• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2012

Started by Atlin, December 13, 2011, 17:13:56 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Quote from: kabelmann on February 23, 2012, 23:41:50 PM
Spillet i dag var veldig oppløftende om enn en smule overraskende. Alt av poleballer var vekk.

Sjefspoler Grorud satt på benken.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Morkel

Quote from: Xminator on February 24, 2012, 01:46:06 AM
Mjelde har den klare fordelen i at han scorer mye mål. Derfor er det vanskelig å sette ham ut av laget.  Det er ikke umulig Nordkvelle er den som blir benket om Bentley fortsetter å spille godt og enten Niasse eller Askar spiller seg inn på høyrekanten til seriestart.

Resultatet er bra. Det bak resultatet er bra (mål preger kamper og vi fikk det første + LSK er ett typisk lag som har ett ekstra gir når det spilles om poeng). Uansett flott at spillerene nå går inn i treningsleieren på skyer og god positiv motivasjon.


Ja, det er klart LSK er et lag som spiller på gutsen, men jeg tror fortsatt at de kommer til å komme på nedre halvdel i år. Det er ikke basert på denne kampen, men de mangler i mine øyne den komplimentære førsteelveren som Brann nå begynner å få, Johan Andersson er vel den eneste utespilleren de har fått inn som virkelig jeg klarer å se for meg kan utgjøre en forskjell, men han er jo også mye skadet. Westerberg og Scheel kjenner jeg ikke godt nok til å uttale meg om. Mest av alt mangler de en spiss som kan score mål. Det virker som et dårlig sammensatt lag og jeg tror faktisk at Stabæk som mange har spådd en hard sesong kommer til å komme høyere på tabellen enn LSK. At LSK var elendig tar ikke fra meg gleden over dagens seier som først og fremst visste et Brann lag som var villig til å holde på ballen og som har fått en ny dimensjon med ny back og kant, det virker som at dette er noe som gir både Bentley og Birkir mye større spillerom og frihet til å gjøre det de er best på. Det at Askar også kan spille back åpner for at når Birkir dobler på kant så kan Askar sikre og vi slipper store rom imot hvis motstanderlaget konterer.

Snublefot

Quote from: Klaus_Brann on February 23, 2012, 16:48:11 PM
Quote from: Snublefot on February 23, 2012, 14:57:49 PM
da er det bare å stålsette seg for en av sesongens store høydepunkter..


Liten bom;)



hehe,  joda, var jo i utgangspunktet ment litt ironisk, men akkurat nå kan det jo være fare for at denne kampen faktisk blir et av sesongens høydepunkter.. Hvis det blir en drittsesong, så er 5-1 seiern over lsk i treningskampene fort en av "høydepunktene"..haha..

Men jeg er full av optimisme og satser på at det blir veldig mange enda større høydepunkter enn en god treningskamp:)

Snublefot

Quote from: Markmus on February 23, 2012, 18:06:35 PM
Jeg er så drittlei disse langdryge Mjelde(etc.)-diskusjonene som foregår, spesielt når det er i kamptråder. Det er greit nok å si "Mjelde suger som vanlig, for en drittpasning", men disse diskusjonene som drukner trådene er mildt sagt kjedelige.


Amen...

Tom C

Quote from: apop on February 23, 2012, 20:09:59 PM
For guds skyld, kan vi ikke lage en tråd som heter "Hjelpe og trøste  hvor dårlig Mjelde er, hvorfor har han egentlig klippekort" eventuellt kan vi kalle den "Haugen er for Brann hva Maradona var for Argentina, men Skarsfjord er for blåst til å se det"

Så kan dere ta kranglinga som begynner å bli rimelig repetitiv i fra flere tråder inn der og la kamptrådene gå til faktisk diskusjon om kampen.

Hoho... Støtter denne. Helt utrolig at en så positiv kamp fra Branns side ender opp med at 90% av kamptråden blir den amme gamle visen om Mjeldes klippekort osv.

Synes det beste ved denne kampen var at vi så at Brann faktisk kan spille god angrepsfotball, og at vi ikke kun er avhengig av enkeltmannsprestasjoner. Offensive backer som kan overlappe på kantene er noe jeg har savnet sårt, selv om Sæv riktignok har vist glimt av dette også tidligere.

Synes også at vi har mange spennende typer i stallen etterhvert, som ihvertfall i går så ut til å kunne utfylle hverandre ganske bra.
Aldri mer Obos....

ostraume

Quote from: krakraForøvrig ingenting i veien for å ha kreative spillere på både DM og OM. Slik som fjorårets seriemestere.


For all del ikke uenig i det. Men en vesentlig forskjell på Brann2012 (håper jeg!) og VIF2010 og Molde2011 er backer som er villige offensivt og brukes mye.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Første målet i denne kampen er forresten vakker fotball. Håper vi får se mer av dette i år. I så fall blir Ojo toppscorer i ligaen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nero

Skremmende bra, selv om LSK var urdårlige. Dette må jo være soleklar jinxing før sesongen. Hvis vi briefer for mye i treningskampene, går det jo til helvete i serien, men fy pokker så gøy det var i går!
Lions led by donkeys.

ostraume

Vi trenger et tap mot Sarpsborg nå.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: nero on February 24, 2012, 09:15:18 AM
Skremmende bra, selv om LSK var urdårlige. Dette må jo være soleklar jinxing før sesongen. Hvis vi briefer for mye i treningskampene, går det jo til helvete i serien, men fy pokker så gøy det var i går!


He he, er ikke dette bare en myte? Fjorårets pinlige tap mot Nest den ene uken og praktkampen mot bartepakket den neste uken tror jeg var et unntak. Vi kan i alle fall ikke basere oss på det hvert år!:)

Jeg tror ikke at dagens mannskap tar av bare fordi de begynner å vinne fotballkamper. Da vil de bare vinne mer. De så vi i fjor da de fikk en god start på sesongen. De bare fortsatte i samme spor. At de fikk diverse nedturer i løpet av sesongen kom ikke av at spillerne tok av.
Rød makt på Hansa

nero

Tapte vi ikke de fleste treningskampene i 07? Eller husker jeg helt feil?
Lions led by donkeys.

osoerli

Quote from: ostraume on February 24, 2012, 09:31:19 AM
Vi trenger et tap mot Sarpsborg nå.


Neida.  Det er aldri feil å vinne treningskamper.  Det vi trenger er 15000+ på alle heimekamper.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: nero on February 24, 2012, 10:01:45 AM
Tapte vi ikke de fleste treningskampene i 07? Eller husker jeg helt feil?


Fire seirer. En uavgjort. Tre tap.

Vi gikk til seriestart med en flott seier over Start på Fana Stadion i siste treningskamp. Men de tre tapene kom etter hverandre før Start-kampen, så det føltes nok at vi tapte mye.
Rød makt på Hansa

Lister

Resultatet i treningskamper betyr ingenting. Tap kan også være positivt. Det som er viktig er hva som blir gjort i og under kampen, er jo derfor treningskamper er treningskamper.
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on February 24, 2012, 10:14:56 AM
Quote from: ostraume on February 24, 2012, 09:31:19 AM
Vi trenger et tap mot Sarpsborg nå.


Neida.  Det er aldri feil å vinne treningskamper.  Det vi trenger er 15000+ på alle heimekamper.


Nettopp. Gode treningsresultater på vårparten skaper en positiv stemning og entusiasme rundt klubben. Bra for p-kort-salget må det vel også være.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Det perfekte hadde vært i tillegg til LSK seieren, ny seire mot Sarpsborg og Tromsø, og så en skikkelig karamell og tap mot Stabæk. Da får en et 3 ukers løft og optimisme og god fart i partoutkort salget, og detter en skikkelig skjerping av laget i siste uken foran RBK kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Quote from: nero on February 24, 2012, 10:01:45 AM
Tapte vi ikke de fleste treningskampene i 07? Eller husker jeg helt feil?


I 06 derimot tapte vi det meste på vinteren.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

7,07,06,56,56,05,55,55,55,55,05,05,05,0(5+5)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

brann:)

Quote from: Gulløl on February 24, 2012, 11:17:10 AM
Det perfekte hadde vært i tillegg til LSK seieren, ny seire mot Sarpsborg og Tromsø, og så en skikkelig karamell og tap mot Stabæk. Da får en et 3 ukers løft og optimisme og god fart i partoutkort salget, og detter en skikkelig skjerping av laget i siste uken foran RBK kampen.


Er det ikke bare å invitere Nest Sotra og tape mot de siste treningskamp før sesongen og kjøre på med taktikken fra i fjor?
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Markmus

Quote from: Gulløl on February 24, 2012, 12:04:42 PM7,07,06,56,56,05,55,55,55,55,05,05,05,0(5+5)


Har du kontroll på karakterene gjennom alle treningskampene? I så fall; legg dem sammen når vi har spilt vår siste treningskamp ;)
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: osoerli on February 24, 2012, 02:39:50 AM
Quote from: kabelmann on February 23, 2012, 23:41:50 PM
Spillet i dag var veldig oppløftende om enn en smule overraskende. Alt av poleballer var vekk.

Sjefspoler Grorud satt på benken.


Og lagde vel straffespark da han kom inn.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

February 24, 2012, 16:39:50 PM #821 Last Edit: February 24, 2012, 16:41:22 PM by Gulløl
Quote from: Markmus on February 24, 2012, 13:17:08 PM
Har du kontroll på karakterene gjennom alle treningskampene? I så fall; legg dem sammen når vi har spilt vår siste treningskamp ;)


Nei har bare en kamp til. Men har tenkt å summere snittkarakter BT+BA  etter hver av de tre neste/siste treningskampene slik at når alle fire er spilt har hver spiller en snittkarakter. Gir en noenlunde pekepinn på hvem som er i best form siste ukene før seriestart.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Austin er med mot Sarpsborg. Slapp å reise helt til New Zealand: http://fotball.bt.no/eliteserien/article226025.ece

Fatter ikke at Jamaica ikke kan finne seg noen kamper å spille i Europa i stedet for å legge ut på disse vanvittige reisene de til stadig gjør.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Det er vel ikke så vill forskjell om man drar til Italia eller NZ.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on February 27, 2012, 14:30:51 PM
Det er vel ikke så vill forskjell om man drar til Italia eller NZ.


Det kommer jo helt an på hvor de fleste spillerne befinner seg til vanlig. I Europa eller på Jamaica.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: Klaus_Brann on February 27, 2012, 14:30:51 PM
Det er vel ikke så vill forskjell om man drar til Italia eller NZ.


I reiselengde er det vel noen km. I tillegg kan man bli satt godt tilbake av jetlag
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on February 27, 2012, 14:37:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 27, 2012, 14:30:51 PM
Det er vel ikke så vill forskjell om man drar til Italia eller NZ.


Det kommer jo helt an på hvor de fleste spillerne befinner seg til vanlig. I Europa eller på Jamaica.


Selvfølgelig gjør det det, men jeg har vært så smart å sjekket på forhånd, og 11 av 19 fra troppen mot NZ spiller på Jamaica, mens 6 er i Europa.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Og da er jo hensynet lett å ta :P
Ka du ve?

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on February 27, 2012, 16:40:19 PM
Quote from: Nixon on February 27, 2012, 14:37:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 27, 2012, 14:30:51 PM
Det er vel ikke så vill forskjell om man drar til Italia eller NZ.


Det kommer jo helt an på hvor de fleste spillerne befinner seg til vanlig. I Europa eller på Jamaica.


Selvfølgelig gjør det det, men jeg har vært så smart å sjekket på forhånd, og 11 av 19 fra troppen mot NZ spiller på Jamaica, mens 6 er i Europa.


Men slik jeg har forstått det er ikke dette en helt vanlig tropp, men en tropp med en del spillere som skal prøves ut. Og da sannsynligvis en del spillere i hjemlig serie. Så det er ikke sikert at fordelingen er lik ellers når de reiser rundt halve jordkloden.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on February 27, 2012, 17:45:36 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 27, 2012, 16:40:19 PM
Quote from: Nixon on February 27, 2012, 14:37:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 27, 2012, 14:30:51 PM
Det er vel ikke så vill forskjell om man drar til Italia eller NZ.


Det kommer jo helt an på hvor de fleste spillerne befinner seg til vanlig. I Europa eller på Jamaica.


Selvfølgelig gjør det det, men jeg har vært så smart å sjekket på forhånd, og 11 av 19 fra troppen mot NZ spiller på Jamaica, mens 6 er i Europa.


Men slik jeg har forstått det er ikke dette en helt vanlig tropp, men en tropp med en del spillere som skal prøves ut. Og da sannsynligvis en del spillere i hjemlig serie. Så det er ikke sikert at fordelingen er lik ellers når de reiser rundt halve jordkloden.


Okei, da kunne det stilt seg annerledes, men etter som det er flest fra hjemlig liga er det ikke noe stort problem.
Forrige mot Kina og denne er de eneste i alle fall de siste to årene de har dratt rundt halve kloden for å spille etter hva jeg kunne se. Forøvrig herlig at de på deres offisielle nettside skriver "home of the reggae Boyz":)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Er ikke Reggae Boyz the offisielle kallenavnet på laget?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Jepp. Men det var bare en liten tanke i forhold til hvor forskjellig land/kulturer er. Ser ikke helt for meg "Norway's national team - home of the wild vikingz", hvis de hadde blitt kalt det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Hehe nei, her er det nesten verre. Norway's national team - home of the Drilloz
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kjell249

February 29, 2012, 13:11:54 PM #833 Last Edit: February 29, 2012, 13:24:31 PM by Kjell249
Startoppstilling mot Sarp og det ser ut til at serielaget begynner å ta form:

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5950858.ece
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dudo

Tipper planen er at Haugen skal overta for Soko etter halvtid, og Mjelde for Nordkvelle. Spenstig forsvar vi stiller med, den skal vi ha ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

February 29, 2012, 13:17:37 PM #835 Last Edit: February 29, 2012, 13:21:01 PM by Gulløl
Trolig denne formasjonen i morgen:
http://www.brann.no/nyheter/disse-starter-mot-sarpsborg-08/

Et stykke under serielaget som starter mot RBK på grunn av landslagsoppdrag og sykdom. Skal bli spennende å se hvordan Chima og Askar fungerer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lister

Flott så se at vi fortsetter å knytte chima tett til oss, alder og usikkerhet til tross så har han virket frisk de treningskampene jeg har sett han i.
Guinness - Makes you drunk

Gulløl

February 29, 2012, 13:45:58 PM #837 Last Edit: February 29, 2012, 13:56:12 PM by Gulløl
Chima er vel høyaktuell til å overta for Fakiri når han legger opp, det er vel det Brann nå tester ut de ukene Chima er i klubben. Selv om Fakiri har kontrakt som varer ut 2013 har han i den siste justerte avtalen et punkt som gir han og Brann mulighet til at han går over i en trenerfunksjon før kontrakten er ute. Om Chima overbeviser Brann kan det hende at han er med for fullt fra sesongstart 2013 og at Fakiri samtidig går over i en trenerfunksjon for smågutt, gutt eller junior.

Fakiri har tatt trener 2-kurset. Trener 3 og UEFA-lisensen mangler han(statusen april 2011).
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5042756.ece

En annen mulighet er at Chima kommer inn i troppen i løpet av denne sesongen om en av de største salgs kandidatene Demir blir solgt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Quote from: Gulløl on February 29, 2012, 13:17:37 PM
Trolig denne formasjonen i morgen:
http://www.brann.no/nyheter/disse-starter-mot-sarpsborg-08/

Et stykke under serielaget som starter mot RBK på grunn av landslagsoppdrag og sykdom. Skal bli spennende å se hvordan Chima og Askar fungerer.


Det er fortsatt eit bra lag mtp at heile forsvarsfireren er ute.

Lister

Igjen betyr resultatet fuck all, men blir en fin test på hvordan ting kan bli hvis vi skulle oppleve skader i bakre firer, samtidig som det blir flott å se chima igjen.
Guinness - Makes you drunk

Sindre32

Stemmer det at han blir 18 i mai? I så fall prøver vel Brann forhåpentligvis å hente ham i sommervinduet?

Lister

Eneste jeg klarer å finne av info sier 03.05 så godt mulig vi sikter oss inn på sommervinduet.

Men dette kan da ikke være rett, at vi har en faktisk plan for fremtiden og har erstattere klar. Vi er da tross alt Brann.
Guinness - Makes you drunk

roaldinho

Quote from: dudo on February 29, 2012, 13:16:38 PM
Tipper planen er at Haugen skal overta for Soko etter halvtid, og Mjelde for Nordkvelle. Spenstig forsvar vi stiller med, den skal vi ha ...


Sånn som jeg leste BA så er det Haugen og Nordkvelle som skal bytte, men jeg kan selvsagt ta feil. Haugen må få spille på plassen han gjør det best på. Han må få utvikle seg i den posisjonen han har mest kvaliteter i, og det er offensivt.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Kjell249

Quote from: roaldinho on February 29, 2012, 15:18:48 PM
Quote from: dudo on February 29, 2012, 13:16:38 PM
Tipper planen er at Haugen skal overta for Soko etter halvtid, og Mjelde for Nordkvelle. Spenstig forsvar vi stiller med, den skal vi ha ...


Sånn som jeg leste BA så er det Haugen og Nordkvelle som skal bytte, men jeg kan selvsagt ta feil. Haugen må få spille på plassen han gjør det best på. Han må få utvikle seg i den posisjonen han har mest kvaliteter i, og det er offensivt.

Haugen må ingen ting. Han blir benyttet der SK Brann trenger han mest. Dessuten tror jeg Haugen har mye større potensiale som DM enn som OM på sikt, som ballfordeler og med høy løpskapasitet. Men, dette skal ikke bli en ny Haugen tråd, så denne legger vi død først som sist...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Jose Arrogantio

Quote from: roaldinho on February 29, 2012, 15:18:48 PM
Quote from: dudo on February 29, 2012, 13:16:38 PM
Tipper planen er at Haugen skal overta for Soko etter halvtid, og Mjelde for Nordkvelle. Spenstig forsvar vi stiller med, den skal vi ha ...


Sånn som jeg leste BA så er det Haugen og Nordkvelle som skal bytte, men jeg kan selvsagt ta feil. Haugen må få spille på plassen han gjør det best på. Han må få utvikle seg i den posisjonen han har mest kvaliteter i, og det er offensivt.


Har tro på at Haugen kan bli en god og nyttig DM eller dyp playmaker ved siden av en destroyer som Austin. Han har allerede en del av kvalitetene som trengs, og trenger bare litt mer erfaring der og litt mer trening på det defensive. Dessuten er alternativet Mjelde som DM backup, og det vet vi ikke funker, og Mjelde har ikke de samme ferdighetene som tilsier at han noen gang vil funke der heller.

krakra

Blir det noen markering fra Branns side i kveld i forhold til Knut Thorbjørn Eggens bortgang?

Nixon

Det har vel ikke kommet noen signaler om det. Og med fare for å virke kynisk kan jeg ikke helt se hvorfor Brann skulle gjøre det. Han har tross alt aldri har vært en del av Brann.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Noen som vet om kampen blir streamet?

Hatleking

Sikkert Sumo. Eg har det dog ikkje, og får sjå om eg finn noko alternativt.

krakra

Quote from: Nixon on March 01, 2012, 14:29:17 PM
Det har vel ikke kommet noen signaler om det. Og med fare for å virke kynisk kan jeg ikke helt se hvorfor Brann skulle gjøre det. Han har tross alt aldri har vært en del av Brann.
Han var da en sentral skikkelse i den norske fotballfamilien som Brann tross alt er en del av. Samtidig er det faktisk tre av spillerne våre som har hatt ham som trener

Go Up