• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann får drakter fra Nike

Started by Utmedsnolken, November 30, 2011, 12:14:50 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Utmedsnolken

December 19, 2011, 21:52:00 PM #50 Last Edit: December 19, 2011, 21:59:23 PM by Utmedsnolken
ville vært veldig rart om lagene hummel leverer til, må velge utstyret fra katalogene. de designer de spesifikt (innenfor visse grenser) til hvert lag.
"og der snubler Sæternes igjen"

Kiwi_Bob



Adidad gjør det samme ting, så tror jeg at Hummel også

Klaus_Brann

Quote from: Patton on December 19, 2011, 20:37:21 PM
Vet ikke om det er Brann eller Hummel sin feil, kanskje ingen sin når alt kommer til stykket. Men har satt meg på en slags venteliste for ny drakt til 10 åringen her hjemme, fin julegave tenkte jeg. Men ingen på Brann-butikken tør love noe, får svar i morgen (tirsdag) sier de. Jeg måtte visstnok belage meg på at det ikke blir drakt, de tvilte på at jeg kom til å få.

Vet ikke om de skal overraske meg positivt eller om jeg har støtt på en ekstremt negativ fyr i butikken, men ikke ha nok drakter før jul? I så fall en ganske talentløs svikt.

Men får se i morgen :-)


Planen var vel å få det i to forsendinger, slik jeg forsto det, men den første forsendingen var de feiltrykk på, Brannlogoen var ikke oval visstnok, og klok av tidligere tabber turte de vel ikke ta inn altfor mange, når de fikk de så kort tid før jul.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lennono8

Noen som vet åpningstidene til den nye butikken i byn?
Har de drakten inne i voksenstørrelser?

Erlend

Er vel samme åpningstider som alle andre butikker i sentrum, fra 10 til litt utpå kvelden et sted

Gulløl

Dette er åpningstidene til Brannbutikken i Bergen sentrum:

Man./tirs./ons./fre.: 10.00 - 17.00

Torsdag: 10.00 - 19.00

Lørdag: 10.00 - 16.00.

Info hentet her:
http://www.brann.no/nyheter/ny-brannbutikk-apnet-i-sentrum/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

StuckedPaaOstlandet



Bortedrakten skulle vært slik, eventuellt bare hvite piler nedover siden.

AndreasNV

Det er egentlig kult at da vi først skulle ha ny draktsponsor, valgte vi en som vi har hatt før. Fra 92 til 95 hadde vi Hummel. Jeg er for liten til å vite hvorfor vi sluttet med de. Er det noen som husker?
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!


Paikjetil

Quote from: Nixon on December 01, 2012, 16:52:22 PM
http://www.brann.no/latest-news/article/1kzojlgr8jtzp1xvqgj5crga2r/title/slik-ser-branns-nye-drakt-ut

Ny drakt.


Synes JM-logoen ødelegger hele drakten. Den kunne vært plassert på ene ermet som Toro. Drakten hadde sett mye mer stilren ut uten den skrikende logoen midt på brystet. Blir bortedrakten svart?

Klaus_Brann

Det kunne den, men da hadde nok ikke JM betalt like mye.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Miller

Quote from: Paikjetil on December 01, 2012, 18:24:07 PM
Quote from: Nixon on December 01, 2012, 16:52:22 PM
http://www.brann.no/latest-news/article/1kzojlgr8jtzp1xvqgj5crga2r/title/slik-ser-branns-nye-drakt-ut

Ny drakt.


Synes JM-logoen ødelegger hele drakten. Den kunne vært plassert på ene ermet som Toro. Drakten hadde sett mye mer stilren ut uten den skrikende logoen midt på brystet. Blir bortedrakten svart?


Du glemmer at tippeliga logoen skal på andre ermet

Ojo

Jeg har virkelig forelsket meg i den nye drakten. Pen, ryddig og relativt lite reklame. Tviler på at de andre TL-klubbene får en finere drakt enn dette (Engen sin har vært fin i to år på rad nå, men logoet og fargene ødelegger jo mye :))




Klaus_Brann

Synes det kunne vært morsomt om Brann hadde hatt en slik avstemning om draktene for neste sesong;

http://fotball.aftenbladet.no/blogg/draktbloggen/article220570.ece
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on May 03, 2013, 05:23:02 AM
Synes det kunne vært morsomt om Brann hadde hatt en slik avstemning om draktene for neste sesong;

http://fotball.aftenbladet.no/blogg/draktbloggen/article220570.ece


Tja, er ikkje sikkert du hadde fÃ¥tt den finaste drakten, men du hadde fÃ¥tt auka engasjementet rundt klubben kraftig.  Særleg blandt dei yngre.  Og det er kanskje viktigare.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on May 03, 2013, 06:59:10 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 03, 2013, 05:23:02 AM
Synes det kunne vært morsomt om Brann hadde hatt en slik avstemning om draktene for neste sesong;

http://fotball.aftenbladet.no/blogg/draktbloggen/article220570.ece


Tja, er ikkje sikkert du hadde fÃ¥tt den finaste drakten, men du hadde fÃ¥tt auka engasjementet rundt klubben kraftig.  Særleg blandt dei yngre.  Og det er kanskje viktigare.


Nei, men det skjer da heller ikke når klubben velger. Det er uansett alltid delte meninger om hvor fin draktene er, selv om jeg synes vi har hatt over snittet fine de siste årene.
Som du sier, så kunne man økt engasjementet og folk hadde fått et større eierforhold til klubben når de er med og ta avgjørelser.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sindre32

Quote from: Klaus_Brann on May 03, 2013, 10:33:40 AM
Quote from: osoerli on May 03, 2013, 06:59:10 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 03, 2013, 05:23:02 AM
Synes det kunne vært morsomt om Brann hadde hatt en slik avstemning om draktene for neste sesong;

http://fotball.aftenbladet.no/blogg/draktbloggen/article220570.ece


Tja, er ikkje sikkert du hadde fÃ¥tt den finaste drakten, men du hadde fÃ¥tt auka engasjementet rundt klubben kraftig.  Særleg blandt dei yngre.  Og det er kanskje viktigare.


Nei, men det skjer da heller ikke når klubben velger. Det er uansett alltid delte meninger om hvor fin draktene er, selv om jeg synes vi har hatt over snittet fine de siste årene.
Som du sier, så kunne man økt engasjementet og folk hadde fått et større eierforhold til klubben når de er med og ta avgjørelser.



Et godt eksempel på dette med delte meninger er at enga sin grusomme drakt, som likner på den jeg ikledde meg da jeg spilte i 6. divisjon, fikk terningkast 6!


brann89

Blir spennende å se kordan den nye drakten vil bli seendes ut. Men blir nok ikkje kjøpt inn før til neste å desverre.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Spelaren

Det er visstnok et trykk av Norling på forsiden - kommer til å selge i bøtter og spann.
GÃ¥ av.

brann89

Hehe, kunne vært et spenstig løsning. Lurer på kordan det kunne påvirket salget.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Klaus_Brann

Forøvrig merkelig passivt at de bare har 200 drakter klare før julesalget. Snakk om å ikke smi mens jernet er varmt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on December 06, 2013, 17:44:45 PM
Forøvrig merkelig passivt at de bare har 200 drakter klare før julesalget. Snakk om å ikke smi mens jernet er varmt.


Hvor kort leveringstid tror du at det er på de nye draktene? Disse er definitivt bestilt før Norling kom på banen. Og kanskje også når Skarsfjord fortsatt var trener. Og i så tilfelle var det kanskje i overkant mange...
Rød makt på Hansa

1908

Om det ikke er store forskjellen tror jeg neppe salget vil være så stort..

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on December 06, 2013, 17:55:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 06, 2013, 17:44:45 PM
Forøvrig merkelig passivt at de bare har 200 drakter klare før julesalget. Snakk om å ikke smi mens jernet er varmt.


Hvor kort leveringstid tror du at det er på de nye draktene? Disse er definitivt bestilt før Norling kom på banen. Og kanskje også når Skarsfjord fortsatt var trener. Og i så tilfelle var det kanskje i overkant mange...


For det første burde de regnet med å selge mer enn 200 drakter, selv med en mindre attraktiv trener, så jeg forstår ikke hvorfor de har så få.
I 07 solgte vi vel 22 000. Ja, det var selvsagt et spesielt år og ikke sammenlignbart, men jeg regner med at vi ligger på i alle fall et par tusen drakter hver sesong, gjerne fler.

Med store kvanta bør det vel ikke ta mer enn én eller maks to ukers leveringstid på nye drakter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

December 06, 2013, 20:23:17 PM #75 Last Edit: December 06, 2013, 21:14:44 PM by Nixon
Quote from: Klaus_Brann on December 06, 2013, 19:40:18 PMFor det første burde de regnet med å selge mer enn 200 drakter
Rød makt på Hansa

Super Hasund

La Folket Synge

*Feltz*

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on December 06, 2013, 20:23:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 06, 2013, 19:40:18 PMFor det første burde de regnet med å selge mer enn 200 drakter


Er klar over det, men da var det vel snakk om litt fler enn noen få hundre drakter.
Fordi jeg tolket artikkelen som at de kun har det begrensede opplaget på 200 drakter før jul og de burde ha hevet seg rundt og fått inn mange fler før julaften.

I august 2011 sa Algerøy at de håpte å bikke 5000 drakter i løpet av høsten, da synes 200 bittelitt lite nå.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/-181620_1.snd
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Paikjetil

Ikke mye forandringer på 2014-drakten. JM bygg-logoen ødelegger fremdeles mye.

Lasaron

Jeg syns den er grei, men generelt er det for mye reklame på norske drakter.
Tren på langskudd

1908

Er jo mye det samme som 2013 drakten.. Tror ikke folk kjøper ny drakt fordi spillerene liker den bedre... JM logoen er jævlig stygg...

Klaus_Brann

Nå skjønner jeg mer av hvorfor de har så få drakter, den er jo klin lik årets drakt. Bittelitt forskjell i kragen og noen små andre detaljer, men skuffende lik årets.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on December 07, 2013, 14:48:01 PM
Nå skjønner jeg mer av hvorfor de har så få drakter, den er jo klin lik årets drakt. Bittelitt forskjell i kragen og noen små andre detaljer, men skuffende lik årets.


Er forskjeller i stoffet i flg BA. Skal være lettere når den blir våt.  Og det er jo greit nok at det ikke endres så mye på en allerede pen drakt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 07, 2013, 15:09:03 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 07, 2013, 14:48:01 PM
Nå skjønner jeg mer av hvorfor de har så få drakter, den er jo klin lik årets drakt. Bittelitt forskjell i kragen og noen små andre detaljer, men skuffende lik årets.


Er forskjeller i stoffet i flg BA. Skal være lettere nÃ¥r den blir vÃ¥t.  Og det er jo greit nok at det ikke endres sÃ¥ mye pÃ¥ en allerede pen drakt?


Ja, men det tror jeg ikke mannen i gata bryr seg nevneverdig om.
Forsåvidt er det greit ja, men de selger gjerne ikke så mange nye drakter når den er så lik, og så er det ikke umulig å gjøre den enda finere selv om man endrer litt mer på den enn kun kragen og noen byfjell.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Nei ikke hvit bortedrakt
Vil ha Brann i svart :-)
Men ikke dumme de askegrå heller. Synes de var ok
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

De nye draktene er stygge  >:(
Ekle, skinnende. Stygge svarte shorts. Kanskje de styggeste draktene siden 1993 eller deromkring.
Tren på langskudd

ostraume

Usedvanlig stygt. Når vi skal gjøre oss til latter i 1. divisjon så skal vi gjøre det ordentlig. Vi er tross alt Brann.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Hadde vært interessant å vite om dette var det eneste alternativet Hummel kom opp med, og om styret (eller hvem det er) bare godtok det uten videre, eller hvilke alternativer som ble valgt vekk. Hvis sistnevnte må de ha vært virkelig, virkelig stygge.
Tren på langskudd


Jose Arrogantio

Jeg liker den nye drakten, om ikke annet enn fordi den er rimelig unik.

Klaus_Brann

Helt forferdelig. Den desidert styggeste Brann-drakten jeg har sett.
Det som er nesten like ille er at de ikke hadde den klar for lenge siden, slik at de som er interessert i å kjøpe den som julegave kunne gjort det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Noen sÃ¥ vel drakten og fant ut at det ikke er sÃ¥ nøye. Det greiene der havner uansett ikkr under noe tre 😊
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nero

He, he. Vi fortsetter å drite oss ut. Vi er tross alt Brann! ;D
Lions led by donkeys.

Hatleking

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Brann-draktene-latterliggjores-i-utlandet-481033_1.snd

Og Brann latterleggjerast over heile verda, og kjem på liste over tidenes styggaste drakter. Dette hadde ikkje skjedd med Roald i klubben!

Nixon

Nå var disse draktene bestilt før nedrykket. Men nedrykk har vært en reell mulighet siden tidlig på høsten, og da kan man spørre seg om Brann i det hele tatt vurderte muligheten for å komme ned i 1. divisjon med glinsende drakter og signaleffekten dette gir. Jeg kan se for meg treneren rundt omkring henge noe rødt latex ved siden av taktikktavlen for ekstra motivasjon. Og det var jo ikke akkurat slik at de manglet motivasjon fra før når "storlaget" Brann kom på besøk...
Rød makt på Hansa

blobby winters

kommer til å se fantastisk ut med min "beer belly".

Bybanen

Er RBH ute av klubben, eller har han en form for oppsigelsestid? Hvis sistnevnte bør han sporenstreks sende en fax til Hummel, dette blir for dumt.

Nightfox

Vi er så totalt ute på bæret når det kommer til å føle på hva "folket" mener... Det er altfor mange i klubben som virkelig ikke evner å se hvilke avgjørelser som blir godt og dårlig mottat, på flere områder.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up