6, mens Brann og Viking blir nr. 7 og 8. Men skal dere kunne kalle deres "Vestlandets storklubb" må det selvsagt mer til enn det. Og dere må jo også kunne omsette for mer - og ha flere tilskuere enn oss - for å kunne kalle dere en større klubb. Det kommer aldri noen gang til å skje! For øyeblikket er det vel fire klubber på Vestlandet som kan regnes som større enn FKH.


Leste du i det hele tatt innlegget mitt?

Uansett, Haugalandet har potensial både økonomisk og "tilskuermessig" så du skal ikke se bort i fra at vi er oppi der om 10-15 år, men det blir uansett bare spekulasjoner.

Og jeg, som supporter elsker å drømme!

krøvel vellevold

Quote from: FHK on April 19, 2012, 14:11:43 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2012, 13:40:07 PM
Quote from: FHK on April 19, 2012, 12:11:15 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2012, 11:59:41 AM
Quote from: Gulløl on April 19, 2012, 11:20:02 AM
Enda en mulighet å få kjøpt billett. Hør med Chess om du har abbonement der, de selger 2 billetter for prisen av 1 (ståplassbilletter). De er beregnet for HFK supportere, men de kan vel ikke kontrollere det. Kan vist sende inn en SMS for å få kjøpt billetter. De snakker om det i dette radioinnslaget. Klikk på Sportsbaren 18 april.
http://www.radio102.no/2012/04/sportsbaren-18april-21m-25s/
I dette innslaget snakker de også om Brann supportere på hjemmetribunene, klesdrakt osv. Til og med den gamle brosteinen får oppmerksomhet, den glemmer de aldri. Og så håper de at Austin er skadet i 3 uker, den kommentaren kunne de spart seg.


Og at de skal ta over hegemoniet som vestlandets storklubb, osv.


Ser ikke problemet? Selvfølelig trenger vi supportere ett mål! Vi er fremdeles en av de små, som får utrolig mye til med liten lommebok. Vi drømmer selvsagt om seriegull, best i vest og å en gang bli vestlandets storklubb. Morsomt å se hvor sure dere blir på dette.. Er dere virkelig nervøse? Husk, dere har HELT andre økonomiske muligheter per i dag enn vi kommer til å få på mange år, om vi en gang kommer til å få det.

Vi er best i vest, og slik skal det alltid være!  :o


Vi er ikke sure eller nervøse for at dere sier dette. Vi bare humrer litt av de ville fantasiene deres. Selvsagt vil dere kunne være "best i vest" en og annen sesong. Men dere kommer aldri til å bli "vestlandets storklubb". Mulig du mener man blir "vestlandets storklubb" av at FKH blir nr. 6, mens Brann og Viking blir nr. 7 og 8. Men skal dere kunne kalle deres "Vestlandets storklubb" må det selvsagt mer til enn det. Og dere må jo også kunne omsette for mer - og ha flere tilskuere enn oss - for å kunne kalle dere en større klubb. Det kommer aldri noen gang til å skje! For øyeblikket er det vel fire klubber på Vestlandet som kan regnes som større enn FKH.


Leste du i det hele tatt innlegget mitt?

Uansett, Haugalandet har potensial både økonomisk og "tilskuermessig" så du skal ikke se bort i fra at vi er oppi der om 10-15 år, men det blir uansett bare spekulasjoner.

Og jeg, som supporter elsker å drømme!


Ja du får nå bare drømme i vei. Det er ikke tilfeldigvis et Champions League-gull til FKH involvert i disse ville fantasiene dine også? Eller går din grense for realisme omtrent der?

Jeg vil hevde det er mer sannsynlig at Vard blir Haugesunds storklubb, enn at FKH blir Vestlandets storklubb. Men drømme skal du selvsagt få lov til...

Legg ned hele klubben!

FHK

Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2012, 15:27:52 PM
Quote from: FHK on April 19, 2012, 14:11:43 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2012, 13:40:07 PM
Quote from: FHK on April 19, 2012, 12:11:15 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 19, 2012, 11:59:41 AM
Quote from: Gulløl on April 19, 2012, 11:20:02 AM
Enda en mulighet å få kjøpt billett. Hør med Chess om du har abbonement der, de selger 2 billetter for prisen av 1 (ståplassbilletter). De er beregnet for HFK supportere, men de kan vel ikke kontrollere det. Kan vist sende inn en SMS for å få kjøpt billetter. De snakker om det i dette radioinnslaget. Klikk på Sportsbaren 18 april.
http://www.radio102.no/2012/04/sportsbaren-18april-21m-25s/
I dette innslaget snakker de også om Brann supportere på hjemmetribunene, klesdrakt osv. Til og med den gamle brosteinen får oppmerksomhet, den glemmer de aldri. Og så håper de at Austin er skadet i 3 uker, den kommentaren kunne de spart seg.


Og at de skal ta over hegemoniet som vestlandets storklubb, osv.


Ser ikke problemet? Selvfølelig trenger vi supportere ett mål! Vi er fremdeles en av de små, som får utrolig mye til med liten lommebok. Vi drømmer selvsagt om seriegull, best i vest og å en gang bli vestlandets storklubb. Morsomt å se hvor sure dere blir på dette.. Er dere virkelig nervøse? Husk, dere har HELT andre økonomiske muligheter per i dag enn vi kommer til å få på mange år, om vi en gang kommer til å få det.

Vi er best i vest, og slik skal det alltid være!  :o


Vi er ikke sure eller nervøse for at dere sier dette. Vi bare humrer litt av de ville fantasiene deres. Selvsagt vil dere kunne være "best i vest" en og annen sesong. Men dere kommer aldri til å bli "vestlandets storklubb". Mulig du mener man blir "vestlandets storklubb" av at FKH blir nr. 6, mens Brann og Viking blir nr. 7 og 8. Men skal dere kunne kalle deres "Vestlandets storklubb" må det selvsagt mer til enn det. Og dere må jo også kunne omsette for mer - og ha flere tilskuere enn oss - for å kunne kalle dere en større klubb. Det kommer aldri noen gang til å skje! For øyeblikket er det vel fire klubber på Vestlandet som kan regnes som større enn FKH.


Leste du i det hele tatt innlegget mitt?

Uansett, Haugalandet har potensial både økonomisk og "tilskuermessig" så du skal ikke se bort i fra at vi er oppi der om 10-15 år, men det blir uansett bare spekulasjoner.

Og jeg, som supporter elsker å drømme!


Ja du får nå bare drømme i vei. Det er ikke tilfeldigvis et Champions League-gull til FKH involvert i disse ville fantasiene dine også? Eller går din grense for realisme omtrent der?

Jeg vil hevde det er mer sannsynlig at Vard blir Haugesunds storklubb, enn at FKH blir Vestlandets storklubb. Men drømme skal du selvsagt få lov til...




Det er ikke ett CL gull involvert, men CL merke på drakten derimot  ;D 8)

Gulløl

April 19, 2012, 16:04:45 PM #167 Last Edit: April 19, 2012, 16:09:13 PM by Gulløl
Noen som vet hvor mange båtpakker som nå er igjen ?? Det var 30 stk. i går kl.14.00.

Er det mer en 10 stk. tipper jeg billettsjef Algerøy i morgen tidlig informerer og gir tilbud om at de kan kjøpes uten båt om en vil. Meningsløst om en brenner inne med billettene når det er folk som vil ha billett. Sikkert en del som synes det er dyrt med båtpakken og heller vil laste opp en bil med folk og dermed komme billigere fra det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

stig


Jeg skal svare litt på kritikken her inne.

Vi har lagt alle våre 125 billetter inn i båtpakken. Vi skulle gjerne hatt noen billetter å tilby medlemmer som ikke vil eller kan reise med båt, og da særlig de som bor i området.  Vi prøvde å få det til da det var et tema med utvidet kvote. Da ble vi enig om med Brann om at hvis det ble gjennomført skulle vi få tilgang til flere billetter som vi ville selge uten båttur. Dette har dessverre ikke blitt noe av, men det kan se ut til at det i fremtiden vil bli bedre.


Det er nedfeltet i våre vedtekter at et av hovedmålene er å sende supportere på tur. Båtturene er vår største sjanse å tjene inn litt penger slik at man ved sesongens slutt går i null. For å få dette til er vi avhengig av den største båten Bnr har tilgjengelig. De andre båtene er det dårlig butikk i, og prisen måtte vært satt opp kraftig.

Vi har vært tidlig ute og vært i dialog både med Brann og Haugesund for å få tak i flere billetter til denne kampen. Dette for å kunne gi et bedre tilbud til våre medlemmer. Dessverre har verken vi eller Brann lykkes i den saken.

Bataljonen gjordet en avtale med Brann i vinter om at de garanterte for 55 plasser. Vi kunne selvsagt solgt ut båten i god tid i forveien, mens Brann har valgt å la være å selge billetter helt frem til fire dager før kamp. Dette er jo underlig og har skapt den situasjonen de nå er opp i. For vår del kan de gjerne selge billettene uten båt. Deres disponering legger vi oss ikke opp i. Problemet er kun deres, og de har avtalt å betale for 55 plasser. Dette legger de da over på kundene, enn selv å innse at de er skyld i at de nå ikke får solgt billettene.

Jeg syns Tormoddf har et godt poeng når vi skal være forsiktig for å ikke bli en klubb for en bestemt undergruppe supportere. Det er absolutt ikke noe vi ønsker. Vi vil være til for alle brannsupporter og tilstreber oss det målet. Til Haugesund er dessverre billettantallet så lite at vi ikke får det til å gå rundt, mens som skrevet over ser det ut til å bli en bedring. Jeg skjønner poenget, men vi sliter med å gjøre alle til lags.

Brann må selvsagt bli kvitt alle kampbillettene, men jeg håper de lærer av at slike populære kamper bør legges ut tidlig. 
Nettsideansvarlig

stig

Quote from: Klaus_Brann on April 18, 2012, 23:45:07 PM
Quote from: tj00m on April 18, 2012, 18:28:52 PM
Quote from: stig on April 18, 2012, 17:42:15 PM
Kommer en artikkel om turinfo i kveld eller imorgen.

Kan jeg få spørre om hva som haster så veldig med å vite pub? Ikke noe negativt ment, men før hver eneste bortekamp kommer spørsmålet 3-4 dager før vi faktisk skal der, og jeg er stort sett ikke helt klar med infoskrivingen før omtrent dagen før. Tar selvsagt i mot innspill og kan endre rutiner hvis dette er veldig viktig.


Dagen før bør vel holde, så lenge det ikke kommer sent på kvelden. Folk vil gjerne tidlig på pub. Grunnen til at jeg har spurt her på forumet, er seriestarten i Trondheim der noen satt på Lille London og noen Three Lions. Fikk høre av folk at pub var bestemt så sent at folk faktisk ikke fikk det med seg.

Det er jo greit å samles på en plass.


Det er vel greit aa ha det klart noen dager foer kamp. Det burde vel uansett ikke vaere veldig problematisk aa skaffe den infoen 3-4 dager foer kamp. De fleste stedene vi drar er det jo stampuber.


Tja... det er ikke alltid helt korrekt. I utelivsbransjen syns jeg det endres eierskap og navn hele tiden. 

Vi sliter ofte med å få kontakt med pubene. Og i mange tilfeller er det et selskap som eier bortimot alt av puber i et området.  Vi prøver å skaffe en god deal, slik at flere puber kontaktes og spørres. Det er som regel ikke klart før et par dager før.

Men tilbake til spørsmålet da, hvorfor trenger det å være klart 3-4 dager før kamp?

Jeg, som oppdaterer siden her, prøver å ha en rutine på hva som legges ut. Før kamp, kampreferat, litt om runden som gikk, oppdatere tippelag, før ny kamp settes på dagsorden. Innemellom med annet nyttig hvis det er behov. Da blir det gjerne tett opptil ny runde før infoen kommer ut. gruer meg litt til mai, og 2 kamper i uken strekket;)

Nettsideansvarlig

stig

Quote from: Lister on April 18, 2012, 22:37:36 PM
Hadde vi kjørt en nyere versjon av SMF så hadde den inneholdt egen kalender og det ville også vært mulig å sette opp notifications for en eller flere bestemte calendar events.

Hadde siden kjørt en av de større CMS'ene ville det vært mulig å satt opp en delt kalender med events folk kunne melde seg på eller bli påmeldt og da få eventuelle oppdateringer automatisk på mail.

Den som jobber i M C har sikkert gjort en kjempejobb og helt sikkert også ganske pro bono, men systemet virker noe personavhengig.


Må innrømmer jeg stor sett ikke skjønte et pukk av ditt innlegg.  Men siden er ganske personavhengig, uten at det bør være noe problem. Vi har laget en "stilling" som har med å holde nettsiden oppdatert, og svare på spørsmål/kritikk.  I år har jeg skribent hjelp i Niklas som forløpig tar seg av "før kampen" artikklene. Egne ting som nettbutikk og billettsalg er det Ole som håndterer, og han legger det ut på siden selv.
Nettsideansvarlig

Gulløl

Djurdjic syk
FKH-spiss Nikola Djurdjic trente ikke i dag på grunn av sykdom.
http://www.h-avis.no/sport/djurdjic-syk-1.7190058
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

domrot

Takk til Stig for godt svar. Håper forståelsen også betyr at noen vil prøve å sørge for at alle billettene blir solgt på den ene eller den andre måten.

Også takk til Gulløl for billettips!

BillyBolle


stig

Quote from: tormoddf on April 19, 2012, 19:53:58 PM
Takk til Stig for godt svar. Håper forståelsen også betyr at noen vil prøve å sørge for at alle billettene blir solgt på den ene eller den andre måten.

Også takk til Gulløl for billettips!


Selvsagt. Uenighet er en styrke, og vi har dårlig sammenvittighet for at vi ikke klarer å tilby billetter uten tur til den mest attraktive destinasjonen. Vi håper vi kan klare bedre til Sandnes, men så vidt vi vet er det også et problem stadion
Nettsideansvarlig

Lister

Quote from: stig on April 19, 2012, 17:55:26 PM
Må innrømmer jeg stor sett ikke skjønte et pukk av ditt innlegg.  Men siden er ganske personavhengig, uten at det bør være noe problem. Vi har laget en "stilling" som har med å holde nettsiden oppdatert, og svare på spørsmål/kritikk.  I år har jeg skribent hjelp i Niklas som forløpig tar seg av "før kampen" artikklene. Egne ting som nettbutikk og billettsalg er det Ole som håndterer, og han legger det ut på siden selv.


Poenget var at det finnes verktøy som kan automatisere utsendelsen av informasjon vedrørende et spesifikt arrangement, som f.eks. en tur, både bakt inn i oppdatert versjon av forumet som kjører her på siden eller som en egen applikasjon hvis selve siden hadde kjørt et mer generisk system.
Guinness - Makes you drunk

stig

Oki. Men info må vel fremdeles skrives på et tidspunkt. Og der ligger vel kjernen til problemstillingen. Så vidt jeg vet kan jeg skrive en artikkel og legge inn tid for når den skal publiseres, men den har jeg aldri brukt.
Nettsideansvarlig

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

YadaYada

Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

April 20, 2012, 08:23:14 AM #182 Last Edit: April 20, 2012, 08:27:20 AM by osoerli
Er det 4-1-4-1?
Positivt at Barmen tydelegvis er med frå start.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Det er 4-1-4-1, ja. Uten at jeg ser den helt store forskjellen. Regner med Mjelde skal falle av og trekke sentralt i kontringsfasene for å gi rom til Demir, mens Barmen eller Nordkvelle tar indreløp - eller kanskje begge får gå samtidig?

Det jeg frykter er at Ojo får ENDA mindre hjelp på topp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Nå har det vært litt ulike konstellasjoner på trening denne uken. Bentley har vel f.eks. spilt mer i førstelagsoppstillingene enn Mjelde, så det er ikke sikkert at dette blir laget.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: stig on April 19, 2012, 17:49:52 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 18, 2012, 23:45:07 PM
Quote from: tj00m on April 18, 2012, 18:28:52 PM
Quote from: stig on April 18, 2012, 17:42:15 PM
Kommer en artikkel om turinfo i kveld eller imorgen.

Kan jeg få spørre om hva som haster så veldig med å vite pub? Ikke noe negativt ment, men før hver eneste bortekamp kommer spørsmålet 3-4 dager før vi faktisk skal der, og jeg er stort sett ikke helt klar med infoskrivingen før omtrent dagen før. Tar selvsagt i mot innspill og kan endre rutiner hvis dette er veldig viktig.


Dagen før bør vel holde, så lenge det ikke kommer sent på kvelden. Folk vil gjerne tidlig på pub. Grunnen til at jeg har spurt her på forumet, er seriestarten i Trondheim der noen satt på Lille London og noen Three Lions. Fikk høre av folk at pub var bestemt så sent at folk faktisk ikke fikk det med seg.

Det er jo greit å samles på en plass.


Det er vel greit aa ha det klart noen dager foer kamp. Det burde vel uansett ikke vaere veldig problematisk aa skaffe den infoen 3-4 dager foer kamp. De fleste stedene vi drar er det jo stampuber.


Tja... det er ikke alltid helt korrekt. I utelivsbransjen syns jeg det endres eierskap og navn hele tiden.  

Vi sliter ofte med å få kontakt med pubene. Og i mange tilfeller er det et selskap som eier bortimot alt av puber i et området.  Vi prøver å skaffe en god deal, slik at flere puber kontaktes og spørres. Det er som regel ikke klart før et par dager før.

Men tilbake til spørsmålet da, hvorfor trenger det å være klart 3-4 dager før kamp?

Jeg, som oppdaterer siden her, prøver å ha en rutine på hva som legges ut. Før kamp, kampreferat, litt om runden som gikk, oppdatere tippelag, før ny kamp settes på dagsorden. Innemellom med annet nyttig hvis det er behov. Da blir det gjerne tett opptil ny runde før infoen kommer ut. gruer meg litt til mai, og 2 kamper i uken strekket;)




Kanskje jeg drar paa litt for mange av de samme bortekampene aar etter aar.
Begynner man tidlig nok, kan tilbudet vaere klart mye tidligere enn det, men det er ikke saa farlig.
Det maa ikke vaere klart 3-4 dager foer kamp, men personlig liker jeg aa ha ting klart noen dager i forveien, saa man kan planlegge litt og avtale med evt. kamerater, men hvis det er et maal aa kun ha det klart dagen foer saa faar det vaere saa.
Som sagt, starter man tidlig nok boer det ikke vaere noe problem aa faa ut info tidligere, men i og med at det tross alt mesteparten er en frivillig jobb, saavidt jeg har forstatt, saa har jeg forstaaelse for at det kanskje kan vaere mye.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Skal bli spennende om Nikola Djurdic blir frisk nok til å spille kampen. Han var lagets beste spiller og toppscorer i fjor. Han betyr vel nesten like mye for FKH som Austin betyr for Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

nero

Lions led by donkeys.

Gulløl

April 20, 2012, 10:06:52 AM #188 Last Edit: April 20, 2012, 10:09:43 AM by Gulløl
Det er vel sannsynligvis 4 - 5 - 1 Skarsfjord har planer om. Med Nordkvelle og Barmen som indreløpere på hyppige løp fremover. Denne oppstillingen:    

                       Leciejewski
Sævarsson - Korcsmár - Kalvenes - Demir
Asker - Nordkvelle - Fakiri - Barmen - Mjelde
                            Ojo
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

YadaYada

FKH kommer til å presse venstrekanten vår. Vi får håpe Mjelde og Demir har en god dag på jobben. Mjelde har jo en tendens til å score der nede.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Mr. Troen

Synes et av (veldig) få lyspunkter fra Godset-kampen var at Demir tidvis fremsto som en helt ny mann - med tilløp til både offensive bidrag og gryende selvtillit  :)

Blir spennende å se om det var...
a) ...et blaff
b) ...fordi han hadde en kant foran seg som faktisk spilte på kanten - eller
c) ...fordi han faktisk er i ferd med finne formen

Hvis han nå får Mjelde foran seg mot FKH så kan vi jo fort få svar på akkurat det...

aleksanderhjelleseth

Eg også synst Demir viste tegn til fremgang i strømsgodset kampen. Det er jo demir som har skuffet oss mest iforhold til forventningene ved sesongstart. Han hadde jo gode skussmål med seg fra sverige, og har prestert på et høyt nivå i allsvenskan tidligere. eg håper at han bare trengte litt tid for å tilpasse seg lagkamerater, "spillemønster" og norsk fotball generelt. demir kommer han, utover hele haugesund. ^^,

Henki

Gi Haugen, Barmen og Grønner sjansen fra start i denne kampen. Det kan ikke bli noe dårligere enn det som har vært til nå. Det ville i tillegg sende et ganske kraftig signal til de eldre og etablerte spillerne om at det finnes alternativer til dem, og at dårlige prestasjoner får konsekvenser.
Ballen skal fremover!

SK

Quote from: Henki on April 20, 2012, 16:55:33 PM
Gi Haugen, Barmen og Grønner sjansen fra start i denne kampen. Det kan ikke bli noe dårligere enn det som har vært til nå. Det ville i tillegg sende et ganske kraftig signal til de eldre og etablerte spillerne om at det finnes alternativer til dem, og at dårlige prestasjoner får konsekvenser.


Skal det bare gjelde eldre spillere? Haugen var jo skikkelig dårlig i forrige kamp.
Det er naivt å tro at alt vil bli bedre bare man setter innpå yngre spillere.

Henki

Quote from: SK on April 20, 2012, 17:39:40 PM
Quote from: Henki on April 20, 2012, 16:55:33 PM
Gi Haugen, Barmen og Grønner sjansen fra start i denne kampen. Det kan ikke bli noe dårligere enn det som har vært til nå. Det ville i tillegg sende et ganske kraftig signal til de eldre og etablerte spillerne om at det finnes alternativer til dem, og at dårlige prestasjoner får konsekvenser.


Skal det bare gjelde eldre spillere? Haugen var jo skikkelig dårlig i forrige kamp.
Det er naivt å tro at alt vil bli bedre bare man setter innpå yngre spillere.


Selvsagt vil ikke alt bli bedre bare det settes innpå yngre spillere, men hvis ikke de får sjansen selv når de etablerte gjør det så dårlig som de gjør er det vanskelig å se når den annonserte ungdomssatsingen skal bli mer enn bare store og fine ord.
Ballen skal fremover!

tj00m

Quote from: stig on April 19, 2012, 17:43:01 PM

Jeg skal svare litt på kritikken her inne.

Vi har lagt alle våre 125 billetter inn i båtpakken. Vi skulle gjerne hatt noen billetter å tilby medlemmer som ikke vil eller kan reise med båt, og da særlig de som bor i området.  Vi prøvde å få det til da det var et tema med utvidet kvote. Da ble vi enig om med Brann om at hvis det ble gjennomført skulle vi få tilgang til flere billetter som vi ville selge uten båttur. Dette har dessverre ikke blitt noe av, men det kan se ut til at det i fremtiden vil bli bedre.


Det er nedfeltet i våre vedtekter at et av hovedmålene er å sende supportere på tur. Båtturene er vår største sjanse å tjene inn litt penger slik at man ved sesongens slutt går i null. For å få dette til er vi avhengig av den største båten Bnr har tilgjengelig. De andre båtene er det dårlig butikk i, og prisen måtte vært satt opp kraftig.

Vi har vært tidlig ute og vært i dialog både med Brann og Haugesund for å få tak i flere billetter til denne kampen. Dette for å kunne gi et bedre tilbud til våre medlemmer. Dessverre har verken vi eller Brann lykkes i den saken.

Bataljonen gjordet en avtale med Brann i vinter om at de garanterte for 55 plasser. Vi kunne selvsagt solgt ut båten i god tid i forveien, mens Brann har valgt å la være å selge billetter helt frem til fire dager før kamp. Dette er jo underlig og har skapt den situasjonen de nå er opp i. For vår del kan de gjerne selge billettene uten båt. Deres disponering legger vi oss ikke opp i. Problemet er kun deres, og de har avtalt å betale for 55 plasser. Dette legger de da over på kundene, enn selv å innse at de er skyld i at de nå ikke får solgt billettene.

Jeg syns Tormoddf har et godt poeng når vi skal være forsiktig for å ikke bli en klubb for en bestemt undergruppe supportere. Det er absolutt ikke noe vi ønsker. Vi vil være til for alle brannsupporter og tilstreber oss det målet. Til Haugesund er dessverre billettantallet så lite at vi ikke får det til å gå rundt, mens som skrevet over ser det ut til å bli en bedring. Jeg skjønner poenget, men vi sliter med å gjøre alle til lags.

Brann må selvsagt bli kvitt alle kampbillettene, men jeg håper de lærer av at slike populære kamper bør legges ut tidlig.  



Om de resterende billettene til båtturen ikke blir solgt, finnes det en mulighet for at de blir tatt med på båten og solgt på pubben? Jeg har bodd i Haugesund i noen år, og hadde sesongkort på frydenbø de 5 forrige sesongene. Skjønner veldig godt at Brann prioriterer sesongkortinnehaverne, men det er jo også litt kjipt for min del, som er en ganske ivrig supporter. *krysser fingrene*
Brann Bergens Stolthet!

SK

Quote from: Henki on April 20, 2012, 18:15:16 PM
Selvsagt vil ikke alt bli bedre bare det settes innpå yngre spillere, men hvis ikke de får sjansen selv når de etablerte gjør det så dårlig som de gjør er det vanskelig å se når den annonserte ungdomssatsingen skal bli mer enn bare store og fine ord.


Haugen har jo spilt mye. Enig i at de skal få sjanser, men å plutselig hive innpå både Grønner og Barmen blir fra start blir alt for risikabelt.

Henki

Quote from: SK on April 20, 2012, 18:35:54 PM
Quote from: Henki on April 20, 2012, 18:15:16 PM
Selvsagt vil ikke alt bli bedre bare det settes innpå yngre spillere, men hvis ikke de får sjansen selv når de etablerte gjør det så dårlig som de gjør er det vanskelig å se når den annonserte ungdomssatsingen skal bli mer enn bare store og fine ord.


Haugen har jo spilt mye. Enig i at de skal få sjanser, men å plutselig hive innpå både Grønner og Barmen blir fra start blir alt for risikabelt.


Så det har ikke vært risikabelt å sende innpå Mjelde, Kalvenes, Grorud etc. fra start?
Ballen skal fremover!

SK

Quote from: Henki on April 20, 2012, 18:38:39 PM
Quote from: SK on April 20, 2012, 18:35:54 PM
Quote from: Henki on April 20, 2012, 18:15:16 PM
Selvsagt vil ikke alt bli bedre bare det settes innpå yngre spillere, men hvis ikke de får sjansen selv når de etablerte gjør det så dårlig som de gjør er det vanskelig å se når den annonserte ungdomssatsingen skal bli mer enn bare store og fine ord.


Haugen har jo spilt mye. Enig i at de skal få sjanser, men å plutselig hive innpå både Grønner og Barmen blir fra start blir alt for risikabelt.


Så det har ikke vært risikabelt å sende innpå Mjelde, Kalvenes, Grorud etc. fra start?


Det betyr ikke at alternativene er noe bedre. Borte mot Haugesund er ikke stedet å kaste inn på flere usikre unggutter som knapt nok/ikke i det hele tatt har prøvd TL-nivå tidligere.

roaldinho

Quote from: SK on April 20, 2012, 17:39:40 PM
Quote from: Henki on April 20, 2012, 16:55:33 PM
Gi Haugen, Barmen og Grønner sjansen fra start i denne kampen. Det kan ikke bli noe dårligere enn det som har vært til nå. Det ville i tillegg sende et ganske kraftig signal til de eldre og etablerte spillerne om at det finnes alternativer til dem, og at dårlige prestasjoner får konsekvenser.


Skal det bare gjelde eldre spillere? Haugen var jo skikkelig dårlig i forrige kamp.
Det er naivt å tro at alt vil bli bedre bare man setter innpå yngre spillere.


Mjelde har fått sjansen i over en sesong nå, skulle likt å se Barmen, Larsen, Haugen og Grønner få samme tillit.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up