• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nye Brannsanger, cupfinalen 2011

Started by Gulløl, October 28, 2011, 12:26:06 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

October 28, 2011, 12:26:06 PM Last Edit: November 01, 2011, 23:21:45 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

YadaYada

Ey! Når du først skal ha med Internasjonale Brann, så synes jeg den fortjener førsteplassen ;-)
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Gulløl

October 28, 2011, 15:19:10 PM #3 Last Edit: October 28, 2011, 15:22:17 PM by Gulløl
Quote from: YadaYada on October 28, 2011, 15:17:43 PM
Ey! Når du først skal ha med Internasjonale Brann, så synes jeg den fortjener førsteplassen ;-)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Hvis "Fremover for Bergen" skal være cupfinalelåt (selv om den er i alle fall 1 år gammel) vinner den.
En fantastisk låt!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

October 28, 2011, 20:15:55 PM #5 Last Edit: October 28, 2011, 20:20:41 PM by olebrann3

roaldinho

http://www.youtube.com/watch?v=h1CwA3vZ6wI

De musikalske dvergene. Så bruker du youtube konverter som du søker på google og vips har du sangen innen få strakser.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lister

Nå er det en mulighet for at han spurte hvordan en lovlig kunne anskaffe seg rettighetene til å spille av disse sangene på sitt eget musikkanlegg og samtidig støtte artistene som laget musikken, men selvfølgelig, alt som kan spilles av kan lagres.
Guinness - Makes you drunk

SKBrannfan

Fremover for Bergen kan en laste ned/kjøpe på spotify.

Eivind


Yngve

Fjorden Baby! sin song er utan tvil årets beste og ein av dei beste Brann-songane på lenge!

Lister

Guinness - Makes you drunk

OmOssSjølOgHansaøl

Det er to instant classics på denne listen:
- Fremover fra Bergen, av De Musikalske Dvergene
- Bergen Te Eg Dør, av Den 12. Mann.

Og når vi først er inne på Dvergene, benytter jeg anledningen til å minne om den gamle perlen "Foret opp på Brann" som åpner med den sjarmerende strofen "Vi sitter her på Stadion og synger alt vi kan - om oss sjøl og Hansaøl og Lille Lungegårdsvann" ... ;)
http://www.youtube.com/watch?v=5yuUGHR2imo

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!


Eivind

Quote from: Lister on October 29, 2011, 23:48:31 PM
Quote from: Eivind on October 29, 2011, 12:13:10 PM
Gud bedre her var det mye drit....


Er du ove thue?


Godt oppsummert av Xminator i posten over her. Det jeg savner på denne listen er en skikkelig ryser av en fotballsang som får biter seg fast i hjernebarken. En sang som synges lenge etter cupfinalen og som også tar av på tribunen.

Den 12 mann traff bra når de lagde "Heia Brann" og "Mesterlag". Nå er det mer sanger som treffer i en annen sjanger enn fotballsjangeren. Sikkert rocket, moderne og alt det der, men det treffer overhodet ikke meg som gode cupfinalelåter.

Og denne sangen til Fjorden Baby som alle roser i skyene, hva faen er dette da, sikkert en bra listesang/poppsang, men en stemningsmelodi før en cupfinale!? 

Ikke noe for meg, men jeg gleder meg til cupfinaleshowet, der vil nok mange av sangene passe inn. Men der stopper det også.

Gulløl

Ove Thue holder vel på å lage en ny sang. Får satse på at den topper hele dritten og blir årets allsangfavoritt cupfinalehelgen  8)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Quote from: Xminator on October 30, 2011, 08:13:14 AM
Gulløls nummer 1 er for meg musikalsk makkverk. Jeg liker musikk fra de fleste sjangere, men Republikken av Fjorden Baby er flat og kjedelig. Kanskje jeg endelig er blitt for gammel og den nye generasjonen liker musikk jeg ikke forstår?



Mtp at det er jo en cover av en sang fra 1990, så tror ikke du skal skylde på den nye generasjonen
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on October 30, 2011, 08:13:14 AM
De Musikalske Dvergene  - Fremover for Bergen. Beste youtube-video og stiller i en egen klasse der. Låten er jo Bergen og Brann, men jeg synest ikke det tar av, og det er definitivt ikke en allsangklassiker.


Totalt uenig ang. allsangklassiker eller ei, den ligger an til å bli en av de beste låtene gjennom tidene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Red Rabitt

I år klarer vi oss helt fint uten noe spesiellt bra offisiell cupfinale låt, da jeg tror at "her kommer bergen" uansett vil være sangen som kommer til å runge mest under cupfinalehelgen 2011:). Håper og tror det ihvertfall, at vi ca rundt 15000 Brann supportere trøkker godt til med denne både før og under kamp. Er gjerne ett problem at mange ikke kan teksten, men satser på at alkoholen hjelper på slik at folk tørr å henge seg på. Da kan vi få noen virkelig stolte øyeblikk sangmessig på årets cupfinale!

Link med tekst under video:

http://www.youtube.com/watch?v=aBNfoBtsumg

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

vebo

Etter å ha hørt Fred Ove sin sang gang på gang på Hordaland har jeg fått sansen for det. Refrenger litt uti der koret synger er det trøkk i. Republikken appelerer til meg siden jeg synes det er en fet låt, men den har jo ikke akkurat det vi regner som supportermelodi.
Tiocfaidh ár lá

paf


dudo

Quote from: paf on October 31, 2011, 13:55:36 PM
Og da var Piddi og Gest sin nye låt ute også. Irriterende catchy.
http://multimedia.api.no/www.ba.no/archive/04031/Cup_e_cup_Main_4031655a.mp3


Live is life er catchy. Uansett hvor mye man prøver at den ikke skal være det.

Men det er ganske dårlig produksjon her, er det ikke det da? Dårlig lyd?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

October 31, 2011, 15:20:36 PM #23 Last Edit: October 31, 2011, 15:24:49 PM by Gulløl
En av de bedre Brann sangene som er laget foran årets cupfinale, denne med Piddi og Gest. Link lagt inn i oversikten i åpningsinnlegget. Totalt 13 sanger hittil. Nå venter vi på Ove Thue sitt bidrag  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Fengende, og refrenget kan kanskje også brukes på tribunen?
Rød makt på Hansa

Gulløl

October 31, 2011, 19:18:52 PM #25 Last Edit: October 31, 2011, 19:24:50 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Den var ikke dårlig. Blant de beste faktisk med et refreng som d12m ikke klarer å levere i sine sanger i år.

Men den gjør jo også at jeg savner at Frank Hammersland kommer med en sang!:)
Rød makt på Hansa

KEO

Må si at Kor i flammer sin sang kan bli en hit... få laget en god video på denne så kan den bli en klassikker!
Nu kør vi!

Patton

Bybanen den klart beste hos meg. Passe rølpete og med høy allsang-faktor. Bergen te eg dør like klar nr 2. Rød lengsel sin håper jeg går i glemmeboken fortest mulig. Pinlig platt lekelåt.

Men flott mange bidrar, en og annen av disse vil vi kanskje huske om noen år.

kabelmann

Auda, den saken til Rød Lengsel synes jeg var svake greier. Min sønn på åtte kommer sikkert til å digge den derre Life is life-saken til Idol-dommeren.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Bra låt av Rød Lengsel.
Hvor mange låter kom det i 04? Sinnsykt mange nå i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

chlill

Quote from: Nixon on October 31, 2011, 18:01:12 PM
Fengende, og refrenget kan kanskje også brukes på tribunen?


Enig, refrenget kan absolutt brukes på tribunen!

Huff

Quote from: Klaus_Brann on October 31, 2011, 22:26:56 PM
Bra låt av Rød Lengsel.
Hvor mange låter kom det i 04? Sinnsykt mange nå i alle fall.


Tja, kvantitet versus kvalitet...

Og jeg digger The Pogues så i utgangspunktet skulle ''Bergen te eg dør'' være spot on for min del.

Klaus_Brann

Enig i det, for min del er det rundt halvparten som er dugende eller bra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on October 31, 2011, 22:26:56 PM
Bra låt av Rød Lengsel.
Hvor mange låter kom det i 04? Sinnsykt mange nå i alle fall.


Om å melke kuen så mye som mulig. Er en hel del sanger som jeg mener ikke er bra nok som går i glemmeboken etter cupfinalen.

De fra 04 spiller jeg ennå, og det sier sitt.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

November 01, 2011, 22:32:27 PM #36 Last Edit: November 01, 2011, 23:21:10 PM by Gulløl
Fjorden Baby sin video til Republikken er kommet.

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/her-ser-du-videoen-til-branns-cupfinalelaat-3626924.html

En veldig bra video. Fått med klipp fra 3 - 6 kampen også  :)

Linken er byttet ut med lydsporet i åpningsinnlegget, slik at samlingen er oppdatert.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Quote from: Gulløl on November 01, 2011, 22:32:27 PM
Fjorden Baby sin video til Republikken er kommet.

http://www.tv2.no/play/sport/fotball/her-ser-du-videoen-til-branns-cupfinalelaat-566037.html

En veldig bra video. Fått med klipp fra 3 - 6 kampen også  :)

Linken er byttet ut med lydsporet i åpningsinnlegget, slik at samlingen er oppdatert.


Mulig det bare er et temperært problem, men videoen er ikke lenger tilgjengelig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Quote from: kabelmann on November 01, 2011, 23:10:07 PM
Mulig det bare er et temperært problem, men videoen er ikke lenger tilgjengelig.

Har byttet ut linken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Hvor blir det av Ove Thue sangen ??  Allerede 07 oktober stod det i BT at han snart skulle presentere den.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Quote from: Gulløl on November 03, 2011, 11:58:09 AM
Hvor blir det av Ove Thue sangen ??  Allerede 07 oktober stod det i BT at han snart skulle presentere den.


Sikkert furten fordi han ble lurt :P

Neida, lurer selv! Nå tror jeg nesten den kommer første gang på selve showet. Ville jo isåfall være rart, da jeg regner med han vil at de som ikke skal være der/være hjemme skal få høre den også.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

Ove Thue spiller også i Saras Telt på lørdag fra kl.14.30 til kl.16.30. Da blir det kanskje en premiere på den nye sangen + alle de gamle slagerne.
http://www.brann.no/sitefiles/1/Cupfinalen2011/CupfinalenSarasTelt.pdf
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

KNUDSEN

noen som vet hvor man kan laste ned fjorden baby sin sang?
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Den kan lastes ned gratis på nettsiden deres, den ligger vel ikke på youtube?
Tiocfaidh ár lá

KNUDSEN

noen som kan forklare meg hvordan man laster ned sangen fra siden deres? eg får det ikke til
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Dunkin

Google "youtube to mp3 converter" Da finner du mange programmer du kan laste den ned fra youtube med i det minste.

skuteviken

Quote from: KNUDSEN on November 03, 2011, 23:14:08 PM
noen som kan forklare meg hvordan man laster ned sangen fra siden deres? eg får det ikke til


Lenken, lenker til en .mp3-fil.

Du skal da få en "prompt" om åpne/lagre på de aller fleste operativsystem og nettlesere.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

KNUDSEN

eneste som skjer når eg trykker på last ned linken er at sangen spilles av i et nytt vindu/fane. får ikke noen valg
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Go Up