• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann får drakter fra Nike

Started by Utmedsnolken, November 30, 2011, 12:14:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

SKBCPH

https://www.brann.no/nyheter/arets-brann-kolleksjon-er-pa-vei

Ser mer ut som den nye kolleksjonen til "De Oranje" med den "rød"fargen der. Men så er det verre fotballlag å ligne på da.. :)
- Vi har den treneren vi har.

Kirk

Synes det ser bra ut! Friskt og moderne.


Optimist

Jeg er sjokkert... spenstig!
Men liker den ikke 😅
Kokende idiot

Nixon

Men da er fargepaletten komplett.

Rød og hvit hjemmedrakt.
Sort og rosa bortedrakt.
Oransje overtrekksdrakter til oppvarming.
Rød makt på Hansa

Erifos

March 28, 2019, 12:21:26 PM #505 Last Edit: March 28, 2019, 12:48:18 PM by Erifos
Quote from: Nixon on March 28, 2019, 12:12:23 PMMen da er fargepaletten komplett.

Rød og hvit hjemmedrakt.
Sort og rosa bortedrakt.
Oransje overtrekksdrakter til oppvarming.
Hvis Brann fastholder prinsippet om at hjemmedrakten skal brukes såfremt det er mulig er det bare mot Tromsø borte og eventuelle cupcamper denne blir brukt!

ACHTUNG

Jeg får en ekkel Sogndal-følelse av den nye bortedrakten, grøss og gru!


Nixon

Det jeg ikke skjønner helt er hvordan Brann klarer å være så veldig bakpå når det gjelder tilgangen på draktene. Jeg kjøpte en drakt i julegave, men har fortsatt ikke fått beskjed om at den kan hentes slik at jeg får levert den. Bortedrakten blir lansert med brask og bram i dag, men folk må sette seg opp på en e-postliste for å få informasjon "om når drakten er å få kjøpt". Det er for dårlig når seriestarten er til helgen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Liker den ikke, men det går på fram. Rosa er bedre enn grå.

Det heter ikke hjemme- og bortedrakt. Det heter drakt og reservedrakt. Reservedrakten skal selvsagt bare brukes når drakten ikke kan brukes. I årets eliteserie blir det da borte mot Tromsø og Mjøndalen. Så blir det kanskje noe i cup og e-cup i tillegg.
Tren på langskudd

Nixon

Dersom folk gleder seg over at bortedrakten ikke skal brukes i så veldig mange kamper kan de jo i samme slengen glede seg over at ønsket til flere her om hvit shorts og hvite sokker ikke ble oppfylt. Da hadde det blitt mange flere kamper i sort og rosa.
Rød makt på Hansa

Gulløl

March 28, 2019, 13:31:12 PM #511 Last Edit: March 28, 2019, 13:35:28 PM by Gulløl
Håper reservedrakten kan brukes i første hjemmekampen i Europa. Spille Rosa Helikopter på full guff på lydanlegget og et heftig lasershow. Samtidig kan Alexx Alexxander heises ned i et brennende tau innpakket i kjettinger og få sin revansje.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Når vi først har helrøde drakter med innslag av hvitt vil det ideelle være å ha reservedrakter som er helhvite med innslag av rødt, og til slutt ha tredjedrakter som er helsvarte med innslag av rødt. Så kunne man mikset litt ved behov, f eks stilt med rød overdel og hvit shorts mot Fredrikstad. Eller rød overdel med svart shorts ved behov. Poenget er mest mulig rødt, deretter hvitt, til slutt svart.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Quote from: Gulløl on March 28, 2019, 13:31:12 PMHåper reservedrakten kan brukes i første hjemmekampen i Europa. Spille Rosa Helikopter på full guff på lydanlegget og et heftig lasershow. Samtidig kan Alexx Alexxander heises ned i et brennende tau innpakket i kjettinger og få sin revansje.

Hehe!

Nixon

Quote from: Lasaron on March 28, 2019, 13:34:49 PMNår vi først har helrøde drakter med innslag av hvitt vil det ideelle være å ha reservedrakter som er helhvite med innslag av rødt, og til slutt ha tredjedrakter som er helsvarte med innslag av rødt. Så kunne man mikset litt ved behov, f eks stilt med rød overdel og hvit shorts mot Fredrikstad. Eller rød overdel med svart shorts ved behov. Poenget er mest mulig rødt, deretter hvitt, til slutt svart.

Skjønner tankegangen, men det ville bare blitt et identitetsløst rot etter min mening. Gjør det enkelt slik som nå med to drakter og ferdig med det.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Gå av.

Finfin respons

Quote from: Lasaron on March 28, 2019, 13:34:49 PMNår vi først har helrøde drakter med innslag av hvitt vil det ideelle være å ha reservedrakter som er helhvite med innslag av rødt, og til slutt ha tredjedrakter som er helsvarte med innslag av rødt. Så kunne man mikset litt ved behov, f eks stilt med rød overdel og hvit shorts mot Fredrikstad. Eller rød overdel med svart shorts ved behov. Poenget er mest mulig rødt, deretter hvitt, til slutt svart.

Spennende med drakt-policy diskurs. Jeg er enig med presidenten.
Hvert draktdesign er sin egen kunstneriske helhet. Dette må respekteres og gjerne latterliggjøres hvis det er lateks.

Derfor:
Nei til draktmiksing og urent mel i posa,
ja til kampfiksing med rene drakter i rosa.
Kanskje.

Lasaron

Den draktmiksingen er ikke så nøye, men tre drakter ville vært digg. Tenk om vi møter AC Milan eller Bournemouth i e-cup?
Tren på langskudd

Bruiser

Freskt. Vil tru skeptikerane ombestemmer seg når dei får sjå drakta i aksjon, gjerne i flomlys kveldstid. Så lenge drakta ikkje er neddynga av reklame og vi ikkje "låner" fargane til støgginger som Odd/RBK og Molde så er det lov å vere litt leiken.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Gulløl

Vil selge som hakka møkk ser det ut til.

Klipp fra BA:
Brann slapp bilder av den nye bortedrakten torsdag. Tre timer etter «slippet» hadde 900 (!) meldt interesse for å kjøpe den.
- Jeg har aldri opplevd maken. Nå har vi 900 som ønsker å få informasjon om når den er i butikken. Interessen er fenomenal, forteller kommersiell leder i Brann, Camilla Schutz.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Nå glemmer Schutz å ta med at man også kan vinne drakten ved å legge igjen kontaktinfoen sin. Så spørs om alle 900 virkelig meldte sin interesse for å kjøpe den.

Når det er sagt så var det utstilt et eksemplar oppe på Stadion i dag, og jeg kan ikke si annet enn at jeg likte den. Jeg kjøper ikke drakt i utrengsmål, men denne er det ikke umulig at jeg kjøper.
Rød makt på Hansa

Erifos

March 29, 2019, 08:47:00 AM #521 Last Edit: March 29, 2019, 08:49:23 AM by Erifos
Quote from: Finfin respons on March 28, 2019, 16:08:32 PM
Quote from: Lasaron on March 28, 2019, 13:34:49 PMNår vi først har helrøde drakter med innslag av hvitt vil det ideelle være å ha reservedrakter som er helhvite med innslag av rødt, og til slutt ha tredjedrakter som er helsvarte med innslag av rødt. Så kunne man mikset litt ved behov, f eks stilt med rød overdel og hvit shorts mot Fredrikstad. Eller rød overdel med svart shorts ved behov. Poenget er mest mulig rødt, deretter hvitt, til slutt svart.

Spennende med drakt-policy diskurs. Jeg er enig med presidenten.
Hvert draktdesign er sin egen kunstneriske helhet. Dette må respekteres og gjerne latterliggjøres hvis det er lateks.

Derfor:
Nei til draktmiksing og urent mel i posa,
ja til kampfiksing med rene drakter i rosa.

Personlig har jeg ingenting å utsette på årets drakter selv med x-antall sponsorer på.

Undrer meg dog over at man ikke flytter Telia-logoen under draktnummeret og dermed får spillernavnet over draktnummeret (slik normalen er i større ligaer). Handler nok mye om synlighet og sponsorpenger men syntes dagens spillernavn-plassering er en uting.

I dag: http://ntf-bra.customer.enonic.io/nyheter/solgt-9000-til-sondagens-kamp/_/image/7493e832-202f-4634-93fc-95bed69199af:35b3dcc592b519206a7c077daa1fb372cbb8fb76/wide-1600-900/Sarpsborg08-Brann-1-1_9.jpg

Scenario: https://fcbarcelona-static-files.s3.amazonaws.com/fcbarcelona/photo/2018/12/30/af3778b1-69e9-4fd3-afda-37ef30cb0e63/Messi_10_reptes.jpg

Alonso Solis

Quote from: Erifos on March 29, 2019, 08:47:00 AMUndrer meg dog over at man ikke flytter Telia-logoen under draktnummeret og dermed får spillernavnet over draktnummeret (slik normalen er i større ligaer). Handler nok mye om synlighet og sponsorpenger men syntes dagens spillernavn-plassering er en uting.

I dag: http://ntf-bra.customer.enonic.io/nyheter/solgt-9000-til-sondagens-kamp/_/image/7493e832-202f-4634-93fc-95bed69199af:35b3dcc592b519206a7c077daa1fb372cbb8fb76/wide-1600-900/Sarpsborg08-Brann-1-1_9.jpg

Scenario: https://fcbarcelona-static-files.s3.amazonaws.com/fcbarcelona/photo/2018/12/30/af3778b1-69e9-4fd3-afda-37ef30cb0e63/Messi_10_reptes.jpg

Er det ikke et Europa-krav at navnet skal stå øverst på draktene? Isåfall vil jo europa-drakten vår være av den typen.

Jeg skal forøvrig ikke være bastant på dette, men mener å ha blitt fortalt dette i en eller annen sammenheng.

opplett

Arna-Bjørnar har også Nike som Brann og samme hovedsponsor, men i en mye mer minimalistisk utgave. Noe å strekke seg etter, eller for basic?

De har lange ermer i hvert fall, det venter jeg fortsatt på at Brann skal legge til i sortimentet..


Bilde fra BA
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Erifos

Quote from: Alonso Solis on March 30, 2019, 01:01:29 AM
Quote from: Erifos on March 29, 2019, 08:47:00 AMUndrer meg dog over at man ikke flytter Telia-logoen under draktnummeret og dermed får spillernavnet over draktnummeret (slik normalen er i større ligaer). Handler nok mye om synlighet og sponsorpenger men syntes dagens spillernavn-plassering er en uting.

I dag: http://ntf-bra.customer.enonic.io/nyheter/solgt-9000-til-sondagens-kamp/_/image/7493e832-202f-4634-93fc-95bed69199af:35b3dcc592b519206a7c077daa1fb372cbb8fb76/wide-1600-900/Sarpsborg08-Brann-1-1_9.jpg

Scenario: https://fcbarcelona-static-files.s3.amazonaws.com/fcbarcelona/photo/2018/12/30/af3778b1-69e9-4fd3-afda-37ef30cb0e63/Messi_10_reptes.jpg

Er det ikke et Europa-krav at navnet skal stå øverst på draktene? Isåfall vil jo europa-drakten vår være av den typen.

Jeg skal forøvrig ikke være bastant på dette, men mener å ha blitt fortalt dette i en eller annen sammenheng.
Det stemmer nok at navn skal plasseres over spillernummer ute i europeiske turneringer ja. På den annen side så er det i Europa League (tror kvalik-rundene er unntak) tak på maks én sponsor så da vil "Telia"-logoen uansett forsvinne ut.

https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&ved=2ahUKEwjl9Yb2iKziAhUGy6YKHXJhATwQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.alamy.com%2Fstock-photo-soccer-uefa-cup-round-of-32-everton-v-sk-brann-goodison-park-109795731.html&psig=AOvVaw3DqNGrERGmPfzirusdygys&ust=1558509038973235

kabelmann

Quote from: opplett on May 21, 2019, 08:07:05 AMArna-Bjørnar har også Nike som Brann og samme hovedsponsor, men i en mye mer minimalistisk utgave. Noe å strekke seg etter, eller for basic?

I mine øyne var dette dørgende kjedelige drakter.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Ja, de er kjedelige. Når både trøyer, shorts og strømper er i samme farge blir Nike fort kjedelig. Adidas og Hummel vil ha mye mer av andrefargen i seg som bryter opp.
Tren på langskudd

Finfin respons

Det var vel dette jeg hadde tenkt å meddele på kamptråden etter cupkampen. Fine drakter! Noe å strekke seg etter.

Nå er jeg maksimalist og kommer for evig og alltid til å savne murveggen bak gamle sitte (tegnet av Landmark?).  Men jeg er heller ikke modernist og da liker jeg bedre AB sine drakter.
Kanskje.

SKBCPH

Quote from: Erifos on May 21, 2019, 08:12:24 AM
Quote from: Alonso Solis on March 30, 2019, 01:01:29 AM
Quote from: Erifos on March 29, 2019, 08:47:00 AMUndrer meg dog over at man ikke flytter Telia-logoen under draktnummeret og dermed får spillernavnet over draktnummeret (slik normalen er i større ligaer). Handler nok mye om synlighet og sponsorpenger men syntes dagens spillernavn-plassering er en uting.

I dag: http://ntf-bra.customer.enonic.io/nyheter/solgt-9000-til-sondagens-kamp/_/image/7493e832-202f-4634-93fc-95bed69199af:35b3dcc592b519206a7c077daa1fb372cbb8fb76/wide-1600-900/Sarpsborg08-Brann-1-1_9.jpg

Scenario: https://fcbarcelona-static-files.s3.amazonaws.com/fcbarcelona/photo/2018/12/30/af3778b1-69e9-4fd3-afda-37ef30cb0e63/Messi_10_reptes.jpg

Er det ikke et Europa-krav at navnet skal stå øverst på draktene? Isåfall vil jo europa-drakten vår være av den typen.

Jeg skal forøvrig ikke være bastant på dette, men mener å ha blitt fortalt dette i en eller annen sammenheng.
Det stemmer nok at navn skal plasseres over spillernummer ute i europeiske turneringer ja. På den annen side så er det i Europa League (tror kvalik-rundene er unntak) tak på maks én sponsor så da vil "Telia"-logoen uansett forsvinne ut.

https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&ved=2ahUKEwjl9Yb2iKziAhUGy6YKHXJhATwQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.alamy.com%2Fstock-photo-soccer-uefa-cup-round-of-32-everton-v-sk-brann-goodison-park-109795731.html&psig=AOvVaw3DqNGrERGmPfzirusdygys&ust=1558509038973235

Ja, kvalik-rundene er untatt. Men playoff-runden (den fjerde og siste kvalifiseringsrunden) gjelder samme regler som i gruppespillet.
- Vi har den treneren vi har.

Lasaron

Jeg syns, og drømmer om, at de reglene skal gjelde alltid. Da blir det mindre produktifisering, samt mye vakrere drakter. Fotballen blir mer rein og pur.
Tren på langskudd

Nixon

Og mindre penger til det sportslige...
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on May 23, 2019, 12:47:32 PMOg mindre penger til det sportslige...

Vil gjelde for alle, så ikke så stort problem det på nasjonalt basis.

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Jose Arrogantio on May 23, 2019, 13:24:30 PM
Quote from: Nixon on May 23, 2019, 12:47:32 PMOg mindre penger til det sportslige...

Vil gjelde for alle, så ikke så stort problem det på nasjonalt basis.

Det må i så fall bli en europeisk greie. Vi har tross alt noen norske lag i e-cup hvert år. Og da kan jo det være en vakker, men likevel helt urealistisk tanke.

Og man kan jo i samme slengen ønske seg at all arena-reklame skal bli helhetlig, eller kanskje aller helst bli helt vekke. Og så kan man innføre et felles lønnstak slik at vi virkelig kan snakke om en "rein og pur" fotball!;)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Felles lønnstak er en helt annen sak. Det blir bare penger under bordet og annen snusk. Reguleringer av reklame lar seg gjøre.
Tren på langskudd

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Erifos

https://www.brann.no/nyheter/slik-blir-tredjedrakten-for-2020

Ny tredjedrakt- endelig i hvitt! Avventer endelig dom til jeg har sett flere bilder.

Nixon

Likte den ikke. Det er noe med hvite drakter med så mye røde greier på. Fungerer mye bedre når det er svarte detaljer.
Rød makt på Hansa

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SKBCPH

Spent på om dette blir designet på første- og andredraktene også?

Blir hjemmedrakten motsatt av denne, rød med hvite detaljer over kragebeina og under armene? Kan bli bra det.
- Vi har den treneren vi har.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Tommel ned. Designmessig, uten at det er mitt fagfelt, slår den meg som en støyende drakt. Rødfargen i sponsorlogene slår imot som en knyttneve, og det er noe estetisk uggent ved den. Hvite drakter krever nøysomhet i sponsorlogoer, denne her ser ut som et first price-produkt som roper etter deg frå butikkhyllen.
Gå av.

Lasaron

Ja. Jeg vil ha hvit, men dette er ikke bra. En stilren Adidas eller hummel, kombinert med minimalt reklame, ville vært gull.
Tren på langskudd

1908

Ser ut som drakten er på vrangen når man ser under bob logoen..

Finfin respons

Kanskje.


Spelaren

Gå av.

Corran

Skulle ønske den hoodien kom med glidelås
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Giles

Ser ikke ut som Nike gidder. Nike standard med trykte bokstaver på enkleste vis?

tovatle

Noen som vet om det kommer nye drakter i år?

Go Up