• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Gi Mjelde en tiårskontrakt!

Started by Sotraanda, November 03, 2003, 18:08:39 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Sotraanda

ater, heter, hater NFF!

Bergen Sin Gutt

Eg var jævlig stor i kjeften og ville gi han sparken. Tror det var i slutten av mai.

Ricky

Nei, nei, nei... Ingen Branntrener må under noen omstendigheter noensinne tilbys en tiårskontrakt! Er det ingen som kan historien sin?? Omtrent hver eneste trener vi har hatt de siste 10-15 årene har "frelst" oss til å begynne med, med påfølgende genierklæring og alt som hører til.
Og to år senere, så sitter vi i det med advokater, kontraktsbrudd og millionerstatning og hele greien..
Jeg ønsker Mjelde hell og lykke, men håper Brann holder seg til kontrakter på tre år og nedover!

Sotraanda

Quote from: "Ricky"Nei, nei, nei... Ingen Branntrener må under noen omstendigheter noensinne tilbys en tiårskontrakt! Og to år senere, så sitter vi i det med advokater, kontraktsbrudd og millionerstatning og hele greien..
Jeg ønsker Mjelde hell og lykke, men håper Brann holder seg til kontrakter på tre år og nedover!



Neinei, dette er jo helt feil....
Noe kontraksgreier å advokat å sånn kommer aldri til å skje med Mjelde.
Har så klokketro på den mannen, og eg håper en 10års kontrakt er innen rekkevidde.
ater, heter, hater NFF!

Pulekenn

Man vet aldri, Sotraanda, selvom Mons'en lyser av jordnærhet.

Tviler på at ARSEnal ville gitt Wenger en tiårskontrakt. Mye som kan skje i fotball.

Dessuten leste jeg at Raul ville blitt tilbudt en kontrakt til 2010, hvis ikke det hadde vært for FIFA's reglement.
Kan vel hende det samme gjelder for trenere/managere
Den som har begge beina i bakken, står stille

KennethS

mest merkelige som Mjelde gjør e at han kvitter seg med Vegar Landro, noe som eg finner utrovekkende, sånne talenter vokser ikkje på trær. Vi bør holde på de talentene vi har.
tå på Brann

Superjack

Tror det lureste Brann kan gjøre er å la Mjelde fortsette på 1 års kontrakter. Han har ikke bevist noe så langt. Han hadde null kontroll med en idiotisk 4-3-1-2 formasjon. Brann vant kamper da hele Bergen krevde omlegging av formasjon samt hjemkomsten av Kvisvik, og Winters oppstandelse da han fikk spille spiss i 4-4-2 formasjonen.
Personlig er jeg ikke overbevist om at Mjelde er mannen.
Dessuten er han en fotballhore god som noen. Ingen som husker at han heller gikk til Bryne og Lillestrøm i stedet for Brann?
Han valgte SKB bare fordi Brann ville lønne han på tampen av karrieren.
Bruk pengene på å hente Eggen i stedet for nye spillere. Eggen vs Hareide i eleiteserien, DET er en duell Eggen ville vunnet med Brann sitt 2. lag.
BASSTA!!!! :mrgreen:   :D
Brannsupporter.

monzilla

er dritt lei av at de samme personene hele tiden kritiserer mjelde og ludvigsen for å kvitte seg med spillere. De de kvitter seg med er rett og slett ikke gode nok ! innse det folkens. Selv om de var store navn på junior-laget betyr ikke det at de kommer seg opp til a-laget. Er en enorm forskjell fra junior-nivå til eliteserienivå.

Suppesupporter

Quote from: "Sotraanda"Eg lurer på om de som var så store i kjeften mot Mons Ivar i mai/juni/juli tør å åpne kjeften like mykje no...??


Jeg tvilte på Mjelde, og er fremdeles litt usikker på Mjeldes kvaliteter som trener. Vårsesongen var full av taktiske bom fra Mjelde. Høstsesongen bærer preg av forsterkning av stallen og omlegging til et tradisjonelt 442 system.

Jeg tror ikke vi har sett Mjeldes kvaliteter som trener før neste sesong er omme. Spørsmålet blir om han igjen vil prøve å legge om taktikken, om han vil slippe flere juniorer til på laget, og om trening og forsesong vil sørge for at vi vil se et Brann lag som er god både vår og høstsesong. Vi trenger et Brannlag som holder i en HEL sesong. Stykkevis og delt er ikke godt nok.

Inntil da har Mjelde bare å prestere - sammen med laget  :wink:

brann_13

Tiårskontrakt e vel litt for drøyt....!

hvis Mons skulle ha fått en kontrakt burde
det ikke vært en lengre enn to-tre år.......

Hvis dere om tre år synes mons ikke er en
bra trener likevel, og han har en tiårskontrakt,
kan dere bare kose dere de neste syv årene...



*******MIN MENING*******

Kagain

Synes ikke man bør gi mannen en 10-års kontrakt. Som en annen bruker sa det, er det INGEN som kan historien sin? Tennfjord fikk jo livstidskontrakt og det gikk jo fort i do etter det. Personlig er jeg fremdeles skeptisk til Mjelden, men jeg ser ikke bort i fra at han KAN ende opp som en trenerlegende. Dette er minst like sannsynlig som at han ender opp som en "falitt" (ja, jeg vet, dårlig ordvalg, men men).

Jeg har ikke fulgt juniorene så nøye, men jeg ser det er et trekk med den norske tippeligaen at en sjelden tør gi de aller yngste talentene sjansen, og at det heller ikke er uvanlig at folk først får spille når de er over 20 liksom. Mens i England og slike steder har man folk som Rooney som er på det nærmeste fast på et "topplag" som 17-åringer. Jeg tror at Mjelde har gjort en feil når han lar juniorer som Kjerrgård vandre stille av sted.

Henki

Tror man skal være veldig forsiktig med å gi for lange kontrakter til en trener. Se bare på Rosenborg, Hareide har vel ikke mer enn en tre-årskontrakt og det har ikke blitt noen endringer der etter at de lekte seg til gullet i år (igjen). Rosenborg er anatgeligvis den eneste klubben i Norge som har råd til å ta den sjansen det er å gi en trener en virkelig lang kontrakt.
Mjelde bør få en ny kontrakt han har absolutt vist iløpet av denne sesongen at han er en kar som kan holde beina på jorden både i medgang og motgang. Jeg håper Mjelde er Branntrener om ti år jeg, men da på grunnlag av gode sportslige resultater IKKE fordi Brann ikke har råd til å løse ham fra en kontrakt!
Ballen skal fremover!

Go Up