• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2012

Started by krøvel vellevold, November 04, 2011, 16:58:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: krakra on July 12, 2012, 09:40:48 AM
Quote from: Hatleking on July 12, 2012, 00:31:24 AM
Eg trur det er viktig at me ikkje lagar ein hype og urealistiske forventningar om unge spelarar. Finn er spanande ja - men fortsatt ung. Ingen veit korleis utviklinga går sjølv om det sjølvsagt ser bra ut. Han har uansett mykje å lære og gå på.
Skarsfjord sammenligner ham med Huseklepp.


Hvor?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: ostraume on July 12, 2012, 10:14:12 AM
Burde ikke du, og resten av Mjeldehaterne, hylle Skarsfjord for å se at Mjelde faktisk var og er bedre enn Haugen? Jeg har ikke sett noe til selvransakelse der i gården.


Noen hyllest har det kanskje ikke vært, men det er da flere av oss som har sett dette i år. Men det er mye fordi Mjelde har hevet seg i år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Quote from: krakra on July 12, 2012, 12:12:30 PMSer forøvrig ikke for meg at Soko blir vraket med mindre han blir skadet igjen.


Men det er det vel til gjengjeld relativt stor sjanse for at han blir. Skadet altså.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Quote from: ostraume on July 12, 2012, 10:14:12 AM
Burde ikke du, og resten av Mjeldehaterne, hylle Skarsfjord for å se at Mjelde faktisk var og er bedre enn Haugen? Jeg har ikke sett noe til selvransakelse der i gården.


Hvorfor skal noen juble for at Haugen har floppet (i forhold til forumhypen)? For Mjelde har ikke vert god selv om han er bedre enn Haugen nå. Så hvorfor skal noen hylles for at en flopp er litt bedre enn en annen "flopp", når totalen fortsatt er at ingen av dem har fungert godt nok i 10'er rollen?

Nå hyper jo Brann Nordkvell opp igjen, blir meget overrasket om ikke Mjelde blir benket til helgen, så vi får vel krysse fingrene for at Nordkvelle faktisk har fått den varslede farten i kroppen. Nye spillere virker det jo uansett som vi kan se langt etter.

Xminator

Quote from: kabelmann on July 12, 2012, 15:47:59 PM
Quote from: krakra on July 12, 2012, 12:12:30 PMSer forøvrig ikke for meg at Soko blir vraket med mindre han blir skadet igjen.


Men det er det vel til gjengjeld relativt stor sjanse for at han blir. Skadet altså.


Det er fortsatt ikke noe vi skal håpe på. Det vi skal håpe på er at Sokolowski banker inn noen perlemål til og stabiliserer spillet sitt så vi slipper tabbene. Barmen skal ha ny kontrakt og har sikkert godt av litt mer forsiktig matching enn han fikk i vår. Det kommer en tid etter Austin, og det bør bli rikelig med spilletid for Barmen.

Onside !!!

Quote from: Xminator on July 12, 2012, 16:22:57 PM
Det er fortsatt ikke noe vi skal håpe på. Det vi skal håpe på er at Sokolowski banker inn noen perlemål til og stabiliserer spillet sitt så vi slipper tabbene. Barmen skal ha ny kontrakt og har sikkert godt av litt mer forsiktig matching enn han fikk i vår. Det kommer en tid etter Austin, og det bør bli rikelig med spilletid for Barmen.


Etter det eg har fått høre har ikke Brann vist noe som helst interesse av å gå i kontraktsforhandlinger med Barmen. Han står nå fritt til å snakke med hvem han vil.

krakra

Dette kan  li kjempebra. Huseklepp til RBK. Barmen og Finne til andre TL-klubber. Austin går gratis og Ojo går sur.

aleksanderhjelleseth


GKH

Quote from: krakra on July 12, 2012, 17:46:43 PM
Dette kan  li kjempebra. Huseklepp til RBK. Barmen og Finne til andre TL-klubber. Austin går gratis og Ojo går sur.


Slapp helt av.

2015.

Nixon

Jeg vil nå ha det svart på hvitt fra Brann at de ikke vil ha Barmen med videre før jeg lar meg hisse opp. Jeg tar det som en selvfølge at de har en felles forståelse om veien videre.
Rød makt på Hansa

aleksanderhjelleseth

ville ikke satset arven på det nixon. De ansvarlige i sportsveien er jo ikke ansvarlig. :/

Hatleking

Etter det Barmen har prestert, så er det jo ikkje mogleg å ikkje ta han med vidare. Han blir - det er eg (nær) sikker på.

Onside !!!

Alt handler ikke om prestasjoner, spesielt ikke med Skarsfjord bak roret.

krakra

Det handler nok om penger. En ny kontrakt vil innebære et solid lønnshopp for Barmen. Derfor venter Brann så lenge som mulig med å.forlwnge for å spare noen kroner. Det virker som at Brannn sliter stort økonomisk for tiden. Merkelig når vi har verdens beste daglige leder som endelig har funnet sin plass.å skinne

Jose Arrogantio

At vi har økonomiske problemer er vel ikke noe nytt, er ikke lang tid siden NFF måtte overvåke alle våre overganger. Men penger til Barmen må det da være mulig å skaffe.

krøvel vellevold

Nå er det tre uker til neste serierunde som ikke har fått tv-oppsett skal spilles. Da blir det nok ikke noen avklaring på det før mandag, og da er det altså bare 2,5 uke igjen til første kamp skal spilles.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on July 13, 2012, 16:45:41 PM
Nå er det tre uker til neste serierunde som ikke har fått tv-oppsett skal spilles. Da blir det nok ikke noen avklaring på det før mandag, og da er det altså bare 2,5 uke igjen til første kamp skal spilles.


Håpløst for de som skal reise. Er det ikke et vedtak på hvor lang tid i forveien disse kampene skal fastsettes?
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on July 13, 2012, 02:28:36 AM
At vi har økonomiske problemer er vel ikke noe nytt, er ikke lang tid siden NFF måtte overvåke alle våre overganger. Men penger til Barmen må det da være mulig å skaffe.
Nei. Det er ikke noe nytt, men det burde vel begynne.å bli gammelt snart. Skal vi sitte og godta at Brann ikke har råd til å signere spillere fra eget juniorlag eller forlenge med lokale guttunger i all evighet fordi økonomiske problemer ikke er noe nytt?
Mye som tyder på at resultatene i fjor var pyntet godt på av pengegaver og cupfinale og at RBH ikke er den fantastiske daglige lederen likevel...
Og neida, det er neppe hans skyld, men det skal en rimelig god jobb til for å forsvare forfremmelsen av RBH. Vi trenger en ldder med entusiasme, visjoner og kreativitet som kan gjøee grep for å øke inntekter og interesse og ikke kun kutte.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on July 13, 2012, 16:53:28 PM
Quote from: Jose Arrogantio on July 13, 2012, 02:28:36 AM
At vi har økonomiske problemer er vel ikke noe nytt, er ikke lang tid siden NFF måtte overvåke alle våre overganger. Men penger til Barmen må det da være mulig å skaffe.
Nei. Det er ikke noe nytt, men det burde vel begynne.å bli gammelt snart. Skal vi sitte og godta at Brann ikke har råd til å signere spillere fra eget juniorlag eller forlenge med lokale guttunger i all evighet fordi økonomiske problemer ikke er noe nytt?
Mye som tyder på at resultatene i fjor var pyntet godt på av pengegaver og cupfinale og at RBH ikke er den fantastiske daglige lederen likevel...
Og neida, det er neppe hans skyld, men det skal en rimelig god jobb til for å forsvare forfremmelsen av RBH. Vi trenger en ldder med entusiasme, visjoner og kreativitet som kan gjøee grep for å øke inntekter og interesse og ikke kun kutte.


Er nok en stund til vi er forbi de økonomiske problemene. Slikt tar tid, i hvert fall når vi samtidig skal satse for å komme på medaljeplass. Men enig i at det burde være mulig å finne plass for å gi kontrakt til egne ungdomsspillere. Er det ikke det var det idiotisk å bruke ressurser på Niasse.

krøvel vellevold

Mandagskamp også borte mot Stabæk. Altså mandagskamp borte to helger på rad! Gratulerer, NFF og TV2!
Legg ned hele klubben!

Gulløl

July 15, 2012, 12:56:55 PM #920 Last Edit: July 15, 2012, 13:00:59 PM by Gulløl
Brann sin største sponsor ser heller ingen tydelig plan fra Brann og etterlyser profiler også. Holder Brann på å lage sin egen grav mens de venter på 2015 og mange talenter som KANSKJE slår til og sender klubben opp i toppen igjen ?? Ikke bare Sp.Vest som murrer, Chees og flere andre etterlyser tiltak også. Kan se ut som at mange sponsorer er på linje med mange debattanter her inne.

Klarer de ikke å snu dette på lengre sikt, blir jeg bekymret. Ikke bare Brann, men hele eliteserien sliter med å fenge folk. Dette må de jobbe med kontinuerlig. Foreløpig ser jeg ingen tydelig plan fra Brann som skal snu dette, sier Kjerpeseth, som blant annet etterlyser profiler som kan tiltrekke seg publikum.


http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article243172.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


abe78

Ganske sykt at vi har spilt mye bortekamper mot topplagene og hjemmekamper mot de dårligere plasserte lagene. Er ikke det nesten mer spennende enn at vi vinner og taper?

Lovende at vi skal snu listen nå i høst og spille hjemme mot bedre plasserte lag og borte mot dårligere plasserte lag.
.og husk!

Utmedsnolken

Lovende at de letteste kampene er over?
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

Eller lovende at de vanskeligste kampene er over? ;)
Ka du ve?

dudo

http://fotball.bt.no/blogg/lars_tjaernaas/article243417.ece

Tjernås har vurdert halvspilt sesong, og vi ender på 11.-plass med terningkast 3:

"Der 2011 var et år med jubel og framgang har 2012 så langt vært den «berg og dalbanen» bergenserne har opplevd med byens stolthet i så mange sesonger tidligere. Har vært uheldige og fått litt dårlig «betalt» i enkelte kamper, og hatt skader på nøkkelspillere. Sliter med å finne den hengende «spissen» bak Kim Ojo som fungerer optimalt sammen med kraftspissen, og har en utfordring med å få samme Ojo opp pånivået fra i fjor. Har gitt noen ungutter spilletid, det er et viktig og riktig signal."
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

http://fotball.bt.no/eliteserien/article244024.ece

Både Zsolt og Fakiri ute i 'uviss' tid. Eg trur det er lurt å ikkje byrje med utlån og slikt no - me treng alle me har og meir til!

StuckedPaaOstlandet



Dette ser jeg på som våre beste 11 pdd.


Klaus_Brann

Helt enig, og det er vel ærlig talt ikke så veldig mange valgmuligheter hvis man ser hva som er på benken. Mjelde og Hassan, med Haugen, Larsen og Finne som kan få litt tid på slutten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

melkegutten


aleksanderhjelleseth

nei, barmen SKAL spille.

melkegutten

Uten tvil. Jeg mener som v.back  ;D

dudo

Hassan er en fin fyr, men Demir er helt klart på gang og skal selvsagt satses på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Ja, Hassan er stødig og rutinert, men Demir er absolutt på gang nå, og der skal det dobles som pokker på kant fremover!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

July 27, 2012, 10:45:02 AM #934 Last Edit: July 27, 2012, 13:20:39 PM by Spelaren
Siden Huseklepp-returen ser ut til å gå i boks, og eg anser faren for jinx som særdeles liten - tillater eg meg å sette opp min ellever for resten av sesongen. I utgangspunktet har eg beholdt vår 4-2-3-1-formasjon.

Keeper: Her er det nokså enkelt. Piotr har vore ok, og er bankers her.

Høgreback: Sævarsson, har tidvis veldig gode involveringer framover - men kan godt huske på at forsvar fortsatt bør vere førstepri. Han vendes tidvis bort litt enkelt, og sjølv om han er kjapt oppe i motstanderne blir det litt for ofte frispark i mot når han kjem rasende som ein fyrrig vulkan.

Midtforsvar: Zsolt og Markus. Disse to utgjer pt midtforsvarest sterkeste duo. Zsolt har på det defensive virket fomlete innimellom, og heller ikkje Markus' inntreden har fått baklengssnittet vårt ned på eit akseptabelt nivå.

Venstreback: Demir. Formkurven hans ser ut til å peike oppover, så eg satser på at han nærmer seg nivået som gjorde ham attraktiv på det svenske markedet. Fakiri som beste kort som innbytter.

Høgreving: Askar/Bentley. Askar i utgangspunktet, men det er lov å krysse undervegs i kampene dersom kampbildet tillater det.

Defensiv midtbane: Barmen/Sokolowski - disse ser ut til å vere den sterkeste duoen per dags dato. Det hadde vært herlig om Haugen tok steget, men eg trur det toget er gått. Hans beste alternativ no hadde vore utleie. Barmen må også matches forsiktig mtp skade, i likhet med Sokolowski. Mjelde (og til nød Fakiri) kan brukes her.

Venstreving: Bentley/Askar. Bentley i utgangspunktet, samme opplegg som på høgrekanten. Mjelde kan steppe inn her, men han er eit svakere alternativ enn Bentley. Ingen av disse er racere på å forsere motstandernes backer, men nigerianeren har hakket hvassere teknikk og evne til å holde på ballen.

Offensiv midtbane/tierrollen: Huseklepp. Erik er sjølvskreven her, og vil i tospann med Ojo rett framme (fortrinnsvis ikkje i offside) utgjere eit fryktet angrepsvåpen. Erik kan også vandre ut på kantene og doble med vingene for å skape overtallssituasjoner og gode innleggsmuligheter. Nordkvelle kan bli eit greit alternativ her også.

Spiss: Ojo, nuff said. Om Karadas vil signere prestasjonsbasert kontrakt og slå seg til ro i Byen så kan han vere eit ok alternativ på topp - i hvert fall dersom innleggene kjem ofte. Noko eg trur Huseklepp kan bidra bra med.

Oops. Gløymte heilt Nordkvelle :P .
Gå av.

TheRock

Nesten så man gleder seg til høstsesongen.

vebo


Jeg er uenig at Fakiri "til nød" kan være backup til soko og Barmen, slik jeg ser det så er han langt forran Mjelde defansivt.
Tiocfaidh ár lá

Spelaren

Quote from: TheRock on July 27, 2012, 10:47:43 AM
Nesten så man gleder seg til høstsesongen.


Fy og skam.
Gå av.

Lasaron

Piotr
Sæv - Jonsson - Zsolt - Demir
Askar - Barmen - Haugen - Bentley
Huse - Ojo

Grønner, Soko, Mjelde, Larsen, Finne og Fakiri på benken. Grorud og Kalvenes på tribunen. Men hva da med Nordkvelle? Jeg anser han iallfall som bedre enn Grurud og Kalvenes. Kanskje Grorud kan bli solgt til Sogndal?
Tren på langskudd

melkegutten

Grorud er en ok squad player  ::)

Lasaron

Quote from: Lasaron on July 27, 2012, 12:25:28 PM
Piotr
Sæv - Jonsson - Zsolt - Demir
Askar - Barmen - Haugen - Bentley
Huse - Ojo

Grønner, Soko, Mjelde, Larsen, Finne og Fakiri på benken. Grorud og Kalvenes på tribunen. Men hva da med Nordkvelle? Jeg anser han iallfall som bedre enn Grurud og Kalvenes. Kanskje Grorud kan bli solgt til Sogndal?


For å rette meg før noen andre gjør det: kanskje jeg vil ha Nordkvelle på benken foran Mjelde.
Tren på langskudd

Gulløl

July 27, 2012, 13:29:18 PM #941 Last Edit: July 27, 2012, 13:32:10 PM by Gulløl
Lasaron:
Tøft gjort å vrake midtbanedirigenten Soko, Brann sin beste spiller i de siste to kampene.
Ullevål Stadion er Soko sin tidligere hjemmebane også og han stortrives sikkert der.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Ja, det er kanskje det. Jeg anser nok Soko som bedre enn Haugen akkurat nå, men jeg har fortsatt såpass tro på Haugen for framtiden. En kommende Pirlo-type i eliteseriemålestokk. Men da må han satses på. Jeg tror ikke forskjellen på Soko og Haugen nå er forskjellen på medalje og ikke.
Tren på langskudd

Xminator

Man vraker ikke en frisk Sokolowski til fordel for Haugen om man ønsker mest mulig poeng. Barmen og Sokolowski er slik jeg ser det vårt sterkeste defensive midtbanepar. Mjelde og Nordkvelle stiller nok også før Haugen i køen når en av de sentrale plassene skal fordeles. Derfor er det litt råflott å ikke la ham gå på utlån.

Cupen er no vår mest realistiske vei til europacup i 2012. Skal jo "bare" vinne 3 kamper til. For å kvalifisere oss gjennom serien må vi ta nesten 2 poeng i snitt de neste 14 kampene. Hjemmeformen vår gjør det faktisk noenlunde realistisk. Men hvert poengtap hjemme må følges opp med 3 poeng borte. Det blir nok verre...

I motsatt ende bør det holde med snitt på 0.9 poeng for å unngå kvalikkplassen.

Gulløl

Om Brann bestemmer seg for å gå for Fousseny Coulibaly i neste uke på en kontrakt ut året(i første omgang) åpner det opp for utleie ut året for Fredrik Haugen. En typisk DM spiller inn og en typisk OM spiller ut. Coulibaly tåler nok mer å sitte på benken en en frustrert Haugen. Går ut fra at Brann for Coulibaly går for en leiekontrakt ut året med opsjon på kjøp, en smart måte å teste spilleren ut på. Fredrik Haugen kan komme tilbake med mer selvtillit og som en mer moden tippeligaspiller i 2013 og med større sjanse for å komme på laget.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

melkegutten

Haugen trenger og spille og føle at han blir satset på for at han skal utvikle seg så et utlån kan vere smart og bra for han.

krakra

Syns vi burde vurdere 4-3-3 nå som Huse kommer inne

XI
Kvelle - Soko - barmen
Huseklepp - Ojo - Bentley

XII
Mjelde - Haugen - Fakiri
Askar - Finne - Larsen

dudo

Jeg vil ha Huse sentralt i banen, og inn for en av Nordkvelle, Mjelde eller Haugen, da disse tre tilfører mindre enn Soko og Barmen og kantene våre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Huse har vært så som så i 4-3-3 på landslaget. Jeg vil enten se han som spiss i 4-4-2 eller som "10'er" i nåværende formasjon..
Tiocfaidh ár lá

stig

Vil ikke han være høyaktuell på en av vingene også, da på bekostning av Askar/Bentley?

Antar Huseklepp sin posisjon allerede er diskutert mellom Skarsfjord og han selv.
Nettsideansvarlig

Go Up