• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2012

Started by Atlin, December 13, 2011, 17:13:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Willy Wonka on February 23, 2012, 16:42:43 PM
Quote from: krakra on February 23, 2012, 16:39:11 PM
Quote from: Willy Wonka on February 23, 2012, 16:36:26 PM
Quote from: krakra on February 23, 2012, 16:31:44 PM
At du faktisk spørr om det får meg til å tro at du heelt seriøst mener at 15 gode minutter i en treningskamp veier opp for to dårlige sesonger. Det var bare noe jeg sa for å sette det på spissen, men du mener det visst. Utrolig!

Som jeg skrev før. 4-5 gode kamper på rad i TL, minst.


Nå er det du som finner på ting. Selvfølgelig mener jeg ikke at en god treningskamp viser at han får en kanonsesong, men det gir forhåpninger om at han er på rett vei.

Jeg gjentar derfor det jeg reagerer på: At enkelte peker seg ut enkeltspillere de kan rakke ned på basert på tidligere prestasjoner istedenfor å bruke en ny sesong på å se hva spillerne kan få til i år. Dette gjelder Bentley, Mjelde, Larsen, Barmen og alle de andre.
Jeg rakker ned på at enkelte spillere får sjanse, etter sjanse, etter sjanse, etter sjanse på tross av at de presterer langt under det som burde forventes, mens andre knapt får sjansen i det hele tatt og blir fortalt at de må "gjøre seg fortjent til den". Jeg har ingenting imot Mjelde, jeg har noe imot klippekortet hans, som jeg mener han er for dårlig til å forsvare.

Og dette er ikke motbevist av en god treningskamp. Overhodet ikke.


Litt av bakgrunnen for dette kan jo være at trenere ofte har et bedre innblikk enn oss når det gjelder hva som ksjer på treningsfeltet. Det er jo trossalt der man kvalifiserer seg for startelveren, eller hva?
Prestasjoner i kamp bør veie mer enn prestasjoner på trening. Vi har ofte sett spillere som har blitt holdt ute av førsteelveren glimte til når treneren har blitt tvunget til  å satse på dem. Som f.eks. Erik Huseklepp, som i følge Mjelde ikke var klok nok til å spille spiss.

Derfor er det i mine øyne viktig å la andre få prøve seg når spillere i førsteelveren over tid ikke presterer. De som fikk tillitt over tid og ikke presterte i fjor var Mjelde og Bentley. Hva de som -ikke- fikk tillitt over tid presterte i sine sporadiske innhopp er ikke sammenlignbart. Alle som ønsker å forstå det skjønner at å spille i en fast rolle, fra start i en titalls kamper på rad(som Mjelde fikk) gir helt andre forutsetnigner for å prestere enn å komme innpå når kampen snart er over i en ny posisjon hver kamp.

Det er ikke prestasjonene på trening som gir poeng. Om Austin doominerer på banen som i fjor skal han ikke vrakes om han er dårlig på trening. Om Bentley er like dårlig i kamp som i fjor skal han ikke spille hver eneste kamp fordi han  er god på trening.

Klaus_Brann

Quote from: Snublefot on February 23, 2012, 14:57:49 PM
da er det bare å stålsette seg for en av sesongens store høydepunkter..


Liten bom;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Merkelig! Er ikke ofte de dømmer straffe for holding/dytting i feltet, men de gjorde det her! Det er jo ofte straffe, men dommerne gjør ingenting med det. Tror ikke det kommer til å skje i årets Tippeliga, men de burde absolutt gjort noe med det. For angrepslaget har ekstremt små fordeler i feltet når de har corner/frispark.

Lillestrøm fikk for det nå.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Herlig resultat! Men hvordan har de spilt? Har de prøvd å videreføre småpillet fra sist treningskamp?

Ellers flott å se at en influensasyk Haugen ikke er glemt...
Rød makt på Hansa

Willy Wonka

Quote from: krakra on February 23, 2012, 16:46:47 PM
Quote from: Willy Wonka on February 23, 2012, 16:42:43 PM
Quote from: krakra on February 23, 2012, 16:39:11 PM
Quote from: Willy Wonka on February 23, 2012, 16:36:26 PM
Quote from: krakra on February 23, 2012, 16:31:44 PM
At du faktisk spørr om det får meg til å tro at du heelt seriøst mener at 15 gode minutter i en treningskamp veier opp for to dårlige sesonger. Det var bare noe jeg sa for å sette det på spissen, men du mener det visst. Utrolig!

Som jeg skrev før. 4-5 gode kamper på rad i TL, minst.


Nå er det du som finner på ting. Selvfølgelig mener jeg ikke at en god treningskamp viser at han får en kanonsesong, men det gir forhåpninger om at han er på rett vei.

Jeg gjentar derfor det jeg reagerer på: At enkelte peker seg ut enkeltspillere de kan rakke ned på basert på tidligere prestasjoner istedenfor å bruke en ny sesong på å se hva spillerne kan få til i år. Dette gjelder Bentley, Mjelde, Larsen, Barmen og alle de andre.
Jeg rakker ned på at enkelte spillere får sjanse, etter sjanse, etter sjanse, etter sjanse på tross av at de presterer langt under det som burde forventes, mens andre knapt får sjansen i det hele tatt og blir fortalt at de må "gjøre seg fortjent til den". Jeg har ingenting imot Mjelde, jeg har noe imot klippekortet hans, som jeg mener han er for dårlig til å forsvare.

Og dette er ikke motbevist av en god treningskamp. Overhodet ikke.


Litt av bakgrunnen for dette kan jo være at trenere ofte har et bedre innblikk enn oss når det gjelder hva som ksjer på treningsfeltet. Det er jo trossalt der man kvalifiserer seg for startelveren, eller hva?
Prestasjoner i kamp bør veie mer enn prestasjoner på trening. Vi har ofte sett spillere som har blitt holdt ute av førsteelveren glimte til når treneren har blitt tvunget til  å satse på dem. Som f.eks. Erik Huseklepp, som i følge Mjelde ikke var klok nok til å spille spiss.

Derfor er det i mine øyne viktig å la andre få prøve seg når spillere i førsteelveren over tid ikke presterer. De som fikk tillitt over tid og ikke presterte i fjor var Mjelde og Bentley. Hva de som -ikke- fikk tillitt over tid presterte i sine sporadiske innhopp er ikke sammenlignbart. Alle som ønsker å forstå det skjønner at å spille i en fast rolle, fra start i en titalls kamper på rad(som Mjelde fikk) gir helt andre forutsetnigner for å prestere enn å komme innpå når kampen snart er over i en ny posisjon hver kamp.

Det er ikke prestasjonene på trening som gir poeng. Om Austin doominerer på banen som i fjor skal han ikke vrakes om han er dårlig på trening. Om Bentley er like dårlig i kamp som i fjor skal han ikke spille hver eneste kamp fordi han  er god på trening.


Da er det tydeligvis her vier grunnleggende uenig.
Hvorfor er ikke det man får til i sporadiske innhopp sammenlignbart? Skulle man ikke da være ekstra motivert for å vise seg frem? Hva med tidlige cup-kamper?

Hva om det er enkelte spilletyper som trenger tillit over tid? Hva gjør du med dem?

Klaus_Brann

Quote from: Huff on February 23, 2012, 16:08:34 PM
Fremdeles på jobb, har brann spilt ballbesittende, midt i mellom eller rett frem med en gang vi vinner ballen?

Hvordan har pasningene til Kvelle vært?


Vi har vært gode med ball, og kommet rundt på kantene mange ganger. Slått lite langt i dag, og det er godt å se.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: roaldinho on February 23, 2012, 16:48:23 PM
Merkelig! Er ikke ofte de dømmer straffe for holding/dytting i feltet, men de gjorde det her! Det er jo ofte straffe, men dommerne gjør ingenting med det. Tror ikke det kommer til å skje i årets Tippeliga, men de burde absolutt gjort noe med det. For angrepslaget har ekstremt små fordeler i feltet når de har corner/frispark.

Lillestrøm fikk for det nå.


Blåses sjelden på slik, men den er korrekt nok. Mjelde fikk noe lignende i fjor (mot Haugesund? edit: Eller var det Sarpsborg?).
Ka du ve?

posemedsnopi

Vi har et superlag på gang

Klaus_Brann

Quote from: TheRock on February 23, 2012, 16:17:49 PM
Problemet er at vi stiller med Ojo, Austin og 9 middlemådige spillere når kampen blåses i gang, og da synes jeg det er smått provoserende hvordan enkelte her inne finner seg en hakkekylling. Det holder lenge med strilene bak meg på stadion som hyler med ølånden sin bare Mjelde har en støttepasning.


Hvordan vet du at de ikke er de samme?;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard

February 23, 2012, 16:55:11 PM #759 Last Edit: February 23, 2012, 16:59:10 PM by Gepard
Hva skal man si, litt skremmende resultat, liker ikke at laget kommer til å bli så voldsomt hauset opp nå... Vi er avhengige av underdogstempelfor at sesongen skal bli optimal. Trives mye bedre med at Molde Vif og Rbk har medaljeplassene utdelt av alle eksperter.

Men ser man bak resultatet (sic!) så er det mye positivt ;) Demir sitt backspill, innsats, pasningsspill. Ojo, for en mann!  Meget aktiv coaching fra Shars, positivt!

Eneste minus, klarer ikke å se at noen i stallen er kapabel til å komme inn for Ojo på topp å gjøre i nærheten av en likenende prestasjon. Synes fremdeles det er meget bekymringsverdig at vi skal gå til seriestart uten en liknende spiller i stallen..

I tillegg skal det nevnes at LSk hadde meget tunge bein i dag...de har gjennomført en trening tidligere på dagen, noe Brann neppe hadde gjort. Betyr nok veldig mye dette her, lsk spillerne så helt most ut i bein og klarte knapt å flytte på seg. 

krakra

February 23, 2012, 16:55:18 PM #760 Last Edit: February 23, 2012, 16:59:04 PM by krakra
Quote from: Willy Wonka on February 23, 2012, 16:50:41 PM
Quote from: krakra on February 23, 2012, 16:46:47 PM
Quote from: Willy Wonka on February 23, 2012, 16:42:43 PM
Quote from: krakra on February 23, 2012, 16:39:11 PM
Quote from: Willy Wonka on February 23, 2012, 16:36:26 PM
Quote from: krakra on February 23, 2012, 16:31:44 PM
At du faktisk spørr om det får meg til å tro at du heelt seriøst mener at 15 gode minutter i en treningskamp veier opp for to dårlige sesonger. Det var bare noe jeg sa for å sette det på spissen, men du mener det visst. Utrolig!

Som jeg skrev før. 4-5 gode kamper på rad i TL, minst.


Nå er det du som finner på ting. Selvfølgelig mener jeg ikke at en god treningskamp viser at han får en kanonsesong, men det gir forhåpninger om at han er på rett vei.

Jeg gjentar derfor det jeg reagerer på: At enkelte peker seg ut enkeltspillere de kan rakke ned på basert på tidligere prestasjoner istedenfor å bruke en ny sesong på å se hva spillerne kan få til i år. Dette gjelder Bentley, Mjelde, Larsen, Barmen og alle de andre.
Jeg rakker ned på at enkelte spillere får sjanse, etter sjanse, etter sjanse, etter sjanse på tross av at de presterer langt under det som burde forventes, mens andre knapt får sjansen i det hele tatt og blir fortalt at de må "gjøre seg fortjent til den". Jeg har ingenting imot Mjelde, jeg har noe imot klippekortet hans, som jeg mener han er for dårlig til å forsvare.

Og dette er ikke motbevist av en god treningskamp. Overhodet ikke.


Litt av bakgrunnen for dette kan jo være at trenere ofte har et bedre innblikk enn oss når det gjelder hva som ksjer på treningsfeltet. Det er jo trossalt der man kvalifiserer seg for startelveren, eller hva?
Prestasjoner i kamp bør veie mer enn prestasjoner på trening. Vi har ofte sett spillere som har blitt holdt ute av førsteelveren glimte til når treneren har blitt tvunget til  å satse på dem. Som f.eks. Erik Huseklepp, som i følge Mjelde ikke var klok nok til å spille spiss.

Derfor er det i mine øyne viktig å la andre få prøve seg når spillere i førsteelveren over tid ikke presterer. De som fikk tillitt over tid og ikke presterte i fjor var Mjelde og Bentley. Hva de som -ikke- fikk tillitt over tid presterte i sine sporadiske innhopp er ikke sammenlignbart. Alle som ønsker å forstå det skjønner at å spille i en fast rolle, fra start i en titalls kamper på rad(som Mjelde fikk) gir helt andre forutsetnigner for å prestere enn å komme innpå når kampen snart er over i en ny posisjon hver kamp.

Det er ikke prestasjonene på trening som gir poeng. Om Austin doominerer på banen som i fjor skal han ikke vrakes om han er dårlig på trening. Om Bentley er like dårlig i kamp som i fjor skal han ikke spille hver eneste kamp fordi han  er god på trening.


Da er det tydeligvis her vier grunnleggende uenig.
Hvorfor er ikke det man får til i sporadiske innhopp sammenlignbart? Skulle man ikke da være ekstra motivert for å vise seg frem? Hva med tidlige cup-kamper?

Hva om det er enkelte spilletyper som trenger tillit over tid? Hva gjør du med dem?
Det er sikkert noen som trenger tillit over tid, men to år får være nok syns nå jeg. Dine to spørsmål er forøvrig litt motstridige. Du lurer på hvorfor det man får til i spordaiske innhopp ikke er sammenlignbart samtidig som du spørr om de som "trenger tid". Det er altså greit å gi Bentley fornyet tillitt etter sin 10. dårlige kamp på rad i samme posisjon, men Haugen kan vrakes etter tre svake kamper i tre forskjellige posisjoner?

De fleste spillere blir bedre når de er trygge og vante i rollene sine. For å bli det trenger man spilletid i dem. Man blir ikke trygge i en rolle når man spiller i en ny rolle hver kamp, og kun spiller 155-20 minutter. Det handler også om å bli samspilt med spillerne rundt seg. Kjenne til deres bevegelsesmønster og la dem bli kjent med ditt. I forskjellige posisjoner har du forskjellige spillere rundt deg.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on February 23, 2012, 16:46:47 PM

Prestasjoner i kamp bør veie mer enn prestasjoner på trening. Vi har ofte sett spillere som har blitt holdt ute av førsteelveren glimte til når treneren har blitt tvunget til  å satse på dem. Som f.eks. Erik Huseklepp, som i følge Mjelde ikke var klok nok til å spille spiss.


Det var han jo heller ikke i starten, men med mye målrettet trening ble han det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Huseklepp dominertre mot Viking i sin første kamp som spiss. Det var bare avslutningene som manglet.

roaldinho

Quote from: Markmus on February 23, 2012, 16:51:57 PM
Quote from: roaldinho on February 23, 2012, 16:48:23 PM
Merkelig! Er ikke ofte de dømmer straffe for holding/dytting i feltet, men de gjorde det her! Det er jo ofte straffe, men dommerne gjør ingenting med det. Tror ikke det kommer til å skje i årets Tippeliga, men de burde absolutt gjort noe med det. For angrepslaget har ekstremt små fordeler i feltet når de har corner/frispark.

Lillestrøm fikk for det nå.


Blåses sjelden på slik, men den er korrekt nok. Mjelde fikk noe lignende i fjor (mot Haugesund? edit: Eller var det Sarpsborg?).


Stemmer, Mjelde fikk et svært billig straffe mot Haugesund. Jepp, det blåses sjeldent på holding/skubbing i det angripende lags favør i feltet. Blir som regel dømt andre veien.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on February 23, 2012, 16:49:03 PM
Herlig resultat! Men hvordan har de spilt? Har de prøvd å videreføre småpillet fra sist treningskamp?

Ellers flott å se at en influensasyk Haugen ikke er glemt...


Absolutt. LSK gjorde det lett for oss, men det tar fortsatt ikke mye bort fra måten vi fremstår på. Nysigneringene er fortsatt veldig lovende, Omar ble aldri veldig involvert, Amin kom fint forbi et par ganger, men det er jo noe annet å komme inn på 5-0 enn å starte på 0-0. Laget var nok litt mettet.

Spiller vi sånn i serien i år blir vi farlig gode.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on February 23, 2012, 16:59:36 PM
Huseklepp dominertre mot Viking i sin første kamp som spiss. Det var bare avslutningene som manglet.


Og det er vel en viktig del av spissrollen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Quote from: krakra
15 gode minutter i en treningskamp?


Siterer minst mulig av våset. Hadde Haugen dratt inn mål, assist og andreassist på en omgang hadde det vært et bevis fra oven for hvilken stor spiller det er snakk om. Når Mjelde gjør det har han 15 gode minutter i en treningskamp. Vittig at det kommer etter at han blir disset sønder i kamptråden av opp til flere klovner.

Du kan da ikke seriøst mene at du gir Mjelde en fair vurdering?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: ostraume on February 23, 2012, 17:18:37 PMDu kan da ikke seriøst mene at du gir Mjelde en fair vurdering?


Det er vel slik at Kraka har ødelagt Haugen for oss. Og så har Skarsfjord ødelagt Mjelde for Kraka!:)
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: ostraume on February 23, 2012, 17:18:37 PM
Quote from: krakra
15 gode minutter i en treningskamp?


Siterer minst mulig av våset. Hadde Haugen dratt inn mål, assist og andreassist på en omgang hadde det vært et bevis fra oven for hvilken stor spiller det er snakk om. Når Mjelde gjør det har han 15 gode minutter i en treningskamp. Vittig at det kommer etter at han blir disset sønder i kamptråden av opp til flere klovner.

Du kan da ikke seriøst mene at du gir Mjelde en fair vurdering?
Vås, vås og atter vås. Jeg hoppet ikke i skyene da Haugen scoret mot Fyllingen og hadde han hatt ett mål, en målgivende og andreassist mot LSK hadde jeg ment at det var et bevist på at han fortjente en god del flere sjanser enn han fikk i fjor. IKke at han burde spille alle 30 kampene.

Du viser bare at du ikke tar poenget overhodet. Haugen spilte seks kamper fra start i fjor, Mjelde 29. Det sier seg selv at det skal mindre til for at Haugen fortjente flere sjanser, enn for at MJelde forsvarte alle sine.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on February 23, 2012, 17:02:29 PM
Quote from: krakra on February 23, 2012, 16:59:36 PM
Huseklepp dominertre mot Viking i sin første kamp som spiss. Det var bare avslutningene som manglet.


Og det er vel en viktig del av spissrollen.
Men det er ikke alfa omega. Huseklepp viste med en gang at han var vår klart beste spissalternativ, og at han hadde et voldsomt potensiale som bare trengte noen justeringer før han fikk det ut. Det var med en gang åpenbart at Mjelde tok grundig feil, noe han så selv siden Huseklepp spilte fast etter det. Før Huseklepp fikk sjansen ble vel blant annet Gylfi Einarsson testet ut.

Så nei, treneren vet ikke alltid best og noen ganger må man rett og slett bare prøve ut noe for å se om det fungerer.

Willy Wonka

Det jeg prøver å få frem her er at det er mange vurderinger som skal taes. De fleste av disse gjøres på treningsfeltet da det er her det tilbringes mest tid. Det handler også om spillertyper,i tillegg til at jeg tror Skarsfjord ser etter en del andre ting en det du og jeg gjør.
Det kan være Rune ser fremgang hvor vi ser stagnasjon.

krakra

Quote from: Nixon on February 23, 2012, 17:24:02 PM
Quote from: ostraume on February 23, 2012, 17:18:37 PMDu kan da ikke seriøst mene at du gir Mjelde en fair vurdering?


Det er vel slik at Kraka har ødelagt Haugen for oss. Og så har Skarsfjord ødelagt Mjelde for Kraka!:)
At dere oppfører dere som trassige 3-åringer som er mer opptatte av at jeg skal ta feil enn at Brann endelig skal se et loktalt talent slå igjennom får være deres problem;)

Skarsfjord har ikke ødelagt Mjelde for meg. Jeg annerkjenner alle de gode prestasjoner Mjelde gjør. Inkludert dagens kamp. Men det bør stilles visse krav til en spiller som starter samtlige kamper i TL som han var tilgjengelig for. Større krav enn det bør stilles for at en 19-åring skal få starte 3-4 kamper på rad i samme posisjon.
De kravene var Mjelde langt fra i innfri i fjor. Milevis. Og de er ikke innfridd på grunn av en halv god treningskamp.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on February 23, 2012, 17:28:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 23, 2012, 17:02:29 PM
Quote from: krakra on February 23, 2012, 16:59:36 PM
Huseklepp dominertre mot Viking i sin første kamp som spiss. Det var bare avslutningene som manglet.


Og det er vel en viktig del av spissrollen.
Men det er ikke alfa omega. Huseklepp viste med en gang at han var vår klart beste spissalternativ, og at han hadde et voldsomt potensiale som bare trengte noen justeringer før han fikk det ut. Det var med en gang åpenbart at Mjelde tok grundig feil, noe han så selv siden Huseklepp spilte fast etter det. Før Huseklepp fikk sjansen ble vel blant annet Gylfi Einarsson testet ut.

Så nei, treneren vet ikke alltid best og noen ganger må man rett og slett bare prøve ut noe for å se om det fungerer.


Noen justeringer? Tenker du på time etter time med avslutningstrening?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Willy Wonka on February 23, 2012, 17:30:50 PM
Det jeg prøver å få frem her er at det er mange vurderinger som skal taes. De fleste av disse gjøres på treningsfeltet da det er her det tilbringes mest tid. Det handler også om spillertyper,i tillegg til at jeg tror Skarsfjord ser etter en del andre ting en det du og jeg gjør.
Det kan være Rune ser fremgang hvor vi ser stagnasjon.
Nå tviler jeg på at Skarsfjord er så altvitende at han treffer perfekt på startoppstillingen for hele sesongen hvert eneste år. Slik at han aldri trenger å gjøre bytter, fordi de beste er de beste i hver eneste kamp og han aldri tar feil. Likevel er det en tendens, både i fjor, i 2011 og i årene i Haugesund at den førsteelveren som starter første seriekamp vil starte så og si alle kamper den sesongen. Med mindre noen blir skadet. Det var jo bare såviiiiiidt at Skarsfjord klarte å erkjenne at Bentley kanskje ikke var god nok for førsteelveren. Etter 10 elendige kamper på rad.

Så muligheten er absolutt til stede for at hvis noen på benken hadde fått prøvd seg istedenfor de dårligste faste i 4-5 kamper, så hadde de vist seg å være bedre spillere.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on February 23, 2012, 17:35:15 PM
Quote from: krakra on February 23, 2012, 17:28:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 23, 2012, 17:02:29 PM
Quote from: krakra on February 23, 2012, 16:59:36 PM
Huseklepp dominertre mot Viking i sin første kamp som spiss. Det var bare avslutningene som manglet.


Og det er vel en viktig del av spissrollen.
Men det er ikke alfa omega. Huseklepp viste med en gang at han var vår klart beste spissalternativ, og at han hadde et voldsomt potensiale som bare trengte noen justeringer før han fikk det ut. Det var med en gang åpenbart at Mjelde tok grundig feil, noe han så selv siden Huseklepp spilte fast etter det. Før Huseklepp fikk sjansen ble vel blant annet Gylfi Einarsson testet ut.

Så nei, treneren vet ikke alltid best og noen ganger må man rett og slett bare prøve ut noe for å se om det fungerer.


Noen justeringer? Tenker du på time etter time med avslutningstrening?
Ja, det tenker jeg på. Jeg finnner det forøvrig utrolig hvis du skal krangle på at Huseklepp var vår beste spiss i 2008 og at Mjelde tok feil i at han ikke hadde en fremtid der. Da er du jammen med krangleglad;)

storB

Quote from: krakra on February 23, 2012, 17:26:43 PM
Haugen spilte seks kamper fra start i fjor, Mjelde 29. Det sier seg selv at det skal mindre til for at Haugen fortjente flere sjanser, enn for at MJelde forsvarte alle sine.


Ifjor var debut sesongen til Haugen i Tippeligaen, og vet han hadde flere fysiske "tilvenningsproblemer" i sin første sesong. Haugen hadde, med eller uten klippekort, aldri vært i nærheten av å kunne starte 29 kamper ifjor.

Men etter en høst og vinter med særs mye egentrening på den fysiske biten er grunnlaget for 2012 noe heeeelt annet..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Quote from: storB on February 23, 2012, 17:42:52 PM
Quote from: krakra on February 23, 2012, 17:26:43 PM
Haugen spilte seks kamper fra start i fjor, Mjelde 29. Det sier seg selv at det skal mindre til for at Haugen fortjente flere sjanser, enn for at MJelde forsvarte alle sine.


Ifjor var debut sesongen til Haugen i Tippeligaen, og vet han hadde flere fysiske "tilvenningsproblemer" i sin første sesong. Haugen hadde, med eller uten klippekort, aldri vært i nærheten av å kunne starte 29 kamper ifjor.

Men etter en høst og vinter med særs mye egentrening på den fysiske biten er grunnlaget for 2012 noe heeeelt annet..
Nå er det vel ingen som har sagt at Haugen burde fått klippekort heller? Det virker som enkelte mener at en eller annen må ha klippekort. Sånn er det ikke. Haugen kunne spilt flere kamper, og Mjelde færre.

Nixon

Quote from: krakra on February 23, 2012, 17:44:07 PMHaugen kunne spilt flere kamper, og Mjelde færre.


Jepp, og flere, meg selv inkludert, skrev flere ganger her inne at Mjelde godt kunne ta en pause og at vi ville se mer til Haugen.

Men noe annet var alt maset. I flere tråder. Gjennom hele sesongen. Når man f.eks. etter sjokkåpningen mot Rosenborg nesten er mest opptatt av at Skarsfjord tok ut feil lag blir det litt i overkant.

Men nå går jeg rett i fellen igjen og bidrar til at nok en tråd blir Haugen-infisert. Jeg fikk ikke sett kampen i dag, men er voldsomt imponert over resultatet. Og det er dette denne tråden bør handle om!
Rød makt på Hansa

krakra

February 23, 2012, 17:58:22 PM #778 Last Edit: February 23, 2012, 18:02:38 PM by krakra
Quote from: Nixon on February 23, 2012, 17:54:58 PM
Quote from: krakra on February 23, 2012, 17:44:07 PMHaugen kunne spilt flere kamper, og Mjelde færre.


Jepp, og flere, meg selv inkludert, skrev flere ganger her inne at Mjelde godt kunne ta en pause og at vi ville se mer til Haugen.

Men noe annet var alt maset. I flere tråder. Gjennom hele sesongen. Når man f.eks. etter sjokkåpningen mot Rosenborg nesten er mest opptatt av at Skarsfjord tok ut feil lag blir det litt i overkant.

Men nå går jeg rett i fellen igjen og bidrar til at nok en tråd blir Haugen-infisert. Jeg fikk ikke sett kampen i dag, men er voldsomt imponert over resultatet. Og det er dette denne tråden bør handle om!
Nå er det ikke akkurat sånn at jeg bare maser for meg selv. Jeg blir motsagt på stort sett alt seg sier og kan en liten bisetning tolkes som Haugen-ros eller Mjelde-slakt så blir det blåst opp. Da blir det endel lange diskusjoner. Jeg sitter aldri og disktuerer med meg selv.

Seieren var flott, men nå kommer Doddo til å mase om gullambbisjoner frem til neste tap

Markmus

Jeg er så drittlei disse langdryge Mjelde(etc.)-diskusjonene som foregår, spesielt når det er i kamptråder. Det er greit nok å si "Mjelde suger som vanlig, for en drittpasning", men disse diskusjonene som drukner trådene er mildt sagt kjedelige.
Ka du ve?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Til dere som så kampen?: Hvordan var samspillet mellom Zsolt/Jonsson og Soko/Austin? Det vil jo forhåpentligvis bli to svært viktige duoer i årets sesong.
Rød makt på Hansa

krakra

"Alt gikk bergensernes vei. Til tider fremsto selv utskjelte spillere som Erik Mjelde og Birkir Sævarsson som eminente ballkunstnere."

1 av 2 iallefall;)

Markmus

Quote from: Nixon on February 23, 2012, 18:11:29 PM
Til dere som så kampen?: Hvordan var samspillet mellom Zsolt/Jonsson og Soko/Austin? Det vil jo forhåpentligvis bli to svært viktige duoer i årets sesong.


Jeg synes det var en solid defensiv grunnmur som vant denne kampen for Brann. Vi var EKSTREMT sikre bakover og arbeidet oss opp derfra.
Ka du ve?

Hatleking

February 23, 2012, 18:20:26 PM #784 Last Edit: February 23, 2012, 18:42:05 PM by Hatleking
Quote from: krakra on February 23, 2012, 18:11:40 PM
"Alt gikk bergensernes vei. Til tider fremsto selv utskjelte spillere som Erik Mjelde og Birkir Sævarsson som eminente ballkunstnere."

1 av 2 iallefall;)


Han som køyrde livedekning på Brann.no, sa at dei tre beste for Brann - etter hans syn - var Bentley, Ojo og Mjelde.

EDIT: Lurar på om det var Bentley, Demir og Mjelde i staden.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on February 23, 2012, 17:38:13 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 23, 2012, 17:35:15 PM
Quote from: krakra on February 23, 2012, 17:28:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 23, 2012, 17:02:29 PM
Quote from: krakra on February 23, 2012, 16:59:36 PM
Huseklepp dominertre mot Viking i sin første kamp som spiss. Det var bare avslutningene som manglet.


Og det er vel en viktig del av spissrollen.
Men det er ikke alfa omega. Huseklepp viste med en gang at han var vår klart beste spissalternativ, og at han hadde et voldsomt potensiale som bare trengte noen justeringer før han fikk det ut. Det var med en gang åpenbart at Mjelde tok grundig feil, noe han så selv siden Huseklepp spilte fast etter det. Før Huseklepp fikk sjansen ble vel blant annet Gylfi Einarsson testet ut.

Så nei, treneren vet ikke alltid best og noen ganger må man rett og slett bare prøve ut noe for å se om det fungerer.


Noen justeringer? Tenker du på time etter time med avslutningstrening?
Ja, det tenker jeg på. Jeg finnner det forøvrig utrolig hvis du skal krangle på at Huseklepp var vår beste spiss i 2008 og at Mjelde tok feil i at han ikke hadde en fremtid der. Da er du jammen med krangleglad;)


Har jeg kranglet på at han var vår beste spiss? Nei, akkurat.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on February 23, 2012, 18:11:29 PM
Til dere som så kampen?: Hvordan var samspillet mellom Zsolt/Jonsson og Soko/Austin? Det vil jo forhåpentligvis bli to svært viktige duoer i årets sesong.


Synes det virket bunnsolid både offensivt og defensivt fra forsvarets del. Godt å se at vi går til seriestart med to ekstremt offensive backer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

apop

For guds skyld, kan vi ikke lage en tråd som heter "Hjelpe og trøste  hvor bås Mjelde er, hvorfor har han egentlig klippekort" eventuellt kan vi kalle den "Haugen er for Brann hva Maradona var for Argentina, men Skarsfjord er for blåst til å se det"

Så kan dere ta kranglinga som begynner å bli rimelig repetitiv i fra flere tråder inn der og la kamptrådene gå til faktisk diskusjon om kampen.

Lasaron

Jeg rakk akkurat å se Mjelde sitt flotte mål, og såg resten av kampen, dog under litt dårlige omstendigheter.
Men mitt inntrykk var at det var lite poling, mye bra spill, og aggresivitet og duellstyrke. Veldig fornøyd. Fantastisk resultat.
Tren på langskudd

Huff

Litt usikker på hvordan jeg skal tolke dette her. Mange skriver at Brann var gode, mens fryktelig mange skriver om at LSK var fryktelig elendige.

Men, svært positiv til det jeg leser om spillestil. Lurer fremdeles påom Kvelle viste seg som en ballfordeler i treeren bak Ojo? Bentleys mål var forøvrig flott, tror han trenger det. Kjempe.

dudo

Begge deler stemmer, vi var bra, og de var elendig. Kvelle var anonym, men løpsvillig. Ingen playmaker!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Vi skal ikke ha en playmaker på OM så det passer bra. Det trenger vi i hovedsak fra DMene som skal slå krossere på løpsvillige backer. OM må være løpsvillig og støtte Ojo i boksen, ellers bevege seg hurtig i lengderetning i tilleggg til å være en bra førsteforsvarer. Når vi ligger høyt med ballen i laget skal de to DMene ligge på 30 meter og styre spille, komme med forløsende pasning og gjerne gå på skudd. Da skal OM gå på smarte løp i boksen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Hadde lett byttet Barrantes mot Kvelle

kabelmann

Spillet i dag var veldig oppløftende om enn en smule overraskende. Alt av poleballer var vekk. Det var i det hele tatt veldig moro å se på sammenlignet med en del kamper ifjor. Merker at det jeg sitter igjen med her er en vemmelig positiv følelse. Det lover ikke bra.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kjell249

Quote from: krakra on February 23, 2012, 23:36:39 PM
Hadde lett byttet Barrantes mot Kvelle

...og? Han er en av de beste spillerne i TL så det er ikke så merkelig. Han er desidert best nå han ligger dypt som i cupfinalen mot Brann, henter ballen og strør pasninger. Han og Austin er drømmeparet på DM.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

February 23, 2012, 23:53:58 PM #795 Last Edit: February 23, 2012, 23:55:54 PM by krakra
Quote from: Kjell249 on February 23, 2012, 23:47:37 PM
Quote from: krakra on February 23, 2012, 23:36:39 PM
Hadde lett byttet Barrantes mot Kvelle

...og? Han er en av de beste spillerne i TL så det er ikke så merkelig. Han er desidert best nå han ligger dypt som i cupfinalen mot Brann, henter ballen og strør pasninger. Han og Austin er drømmeparet på DM.
han er ikke spesielt god på noen av de tingene en OM i følge deg skal være god på, men kreativ som få og med ligaens beste skuddfot. Ideelle OM i mine øyne. Forøvrig ingenting i veien for å ha kreative spillere på både DM og OM. Slik som fjorårets seriemestere. Fellah i 2010-form og Borges på sitt beste hadde også vært en drøm på OM. Selv om de ikke er så fordømt løpssterke og gjøre kloke løp inn i boksen. Vel, Borges gjør jo det og. De beste offensive lagene med tre midtbanespillere i TL har som oftes en løpssterk og kreativ spiller på DM og en målfarlig og kreativ spiller på OM

Lister

Nordkvelle er indreløper, ikke playmaker. Kommer pasningene gjennom ledd så er han på løp, garantert.

Han gjorde en grei figur uten det helt spektakulære.

LSK var dårlige, men ikke dårligere enn at de hang med de første 10 og ble så spilt dårlige.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Nordkvelle er kanskje den som har overbevist minst av de nye av det lille han har fått vist hittil, men det kan nok gå seg til.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: krakra on February 23, 2012, 16:59:36 PM
Huseklepp dominertre mot Viking i sin første kamp som spiss. Det var bare avslutningene som manglet.


Huseklepp viste det lille ekstra helt fra treningskampen mot Birmingham. Det er ingen lokale spillere som har vist noe i nærheten av det siden da.

Xminator

Mjelde har den klare fordelen i at han scorer mye mål. Derfor er det vanskelig å sette ham ut av laget.  Det er ikke umulig Nordkvelle er den som blir benket om Bentley fortsetter å spille godt og enten Niasse eller Askar spiller seg inn på høyrekanten til seriestart.

Resultatet er bra. Det bak resultatet er bra (mål preger kamper og vi fikk det første + LSK er ett typisk lag som har ett ekstra gir når det spilles om poeng). Uansett flott at spillerene nå går inn i treningsleieren på skyer og god positiv motivasjon.

Go Up