• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

TOGET MĂ? GĂ? TIDLIGERE

Started by Xminator, November 08, 2011, 07:52:21 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Ved neste cupfinale mÄ man for guds skyld fÄ supportertoget tidligere i gang. Det tar 2 timer opp til UllevÄl. Det gjorde det i 2004. Det tok tid i Är ogsÄ. 10:45 er en time for sent.

Ved neste finale bÞr slagertoget ha avgang 09:45. Da burde alle vÊre pÄ plass til kampstart og motstanderfansen fÄ konkurranse ogsÄ under oppvarmingen.

krĂžvel vellevold

Quote from: Xminator on November 08, 2011, 07:52:21 AM
Ved neste cupfinale mÄ man for guds skyld fÄ supportertoget tidligere i gang. Det tar 2 timer opp til UllevÄl. Det gjorde det i 2004. Det tok tid i Är ogsÄ. 10:45 er en time for sent.

Ved neste finale bÞr slagertoget ha avgang 09:45. Da burde alle vÊre pÄ plass til kampstart og motstanderfansen fÄ konkurranse ogsÄ under oppvarmingen.


10:15 bÞr holde i massevis. Og det trenger ikke drÞle sÄ jÊvlig heller.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Toget mĂ„ dĂ„ for svarte ogsĂ„ kunne gĂ„ fortare.  Helst med ein som er YNGRE enn 80 Ă„r til Ă„ styre farten i front.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Wingfoot

Enig...

Med normal gangfart sÄ skal det i utgangspunktet ta ca 1 time Ä gÄ til UllevÄl fra Sara's.

SelvfÞlgelig gÄr det litt ekstra tid nÄr sÄ mange skal gÄ i tog, men det er mulig Ä gÄ litt raskere enn hva som var tilfelle i helgen, sÄ 1,5 timer bÞr vÊre grei tid. Da skulle de fleste vÊrt inne pÄ (t)UllevÄl i god tid til kampstart.

Men oppstart kl 10.15 er nok ikke helt borti natten (selv om det ikke burde vĂŠre nĂždvendig) ;)
StÄr pÄ FrydenbÞ og synger av full hals!

thesevs

Quote from: Xminator on November 08, 2011, 07:52:21 AM
Ved neste finale bÞr slagertoget ha avgang 09:45. Da burde alle vÊre pÄ plass til kampstart og motstanderfansen fÄ konkurranse ogsÄ under oppvarmingen.


Slik du formulerer deg skulle en tro at spillerene var skjÞre blomster som ikke tÄler Ä hÞre motstanderens supportere synge fÞr kampstart. Dette var ikke Ärsaken til at Brann tapte.

Jeg har ikke noe behov for Ä henge mer enn nÞdvendig pÄ UllevÄl, men jeg er enig med deg i at toget burde gÄtt noe tidligere. KrÞvel skisserer en tid rundt kl 10, noe som virker fornuftig.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Seeteufel

Tidspunktet for avmarsj fra sentrum var grundig diskutert pÄ forhÄnd i mÞter mellom Brann, NFF og Bataljonen, og var fremskyndet en del i forhold til 2004, nettopp for at vi alle var opptatt av Ä vÊre tidlig pÄ Ullevaal. Brann og Bataljonen for Ä fÄ folk inn for Ä stÞtte, og fotballforbundet fordi det gir et bedre "produkt" bÄde pÄ stadion og pÄ tv med fulle tribuner og liv lenge fÞr kampen. NFF sitt "showprogram" begynte allerede kl. 12.

Jeg har diskutert dette med Rune Skarsfjord og han bedyrer at dette ikke hadde noen negativ effekt sÊrlig fordi de var klar og forberedt pÄ dette pÄ forhÄnd. Istedet mente han at det var en positiv greie at de varmet opp og deretter ble mÞtt av en vegg med supportere nÄr de lÞp ut til kampstart. Nuvel.

Men jeg synes likevel dette bÞr fÄ en vesentlig plass i evalueringen vÄr i ettertid. Det er nevnt noen steder, men ruten som ble valgt kan muligens diskuteres. Og tempoet i toget var nok ogsÄ i tregeste laget. Problemet med dette var at det var to politiryttere som ledet an og dermed regulerte tempoet.

Tror nok definitivt Brann og Bataljonen skal gÄ enda tettere i detaljplanleggingen og tidsstyringen ved neste korsvei.

Alt dette skal imidlertid, som nevnt, evalueres.

Mvh
Roger
Le jeu avant tout

Xminator

Quote from: krĂžvel vellevold on November 08, 2011, 08:13:14 AM
Quote from: Xminator on November 08, 2011, 07:52:21 AM
Ved neste cupfinale mÄ man for guds skyld fÄ supportertoget tidligere i gang. Det tar 2 timer opp til UllevÄl. Det gjorde det i 2004. Det tok tid i Är ogsÄ. 10:45 er en time for sent.

Ved neste finale bÞr slagertoget ha avgang 09:45. Da burde alle vÊre pÄ plass til kampstart og motstanderfansen fÄ konkurranse ogsÄ under oppvarmingen.


10:15 bÞr holde i massevis. Og det trenger ikke drÞle sÄ jÊvlig heller.


NÄ viser det seg ved hver finale at 10:45 betyr at folk stÄr i kÞ frem til kampstart. Det hjelper ikke Ä snakke om "jammen det burde vert slik og slik". Det tar 2 timer og 30 minutter fra toget setter seg i bevegelse til de siste i toget er kommet inn pÄ UllevÄl. NÄ er det jo mulig vi med litt trening hvert Är hadde fÄtt dette ned i 2 timer, men det blir nok minst 5 Är til neste gang ogsÄ.

Alle som klarte Ä stille opp i toget 10:45 vil ogsÄ klare Ä stille opp 09:45. Da hadde de samme 10000 vert innenfor dÞrene 12:15 og det er ikke noen av dem som hadde hatt vondt av Ä fyre opp stemningen en time fÞr kampstart. Vi har sanger nok til det. Og det vil Þke kvaliteten pÄ opplevelsen det er Ä vÊre tilstede pÄ en cupfinale med Brann som ett av lagene. Det vil heller ikke vÊre negativt for spillerene Ä fÄ hjemmefÞlelsen allerede under oppvarmingen, men jeg pÄstÄr ikke at dette er utslagsgivende for prestasjon.

Ut fra 2004 og 2011-erfaringen - toget mÄ gÄ 09:45. Tempoet var nok hÞyere i 2004, men tempoet i Är var riktigere i forhold til Ä holde toget samlet, i 2004 sprakk det opp og Oslos bilister fikk muligheten til Ä trenge seg inn i toget. I Är var dette umulig siden toget var relativt samlet og kompakt. I 2004 ble vel ogsÄ avspark utsatt mener jeg Ä huske, sÄ det var neppe store forskjellen pÄ gangtiden.

- Begynn tidligere heller enn Ă„ Ăžke marsjfarten fra Ă„rets tog. 2 timer er passe spasertempo, det skal vĂŠre gĂžy for pokker, ikke en langkjĂžringsĂžkt...
- Husk at det tar tid Ä fÄ 10000 mennesker inn pÄ UllevÄll. Ankomst 12:45 betyr at folk knapt har fÄtt bli husvarm fÞr avspark.
- Om mulig, fÄ bedre organisering av kÞen utenfor stadion. Joda, arrangÞr har ansvaret, men det er oss det gÄr ut over. En naturlig ting for en interesseorganisasjon Ä ta tak i.

Ellers kan vi hÄpe Byens gutter har fÄtt ett mer naturlig forhold til Daier. Det er gÞy en stund, men det blir litt travelt nÄr det er omtrent eneste sang som blir trukket opp i 2 timer. Kanskje bÞr det ogsÄ vurderes Ä ha gÄende mer enn ett slagerkorps i toget.


osoerli

November 08, 2011, 15:07:36 PM #8 Last Edit: November 08, 2011, 15:09:39 PM by osoerli
Enten må toget koma fram 1,5 timer før kampstart, eller så kan vi kutte ut.  Ikkje for det, toget var gøy det, men det hadde vore kjekkare å vinne kampen.  Trøkket frå tribunen sto ikkje heilt i forhold til antalet Brann-supporterar inne på kampen.  Dei eg har snakka med som såg kampen på TV, høyrte nesten bare Ålesund-rop kampen igjennom, kanskje bortsett frå litt i starten då det var jevnare.  Det er mange utrente supporterar på ein cupfinale, og då er det greit med ein times øving før kampstart.  Det fekk oransjepakket og tjente på det.  Det er sjølve kampen som må vera det viktigaste, ikkje å visa fram god supporterkultur i Oslos gater, og synge om daier!!!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Utmedsnolken

Quote from: osoerli on November 08, 2011, 15:07:36 PM


Toget har ingenting med kampresultatet Ä gjÞre. Det skjer absolutt ingenting av interresse pÄ stadion som er verdt Ä fÄ med seg og NFF sitt "arrangement" overdÞver det meste der inne. Det holder lenge at alle er inne 20-30 min fÞr kampstart.
"og der snubler SĂŠternes igjen"

steinbygger

Med all respekt for toget, jeg synes det er artigere med 1 time allsang pÄ ullevÄl. enn 2 timer med spede forsÞk pÄ frem med daiene i toget. Synes toget er en kul sak, men det tar for lang tid i forhold til hva vi fÄr igjen av stemmning pÄ ullevÄl. NÄr kampen blir som den blir fÞler jeg meg snytt. Det er ett j... liv i spektrum og Karl Johan om lÞrdagen, men sÞndagen er det stort sett dÞdt bortsett fra de 10-15 minuttene fÞr kampen hvor alle er kommet inn pÄ UllevÄl

Utmedsnolken

hvis toget kan gÄ litt fortere, sÄ kan du jo fÄ alt i pose og sekk.
"og der snubler SĂŠternes igjen"

krĂžvel vellevold

Legg ned hele klubben!

steinbygger

Quote from: Utmedsnolken on November 08, 2011, 16:08:33 PM
hvis toget kan gÄ litt fortere, sÄ kan du jo fÄ alt i pose og sekk.


Jepp, eller gÄ en kortere rute. Jeg vil fremdeles ha toget, men hvis toget skal gÄ mye tidligere er jeg redd for at det blir en del som sliter med Ä komme seg opp etter en sen kveld som heller tar t-banen

Klaus_Brann

Ja. Frem til scoringen eide vi stemningen pÄ Ullevaal, sÄ tok vi over pÄ 1-1, men da falt stemningen fort fra oss da Aafk fortsatte Ä presse oss og vi ikke fikk til en dritt.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Juve

Quote from: osoerli on November 08, 2011, 15:07:36 PM


Jevnere i starten?? Vi var jo total overlegne i starten. Jeg har slitt meg gjennom kampen en gang til og hvis du ser den, sÄ var vi klart best og hÞyest! HÞrer jo knapt Stormen. Var heller at det ble jevnere etter de gikk opp til 2-1, vil jeg si. MÄl og spillet pÄ banen preger kamper og dette preger stemningen pÄ tribunen ogsÄ. Da vi utlignet til 1-1, sÄ var det bare oss Ä hÞre.

stig

Man er nÄ herlig naiv hvis man tror at Brann tapte pga manglende stemning fÞr kampen. Skal vi heie pÄ gresset? Allsang pÄ grensen med NFF? Toget er en flott tradisjon, men hvis det skal gÄ fÞr hotellfrokosten tror jeg mange faller av. Kommer det tidligere opp blir vel det mer tid pÄ Dolly, eller med medbrakt utenfor for en del. Inne er det ingenting Ä gjÞre pÄ. Stemmen trenger heller hvile enn mer skriking.

Har ingen tro pÄ at allsang en time fÞr kamp utgjÞr noe forskjell, verken pÄ banen eller stemningen. Stemningen var kanon den i begynnelsen, men det har nÄ alltid vÊrt slik at den ofte fÞlger intensiteten i kampen. Hadde spillerne blitt mindre nervÞse av 15.000 Bergensere pÄ oppvarmingen?

Jeg tror Skarsfjord skal fokusere pÄ andre ting enn tribunen, for det er flaut at det laget som er mest vant til Ä spille for mange folk med hÞyt volum skal vÊre det som ble satt ut. Jeg tror eller det var anledningen, og det at man ikke har klart Ä fokus pÄ det er en vanlig kamp som gjordet spillerne til nervÞse aspelÞv.

Kun personlig mening, og ikke en sammenfattet holdning til styret.


Nettsideansvarlig

1908

Toget kan gÄ pÄ tiden som de gjorde.. Men de mÄ fÄ en annen rute og stengte veier.. GÄ Ä rote mellom biler og busser er helt talentlÞst....

krĂžvel vellevold

Jeg syns vi kunne startet en halvtime tidligere, slik at publikum kommer tidligere inn. Men samtidig mÄ jeg spÞrre om Brann virkelig ble psyket ut av at disse 60 Är gamle oransje tantene pep mellom gebisstennene sine. Hvis man blir psyket ut av det, bÞr vi krysse fingere og tÊr for at vi ikke trekker lag fra Tyrkia, Italia, Serbia, Hellas eller Kroatia i e-cup. Og de samme spillerne bÞr i hvert fall ikke bli proff i utlandet!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: stig on November 08, 2011, 18:22:27 PMMan er nÄ herlig naiv hvis man tror at Brann tapte pga manglende stemning fÞr kampen.


NÄ er det vel ingen som har hevdet det. Heller ikke Skarsfjord. Men det var pÄ den andre siden neppe den optimale oppladningen Ä komme ut pÄ gresset til pipekonsert og tom Brannsving. Det mÄ vÊre lov av Skarsfjord Ä mene at det var litt stusselig.
RÞd makt pÄ Hansa

Nixon

Quote from: krÞvel vellevold on November 08, 2011, 18:58:45 PMMen samtidig mÄ jeg spÞrre om Brann virkelig ble psyket ut av at disse 60 Är gamle oransje tantene pep mellom gebisstennene sine.


Nei, de ble neppe psyket ut. Men de ble neppe sĂŠrlig oppildnet hellet.
RÞd makt pÄ Hansa

stig

Var vel denne setningen: "Enten mĂ„ toget koma fram 1,5 timer fĂžr kampstart, eller sĂ„ kan vi kutte ut.  Ikkje for det, toget var gĂžy det, men det hadde vore kjekkare Ă„ vinne kampen" jeg siktet til nĂ„r man tror man vinner bare man er tidlig nok inne.

Vi har vunnet pÄ Brann Stadion i Är, men har ikke inntrykk av at det er sydende stemning der 1 time fÞr kampen.

Jeg tror det var negativt med tur til Spektrum. Det sies vi gav de et boost, men kanskje vi heller gav de hĂžye skuldre?
Nettsideansvarlig

Markmus

Hvorfor er folk sÄ jÊvla sene pÄ kamp egentlig? Er det sÄ jÊvla viktig Ä presse i seg en siste Þl fÞr man forlater pubene?

Selv synes jeg det er glimrende Ä komme pÄ Stadion en stund fÞr kampstart. Ikke nÞdvendigvis for Ä skape stemning der og da, men for Ä prate med sidemannen om lÞst og fast som det ikke er anledning til under kampen.

Men det er jo klart at jo tidligere folk er ute, jo tidligere kommer stemningen i gang. Man skal ikke begynne Ă„ fyre seg opp ved kampstart, da skal man allerede vĂŠre fyrt opp.
Ka du ve?

osoerli

Quote from: stig on November 08, 2011, 19:22:23 PM
Var vel denne setningen: "Enten mĂ„ toget koma fram 1,5 timer fĂžr kampstart, eller sĂ„ kan vi kutte ut.  Ikkje for det, toget var gĂžy det, men det hadde vore kjekkare Ă„ vinne kampen" jeg siktet til nĂ„r man tror man vinner bare man er tidlig nok inne.

Vi har vunnet pÄ Brann Stadion i Är, men har ikke inntrykk av at det er sydende stemning der 1 time fÞr kampen.

Jeg tror det var negativt med tur til Spektrum. Det sies vi gav de et boost, men kanskje vi heller gav de hĂžye skuldre?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on November 08, 2011, 19:25:55 PM
Hvorfor er folk sÄ jÊvla sene pÄ kamp egentlig? Er det sÄ jÊvla viktig Ä presse i seg en siste Þl fÞr man forlater pubene?

Selv synes jeg det er glimrende Ä komme pÄ Stadion en stund fÞr kampstart. Ikke nÞdvendigvis for Ä skape stemning der og da, men for Ä prate med sidemannen om lÞst og fast som det ikke er anledning til under kampen.



Enig i alt, men det hjelper sÄ lite nÄr folka jeg stÄr med synes det er livsnÞdvendig Ä kyle nedpÄ enda en Þl fÞr kampstart.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

SKBrannfan

Quote from: Markmus on November 08, 2011, 19:25:55 PM
Hvorfor er folk sÄ jÊvla sene pÄ kamp egentlig? Er det sÄ jÊvla viktig Ä presse i seg en siste Þl fÞr man forlater pubene?

Selv synes jeg det er glimrende Ä komme pÄ Stadion en stund fÞr kampstart. Ikke nÞdvendigvis for Ä skape stemning der og da, men for Ä prate med sidemannen om lÞst og fast som det ikke er anledning til under kampen.

Men det er jo klart at jo tidligere folk er ute, jo tidligere kommer stemningen i gang. Man skal ikke begynne Ă„ fyre seg opp ved kampstart, da skal man allerede vĂŠre fyrt opp.

Juve

Hvor ofte synger man nÄr Brannspillerene varmer opp pÄ Brann Stadion i dag? Sjeldenhet!
Var enklere nÄr vi stod pÄ Store StÄ, der de som kom fÞrst begynte Ä samle seg midt pÄ. Da var det lettere Ä dra i gang sangene mye tidligere. Husker spesielt europacupkampene mot Brygge og PSV, der vi sang lenge fÞr kampstart. Helt herlig!

osoerli

Quote from: Juve on November 08, 2011, 23:19:39 PM
Hvor ofte synger man nÄr Brannspillerene varmer opp pÄ Brann Stadion i dag? Sjeldenhet!


Men sÄ stiller heller ikkje bortelaget med 10000, 1 time fÞr kampen pÄ Brann Stadion.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Quote from: Markmus on November 08, 2011, 19:25:55 PM
Hvorfor er folk sÄ jÊvla sene pÄ kamp egentlig? Er det sÄ jÊvla viktig Ä presse i seg en siste Þl fÞr man forlater pubene?

Selv synes jeg det er glimrende Ä komme pÄ Stadion en stund fÞr kampstart. Ikke nÞdvendigvis for Ä skape stemning der og da, men for Ä prate med sidemannen om lÞst og fast som det ikke er anledning til under kampen.

Men det er jo klart at jo tidligere folk er ute, jo tidligere kommer stemningen i gang. Man skal ikke begynne Ă„ fyre seg opp ved kampstart, da skal man allerede vĂŠre fyrt opp.


I forhold til Cupfinalen er det ikke Þlen som er problemet, men at man ikke tar inn over seg at det tar 2 timer for ett tog Ä gÄ fra sentrum til UllevÄl, OG at det tar enda en halvtime fÞr alle er inne gjennom smale porter. OgsÄ denne gangen var de siste fra toget ikke inne fÞr etter kampstart og det hadde ingenting med drÞling Ä gjÞre, utelukkende at de var bakerst i kÞen.

Til de vanlige Brannkampene sÄ er det en annen ting. Jeg advarte mot dette da man begynte med faste plasser pÄ supportertribunen. Selg unummererte billetter til Hansa og folk vil begynne Ä komme tidligere igjen.

krĂžvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Go Up