• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rosenborg - Brann søndag 25 mars klokken 20.00

Started by vebo, February 14, 2012, 14:40:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Igjen. Dette hadde ikke vært et spørsmål om han var god nok på bakgrunn av gårsdagens kamp hvis han var ti år eldre. 3-1 situasjonen var den beste feilen han gjorde. En situasjon hvor de største feilene blee gjort av to relativt rutinerte stoppere og hvor sjansen for at Prica ville scoret uansett var veldig høy uansett.
Ellers var han feilfri, med flere veldig gode innvolveringer også i feltet.

Må.dog si at en professional foul ville vært fet suverent dårligste valget når han var den eneste gjenværende tklgjengeliige keeperen i laget.

Xminator

Brann kan ikke starte de neste 5-10 kampene med en 17 år gammel keeper, og "liste"-spiller som reservekeeper.

Nightfox

Quote from: krakra on March 26, 2012, 05:59:27 AM
Må.dog si at en professional foul ville vært fet suverent dårligste valget når han var den eneste gjenværende tklgjengeliige keeperen i laget.

krakra

Selvfølgelig er det innenfor en spillers ansvarsområde å ikke bli utvist. Man gjør en professional foul hvis det hjelper laget. Det ville det ikke gjort i dette tilfellet


Nightfox

Quote from: krakra on March 26, 2012, 06:31:31 AM
Selvfølgelig er det innenfor en spillers ansvarsområde å ikke bli utvist. Man gjør en professional foul hvis det hjelper laget. Det ville det ikke gjort i dette tilfellet

krakra

Du skjønner forskjellen på å risikere skade, noe som er umulig å unngå, og å spille på seg rødt kort med vilje. Gjør du ikke?

Romarius

Selvsagt var 3.målet en tabbe, på samme måte som missen i feltet noe senere var det. Begge deler feil som kan tilskrives lite rutine. På strek viste han imidlertid glimrende takter, som den fantastiske reaksjonsredningen med en gang han kom inn. Det skal og sies at det ganske sikkert hadde blitt mål uansett, da RBK hadde vært to mann (mener jeg å huske) alene med keeper om han ikke hadde rykket ut.

Jeg har ingen problemer med at han står i mål et par kamper til, selv om vi helt sikkert kan regne med flere "rutine-tabber". Det er andre plasser på laget jeg er mer bekymret for, for å si det sånn.

Nightfox

Quote from: krakra on March 26, 2012, 06:40:34 AM
Du skjønner forskjellen på å risikere skade, noe som er umulig å unngå, og å spille på seg rødt kort med vilje. Gjør du ikke?



krakra

Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 06:47:08 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 06:40:34 AM
Du skjønner forskjellen på å risikere skade, noe som er umulig å unngå, og å spille på seg rødt kort med vilje. Gjør du ikke?

En professional foul er synonymt med rødt kort jo. Med mindre dommeren driter seg ut. � si noe annet vitner om at du ikke vet hva en professional foul er

Nightfox

Quote from: krakra on March 26, 2012, 06:50:06 AM


Man så mange andre situasjoner iløpet av kampen som tyder på at han er en veldig uferdig keeper og ikke bare én, men jeg vil på ingen måte kappe hodet av gutten.

Som jeg skrev tidligere: kanskje blir han førstekeeper om noen år, hvem vet?


Nightfox

Quote from: krakra on March 26, 2012, 06:52:33 AM
Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 06:47:08 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 06:40:34 AM
Du skjønner forskjellen på å risikere skade, noe som er umulig å unngå, og å spille på seg rødt kort med vilje. Gjør du ikke?

En professional foul er synonymt med rødt kort jo. Med mindre dommeren driter seg ut. � si noe annet vitner om at du ikke vet hva en professional foul er


Her kan man lese litt om professional fouls.

Ole Gunnar Solskjær - Last man foul
Dette må vel være et bra eksempel for hva du mener er en professional foul?

Erik Huseklepp - Deportivo
(spol til 8:11). Velkjent situasjon for oss bergensere, men du kan vel ikke mene at dette ikke er en professional foul?

For å sitere Wikipedia (som tidligere er blitt gjort på forumet):
QuoteThe concept gained notoriety in association football after an infamous incident in the 1980 FA Cup Final when Willie Young of Arsenal committed a deliberate foul on Paul Allen of West Ham, when Allen had a clear run at goal. As the laws of the game stood, the referee (George Courtney) could only award West Ham a free kick, which he did. This provoked a national debate on deliberate fouls that denied opponents the chance to score a goal.


Som man kan lese i artikkelen står det at begrepets opprinnelse kom av situasjoner som idag vil gi rødt kort. Likevel er det lov å følge med i tiden, og det Guardado gjorde var å hindre en spiller i å score men likevel ikke være stygg nok, eller at situasjonen er åpenbar nok til at det blir gitt rødt kort. Dette så man også tidligere i samme kamp hvor Hanstveit ble revet ned. Muligens var det utenfor 16-meteren men brann fikk likevel straffe og spilleren fikk gult kort. Det handler om å gi motstanderen en mindre sjangse enn dem har i det øyeblikket situasjonen oppstår uten å ta for stor risiko selv.

Xminator

En ting er førstekeeper. Hvor alvorlig er skaden for Mohus?

Romarius

Quote from: krakra on March 26, 2012, 07:01:40 AM


Enig. Og derfor vil det være et utrolig dÃ¥rlig signal ogsÃ¥ til andre spillere (i troppen, men ogsÃ¥ potensielle fremtidige) om vi henter inn en ny keeper for Ã¥ plassere Ã?vretveit pÃ¥ benken. Skal Opdal eller andre hentes, mÃ¥ det være som reservekeeper. Ã?vretveit er da i troppen, det mÃ¥ da være fordi han er vurdert god nok til Ã¥ spille?  

Nightfox

Quote from: krakra on March 26, 2012, 07:01:40 AM
Og jeg mener at det er den nedlatende holdningen mot våre talenter som i stor grad ødelegfer for talentarbeidet vårt. Hvis et talent gjør en bra jobb så fokuserer man på de lille negative og sier "Kanskje han er god nok om noen år". Slår sjeldent feil. De fleste nøytrale er enige i at han gjorde en veldig god jobb og hadde man vært like utilgivende mot alle keepere hadde ikke Piotr vært vår førstekeeper i dag.


Dette er ikke nedlatende i det hele tatt. Er man et talent så er man et talent. Får man sekser på eksamen i matte på ungdomskolen må man fortsatt jobbe hardt for å oppnå mastergrad i matte. Føler man at det går kjempebra på første kjøretime er man ikke klar for oppkjøring. Man fyller ikke Valle Hovin av å ha én hit. Alt dette uavhengig av hvor mye man har øvd. Man kan gjøre en god jobb men fortsatt ha en lang vei å gå. Det er bra å være kritisk.


Nightfox

Quote from: Romarius on March 26, 2012, 07:14:08 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 07:01:40 AM


Enig. Og derfor vil det være et utrolig dÃ¥rlig signal ogsÃ¥ til andre spillere (i troppen, men ogsÃ¥ potensielle fremtidige) om vi henter inn en ny keeper for Ã¥ plassere Ã?vretveit pÃ¥ benken. Skal Opdal eller andre hentes, mÃ¥ det være som reservekeeper. Ã?vretveit er da i troppen, det mÃ¥ da være fordi han er vurdert god nok til Ã¥ spille? 

Han er tredjekeeper og han er et talent

Xminator

Quote from: Romarius on March 26, 2012, 07:14:08 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 07:01:40 AM


Enig. Og derfor vil det være et utrolig dÃ¥rlig signal ogsÃ¥ til andre spillere (i troppen, men ogsÃ¥ potensielle fremtidige) om vi henter inn en ny keeper for Ã¥ plassere Ã?vretveit pÃ¥ benken. Skal Opdal eller andre hentes, mÃ¥ det være som reservekeeper. Ã?vretveit er da i troppen, det mÃ¥ da være fordi han er vurdert god nok til Ã¥ spille?  

krakra

March 26, 2012, 07:26:22 AM #471 Last Edit: March 26, 2012, 07:28:18 AM by krakra
Ja. Hent Opdal så.er vi garantert at det ikke blir flere tabber....
Er man i stallen er det fordi man er god nok til å trå til når det er nødvendig. Tørr man ikke benytte en spiller betyr det at han egentlig bare er der for syns skyld


Nightfox


Hatleking

Quote from: krakra on March 26, 2012, 07:26:22 AM
Ja. Hent Opdal så.er vi garantert at det ikke blir flere tabber....
Er man i stallen er det fordi man er god nok til å trå til når det er nødvendig. Tørr man ikke benytte en spiller betyr det at han egentlig bare er der for syns skyld


krakra

Quote from: Hatleking on March 26, 2012, 07:32:05 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 07:26:22 AM
Ja. Hent Opdal så.er vi garantert at det ikke blir flere tabber....
Er man i stallen er det fordi man er god nok til å trå til når det er nødvendig. Tørr man ikke benytte en spiller betyr det at han egentlig bare er der for syns skyld

Nightfox

Quote from: krakra on March 26, 2012, 07:37:15 AM


Først og fremst: Jo, det er sammenlignbart med nesten alt i livet som handler om læring og mestring. Det er bare du som på grunn av dine egne argumenter som faller i grus benekter det.

Dernest: "�vretveit presterte da det virkelig gjaldt". Hva, har vi spilt en seriefinale, cupfinale, europacupkamp eller cl-finale uten at jeg har fått det med meg? Han har IKKEingenting med min vurdering å gjøre i negativ forstand. Hadde han vært ti år eldre og spilt nøyaktig likt så hadde jeg totalslaktet han. Han gjorde en god figur til et talent å være, men jeg hadde blitt rasende om en 27-åring hadde vært like usikker.

Du putter ord i munnen min ved å si slikt, og det er en veldig ufin debatteknikk. Da har du iløpet av disse få innleggene stilt spørsmål ved min intelligens og puttet ord i munnen min. På tide å legge inn årene da..

Nightfox

Quote from: krakra on March 26, 2012, 07:43:12 AM
Kan vi gjøre en avtale? Jeg sier hva jeg mener også sier du hva du mener.


Hva med å følge den regelen selv?

Quote from: krakra on March 26, 2012, 07:37:15 AM
Du bare gjetter at han ikke er god nok på grunn av alderen. Aldersgrensen for TL-spill er 15 år, så han er gammel nok.


Sindre32

Quote from: Xminator on March 26, 2012, 06:15:06 AM
Brann kan ikke starte de neste 5-10 kampene med en 17 år gammel keeper, og "liste"-spiller som reservekeeper.


Heller det enn å hente tilbake en keeper som har gitt oss hjertebank hver gang ballen var på egen halvdel i snart et tiår.

Vi får heller klare oss med det vi har den tiden Mohus og Piotr er borte.

Nightfox

March 26, 2012, 07:59:56 AM #481 Last Edit: March 26, 2012, 08:03:20 AM by Nightfox
Quote from: krakra on March 26, 2012, 07:55:18 AM


Fordi det er min rett å diskutere �vretveit om det er �vretveit jeg vil diskutere. Spesielt siden det også er relevant innenfor trådens tema, all den tid han faktisk spilte kampen. Man trenger ikke gå i fistel selv om man mener at en spiller under 20 år fortsatt har mye å jobbe med, og spesielt ikke når man faktisk mener at vedkommende gjorde en god figur.

Det er også en viss forskjell på en spiller som går gradene innenfor klubben og helt klart er en junior, og en spiller som blir kjøpt inn for å konkurrere om en plass i startoppstillingen. Ikke kan man karakterisere Piotr for et talent heller. Han kan fortsatt utvikle seg, men han er ikke et talent.


krakra

Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 07:59:56 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 07:55:18 AM


Fordi det er min rett å diskutere �vretveit om det er �vretveit jeg vil diskutere. Spesielt siden det også er relevant innenfor trådens tema, all den tid han faktisk spilte kampen. Man trenger ikke gå i fistel selv om man mener at en spiller under 20 år fortsatt har mye å jobbe med, og spesielt ikke når man faktisk mener at vedkommende gjorde en god figur.
Bare så jeg er sikker. Mener du at spillere som Demir, Sokolowski og Korcsmar har nye å jobbe med og ikke er gode nok før om noen år? Var det feil eller riktig å satse videre på Piotr etter hans tabber og usikkerhet i starten?

Shine

March 26, 2012, 08:07:34 AM #484 Last Edit: March 26, 2012, 08:09:47 AM by Shine
Quote from: krakra on March 26, 2012, 06:50:06 AM


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5986530.ece

(søkte på forumet etter linken, ingen treff, tilgi om det har blitt linket før)
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.


Nightfox

Quote from: krakra on March 26, 2012, 08:04:37 AM
Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 07:59:56 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 07:55:18 AM


Fordi det er min rett å diskutere �vretveit om det er �vretveit jeg vil diskutere. Spesielt siden det også er relevant innenfor trådens tema, all den tid han faktisk spilte kampen. Man trenger ikke gå i fistel selv om man mener at en spiller under 20 år fortsatt har mye å jobbe med, og spesielt ikke når man faktisk mener at vedkommende gjorde en god figur.
Bare så jeg er sikker. Mener du at spillere som Demir, Sokolowski og Korcsmar har nye å jobbe med og ikke er gode nok før om noen år? Var det feil eller riktig å satse videre på Piotr etter hans tabber og usikkerhet i starten?

krakra

Du sideatiller altså en TL-kamp mot RBK på Lerkendal med å ta sine første kjøretime eller en ungdomsskoleeksamen

krakra

Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 08:17:34 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 08:04:37 AM
Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 07:59:56 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 07:55:18 AM


Fordi det er min rett å diskutere �vretveit om det er �vretveit jeg vil diskutere. Spesielt siden det også er relevant innenfor trådens tema, all den tid han faktisk spilte kampen. Man trenger ikke gå i fistel selv om man mener at en spiller under 20 år fortsatt har mye å jobbe med, og spesielt ikke når man faktisk mener at vedkommende gjorde en god figur.
Bare så jeg er sikker. Mener du at spillere som Demir, Sokolowski og Korcsmar har nye å jobbe med og ikke er gode nok før om noen år? Var det feil eller riktig å satse videre på Piotr etter hans tabber og usikkerhet i starten?
Hvorfor ikke? De spilte kampen tråden omhandler og gjorde sine feil der. Jeg syns ogaå det er interessant å se om du er like streng med de voksne spillerne. Spesielt siden du påstår at det ikke har noen ting med alder å gjøre

Nightfox

Quote from: krakra on March 26, 2012, 07:43:12 AM
Kan vi gjøre en avtale? Jeg sier hva jeg mener også sier du hva du mener.


Henviser til det du skrev litt lenger oppe.

Quote from: krakra on March 26, 2012, 08:19:00 AM
Du sideatiller altså en TL-kamp mot RBK på Lerkendal med å ta sine første kjøretime eller en ungdomsskoleeksamen

Lasaron

Tren på langskudd



Nightfox

Quote from: krakra on March 26, 2012, 08:22:37 AM
Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 08:17:34 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 08:04:37 AM
Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 07:59:56 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 07:55:18 AM


Fordi det er min rett å diskutere �vretveit om det er �vretveit jeg vil diskutere. Spesielt siden det også er relevant innenfor trådens tema, all den tid han faktisk spilte kampen. Man trenger ikke gå i fistel selv om man mener at en spiller under 20 år fortsatt har mye å jobbe med, og spesielt ikke når man faktisk mener at vedkommende gjorde en god figur.
Bare så jeg er sikker. Mener du at spillere som Demir, Sokolowski og Korcsmar har nye å jobbe med og ikke er gode nok før om noen år? Var det feil eller riktig å satse videre på Piotr etter hans tabber og usikkerhet i starten?
Hvorfor ikke? De spilte kampen tråden omhandler og gjorde sine feil der. Jeg syns ogaå det er interessant å se om du er like streng med de voksne spillerne. Spesielt siden du påstår at det ikke har noen ting med alder å gjøre


Jeg ser du prøver å få meg ut på tynn is, men det kan du bare gi opp med en gang. Det klarer du ikke. Jeg gikk inn i denne tråden kun med et mål for øyet. Jeg var veldig skuffet etter kampen i går og er ikke interessert i å diskutere det enda, men ville poste et positivt men kritisk innlegg rettet mot et lovende talent. Ingen av dem du nevner er både bergenser og talent. Jeg er bergenser selv, og Brann er fra Bergen, og jeg ønsket å dele min oppfatning. Og da får ikke du komme å stille spørsmålstegn ved hvorfor jeg ikke kritiserer de andre.

Spelaren

Kva har Opdal bedrevet tiden med det siste året? Egentrening og jakt på ny klubb? Det er tvilsomt om han er eit godt alternativ i mål...
GÃ¥ av.

Nixon

Rød makt på Hansa

Nightfox

March 26, 2012, 08:35:58 AM #496 Last Edit: March 26, 2012, 08:37:52 AM by Nightfox
Quote from: krakra on March 26, 2012, 08:31:06 AM


Ja. Jeg skriver noe du ikke skrev. Du skriver ordrett: "Du sideatiller altså en TL-kamp mot RBK på Lerkendal med å ta sine første kjøretime eller en ungdomsskoleeksamen".

Jeg skriver ikke ordrett at å møte RBK på Lerkendal er som å ta sin første kjøretime. Jeg skriver at det å spille sin første seriekamp som 17 åring og tredjekeeper er som å ta sin første kjøretime. Jeg sier ikke at Austin, Sokolowski, Mjelde eller noen andre etablerte stod ovenfor sin første kjøretime. Jeg sier at for én spiller ble kampen veldig spesiell, og at man kan trekke paraleller til hvordan man må angripe situasjonen som kjøreskoleelev, ungdomskoleelev eller andre ting som har med læring og mestring å gjøre.

Og er noen av våre etablerte spillere ferdig utlærte spillere? Mange av dem kan "ha lappen", men INGEN som spiller på Brann er utlært, akkuratt som veldig mange i trafikken ikke er ferdig utlært.

krakra

Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 08:32:03 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 08:22:37 AM
Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 08:17:34 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 08:04:37 AM
Quote from: Nightfox on March 26, 2012, 07:59:56 AM
Quote from: krakra on March 26, 2012, 07:55:18 AM


Fordi det er min rett å diskutere �vretveit om det er �vretveit jeg vil diskutere. Spesielt siden det også er relevant innenfor trådens tema, all den tid han faktisk spilte kampen. Man trenger ikke gå i fistel selv om man mener at en spiller under 20 år fortsatt har mye å jobbe med, og spesielt ikke når man faktisk mener at vedkommende gjorde en god figur.
Bare så jeg er sikker. Mener du at spillere som Demir, Sokolowski og Korcsmar har nye å jobbe med og ikke er gode nok før om noen år? Var det feil eller riktig å satse videre på Piotr etter hans tabber og usikkerhet i starten?
Hvorfor ikke? De spilte kampen tråden omhandler og gjorde sine feil der. Jeg syns ogaå det er interessant å se om du er like streng med de voksne spillerne. Spesielt siden du påstår at det ikke har noen ting med alder å gjøre


Jeg ser du prøver å få meg ut på tynn is, men det kan du bare gi opp med en gang. Det klarer du ikke. Jeg gikk inn i denne tråden kun med et mål for øyet. Jeg var veldig skuffet etter kampen i går og er ikke interessert i å diskutere det enda, men ville poste et positivt men kritisk innlegg rettet mot et lovende talent. Ingen av dem du nevner er både bergenser og talent. Jeg er bergenser selv, og Brann er fra Bergen, og jeg ønsket å dele min oppfatning. Og da får ikke du komme å stille spørsmålstegn ved hvorfor jeg ikke kritiserer de andre.




Go Up