• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

(Eventuell) seiersfest i Bergen

Started by Nixon, October 30, 2011, 09:01:29 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Leser i BA at Brann skal møte fansen på Zachen når de kommer tilbake til Bergen.
- Vi har en avtale med Brann at festen fortsetter hos oss på Zachen. Alle spillerne kommer, sammen med sponsorer og fans.

Vil dette komme i stedet for fest på Torgallmenningen/Festplassen slik vi hadde i 2004 og 2007? Eller er dette etterpå? Det kommer ikke frem av reportasjen.
Jeg vet ikke helt hvor mange personer de kan klare å presse inn på Zachen, men at det blir mye mindre kapasitet enn ute er helt sikkert. Og ingen under 18 år kommer vel heller ikke inn.

Selv om vi nok i år kanskje ikke kommer helt opp på 2004-nivå med seier, hadde jeg håpet på en skikkelig utendørs seiersfest.

Den gode nyheten er at kommunen har innvilget en hel halvtime ekstra skjenketid lørdag og søndag cupfinalehelgen!:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on October 30, 2011, 09:01:29 AM
Leser i BA at Brann skal møte fansen på Zachen når de kommer tilbake til Bergen.
- Vi har en avtale med Brann at festen fortsetter hos oss på Zachen. Alle spillerne kommer, sammen med sponsorer og fans.

Vil dette komme i stedet for fest på Torgallmenningen/Festplassen slik vi hadde i 2004 og 2007? Eller er dette etterpå? Det kommer ikke frem av reportasjen.
Jeg vet ikke helt hvor mange personer de kan klare å presse inn på Zachen, men at det blir mye mindre kapasitet enn ute er helt sikkert. Og ingen under 18 år kommer vel heller ikke inn.

Selv om vi nok i år kanskje ikke kommer helt opp på 2004-nivå med seier, hadde jeg håpet på en skikkelig utendørs seiersfest.

Den gode nyheten er at kommunen har innvilget en hel halvtime ekstra skjenketid lørdag og søndag cupfinalehelgen!:)
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Leser i BA i dag at det ikke er planlagt noen folkefest. Overrasker ikke. Brann er jo ikke akkurat kjent for sin folkelighet, så de velger vel å kjøre løpet med sponsorer og ansatte i stedet. Pinlig hvis det blir en feiring a la RBK. Menmen... vi vinner vel ikke finalen uansett, så...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Så vi skal bli et utested-feirende-gullag slik som trøndere og annet pakk?

Ikke det at jeg heller tror veldig på at vi vinner, men sjansen er jo der, og da burde Brann og Bergen ha en plan for å sette opp en scene utendørs. Noe annet vil være litt pinlig spør dere meg. Og det vil helt sikkert bli reaksjoner når f.eks. alle under 18 år (eller hva aldersgrensen blir på Zachen den kvelden) oppdager at de blir utestengt fra å hylle vinnerne.
Rød makt på Hansa

Joggi Bogga

Nå skal jeg ikke ta sorgene på forskudd, men hvis dette stemmer så føyer det seg fint inn i rekken av Brann stunts som rett og slett ikke er til å tro.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Nixon

Quote from: Joggi Bogga on November 01, 2011, 08:27:43 AM
Nå skal jeg ikke ta sorgene på forskudd, men hvis dette stemmer så føyer det seg fint inn i rekken av Brann stunts som rett og slett ikke er til å tro.


Nå har det vært Bergen kommune som har stått for folkefestene både i 2004 og i 2007, så det er først og fremst de som skal henges ut dersom det ikke blir noe i år.

Men jeg tror nesten at det blir en utendørs fest dersom Brann vinner. Førsteside i BA, oppfordring fra både Brann og Bataljonen og en PR-kåt nyvalgt ordfører ordner nok den saken!:)
Rød makt på Hansa

Joggi Bogga

Quote from: Nixon on November 01, 2011, 08:42:22 AM
Quote from: Joggi Bogga on November 01, 2011, 08:27:43 AM
Nå skal jeg ikke ta sorgene på forskudd, men hvis dette stemmer så føyer det seg fint inn i rekken av Brann stunts som rett og slett ikke er til å tro.


Nå har det vært Bergen kommune som har stått for folkefestene både i 2004 og i 2007, så det er først og fremst de som skal henges ut dersom det ikke blir noe i år.

Men jeg tror nesten at det blir en utendørs fest dersom Brann vinner. Førsteside i BA, oppfordring fra både Brann og Bataljonen og en PR-kåt nyvalgt ordfører ordner nok den saken!:)


Får håpe du har rett.
Men det er jo egentlig god service av kommunen å lage fest. Hvis ikke de lager, er vel det naturlig at Brann tar ansvar?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

vebo

Tipper at Trude Dreveland har en plan her. Hun har nok som mål å overgå Friele som "borgermester"..
Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

Ser for meg følgende uttalelse fra Brann:

"I både 2004 og 2007 hadde vi feiring sammen med våre supportere. I år har vi valgt å gjøre det på en annen måte, og skal ha en eventuell feiring av cupmesterskapet på et utested i Bergen sammen med noen av våre mange samarbeidspartnere. Denne gang føler vi det er deres tur. Uten deres hjelp hadde det vært umulig å få til det vi har klart denne sesongen"
Legg ned hele klubben!

stig

Har de glemt at 100 års feriringen kun var for fiffen?
Nettsideansvarlig

1908

Zachen?? Hva faen?? Er dette en spøk??? Skal ting skje er det på torgallmenningen og på fotballpuben.....

Northside

Trodde først dette var en misforståelse. At etter feiringen utendørs ville spillerne besøke Zachen (som er et trist sted på alle måter, både i og utenfor baren).

Største rommet i Zachen huser kanskje 500stk, etter at alle regler er brutt? Det blir litt av en fest det!

steinbygger

Hvorfor i alle dager skal Brann arrangere en fest for alle hvis de vinner? Det må jo være kommunen sin jobb. Er vel ikke Brann sin oppgave å bruke flere hundre tusen på å lage ett arrangement for å la seg hylle....... For ikke å snakke om bortkastet med penger hvis de skulle tape.

krøvel vellevold

Quote from: steinbygger on November 01, 2011, 13:06:54 PM
Hvorfor i alle dager skal Brann arrangere en fest for alle hvis de vinner? Det må jo være kommunen sin jobb. Er vel ikke Brann sin oppgave å bruke flere hundre tusen på å lage ett arrangement for å la seg hylle....... For ikke å snakke om bortkastet med penger hvis de skulle tape.


Hvis alle parter bare sitter og venter på at noen andre skal ta initiativ, så er det ikke rart ikke blir noe. Blir stilig dette! Branns eventuelle gullfeiring 2011 bestod av 300 "samarbeidspartenere" på et utested i Bergen. Folkelige Brann! Herlig!
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2011, 13:09:23 PM
Quote from: steinbygger on November 01, 2011, 13:06:54 PM
Hvorfor i alle dager skal Brann arrangere en fest for alle hvis de vinner? Det må jo være kommunen sin jobb. Er vel ikke Brann sin oppgave å bruke flere hundre tusen på å lage ett arrangement for å la seg hylle....... For ikke å snakke om bortkastet med penger hvis de skulle tape.


Hvis alle parter bare sitter og venter på at noen andre skal ta initiativ, så er det ikke rart ikke blir noe. Blir stilig dette! Branns eventuelle gullfeiring 2011 bestod av 300 "samarbeidspartenere" på et utested i Bergen. Folkelige Brann! Herlig!


Kanskje de er like pessimistisk som deg og meg (Eventuelt andre) til at det blir noen gullfeiring ;)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

kabelmann

Helt enig med Steinbygger her. Hvorfor i helvete skal Brann stå for dette arrangementet? Det må da være et glimrende Bataljons-prosjekt?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

stig

Selveste Hellebø er på saken. Det er selvsagt økonomi ting står på, og det er selvsagt kommunen som må stå for den biten.  Bataljonen vil selvsagt stille opp med det vi kan gjøre, men Hellebø er jo den med kunnskap og kontaktnettverk, og han jober med muligheten.

Men vi skal vinne også.
Nettsideansvarlig

dudo

Jeg foreslår Brann tar seg av finalen, og Bataljonen seiersfesten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lister

Guinness - Makes you drunk

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lister

Betaler du skatt til Bataljonen? Hvor i selvangivelsen finner du den posten, for der fører jeg gladelig opp samtlige skattekroner.

Det sagt så tror jeg at jeg skjønner hva du prøver å si: at bataljonen skal organisere og at kommunen skal ta regningen. Med deg på den.
Guinness - Makes you drunk

dudo

Jeg refererte til det Stig skrev, jeg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Dette bør kommunen ta seg råd til. For det er vel ikke snakk om enorme summer heller. En enkel scene og noe lydutstyr. Det trenger ikke å være mer avansert enn det. Kanskje denne Hellebø kan ordne noen rabatter i tillegg?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Jeg for min del har begynt planleggingen av hvordan jeg best mulig skal beskytte meg mot de makabre inntrykkene en AaFK-seier vil gi. For å unngå traumer resten av livet, så må man ha en plan som kan settes igang i forebyggende avsnitt av hjernen når ulykken først er ute. Ett tiltak kan være å ta med iPod og sette hardrock på full guffe i ørene så snart kampen er over. Vurderer også å ta med sånne greier man får utdelt på nattoget til å ha foran øynene. Men da vil jeg kanskje slite med å finne utgangen. Den kan være greit å finne raskt. Jeg er veldig usikker på om jeg skal lide meg gjennom den første æresrunden for å få med utdelingen av sølvmedaljene. En ting er i hvert fall sikkert: Jeg skal ikke få med meg utdelingen av pokalen og den neste æresrunden. Da skal jeg allerede være på vei mot t-banen. Ikke minst for å komme feirende ålesundere i forkjøpet og få et forsprang hele veien opp til Gardermoen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Folk kan slappe av. Brann har ingen planer om å droppe folkefest hvis vi mot formodning vinner finalen. Det har jeg fått bekreftet. 
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2011, 11:19:57 AM
Folk kan slappe av. Brann har ingen planer om å droppe folkefest hvis vi mot formodning vinner finalen. Det har jeg fått bekreftet. 


Hva skal skje? Fortell litt nå! Eller oppdaterer du det på bloggen?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: roaldinho on November 02, 2011, 11:24:54 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2011, 11:19:57 AM
Folk kan slappe av. Brann har ingen planer om å droppe folkefest hvis vi mot formodning vinner finalen. Det har jeg fått bekreftet. 


Hva skal skje? Fortell litt nå! Eller oppdaterer du det på bloggen?


Var kanskje litt kjapp på labben, for det avheger av at noen "inviterer" dem til fest. Så alt er opp til at noen (f.eks. kommunen) setter igang. Brann sier de ikke selv kommer til å være arrangør for noe slikt. Poenget er uansett at gullfeiring på Zachen (eller hvor det var) ikke kommer i stedet for folkefest, så lenge noen tar ansvar og arrangerer den folkefesten.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Nei, men det er vel slik som det også ble sagt i BA i går. Så vi venter alle på kommunen!
Rød makt på Hansa

matsmc

Syntes egentlig at kommunen i tillegg burde sveive igang kampen på storskjerm. Dette kan være enten på Festplassen, eller Torgallmenningen. Ville blitt en begivenhet for alle som ikke har fått billett til Ullevåll. Uansett om man vil ha storskjerm og fest, eller bare fest så er det bare for alle å sende mail til ordforeren@bergen.kommune.no så vil nok Drevland fatte interessen.

YadaYada

Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2011, 10:26:57 AM
Jeg for min del har begynt planleggingen av hvordan jeg best mulig skal beskytte meg mot de makabre inntrykkene en AaFK-seier vil gi. For å unngå traumer resten av livet, så må man ha en plan som kan settes igang i forebyggende avsnitt av hjernen når ulykken først er ute. Ett tiltak kan være å ta med iPod og sette hardrock på full guffe i ørene så snart kampen er over. Vurderer også å ta med sånne greier man får utdelt på nattoget til å ha foran øynene. Men da vil jeg kanskje slite med å finne utgangen. Den kan være greit å finne raskt. Jeg er veldig usikker på om jeg skal lide meg gjennom den første æresrunden for å få med utdelingen av sølvmedaljene. En ting er i hvert fall sikkert: Jeg skal ikke få med meg utdelingen av pokalen og den neste æresrunden. Da skal jeg allerede være på vei mot t-banen. Ikke minst for å komme feirende ålesundere i forkjøpet og få et forsprang hele veien opp til Gardermoen.


Hehe.. Dette er en høyst reell situasjon som jeg selv må forberede meg godt på å takle. Veien mellom "himmel og helvete" er ganske kort når den avgjørende straffen skal tas kl 15.30..

Angående den hypotetiske festen i Bergen, så regner jeg med at kommunen har forberedt noe. Men det overasker meg dog at Dreveland fortsatt ikke har preget forsiden av BA, 5 dager før finalen - med hendene i været på Torgallmenningen under overskriften: Her skal vi lage kjempefest!
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

YadaYada

Quote from: matsmc on November 02, 2011, 12:54:32 PM
Syntes egentlig at kommunen i tillegg burde sveive igang kampen på storskjerm. Dette kan være enten på Festplassen, eller Torgallmenningen. Ville blitt en begivenhet for alle som ikke har fått billett til Ullevåll.


Tviler på at de koster på seg storskjem. Husker gigantsummene TV2 krevde de siste rundene i 2007.
Cup-gull og seriegull er det forskjell på, ihvertfall når vi snakker 44 år..

KP1 er forresten satt av til cupfinalen, og jeg tror også det er bortimot gratis å se kampen der også. Personlig hadde nok ikke jeg klart å sitte i en kinostol under en cupfinale men ifølge TV-bildene så det ganske fullt ut der i 2004.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

YadaYada

Se det ja, var visst ikke mulig å kjøpe billetter likevel. Men jeg fikk nå tilbud om gratisbillett igjennom Bergenkino-kortet mitt.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Morkel

Quote from: YadaYada on November 02, 2011, 13:15:44 PM
Quote from: matsmc on November 02, 2011, 12:54:32 PM
Syntes egentlig at kommunen i tillegg burde sveive igang kampen på storskjerm. Dette kan være enten på Festplassen, eller Torgallmenningen. Ville blitt en begivenhet for alle som ikke har fått billett til Ullevåll.


Tviler på at de koster på seg storskjem. Husker gigantsummene TV2 krevde de siste rundene i 2007.
Cup-gull og seriegull er det forskjell på, ihvertfall når vi snakker 44 år..


Men har NRK de samme kravene på seg ift reklameinntekter? Jeg tror statskanalen liker å profilere seg på denne måten og hadde ikke krevd noe som helst. Kostnad knyttet til storskjerm og sikkerhet er nok det man bør forholde seg til.

Yngve

Kva med Brann då? Dei har to storskjermar på stadda. Burde vore fullt mogleg å brukt dei til denne kampen. Det hadde vel vore det enklaste.

Elles så må eg seia at det er ingenting anna enn pinlegt at ting ikkje er avklart mtp ein eventuell folkefest i byn på sundag. Det er sjølvsagt ein ting Brann og kommunen skulle ha samsnakka om og fiksa for LENGE sidan.

No sit dei og ventar på kvarandre. Og i mellomtida bygger dei ein jæklig svær peparkakeby på Torgallmenningen, så i realiteten har me berre Festplassen igjen. For min del er det eit dårlegare alternativ.

I tillegg er det jo ein del folk som skal bygga og riva scena, folk som i utgangspunktet har fri på sudang. Det må vel og ordnast vakthald om det kjem like mange som i 2004 (10-15.000).


matsmc

Ja en storskjerm på festplassen e det minste de kunne kommet opp med. Kostnaden blir minimal siden NRK sender kampen og med tanke på kor mange som hadde tatt turen for å sett på! Er ikke så ofte det er snakk om cupfinale for bergensere!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

roaldinho

Hadde vært mye bedre som Yngve sier, bruke storskjermene på stadion. Kunne laget god stemning og laget det til sånn at det hadde passet inn. Er lenge til neste hjemmekamp, så.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Festplassen er sikkert reservert bort søndagskvelden. Til Stormen Bergen.
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on November 02, 2011, 14:14:02 PM
Festplassen er sikkert reservert bort søndagskvelden. Til Stormen Bergen.


Og alle supportere som kommer med bussen/fly samme kveld må automatisk gå ned på festplassen for å gratulere dem med det eventuelle gullet. For RBH og co vil ikke ha noe ukultur blant fansen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lister

Helt klart, davy ønsker jo at vi skal applaudere fint spill uansett hvem som spiller så hvis de vant var det sikkert både fortjent og fint.
Guinness - Makes you drunk

Tomas

Etter gullfesten på Torgallmenningen feiret jo spillerne ut i de små timer på nattklubb i Bergen. Folkehyllest er jo ikke det samme som fest. Så det er vel bare å ta det helt med ro.

Riktignok så blir det vel et ikke-tema som krøvel vellevold påpeker.

Mye som tilsier at AaFK tar denne pokalen...

YadaYada

Quote from: Tomas on November 02, 2011, 14:33:53 PM
Mye som tilsier at AaFK tar denne pokalen...


Heldigvis mye som tilsa at RBK skulle overkjøre Brann forrige helg også..
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

alltid brann

Quote from: Tomas on November 02, 2011, 14:33:53 PM

Mye som tilsier at AaFK tar denne pokalen...



Det er forøvrig absolutt ingenting som tilsier at AaFK tar hjem pokalen. Den er så godt som heme i Bergen By.
"Siden de møter Rosenborg i finalen, er Brann allerede klar for neste års cupvinnerfinale" Arne Skeie sitat fra 1995.

Vizitery

Flyet til Brann lander på Flesland kl 23 søndag kveld. Dog de kan vel forskyve en avgang fra Oslo litt selv, da de har charterfly.

Klaus_Brann

Forskyve eller fremskynde? Det berører jo uansett andre flyavganger, så tviler på at de kan det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Vizitery

Både forskyve og fremskynde forsåvidt. Er nok neppe problemer med evt ny slot tid verken i Oslo eller Bergen så sent på kveld, men det går nok etter planen skal du se   ;)

Klaus_Brann

Tviler på at de har behov for å forskyve den. Det er måte på hvor lenge de skal være i Oslo, selv om det skulle bli gull.
Det vet jeg ikke nok om, det skal jeg si, men det er vel en del annen trafikk da fra Gardermoen, men som du sier så har de nok satt opp tiden for å følge den.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Slik-svarte-Monica-Mland-2602993.html

Hvordan går det med planleggingen av cupfinale festen på søndag?
DT

Hei
Vi håper alle på cupseier på søndag og vi vil legge til rette for at bergenserne kan møte Brann på Festplassen når de ankommer sent søndag kveld.
Beste hilsen Monica


Så da ordner det seg!:)
Nå er det opp til Brann...
Rød makt på Hansa

Seeteufel

Tok opp dette med Brann tidlig i uken, etter at BA hadde satt fokus på det.
BA hadde snakket med noen i kommunen som mente at Brann ikke hadde spurt om lov til å ha fest, Brann hadde snakket med en i kommunen som mente de hadde spurt om lov til å ha fest.

Tror nok vi skal få anledning til å feire om/når det blir aktuelt.


Mvh
Roger
Le jeu avant tout

Go Up