• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann får drakter fra Nike

Started by Utmedsnolken, November 30, 2011, 12:14:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Jeg forstår ikke hvordan en draktleverandør har så stor makt, eller hva det måtte være, at alle svære klubber må ha samme design. Nå har alle som har Adidas, det designet som vist over her. Hvorfor er det slik? Hvorfor kan det ikke være et vell av utgaver?
Tren på langskudd

kabelmann

Det handler vel som i så mange andre bransjer om å holde produksjonskostnadene nede.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

David

Quote from: Corran on August 07, 2024, 13:15:01 PM
Quote from: opplett on August 07, 2024, 11:45:15 AMEdit: ikke jeg som har laget, fant på Twitter

Dette er vakkert

Det er mye som blir vakkert om man kutter antall sponsorer. Nå som det har kommet ganske mye mer penger inn i norsk fotball, så lurer jeg på hvor stor andel av klubbenes inntekter som kommer fra draktsponsor nummer 3, 4 og 5. Jeg hadde gjerne sett det kom en innstramming der, selv om jeg tviler på at det kommer til å skje.

Lasaron

Kommer det en innstramming, så vil jo den/de gjenværende bli mer verdt også.
Tren på langskudd

opplett

Quote from: Lasaron on August 07, 2024, 17:53:37 PMKommer det en innstramming, så vil jo den/de gjenværende bli mer verdt også.

Det er akkurat det. Jeg har holdt meg fra å kjøpe drakt i mange år fordi jeg drømmer om en Europa drakt uten alle sponsorene på.

Fine drakter selger.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Det også. Jeg er litt treig med å kjøpe. Er 43 år. Fikk min første til komfen. Nr to, den jeg har nå, kjøpte jeg.

Jo finere, jo større sjanse for at jeg kjøper.
Tren på langskudd

Corran

Eg har fått mine drakter. Utenom det har jeg alltid hatt t-skjorter/hoodies eller om en går langt nok tilbake vært med på å designe og lage supporter gensere og t-skjorter
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Etter dagens kamp bør de blå draktene brennes og det bør inn i vedtektene at Brann aldri mer skal ha blå drakter
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tja. Men kanskje det bør inn i vedtektene at Brann skal stille i førstedraktene sine i alle kamper de har lov.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lasaron on August 30, 2024, 05:58:52 AMTja. Men kanskje det bør inn i vedtektene at Brann skal stille i førstedraktene sine i alle kamper de har lov.

Ja, jeg kunne ikke helt se hvordan de gule draktene til kasakstanerne skulle være så like førstedrakten til Brann at det krevdes at Brann måtte bruke andredrakten...

opplett

Nok et år uten fine Europa-drakter. Nytt draktkjøp på vent nok et år.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

BlobbyWin77

Quote from: Kagain on August 30, 2024, 11:02:43 AM
Quote from: Lasaron on August 30, 2024, 05:58:52 AMTja. Men kanskje det bør inn i vedtektene at Brann skal stille i førstedraktene sine i alle kamper de har lov.

Ja, jeg kunne ikke helt se hvordan de gule draktene til kasakstanerne skulle være så like førstedrakten til Brann at det krevdes at Brann måtte bruke andredrakten...

Den eneste grunnen jeg kan tenke på er penger !!

Salg av fotballdrakter skjer ikke med mindre førstelaget bruker dem.

Da den 3. drakten ble lansert, ble den brukt mot Godset. Vi har spilt mot Godset mange ganger i våre tradisjonelle røde fotballdrakter uten problemer. Men, de må selge flere og flere... !!!

Lasaron

Jeg har jo ikke særlig greie på markedsføringsteori etc. Men jeg tenker at identitet også bygger "produktet." Identitetsfargen til Brann er rød (og hvit). Å da spille med blå, helt unødvendig, får iallfall ikke meg til å kjøpe flere drakter. Det bryter med identiteten vår, fordi vi kanskje skal tjene noen flere kroner?

Tankegangen er faktisk den samme som å selge navnet, bare i mye mindre grad. Men den samme. Pepsi Brann. Kjør! Vi blir jo rikere!
Tren på langskudd

opplett

Jeg er for (gjennomført) eksperimentering. Men da på tredjedrakt. Første- og andredrakt helst i klubbfargene.

boven

Den blå drakten gir meg utslett bare av å vite at den finnes

Lasaron

Så lenge vi er helrød, trenger vi ikke tre drakter. Da kan reservedrakten være svart, med røde detaljer.
Tren på langskudd

Go Up