• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2012

Started by krøvel vellevold, November 04, 2011, 16:58:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Quote from: krøvel vellevold on December 08, 2011, 17:22:37 PM
Quote from: Markmus on December 08, 2011, 17:03:47 PM
Quote from: krakra on December 08, 2011, 15:57:42 PM
Hva er galt med oppsettet?


Både åpner og avslutter borte. To hjemmekamper i fellesferien. Idioti.

Vi får 16/5 hvert år. Mange er sure for det. Vi kan ikke få alt heller.


Sant nok, men for meg betyr ikke 16. mai mer enn en annen kamp. Ja, det er mer publikum (og viktig for inntektene), men stemningsmessig blir det ikke bedre.

For øvrig ble jeg minnet på dette av en Odd-supporter på VGD: I 2007 opplevde vi det samme. Starter borte og avslutter borte, samt to hjemmekamper på rad i fellesferien. Skulle ønske jeg var overtroisk ;)
Ka du ve?

Spelaren

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5839198.ece

Brann prøvde å få ein heimekamp i august ifm eit annet arrangement, men det gjekk ikkje. For øvrig ønsker Roald ein "fornuftig vinter" (man må jo bare like den fyren, vel?).
Gå av.

Utmedsnolken

branncupen sannsynligvis? fulgte med en kampbillett i de dagene da jeg deltok iallefall
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on December 09, 2011, 00:16:27 AM
Quote from: krøvel vellevold on December 08, 2011, 17:22:37 PM
Quote from: Markmus on December 08, 2011, 17:03:47 PM
Quote from: krakra on December 08, 2011, 15:57:42 PM
Hva er galt med oppsettet?


Både åpner og avslutter borte. To hjemmekamper i fellesferien. Idioti.

Vi får 16/5 hvert år. Mange er sure for det. Vi kan ikke få alt heller.


Sant nok, men for meg betyr ikke 16. mai mer enn en annen kamp. Ja, det er mer publikum (og viktig for inntektene), men stemningsmessig blir det ikke bedre.


Jo hvis Brann vinner 16/5 så er det definitivt bedre stemning enn mange andre kamper vi vinner. Det er slutt på de tider at Stadion blir invadert av tusenvis av fulle russ. 16/5 er det mulig å trekke med hele Stadion på allsangen.
Legg ned hele klubben!

Lister

Svelger lett noen kameler for å få hjemmekamp 16.
Guinness - Makes you drunk

Markmus

Quote from: krøvel vellevold on December 09, 2011, 08:45:53 AM
Quote from: Markmus on December 09, 2011, 00:16:27 AM
Quote from: krøvel vellevold on December 08, 2011, 17:22:37 PM
Quote from: Markmus on December 08, 2011, 17:03:47 PM
Quote from: krakra on December 08, 2011, 15:57:42 PM
Hva er galt med oppsettet?


Både åpner og avslutter borte. To hjemmekamper i fellesferien. Idioti.

Vi får 16/5 hvert år. Mange er sure for det. Vi kan ikke få alt heller.


Sant nok, men for meg betyr ikke 16. mai mer enn en annen kamp. Ja, det er mer publikum (og viktig for inntektene), men stemningsmessig blir det ikke bedre.


Jo hvis Brann vinner 16/5 så er det definitivt bedre stemning enn mange andre kamper vi vinner. Det er slutt på de tider at Stadion blir invadert av tusenvis av fulle russ. 16/5 er det mulig å trekke med hele Stadion på allsangen.


Mulig jeg er glemsk som pokker, men stemningen var da ikke noe spesiell i år?
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on December 09, 2011, 15:57:18 PM
Quote from: krøvel vellevold on December 09, 2011, 08:45:53 AM
Quote from: Markmus on December 09, 2011, 00:16:27 AM
Quote from: krøvel vellevold on December 08, 2011, 17:22:37 PM
Quote from: Markmus on December 08, 2011, 17:03:47 PM
Quote from: krakra on December 08, 2011, 15:57:42 PM
Hva er galt med oppsettet?


Både åpner og avslutter borte. To hjemmekamper i fellesferien. Idioti.

Vi får 16/5 hvert år. Mange er sure for det. Vi kan ikke få alt heller.


Sant nok, men for meg betyr ikke 16. mai mer enn en annen kamp. Ja, det er mer publikum (og viktig for inntektene), men stemningsmessig blir det ikke bedre.


Jo hvis Brann vinner 16/5 så er det definitivt bedre stemning enn mange andre kamper vi vinner. Det er slutt på de tider at Stadion blir invadert av tusenvis av fulle russ. 16/5 er det mulig å trekke med hele Stadion på allsangen.


Mulig jeg er glemsk som pokker, men stemningen var da ikke noe spesiell i år?


Dette skrev denne Osdal på bloggen sin etter 16/5-kampen i år: Meget bra stemning i store deler av kampen, og etter 2-1 var det rett og slett fantastisk. Allsang fra alle fire tribuner og hele gullkolleksjonen av gladlåter. Det er i slike øyeblikk vi har en stemning ingen andre i stadioner i Norge kan måle seg med.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Ka du ve?

Markmus

December 09, 2011, 18:34:01 PM #58 Last Edit: December 09, 2011, 18:37:42 PM by Markmus
Må si dette er litt interessant for lag som vinner serien når Rosenborg ikke gjør det.

Når VIF vant serien i 2005 startet og avsluttet de borte.

Når Brann vant serien i 2007 startet og avsluttet vi borte.

Når Stabæk vant serien i 2008 startet og avsluttet de borte.

Når Molde vant serien i 2011 startet og avsluttet de borte.

Alle fire lag måtte spille flere kamper på rad i fellesferien (2-3 kamper).

Kanskje det ikke er så dumt å måtte starte og avslutte borte, samt spille flere kamper på rad i fellesferien likevel? :p

Konklusjon: Såfremt det ikke er Rosenborg, så må en for å vinne serien starte og avslutte borte og spille flere kamper på rad i fellesferien. Mulige seriemestre (utenom Rosenborg) i 2012 er dermed:

- Brann
- Haugesund

:P
Ka du ve?

Lasaron

hjemmekamper på rad i fellesferien er umenneskelig.
Tren på langskudd

Markmus

Jeg mente selvsagt hjemmekamper :P
Ka du ve?

Lasaron

Har de begynt med treninger nå? Eller begynner de i morgen?
Tren på langskudd

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gå av.

Utmedsnolken

January 10, 2012, 13:40:18 PM #64 Last Edit: January 10, 2012, 13:42:17 PM by Utmedsnolken
ikke si det, er noe spennende med Hassan som straks kommer på Brann.no

edit: var visst allerede ute. Mer joggesko-nytt

http://www.brann.no/nyheter/hva-skjer-med-hassans-bein/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on January 10, 2012, 13:20:24 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article219105.ece

Det skjer som sagt ikkje så veldig mykje for tiden.


Fin måte å fake god kondis. Njanei, jeg glemte fotballskoene, men kondisen er der den skal være den.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Kunne vel bare lånt noen sko? Sikkert mange som har samme str. som Mjelde.
Ka du ve?

Utmedsnolken

January 10, 2012, 20:03:47 PM #67 Last Edit: January 10, 2012, 20:05:36 PM by Utmedsnolken
blir forslag om å gjeninnføre kvallik fra nff styret til fotballtinget. håper de skjønner at de dreit på seg og gjør om avgjørelsen fra sist
"og der snubler Sæternes igjen"

Hatleking

Quote from: Utmedsnolken on January 10, 2012, 20:03:47 PM
blir forslag om å gjeninnføre kvallik fra nff styret til fotballtinget. håper de skjønner at de dreit på seg og gjør om avgjørelsen fra sist


Eg er litt uroa over at du postar nyhenda her ;)

Utmedsnolken

viktig å ikke legge listen for høyt
"og der snubler Sæternes igjen"

Jose Arrogantio

Quote from: Utmedsnolken on January 10, 2012, 20:03:47 PM
blir forslag om å gjeninnføre kvallik fra nff styret til fotballtinget. håper de skjønner at de dreit på seg og gjør om avgjørelsen fra sist


Og så tar det vel en sesong før de finner ut at de skal gå til 12 lag, så 10, så 14 igjen. Lei av vinglebøttene i NFF.

Xminator

Med Guastavino borte synker også mitt forhåndstips. Fra før kunne vi sikkert både tatt medalje og rykket ned, slik stallen ser ut nå og med Austin som bosman så tror jeg Brann skal overprestere mye for å ta medalje. Det er mange spillere som skal heve seg mye om vi skal havne omtrent som i 2011, dvs på riktig halvdel av tabellen. Samtidig er det veldig lite som skal til før Brann blir ett bunnlag i 2012. En vanskelig andresesong for Ojo, en offensiv midtbane-3'er som fortsetter å kladde som i 2011, Austin med hodet andre steder, Sokolowski skadet og dermed en evig rokering med spillere som egentlig ikke vil spille DM. Det er så utrolig lite som skal til før det blir motgang, og da blir det skikkelig motgang i Bergen.

Mitt sesongtips før treningskampene er sparket i gang og overgangsvinduet stengt: 11. plass.

Jose Arrogantio

Quote from: Xminator on January 10, 2012, 20:55:47 PM
Med Guastavino borte synker også mitt forhåndstips. Fra før kunne vi sikkert både tatt medalje og rykket ned, slik stallen ser ut nå og med Austin som bosman så tror jeg Brann skal overprestere mye for å ta medalje. Det er mange spillere som skal heve seg mye om vi skal havne omtrent som i 2011, dvs på riktig halvdel av tabellen. Samtidig er det veldig lite som skal til før Brann blir ett bunnlag i 2012. En vanskelig andresesong for Ojo, en offensiv midtbane-3'er som fortsetter å kladde som i 2011, Austin med hodet andre steder, Sokolowski skadet og dermed en evig rokering med spillere som egentlig ikke vil spille DM. Det er så utrolig lite som skal til før det blir motgang, og da blir det skikkelig motgang i Bergen.

Mitt sesongtips før treningskampene er sparket i gang og overgangsvinduet stengt: 11. plass.


Er det så innmari mer som skal til med andre klubber i Norge, da?

Chrisstah

Jeg syns laget ser mye bedre ut i år enn i fjor.  Guastavino tror jeg bare en fordel Brann og jeg er egentlig glad for at han forsvant. Medalje eller ikke, kommer nok litt an på hvordan de andre lagene henter og hva vi tilslutt ender opp med, men jeg er ganske trygg på at vi vil være på øvre del av tabellen og kanskje også gode nok for medalje. Virker ikke som de andre klubbene er så villige med sjekkheftet heller, utenom Lillestrøm, men signeringene der får jeg ikke akkurat en misunnelsefølelse over.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Spelaren

http://www.brann.no/nyheter/fotballfruene-pa-leroy-kurs/

Guttene på banen og damene på kjøkkenet. Tipper det rykker litt i enkelte strømper rundtomkring.
Gå av.

Lister

Derfor fruen til gustav ville vekk?
Guinness - Makes you drunk

Markmus

January 13, 2012, 11:01:54 AM #76 Last Edit: January 13, 2012, 11:07:51 AM by Markmus
Hvem tilhører de damene, da?

Fra venstre:
1. Peen, men kjøkkenet er ikke hennes arena.
2. Søt, men hun ser usikker ut.
3. Sprudlene og artig dame, alltid godt humør. Type Kari Traa.
4. Flink på kjøkkenet, har virkelig lyst å lære.
5. Ser ikke. Liker å holde seg i bakgrunnen.
6. Bestemt dame. Er også flink på kjøkkenet som #4.

Lurer på hvor godt jeg traff ;)
Ka du ve?

Utmedsnolken

tipper du får en fax fra Brann iløpet av dagen, med bilder av aktuelle spillere og et ønske om at du skal velge hvem som skal signeres
"og der snubler Sæternes igjen"


Chrisstah

Lørdagskamp mot Vif er jo konge for tempraturen på stadion..!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Nixon

Er dette virkelig en veldig høyrisikokamp? Hvor mye trøbbel har det egentlig vært de siste par årene? Greit nok, det pleier å være to gjenger med Burberry-onanister som leker sisten med hverandre og politiet. Og kanskje kan det dukke opp noen flere på en lørdag, men ellers kan jeg ikke helt se at det skal bli så store problemer.
Rød makt på Hansa

Yngve

Det går strålande. Me har møtt vif før på laurdagar og det har gått bra. Me har og møtt dei på 30.april, dvs ein stor festdag, utan nokon problem. Og me møtte dei på ein laurdag i 2011.

Men at stemmninga kan verta god på stadda er det ikkje tvil om. Det vert deilig det!

Lister

Tror nok ikke det er fullt så viktig for pent kledde hvilken dag kampen går på. Hvis noen ønsker å løpe mot noen i truende tempo så vil de gjøre det uansett om det er fredag, lørdag eller søndag.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/sma-baller-gir-ny-hverdag/

Brannspillerne har fått mindre baller i år. Austin mener at han vil kose seg mer med større baller når han først får bedre grep om de små...
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Nixon on January 18, 2012, 15:37:43 PM
http://www.brann.no/nyheter/sma-baller-gir-ny-hverdag/

Brannspillerne har fått mindre baller i år. Austin mener at han vil kose seg mer med større baller når han først får bedre grep om de små...


Neste steg for å perfeksjonere Brann spillerne blir vel å innføre 10 min lommetennis før de går i dusjen  :D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

olebrann3

Quote from: Nixon on January 18, 2012, 15:37:43 PM
http://www.brann.no/nyheter/sma-baller-gir-ny-hverdag/

Brannspillerne har fått mindre baller i år. Austin mener at han vil kose seg mer med større baller når han først får bedre grep om de små...

Quote from: Gulløl on January 18, 2012, 16:40:56 PM
Neste steg for å perfeksjonere Brann spillerne blir vel å innføre 10 min lommetennis før de går i dusjen  :D


Har de ikke alltid hatt dette? Trodde det var obligatorisk bortekamp i lommetennis før dusjen. Få det innført med engang, kan jo øke samholdet

ZsoltKorcsmar

Samtidig sier Grorud, i samme artikkel:

-Hummel har gode baller, avslutter en spøkefull Grorud.

Altså mener han med sin ironiske klang at Hummel leverer elendig treningssutstyr. Makan.

krakra

Må si ordene "kul" og "tøff" florerer på Branns facebook-side for tiden.

Utmedsnolken

heller det enn "feita-meita", som de brukte for å beskrive en av hettegenserene sine
"og der snubler Sæternes igjen"

ostraume

Eller innertieren: "Give it up for black gold y'all!"
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

February 08, 2012, 14:09:24 PM #90 Last Edit: February 08, 2012, 14:26:47 PM by Gulløl
Da har tidspunktene for de 8 første kampene kommet, så nå er det bare å bestille flybillettene til bortekampene  :)

Rosenborg - Brann, Søndag 25/3 20:00, TV 2
Brann - Sandnes Ulf, Fredag 29/3 19:00, Max
Molde - Brann, Mandag 9/4 20:00, TV 2
Brann - Strømsgodset, Søndag 15/4 18:00, TV 2 Sport
Haugesund - Brann, Lørdag 21/4 18:00, TV 2 Sport
Brann - Vålerengen, Søndag 29/4 19:00, TV 2
Brann - Viking Mandag, 7/5 19:00, TV 2 Zebra
Lillestrøm - Brann, Søndag 13/5 20:00, TV 2

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/slik-sendes-de-foerste-tippeligarundene-paa-tv-3703499.html

Et feil fra tv2 ? Fre 29/3 skal vel være Fre 30/3 ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Er det noen som vet om pinserunden (den er satt opp mandag 28. mai) er som 16. mai og blir spilt på samme dag?
Rød makt på Hansa

Gulløl

Med Norwegian til serieåpningen på Lerkendal.
Søndag til mandag: 807 kr tur/retur.
Lørdag til mandag:650 kr tur/retur.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

February 08, 2012, 15:18:27 PM #93 Last Edit: February 08, 2012, 15:23:02 PM by Gulløl
Kjekt å se at det blir lørdagsfest i Haugesund 21 april  8). Noe bedre en fredagsfest som vi hadde i fjor. Får håpe at vi får mye mer billetter en i fjor, for da var vi en god del som måtte snikkjøpe på hjemmeseksjonene. Og å booke opp et par fulllasta båter burde vel gå greit siden det er lørdagskamp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Det blir en ganske tøff start på TL, med disse kampene som er nevnt over.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Like greit å få kjørt seg litt i åpningskampene. Bedre å justere senere mot lettere motstand enn å måtte bruke de tøffeste kampene på justeringer hvis noe ikke skulle fungere.
Guinness - Makes you drunk

stig

Quote from: Nixon on February 08, 2012, 14:17:03 PM
Er det noen som vet om pinserunden (den er satt opp mandag 28. mai) er som 16. mai og blir spilt på samme dag?


Vil tro den kan sammenlignes med 2. påskedag, og at det da blir 1 kamp dagen etter på Zebra. Ingen garanti, bare spekulering.
Nettsideansvarlig

stig

Quote from: Gulløl on February 08, 2012, 15:18:27 PM
Kjekt å se at det blir lørdagsfest i Haugesund 21 april  8). Noe bedre en fredagsfest som vi hadde i fjor. Får håpe at vi får mye mer billetter en i fjor, for da var vi en god del som måtte snikkjøpe på hjemmeseksjonene. Og å booke opp et par fulllasta båter burde vel gå greit siden det er lørdagskamp.


Problemet med at lørdag er bedre er at flere ønsker å se kamp, og det fremdeles kun er 250 billetter tilgjengelig. Det var mange flere som ønsket billett i fjor, og det blir verre i år. Dette er en kamp som gjerne ikke bør gå på det mest gunstige tidspunktet da det allikevel ikke er nok billetter til å dekke etterspørselen.
Nettsideansvarlig

Hatleking

Korleis ligg me an ift utanlandskvoten? Kan me berre hente ein utlending til no?

Jose Arrogantio

Quote from: Hatleking on February 08, 2012, 22:47:19 PM
Korleis ligg me an ift utanlandskvoten? Kan me berre hente ein utlending til no?


Ojo og Bentley er utviklet i Norge, så vi har Piotr, Sævarsson, Demir, Jonsson, Austin og Korcsmar som er utlendinger i laget. Så er vel plass til tre til.

Go Up