• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rosenborg - Brann søndag 25 mars klokken 20.00

Started by vebo, February 14, 2012, 14:40:53 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Det er forskjell på fotball og komedie! (Ok, ikke alltid. Men du tar poenget)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Når klovnen Doddo dukker opp så dukker iallefall ikke jeg opp. At de gidder.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Yngve

Quote from: osoerli on March 06, 2012, 11:28:24 AM
komiker og komiker...


Bergensar og bergensar.

Han er vel frå Lindås ein plass.

Gulløl

Quote from: Yngve on March 06, 2012, 20:19:07 PM
Bergensar og bergensar.

Han er vel frå Lindås ein plass.


Fra Knarvik i Lindås, har bodd i Bergen, har flyttet til Oslo.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

vebo

Jeg er kvart stordabu.. så jeg har belegg for både dårlig humor og fotballinteresse :D

Tilbake til viktigere saker - Er det flere som reiser opp lørdagen?
Tiocfaidh ár lá


oslo øst

solgt 354 billetter på de 2 borte feltene borti kroken ene feltet er vel utsolgt , er vel en ca 120-130 igjen forsviinner nok raskt dem også , så de som skal kjøpe i døra må nok stå ved siden av trønderbart

Wingfoot

Quote from: oslo øst on March 12, 2012, 15:48:01 PM
solgt 354 billetter på de 2 borte feltene borti kroken ene feltet er vel utsolgt , er vel en ca 120-130 igjen forsviinner nok raskt dem også , så de som skal kjøpe i døra må nok stå ved siden av trønderbart


Er det ikke 5% bortesupporterne har krav på da?

Isåfall har vi Brannsupportere krav på minst 1092 plasser, da tilskuerkapasiteten på Lerkendal er oppgitt til 21.850 (ifølge Wikipedia)

Så ser ikke helt hvorfor de som velger å kjøpe billett må stå blant trønderbarter...
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Gulløl

March 12, 2012, 16:33:25 PM #58 Last Edit: March 12, 2012, 16:38:55 PM by Gulløl
Trodde det var god tid til Ã¥ kjøpe billetter og at det var langt fra fullt pÃ¥ bortefeltene i fjor. FÃ¥r vel raske litt pÃ¥ da kanskje og bestille  :-\

Var det kun felt RB og SB vi hadde i fjor, eller var det et felt i tillegg ?

Når det gjelder felt RB som det ikke er tilgjengelige billetter på. Er de lagt ut til salgs enda, noen som kan bekrefte at de har kjøpt på dette feltet eller sett at det har vært noe til salgs der ??
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjello

Felt RB brukes og åpnes kun når bortesupporterne har behov for det. Dvs som regel kun når Molde og VIF kommer på besøk. Ligger et stort reklamebanner på felt RB. Felt RB er altså ikke utsolgt, men ikke åpnet for salg. Og vil neppe bli det heller.

Dere har solgt 134 av de 320 plassene dere har fått på felt SB.

Felt RB har plass til 535 plasser.

Utmedsnolken

Er det plutselig utsolgt nå? står utilgjengelig på alle plassene

Edit: måtte gå inn på Branns egne link for å få kjøpe ja...
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Piotr
Sævarsson - Jonsson - Zsolt - Demir
Austin - Sokolowski
Askar - Haugen - Bentley
Ojo

Jeg tror likevel Skarsfjord finner plass til Mjelde på bekostning av en spiller som over over tid vil gjøre det bedre.

Nixon

Rød makt på Hansa

dudo

Sitter å ser RBK bli fullstendig utspilt i banespillet (og målprotokollen) mot Viking nå. Dette laget bør pdd møtes med mer possessionorientert fotball med høyt press. Ikke lavt og kompakt med vekt på kontringer. Det skal sies at de selv har noe tålig bra kontringer, men å gjenskape det Viking gjør nå er langt fra umulig.

Når det er sagt så er det selvsagt stor forskjell på treningskamper og tellende kamp på Lerkendal.

Sist vil jeg lansere et forslag om å sette Kvelle på venstrekanten utelukkende for å ha den best mulige/hissigste førsteforsvareren mot Høiland. Han er ubrukelig, og iallefall under press. Aller helst ville jeg ironisk nok hatt Holmvik der.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Rosenborg kommer til å la oss unngjelde. De har to tap mot oss å revansjere, pluss dette tapet rett før seriestart.
Ka du ve?

dudo

Joda, jeg er med på den. Men rent hypotetisk så skal det kunne gå an å slå dette laget. Om man holder den kosmiske konspirasjonen utenfor betraktningen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Hadde dommer Moen vært nazi med regelverket, så hadde han vist ut Larsen til slutt og dermed fått karantene på ham til seriestart mot oss ;)

Men jeg synes det blir for dumt at man skal sone i serie med mindre det dreier seg om meget stygt spill / usportsligheter / vold.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on March 18, 2012, 16:30:38 PM
Spilte Nordkvelle seg ut i går?


Han spilte seg i alle fall ikke inn. Men det er litt vanskelig å klage på én spiller når resten av laget også er bås.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dex1974

Da er bortefeltet på Lerkendal utsolgt men forhåpentligvis åpner de for salg til RB-feltet kampdagen for de som ikke har skaffet seg billett ennå. Deilig at billetten er i hus og slipper det tilbakevendende kaoset der oppe med amatørene de har til vakter. Eldre fyrer med grått hår som sikkert steiker vafler på Brakka ellers i uken ;)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!


Klaus_Brann

Ja, typisk det. De skal hevne seg for begge tapene i fjor og for tapet mot Viking.
På den positive siden hadde vi også en dårlig generalprøve...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard

En ting er dg verdt å merke seg fra kveldens kamp i stavanger, Jim Larsen ble hardt straffet i kveld -to straffer i mot seg. Og dette er mannen som skal ta seg av Ojo på søndag. Jeg tror dansken får en meget tung kveld neste søndag, spesielt om han føler at han må ta det litt mer forsiktig neste helg...

Gulløl

March 19, 2012, 00:10:06 AM #72 Last Edit: March 19, 2012, 00:41:49 AM by Gulløl
Noen gode tips om billig og bra overnatting i Trondheim søndag til mandag, ikke så langt fra Lerkendal og nær transport til flyplassen ?

Er det best med flybuss eller tog mellom Værnes og Tr.Sentrum ?

Noen år siden jeg har vært der oppe så er ikke helt oppdatert.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

BA ved Tormod Bergersen mener at Skarsfjord bør ta ut dette laget:

Piotr Leciejewski

Birkir Sævarsson, Zsolt Korcsmár, Markus Jonsson, Erdin Demir

Rudy Austin, Tomasz Sokolowski

Amin Askar, Fredrik Nordkvelle, Erik Mjelde

Kim Ojo

Slett ikke usannsynlig, selv om det nesten er identisk med det laget som spilte så dårlig i 1. omgang mot Stabæk.
Rød makt på Hansa

Christian

Det er vel heller stor sjans for at dette blir laget, sjøl om mykje var svakt mot Stabæk.

Nordkvelle og Sokolowski var usynlig, Austin og Demir tidvis skremmende svake. Ojo var sterk og Askar frisk.

Nordkvelle og Mjelde er vel de to som kan byttes ut, men har vanskelig for å tro at Skarsfjord starter med Haugen og Bentely. Litt usikker på om eg hadde gjort det sjøl...

RBKs vekker i går er selvfølgelig dårlig nytt. Kosmos er definitivt klar for å gi Brann en omgang juling på søndag, men det er kanskje lov å håpe på at bartemagiens tid er forbi. Det blir en nærvepirrende søndag.

Torvanger

Bedriver både RBK og Brann et taktisk spill i forkant av seriestarten? 3 daffe kamper av Brann, med en ekstra dårlig generalprøve mot Stabæk og RBKs braktap for Viking. Jeg tror uansett vi får mange mål søndag kveld, umulig å si hvordan det ender.

Northside

Ser desperate Trøndere nå kopierer vinneroppskriften vår fra i fjor. Det mobiliseres til oppmøte på siste treningen i barteland. Raj Raj og tidlig karsk!

Hadde vært fint å knust RBK på Søndag, men av en eller annen grunn så tror jeg aldri det vil skje.

ostraume

Nei, har sjelden følt meg sikrere på tap enn nå. Og jeg er rimelig ofte sikker på tap! Bartepakket vil garantert mønstre banen med stor innsats. Dette blir grusing.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gepard

March 19, 2012, 10:22:10 AM #78 Last Edit: March 19, 2012, 10:44:42 AM by Gepard
Ja men da er alle enige da ;) Poeng i trondheim er ren bonus. Det er mot Sandnes Ulf vi Skal ha årets første 3 poenger.

En ting som gjør meg enda sikrere på null poeng i trondheim, foruten rbks sitt stortap i går, er littljeIVers sin retur, han banker nok inn 3sifret på søndag, tror rett og slett han elsker å spille mot oss...

krøvel vellevold

Quote from: Gepard on March 19, 2012, 10:22:10 AM
Ja men da er alle enige da ;) Poeng i trondheim er ren bonus. Det er mot Sandnes Ulf vi Skal ha årets første 3 poenger.

Alle ser jo ut til å mene at vi taper den også...
Legg ned hele klubben!

ostraume

Eneste flik av optimisme skyldes at Ojo pisset på Jim Larsen i begge kampene i fjor. Den godeste Larsen ser ikke akkurat ut til å ha prikket inn toppformen, med tanke på gårsdagens prestasjon.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Quote from: krøvel vellevold on March 19, 2012, 10:45:59 AM
Quote from: Gepard on March 19, 2012, 10:22:10 AM
Ja men da er alle enige da ;) Poeng i trondheim er ren bonus. Det er mot Sandnes Ulf vi Skal ha årets første 3 poenger.

Alle ser jo ut til å mene at vi taper den også...


Nja, tror vi kanskje skal klare et poeng mot dem.

osoerli

Eigentleg er poeng i ein einaste av alle 3 første bortekampane rein bonus.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: Nixon on March 18, 2012, 16:30:38 PM
Spilte Nordkvelle seg ut i går?
Som mot Tromsø var det ikke akkurat ideelle arbeidsvilkÃ¥r for OMen for Ã¥ si det sÃ¥nn, og  endel mÃ¥ nok tilskrives det. Vi har ikke sÃ¥ mange spillere som kan storspille nÃ¥r kollektivet svikter og Nordkvelle er definitivt ikke en av dem. Var ganske svak individuelt i gÃ¥r ogsÃ¥ md dÃ¥rlige touch og feil. Blir strengt Ã¥ si at en offensiv spiller spilte seg ut av laget i en kamp hvor vi lagmessig overhodet ikke fungerer offensivt, men han spilte seg iallefall ikke inn og har fortsatt til gode Ã¥ overbevise som Brannspiller. Vært vÃ¥r kanskje dÃ¥rligste spiller av nykommerne denne oppkjøringen.

Torvanger

Branns fordel er at RBK er mer presset enn tidligere, spesielt på økonomi. Noe som garantert forplanter seg videre i systemet. En god start mot Brann er alfa omega, med en smell kan det fort få konsekvenser for publikumsinteressen. De har nok også fjorårets tap i minnet. Om dette slår positivt ut for Branns del eller ei, er umulig å spå, men jeg tror mye av nøkkelen er at Brann presser RBK høyt over hele banen, som bort mot LSK ifjor, at trønderne ikke får fred et sekund og at man i tillegg tør å spille ball når man først har ballen.

Eivind

Før forrige sesongs åpning mot RBK hadde vel Skars en berømt motivasjonstale i garderoben.

Her er ett alternativ til en han kan fyre guttene opp med på søndag, evt la Austin stå for talen, og la Brann-TV forevige stunden.

http://www.youtube.com/watch?v=yX39J_YyKbs

dex1974

Samme pipeblåser som ifjor, Tom Harald Hagen fra Gruer IL. Etter min mening kanskje Tippeligaens beste dommer (iallefall blant de dyktigste). Glemmer aldri to av målene da vi slo Fredrikstad 4-2 borte i 2009-sesongen! Klare frispark til Brann men han brukte fordelsparagrafen istedetfor å blåse av og ødelegge.

Me like :)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Gepard

Absolutt en dommer man legger lite merke til, et meget godt tegn !

Markmus

Quote from: Eivind on March 19, 2012, 20:40:11 PM
Før forrige sesongs åpning mot RBK hadde vel Skars en berømt motivasjonstale i garderoben.

Her er ett alternativ til en han kan fyre guttene opp med på søndag, evt la Austin stå for talen, og la Brann-TV forevige stunden.

http://www.youtube.com/watch?v=yX39J_YyKbs


Hadde vært konge om Austin slo til med en slik tale, ja :)
Ka du ve?

The Boss

Quote from: dex1974 on March 19, 2012, 22:14:02 PM
Samme pipeblåser som ifjor, Tom Harald Hagen fra Gruer IL. Etter min mening kanskje Tippeligaens beste dommer (iallefall blant de dyktigste). Glemmer aldri to av målene da vi slo Fredrikstad 4-2 borte i 2009-sesongen! Klare frispark til Brann men han brukte fordelsparagrafen istedetfor å blåse av og ødelegge.

Me like :)


Han dømte nettopp Man City mot Sporting Lisboa i EL 1/8 finale, og klarte seg veldig bra der, så dette lover bra. Har også hørt han skal være med som 4.dommer i EM i sommer, så er nok en mann for fremtiden og ;)

krakra

Etter LSK-kampen ble det snakket om at Demir gjør Bentley bedre, men mitt innntrykk er at Demir gjør det bedre med Bentley foran seg også. Løftet seg da Bentley kom inn mot TIL

Lister

Bentley er flink å holde på ball, selv om han ikke alltid er like flink å gi den fra seg så ikke umulig at de to kan nyte godt av hverandre.
Guinness - Makes you drunk

Gepard

Absolutt, det som ifjor var frustrerende med BEntley, nemlig at han ikke kvittet seg raskt nok med ballen, kan i år være et kjempe angrepsvåpen, da det gir Demir tid å komme på gode overlapper som Hassan aldri kom på.

Nixon

Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: Gepard on March 20, 2012, 14:23:28 PM
Absolutt, det som ifjor var frustrerende med BEntley, nemlig at han ikke kvittet seg raskt nok med ballen, kan i år være et kjempe angrepsvåpen, da det gir Demir tid å komme på gode overlapper som Hassan aldri kom på.


Foretrekker å han Bentley som mister ballen etter 10 sekunder i forhold til Mjelde som mister den etter 5 tideler - om han i det hele tatt nådde frem og fikk ballen i det hele tatt. Bentley er en mer kreativ og skapende spillertype. Og det trengs i en offensiv 3'er som ikke er altfor offensiv lenger. Det er klasseforskjell på Huseklepp - PVM - Guastavino og Mjelde - Nordkvelle - Askar. Og igjen, der ligger den viktigste grunnen til at vi ikke er en soleklar medaljekandidat, men bare en utfordrer om vi overpresterer.

Så får vi håpe de 3 setter ordene mine i skam og gjentar nedsablingen fra i fjor. Det er lov å håpe før kampen er spilt!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on March 20, 2012, 14:53:14 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article229079.ece

Billettsalget har ikke akkurat tatt av der oppe.


Syns slett ikke det er så gale. De har med andre ord solgt 2500 enkeltbilletter når det er fem dager til kamp. Selger jo lett 3-4000 til da, og havner på ca 12-13000. Hvor mange klarer vi selv på første hjemmekamp? 10-11000?
Legg ned hele klubben!

Markmus

Det er nok mange som drøyer billettkjøpet siden de vet de vil få billetter uansett.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Gepard on March 20, 2012, 14:23:28 PM
Absolutt, det som ifjor var frustrerende med BEntley, nemlig at han ikke kvittet seg raskt nok med ballen, kan i år være et kjempe angrepsvåpen, da det gir Demir tid å komme på gode overlapper som Hassan aldri kom på.


Da har du litt dårlig minne. Han kom sjelden stormende ned mot dødlinjen, men overlappet og støttet Gustav støtt og stadig der oppe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!



Go Up