• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann får drakter fra Nike

Started by Utmedsnolken, November 30, 2011, 12:14:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Bra hvis det er rett. Bør brukes mot f eks Ålesund, Åsane, Kongsvinger og denslags. Det er egentlig bare Tromsø vi trenger svart mot. Med hvit shorts inn er veien kortere til å sløyfe de burgunder skuldrene og ermene.

Tren på langskudd

Spelaren

Den gode gamle hvite bortedrakten frå 90-tallet holder noen år til.
Gå av.

Lasaron

Med rød trøye og hvit shorts kan man også bruke det mot Vålerengen. Eventuelt helhvitt. Ikke svart. Ikke grått. Ikke gråsvart. Ikke bossekk.

Og vi må for all del ikke gå inn på den designen som Tottenham har.
Tren på langskudd

Nixon

Helhvitt? Er folk gått fra vettet? Da er den svarte vi har mye mye mer å foretrekke. Jeg grøsser ved tanken.
Rød makt på Hansa

Forvillet Bergenser

Quote from: Nixon on September 06, 2018, 14:20:47 PMHelhvitt? Er folk gått fra vettet? Da er den svarte vi har mye mye mer å foretrekke. Jeg grøsser ved tanken.

Enig.

Men hva annet kan den drakten være til? Ble veldig nysgjerrig.

Billy Elliott

På bildet klubben har lagt ut på Instagram står datoen 20.09.18. Det er en torsdag, ikke en kampdag for oss, og den neste kampen etter den datoen er hjemme mot Sandefjord. Neppe behov for noe annet enn hjemmedrakt da.

Derfor lurer jeg på om dette ikke er snakk om en tredjedrakt, men heller en tidlig lansering av neste års bortedrakt?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Finfin respons

Hvite shortser? Hvem får starte boxer-colleksjon nå da? Kona til Sahin?

Eller er kanskje Helstad selv på vei inn i markedsavdelingen??
Kanskje.

Finfin respons

Quote from: Lasaron on September 06, 2018, 12:22:23 PM..
Og vi må for all del ikke gå inn på den designen som Tottenham har.

Gru. Grusomt. Visst kan man heie på londonlaget, men de draktene ser pinlige ut. Mye verre enn lateksen.
Kanskje.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

opplett

Quote from: Finfin respons on September 06, 2018, 22:16:36 PMHvite shortser? Hvem får starte boxer-colleksjon nå da? Kona til Sahin?

Eller er kanskje Helstad selv på vei inn i markedsavdelingen??

Verdt å merke seg at Brann kun har tatt gull i hvite shortser
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

opplett

Kan det være sannsynlig at Brann får en slik overdel neste år? Denne modellen var mye brukt i VM, i tillegg til at den brukes av mange Nike-klubber i Europa denne sesongen.

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Billy Elliott

Quote from: opplett on September 07, 2018, 10:51:11 AMKan det være sannsynlig at Brann får en slik overdel neste år? Denne modellen var mye brukt i VM, i tillegg til at den brukes av mange Nike-klubber i Europa denne sesongen.

Det er vel meget trolig, ja, selv om jeg håper i det lengste at det ikke blir slik. Synes ikke det der sikk-sakk-mønsteret på skulderen er særlig fint. Og, som du er inne på selv også - lite originalt og allerede godt utdatert.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Jeg sier klart og tydelig nei til et slikt design.
Tren på langskudd

Seriegull

Den hvite er nok kun ment for bruk én gang, i forbindelse 110-årsjubileum.

ACHTUNG

September 07, 2018, 16:39:06 PM #414 Last Edit: September 07, 2018, 16:44:05 PM by ACHTUNG
Jeg kan ikke huske at jeg reagerte noe særlig på at Brann spilte i blant annet helhvitt på deler av 90-tallet. RBK har jo også spilt med rødt, LSK også, uten at supporterne har fått spasmer.




Lasaron

Dårlig sammenligning med RBK, syns jeg. Hvitt er jo vår farge nr 2!!  Se på logoen og historikken. Hvit drakt med innslag av rødt er vår naturlige reservedrakt, den saken er bare helt inorm grei. Svart med innslag av rødt kan være tredjedrakt.
Tren på langskudd

pidre

Hvitt støttes! Hvorfor skal vi ha sorte nr 2 drakter?
Saludar a los monos!

pidre

Lover for SK Brann:

§ 2A Klubbfarger, klubbmerke og hjemmebane

Klubbens basisfarger er rødt og hvitt. Klubbmerket er i oval utforming med Brann i rødt på hvit bunn. Klubbens hjemmebane er Brann Stadion.
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: Lasaron on September 07, 2018, 17:02:02 PMHvitt er jo vår farge nr 2!!  Se på logoen og historikken. Hvit drakt med innslag av rødt er vår naturlige reservedrakt, den saken er bare helt inorm grei.

Hvorfor "snur" ikke alle lag fargene dersom den saken er så enormt grei? Det er jo litt rart at når man tilsynelatende har så sterke meninger om farge og design tyr til så enkle og standariserte hjelpemidler. Man kan jo mistenke at man ikke har peiling.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on September 08, 2018, 09:34:21 AM
Quote from: Lasaron on September 07, 2018, 17:02:02 PMHvitt er jo vår farge nr 2!!  Se på logoen og historikken. Hvit drakt med innslag av rødt er vår naturlige reservedrakt, den saken er bare helt inorm grei.

Hvorfor "snur" ikke alle lag fargene dersom den saken er så enormt grei? Det er jo litt rart at når man tilsynelatende har så sterke meninger om farge og design tyr til så enkle og standariserte hjelpemidler. Man kan jo mistenke at man ikke har peiling.

Jeg gikk ut av ungdomsskolen med karakteren G i forming, det er vel min kompetanse på slikt. Det får våge seg, jeg sier min mening likevel. At mange klubber velger annerledes enn hva jeg mener er best får stå sin prøve.

Brann er et lag fra og for Bergen med omegn. At det gjenspeiler seg i spillerstallen syns jeg er viktig. Det handler om identitet for meg. Så også med fargene. At vi kan beholde klubbfargene våre i andredraktene våre er tipp topp i så måte. Da blir det også bedre harmoni mellom draktene og bortesupporterne våre som der er en del hvitt blant. Dette er mitt syn, og jeg mener å ha argumentert ganske ok for synet.
Tren på langskudd

pidre

September 08, 2018, 10:10:18 AM #420 Last Edit: September 08, 2018, 13:59:18 PM by pidre
Ser ikke helt logikken med at det er feil å snu klubbfargene, mens det er rett å velge en tilfeldig farge - kan jo like gjerne være gult eller grønt da, som svart.

Vi hadde forresten grønne bortedrakter engang, eller mulig det var tredjedrakt....

Ser det at mange klubber velger farger på bortedrakter som ikke harmonerer med klubbens farger. Uansett, min mening er at vi gjerne kan bruke mer hvitt - mindre svart.

Saludar a los monos!

SK

Vi hadde gule bortedrakter et år faktisk, eller rettere sagt gule og svarte striper var det vel.

Reservedrakter er vel generelt ikke noe som må være knyttet opp mot klubbens farger, men et sted klubber gjør seg mye friere i valget. Svart er helt fint og kan gjerne fortsette, men skal det byttes bør det være til en annen farge og ikke hvitt som er nitrist.

Lasaron

For å presisere: Jeg har forståelse for at man kan mene reservedrakten kan ha helt andre farger, jeg mener ikke det er kontroversielt. En sjelden gang bruker jeg uttrykket "den saken er bare helt inormt grei." Jeg brukte den i denne debatten, og det var litt rart at jeg gjorde. Pleier ikke å bruke det i så uopplagte saker. Trekker det tilbake.
Men jeg mener andredrakten vår skal være hvit, med innslag av rødt, basert på argumentasjonen over. Det kan utmerket godt gjøres fint, etter min smak.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Borte kan Brann spille i lilla eller oransje for min del, så lenge man kjører riktige farger hjemme. Syns for øvrig at de blå bortedraktene fungerte.

Utmedsnolken

Neste år skal bortedrakten være gullfarget
"og der snubler Sæternes igjen"

pidre

Blir litt oppgitt når folk grøsser ved tanken på hvitt og mener folk er gått fra vettet... Vi har ulike fargepreferanser, men det er ikke Rune eller Vibeke som skal bestemme farge på bortedrakten. Det må da ligge noen kriterier til grunn, sånn som klubbfarger, eller et ønske om å skille seg ut, tilfredsstille sponsorer (mer penger), etc.

Selv mener jeg klubbfargene skal være det førende. Det som absolutt ikke bør vektlegges er noens fargepreferanser. Hvitt er grøss, rosa er jentete, svart er rocka, gult er kult, blått er trist, osb.

Leste en forresten en sak for noen år siden at drakter med sterke farger fikk spilleren til å virke større og mer fryktinngytende, dette var riktignok i forbindelse med håndball for menn.
Saludar a los monos!

Forvillet Bergenser


Corran

Må innrømme at eg liker svart bortedrakt med et innslag av røde detaljer (liker godt sort og rødt sammen men det er min smak)
Brann i sort er også en flott sang så da passer det jo ikke med hvite bortedrakter.
Og det er flere hjemmelag som har hvite bortedrakter og derfor er det jo greit å slippe å bruke en tredje drakt. Er vel bedre med kun to drakter?
Er kanskje derfor mange rare valg på 2 drakter så en kan bruke bortedrakten mest mulig?
3 drakter er en uting og kun til for å melke supportere og for bruk i veldig få kamper.

Forresten er det i dag lov å bruke hjemmedrakt på bortebane om motstander sin hjemmedrakt er for lik bortedrakten til gjestende lag? Og kan en bruke hjemmedrakten borte så lenge den ikke er for lik hjemmedrakten til motstander?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Quote from: ACHTUNG on September 08, 2018, 10:53:27 AMBorte kan Brann spille i lilla eller oransje for min del, så lenge man kjører riktige farger hjemme. Syns for øvrig at de blå bortedraktene fungerte.

Ja, men oransje blir jo ganske likt rødt! Så om vi spiller borte mot et rødt lag, tror du vi kan benytte oransje drakter? Tenker det blir for likt.

Det samme kan jo tenkes at lilla blir.

Et vesentlig poeng med bortedrakten er at den må skille seg endel fra hjemmedrakten.
Saludar a los monos!

Lasaron

Quote from: Corran on September 08, 2018, 13:55:02 PMMå innrømme at eg liker svart bortedrakt med et innslag av røde detaljer (liker godt sort og rødt sammen men det er min smak)
Brann i sort er også en flott sang så da passer det jo ikke med hvite bortedrakter.
Og det er flere hjemmelag som har hvite bortedrakter og derfor er det jo greit å slippe å bruke en tredje drakt. Er vel bedre med kun to drakter?
Er kanskje derfor mange rare valg på 2 drakter så en kan bruke bortedrakten mest mulig?
3 drakter er en uting og kun til for å melke supportere og for bruk i veldig få kamper.

Forresten er det i dag lov å bruke hjemmedrakt på bortebane om motstander sin hjemmedrakt er for lik bortedrakten til gjestende lag? Og kan en bruke hjemmedrakten borte så lenge den ikke er for lik hjemmedrakten til motstander?


Hva? Har du ikke lagt merke til at Brann stort sett spiller i sine vanlige drakter i bortekampene? Det er feil å kalle det for hjemme- og bortedrakt. Det er drakt og reservedrakt, eventuelt første- og andredrakt. Sistnevnte bruker man borte mot lag som har for like farger som våre drakter.

Drakter betyr noe. Jeg er for å ha tredjedrakt. Da er man helgardert samtidig som man kan ha en flott andredrakt. Blir det slik som jeg ønsker kan vi bruke andredrakten borte mot f eks Aalesund, Kongsvinger og AC Milan. Tredjedrakten mot Tromsø og Arsenal.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on September 08, 2018, 14:38:32 PM
Quote from: Corran on September 08, 2018, 13:55:02 PMMå innrømme at eg liker svart bortedrakt med et innslag av røde detaljer (liker godt sort og rødt sammen men det er min smak)
Brann i sort er også en flott sang så da passer det jo ikke med hvite bortedrakter.
Og det er flere hjemmelag som har hvite bortedrakter og derfor er det jo greit å slippe å bruke en tredje drakt. Er vel bedre med kun to drakter?
Er kanskje derfor mange rare valg på 2 drakter så en kan bruke bortedrakten mest mulig?
3 drakter er en uting og kun til for å melke supportere og for bruk i veldig få kamper.

Forresten er det i dag lov å bruke hjemmedrakt på bortebane om motstander sin hjemmedrakt er for lik bortedrakten til gjestende lag? Og kan en bruke hjemmedrakten borte så lenge den ikke er for lik hjemmedrakten til motstander?


Hva? Har du ikke lagt merke til at Brann stort sett spiller i sine vanlige drakter i bortekampene? Det er feil å kalle det for hjemme- og bortedrakt. Det er drakt og reservedrakt, eventuelt første- og andredrakt. Sistnevnte bruker man borte mot lag som har for like farger som våre drakter.

Drakter betyr noe. Jeg er for å ha tredjedrakt. Da er man helgardert samtidig som man kan ha en flott andredrakt. Blir det slik som jeg ønsker kan vi bruke andredrakten borte mot f eks Aalesund, Kongsvinger og AC Milan. Tredjedrakten mot Tromsø og Arsenal.
Jo det var det som slo meg og jeg mente, men ble av en eller annen grunn usikker og lurte på om alzheimeren spilte meg et puss.
Men da vil jeg jo si at en er helgardert med en rød hjemme/første drakt og en hvit eller sort borte/andre drakt. Da er en helgardert uten å ha en tredjedrakt vel?
Men kunne heller ofret motstand mot 3 drakt mot at en aldri brukte hjemmedrakten borte.
Sånn sett så hadde det alltid vært rød drakt hjemme. Alltid hvit eller sort borte.
På den måten var hjemmedrakten (hoveddrakten) litt hellig og mer høytid over samt at både de som ønsker hvite bortedrakter og de som ønsker sorte hadde blitt fornøyde.
Markedsavdelingen hadde sikkert og vært fornøyde for det hadde jo vært mange som da måtte ha alle 3 draktene.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Nei. Skrekk og gru! Viktig å bruke hoveddrakten mest mulig. Identitet. Det blir litt som å spille én hjemmekamp i året på henholdsvis Fana Stadion, Varden Amfi og Myrdal Gress for å gjøre Brann Stadion mer hellig. Nei takk.
Tren på langskudd

SK

Har tenkt tanken selv med å alltid bruke bortedrakten borte, og støtter den. Den røde drakten kan være forbeholdt Stadion, vårt eget fort.
Tror ikke dette er noen ny ide, f.eks. i England mener jeg tidligere at enkelte lag har vært nær konsekvente med å alltid bruke en annen drakt borte.

Finfin respons

Men dette nytter det ikke å diskutere. Materialforvalter Sanden bestemmer vel alt dette med nær eneveldig diktatorisk makt, og hans fornuft er høyt opphøyd over vår snus. Hvem vet: En dag tror jeg han kommer til å kjøre opp en andredrakt med sandfarge, for å få frem et poeng. Muligens ømfintlig med tanke på Sandvikens kvinnelag.

Uansett. Om jeg likevel skulle kaste en brannfakkel inn i diskusjonen, så kunne jeg tenke meg en tredjedrakt i flammefarve, inspirert av Hunger Games og Burger King og Ingolfen.
Kanskje.

Corran

Quote from: Lasaron on September 08, 2018, 17:18:39 PMNei. Skrekk og gru! Viktig å bruke hoveddrakten mest mulig. Identitet. Det blir litt som å spille én hjemmekamp i året på henholdsvis Fana Stadion, Varden Amfi og Myrdal Gress for å gjøre Brann Stadion mer hellig. Nei takk.
Føler den sammenligningen dro den litt vel langt ;-)
Men da er vi tilbake til poenget mitt om at det er null poeng med en 3 drakt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Corran, ser du ikke for deg at man kan møte lag (i tredje runde i cupen f eks) med en hjemmebanedrakt som fargemessig kolliderer med både første- og andredraktene til Brann?

Jeg ser i alle fall for meg at det kan skje. Jeg tror ikke Raymond sender folk utpå med gul eller rosa overtrekkstrøye i tellende kamper.
Kanskje.

Lasaron

Alle seriøse lag må ha en tredjedrakt. Hvorfor? Fordi det fins mange klubber med flere farger på draktene sine.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: SK on September 08, 2018, 17:42:37 PMTror ikke dette er noen ny ide, f.eks. i England mener jeg tidligere at enkelte lag har vært nær konsekvente med å alltid bruke en annen drakt borte.

Og hvorfor tror du at de gjør dette? Og gjerne har både en tredje- og en fjerdedrakt? For å tjene mer penger på draktsalg. Og dette har de blitt kritisert for også fra flere hold.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Lasaron on September 09, 2018, 08:45:28 AMAlle seriøse lag må ha en tredjedrakt. Hvorfor? Fordi det fins mange klubber med flere farger på draktene sine.

Når var dette sist et problem for Brann før en kamp?
Rød makt på Hansa

Finfin respons

Før årets sesong da de ikke visste hvem de evt skulle spille mot i cupen?
Burgunder og svart har vel en fordel i det at få andre lag kombinerer disse to fargene med rødt.

Likevel støtter jeg hvit andredrakt. Hvit er bra. Grønsken blir tydelig, blod også.

Men det er forskning på dette? Knalle farger virker bedre på resultatet tror jeg?
Kanskje.

Lasaron

Quote from: Nixon on September 10, 2018, 06:21:08 AM
Quote from: Lasaron on September 09, 2018, 08:45:28 AMAlle seriøse lag må ha en tredjedrakt. Hvorfor? Fordi det fins mange klubber med flere farger på draktene sine.

Når var dette sist et problem for Brann før en kamp?

Husker ikke. Men med hvite (innslag av rødt) andredrakter vil vi få problemer mot Tromsø, Fana, Bryne, kanskje Fredrikstad og Arsenal (som Rosenborg og Sarpsborg kunne ha møtt i gruppe i Europa League). Med svarte (innslag av rødt) andredrakter, som er en dårligere idè, vil vi få problemer mot AC Milan (som Rosenborg og Sarpsborg kunne ha trukket i Europa League). Bournemouth. Der er sikkert noen i Norge også.
Tren på langskudd

Nixon

Så da kan vi konkludere med at problemet med en svart og en rød drakt er særdeles minimalt. Og skulle det en gang bli problemer med AC Milan er det et luksusproblem som det helst sikkert finnes en løsning på. En tredjedrakt kun for det høres heller unødvendig ut.
Rød makt på Hansa

Corran

Om det er fare for å møte Milan så kan vi i så fall få en Europa drakt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Ja, det er nok minimalt i dag, og i seg selv et argument for å velge svart med rødt fremfor hvitt med rødt. Dog ikke et godt nok argument i mine øyne.

Et spørsmål jeg undrer på: Omtrent hvor mange vil føle seg nærmest tvunget/forpliktet til å også kjøpe en eventuell tredjedrakt? Hvor mange kjøper drakt for hver gang det kommer ny drakt osv?
Tren på langskudd

SK

Quote from: Nixon on September 10, 2018, 06:19:04 AM
Quote from: SK on September 08, 2018, 17:42:37 PMTror ikke dette er noen ny ide, f.eks. i England mener jeg tidligere at enkelte lag har vært nær konsekvente med å alltid bruke en annen drakt borte.

Og hvorfor tror du at de gjør dette? Og gjerne har både en tredje- og en fjerdedrakt? For å tjene mer penger på draktsalg. Og dette har de blitt kritisert for også fra flere hold.

Selv om man skulle være kritisk til et eventuelt motiv for dette, synes jeg ikke det er noe argument mot å alltid spille i bortedrakter i seg selv. Det kan man uansett være tilhenger av. Tredjedrakter er det for øvrig rimelig unødvendig å kjøpe, med mindre de brukes like mye som andredrakten (som kan unngås). For ikke å snakke om fjerdedrakt som jeg faktisk ikke har hørt om engang, antar at det ikke er noe utbredt fenomen.


Lasaron

Kunne vært en fin andredrakt, det der. Mye finere enn den vi har nå.
Tren på langskudd

opplett

September 13, 2018, 12:17:44 PM #447 Last Edit: September 13, 2018, 12:23:27 PM by opplett
Den var ikke dum! Men Brann-logoen kanskje litt minste laget?
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Nixon

Hver sin smak. Selv om rød drakt med hvite elementer fungerer synes jeg ikke at det blir i nærheten like bra omvendt. Det blir litt puslete i mangel på et bedre ord. Og også rotete da det røde får mer oppmerksomhet på denne drakten enn de samme elementene i hvitt på den andre.

Men det er jo bare fint dersom nok folk liker den til at Brann kan tjene penger på den. Vil dog ikke ha denne som bortedrakt.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Skal denne drakten brukes noen gang, eller bare selges?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Go Up