• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2012

Started by krøvel vellevold, November 04, 2011, 16:58:40 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: stig on August 10, 2012, 15:34:50 PM
Dette er en katastrofe for interessen rundt tippeligaen. Odd fikk velge hvilken dag kampen skulle gå på! Min mor kunne forutsett at Molde kanskje måtte spille EL på Torsdagen, og NFF har erfaring fra i fjor da de gjordet akkurat det samme.  De har god dialog med klubbene sier de, men de har ikke dialog med de som faktisk må orden seg fri og kjøpe billetter til fly/tog for å få sett kampen.

Skulle gjerne sett vi hadde noen virkemidler å svare med, annet enn 15 min. sitting på en kamp.

Nff har alle kortene på henden og kan gjøre hva de vil, og gjør nettopp det. De driter om det kommer 100 eller 500 bortesupportere. Tv betaler jo uansett.


Det er helt utrolig latterlig, de gir en god faen i supporterne.
Som du er inne på er det verste med dette at det sikkert ikke får noen særlige reaksjoner. Er det ikke mulig for Bataljonen å ta opp dette med Brann? Hva sier Brann selv om denne suppa?
NFF kan dessverre gjøre akkurat hva de vil ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Hvorfor i all verden fikk ODD lov til å bestemme når kampen skulle spilles? Skal én klubb bestemme dette, så må det jo være bortelaget siden det er bortelaget dette går ut over.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on August 10, 2012, 16:34:44 PM
Hvorfor i all verden fikk ODD lov til å bestemme når kampen skulle spilles? Skal én klubb bestemme dette, så må det jo være bortelaget siden det er bortelaget dette går ut over.


Går ut over, og går ut over, fru Blom.... De har vel sine refunderbare billetter, og ikke trenger noen i spillergruppen å ta fri for å reise på kamp....

Det er SUPPORTERNE det går ut over!
Legg ned hele klubben!

vebo

Dette blir for dumt. Måtte NFF brenne.
Tiocfaidh ár lá

Hatleking

Ja, å tenne på ting løyser det meste. Me er jo trass alt Brann.

Markmus

Quote from: krøvel vellevold on August 10, 2012, 16:45:44 PM
Quote from: Markmus on August 10, 2012, 16:34:44 PM
Hvorfor i all verden fikk ODD lov til å bestemme når kampen skulle spilles? Skal én klubb bestemme dette, så må det jo være bortelaget siden det er bortelaget dette går ut over.


Går ut over, og går ut over, fru Blom.... De har vel sine refunderbare billetter, og ikke trenger noen i spillergruppen å ta fri for å reise på kamp....

Det er SUPPORTERNE det går ut over!


Nå siktet jeg også til supportere av bortelaget når jeg skrev bortelaget.
Ka du ve?

stig

Quote from: Klaus_Brann on August 10, 2012, 16:30:55 PM
Quote from: stig on August 10, 2012, 15:34:50 PM
Dette er en katastrofe for interessen rundt tippeligaen. Odd fikk velge hvilken dag kampen skulle gå på! Min mor kunne forutsett at Molde kanskje måtte spille EL på Torsdagen, og NFF har erfaring fra i fjor da de gjordet akkurat det samme.  De har god dialog med klubbene sier de, men de har ikke dialog med de som faktisk må orden seg fri og kjøpe billetter til fly/tog for å få sett kampen.

Skulle gjerne sett vi hadde noen virkemidler å svare med, annet enn 15 min. sitting på en kamp.

Nff har alle kortene på henden og kan gjøre hva de vil, og gjør nettopp det. De driter om det kommer 100 eller 500 bortesupportere. Tv betaler jo uansett.


Det er helt utrolig latterlig, de gir en god faen i supporterne.
Som du er inne på er det verste med dette at det sikkert ikke får noen særlige reaksjoner. Er det ikke mulig for Bataljonen å ta opp dette med Brann? Hva sier Brann selv om denne suppa?
NFF kan dessverre gjøre akkurat hva de vil ja.


Vi har vært kontakt med Brann for så vidt i hele dag. Først for å prøve å reversere dette tullet, men etter hvert for å påpeka at dette må de lære av.

Det er Brann som har godkjent at flytting går greit, og det har de nå beklaget sterkt at de gjordet uten å forhøre seg med oss.

Tv har all makt, men det kan virke som de har sagt at det er samme hvilken dag det. Også har Odd fått bestemme hva som passer de best. Helt enig at dette egentlig burde være opp til bortelaget, men supporterene har ikke en dritt å si.
Nettsideansvarlig

Seeteufel

Hva Brann sa/mente i denne saken hadde absolutt ingen betydning.
Tv-selskapet ønsket Brann på fredag og da blir det slik uavhengig av hva Brann, supporterne eller andre mener.
Det er tross alt fjernsynet som skaper interessen for toppfotballen.
Eller?

Som Stig skriver har vi vært i kontakt med Brann flere ganger idag og skrevet et brev hvor vi atter definerer den uholdbare situasjonen og bedt Brann ta dette opp med NFF på våre vegne.

Har en klar oppfatning av at Brann forstår godt vår side av saken, og støtter oss og er enig. Dette er jo også signalet fra årsmøtet, hvor Hasunds Hund sitt forslag omkring denne saken ble vedtatt.

Bataljonen har også vært i kontakt med NSA, som igjen tar saken opp på våre vegne.

Vi har også vært i kontakt med pressen. Ba.no har allerede lagt ut en sak om det, og vi vil prøve å få mer blest også andre steder.

Formålet med dette er
- at noen på et tidspunkt på en eller annen måte må stå til ansvar. Dette skjer neppe må, men vi må bare fortsette.
- at vi får fokus på saken og legger grunnlag for at saken kommer opp på nytt ved neste fotballting. Da med annet utfall enn sist, siden det vil være grunfædig dokumentert at NFF bryr seg katten om "gode intensjoner".

Mvh
Roger
Le jeu avant tout

krøvel vellevold

Her skjer det flere latterlige ting:

1) Molde har blitt satt opp på en lørdag, selv om de mest sannsynlig ville få kamp torsdagen i forkant.
2) Man flytter på andre ikke-involverte kamper. Greit nok at Max har betalt for rettighetene og vil ha en kamp uansett. Men da burde de jo ikke valgt en kamp som mest sannsynlig ville bli flyttet.
3) Erstatningskampen går ikke engang samme dag som kampen den erstatter. MFK-kampen var satt opp lørdag. Branns kamp blir flyttet til fredag.

Og i tillegg til dette har vi MFK - Sogndal nylig:

1) Molde skulle spille serie søndag og e-cup onsdag. Dette er helt vanlig, men likevel ville MFK ha en ekstra hviledag og spille MFK - Sogndal lørdag i stedet.
2) Når de først skulle ha en ekstra hviledag; hvorfor fant de ikke dette ut før det var en drøy uke igjen? De har jo visst siden i vinter at de mest sannsynlig skulle spille e-cup den midtuken!
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Seeteufel on August 10, 2012, 19:45:18 PM
Hva Brann sa/mente i denne saken hadde absolutt ingen betydning.
Tv-selskapet ønsket Brann på fredag og da blir det slik uavhengig av hva Brann, supporterne eller andre mener.
Det er tross alt fjernsynet som skaper interessen for toppfotballen.
Eller?

Som Stig skriver har vi vært i kontakt med Brann flere ganger idag og skrevet et brev hvor vi atter definerer den uholdbare situasjonen og bedt Brann ta dette opp med NFF på våre vegne.

Har en klar oppfatning av at Brann forstår godt vår side av saken, og støtter oss og er enig. Dette er jo også signalet fra årsmøtet, hvor Hasunds Hund sitt forslag omkring denne saken ble vedtatt.

Bataljonen har også vært i kontakt med NSA, som igjen tar saken opp på våre vegne.

Vi har også vært i kontakt med pressen. Ba.no har allerede lagt ut en sak om det, og vi vil prøve å få mer blest også andre steder.

Formålet med dette er
- at noen på et tidspunkt på en eller annen måte må stå til ansvar. Dette skjer neppe må, men vi må bare fortsette.
- at vi får fokus på saken og legger grunnlag for at saken kommer opp på nytt ved neste fotballting. Da med annet utfall enn sist, siden det vil være grunfædig dokumentert at NFF bryr seg katten om "gode intensjoner".

Mvh
Roger


Kanskje ikke på kort basis, men skal man få en endring på dette må Brann ta avstand fra det hver gang det er aktuellt å endre kampdato så nært på. Uenig. Tv hadde ikke vært der hvis det ikke hadde vært for supporterne. Men selvsagt skaper de større interesse.

Ellers er det flott at dere tar saken på alvor med en gang og kontakter media, snakker med Brann, NSA osv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krøvel vellevold

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 10, 2012, 22:58:24 PM


Nei. Reglementet sier at man kan flytte kamper inntil 48 timer før avspark. Dette med tre uker og tv-kamper er bare veiledende.
Legg ned hele klubben!

krakra

Har fortsatt ikke noen tro på medalje. Vi kommer nok til å avgi minst 9 poeng de siste 11 kampene og da er vi avhengige av at RBK avgir 13 poeng på de siste 12. Det er de for gode til. Skal vi ta medalje må vi ha omtrent 27 poeng på de siste 11 kampene. Da vinner vi hvis RBK tar 22 poeng eller mindre på de siste 12. Det skal holde hardt.

Når det er sagt at vi vært veldig oppløftende de siste kampene. Vi spiller underholdende og sanker jevnlig poeng. I kveld kom Jonas Grønner inn og viste at han er en spiller å regne med allerede nå.

Cupen blir veldig gøy tror jeg. Satser på finale mot Molde for da kan det holde med 4. plass for å være garantert e-cup neste sesong. Og neste sesong gleder jeg meg til allerede. Tror vi beholder de fleste i stallen. Og bygger vi videre på det vi viser når, samt forsterker stallen er vi medaljekandidater. Gullkandidater hvis alt klaffer. Skars skal ha skryt for de siste kampene. Det eneste som mangler nå er at han klarer å få sydd inn talentarbeidet. Skuffet over at Barmen har vært ute i kulden de siste to kampene. Oppløftende med Grorud-exit og Grønnerfremrykk. Han viste i dag at han er god nok til å være 3. valg.

I morgen spiller andrelaget kamp mot Egersund. Vinner vi den klatrer vi opp til 2. plass i avdeling 3. Med like mange poeng som Vard Haugesund på 1.

kabelmann

Ja, Brann spiller mye mer oppløftende fotball nå enn i vårsesongen. Skarsfjords trusler om å spille mye mer langt har han heldigvis lagt fra seg.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Hatleking

Dersom Owello kjem, har me nokså solid dekning:


                      Piotr
Sævarsson - Jonsson - Zsolt - Demir
                  Owello - Soko
  Huseklepp - Nordkvelle - Bentley
                          Ojo

-----

                   Mohus
Fakiri - Grønner - Kalvenes - Heggeland
                  Mjelde - Barmen
       Askar - Haugen - Larsen
                     Finne

Willy Wonka


Belfort

Men han har et poeng i at det ikke er bra at skarsfjord både er trener og sportslig leder.

Willy Wonka

Quote from: Belfort on August 12, 2012, 12:40:41 PM
Men han har et poeng i at det ikke er bra at skarsfjord både er trener og sportslig leder.


Brann har vel strengt talt organisert seg andeledes ved å dedikere spillerlogistikk til en egen stilling, da det er en viktig del av en fotballklubb.

Ser ikke helt forskjellen:

Brann-modell: 1 stilling for trener/sportslig leder og 1 stilling for spillerlogistikk
Gammel modell: 1 stilling for trener og en stilling for sportslig leder
VIF-modell: 1 stilling Keiser "først i alt" Andersen.

aleksanderhjelleseth

Men hvem er det da som har stukket kjepper i hjulene for Haugens utlån? er det styret? sportslig leder/trener eller ansvarlig for spiller logistikk? Haugen ville vell vekk selv?

Willy Wonka

Det kan vi bare spekulere i, men jeg holder en knapp på styret.

SK

Quote from: Willy Wonka on August 12, 2012, 13:15:11 PM
Det kan vi bare spekulere i, men jeg holder en knapp på styret.


Det ville i så fall være helt håpløst. Noe slikt er ikke en sak for styret.

dudo

Det er da ganske åpenbart at det som har skjedd er at en TL-klubb har kommet med forespørsel om lån? Tipper han ender i FFK, kanskje i Stabæk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

August 12, 2012, 14:34:59 PM #1022 Last Edit: August 12, 2012, 14:37:49 PM by Hatleking
No har eg talt opp litt poeng her, og kom til dette:

Askar -         11 poeng (7 mål, 4 assists)
Ojo -            10 poeng (6 mål, 4 assists)
Bentley -        9 poeng (8 mål, 1 assist)
Sævarsson -   5 poeng (2 mål, 3 assists)
Austin -          4 poeng (4 mål)
Mjelde -         4 poeng (2 mål, 2 assists)
Zsolt -            4 poeng (2 mål, 2 assists)
Nordkvelle -   4 poeng (1 mål, 3 assists)
Haugen -       3 poeng (3 assists)
Barmen -       2 poeng (2 mål)
Sokolowski - 2 poeng (2 mål)
Huseklepp -  2 poeng (1 mål, 1 assist)
Demir -         2 poeng (2 assists)
Jonsson -      1 poeng (1 mål)
El Fakiri -       1 poeng (1 assist)

Eg synst dette viser at heile laget no er med på det som skjer framover. Mange på laget kan score mål, lage assists. Ojo har ikkje like mange poeng no som i fjor, men resten av laget har vel meir. Det har vel ein liten samanheng det òg! Huseklepp kjem vel til å auke betrakteleg òg, så det blir nok ein del mål framover ;)

Ser me på til dømes Haugesund, har Djurdic og Søderlund imponerande 16 og 14 poeng. Men tredjemann er på berre 3 poeng, og det visar jo ein del!

Markmus

Har ikke Piotr blitt snytt for en assist i den statistikken? Mener bestemt at han hadde en assist for ikke så lenge siden? :)
Ka du ve?

Xminator

Vi må regne med at Huseklepp klatrer litt på den statistikken, så det er godt mulig vi klarer å holde ett høyt målsnitt fremover.

Etter 3 poeng i går er det naturlig å se oppover på tabellen. Gjør vi jobben selv er vi foran Viking, må ha hjelp til 1 til 4 poeng på RBK, 3 til 6 poeng på Molde og 7 poeng på RBK. Det er ikke umulig på 10 kamper.

De tre lagene har også sine innbyrdes igjen, så det er 2 eller 3 poeng tapt for ett av lagene i de tre kampene.

Nå tror jeg likevel vi feiler i den viktigste delen av regnestykket, Brann må vinne flesteparten av kampene...

dudo

Alt av andre kamper går i dass: Hønefoss vinner, Viking vinner, TIL vinner, RBK vinner ... Helvetes møkkarunde i dag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gud


tj00m

Kommer vel an på hvilket mål en setter seg, om en skal rykke fra de bak eller ta igjen de foran. Men at TIL vant trenger ikke være negativt. Er vel ikke umulig å ta igjen Godset om de kollapser, som førøvrig har 6 kamper på rad i høst mot: Viking (B), Brann (H), Vif (B), Molde (H), Haugesund (B) og Rosenborg (H). Og så utlignet jo LSK til 2-2 mot Hønefoss, som er et greit resultat.

Vi har en god mulighet til å avgjøre mye for oss selv. I utgangspunktet skal vi ta 3 poeng hjemme uansett motstander, og vi får besøk av: Molde, Rosenborg, Hønefoss, Lillestrøm og Tromsø.

Av bortekamper bør vi på papiret klare 3 poeng mot: Odd, Sandnes Ulf og Fredrikstad. Muligens Sogndal også, selv om de er seig å spille mot.

Så sånn sett er det borte mot Godset og Viking som er "vanskelige" kamper.

Poenget er vel at: Vi har unnagjort det meste av bortekamper mot topplagene. Så håper jeg at teorien om å vinne alt hjemme holder ;) 3 poeng borte mot Odd, så kommer det vel borti 16000 hjemme mot Molde..
Brann Bergens Stolthet!

melkegutten

En kamp a gangen og odd borte er tøft men 3 poeng bør vi kunne klare og da blir det en spennende høst  ;D

Markmus

Har ikke sett denne før. Lurer på hvor rett den er ved sesongens slutt: http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=tournamentPredictionTable&tournamentId=1&useFullUrl=false

Synes dog det er ltit rart at de har satt så mange lags sjanser til gull til 0%. Greit nok sjansene er marginale for lag nedover på dagens tabell, men sjansene er der jo.
Ka du ve?

Xminator

Vi er jo 3 poeng nærmere gullet, så vi får være fornøyd. Slik jeg ser det er vi nå 6 poeng fra sikret tippeligaplass i 2013.

Viking trenger vi ikke hjelp for å komme foran på tabellen, vi har innbyrdes mot dem.
4 poeng mot RBK (forutsatt at vi slår dem på Stadion...), 6 poeng opp til Molde (igjen...), og 7 poeng til gullet.

Om det var oss som hadde hentet Reginiussen, Diskerud og Tarik, så hadde jeg sett gullet som ett naturlig mål.

Sindre32

Quote from: Xminator on August 13, 2012, 05:30:06 AM
Vi er jo 3 poeng nærmere gullet, så vi får være fornøyd. Slik jeg ser det er vi nå 6 poeng fra sikret tippeligaplass i 2013.

Viking trenger vi ikke hjelp for å komme foran på tabellen, vi har innbyrdes mot dem.
4 poeng mot RBK (forutsatt at vi slår dem på Stadion...), 6 poeng opp til Molde (igjen...), og 7 poeng til gullet.

Om det var oss som hadde hentet Reginiussen, Diskerud og Tarik, så hadde jeg sett gullet som ett naturlig mål.

Xminator

Jeg regner det som mer sannsynlig at vi tar igjen Strømsgodset enn RBK og i noen mindre grad Molde. Slik jeg leser styrkeforholdene så langt i august, så kommer RBK til å vinne foran Molde med Strømsgodset på 3. plass. Og for dem kan det bli jevnt med en del andre lag. Tenker da først og fremst på Viking, Brann, Vålerenga og Tromsø.

Jeg satser på at vi tar 3 poeng i de neste 9 kampene og feirer seriegull på vei hjem fra Stavanger...

Hatleking

Quote from: Xminator on August 13, 2012, 13:45:08 PM
Jeg regner det som mer sannsynlig at vi tar igjen Strømsgodset enn RBK og i noen mindre grad Molde. Slik jeg leser styrkeforholdene så langt i august, så kommer RBK til å vinne foran Molde med Strømsgodset på 3. plass. Og for dem kan det bli jevnt med en del andre lag. Tenker da først og fremst på Viking, Brann, Vålerengen og Tromsø.

Jeg satser på at vi tar 3 poeng i de neste 9 kampene og feirer seriegull på vei hjem fra Stavanger...


Ja, eg trur òg at Strømsgodset vel er lettare å ta attende enn Molde og RBK. Sistnemnde fordi dei verkeleg har forsterka seg med tre veldig gode spelarar. Godset har vel hatt ein dalande formkurve, så aldri sei aldri :)

aleksanderhjelleseth

Av det eg såg av Aafk-Molde i går, så tror er molde desverre vinner serien. De spiller glimrende fotball om dagen, selv med viktige spillere ute. sorry rbk, tar tid å sitte et lag.

dudo

Dessverre? Det er bedre om Molde tar gullet enn RBK. Best er det om Godset tar det, foran molde.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

http://www.brann.no/news/article/5atp138nh7m31qlupisjny2nz/title/haugen---blir-i-brann

Helomvending, og Haugen blir i Brann. Da tipper jeg Owello-overgangen også legges død.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Quote from: dudo on August 13, 2012, 14:34:06 PM
http://www.brann.no/news/article/5atp138nh7m31qlupisjny2nz/title/haugen---blir-i-brann

Helomvending, og Haugen blir i Brann. Da tipper jeg Owello-overgangen også legges død.

Litt synd, ikke fordi Haugen ikke er god, men fordi jeg hadde håpet Owello hadde mer komplimenære ferdigheter på midten til Soko/Barmen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Rød makt på Hansa

Hatleking

Kopiert frå brukaren StabækS:

'Blir det et nytt Europaeventyr for FairPlay-laget Stabæk?

Her er FairPlay-tabellen pr. 01/08-2012:

ODD 8,138
Stabæk 8,029
Strømsgodset 8,001
Viking 7,976
Aalesund 7,927
Tromsø 7,888
Haugesund 7,829
Rosenborg 7,825
Lillestrøm 7,775
Molde 7,758
Vålerenga 7,714
Sandnes ULF 7,712
Brann 7,710
Hønefoss 7,666
Fredrikstad 7,615
Sogndal 7,499



Tar også med 1. divisjon:

Start 8,212
Bærum 8,022
Sarpsborg 08 7,997
Sandefjord 7,967
Bodø/Glimt 7,879
Hødd 7,845
Kongsvinger 7,807
Ham-Kam 7,784
Alta 7,726
Notodden 7,656
Ull/Kisa 7,607
TUIL 7,607
Bryne 7,591
Mjøndalen 7,558
Strømmen 7,549
Ranheim 7,284

Og før dere kommer med spørsmål om kriteriene:

Fair play-tallene regnes ut i fra følgende seks kriterier:

1. Røde og gule kort
2. Positivt spill
3. Respekt/oppførsel overfor motstander
4. Respekt/oppførsel overfor dommer
5. Ledere/treneres oppførsel
6. Publikums opptreden

Fair play-konkurransen i Tippeligaen, Adeccoligaen og Toppserien gjennomføres etter modell pålagt og utarbeidet av UEFA. Utregning og kriterier benyttet i Fair play-konkurransen er identisk til UEFAs modell som benyttes i de europeiske konkurransene. Vinneren av den norske Fair play-konkurransen i Tippeligaen vil være aktuell for en ekstra plass i Europa League 2013/14, dersom norske lag og landslags opptreden fører til at Norge blir topp tre i den europeiske Fair play-konkurransen.'


Håplaust.

paf

La oss ta poengsummene også:
1. Røde og gule kort 0-10 poeng
2. Positivt spill 1-10 poeng
3. Respekt/oppførsel overfor motstander 1-5 poeng
4. Respekt/oppførsel overfor dommer 1-5 poeng
5. Ledere/treneres oppførsel 1-5 poeng
6. Publikums opptreden 1-5 poeng

Gult kort gir -1 poeng på punkt 1. Direkte rødt -3.
Siden det kun er i ekstraordinære tilfeller karakterene 1, 2 og 5 skal brukes på punkt 3-6, ender disse stort sett på 3 eller 4. Den totale poengsummen deles på 40 (dersom det er et antall tilskuere tilstede) eller 35 dersom det ikke er det (da strykes også poengsummen på punkt 6). Så da vet dere det...

Hansakongen

Quote from: Hatleking on August 17, 2012, 21:37:36 PM
Kopiert frå brukaren StabækS:

'Blir det et nytt Europaeventyr for FairPlay-laget Stabæk?

Her er FairPlay-tabellen pr. 01/08-2012:

ODD 8,138
Stabæk 8,029
Strømsgodset 8,001
Viking 7,976
Aalesund 7,927
Tromsø 7,888
Haugesund 7,829
Rosenborg 7,825
Lillestrøm 7,775
Molde 7,758
Vålerengen 7,714
Sandnes ULF 7,712
Brann 7,710
Hønefoss 7,666
Fredrikstad 7,615
Sogndal 7,499



Tar også med 1. divisjon:

Start 8,212
Bærum 8,022
Sarpsborg 08 7,997
Sandefjord 7,967
Bodø/Glimt 7,879
Hødd 7,845
Kongsvinger 7,807
Ham-Kam 7,784
Alta 7,726
Notodden 7,656
Ull/Kisa 7,607
TUIL 7,607
Bryne 7,591
Mjøndalen 7,558
Strømmen 7,549
Ranheim 7,284

Og før dere kommer med spørsmål om kriteriene:

Fair play-tallene regnes ut i fra følgende seks kriterier:

1. Røde og gule kort
2. Positivt spill
3. Respekt/oppførsel overfor motstander
4. Respekt/oppførsel overfor dommer
5. Ledere/treneres oppførsel
6. Publikums opptreden

Fair play-konkurransen i Tippeligaen, Adeccoligaen og Toppserien gjennomføres etter modell pålagt og utarbeidet av UEFA. Utregning og kriterier benyttet i Fair play-konkurransen er identisk til UEFAs modell som benyttes i de europeiske konkurransene. Vinneren av den norske Fair play-konkurransen i Tippeligaen vil være aktuell for en ekstra plass i Europa League 2013/14, dersom norske lag og landslags opptreden fører til at Norge blir topp tre i den europeiske Fair play-konkurransen.'


Håplaust.


Hvis denne tabellen stemmer, forstår jeg ingen ting. Etter Lillestrøm kampen borte hvor LSK tabbet seg ut etter alle kunstens regler,brann er 4 sist på Fair play listen. Dette er en skammelig tabell sånn sett, kunne jo nesten kun gitt god f... og gi LSK det hjelpeløse målet, når vi ser at man ikke blir belønnet med topp plassering på den fair play tabellen, etter den tabben de begikk i den kampen der.  

Nixon

Publikums opptreden og positivt spill...
Ikke rart vi ligger langt nede!
Rød makt på Hansa

Brann_ruler86

Skal vi ta med publikums opptreden er det rart at Stabæk ligger så høyt oppe:

Marcus Pedersen:
Quote

Kilde http://www.budstikka.no/sport/stab%C3%A6k/marcus-pedersen-med-sex-gest-mot-stabek-supporterne-1.7454832

Bjørnar Holmvik:
QuoteFor Bjørnar Holmvik ble det en trist retur til Nadderud. Han måtte tåle både et ydmykende tap, og hets fra gamle venner på tribunen.

Ulf-backen måtte tåle å bli kalt både svin, hore og det som verre er fra tribunen.

Kilde http://www.rogalandsavis.no/sport/Sandnes_Ulf/article6185936.ece
Gå ta banen!

Hatleking

Det er mykje rart. Den fairplay-lista er ein vits!

Brann_ruler86

Jeg sjekket kortstatistikken til Brann vs de fem øverste lagene på listen.

Odd - 12 gule, 2 røde
Stabæk - 28 gule
Godset - 21 gule, 2 røde
Viking - 22 gule
Aalesund - 25 gule

Brann - 20 gule

Kan vel ikke akkurat si at vi kommer spesielt dårlig ut her heller...
Gå ta banen!

stig

Er NFF pliktig av Uefa å sende nasjonal vinner av fairplay-tabellen når vi får en ekstra e-cup plass?Er jo tåpelig å måtte sende tullelag avgårde all den tiden Nff sin største drøm er å få masse lag inn i gruppespillene.

Og hvem er det som avgjør de forskjellige kriteriene, som ikke direkte påvirkes av dommeren? Observatør? Det blir jo en subjektiv mening og på publikumssiden har Stabæk utmerket seg negativt, spesielt på banner siden de siste sesongene.

Hva er positivt spill? Kommer Brann sin fairplay opptreden inn der, eller dekkes ikke den av noe? Husker Brann fikk en fairplay pris etter lsk-kampen, men det var av Hordaland Fotballkrets. NFF holdt seg vel helet i ro.
Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

At publikum er med her er helt på trynet. Som Stig sier er det totalt subjektivt, og jeg er sikker på at en observatør på stadion kunne skrevet ned 'vi vil se daiene' som noe negativt.
Subjektive meninger burde holdes totalt ute av dette. Hva skjer hvis en spiller filmer, men ikke får gult kort for filming, men observatøren tydelig så at det var filming? Det er altfor mange håpløse ting som spiller inn her.
Kalde fakta eller drit i hele tullet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

August 18, 2012, 00:36:54 AM #1048 Last Edit: August 18, 2012, 00:38:37 AM by krøvel vellevold
Quote from: Hansakongen on August 17, 2012, 22:11:41 PM
Quote from: Hatleking on August 17, 2012, 21:37:36 PM
Kopiert frå brukaren StabækS:

'Blir det et nytt Europaeventyr for FairPlay-laget Stabæk?

Her er FairPlay-tabellen pr. 01/08-2012:

ODD 8,138
Stabæk 8,029
Strømsgodset 8,001
Viking 7,976
Aalesund 7,927
Tromsø 7,888
Haugesund 7,829
Rosenborg 7,825
Lillestrøm 7,775
Molde 7,758
Vålerengen 7,714
Sandnes ULF 7,712
Brann 7,710
Hønefoss 7,666
Fredrikstad 7,615
Sogndal 7,499



Tar også med 1. divisjon:

Start 8,212
Bærum 8,022
Sarpsborg 08 7,997
Sandefjord 7,967
Bodø/Glimt 7,879
Hødd 7,845
Kongsvinger 7,807
Ham-Kam 7,784
Alta 7,726
Notodden 7,656
Ull/Kisa 7,607
TUIL 7,607
Bryne 7,591
Mjøndalen 7,558
Strømmen 7,549
Ranheim 7,284

Og før dere kommer med spørsmål om kriteriene:

Fair play-tallene regnes ut i fra følgende seks kriterier:

1. Røde og gule kort
2. Positivt spill
3. Respekt/oppførsel overfor motstander
4. Respekt/oppførsel overfor dommer
5. Ledere/treneres oppførsel
6. Publikums opptreden

Fair play-konkurransen i Tippeligaen, Adeccoligaen og Toppserien gjennomføres etter modell pålagt og utarbeidet av UEFA. Utregning og kriterier benyttet i Fair play-konkurransen er identisk til UEFAs modell som benyttes i de europeiske konkurransene. Vinneren av den norske Fair play-konkurransen i Tippeligaen vil være aktuell for en ekstra plass i Europa League 2013/14, dersom norske lag og landslags opptreden fører til at Norge blir topp tre i den europeiske Fair play-konkurransen.'


Håplaust.


Hvis denne tabellen stemmer, forstår jeg ingen ting. Etter Lillestrøm kampen borte hvor LSK tabbet seg ut etter alle kunstens regler,brann er 4 sist på Fair play listen. Dette er en skammelig tabell sånn sett, kunne jo nesten kun gitt god f... og gi LSK det hjelpeløse målet, når vi ser at man ikke blir belønnet med topp plassering på den fair play tabellen, etter den tabben de begikk i den kampen der.  
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Brann_ruler86 on August 17, 2012, 22:57:53 PM
Jeg sjekket kortstatistikken til Brann vs de fem øverste lagene på listen.

Odd - 12 gule, 2 røde
Stabæk - 28 gule
Godset - 21 gule, 2 røde
Viking - 22 gule
Aalesund - 25 gule

Brann - 20 gule

Kan vel ikke akkurat si at vi kommer spesielt dårlig ut her heller...


Brann har 27 gule, og det er ni klubber som har færre. Du har heller ikke tatt med våre to røde.
Legg ned hele klubben!

Go Up