• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2012

Started by krøvel vellevold, November 04, 2011, 16:58:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ricky

Snodig om ikke Huseklepp får en noenlunde fri rolle bak Ojo. Kan jo alltids rullere på alle tre bak Ojo, slik Askar/Bentley holder på nå. Alle tre kan jo spille på alle tre posisjoner i angrepet.

dudo

Quote from: Ricky on July 28, 2012, 18:40:54 PM
Snodig om ikke Huseklepp får en noenlunde fri rolle bak Ojo. Kan jo alltids rullere på alle tre bak Ojo, slik Askar/Bentley holder på nå. Alle tre kan jo spille på alle tre posisjoner i angrepet.


Nja. Askar/Bentley kan skifte ving for å skjære inn, men jeg vet ikke om jeg vil ha dem sentralt sånn i utgangspunktet. Noe jeg definitivt håper Huseklepp blir.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

TheRock

De kampene vi har fungert i år er de kampene der 10eren vår har presset opp (ofte forbi Ojo), i stedet for å ligge dypt og hente ballen, sånn at vi får noe som ligner en 4-4-2 formasjon. Er ikke i tvil om at Huseklepp vil prestere bra i en sånn rolle.

M.I.P

Quote from: dudo on July 28, 2012, 18:44:27 PM
Quote from: Ricky on July 28, 2012, 18:40:54 PM
Snodig om ikke Huseklepp får en noenlunde fri rolle bak Ojo. Kan jo alltids rullere på alle tre bak Ojo, slik Askar/Bentley holder på nå. Alle tre kan jo spille på alle tre posisjoner i angrepet.


Nja. Askar/Bentley kan skifte ving for å skjære inn, men jeg vet ikke om jeg vil ha dem sentralt sånn i utgangspunktet. Noe jeg definitivt håper Huseklepp blir.


Bentley var spiss da han ble hentet til Odd, så han har ikke noe problemer med og gå inn sentralt i banen, vet at det var mange i Skien som ergret seg over at han ikke var brukt mer sentralt

Jose Arrogantio

Quote from: M.I.P on July 28, 2012, 19:47:54 PM
Quote from: dudo on July 28, 2012, 18:44:27 PM
Quote from: Ricky on July 28, 2012, 18:40:54 PM
Snodig om ikke Huseklepp får en noenlunde fri rolle bak Ojo. Kan jo alltids rullere på alle tre bak Ojo, slik Askar/Bentley holder på nå. Alle tre kan jo spille på alle tre posisjoner i angrepet.


Nja. Askar/Bentley kan skifte ving for å skjære inn, men jeg vet ikke om jeg vil ha dem sentralt sånn i utgangspunktet. Noe jeg definitivt håper Huseklepp blir.


Bentley var spiss da han ble hentet til Odd, så han har ikke noe problemer med og gå inn sentralt i banen, vet at det var mange i Skien som ergret seg over at han ikke var brukt mer sentralt


Askar er også en spillertype som fungerer om han tidvis går inn sentralt. Og siden Ojo kan gå dypt og fungere så har vi en veldig fleksibel fremste firer :)

Lasaron

Jeg fortsetter å kjøre på med at 4-4-2 er best:

Kan det være at dagens formasjon har roller som er litt vanskelige? Og at det vil være lettere å spille godt i 4-4-2? Det tror jeg.
Tren på langskudd

osoerli

Med Austin ut og Huseklepp inn må Skarsfjord skjøna at 4-4-2 er tingen.
1. elver:

                     Piotr
Sæv    Johnson    Zsolt     Demir
Askar   Barmen/Soko   Nordkvelle  Bentley
             Huseklepp  Ojo
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Som om vi ikke visste det, men han er ikke helt oppegående;



Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


vebo

Jeg synes den er dårlig stil.. Virkelig over grensen.
Tiocfaidh ár lá

Belfort

Definitivt over grensen. Iversen kan ikke hjelpe for at faren er alkoholiker og at han har arvet mye der.

dudo

Pluss at det er dårlig språk!  :-P
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Rød makt på Hansa

krakra

Flott tiltak. Tipper de drar inn noen tusenlapper her.

abe78

De burde hive med eventuell cupfinale på en eller annen måte.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: abe78 on August 01, 2012, 19:17:58 PM
De burde hive med eventuell cupfinale på en eller annen måte.


Er du morsom? Ikke engang de som har kjøpt for hele året er jo garantert billett til det!
Legg ned hele klubben!

stig

De kan få en gratisdag i Saras telt;)
Nettsideansvarlig

Odding

Flott tiltak for Brann interesserte studentar som kjem til byen. ;)
Sportsklubben Brann er ein diagnose.
Ein nervrose, ein manisk depressiv liing.

abe78

Quote from: krøvel vellevold on August 01, 2012, 19:31:59 PM
Quote from: abe78 on August 01, 2012, 19:17:58 PM
De burde hive med eventuell cupfinale på en eller annen måte.


Er du morsom? Ikke engang de som har kjøpt for hele året er jo garantert billett til det!


Ta deg en bolle. Skriver på en eller annen måte. Kan være at de for eksempel deltar i en trekkning av et antall billetter.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: abe78 on August 02, 2012, 23:30:30 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 01, 2012, 19:31:59 PM
Quote from: abe78 on August 01, 2012, 19:17:58 PM
De burde hive med eventuell cupfinale på en eller annen måte.


Er du morsom? Ikke engang de som har kjøpt for hele året er jo garantert billett til det!


Ta deg en bolle. Skriver på en eller annen måte. Kan være at de for eksempel deltar i en trekkning av et antall billetter.


Ta deg et tebrød! Du ga overhodet ikke inntrykk av at det var trekning av billetter du mente. Skal det uansett gi noen effekt, må det være ganske mange som trekkes ut. Så lenge folk som har hatt p-kort helt siden 90-tallet risikerer å ikke få billett, er det uansett en hån mot disse at billetter skal trekkes ut blant folk som hiver seg på et halvårskort i Huseklepp-rus.
Legg ned hele klubben!

dudo

Her er jeg helt enig med krøvel. Ikke pokker om en eller annen medgangsnisse skal komme foran meg i køen på en cupfinale. Dere er jo klar over hva vi har lidd oss gjennom!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Ja, for alle andre enn medgangssupportere som griner på tv, er det vel ikke vanskelig å se det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Jeg er på grensen til å ønske at vi ikke kommer til finale i år etter fjorårets gigantisk flaue skuffelse.
Tiocfaidh ár lá

Belfort

Quote from: vebo on August 03, 2012, 08:24:09 AM
Jeg er på grensen til å ønske at vi ikke kommer til finale i år etter fjorårets gigantisk flaue skuffelse.


Vi bør komme tilbake og revansjere måten vi skjemte oss ut på riksdekkende tv i fjor.

Hatleking

Quote from: vebo on August 03, 2012, 08:24:09 AM
Jeg er på grensen til å ønske at vi ikke kommer til finale i år etter fjorårets gigantisk flaue skuffelse.


No har me iallfall ikkje Aalesund å ryke ut for :)

Klaus_Brann

Quote from: vebo on August 03, 2012, 08:24:09 AM
Jeg er på grensen til å ønske at vi ikke kommer til finale i år etter fjorårets gigantisk flaue skuffelse.


For klubben er det uansett bra økonomisk, men for oss supportere vet jeg ikke helt.
Det er alltid gøy med cupfinale, men det er så enorm nedtur å tape slik vi gjorde i fjor etter at vi eide Oslo hele helga.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

http://analyse.blogg.no/1344020451_historisk__sk_brann_s.html

Ein interessant blogg som handlar om Brann både i for- og notid. God lesing :)

dex1974

Noen faktafeil...men et imponerende stykke arbeid. Fornøyelig og interessant lesing :)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on August 04, 2012, 16:28:49 PM
http://analyse.blogg.no/1344020451_historisk__sk_brann_s.html

Ein interessant blogg som handlar om Brann både i for- og notid. God lesing :)


Herlig lesning.
Noen som vet hvorfor utvisninga til Karslbakk var tidenes største dommertabbe?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

sydnes76

Fikk han ikke sitt andre gule kort for filming i straffefeltet, da han egentlig bare var i ubalanse og falt? Husker i hvertfall at situasjonen føltes enormt urettferdig.

Spelaren

Karlsbakk var i løpsduell inn i 16-meteren til Rosenborg. Kom i ubalanse og sklei litt, som bidro til å sende han i bakken. Duellen kan sees her:

http://www.youtube.com/watch?v=Vbu1y_a-OE8 etter ca 4:40.

Den trønderske dommeren (Skjervold) humret godt i karskbarten og sendte Karlsbakk av banen foran rinnanbanden. Drittsekken.
Gå av.

Gulløl

August 05, 2012, 15:46:19 PM #982 Last Edit: August 05, 2012, 15:51:15 PM by Gulløl
Merker jeg fremdeles er forbannet over den Karlsbakk utvisningen  17 år etter, må vist begynne i terapi  :(  ;).
Dette var den gang RBK styrte det meste i fotball Norge, tipper det var etter denne kampen "hater NFF ropet" oppstod. Når Bjørn Hansen uttaler seg om utvisninger og sier, "Det er bare en mening om den tror jeg", får jeg en slik eitrande "Fagermo følelse".
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SK

I tillegg fikk Mini straffe i omkapen etter tidenes filming.

Lasaron

Tren på langskudd

Xminator

Tenk om vi fortsatt hadde hatt Guastavino på laget...

melkegutten

Tenk om vi kunne hatt Geddi på laget  ;D

Spelaren

Tenk at me har Huseklepp på laget.
Gå av.

Hatleking


Lasaron

Riktignok var det mot Stabæk, men det en rusten Huse viste gjør at motstanderne kommer til å vie mye større oppmerksomhet til Huse enn de har gjort til Mjelde, Nordkvelle eller Haugen. Det igjen fører til at Ojo får mye større spillerom, og da vet vi hvor god han er. Klarer motstanderne å kneble både Huse og Ojo, skjer ikke det uten mye energi, og da har vi jo faktisk toppscoreren vår - Bentley. Dessuten er Askar, Mjelde og Barmen målfarlige.

Jeg tror dermed det kan bli mye gøy i høst, og at det skal bli vanskelig å forsvare seg mot oss.
Tren på langskudd

Hatleking

Dei fem neste kampane er:

Brann - Haugesund (H)
Odd - Brann (B)
Brann - Molde (H)
Ulf - Brann (B)
Brann - RBK (H)

Den neste kampen bør me absolutt ha tre poeng. Haugesund borte er ikkje veldig imponerande, og sjølv om dei vann no sist, har ikkje formen den siste tida vore noko særleg. Odd borte er jo i utgangspunktet litt utfordrande mtp bortestatistikken vår, men samstundes har heller ikkje Odd vore noko særleg. 3 poeng er absolutt innan rekkevidde.

Så kjem Molde-kampen på heimebane. Det blir ein vanskeleg kamp, men ingen har grunn til å avskrive poeng her heller. Ulf er igjen eit lag me skal slå, medan RBK-kampen blir ein rysare. No set eg høge krav, men 9 poeng bør me iallfall ha. Meir er òg mogleg.

Jose Arrogantio

Quote from: Hatleking on August 07, 2012, 12:53:16 PM
Dei fem neste kampane er:

Brann - Haugesund (H)
Odd - Brann (B)
Brann - Molde (H)
Ulf - Brann (B)
Brann - RBK (H)

Den neste kampen bør me absolutt ha tre poeng. Haugesund borte er ikkje veldig imponerande, og sjølv om dei vann no sist, har ikkje formen den siste tida vore noko særleg. Odd borte er jo i utgangspunktet litt utfordrande mtp bortestatistikken vår, men samstundes har heller ikkje Odd vore noko særleg. 3 poeng er absolutt innan rekkevidde.

Så kjem Molde-kampen på heimebane. Det blir ein vanskeleg kamp, men ingen har grunn til å avskrive poeng her heller. Ulf er igjen eit lag me skal slå, medan RBK-kampen blir ein rysare. No set eg høge krav, men 9 poeng bør me iallfall ha. Meir er òg mogleg.


7 poeng er minimum, 9 er greit og jeg er fornøyd, mer er flott.

Men vi skal ha minst to seire fra de kampene der.

krakra

Det er bare Haugesundkampen jeg føler meg veldig trygg på. Molde og RBK blir favoritter, mens Oddkampen blir jevn. Vi er favoritter mot Sandnes Ulf, men det er fult mulig at vi ikke klarer bedre enn uavgjort der.

dudo

Molde og RBK favoritter? På Brann Stadion? Hell no! Uavgjort mest sannsynlig. Vi er sterke hjemme.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Helt enig, Molde og RBK er ikke favoritter på stadion.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

melkegutten

Brann skal alltid vere favoritter på stadion så lenge vi ikke snakker e-cup  ;D

krøvel vellevold

August 10, 2012, 15:20:45 PM #996 Last Edit: August 10, 2012, 15:30:55 PM by krøvel vellevold
Nå er det faen meg nok!

Branns bortekamp mot Odd som var fastsatt til søndag 26. august kl 1800, er flyttet til fredag 24. august fordi Molde skal spille Europa-liga! Dra til helvete med hele forbanna NFF og tv-avtalen! Hvorfor i helvete må andre kamper flyttes fordi Moldes kamp flyttes? Hvorfor i helvete har man ikke vært forutsigbare nok til å se at det kanskje skulle spilles e-cup i Molde?

Og på toppen av det hele skal Odd - Brann flyttes til en fredag, til tross for at den kampen skal erstatte en kamp som skulle gått lørdag!!! Er det mulig?
Legg ned hele klubben!

stig

Dette er en katastrofe for interessen rundt tippeligaen. Odd fikk velge hvilken dag kampen skulle gå på! Min mor kunne forutsett at Molde kanskje måtte spille EL på Torsdagen, og NFF har erfaring fra i fjor da de gjordet akkurat det samme.  De har god dialog med klubbene sier de, men de har ikke dialog med de som faktisk må orden seg fri og kjøpe billetter til fly/tog for å få sett kampen.

Skulle gjerne sett vi hadde noen virkemidler å svare med, annet enn 15 min. sitting på en kamp.

Nff har alle kortene på henden og kan gjøre hva de vil, og gjør nettopp det. De driter om det kommer 100 eller 500 bortesupportere. Tv betaler jo uansett.
Nettsideansvarlig

Falkman

latterlig, ja uten tvil!! det er vel sannsynligvis slik at Molde var satt opp med fredags-kamp, men nå går ikke det, siden de skal spille e-cup dagen i forveien. ..og da trenger MAX en ny fredags-kamp.. horribel planlegging av NFF. og de sender jo ut noen veldig merkelige signaler her, også.  for hvis Molde skulle spille kamp denne fredagen, måtte de jo blitt slått ut av Ventspils fra Latvia i forrige runde!!

mulig trekningen ikke var foretatt da tv-oppsettet for runde 20 ble gjort, men motstanderen til Molde ville uansett  ikke være  vesentlig bedre enn Ventspils, snarere tvert imot. Og når det nasjonale forbundet ikke har mer tro på sitt eget mesterlag,er de jaggu ikke mye verdt. for ikke å snakke om hvis man trekker frem en annen ( og mer sannssynlig) forklaring: de gir fullstendig blaffen i reisende supportere.Skammelig!!

krøvel vellevold

Quote from: Falkman on August 10, 2012, 15:44:11 PM
latterlig, ja uten tvil!! det er vel sannsynligvis slik at Molde var satt opp med fredags-kamp, men nå går ikke det, siden de skal spille e-cup dagen i forveien. ..og da trenger MAX en ny fredags-kamp.. horribel planlegging av NFF. og de sender jo ut noen veldig merkelige signaler her, også.  for hvis Molde skulle spille kamp denne fredagen, måtte de jo blitt slått ut av Ventspils fra Latvia i forrige runde!!

mulig trekningen ikke var foretatt da tv-oppsettet for runde 20 ble gjort, men motstanderen til Molde ville uansett  ikke være  vesentlig bedre enn Ventspils, snarere tvert imot. Og når det nasjonale forbundet ikke har mer tro på sitt eget mesterlag,er de jaggu ikke mye verdt. for ikke å snakke om hvis man trekker frem en annen ( og mer sannssynlig) forklaring: de gir fullstendig blaffen i reisende supportere.Skammelig!!
Legg ned hele klubben!

Go Up