• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2012

Started by krøvel vellevold, November 04, 2011, 16:58:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Christian

Og BT.no

Hansson er skuffet over prosessen som han mener har vært uryddig og over at han må evalueres etter 20 års fartstid i klubben. BT mener også å vite at det ikkje er snakk om noen som helst lønnsforhøyelse i den nye kontrakten.

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on August 28, 2012, 05:22:44 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 28, 2012, 04:31:27 AM
Quote from: krakra on August 27, 2012, 19:49:55 PM
Det er også alltid synd at folk forsvinner fordi de har blitt behandlet respektløst av klubben.


Kilde?


Såvidt jeg kunne lese i den artikkelen var det bare Hansson som snakket med media, så med mindre du eller andre har noen kilder innad så blir det feil å prate om respetløshet fra Brann sin side når man ikke vet mer enn hva Hansson sier.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Men det er slett ikke uvanlig her på forumet å hive seg på hylekoret etter å bare fått presentert én side av en sak...
Rød makt på Hansa

Belfort

Synd med Hansson. Virker som en miljøspreder uten at jeg vet hvordan han er sportslig. Likevel kan vi ikke beholde han, som noen sier her, fordi sønnen et kjempetalent skal spille på Brann i fremtiden. Det blir jo like dumt som når Kalle Bjørklund fikk trene Brann fordi ste sønnen var klubbens beste spiller.

Falkman

Quote from: Nixon on August 28, 2012, 07:49:17 AM
Men det er slett ikke uvanlig her på forumet å hive seg på hylekoret etter å bare fått presentert én side av en sak...


nei, det er vel det  nærmeste vi kommer en nasjonal-sport her inne.

dudo

Nilsen hyller Hansson i dagens BT, og nevner at han er en usedvanlig dyktig mann sosialt sett, og at det i seg selv kan få kraftige ringvirkninger i spillergruppen. Ellers trekker han fram individuell oppfølging på feltet som en styrke. BA mener på sin side å vite at Kristiansund-trener Geir Bakke er aktuell som ny assistent. Han har jo gode resultater å vise til, så det høres i seg selv bra ut.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Så assistenten erstattes med en assistent som faktisk kan overta som hovedtrener om treneren må sparkes?

Ellers kan man jo si at om noen i en privat bedrift hadde gått til avisen slik og annonsert sin avgang så hadde de sortert binders i 1 måned fra avisen ringte for kommentar.

dudo

Heheh, Bakke kunne vært en interessant dark horse i en hovedtrener-diskusjon. Ellers kan det godt hende Hansson blir vingeklippet nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

BT: RBH satt i møter med Hansson i går uten at noe blir sagt om hvilken retning møtene var ment å ta. Det virker ellers litt sånn bakpå og på etterskudd, som alt Roald har drevet med siden han kom til klubben.

ostraume

Ja, dette er vel nok en fjær i hatten til Best-i-Alten vår.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

De som ergrer seg over at vi mister Putte-Patricks talentfulle sønn, kan trøste seg med at han neppe hadde fått spilt særlig før han ble 25 så alikavel.
Legg ned hele klubben!

krakra

Jeg erger meg over at vi mister Putte-Patrick også. Ser at Nilsen langt på vei bekrefter mitt inntrykk av svensken

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on August 29, 2012, 09:27:49 AM
De som ergrer seg over at vi mister Putte-Patricks talentfulle sønn, kan trøste seg med at han neppe hadde fått spilt særlig før han ble 25 så alikavel.


Emil vil sannsynligvis bli den beste Brannspilleren som aldri spilte for Brann...
Rød makt på Hansa

Gulløl

August 29, 2012, 11:17:17 AM #1113 Last Edit: August 29, 2012, 11:27:42 AM by Gulløl
Klipp:



http://www.tk.no/sporten/fotball/article6210442.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Til orientering: Gulløl sitt klipp er fra 2010 da Brann i stedet hentet Mikkelsen.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Nixon on August 29, 2012, 11:23:30 AM
Til orientering: Gulløl sitt klipp er fra 2010 da Brann i stedet hentet Mikkelsen.


Rettet, tok feil artikkel.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Ja, det var mer aktuelt!:)

Slik jeg ser det må det viktigste kriteriet til en assistentrener være om han er kapabel til å overta som hovedtrener når nåværende hovedtrener får sparken eller ikke fornyet kontrakt. For all historie fra hele fotballverden viser at assistenten alltid er en kandidat til stillingen.
Rød makt på Hansa

Xminator

Var Hansson på benken i går?

Nå var vi såpass heldige med resultatene i går at vi kan begynne å se oppover tabellen igjen. Vi fikk plutselig heng på Strømsgodset igjen, og det er fortsatt dem jeg ser det som mest realistisk å ta igjen. Vi kan jo likevel håpe Molde og RBK setter hodet godt fast i europa fremover og blir mest opptatt av å ta poeng - ikke vinne.

Det er ett ørlite håp om medaljer enda. Så slipp guttene løs offensivt Skarsfjord!

Superjack

En kamp av gangen. Men sesongen har fortsatt potensiale til å bli meget bra. Når det i tillegg er 4 bankers i 1. oppstillingen ute med karantene og skade, så viser det at Skarsfjord bør ha litt å spille på, og at alle må gå i krigen med fare for å bli vraket til neste kamp med slapp innstillng.

Brannsupporter.

krakra

I TL tror jeg starten ødela for mye og bortenivået er for lavt. 9 poeng på 9 kamper skal holde hardt. Tar vi 10 poeng på de siste fire hjemmekampene og seks poeng på de siste fem borte trenger godset bare 8 poeng for å ende over oss.

Superjack

Første 7 kampene med bare 4 poeng gjorde at sesongen kom ut veldig skjevt. Men etter det ligger Brann med ett poengsnitt på 2, som er skjema til kamp om seriegull.

Det er mye spennende igjen, men skal det være sjangs om kamp om topp 3 så må poengfangsten opp på bortebane. Det er mye gjenstående av inbyrdes i toppstriden også, der mye kan skje.

Når det gjelder seriegullet så tror jeg, ikke med Brann involvert, men at den blir veldig spennende til siste slutt, med Molde borte mot FFK der jeg tror settingen blir at Molde må vinne for å sikre gull samt FFK vinne for å holde plassen.

Skulle sett hva som skjedde om Brann kunne ta ett teoretisk gull i siste runde mot Sogndal, der også sogndal må vinne for å holde plassen. - Galskap!
Brannsupporter.

Nixon

VG har i år statistikker på de meste. Ojo har toppet offside-listen hele sesongen, men det er også noen andre interessante Brann-relaterte tabeller også. Brann ligger f.eks. på topp når det gjelder innleggssikkerhet. Brann har truffet på 29 %, 151 av 516 innlegg. Bak kommer VIF (27 %), LSK (26 %), RBK (26 %), Stabæk (26 %). Av disse har trønderne flest innlegg med 607 innlegg. Brann har nest flest.

Ojo går ikke bare i offside. Han dribler også godt. Han har hele 69 % (22 av 32) vellykkede avdriblinger og topper sammen med Stian Ringstad (hvem?) fra LSK.

Ojo er også med på stuss-listen med en femteplass. Han har 34% (37 av 109) vellykkede stusser. Fredrik Brustad fra Stabæk leder med 41 % (34 av 82) uten at det har hjulpet laget noe særlig.

På effektivitet ligger Brann på fjerdeplass. Vi har 8,36 avslutninger per mål (42 mål på 351 avslutninger). Godset leder med 7,70 avslutninger per mål (43 mål på 331 avslutninger). Mellom der ligger Tromsø (8,25) og LSK (8,35).
Rød makt på Hansa

dudo

Når publiseres disse statistikkene? Hver tirsdag? Og de finnes ikke på nett utover det lille som ligger på vglive?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Rød makt på Hansa

krakra

Nå som vi er 99,99% ute av medaljekampen håper jeg Skars tørr å gi endel innhopp til Finne og Grønner. Haugen og Barmen bør starte de siste kampene. Selv om de ikke brilijerte i dag syns jeg vi fikk se prov på at det bor mye i begge. Larsen bør også få starte noen kamper.

Håper vissheten om at håpet om medalje er ute og serien egentlig er over gjør at spillerne tørr å slippe seg mer løs på bortebane, spille noen gode kamper og så selvtillit og trygghet foran neste sesong

Hatleking

Dersom Molde vinn cupen men ikkje serien, går vel e-cup-plassen til 4. plass i Tippeligaen? I så fall noko å kjempe for.

monzilla

Syntes at ungguttene får greit med spilletid nå. De skal ikke bære laget. Og det gjør de heller ikke når de får sjansen...

krakra

Nei. Piotr, Ojo, Jonsson, Soko, Sæv og Askar/Bentley skal bære laget og de skal selvfølgelig fortsette å starte alle kampene de er skadefri i. Om Haugen og Barmen starter resten av kampene, Larsen får starte et par og Grønner og Finne får 4-5 innhopp betyr ikke det at de bærer laget.

monzilla

Den som bør spille fast er Barmen, i tospann med Mjelde på DM. Haugen er ikke god nok for en fast plass i forhold til de han konkurrerer mot, og Grønner bør matches forsiktig siden vi etter min mening har tre midtstoppere som er bedre. Finne får nok sjansen neste sesong.

monzilla

Forrestem, Larsen er i samme situasjon som haugen.

dudo

Og Larsen skal spille mye, MYE mer. Bør minst få to starter resten av sesongen, helst mer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: monzilla on September 16, 2012, 22:00:31 PM
Den som bør spille fast er Barmen, i tospann med Mjelde på DM. Haugen er ikke god nok for en fast plass i forhold til de han konkurrerer mot, og Grønner bør matches forsiktig siden vi etter min mening har tre midtstoppere som er bedre. Finne får nok sjansen neste sesong.
Haugen er god nok å spille fast. Huse har ikke imponert, imponerte ikke i kveld heller og må ikke på død i liv spille OM. Haugen kan også spille DM. Vi kan også rullere på laget så Larsen får seg noen kamoer. Det er ganske enkelt. Når det gjelder Grønner i og Finne er vi i en situasjon der vi faktisk kan gi talentene endel minutter uten å risikere all verdens. Neste sesong er vi nok i nedrykks- og medaljestrid til langt ut i oktober igjen og da kan de selvsagt se langt etter spilletid. Hvorfor ikke gi dem sjansen til å vise seg frem nå?

monzilla

På bekostning av hvem?

Xminator

Brann er kanskje ute av medaljekampen, men det er en god del penger i å havne på 4. plass i forhold til 8. eller 9. plass.

Jeg vil si en 4. plass er en prestasjon i forhold til det laget presterte i begynnelsen av sesongen.

krakra

Quote from: monzilla on September 16, 2012, 22:07:50 PM
På bekostning av hvem?
Bentley og Askar tåler en kamp på benken hver, Huse har foreløbig ikke spilt seg inn på laget og på DM har vi ingen klare førstevalg med Soko ute.

Sindre32

Quote from: krakra on September 16, 2012, 22:07:23 PM
Quote from: monzilla on September 16, 2012, 22:00:31 PM
Den som bør spille fast er Barmen, i tospann med Mjelde på DM. Haugen er ikke god nok for en fast plass i forhold til de han konkurrerer mot, og Grønner bør matches forsiktig siden vi etter min mening har tre midtstoppere som er bedre. Finne får nok sjansen neste sesong.
Haugen er god nok å spille fast. Huse har ikke imponert, imponerte ikke i kveld heller og må ikke på død i liv spille OM. Haugen kan også spille DM. Vi kan også rullere på laget så Larsen får seg noen kamoer. Det er ganske enkelt. Når det gjelder Grønner i og Finne er vi i en situasjon der vi faktisk kan gi talentene endel minutter uten å risikere all verdens. Neste sesong er vi nok i nedrykks- og medaljestrid til langt ut i oktober igjen og da kan de selvsagt se langt etter spilletid. Hvorfor ikke gi dem sjansen til å vise seg frem nå?


Det er dette jeg også etterlyser, mer rullering. Når vi har så mange spillere av enten høy kvalitet eller med høyt potensial, bør det være mulig å rullere mer på enkelte plasser.

Nixon

Eller har spillere som er like dårlige...
Rød makt på Hansa

krakra

Vi har fire gode og fire dårlige kamper igjen. Samt forhåpentligvis et par cupkamper som neppe blir våre mest velspilte, men som vi kan vunne uansett.

dudo

Skal visst være nettmøte med Tjernås om Brann nå på bt.no, uten at jeg finner annet enn muligheten til å sende inn spørsmål.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra


dudo

Det forklarer det meste ... :D
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Superjack

Huseklepp kan være X-faktoren som kan redde sesongen. Gode kamper med stor underholdningsverdi, og klare 4. plassen.
En cupfinale med seier også så kan det vel påstås at sesongen er vellykket.

Om folk ser bakover til starten av sesongen så startet det bokstavelig talt rævva, der det var både stang ut og dårlige prestasjoner. Hadde starten vært litt bedre så hadde medaljekampen vært reell. Men det kan bli mye bra å bygge mot neste sesong.
En mye yngre tropp enn for bare 2-3 år siden, med en veldig fin blanding gode etablerte og unge sultne.
Brannsupporter.

Utmedsnolken

Tror du Huseklepp kommer i toppform iløpet av sesongen?
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article251256.ece

Ikke helt overraskende ser det ut til at familien Hansson drar til Nederland. Mye bedre det enn at de skal ende opp i en norsk klubb.
Rød makt på Hansa

Markmus

Og dermed gjør Feyenoord det som Brann kunne gjort: kjøper faren for å få sønnen ;)
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on September 22, 2012, 13:44:19 PM
Og dermed gjør Feyenoord det som Brann kunne gjort: kjøper faren for å få sønnen ;)


Og får den hellige ånd med på kjøpet.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator


Xminator

Da skal vi bare vinne 9 kamper til...

Nixon

Hvorfor har Brann begynt å velge å spille første omgang mot Hansa? Det ser jo ut til å fungere, men det har vært kikkertavstand til de viktige skåringene i de siste par kampene!:)
Rød makt på Hansa

Go Up