• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

AAFK - Brann Søndag 27.11.11 Kl 18:00

Started by hansastril, November 06, 2011, 02:07:33 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hansastril

November 06, 2011, 02:07:33 AM Last Edit: November 06, 2011, 02:25:19 AM by hansastril
Stolt og kry

krøvel vellevold

Tipper AaFK-fansens banner mot oss 27/11 blir: "Kor va dåkker 6. november?"

Enten det, eller "Vi sees på Festplassen, Herman!"
Legg ned hele klubben!

Nixon

Ikke den helt store entusiasmen på forumet for denne kampen! Ingen som har en helt urealistisk lagoppstilling spekket med unggutter?:)

Forøvrig vises den kanskje ikke helt spennende medaljekampen vår på TV2. Så alle vil ha god mulighet til å se på elendigheten.
Rød makt på Hansa

Vizitery

Regner med det blir samme som mot LSK, bortsett fra at Haugen går ut og Mjelde inn..
Skal forøvrig slepe meg oppover, noen som har et aldri så lite vannhull å anbefale?
Har blitt en del år siden sist eg var her, men da vant vi hvertfall ;)

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on November 06, 2011, 23:16:55 PM
Tipper AaFK-fansens banner mot oss 27/11 blir: "Kor va dåkker 6. november?"

Enten det, eller "Vi sees på Festplassen, Herman!"


Tipper på en tredelt trolltrynegreie a la cupfinalen:

"Kem vi e'?" - "Cupmesterne 2011 såklart"
"Problem?"
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Hatleking

Dette er ein utruleg viktig kamp. Me har ikkje råd til å tape!

kabelmann

Joda, vi har råd til å tape, men da må vi være littegranne heldige med de andre resultatene.

Strømsgodset må ikke klare bedre enn uavgjort borte mot FKH.
Rosenborg må ikke klare bedre enn uavgjort hjemme mot Viking.
Odd må tape borte mot S08.

Ellers så blir vi:
- med tap dårligst nummer 6, i beste fall nummer 3
- med uavgjort dårligst nummer fem, i beste fall nummer 3
- med seier dårligst nummer fire, i beste fall nummer 2

Akk o ve. Alt for mye som kan skje denne siste runden.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

roaldinho

http://fotball.bt.no/eliteserien/article215587.ece

Mjelde vet ikke om han er tilbake på laget.

"Never change a winning team"sier jeg.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Ja, det argumentet har jo blitt brukt av enkelte for å forlenge Mjeldes klippekort tidligere i år. Gjelder det ennå?

TheRock

Bentley viste forbedring sist, men var fortsatt en av de svakeste, og trenger sannsynligvis en hel sesongoppkjøring for å komme i gang. Haugen klarte seg bedre, men må i mine øyne gi fra seg plassen sentralt til Guastavino igjen, som ikke kom til rette på kanten og gjorde Brann mye farligere da Labukas(!) ble byttet inn for Haugen, ettersom han da måtte ta plassen sentralt. Håper på følgende lag:

------------Piotr

Sæv--Zsolt--Grorud--Fakiri

---------Austin--Bajter

Haugen--Guastavino--Mjelde

---------------Ojo

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on November 23, 2011, 23:40:10 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 06, 2011, 23:16:55 PM
Tipper AaFK-fansens banner mot oss 27/11 blir: "Kor va dåkker 6. november?"

Enten det, eller "Vi sees på Festplassen, Herman!"


Tipper på en tredelt trolltrynegreie a la cupfinalen:

"Kem vi e'?" - "Cupmesterne 2011 såklart"
"Problem?"
Legg ned hele klubben!

krakra

BA har en sak på Guastavinos dårlige form i dageens avis. For det var ikke bare mot LSK at prestasjonene var så som så. Var brilliant i sommer, men nå har han ikke scoret på 11 kamper, og ikke levert målpoeng på de siste fire.

For en som sto med sju mål og seks målgivende på de første 18 kampene må null mål og tre målgivende på de siste 11 sies å være ganske svakt.

Gustav peker på at han har følt seg sliten den siste månden og at Torps hjertestopp påvirket ham. Guastavino er nok den som har hatt det nærmeste forholdet til Torp i gruppen.

Vi får håpe at han finner tilbake til formen. Jeg tror ikke at bare det å flytte ham inn som OM igjen vil gjøre ham like sentral som i sommer tho.

krøvel vellevold

Det skal visst bli "et heidundrende fyrverkeri og tifo-show med kulisser de aldri har sett maken til på CLS" på søndag. For ikke å snakke om "tenning av julegran"... De skal nemlig ikke bare feire cupgullet. De skal faktisk også feire publikumsekord. Ja, tro det eller ei: Selv om snittet deres har gått nedover hver sesong siden den første på CLS, så skal de det. Når tilskuersnittet går nedover, så har de begynt å telle akkumulerte tilskuere. Så bare man spiller nok kamper i serie, cup og e-cup, så blir det publikumsrekord! De kommer selvsagt ikke til å informere om det, men i stedet overbevise folk om at interessen faktisk går oppover.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Regner med det i god, Aalesundsk ånd blir en julegran i plast. En kunstgran om du vil.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Fra og med neste år har de bestemt seg for å telle med personer som handler i supporterbutikken. Og året etter også de som er innom Danskebåten i andre ærend. Så her skal det bli fyrverkeri og julegran i flere år fremover!
Rød makt på Hansa

Spelaren

Dritt.
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article215668.ece

"Frykter kjevebrudd for Sævarsson"

Irriterende at dette skulle skje no, fyren er i god form.
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on November 25, 2011, 09:15:01 AM
Fra og med neste år har de bestemt seg for å telle med personer som handler i supporterbutikken. Og året etter også de som er innom Danskebåten i andre ærend. Så her skal det bli fyrverkeri og julegran i flere år fremover!
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: Spelaren on November 25, 2011, 10:18:27 AM
Dritt.
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article215668.ece

"Frykter kjevebrudd for Sævarsson"

Irriterende at dette skulle skje no, fyren er i god form.


Vel, timingen kunne helt klart vært verre ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: dudo on November 25, 2011, 10:54:30 AM
Quote from: Spelaren on November 25, 2011, 10:18:27 AM
Dritt.
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article215668.ece

"Frykter kjevebrudd for Sævarsson"

Irriterende at dette skulle skje no, fyren er i god form.


Vel, timingen kunne helt klart vært verre ...


Phong er en tulling, skal han skade medspillerne sine må han forstå et det ikke er backene han skal gå etter. Tåpelig. Skal han spille bør han selvsagt brekke ribbena til Ojo og kjeven til Labuskas.

Ellers enig i at timingen kunne vært værre, kampprogrammet har jo vært tettere og husker jeg ikke feil er det en rimelig lang pause i Tippeligaen etter Aafkkampen.

Hatleking


Nixon

Poenget er vel at han bare går glipp av én kamp, i forhold til å bli skadet tidligere i sesongen.

Men det er helt klart dårlig timing.
Rød makt på Hansa

dudo

Men det er - som Huff påpeker, bare én kamp igjen. Det hadde vært verre om det hadde skjedd tidligere i sesongen, og han hadde mistet flere. Enkelt og greit.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

moffy_

Da blir det litt spennende å se hvem Rune velger på høyrebacken i årets siste kamp.

Vi har jo Bjarte Haugsdal som har bekledd den rollen tidligere, men som jeg forstår har blitt brukt mer offensivt i år. Med Bjarte får vi ok fart og han kan bidra fremmover slik som Birkir pleier. Litt skeptisk til det deffensive en mot en, mener å huske at Aafk har en jamaicansk ving som er glad i å utfordre..

Alternativt flytter han Hassan over på høyre og Holmvik kommer inn på venstreback. Da har vi tro temposvake backer, men de skal vel begge være ok defensivt.

Jeg håper vi går for Bjarten i hans siste kamp!
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Jose Arrogantio

Quote from: moffy_ on November 25, 2011, 12:26:30 PM

Alternativt flytter han Hassan over på høyre og Holmvik kommer inn på venstreback. Da har vi tro temposvake backer, men de skal vel begge være ok defensivt.



Kan ikke se for meg annet enn at Rune velger denne løsningen.

ostraume

Litt merkelig om Haugsdal plutselig er tilbake som høyreback. Det blir nok Fakiri og Holmvik. En pluss med det er at vi får Holmvik sin fabelaktige dødballfot. %en av godt slåtte dødballer er rett og slett imponerende fra den mannen. Mye bedre enn Guastav, PVM eller Morten GP for den saks skyld.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Er meldt liten storm under kampen på søndag, så det blir sikkert et heidundrende fyrverkeri og tifo-show...
Legg ned hele klubben!

dudo

Det kan umulig være positivt for poleballene våre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

Han kan jo ikkje setja Haugsdal på backen. Ein kar som var spiss i Os, og dermed gjorde seg interessant for Brann. Deretter vart han sett på backen og ikkje funne god nok... Bomba...

Dei gongene han har kome inn har han prestert ok+ som spiss.

Det naturlege er å setja El Fakiri på høgre og Holmvik på venstre. Men dette visar kor sjukt sårbare me er mtp at me per i dag, ikkje har nokre alternativ på backane. Og Fakiri vert jo ikkje yngre med åra....

roaldinho

Quote from: Yngve on November 25, 2011, 13:43:42 PM


Det naturlege er å setja El Fakiri på høgre og Holmvik på venstre. Men dette visar kor sjukt sårbare me er mtp at me per i dag, ikkje har nokre alternativ på backane. Og Fakiri vert jo ikkje yngre med åra....
[/quote
Stemmer, skal ikke mer enn at en av de 3 er ute med ett eller annet. Veldig sårbare, og nå er også den viktigste backen ute. Det blir tregt på kantene og det legger Rekdal merke til.
Tenk om man ikke finner erstatter for Holmvik neste sesong, og Fakiri hadde valgt å legge opp.

Kjedelig at Sævarsson er ute, men det kunne vært verre som flere har nevnt. Med tanke på neste sesong så spørs det hvor lenge han er ute. 2 måneder går nok greit, men mer vil jo ødelegge forberedelsene en del.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Jose Arrogantio

Jeg fikk et kraniebrudd tidligere i år. Legene sa det ville ta to måneder å hele, men jeg var så å si smertefri etter rundt 6 uker. Sævarsson vil nok ikke gå glipp av altfor mye av neste sesongs oppkjøring.

krøvel vellevold

Det ser ut til at Berit (Riise?) skal blåse oss i helgen. http://www.smp.no/nyheter/article400632.ece

Jeg gleder meg allerede nå til alle ordspillene med Stormen.
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Quote from: Jose Arrogantio on November 25, 2011, 14:33:55 PM
Jeg fikk et kraniebrudd tidligere i år. Legene sa det ville ta to måneder å hele, men jeg var så å si smertefri etter rundt 6 uker. Sævarsson vil nok ikke gå glipp av altfor mye av neste sesongs oppkjøring.


Det er positivt, ønsker at han ikke skal gå glipp av så mye av oppkjøringen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Quote from: Huff on November 25, 2011, 11:57:35 AM
Quote from: dudo on November 25, 2011, 10:54:30 AM
Quote from: Spelaren on November 25, 2011, 10:18:27 AM
Dritt.
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article215668.ece

"Frykter kjevebrudd for Sævarsson"

Irriterende at dette skulle skje no, fyren er i god form.


Vel, timingen kunne helt klart vært verre ...


Phong er en tulling, skal han skade medspillerne sine må han forstå et det ikke er backene han skal gå etter. Tåpelig. Skal han spille bør han selvsagt brekke ribbena til Ojo og kjeven til Labuskas.

Ellers enig i at timingen kunne vært værre, kampprogrammet har jo vært tettere og husker jeg ikke feil er det en rimelig lang pause i Tippeligaen etter Aafkkampen.
Må være litt av en opplevelse. Få komme på a-lagstrening og ende opp med å knyse trynet på en av lagets store formspillere foran en avgjørende medaljekamp.

hansastril

Kjøre på med Kim Erdal eller Magnus Mohus det vell? :) Grorud kan også spille HB, men tror nok det blir som de fleste over sier.

Gleder meg virkelig til å høre Aafk fansen synge oh-ah i 90 minutter.
Stolt og kry

Lister

Quote from: Jose Arrogantio on November 25, 2011, 14:33:55 PM
Jeg fikk et kraniebrudd tidligere i år. Legene sa det ville ta to måneder å hele, men jeg var så å si smertefri etter rundt 6 uker. Sævarsson vil nok ikke gå glipp av altfor mye av neste sesongs oppkjøring.


Kjevebrudd er ikke en unormal skade i foppall. Normalt er spilleren tilbake i full trening (og kampklar, om ikke matchfit) etter 6 uker.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

http://fotball.bt.no/blogg/doddo/article215677.ece

Doddo tror at vi vinner fordi det bare er vi som har noe å spille for.
Hadde det bare vært så enkelt...
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

hadde vi vært i italia, så hadde den teorien stemt iallefall (måtte kanskje ha bidratt med noen kronasjer i tillegg)
"og der snubler Sæternes igjen"


Huff

Quote from: Nixon on November 25, 2011, 15:29:22 PM
http://fotball.bt.no/blogg/doddo/article215677.ece

Doddo tror at vi vinner fordi det bare er vi som har noe å spille for.
Hadde det bare vært så enkelt...


Det er visstnok omvendt.

Husker daværende mossetrener K.T. Eggen var ute i forkant av en serieavslutning pÃ¥ stadion og sa at Moss kom til Ã¥ vinne nettopp fordi de ikke hadde noe Ã¥ spille for og sÃ¥ledes ikke slet med nerver, mener det var i 99. Brann vant forøvrig 1-0 og det var en elendig kamp. 


krøvel vellevold

Quote from: Huff on November 25, 2011, 16:50:54 PM
Quote from: Nixon on November 25, 2011, 15:29:22 PM
http://fotball.bt.no/blogg/doddo/article215677.ece

Doddo tror at vi vinner fordi det bare er vi som har noe å spille for.
Hadde det bare vært så enkelt...


Det er visstnok omvendt.

Husker daværende mossetrener K.T. Eggen var ute i forkant av en serieavslutning pÃ¥ stadion og sa at Moss kom til Ã¥ vinne nettopp fordi de ikke hadde noe Ã¥ spille for og sÃ¥ledes ikke slet med nerver, mener det var i 99. Brann vant forøvrig 1-0 og det var en elendig kamp. 




En legendarisk kamp i så måte var da Helsingborg i 1998 måtte slå allerede nedrykksklare Häcken i siste runde for å sikre seriegullet. De tapte 1-2, og så vant AIK gullet i stedet.
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Stemmer det at Aafk skal spille med gulldrakten?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: roaldinho on November 26, 2011, 01:57:02 AM
Stemmer det at Aafk skal spille med gulldrakten?


Det kan umulig være lov, for de må vel forholde seg til de draktsett de har annonsert før seriestart? Og uansett må man jo spørre seg om hva en cupgulldrakt har på en seriekamp å gjøre? Men hvorfor stoppe der? Hvorfor ikke spille med gulldrakter i hele 2012, for å vise at de er regjerende cupmestere? Eller hva med å spille i gulldrakter for all fremtid for å vise at de faktisk har vunnet noe en gang de også? Nei, dette høres latterlig ut. Men det er jo klart at elskelige AaFK som er "Tippeligaens beste kamarrangører" - i følge NFF, må få lov til dette...
Legg ned hele klubben!

Xminator

For meg kan de godt trippe rundt i gullsko, med gulldrakt og tilhørende gullkrone. Så lenge Brann vinner kampen.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on November 26, 2011, 07:41:25 AM
For meg kan de godt trippe rundt i gullsko, med gulldrakt og tilhørende gullkrone. Så lenge Brann vinner kampen.

Men siden det ikke er noe alternativ, så må det gå an å håpe at de ikke skal gni det inn med gulldrakt også...
Legg ned hele klubben!


Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on November 26, 2011, 09:26:40 AM
http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/705372_ikke-akkurat-vestlandets-konger

Her er mye trist...


Alt ligg eigentleg til rette for siger. Hadde statistikken vore omvendt, kan du vera sikker på at det hadde vore bakdel for Brann òg :p

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on November 26, 2011, 10:20:24 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 26, 2011, 09:26:40 AM
http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/705372_ikke-akkurat-vestlandets-konger

Her er mye trist...


Alt ligg eigentleg til rette for siger. Hadde statistikken vore omvendt, kan du vera sikker på at det hadde vore bakdel for Brann òg :p

Ja jeg mener det må være vår tur nå.
Legg ned hele klubben!


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Markmus

Ka du ve?

Markmus

Quote from: krøvel vellevold on November 26, 2011, 02:16:24 AM
Eller hva med å spille i gulldrakter for all fremtid for å vise at de faktisk har vunnet noe en gang de også?


To ganger ;D
Ka du ve?

Lister

Guinness - Makes you drunk

Markmus

Brann har for øvrig vunnet tre kamper på rad nå. Sist vi vant fire kamper på rad var i 2007...

Dette kan rett og slett ikke gå veien.
Ka du ve?

Spelaren

Quote from: Lister on November 26, 2011, 18:42:54 PM
24 beste brannscoringer gjennom tidene?


Stakkars NRK som må grave i gamle filmruller... Tipper masse av det er bortgøymt mellom sammendrag frå orienteringsløp i Hallingdalen og synkronsvømming frå Finland.
GÃ¥ av.

juninho

Quote from: Markmus on November 26, 2011, 18:43:15 PM
Brann har for øvrig vunnet tre kamper på rad nå. Sist vi vant fire kamper på rad var i 2007...

Dette kan rett og slett ikke gå veien.


Eg ser heller positivt på det. Trenden er jo at hvis vi vinner 4 kamper på rad blir det medalje:)

Jose Arrogantio


Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on November 26, 2011, 18:43:15 PM
Brann har for øvrig vunnet tre kamper på rad nå. Sist vi vant fire kamper på rad var i 2007...

Dette kan rett og slett ikke gå veien.


Og altså... 15 vestlandsoppgjør utenfor Bergen mot elitelag i cup/serie uten seier. Tre og et halvt år siden sist vi vant et utenbys vestlandsderby!
Legg ned hele klubben!

Chrisstah

Quote from: krøvel vellevold on November 27, 2011, 06:46:35 AM
Quote from: Markmus on November 26, 2011, 18:43:15 PM
Brann har for øvrig vunnet tre kamper på rad nå. Sist vi vant fire kamper på rad var i 2007...

Dette kan rett og slett ikke gå veien.


Og altså... 15 vestlandsoppgjør utenfor Bergen mot elitelag i cup/serie uten seier. Tre og et halvt år siden sist vi vant et utenbys vestlandsderby!


Da er det faen meg på tide!!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Spelaren

Quote from: Chrisstah on November 27, 2011, 06:20:11 AM


Islendinger er tøffe, men å spele med brudd i kjeven kan bli i meste laget for Sævarsson. :)
Isåfall er det ingen som vil kalle ham trefot lenger, snarere jernkjeve.
GÃ¥ av.

Gulløl

Brann sin største motstander i dag blir dørmatten. Som Bjørnar Holmvik sier til BA i dag, det er drittkunstgress der oppe. Men får håpe på at det at Brann har mest å spille for kan vippe seieren i Brann sin favør.

Ser at Aalesund har stor fokus på konfetti, fyrverkeri, tenning av julegran og fyrverkerishow. Flotte greier det om det tar noe av fokuset bort fra kampen :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Har absolutt ingen tro på seier i dag. Dessverre er underlaget en stor stor fordel for hjemmelaget. Vi takler rett og slett ikke å spille der oppe. Kommer til å bli mye lange baller som spretter i hytt og pine, pasningene kommer ikke til å sitte.

Det kommer dog ikke til å stå på innsatsen. Tvertimot kommer den til å bli et problem. Kombinasjonen høye skuldre, høy innsats og kunstgress blir bare rot. Det blir nok en ekstremt frustrerende kamp, med mye frispark for orangetrøyene. Austin avslutter en strålende sesong med rødt kort pga underlaget.

6-2 til ålesund. Garantert :)

Huff

Rekdal er en taktisk langt dyktligere trener enn Skars, og Brann har en spillestil som er avhengig av måten motstander spiller på for å fungere. Lukter hjemmeseier lang vei, håpet er at Rekdal ikke klarer å motivere spillerne sine, men tviler sterkt på dette.

krøvel vellevold

Nei i dag vinner vi. 15 utenbys vestlandsderbies uten seier må være nok!
Legg ned hele klubben!

dudo

Hvordan har vi gjort det på KG i år? Såvidt jeg kan komme på har vi tapt stort sett hele veien.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on November 27, 2011, 13:08:02 PM
Hvordan har vi gjort det på KG i år? Såvidt jeg kan komme på har vi tapt stort sett hele veien.

Seier i Skien i det minste, uavgjort i gymsalen. Sarpsborg har vel også kg, eller?
GÃ¥ av.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 27, 2011, 13:07:05 PM
Nei i dag vinner vi. 15 utenbys vestlandsderbies uten seier må være nok!


Har du blitt feid over av Berit eller?:) Uvanlig positive toner fra deg før en kamp mot jugendpakket.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Gepard on November 27, 2011, 12:44:43 PM
Har absolutt ingen tro på seier i dag. Dessverre er underlaget en stor stor fordel for hjemmelaget. Vi takler rett og slett ikke å spille der oppe. Kommer til å bli mye lange baller som spretter i hytt og pine, pasningene kommer ikke til å sitte.

Det kommer dog ikke til å stå på innsatsen. Tvertimot kommer den til å bli et problem. Kombinasjonen høye skuldre, høy innsats og kunstgress blir bare rot. Det blir nok en ekstremt frustrerende kamp, med mye frispark for orangetrøyene. Austin avslutter en strålende sesong med rødt kort pga underlaget.

6-2 til ålesund. Garantert :)


Kan ikke helt se at ballen skal sprette i hytt og pine. Det er på humpete naturgressbaner at det skjer.

Jeg tror forøvrig at Holmvik er på venstreback, Fakiri på høyre, Maxi på DM, og i trioen der fremme finner vi Mjelde og Bentley.
Tren på langskudd

Gepard

Ja nei spretten er forsåvidt rett nok, men hver gang brann spiller der oppe ser det rett og slett ut som de ikke har noen følelse med hvor mye\lite kraft man skal bruke for å nå en medspiller.

Dermed blir det bare feilpasning på feilpasning, og masse brudd imot.

Lister

Det som ofte er veldig varierende på kunstig underlag er motstanden ballen får mot plasten.
Dette fører til å at det blir vanskelig for spillere som ikke er vant med underlaget å beregne hvilken fart ballen har når de skal motta en pasning og hvilken fart ballen kommer til å få når de slår en pasning.
Guinness - Makes you drunk

Lasaron

Tren på langskudd

Lister

Det kommer også an på hvor mye plastdekket blir vannet i forveien også, vanner de mye kan ballen få veldig mye fart i plasten noe som også fører til at den stusser veldig spesielt.
Guinness - Makes you drunk

Lasaron

Jeg tror faktisk Brann går hen og vinner. Backrekken til Aalesund blir overkommelig for våre menn nå når Jääger og Arnefjord er ute. Og skuldrene vil ikke være så høye som i cupfinalen. Taktikken vil heller ikke være så elendig. Til sammen blir det seier.
Om det vil være nok til medalje er likevel usikkert.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Lasaron on November 27, 2011, 14:34:25 PM
Jeg tror faktisk Brann går hen og vinner. Backrekken til Aalesund blir overkommelig for våre menn nå når Jääger og Arnefjord er ute. Og skuldrene vil ikke være så høye som i cupfinalen. Taktikken vil heller ikke være så elendig. Til sammen blir det seier.
Om det vil være nok til medalje er likevel usikkert.


Viss det blir siger, får me nok medalje. Riktignok spelar Odd mot Sarpsborg, men eg har lita tru på at det blir noko målkalas der fordel Odd. Og Tromsø skal jo faktisk spele borte mot eit bra Start-lag.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on November 27, 2011, 13:43:02 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 27, 2011, 13:07:05 PM
Nei i dag vinner vi. 15 utenbys vestlandsderbies uten seier må være nok!


Har du blitt feid over av Berit eller?:) Uvanlig positive toner fra deg før en kamp mot jugendpakket.


I dag har jeg troen, så da går det nok galt...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Lister on November 27, 2011, 14:27:45 PM
Det kommer også an på hvor mye plastdekket blir vannet i forveien også, vanner de mye kan ballen få veldig mye fart i plasten noe som også fører til at den stusser veldig spesielt.


Vanne? Er du klar over hva slags vær som er her oppe?
Legg ned hele klubben!

roaldinho

November 27, 2011, 15:16:26 PM #76 Last Edit: November 27, 2011, 15:42:31 PM by roaldinho
Quote from: krøvel vellevold on November 27, 2011, 15:04:30 PM
Quote from: Lister on November 27, 2011, 14:27:45 PM
Det kommer også an på hvor mye plastdekket blir vannet i forveien også, vanner de mye kan ballen få veldig mye fart i plasten noe som også fører til at den stusser veldig spesielt.


Vanne? Er du klar over hva slags vær som er her oppe?


Selv ikke Berit kan få deg til å ødelegge statistikken ;)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961


Lasaron

Haha! NÃ¥ er Berit nevnt to ganger her inne, og hver gang trodde jeg det var snakk om Berit Riise.

Forøvrig skal frisk bris være greit å spille i. Det er jo stygge tribuner rundt som skjermer litt.
Tren på langskudd

roaldinho

Quote from: Lasaron on November 27, 2011, 15:30:56 PM
Haha! NÃ¥ er Berit nevnt to ganger her inne, og hver gang trodde jeg det var snakk om Berit Riise.




Er vel  bedre Ã¥ møte stormen Berit enn Berit Riise :)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 15:43:23 PM
Quote from: Lasaron on November 27, 2011, 15:30:56 PM
Haha! NÃ¥ er Berit nevnt to ganger her inne, og hver gang trodde jeg det var snakk om Berit Riise.





Er vel  bedre Ã¥ møte stormen Berit enn Berit Riise :)



Eg ville heller møtt stormen ja.
Legg ned hele klubben!

Suppegjøken


Markmus

Ka du ve?

Lasaron

Da blir lagoppstillingen som jeg trodde. Holmvik og Mjelde inn for Sæv og Haugen.

Jeg tipper en tier på at Labukas kommer innpå.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Lasaron on November 27, 2011, 16:46:10 PM
Da blir lagoppstillingen som jeg trodde. Holmvik og Mjelde inn for Sæv og Haugen.

Jeg tipper en tier på at Labukas kommer innpå.


Blir det altså

                Piotr
Fakiri - Zsolt - Grorud - Holmvik
         Austin - Bajter
Mjelde - Guastavino - Bentley
                  Ojo

eller byter Guastavino og Mjelde plass?

Yngve

Quote from: Lasaron on November 27, 2011, 16:46:10 PM
Jeg tipper en tier på at Labukas kommer innpå.


Det er mest truleg heilt rett og det er så trist at det er nett før eg byrjar å grina her eg sit.

Lister

Quote from: krøvel vellevold on November 27, 2011, 15:04:30 PM
Quote from: Lister on November 27, 2011, 14:27:45 PM
Det kommer også an på hvor mye plastdekket blir vannet i forveien også, vanner de mye kan ballen få veldig mye fart i plasten noe som også fører til at den stusser veldig spesielt.


Vanne? Er du klar over hva slags vær som er her oppe?


Snakket om plastdekke generellt, tviler egentlig litt på at de setter på spredeannlegget på danskebåten. Er penger å spare der når det er høy sjø.
Guinness - Makes you drunk

Lasaron

Quote from: Hatleking on November 27, 2011, 16:48:19 PM
Quote from: Lasaron on November 27, 2011, 16:46:10 PM
Da blir lagoppstillingen som jeg trodde. Holmvik og Mjelde inn for Sæv og Haugen.

Jeg tipper en tier på at Labukas kommer innpå.


Blir det altså

                Piotr
Fakiri - Zsolt - Grorud - Holmvik
         Austin - Bajter
Mjelde - Guastavino - Bentley
                  Ojo

eller byter Guastavino og Mjelde plass?


Det kommer ikke fram pÃ¥ brann.no, men jeg tror nok Mjelde blir plassert pÃ¥ "kanten".  Men kanskje de vandrer litt om hverandre?
Tren på langskudd

Lasaron

Jeg blir glad av tanken på at vi kommer foran Rosenborg ved uavgjort.
Tren på langskudd

oslo øst

osdal på plass ser eg , da er det bare å begynne :-)

Lister

Ser ut til at berit herjer litt med linken til tv2. Ufint vær på danskebåten er ikke spesiellt satelittvennlig.

Noen på plass på båten som har 3g-tilgang og kan oppdatere litt hvis ting skulle gå til helvete med tv2?
Guinness - Makes you drunk

Lister

Han fyren som underholder på danskebåten synger kvalmende surt, håper for de som er der sin del at baren er åpen.
Guinness - Makes you drunk

roaldinho

Ikke overrasket av laget, typisk Skarsfjord! For en pingle han er!

Er ikke optimist, men det er jeg sjelden når brann spiller på kunstgress og bortebane generelt.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lasaron

I denne kampen mener jeg bestemt at angrep er det beste forsvar.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

"Vestlandets konger" meg trollfjeset igjen. I tillegg til "Norgesmester 2011", for en kreativitet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on November 27, 2011, 17:58:28 PM
I denne kampen mener jeg bestemt at angrep er det beste forsvar.


Utvilsomt. Vi så jo hvordan det gikk å forsvare seg sist.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Hahaha! Ikke mye kreativitet, nei!

Ventet egentlig på den tifoen Krøvel nevnte om hvor vi var så og så lenge før kampstart.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

GlennK


roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

GlennK


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Hatleking


Klaus_Brann

Etter 9 min! Haha. Deilig om de og RBK roter det bort, mens vi taper og beholder 3.plassen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

juninho

Det e vel Morrison som hopper inn i Ojo???

roaldinho

Satan for noen sjanser! Bentley burde kanskje gjort det bedre, men en god redning også!

Herlig spill av Gustav og Bentley.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Hvor er markeringen? Halve laget står jo igjen på andre stolpe!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Henrik8

Kjør over pakket 09`

Klaus_Brann

Typisk at vi brenner to store for at de så går opp og putter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 18:11:43 PM
Typisk at vi brenner to store for at de så går opp og putter.


Burde egentlig skjønt det da Aafk fikk det frisparket der.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gepard

Fy faen i helvete, det er elendig at vi ikke har 2 mål.

Klaus_Brann

Og så stang ut. For en møkkabåt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

GÃ¥ av.

roaldinho

Har vel skapt flere farligheter her det første kvarteret enn det vi  skapte i hele cupfinalen!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gepard

Rimelig utrolig om godset tar bronsen, slik det ligger an nå

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

juninho


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Larsi Ã?en

Det er jo så typisk. Cupfinale og høyt opp. Trodde 90% på at vi skulle få Europa, men nei... 90% på at vi ikke får det nå.
Opp med det flagget!

juninho


roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

stigh

Quote from: juninho on November 27, 2011, 18:19:33 PM
Vi taper, men tar bronsen:)


Får håpe fkh tar poeng da så gjør vi de

Klaus_Brann

Og der putta Odd. 2-1 nå. Hvis ikke vi gjør det selv, kan vi fort se langt etter bronsen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Me blir spelt irriterende lavt, og det er kun snakk om tid før nr to kjem. Når svarte skal aafk få kort forresten?
GÃ¥ av.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Torvanger

Rekdal har knekt den enkle koden til Skars, dette ender med nok et tap.

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on November 27, 2011, 18:23:11 PM
Rekdal har knekt den enkle koden til Skars, dette ender med nok et tap.


Er det derfor vi har kommet til flest sjanser?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Kick and run, helt hinsides at vi har signert Skars 3 fordømte år frem tid. Dette skremmer bort publikum, RBH!

roaldinho

Gustav fikk mye til i starten og Brann fikk flere gode sjanser til å score. Ser ut som Rekdal har vært ute og sagt fra til spillerne om Gustav, og etter det har vel Brann såvidt hatt en sjanse.

Lenge igjen, har plutselig fått litt troen på dette!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Torvanger

Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 18:24:30 PM
Quote from: Torvanger on November 27, 2011, 18:23:11 PM
Rekdal har knekt den enkle koden til Skars, dette ender med nok et tap.


Er det derfor vi har kommet til flest sjanser?


Er du fornøyd med spark og spenn?

roaldinho

Det der er jo gult kort! Ettersleng på Zsolt! Faens dommer!

Og Gustav får kort istedenfor, som muligens er det, men den etterslengingen var verre!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Kva er greien med at me skal dempe ballen for motstanderne?
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on November 27, 2011, 18:27:15 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 18:24:30 PM
Quote from: Torvanger on November 27, 2011, 18:23:11 PM
Rekdal har knekt den enkle koden til Skars, dette ender med nok et tap.


Er det derfor vi har kommet til flest sjanser?


Er du fornøyd med spark og spenn?


Det har jeg ikke sagt. Jeg kommenterte bare på at Rekdal har knekt koden. Han har vel ikke akkurat det når vi har spilt oss gjennom forsvaret deres tre ganger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

OHHH! Greit  forsøk av Gustav! Første mulighet pÃ¥ en stund.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 18:28:34 PM
Det der er jo gult kort! Ettersleng på Zsolt! Faens dommer!

Og Gustav får kort istedenfor, som muligens er det, men den etterslengingen var verre!


Utvilsomt. Gustav sin var grei, Ojos feil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

juninho


roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Der putta RBK og. Aldri i livet om vi tar dette, hvis vi ikke spiller minst uavgjort.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard


roaldinho

Godset tar vel sin andre seier på bortebane i denne kampen. Ville jo være typisk.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Det blir artig i andre omgang når me skal pole i motvind.
GÃ¥ av.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

S08 gjør det de kan for oss i alle fall.
FITTE! Det må ha vært straffe!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Hva faen?!? SÃ¥ ut som straffespark! MÃ¥ se reprise!

Sarpsborg går opp til 3-1
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

LikeABoss

Haugesund har utlignet, og vi e på 3 plass igjen :)

GlennK


Gepard

Tilbake på bronseplasen, blir mye opp og ned dette her

Klaus_Brann

Vanskelig å si. Kunne fint blåst straffe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Hva syns spillere som Austin, Bajter og Guastav om å spille så primitivt som Skars legger opp til? Hvorfor ha midtbane når den ikke blir brukt?

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 18:35:35 PM
Vanskelig å si. Kunne fint blåst straffe.


Det har blitt gjort det mange ganger før iallefall. Men dårlig reprise!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Der så jeg Mjelde, for første gang på over 20 minutter!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Har en sterk følelse at trønderne tar den tredjeplassen og får Europa neste år. Hadde vært så typisk!

Typisk er også spillet som presteres nå...
Rød makt på Hansa

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."


Henrik8

Er vel en situasjon hvor alle andre enn Espen Berntsen ville dømt straffe, men det kan vel argumenteres for at AAFK-spilleren kan ha vært såvidt borti ballen.
Kjør over pakket 09`

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 27, 2011, 18:37:13 PM
Har en sterk følelse at trønderne tar den tredjeplassen og får Europa neste år. Hadde vært så typisk!

Typisk er også spillet som presteres nå...


Bombe det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Henrik8 on November 27, 2011, 18:37:52 PM
Er vel en situasjon hvor alle andre enn Espen Berntsen ville dømt straffe, men det kan vel argumenteres for at AAFK-spilleren kan ha vært såvidt borti ballen.


Det var Rio Ferdinand i går også, likevel ble det dømt straffe.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Torvanger

Ikke for å hakke på en spiller som allerede har fått nok tyn, men Bentley virker helt ubehjelpelig, trodde mannen var en ballartist, utfra det jeg så av ham da han spilte i Odd, men han er jo bare et sørgelig skue, veldig lett å ta ballen fra ham virker det som.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gepard


Klaus_Brann

Og Tore André Flo utligner mot Molde, hehe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

GÃ¥ av.

roaldinho

Jøss! En Aafk spiller kan visst få gult kort! WOW!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Deilig deilig. NÃ¥ er det RBK vs. oss...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard

Faen i helsiken om Rosenborg får denne tredjeplassen

roaldinho

Sløser bort muligheter på den måten. Elendig corner fra Holmvik! Vet at det er vind, men må kunne justere seg.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Hatleking

Bra omgong av Brann. Aalesund scorar på 1 av 2 frispark, 0 sjansar.

Gepard

Rosenborg spiller visst svakt., men de har nok marginene med seg og tar 3 poeng på overtid. Så vi må ha mål !

Xminator

Scorer RBK nå så må vi score 2 ganger. Trøsten får være at om RBK scorer 10 så trenger vi fortsatt bare 2.

Jeg nekter å tro at gullhårene varer i 45 minutter til. Det blir vel 10 minutter tilleggstid på Lerkendal.

eivhelle

Forbannet å få den jævla Berntsen som dommer i en avgjørende kamp. Sammenligner vi forseelsen som gav Aalesund frisparket de scoret på med fellingen av Gustav, er det ingen tvil om hvilken som skulle kvalifisere til frispark. Altså snytt for et klart straffespark. Det hjelper ikke å mase om at spilleren var borti ballen når han måker gjennom Gustavinho samtidig og takler ham relativt styggt.

Ellers er det mye marginer i mot i dag. Ojo skyter i stolpen, Gustav 10 cm fra krysset og altså ingen staffe når Gustav bli felt for blankt mål.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Kjell249

Ok omgang. Mye innsats og tidsvis bra spill. Vi skaper vel tre klare sjanser mot Aafks ene, så vi har ikke helt marginene mot oss.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Hatleking

Quote from: eivhelle on November 27, 2011, 18:50:49 PM
Forbannet å få den jævla Berntsen som dommer i en avgjørende kamp. Sammenligner vi forseelsen som gav Aalesund frisparket de scoret på med fellingen av Gustav, er det ingen tvil om hvilken som skulle kvalifisere til frispark. Altså snytt for et klart straffespark. Det hjelper ikke å mase om at spilleren var borti ballen når han måker gjennom Gustavinho samtidig og takler ham relativt styggt.

Ellers er det mye marginer i mot i dag. Ojo skyter i stolpen, Gustav 10 cm fra krysset og altså ingen staffe når Gustav bli felt for blankt mål.


I tillegg til at Aalesund scora på eit frispark. Dei har ikkje hatt ein einaste sjanse hittil.

Klaus_Brann

Hva snakker Skars om? Rødt kort til keeper?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Må legge til at dødballene har vært alt for dårlig! Bajiter har jeg heller ikke sett så mye i kampen, resten har vel klart seg greit. Bentley hadde noen involveringer, men falt sammen utover i omgangen.
Zsolt og Grorud har vel klart seg greit, Fakiri elendig på markering! Dog var det flere spillere som sto igjen på andre stolpe på målet!
Holmvik har ikke vært god.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 18:53:36 PM
Hva snakker Skars om? Rødt kort til keeper?


Hvilken episode? Kan ikke huske noen episoder der keeperen var involvert som kunne gitt rødt kort! Tok over på Liverpool kampen da det ble pause!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Hatleking

Me har uansett vore klart sterkare enn Aalesund på deira eigen heimebane og på plast. I tillegg har me vinden som ikkje akkurat gagnar spelet vårt.

Lasaron

Jeg syns vi tidvis spiller bra, og i andre omgang er det nødt til å bli slutt på polingen pga vinden. Da blir det enda bedre.
Tren på langskudd

Torvanger

Quote from: Kjell249 on November 27, 2011, 18:51:58 PM
Ok omgang. Mye innsats og tidsvis bra spill. Vi skaper vel tre klare sjanser mot Aafks ene, så vi har ikke helt marginene mot oss.


Bra spill? Når, hvor? Jeg har kun sett poleballer og Brannspillere som har blitt overmannet av hissige AAFK-ere. Skarsfjord mente også selv at Brann hadde spilt en god 1 omgang. Mannen kan ihvertfall bedra seg selv.

Huff

Ok start, ellers elendig, fom da vi la om til de sedvanlige poleballene. Vi er kanskje best, men har sett Aafk nok i år til å gjennkjenne et lag som spiller for halv maskin, for å dårlige som dette er ikke Aafk når de har noe å spille for. Vår motstander i dag har allerede tatt juleferie og da skal de slås. Adeccokamp dette her, og ikke noe toppoppgjør heller.

Mjelde bør  byttes ut sporenstreks, mange forsøk pÃ¥ Ã¥ vinne ballen, men ellers intet. Han skal ha for forsøkene pÃ¥ Ã¥ vinne ballen, mye armer, bein og vilje, men han er rett og slett for treg.

Kjell249

Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 18:54:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 18:53:36 PM
Hva snakker Skars om? Rødt kort til keeper?


Hvilken episode? Kan ikke huske noen episoder der keeperen var involvert som kunne gitt rødt kort! Tok over på Liverpool kampen da det ble pause!
sikkert situasjonen der Gustav ble spilt i gjennom mot kanten av 16 meter og keeperen akkurat rakk ballen før Gustav. Absolutt ikke straffe.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 18:54:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 18:53:36 PM
Hva snakker Skars om? Rødt kort til keeper?


Hvilken episode? Kan ikke huske noen episoder der keeperen var involvert som kunne gitt rødt kort! Tok over på Liverpool kampen da det ble pause!


Det var det jeg ikke skjønte heller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Kjell249 on November 27, 2011, 18:59:28 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 18:54:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 18:53:36 PM
Hva snakker Skars om? Rødt kort til keeper?


Hvilken episode? Kan ikke huske noen episoder der keeperen var involvert som kunne gitt rødt kort! Tok over på Liverpool kampen da det ble pause!
sikkert situasjonen der Gustav ble spilt i gjennom mot kanten av 16 meter og keeperen akkurat rakk ballen før Gustav. Absolutt ikke straffe.


Enig der, var ikke straffe.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: Kjell249 on November 27, 2011, 18:59:28 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 18:54:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 18:53:36 PM
Hva snakker Skars om? Rødt kort til keeper?


Hvilken episode? Kan ikke huske noen episoder der keeperen var involvert som kunne gitt rødt kort! Tok over på Liverpool kampen da det ble pause!
sikkert situasjonen der Gustav ble spilt i gjennom mot kanten av 16 meter og keeperen akkurat rakk ballen før Gustav. Absolutt ikke straffe.


Det må vel ha vært den han siktet til ja, men det var jo en ikke-situasjon, med mindre han trodde keeper var utafor.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Men herlig hersketeknikk skars hadde på hjemmereporteren.
Guinness - Makes you drunk

Kjell249

Quote from: Torvanger on November 27, 2011, 18:56:19 PM
Quote from: Kjell249 on November 27, 2011, 18:51:58 PM
Ok omgang. Mye innsats og tidsvis bra spill. Vi skaper vel tre klare sjanser mot Aafks ene, så vi har ikke helt marginene mot oss.


Bra spill? Når, hvor? Jeg har kun sett poleballer og Brannspillere som har blitt overmannet av hissige AAFK-ere. Skarsfjord mente også selv at Brann hadde spilt en god 1 omgang. Mannen kan ihvertfall bedra seg selv.

Før Aafks scorer har vi høyt press og skaper to store muligheter. Blant annet der Betley snapper ballen. Ojo har vært herlig servitør ved et par anledninger.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

kabelmann

Kan ikke se at Brann skulle hatt straffe. Hadde i hvert fall vært jeævlig forbanna om Brann hadde fått et straffe i mot på tilsvarende situasjon.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Og Mos har punktert kampen på sørlandet.

FAEN! Straffe imot! Er det straffe?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Riktig straffe, forferdelige prestasjoner både av Mjelde og Grorud i forkant.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gepard

heia viking er vel alt vi kan si nå. Steike så jævlig dårlig

roaldinho

Ser riktig ut den straffen, ja! Kunne fint hoppet over, men Piotr tar han.

2-0! HELVETE
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Då er det opp til andre lag å snu dette. Klønete av forsvaret vårt.
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 19:05:19 PM
Og Mos har punktert kampen på sørlandet.

FAEN! Straffe imot! Er det straffe?


Han hjelper godt til selv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Faen i helvete.

Da er det vel innpå med Labukas for å snu kampen, tenker jeg.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 19:07:03 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 19:05:19 PM
Og Mos har punktert kampen på sørlandet.

FAEN! Straffe imot! Er det straffe?


Han hjelper godt til selv.


Men det er jo forsåvidt lov.
GÃ¥ av.

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 19:07:03 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 19:05:19 PM
Og Mos har punktert kampen på sørlandet.

FAEN! Straffe imot! Er det straffe?


Han hjelper godt til selv.


Jepp, som jeg skrev kunne han fint hoppet over.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on November 27, 2011, 19:07:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 19:07:03 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 19:05:19 PM
Og Mos har punktert kampen på sørlandet.

FAEN! Straffe imot! Er det straffe?


Han hjelper godt til selv.


Men det er jo forsåvidt lov.


Det sprørs jo hvor mye man hjelper til. Det kan fort bli filming.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Torvanger

Grorud er en god trefot, veldig klønete i pressede situasjoner. Helt parodisk om Brann tar bronse.

Romarius

Da får vi bare håpe på griseflaks. Men blir vel fort 5. plass

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Jadda! Utskjelte Mjelde setter den. Deilig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff


Romarius


roaldinho

Bra skudd av Mjelde, men en god redning!

HAHA! Mjelde reduserer på åpent mål

Da gjør Mjelde mer eller mindre opp for straffen vi fikk imot for litt siden.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

osoerli

Quote from: Torvanger on November 27, 2011, 19:09:07 PM
Grorud er en god trefot, veldig klønete i pressede situasjoner. Helt parodisk om Brann tar bronse.

Ja me fekk forsåvidt bekrefta det alle visste, Grorud held rett og slett ikkje mål.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kjell249

Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 19:10:09 PM
Bra skudd av Mjelde, men en god redning!

HAHA! Mjelde reduserer på åpent mål

Da gjør Mjelde mer eller mindre opp for straffen vi fikk imot for litt siden.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

kabelmann

Det nest kjipeste etter et ev. medaljetap er at RBK bare er ett mål fra å ta bronse. De som på forhånd var levnet minst sjanse til å klare det.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

roaldinho

HELVETE! Rosenborg 2-1

God redning av Piotr forøvrig.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

storB

Mjeldes syvende tippeligascoring i år.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

GÃ¥ av.

Gepard


roaldinho

Quote from: Kjell249 on November 27, 2011, 19:11:42 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 19:10:09 PM
Bra skudd av Mjelde, men en god redning!

HAHA! Mjelde reduserer på åpent mål

Da gjør Mjelde mer eller mindre opp for straffen vi fikk imot for litt siden.


Var litt kjapp da jeg skrev mens det pågikk, var noen spillere der, ja! :p
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

roaldinho

HAHAHA

Tore Andre Flo med 2 mål!!! KLASSE!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Flo flo flo, tipper Solskjær er storhappy med det.
GÃ¥ av.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gepard

Flo tomålscorer. Norsk tippeliga er en farse

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 19:15:51 PM
Få ut Bentley nå.


Enig! Han hadde en eller to positiv ting i første omgang, men etter det har han vært mer og mer bås!

Tipper det blir Labukas som blir satt inn.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Henrik8

Jeg begynner å bli jævlig lei av at Morrison faller hver gang er i duell med en Brannspiller.
Kjør over pakket 09`

roaldinho

Quote from: Henrik8 on November 27, 2011, 19:17:14 PM
Jeg begynner å bli jævlig lei av at Morrison faller hver gang er i duell med en Brannspiller.


Han har Suarez tendenser.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

kabelmann

Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 19:16:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 19:15:51 PM
Få ut Bentley nå.


Enig! Han hadde en eller to positiv ting i første omgang, men etter det har han vært mer og mer bås!

Tipper det blir Labukas som blir satt inn.


En eller to positive ting fra Bentley er mer enn hva Labukas vil få til i løpet av en sesong.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 19:16:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 19:15:51 PM
Få ut Bentley nå.


Enig! Han hadde en eller to positiv ting i første omgang, men etter det har han vært mer og mer bås!

Tipper det blir Labukas som blir satt inn.


Det er nok ønsketenkning at han blir bytta ut allerede nå, men Skarsfjord kan ikke vente lenge.
Og Morrison hiver seg av å bli taklet av hodet til Ojo. Klasse.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Herregud! Morrison var jo nede da Ojo kom til! Elendig!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 19:18:51 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 19:16:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 19:15:51 PM
Få ut Bentley nå.


Enig! Han hadde en eller to positiv ting i første omgang, men etter det har han vært mer og mer bås!

Tipper det blir Labukas som blir satt inn.


Det er nok ønsketenkning at han blir bytta ut allerede nå, men Skarsfjord kan ikke vente lenge.
Og Morrison hiver seg av å bli taklet av hodet til Ojo. Klasse.


Skarsfjord er nødt å gjøre noe, ja! Han kan ikke sitte og se på om Bentley plutselig sprudler når det er under halvtimen igjen. Få han ut, nå!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

tj00m

Ojo må være forsiktig, har fått tilsnakk to ganger de siste minuttene nå...
Brann Bergens Stolthet!

vekkreist

Da skjer nok det vi fryktet mest... at vi står tomhendt tilbake. Uten seier i cupfinalen og uten medalje. faen

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

juninho


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard

vikging !!! Er det payback fra tapet vårt i stvanger som reddet nedrykk nå !?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

På tide med rollespesialisten Labbetuss nå.

kabelmann

Merker at jeg håper Odd skal ta bronse før RBK dersom Brann ikke klarer det. Klarer ikke et år til hvor RBK skal "redde æren" til Norge i Europa.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Tom C

Begynner å bli jævlig lei av å se Ojo og Guastavinho ta skylappene på og drible seg inn i trøbbel selv om de har glimrende alternativer. Og 50-meters skuddene fra Rudy gidder jeg ikke å nevne en gang...
Aldri mer Obos....

roaldinho

Og Haugesund ruller over Strømsgodset. Godt de ikke kan ta oss igjen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gepard


vekkreist


Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator


roaldinho

HELVETE!

SÃ¥ lenge varte det. Lerkendal 3-2
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

stigh

Se på de sånn kansje labukas gir oss en avskjed me mål er en drøm

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Og der er RBK tilbake på 3. plass og Brann på en meningsløs 4. plass.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gepard

Helsiken -Viking, dere suger like mye som brann jo ;)

Spelaren

GÃ¥ av.

storB

Quote from: Xminator on November 27, 2011, 19:24:19 PM
Og der er RBK tilbake på 3. plass og Brann på en meningsløs 4. plass.


Spådom, TIL blir fratatt sølvet pga økonomisk rot, vi blir tilkjendt bronsen:)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Klaus_Brann

Austin må ikke skyte på absolutt alt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

stigh


Klaus_Brann

Og der er kampen punktert. Bentley mot Labukas.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Spelaren

GÃ¥ av.

roaldinho

HAHAHAHAHAHAHAHA

Labukas for Bentley!! JEG VISSTE DET!

Faen så amatørmessig
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

kabelmann

Kjære, vakre, vene Skarsfjord. Brann trenger to mål for å sikre bronsen. Da setter du for faen ikke inn Labukas!!!11!
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nightfox

Såvidt jeg kan se var det offside på RBKs 3-2 scoring.

Kjell249

Hvis bare Austin hadde kunne vært litt kreativ med ball istedenfor all disse meningsløse skuddene fra 30-40 meter...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Intet nytt der med andre ord. NFF trår til med en hjelpende hånd for bartene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Nightfox on November 27, 2011, 19:28:59 PM
Såvidt jeg kan se var det offside på RBKs 3-2 scoring.


Skulle ikke forundre meg.

Aafk har vært begredelig etter 2-0 målet! De har skapt 0. Brann har iallefall prøvd å skape noe. Først nå Aafk har begynt å skape litt.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on November 27, 2011, 19:30:09 PM
Intet nytt der med andre ord. NFF trår til med en hjelpende hånd for bartene.


Heia Odd i så fall...
GÃ¥ av.

Belfort

Quote from: Kjell249 on November 27, 2011, 19:29:32 PM
Hvis bare Austin hadde kunne vært litt kreativ med ball istedenfor all disse meningsløse skuddene fra 30-40 meter...


Statistisk 2-3 år før han scorer på langskudd igjen

Henrik8

Hjelpeløst tafatt. Brann greier ikke skape et trykk på motstander uansett anledning. Kampbildet er helt latterlig tatt i betraktning at det er vi som må få poeng i denne kampen.
Kjør over pakket 09`

Spelaren

GÃ¥ av.

roaldinho

Er det overraskende at Aafk begynner å skape noe først når Labukas ble satt inn? Jeg tror ikke d et.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

GlennK

Dette er pÃ¥ nivÃ¥ med cupfinalen!!!!!  >:(

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gepard

POLING POLING POLING POLING POLING.

JEg vil ikke til Europa uansett med dette spillet

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."


kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Latterlig at det får gå! Det er da for pokker frispark!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Tenk så festlig det hadde vore om historiebøkene fortalte oss om dei fantastiske grepene som blei tatt frå benken som sørget for to mål i sluttfasen av kampen slik at Brann endte opp på tredjeplass. I stedet noterer me oss at Labukas kommer inn, Berntsen overser klar felling på vår bakerste mann og 1-3. Over og ut.
GÃ¥ av.

Belfort

Det er så hjelpeløst, vi produserer ingenting. Etter kampen vil skarsfjord snakke om dommeren

kabelmann

To mål til Viking nå så er vi der.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

juninho

Heilt utrolig dårlig dømming. Og i ein så viktig kamp.

Belfort


Gepard

oioioi Skarsfjord er helt på tilt. KAnskje han jeller burde fokusere på å skape et fotballag som har et mønster offensivt. Det er jo nettopp det som gjør at vi mislykkes med cupfinale og medjale\europa

Torvanger

Helt greit med 1-3, fortjener ikke mer. Og hvorfor skal trefoten slå poleballene på Ojo, når han ikke makter å treffe på noe? Jesus!

osoerli

Skarsfjord er kommt tilbake etter ein tur i garderoben for å sparke sund litt skap og benker.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

AAFK-spilleren kommer uforskyldt borti Zsolts bein, ikke frispark.

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on November 27, 2011, 19:40:29 PM
AAFK-spilleren kommer uforskyldt borti Zsolts bein, ikke frispark.


Dummeste jeg har hørt. Uansett om det er meningen eller ei, er det frispark når du feller motstanderen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Henrik8

Det er latterlig at Espen Berntsen fortsatt dømmer Brannkamper. Han gjør konsekvent "unnskyldelig feil" i avgjørende situasjoner mot Brann. Har skjedd i mange år nå. Er jo kjent innad i Brann at mannen ønsker klubben alt vondt.

Når det er sagt er dette vår egen skyld. Helt sykt tafatt i begge de avgjørende kampene denne sesongen.
Kjør over pakket 09`

Gepard

FAEN er det Austin holder på med!!!!!? Er dette skarsfjord sin nye plan. AUSTIN skal skyte fra 500 meter

osoerli

Helvete, TL's "beste" spelar sender i veg det eine kanonskuddet etter det andre.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

kabelmann

Begynner å bli smålei skuddene til Austin nå. Men det er jo i og for seg forståelig fordi Ojo og Gustav har jo forsvunnet helt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

gladiporno

Quote from: Torvanger on November 27, 2011, 19:40:29 PM
AAFK-spilleren kommer uforskyldt borti Zsolts bein, ikke frispark.


Forsett er ikke et krav for å få frispark. Er Sylling Olsen borti Korcsmar slik du hevder, og det resulterer i fallet, burde det selvsagt vært blåst.

Snublefot

Quote from: Torvanger on November 27, 2011, 19:40:29 PM
AAFK-spilleren kommer uforskyldt borti Zsolts bein, ikke frispark.



selv om en forseelse er uforskyld, så er det dog en forseelse.. og frispark skal blåses!

osoerli

Quote from: Snublefot on November 27, 2011, 19:44:25 PM
Quote from: Torvanger on November 27, 2011, 19:40:29 PM
AAFK-spilleren kommer uforskyldt borti Zsolts bein, ikke frispark.



selv om en forseelse er uforskyld, så er det dog en forseelse.. og frispark skal blåses!


Heilt korrekt!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Ojo har ingen mojo, Austin er håplaust opptatt av skudd - skulle tru han har tapt eit veddemål og må skyte på alt han ser. Berntsen er omtrent like svak som taktikken vår, men ein tredjeplass hadde vært latterlig vår svake haust tatt i betraktning.

Skarsfjord er elendig taktisk, har ingen grep å komme med og kjem til å skylde på dommer, underlag, vær og uflaks før han tar sjølvkritikk.
GÃ¥ av.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Huff

Austin burde vært tatt ut og erstattet med Haugen, Larsen skulle vært byttet med Bentley. Labuskas skullle ikke spilt (ikke at han har vært så gale, men pga totalbås i alle kampene).

Nok en gang, pinlig forestilling. Vi møter et elendig hjemmelag som ikke har en dritt på spille for, men taper likevel fortjent. Når vi havner under har vi ingenting å komme med foruten antifotball. Det er en skam at vi spiller så stygg fotball som vi gjør. Det er en skam og skandale, flaut, pinlig og grusomt.

Branns svakeste i dag; Grorud, Mjelde, Ojo, Austin.

kabelmann

Kun ett bytte i kveld? Coaching i verdensklasse.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Det er tragikomisk at vi ligger under og kun har brukt 1 av 3 bytter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corleone

Skarsfjord, årets trener.... Best når det gjelder.... Gi mannen en 5 årskontrakt!

Gepard

Er egentlig utrolig skadelig dette her. Brann mislykkes fullstendig når det gjelder som mest, to ganger

IKKE IKKE bra. MÃ¥ kjennes utrolig frustrerende.Det er veldig skadelig inn mot en ny sesong. MIster liksom helt troen, selv om de jobbet som bare faen, gav det ingen gevinst

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Xminator

Vi skal sikkert være glad og alt det der, men når vi kom i den posisjonen vi var er det utrolig skuffende å ikke få E-cup i 2012. Velkommen til enda en mellomsesong!

osoerli

Sesongens desidert mest irriterande:  Rosenborg snappa bronsen framfor oss.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

kabelmann

En sur 4. plass. Ingen e-cup, ingen medaljer. Jævlig skuffende, men det er vel nå jeg skal tenke på forventningene til denne sesongen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gepard

Fordi vi suger noe helt vilt i det offensive spillmønster, som er ikke-eksiterende. FORFERDELIG

Kai-Olai

Hvor blir det av byttene?? Helt hjelpeløst!


kabelmann

Quote from: osoerli on November 27, 2011, 19:50:47 PM
Sesongens desidert mest irriterande:  Rosenborg snappa bronsen framfor oss.


Jepp, det hadde vært så mye bedre med Odd eller Strømsgodset. At RBK skulle klare det er maks irriterende.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

GlennK

Dette er noe av det dårligste jeg har sett på lang tid, er spent på hva skarsfjord unnskylder seg med! Blir vel et mas om dommeren.....

stigh

Hvordan er de me fire play prisen som gir e-cup noe håp?

Hatleking

Quote from: GlennK on November 27, 2011, 19:53:03 PM
Dette er noe av det dårligste jeg har sett på lang tid, er spent på hva skarsfjord unnskylder seg med! Blir vel et mas om dommeren.....


Dommeren var jo mildt sagt elendig. Straffa til Aalesund var billeg. Kor mykje kontakt var det? Mannen slengte seg ned og fekk ein gratis straffe. Iallfall er det siste feil.

Gepard

Det blir fullstendig feil nå når SKarfjord retter sinnet sitt mot Dommer. HElt helt feil. Sinnet bør rettes mot det ikke utviklede offensive system. FAEN så dårlig det er. Og grunnen til at brann mislykkes når det gjelder som mest.

Skjerpings Brann!  Det er helt skandale at man ikke klarer Ã¥ innrømme hvor skoen trykker

Hatleking

Quote from: stigh on November 27, 2011, 19:55:02 PM
Hvordan er de me fire play prisen som gir e-cup noe håp?


Stabæk (?) tek det?

Klaus_Brann

Quote from: GlennK on November 27, 2011, 19:53:03 PM
Dette er noe av det dårligste jeg har sett på lang tid, er spent på hva skarsfjord unnskylder seg med! Blir vel et mas om dommeren.....


Han kan gjøre både og. Begge var ræva.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

November 27, 2011, 19:57:19 PM #341 Last Edit: November 27, 2011, 19:59:18 PM by Nightfox
Greit nok at vi var piss elendig idag, men folk som snakker om marginer kan dra til helvete. Dommeravgjørelsene avgjør..

RBKs feilaktige 3-2 mål er forskjellen på millioner av kroner. Brann får ikke straffe på en situasjon som var like klar som Aafks straffesituasjon, og 3-1 er jo helt på trynet... I tillegg var det diverse mindre forseelser som har direkte innflytelse på kampen, som fellingen av Ojo i sluttminuttene (resultat: femmeter)..

Men greit nok, vi var piss elendig uansett... Det begynner å bli mange millioner vi har tapt i år som vi har vært veeeldig nærme å få kloen i.

eivhelle

Vi var vel i grunnen sjanseløse i denne kampen. Dommeren utgjør faktisk mer enn en ekstra motspiller i denne kampen. Mål nummer en på et frispark der Grorud heller blir felt enn motsatt. Ingen straffe til Brann når Gustav blir felt, men er ikke tvil om at han skal gi straffe til AAFK selv om det streng talt ikke er kroppskontakt mellom spiller og keeper. Den siste i mot føyer seg bare inn i rekken, solklart frispark til Zolt. Bortsett fra det skaper ikke Aalesund stort. Nå spillte for så vidt Brann også elendig den siste halvtimen, men de viste nok i første omgang til å ha fortjent seieren.


Klaus_Brann

Quote from: Nightfox on November 27, 2011, 19:57:19 PM
Greit nok at vi var piss elendig idag, men folk som snakker om marginer kan dra til helvete. Dommeravgjørelsene avgjør..

RBKs feilaktige 3-2 mål er forskjellen på millioner av kroner. Brann får ikke straffe på en situasjon som var like klar som Aafks straffesituasjon, og 3-1 er jo helt på trynet... I tillegg var det diverse mindre forseelser som har direkte innflytelse på kampen, som fellingen av Ojo i sluttminuttene (resultat: femmeter)..

Men greit nok, vi var piss elendig uansett... Det begynner å bli mange millioner vi har tapt i år som vi har vært veeeldig nærme å få kloen i.


Støttes. Jeg er ikke noe fan av å skylde på dommeren når vi taper, men i dag gjorde han det han kunne for at Brann ikke skulle vinne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Tren på langskudd

28966mustang

Var vel tapet borte mot start som avgjorde dette. Vi taper jo alltid i ålesund.
Hvil i fred- 1963!

Spelaren

Det verste først, bartene tok bronsen foran oss. Det er litt sånn typisk greie som Brann-veldet klarer å smøre utover trynene våre, at innsatsen i siste kamp er under pari, samt at taktikken er like håplaus som den er forutsigbar.

Tapet er det n'te i rekken av tap mot dette laget, på dette underlaget - og vår sutrete trener blir igjen stående med svarteper når Rekdal skal framføre sin arroganse.

Det positive, øhm. Fjerdeplass gir litt meir penger enn femte og sjette?
GÃ¥ av.

roaldinho

Barrantes årets midtbanespiller? Virkelig? Jeg syntes Austin har vært bedre.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Byttet var boss, dommeren var boss, men brann spilte til tider lovende (hvis du ikke ser på den kampen torvanger så på)

Baklengs nr. 1 kom fra et feilaktig dømt frispark, men det vi kan gjøre noe med er å følge løpene, greit nok at grorud har sin eneste styrke på hodet, men han kan fortsatt ikke dekke fem mann i bredden

Baklengs nr. 2 kommer på en tvilsom men med velvilje grei straffe. Egentlig lite vi kan gjøre med det.

Baklengs nr. 3 er ikke vits i å snakke om en gang. Et rent dommermål.

Vi hadde mye av spillet, men alt forsvant rundt 70 min. etter det var det lite igjen. Med litt marginer og uten en dommer med inbitt brannhat så kunne det gått veien i dag. Men kunne holder ikke til noe som helst.

En sesong hvor vi var dømt nord og ned kjører vi på med medaljekamp og cupfinale, men slik sesongen har utviklet seg er det jævlig bitter at vi ikke står med både bronseplass og cupgull, begge deler var innenfor rekkevidde. Men vi nådde ikke helt opp. Skars skal ha cred for at vi slipper nedrykkskamp, men sin del av skylden for at vi kommer ut av det med medaljer og europaspill.

Sesongen i år kan oppsummeres med: Skars på godt og vondt.

Ser man fremover så er det et par signeringen som kan feile, men som også kan slå veldig positivt til.

Brann viste i dag at de ikke står helt tilbake for å spille 4-3-3 med to indreløpere. Et system både bentley og nordkvelle passer veldig bra i.
Guinness - Makes you drunk

Jose Arrogantio

Jævlig irriterende sesong. En seier fra cup gull. En seier fra medalje. Begge deler hindret av Aalesund. Riktignok veldig godt i forhold til forventningene før sesongene, men likevel irriterende.

osoerli

Det er vel no vi skal tenke tilake til ein kamp oppe i Molde der me bare kunna ha pakka bagen før kamp frÃ¥ ein mørklagt stadion og reist heim med 3 poeng før kampen starta.  Og me hadde i dag hatt 50 poeng og bronse.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

eivhelle

Fantastisk sammendrag av kampen fra TV2 sin side. Fikk fjernet alle kontroversielle situasjoner og de fleste av Branns målsjanser. Skasfjord og Mjelde jobbet relativt mye med seg selv for ikke å slakte dommeren i etterkant, men jeg synes i grunnen at det ville ha vært på sin plass med en utblåsning i dette tilfellet. Mulig det kunne fått konsekvens for sesongstarten neste år, men hvem skal egentlig si fra om at dommeren er drit dårlig hvis alle skal holde tett.

Jose Arrogantio

Quote from: osoerli on November 27, 2011, 20:16:14 PM
Det er vel no vi skal tenke tilake til ein kamp oppe i Molde der me bare kunna ha pakka bagen før kamp frÃ¥ ein mørklagt stadion og reist heim med 3 poeng før kampen starta.  Og me hadde i dag hatt 50 poeng og bronse.


Jaja, sånn det går. Sånt som kommer med det å være sportslig.

osoerli

Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 20:14:20 PM
Barrantes årets midtbanespiller? Virkelig? Jeg syntes Austin har vært bedre.


Austin er for lite kreativ som midtbanespelar, og for lite målfarleg til å vera årets spelar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Quote from: eivhelle on November 27, 2011, 20:18:38 PM
Fantastisk sammendrag av kampen fra TV2 sin side. Fikk fjernet alle kontroversielle situasjoner og de fleste av Branns målsjanser. Skasfjord og Mjelde jobbet relativt mye med seg selv for ikke å slakte dommeren i etterkant, men jeg synes i grunnen at det ville ha vært på sin plass med en utblåsning i dette tilfellet. Mulig det kunne fått konsekvens for sesongstarten neste år, men hvem skal egentlig si fra om at dommeren er drit dårlig hvis alle skal holde tett.


Håper noen kommer med skriftlig klage til NFF om dommeren. Kan vel umulig gi noen negative konsekvenser, og gir i hvert fall NFF en heads-up til å i hvert se nærmere på kampen og dommerens innsats.

Hatleking

Eg er eigentleg mållaus. Alt er så trist!

Spelaren

GÃ¥ av.

Chrisstah

Quote from: Spelaren on November 27, 2011, 20:24:07 PM


Og skriker til deg i micen , med en pipende britisk aksent!! Faen for bedregelig aften!!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Hatleking

Enda bra at Brann ikkje tok dei rettmessige poenga sine med frå Aker.

TheRock

Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 19:10:09 PM
Bra skudd av Mjelde, men en god redning!

HAHA! Mjelde reduserer på åpent mål

Da gjør Mjelde mer eller mindre opp for straffen vi fikk imot for litt siden.

Skal vi bare legge hele straffesituasjonen på Mjeldes skuldre eller?

roaldinho

Quote from: TheRock on November 27, 2011, 20:34:33 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 19:10:09 PM
Bra skudd av Mjelde, men en god redning!

HAHA! Mjelde reduserer på åpent mål

Da gjør Mjelde mer eller mindre opp for straffen vi fikk imot for litt siden.

Skal vi bare legge hele straffesituasjonen på Mjeldes skuldre eller?


Neida, men han var en del av det. Sammen med de andre i forsvaret. Men Mjelde gjorde iallefall opp for seg.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Jose Arrogantio

Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 20:39:50 PM
Quote from: TheRock on November 27, 2011, 20:34:33 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 19:10:09 PM
Bra skudd av Mjelde, men en god redning!

HAHA! Mjelde reduserer på åpent mål

Da gjør Mjelde mer eller mindre opp for straffen vi fikk imot for litt siden.

Skal vi bare legge hele straffesituasjonen på Mjeldes skuldre eller?


Neida, men han var en del av det. Sammen med de andre i forsvaret. Men Mjelde gjorde iallefall opp for seg.


Mjelde var vel OM i dag. Skal vi gi Guastavino og Bentley ansvaret hver gang forsvaret fucker opp også?

roaldinho

Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2011, 20:46:45 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 20:39:50 PM
Quote from: TheRock on November 27, 2011, 20:34:33 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 19:10:09 PM
Bra skudd av Mjelde, men en god redning!

HAHA! Mjelde reduserer på åpent mål

Da gjør Mjelde mer eller mindre opp for straffen vi fikk imot for litt siden.

Skal vi bare legge hele straffesituasjonen på Mjeldes skuldre eller?


Neida, men han var en del av det. Sammen med de andre i forsvaret. Men Mjelde gjorde iallefall opp for seg.


Mjelde var vel OM i dag. Skal vi gi Guastavino og Bentley ansvaret hver gang forsvaret fucker opp også?


Mjelde var jo involvert.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Jose Arrogantio

Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 20:49:46 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2011, 20:46:45 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 20:39:50 PM
Quote from: TheRock on November 27, 2011, 20:34:33 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 19:10:09 PM
Bra skudd av Mjelde, men en god redning!

HAHA! Mjelde reduserer på åpent mål

Da gjør Mjelde mer eller mindre opp for straffen vi fikk imot for litt siden.

Skal vi bare legge hele straffesituasjonen på Mjeldes skuldre eller?


Neida, men han var en del av det. Sammen med de andre i forsvaret. Men Mjelde gjorde iallefall opp for seg.


Mjelde var vel OM i dag. Skal vi gi Guastavino og Bentley ansvaret hver gang forsvaret fucker opp også?


Mjelde var jo involvert.


Var det han som rotet ved siden av Grorud? Skal innrømme jeg fokuserte mest på Grorud i den situasjonen. I hvert fall helt klart vi trenger ny forsvarer for neste sesong.

roaldinho

Hadde sett mye annerledes ut om Ojo hadde scoret på den kjempesjansen, og Bentley hadde gjort det bedre på sin store sjanse.

Det er snakk om både marginer og fotballferdigheter.

Er enig med Davy i det han sier om Brann denne sesongen. Han hadde noen gode poenger.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

vekkreist


roaldinho

Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2011, 20:51:22 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 20:49:46 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2011, 20:46:45 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 20:39:50 PM
Quote from: TheRock on November 27, 2011, 20:34:33 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 19:10:09 PM
Bra skudd av Mjelde, men en god redning!

HAHA! Mjelde reduserer på åpent mål

Da gjør Mjelde mer eller mindre opp for straffen vi fikk imot for litt siden.

Skal vi bare legge hele straffesituasjonen på Mjeldes skuldre eller?


Neida, men han var en del av det. Sammen med de andre i forsvaret. Men Mjelde gjorde iallefall opp for seg.


Mjelde var vel OM i dag. Skal vi gi Guastavino og Bentley ansvaret hver gang forsvaret fucker opp også?


Mjelde var jo involvert.


Var det han som rotet ved siden av Grorud? Skal innrømme jeg fokuserte mest på Grorud i den situasjonen. I hvert fall helt klart vi trenger ny forsvarer for neste sesong.


Ja, men Grorud var like mye synder.  Og ja, vi trenger ny midtstopper som kan spille der bak med Zsolt. Zsolt holder, men Grorud holder ikke! Even Hovland hadde vært genialt!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lasaron

Jeg syns dommeren får for mye tyn her. Fellingen av Zolt var selvsagt soleklar. Det var elendig av dommerne. Men når det gjelder straffesituasjonene, prøv da å lat som om det var motsatt. Der som Guastavino liksom blir felt, da hadde vi blitt rasende hvis vi hadde fått en slik straffe mot oss. Og der Piotr lager straffe, der hadde vi blitt rasende hvis vi ikke hadde fått straffe i samme situasjon.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on November 27, 2011, 21:00:00 PM
Jeg syns dommeren får for mye tyn her. Fellingen av Zolt var selvsagt soleklar. Det var elendig av dommerne. Men når det gjelder straffesituasjonene, prøv da å lat som om det var motsatt. Der som Guastavino liksom blir felt, da hadde vi blitt rasende hvis vi hadde fått en slik straffe mot oss. Og der Piotr lager straffe, der hadde vi blitt rasende hvis vi ikke hadde fått straffe i samme situasjon.


Enig, begge straffesituasjonene var greie, men synes første frisparkmålet var litt tvilsomt, og tredje skulle ikke skjedd uansett.

roaldinho

November 27, 2011, 21:03:34 PM #371 Last Edit: November 27, 2011, 21:05:13 PM by roaldinho
Quote from: vekkreist on November 27, 2011, 20:53:06 PM
Ka sa Davy? fikk ikke det med meg.......


Han sa at om man hadde sagt før sesongen at Brann hadde endt på 4. plass og 2. plass i cupen, så hadde man sagt: Nei, det er ikke mulig. Og at Brann har overprestert.

Han sa også at Brann ble ribbet for 3 landslagsspillere før sesongen og hentet inn Adeccospillere og spillere som røk ned med sine respektive klubber.
Han sa også at Brann hadde 2 svarte perioder, den ene da Austin var vekke og Brann tapte 3 på rad på bortebane uten å score, også den uken da Torp falt om i Sogndal der Brann tapte for både Sogndal borte, Start borte og Engen hjemme. Det er de to periodene som gjør at Brann ikke tar medalje.
Han mener ogsÃ¥ at Ã¥rets plassering er ett bra fotfeste og kan jobbe knallhardt videre og innse at de ogsÃ¥ har vært veldig heldig i flere kamper. F.eks hjemme mot Haugesund, Viking, Odd der bortelagene førte, men Brann fikk med seg poengene. Og  i etterpÃ¥klokskap er dette en helt OK uttelling, men at det er skuffende her og nÃ¥!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Torvanger

Blir det ikke endringer på spillestil i 2012, håper jeg at det ender med trenerskifte til neste sommer, grunnet dårlig poengfangst. Spillestilen Skars legger opp til er rett og slett til å gråte blod av.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on November 27, 2011, 20:46:45 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 20:39:50 PM
Quote from: TheRock on November 27, 2011, 20:34:33 PM
Quote from: roaldinho on November 27, 2011, 19:10:09 PM
Bra skudd av Mjelde, men en god redning!

HAHA! Mjelde reduserer på åpent mål

Da gjør Mjelde mer eller mindre opp for straffen vi fikk imot for litt siden.

Skal vi bare legge hele straffesituasjonen på Mjeldes skuldre eller?


Neida, men han var en del av det. Sammen med de andre i forsvaret. Men Mjelde gjorde iallefall opp for seg.


Mjelde var vel OM i dag. Skal vi gi Guastavino og Bentley ansvaret hver gang forsvaret fucker opp også?
Mjelde var vel indreløper og skal angivelig være en defensiv styrke i laget.

Lister

Indreløper og hengede spiss skulle visstnok være de store styrkene til mjelde, i dag var han helt anonym, ett mål på dødball er greit nok, men eneste gangen vi så han i spill var når han rotet rundt grorud på straffesituasjonen.

Har sagt det før, nordkvelle kan alt mjelde kan, bare mye bedre.
Guinness - Makes you drunk

Nightfox

Quote from: Lasaron on November 27, 2011, 21:00:00 PM
Jeg syns dommeren får for mye tyn her. Fellingen av Zolt var selvsagt soleklar. Det var elendig av dommerne. Men når det gjelder straffesituasjonene, prøv da å lat som om det var motsatt. Der som Guastavino liksom blir felt, da hadde vi blitt rasende hvis vi hadde fått en slik straffe mot oss. Og der Piotr lager straffe, der hadde vi blitt rasende hvis vi ikke hadde fått straffe i samme situasjon.


Jeg sikter ikke til "straffesituasjonen" hvor diego ble felt av grytebust, men den stygge taklingen på diego i feltet etter rundt en halvtimes spill eller noe... Og så synes jeg det er litt kjipt at RBK stjeler bronse på noe jeg synes ser ut som offside, uansett hvor dårlig vi selv spilte...

vekkreist

Quote from: Lister on November 27, 2011, 21:31:29 PM
Indreløper og hengede spiss skulle visstnok være de store styrkene til mjelde, i dag var han helt anonym, ett mål på dødball er greit nok, men eneste gangen vi så han i spill var når han rotet rundt grorud på straffesituasjonen.

Har sagt det før, nordkvelle kan alt mjelde kan, bare mye bedre.


Helt enig.. Nordkvelle kommer til Ã¥ ta plassen fra Mjelde. Og Grorud blir kaptein i 2012 ...  min spÃ¥dom :)

Hatleking

                       Piotr
Sævarsson - Zsolt - Hagen - Flo
Nordkvelle - Austin - Sokolowski
Halvorsen  - Ojo - Bentley

Med dei riktige relasjonane, hadde dette laget bitt godt frå seg.

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Toppfotball/tippeligaen/2011/Tromso-og-Molder-leder-Fair-Play-tabellen/

Fair play tabellen i august i år. Sidan det har det skjedd mykje med stabæk både på bana og utafor. Me bør vel ha ein fair sjanse på det?

TheRock

Quote from: Lister on November 27, 2011, 21:31:29 PM
Indreløper og hengede spiss skulle visstnok være de store styrkene til mjelde, i dag var han helt anonym, ett mål på dødball er greit nok, men eneste gangen vi så han i spill var når han rotet rundt grorud på straffesituasjonen.

Har sagt det før, nordkvelle kan alt mjelde kan, bare mye bedre.

Hvem var ikke anonym i dag egentlig? Mjelde skaffer selv corneren han scorer på et halvt minutt senere. Ser ikke helt hva annet man kan kreve av 1/4 av det offensive registeret våres.

Husker ikke annet av straffesituasjonen enn det som TV2 sin oppsummering viser, men de eneste jeg ser der er Grorud og Holmvik i duell med spissen, før Myklebust blir spilt alene i gjennom. Rart at ikke de to blir dratt fram i etterkant.

Ja, Nordkvelle virker veldig bra i Strømsgodset for tiden, på samme måte som Mjelde virket bra i Sandefjord, og jeg gleder meg til han kommer til Bergen, men jeg ser ikke helt grunnen til å rakke ned på Mjelde hele sesongen. Det er han vi har hatt tilgjengelig, ikke Nordkvelle.

krakra

Jeg ser ikke poenget med å endre på laget vi stilte med mot LSK, utover backbyttene. Kanskje Mjelde istedenfor Bentley som var vår svakeste i den kampen. Bentley var vår svakeste igjen.

Også byttet da. For det første er Skarsfjord som vanlig totalt handlingslammet og evner bare ta et eneste grep fra benken. Det var det dårligste han kunne gjøre. Hva i alle dager er det Skarsfjord ser i Tadas?

Lasaron

Quote from: vekkreist on November 27, 2011, 21:43:19 PM
Quote from: Lister on November 27, 2011, 21:31:29 PM
Indreløper og hengede spiss skulle visstnok være de store styrkene til mjelde, i dag var han helt anonym, ett mål på dødball er greit nok, men eneste gangen vi så han i spill var når han rotet rundt grorud på straffesituasjonen.

Har sagt det før, nordkvelle kan alt mjelde kan, bare mye bedre.


Helt enig.. Nordkvelle kommer til Ã¥ ta plassen fra Mjelde. Og Grorud blir kaptein i 2012 ...  min spÃ¥dom :)


Heller ikke Grorud bør bli kaptein. Nei, nei, nei. Han er for dårlig fotballspiller. Kapteinen må være fast på laget, og i jakten på medalje blir en fast Grorud en klar ulempe.
Tren på langskudd

Hatleking

Viss Austin forlenger, er han den soleklåre kapteinen.

Giles

I all fall et ærlig forsøk i dag. Ikke så veldig mye som manglet heller, men alt i alt som fortjent sesongen sett under ett.

Markmus

Brann skapte de fleste og de største sjansene totalt sett, men det gode spillet vårt var i første omgang. I andre omgang var det tilbake til gamle synder med ekstrempoling av ballen opp på topp. At Labbetuss kommer inn gjør bare komedien større.

Faen i helvete, Skarsfjord, skaff deg litt peiling.
Ka du ve?

krakra

Austin er den eneste i stallen som er god nok til å gis klippekort og en god leder. Han er strengt tatt den eneste som faktisk forsvarer klippekort over en hel sesong. Ojo også selvfølgelig, men det er jo fordi Labukas er elendig.

dudo

Med Grorud som kaptein får vi samme problemet som i år: En spiller i vannskorpen som plutselig ikke kan vrakes.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vekkreist

pÃ¥ 1-0 mÃ¥let  sÃ¥ bommer bÃ¥de Grorud og Fakiri pÃ¥ ballen. VELDIG irriterende!! og det at Ojo bommer pÃ¥ Ã¥pent mÃ¥l minuttet senere gjør det enda verre! Hadde nok blitt en helt annen kamp om disse to tingene hadde gÃ¥tt veien :( ref videoen  -->> http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/aalesund-knuste-branns-medaljedroem-3646489.html

Markmus

Hadde vi vært like effektive som Aalesund i første omgang, så hadde vi ledet 2-4. Jævlig irriterende denne sløsingen.

I første omgang spilte vi jo oss til sjanser, men likevel valgte Skarsfjord at vi skulle bruke andre omgang på langballer. Uforfaensståelig.
Ka du ve?

tøffelhelten

Og da kan vi gratulere våre helter i NFF som forærte bronsen til RBK. I vårsesongen var RBK helt ute av form, men våre venner i NFF visste råd. Hva med å utsette en haug med kamper slik at disse kan bli spilt omtrent et halvt år senere, når RBK igjen er i form?

Vet ikke hvor mye poeng RBK tjente på dette stuntet, men kan fort ha vært seks poeng eller mer...

Ikke det at jeg er imot å utsette kamper, men jeg synes det er høl i hodet å utsette dem i månedsvis.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

eivhelle

Quote from: Lasaron on November 27, 2011, 21:00:00 PM
Jeg syns dommeren får for mye tyn her. Fellingen av Zolt var selvsagt soleklar. Det var elendig av dommerne. Men når det gjelder straffesituasjonene, prøv da å lat som om det var motsatt. Der som Guastavino liksom blir felt, da hadde vi blitt rasende hvis vi hadde fått en slik straffe mot oss. Og der Piotr lager straffe, der hadde vi blitt rasende hvis vi ikke hadde fått straffe i samme situasjon.

Dommeren får ikke mer tyn enn det han fortjener. Taklingen av Gustav på skrått bakfra hadde kvalifisert til firspark og gult kort alle andre steder på banen. Han sakser ham rett og slett ned. Og det er greit nok at han har kontakt med ballen, men han klarerer ikke ballen ut av spill og har selv ingen mulighet til å nå ballen i etterkant. Derimot kunne Gustav hatt sjanse til å rekke ballen hvis ikke han hadde blitt meid ned. Og når det gjelder Aafk sin staffe er det korrekt nok at det er blitt vanlig å dømme straffe på den typen filminger, men det blir ikke mer frispark av den grunn. Men jeg kunne så klart ha akseptert den straffen hvis dommeren hadde gitt Gustav straffe i første omgang.

Problemet her er at dommeren gjennomført dømmer mot Brann hele kampen. Det er ikke bare straffe situasjonen og frispark feil vei. Men i tillegg går en haug med innkast feil vei og brann blir idømt en haug med gule kort. Berntsen har et langt rulleblad som Brann hater og han gjennomfører her bare tidligere praksis. Jeg husker fortsatt den begredelige 0-6 kampen mot Lyn i 2007 der han sørget for både utvisning og to tvilsome straffer.

krøvel vellevold

Quote from: eivhelle on November 28, 2011, 07:22:50 AMerntsen har et langt rulleblad som Brann hater og han gjennomfører her bare tidligere praksis.


Etter 0-8 i cupen på Røkkeløkken, dukket Berntsen opp i hotellresepsjonen mens jeg satt der. Så ble det noe snakking der mellom dommertrioen og noen folk og "8-0 og rar kamp og blablabla", og så utbrøt jeg: "Det var dommeren som avgjorde kampen" eller noe i den dur. Så svarte Berntsen: "Er det ikke alltid det i Bergen da?", som om jeg mente det seriøst... etter 8-0!
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Quote from: roaldinho on November 28, 2011, 01:16:50 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5825035.ece

Rekdal: " Brann var lette å lese."


Han har nok vært inne på forumet og plukket opp ett og annet. er mye drømmelesning for enhver som skal møte brann. eneste faren er at de fort undervurderer oss.
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Hehe, Rekdal er blant TLs dyktigste taktikkere og trenger neppe gå inn hit for å avkle Branns offensive plan.

Utmedsnolken

Quote from: krakra on November 28, 2011, 10:34:22 AM
Hehe, Rekdal er blant TLs dyktigste taktikkere og trenger neppe gå inn hit for å avkle Branns offensive plan.


han sitter jo å trykker på mobilen i støtt og stadighet, så du skal ikke se bortifra at han er inne og oppdaterer seg på kunnskap
"og der snubler Sæternes igjen"

ostraume

Quote from: krakra on November 28, 2011, 10:34:22 AM
Hehe, Rekdal er blant TLs dyktigste taktikkere og trenger neppe gå inn hit for å avkle Branns offensive plan.


Blitt en mediasannhet dette et Rekdal er så forbannet dyktig taktisk. I så fall: Hvorfor er laget hans nummer 9 i den svake TL? Et trengergeni burde jo bety mye med så mye rart det er rundt om. Hvorfor gikk de med en pinlig 0-6 exit fra Europa mot høyst middelmådig motstand?

Rekdal er oppskrytt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


ostraume

To cupguller er selvsagt veldig bra, men det er strengt tatt ligaen som viser hvor god du er. 9. plass i TL er ikke imponerende.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

De endte på 4. plass i fjor. I år har de manglet en goal getter. Du kan da tenke deg hvordan Brann hadde vært uten Ojo i år. Det hadde blitt tøft.

kabelmann

Aalesund hadde en langt enklere vei til cupfinalen. Fjerderunde, kvartfinale og semifinale var alle hjemmekamper mot henholdsvis S08, RBK og Start. Jeg synes ikke Rekdal har all verdens å skrive hjem om i så måte.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

aaleby

Quote from: ostraume on November 28, 2011, 10:53:54 AM
Quote from: krakra on November 28, 2011, 10:34:22 AM
Hehe, Rekdal er blant TLs dyktigste taktikkere og trenger neppe gå inn hit for å avkle Branns offensive plan.
Hvorfor gikk de med en pinlig 0-6 exit fra Europa mot høyst middelmådig motstand?

Rekdal er oppskrytt.


AZ Alkmaar har etter 13 kamper i nederlandsk serie, 4 kamper i europa-ligaen, samt de to kampene mot AaFK tapt to kamper; borte mot AaFK og borte mot Twente.  De leder serien med 3 poeng ned til PSV og har vunnet samtlige 7 kamper pÃ¥ hjemmebane med en mÃ¥lforskjell pÃ¥ 19-2.   Høyst middelmÃ¥dig motstand?  tjaa..

aaleby

Quote from: ostraume on November 28, 2011, 11:08:30 AM
To cupguller er selvsagt veldig bra, men det er strengt tatt ligaen som viser hvor god du er. 9. plass i TL er ikke imponerende.


Et eller annet sier meg at om Brann skulle spilt 8 ekstra kamper iløpet av noen sommermÃ¥neder, med pÃ¥følgende reise, ville ogsÃ¥ deres poengfangst blitt pÃ¥virket ;) 

Jose Arrogantio

Quote from: aaleby on November 28, 2011, 11:47:05 AM
Quote from: ostraume on November 28, 2011, 10:53:54 AM
Quote from: krakra on November 28, 2011, 10:34:22 AM
Hehe, Rekdal er blant TLs dyktigste taktikkere og trenger neppe gå inn hit for å avkle Branns offensive plan.
Hvorfor gikk de med en pinlig 0-6 exit fra Europa mot høyst middelmådig motstand?

Rekdal er oppskrytt.


AZ Alkmaar har etter 13 kamper i nederlandsk serie, 4 kamper i europa-ligaen, samt de to kampene mot AaFK tapt to kamper; borte mot AaFK og borte mot Twente.  De leder serien med 3 poeng ned til PSV og har vunnet samtlige 7 kamper pÃ¥ hjemmebane med en mÃ¥lforskjell pÃ¥ 19-2.   Høyst middelmÃ¥dig motstand?  tjaa..



Ja, å si at AZ er middelmådig motstand blir for dumt. Nederlandsk serie er milevis over Tippeligaen.

Middelmådig motstand for norske lag er lag fra likestilte ligaer, som den irske eller en eller annen østeuropeisk liga.

Suppegjøken

brann skal være glad for at ikke noen brannspillere fikk rødt kort, men ta av dere brannbrillene og se kampen i reprise, bare et lite tips. ps: LOL!!!

Aalesund ødela ikke for Branns medaljehåp.
Brann ødela sitt eget medaljehåp.

Lister

Stormen gjør sitt for å holde på sitt stempel som en gjeng med shitkids.

To feilaktige avgjørelse som fører til mål for mesta samt et klart straffespark dommeren velger å ignorere.

Tror dere skal være rimelig stille når det kommer til dommeravgjørelser.
Guinness - Makes you drunk

ostraume

Quote from: Jose Arrogantio on November 28, 2011, 12:09:46 PM
Quote from: aaleby on November 28, 2011, 11:47:05 AM
Quote from: ostraume on November 28, 2011, 10:53:54 AM
Quote from: krakra on November 28, 2011, 10:34:22 AM
Hehe, Rekdal er blant TLs dyktigste taktikkere og trenger neppe gå inn hit for å avkle Branns offensive plan.
Hvorfor gikk de med en pinlig 0-6 exit fra Europa mot høyst middelmådig motstand?

Rekdal er oppskrytt.


AZ Alkmaar har etter 13 kamper i nederlandsk serie, 4 kamper i europa-ligaen, samt de to kampene mot AaFK tapt to kamper; borte mot AaFK og borte mot Twente.  De leder serien med 3 poeng ned til PSV og har vunnet samtlige 7 kamper pÃ¥ hjemmebane med en mÃ¥lforskjell pÃ¥ 19-2.   Høyst middelmÃ¥dig motstand?  tjaa..



Ja, å si at AZ er middelmådig motstand blir for dumt. Nederlandsk serie er milevis over Tippeligaen.

Middelmådig motstand for norske lag er lag fra likestilte ligaer, som den irske eller en eller annen østeuropeisk liga.


Nederlandsk serie er klart bedre enn TL, det jeg mente var middelmådig europeisk klasse. Det er ikke akkurat Barcelona eller Bayern det er snakk om.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: Suppegjøken on November 28, 2011, 13:04:22 PM
brann skal være glad for at ikke noen brannspillere fikk rødt kort, men ta av dere brannbrillene og se kampen i reprise, bare et lite tips. ps: LOL!!!

Aalesund ødela ikke for Branns medaljehåp.
Brann ødela sitt eget medaljehåp.


Det er få ting som er mer patetisk enn motstandersupportere som invaderer andre forum for å trolle. For all del, opptrer du med eit minimum av modenhet og viser interesse for å diskutere er du meir enn velkommen.
GÃ¥ av.

Jose Arrogantio

Quote from: ostraume on November 28, 2011, 13:53:42 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 28, 2011, 12:09:46 PM
Quote from: aaleby on November 28, 2011, 11:47:05 AM
Quote from: ostraume on November 28, 2011, 10:53:54 AM
Quote from: krakra on November 28, 2011, 10:34:22 AM
Hehe, Rekdal er blant TLs dyktigste taktikkere og trenger neppe gå inn hit for å avkle Branns offensive plan.
Hvorfor gikk de med en pinlig 0-6 exit fra Europa mot høyst middelmådig motstand?

Rekdal er oppskrytt.


AZ Alkmaar har etter 13 kamper i nederlandsk serie, 4 kamper i europa-ligaen, samt de to kampene mot AaFK tapt to kamper; borte mot AaFK og borte mot Twente.  De leder serien med 3 poeng ned til PSV og har vunnet samtlige 7 kamper pÃ¥ hjemmebane med en mÃ¥lforskjell pÃ¥ 19-2.   Høyst middelmÃ¥dig motstand?  tjaa..



Ja, å si at AZ er middelmådig motstand blir for dumt. Nederlandsk serie er milevis over Tippeligaen.

Middelmådig motstand for norske lag er lag fra likestilte ligaer, som den irske eller en eller annen østeuropeisk liga.


Nederlandsk serie er klart bedre enn TL, det jeg mente var middelmådig europeisk klasse. Det er ikke akkurat Barcelona eller Bayern det er snakk om.


Nei, men man må da se på nivået på lagene seg i mellom, ikke i relasjon til andre lag, når man snakker om prestasjonene til lagene som spilte. Om Aalesund hadde slått AZ hadde det vært en sterk prestasjon selv om Barca hadde gjort det samme.

ostraume

Absolutt, men så vant de heller ikke. Poenget mitt var at trenergeniet Rekdal ble pisset på og sendt hjem med 0-6.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Quote from: ostraume on November 28, 2011, 14:25:54 PM
Absolutt, men så vant de heller ikke. Poenget mitt var at trenergeniet Rekdal ble pisset på og sendt hjem med 0-6.


Han var faktisk ikkje til stades på nokon av dei to kampane grunna dødsfall i nær familie - trur eg.

aaleby

Quote from: ostraume on November 28, 2011, 14:25:54 PM
Absolutt, men så vant de heller ikke. Poenget mitt var at trenergeniet Rekdal ble pisset på og sendt hjem med 0-6.


Vi vant, men riktignok bare pÃ¥ hjemmebane.  AaFK var en keepertabbe unna Ã¥ vinne med overbevisende 2-0 og var soleklart bedre enn nederlenderne akkurat i den kampen.  Forøvrig handler det ikke om Ã¥ bli pisset pÃ¥ nÃ¥r man møter et ekstremt ballbesittende lag som AZ pÃ¥ en hjemmebane hvor de sÃ¥ godt som aldri taper, en uke etter at de fikk stoltheten sÃ¥ret noe sÃ¥ inni hampen (treneren var cocky sÃ¥ det holdt pÃ¥ forhÃ¥nd).  Ingen trener kunne tryllet akkurat den dagen.  Overmakten var for stor. 

Men at Rekdal er ufeilbar er selvsagt langt i fra tilfelle.  Bl.a presterte han Ã¥ sette opp tre midtstoppere i bortekampen i Nederland.  En konstellasjon som var fullstendig ukjent for spillerne og bare skapte enda mer kaos i forsvaret.  En fullstendig skivebom.


Christian

Quote from: tøffelhelten on November 28, 2011, 01:13:10 AM
Og da kan vi gratulere våre helter i NFF som forærte bronsen til RBK. I vårsesongen var RBK helt ute av form, men våre venner i NFF visste råd. Hva med å utsette en haug med kamper slik at disse kan bli spilt omtrent et halvt år senere, når RBK igjen er i form?

Vet ikke hvor mye poeng RBK tjente på dette stuntet, men kan fort ha vært seks poeng eller mer...

Ikke det at jeg er imot å utsette kamper, men jeg synes det er høl i hodet å utsette dem i månedsvis.

Det mest interessante her er jo at RBK fikk flyttet minst én kamp til etter overgangsvinduet. Altså ikkje bare ut av en dårlig periode, men med forsterket stall. Av og til gjør NFF det for enkelt å konspirere rundt bartepakket...

Lister

Guinness - Makes you drunk

Markmus

Quote from: Lister on November 29, 2011, 15:40:01 PM


Helt enig. Spillere må få karantene i de kampene de skulle hatt karantenen i.

For øvrig har mange av flyttingene vært unødvendige. Greit nok hvis man har spillere på landslagsoppdrag, men e-cup spilles tross alt midt i uken og ligaen spilles i helgen. Er det e-cup på onsdag, så spill kampen på den helgedagen som er lengst unna. Det er noe jævla svineri å flytte på kamper. Rosenborg dro jo enorme fordeler av denne flyttingen siden de fikk flyttet kamper bort fra en periode hvor de var i elendig form, og så fikk spille dem når de var i flytsonen.

Hadde kampene blitt spilt når de egentlig skulle spilles, så er jeg 100% sikker på at Brann hadde vært #3 i år.
Ka du ve?

stig

Ble ikke en helge-kamp i sommer utsatt slik at Rbk kunne dra til  Europa for Ã¥ spille en treningskamp, eller spiller hukommelsen meg et puss?
Nettsideansvarlig

Markmus

Ka du ve?

roaldinho

Quote from: stig on November 29, 2011, 16:25:36 PM
Ble ikke en helge-kamp i sommer utsatt slik at Rbk kunne dra til  Europa for Ã¥ spille en treningskamp, eller spiller hukommelsen meg et puss?


Det stemmer. En jævla treningskamp. Det er helt utrolig!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

hansastril

Hadde en diskusjon med en bart om akuratt dette. Han mente at dette var en ulempe for de, og at NFF alltid var imot RBK. Dette var på zachen etter cup tapet og merket eg ble godt irritert!
Stolt og kry

Lister

Viser jo hvilke prioriteringer NFF har når det kommer til tippeligaen.

Ren treningsplass for lokomotiv norge.
Guinness - Makes you drunk

Markmus

Quote from: hansastril on November 29, 2011, 17:24:31 PM
Hadde en diskusjon med en bart om akuratt dette. Han mente at dette var en ulempe for de, og at NFF alltid var imot RBK. Dette var på zachen etter cup tapet og merket eg ble godt irritert!


hehe, bra de har selvinnsikt ;)
Ka du ve?

Go Up