• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

RBK - Brann 30.10.2011 20:00

Started by Lasaron, October 24, 2011, 14:03:01 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Prøver å se framover.
Er det mulig å håpe på at Rosenborg sitt tette kampprogram (spiller også på onsdag, og hadde en hengekamp for litt siden også) skal slå positivt ut for oss?
Tren på langskudd

Chrisstah

Har aldri gledet meg så mye til kamp!!!!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Wingfoot

Er lov Ã¥ hÃ¥pe pÃ¥ at RBK sliter seg litt ut pÃ¥ onsdag da  :P :D
Står på Frydenbø og synger av full hals!

eriksen_30

Quote from: Wingfoot on October 24, 2011, 14:08:11 PM
Er lov Ã¥ hÃ¥pe pÃ¥ at RBK sliter seg litt ut pÃ¥ onsdag da  :P :D

ja sånn at resultatet ikkje trenger å bli for stygt ;)

Lister

Quote from: Wingfoot on October 24, 2011, 14:08:11 PM
Er lov Ã¥ hÃ¥pe pÃ¥ at RBK sliter seg litt ut pÃ¥ onsdag da  :P :D


Rent bortsett fra at de midt i sitt tette kampprogram fikk slengt inn et par strategiske karantener slik at de har friske spillere til kampen mot Brann.
Guinness - Makes you drunk

Markmus

Jeg satt og jublet for karantene på Prica og Dockal i går, men så skjønte jeg at de skulle spille kamp mot FFK denne uken (utsatt kamp). Helvete heller. Jævlig irriterende at disse utsatte kampene skal telle som en 26./27.-rundekamp i stedet for den runden de var satt opp i.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Det er vel noen andre spillere som ligger i faresonen for karantene mot FFK også?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Kanskje de tar en Chelsea mot FFK og ender opp med 11 kort :)

moffy_

Det blir spennende å se hvordan Rune komponerer laget til denne siste kampen før cupfinalen.

Vi mangler en svært viktig spiller i Zsolt i midtforsvaret og der har vi vel bare to alternativer; Yaw inn sammen med Grorud eller Rudy ned som midtstopper.
Ingen av delene føler jeg er gode alternativer, førstnevnte fordi Yaw har spillt lite og han har heller ikke imponert de få gangene han har fått muligheten i år.
Rudy og Lars er i mitt hode det beste tilgjengelige stopperparet vi har, men da mister vi alle de kvalitetene Rudy står for på midtbanen. I denne kampen tror jeg vi vil være avhengi av en Rudy i form som dekker store rom defensivt og som kan starte gode angrep fremmover om vi skal ha noen som helst mulighet.
Mitt tips er at vi får se Yaw og Lars sammen bakerst på Lerkendal, og jeg håper inderlig at de får spillt seg bra sammen på trening denne uken og at de kan løse denne oppgaven greit. Begge to er gode duellspillere, men mangler en del på fart og taktisk klokskap.

Det betyr at Rudy fortsetter i rollen som han i mine øyne er tippeligaens beste i. Hvem han skal få vedsiden av seg virker rimelig åpent. Alternativene er Bajter, Mjelde, Haugen eller Barmen. Jeg er på ingen måte overbevist over at Maxi er en spiller som tilfører laget kvalitet. Haugen har heller ikke imponert meg i denne rollen og formkurven hans ser desverre ut til å være synkende. Barmen er spennende, men her er det vanskelig å uttale seg etter kun å ha sett han en omgang mot Vålerengen. Jeg tror faktisk det beste er om vi starter med Mjelde da han har ok arbeidsinnsats og klippekort i startelleveren. Fremover har han ikke mye å bidra med.
Men jeg tror nok at Rune velger å starte med Maxi også i denne kampen da han er "rollespesialist" selv om det ikke alltid ser sånn ut fra tilskuerplass.

I de tre offensive rollene er nok Mjelde og Diego bankers. Den siste plassen kjemper Haugen, Holmvik, Larsen og Bentley om. Hverken Haugen eller Holmvik imponerte mot Sarp 08, men jeg tror det likevel det blir en av de to som tar den plassen. Bjørnar har et fortrinn på at han har større arbeidskapasitet og mere defensive fibre, men Fredrik trenger matching før en cupfinale jeg er rimelig sikker på at han starter.
Jeg håper Fredrik får starte, men tror vi får se Bjørnar fra start og Fredrik evt siste 45.

På topp og i mål er det ingen reel konkurranse, Kim Ojo og Piotr er selvskrevne her.

Runes lag ser da slik ut tror jeg;

           Piotr

Birkir Yaw Lars Hassan

      Rudy  Maxi

Erik Diego Bjørnar

            Kim

Her er mitt forslag;

             Piotr

Birkir Yaw Lars Hassan

      Rudy  Erik/Kristoffer B

Diego Fredrik Kristoffer L

           Kim
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

dudo

Jeg tviler på at Holmvik får ny tillit etter søndagens innsats. Bentleytime, og bytte i pausen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Mr. Troen

En vill tanke mtp. Torp sin rolle som ingen helt har klart å fylle: Hva med å teste Hassan i den rollen en gang?

Han har god motor, ro med ballen og pasningsfot, og briljerte i en lignende rolle way back i sine glansdager.  PÃ¥ midten blir han kanskje litt mindre avslørt pÃ¥ farten - og kan til og med bruke riktig bein uten Ã¥ vende først...

Litt usikker på om RBK er rett anledning for enda en forsvarsendring - men det kunne vært morsomt å se den varianten en gang.

krakra

Larsen og Barmen er nok ikke aktuelle for start ettersom de trolig vil spille en viktig rolle i lørdagens NM-finale.

Nixon

Quote from: Mr. Troen on October 25, 2011, 08:25:25 AMPå midten blir han kanskje litt mindre avslørt på farten


Min første tanke er at han hadde blitt mer avslørt. På backen kan han bruke all sin rutine og skjule at han ikke er den raskeste, og likevel løse oppgaven på en bra måte. På midten er det mer brutalt, hvis dere skjønner hva jeg mener.
Rød makt på Hansa

moffy_

Jeg liker helt klart tanken om Hassan i Torp-rollen! Greit nok at han ikke har all verdens med fart i beina lengre, men det kan likevel bli bedre enn en feilplassert Bajter eller Mjelde. Hassan er smart og vet hvordan han skal posisjonere seg. Fra og med Sogndalkampen har ulike spillere prøvd seg vedsiden av Rudy uten hell, så jeg mener tiden kan være inne for å prøve noe nytt! I Rosenborgkampen er uansett poeng å regne som en bonus.. Funker det i denne kampen med Rudy og Hassan kan det gi laget en større trygghet inn mot cupfinalen!
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on October 25, 2011, 08:48:51 AM
Quote from: Mr. Troen on October 25, 2011, 08:25:25 AMPå midten blir han kanskje litt mindre avslørt på farten


Min første tanke er at han hadde blitt mer avslørt. På backen kan han bruke all sin rutine og skjule at han ikke er den raskeste, og likevel løse oppgaven på en bra måte. På midten er det mer brutalt, hvis dere skjønner hva jeg mener.


Ja. Ser ofte hvordan Mjeldes mangel på fart dreper overganger, med Fakiri blir det enda en i midten til å drepe dem.

Huff

Quote from: Nixon on October 25, 2011, 08:48:51 AM
Quote from: Mr. Troen on October 25, 2011, 08:25:25 AMPå midten blir han kanskje litt mindre avslørt på farten


Min første tanke er at han hadde blitt mer avslørt. På backen kan han bruke all sin rutine og skjule at han ikke er den raskeste, og likevel løse oppgaven på en bra måte. På midten er det mer brutalt, hvis dere skjønner hva jeg mener.


Hassan spilte  mye sentral midtbane i 2008. Det endte opp med at han var nummer tre pÃ¥ gjennomsnittelig rating listen i VG nÃ¥r sesongen var ferdigspilt. Nr 3 fra bunnen, av c.275 spillere om jeg husker riktig. Han var totalbÃ¥s.

krakra

Fakiri var generelt elendig i 2008 og var jo på vei ut av klubben. Fikk en stor opptur i 2009 og falt litt ned i 2010 før han hadde en liten opptur i år. Likevel har han aldri vært så dårlig som i 2008, hvor han var helt ubrukelig.

moffy_

Enig med Huff.

Vi bør helt klart ta ut laget utifra hvordan spillerne presterte i 2008, og da er såklart ratinglisten til VG en fin børs å gå etter da de kjenner bergensfotballen best.

Dette bør være en jobb for Krøvel da det kan bli litt jobb og finne snittet på spillere som Haugen, Barmen, Larsen m.fl, men det ordner nok vår kjære analytiker
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

krakra

Vel, Mjelde blir jo tatt ut med bakgrunn på prestasjoner i 2009 og Bentley i 2010. Så det hadde ikke vært noe veldig nytt.

Mr. Troen

Jose & co har et godt poeng mtp fart i overgangene med Hassan. Plusset ville kanskje være at vi slipper noen unødvendige overganger andre veien - f.eks. når Mjelde vender tilbake og slår tversover - og på en god dag med litt offensiv bevegelse kanskje finner mer konstruktive pasningsalternativer?

Forutsetter evt definitivt en Rudy ved siden av som tar krigen. Håper uansett ingen finner på å trekke Rudy ned i forsvar mot RBK. Da lukter det litt av 92 minutter (96 hvis ikke RBK leder ;)) med ryggen mot veggen...

Lister

Rudy hassan og bajter i trekant på midten, kanskje litt vel defensivt, men da ville vi vært rimelig sikret.
Guinness - Makes you drunk

Huff

Quote from: moffy_ on October 25, 2011, 11:16:56 AM
Enig med Huff.

Vi bør helt klart ta ut laget utifra hvordan spillerne presterte i 2008, og da er såklart ratinglisten til VG en fin børs å gå etter da de kjenner bergensfotballen best.


Nja, nå var vel poenget at han var bås forrige gang han beklet en sentral midtbaneposisjon. Siden dengang har han vel stort sett spilt back. Skal vi basere det på historien kan vi jo være optimister å satse på en Hassan anno 2000.

Torvanger

Det vil være suicidalt av Skars å satse på å forsvare seg til seier i denne matchen. Han bør bruke suksessformelen fra matchen mot LSK borte, møte RBK høyt på banen, gjerne i 4-3-3, og presse dem konstant. Etter all sannsynliget vil ikke dette skje, så vi må nok belage oss på ryggen mot veggen i 90 + tillegg. Og før eller siden vil RBK få hull på byllen. Men, jeg håper at Skars overrasker oss.

osoerli

RBK likar ikkje Ã¥ bli pressa høgt og tett.  GÃ¥ i strupen pÃ¥ dei.  Det er oppskrifta.  Ellers kan det bli stygt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Erlend


Xminator

Om vi leder 1-0 til pause, spiller pasninger i forsvar uten at RBK presser så kommer ikke jeg til å være misfornøyd. Det er en helt annen setting, denne kampen er det RBK som har ansvaret for å jage ball om vi velger å ta det rolig. De kommer neppe til å gi oss den muligheten, spesielt om de ligger under, så det blir neppe noe tema. Med mindre noen i forsvaret er ekstremt giret på å miste ballen på Youtubevis.

Markmus

Hvis Rosenborg spiller som i dag på søndag og Brann spiller som på søndag, så blir dette en ufattelig kjedelig batalje :)
Ka du ve?

Hansakongen

Quote from: Markmus on October 26, 2011, 21:50:59 PM
Hvis Rosenborg spiller som i dag på søndag og Brann spiller som på søndag, så blir dette en ufattelig kjedelig batalje :)


som brann vinner 6-0 ;)

Lister

6 mål de første 15 og sentring på egen halvdel i de påfølgende 75. Rosenborg får 3 minutter tilleggstid og 6 minutter rosenborgtid, to straffer (ett i tillegg og ett i rosenborgtid) som Piotr redder.
Guinness - Makes you drunk

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

At han ikke er helt begeistret for Brann er helt kurant. Vi er vel ikke så begeistret for Rosenborg heller.

Angående den refererte kampen i år 2000. Det var vel flere enn ham som var fortvilet, blant annen alle Brannsupportere. Han burde prist seg lykkelig over at de fikk med seg poeng i den kampen.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

"... men bergenserne kom tilbake og det ble 4-4". Hallo? Vi ledet 2-0, 3-2 og 4-3, og RBK scoret utlingningsmålet på overtid...
Legg ned hele klubben!

dudo

Laget har kommet. Bajter og Holmvik starter igjen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/disse-starter-for-brann/

Laget:

2 Birkir Már Sævarsson
4 Lars Grorud
5 Rudy Austin
7 Hassan El Fakiri
9 Kim Ojo
10 Erik Mjelde
15 Diego Guastavino
18 Maxi Bajter
25 Yaw Ihle Amankwah
24 Piotr Leciejewski
26 Bjørnar Holmvik
Rød makt på Hansa

Nixon

Dersom ikke Skarsfjord har en eller annen merkelig plan med å hvile f.eks. Haugen blir nok dette cupfinalelaget. Ja, utenom Yaw selvsagt.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg finner det pussig at Skarsfjord for lengst har bestemt seg for at Holmvik ikke skal tilbys ny kontrakt, for så å bruke ham fra start i kamp etter kamp. Kanskje han ombestemmer seg....
Tren på langskudd

dudo

Det kan jo hende Holmvik har tatt seg i nakken på trening. Men mest tror jeg at det er de defensive egenskapene som er poenget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Nixon on October 30, 2011, 18:52:44 PM
Dersom ikke Skarsfjord har en eller annen merkelig plan med å hvile f.eks. Haugen blir nok dette cupfinalelaget. Ja, utenom Yaw selvsagt.


Nja, jeg vil tro cupfinalelaget kommer litt an på prestasjonene i dag og til dels på treningene i uken som kommer. Men jeg tror nok at 10 av spillerne til cupfinalen er klar - med mindre det blir skader - og at det først og fremst er Holmvik, Haugen og Bentley som kjemper om den siste plassen.

Det er ikke helt utenkelig at Holmvik er mer aktuell i dag, på en antatt vanskelig bortebane som Lerkendal, enn hva han vil være på "mer Brann-vennlig grunn" neste helg. Jeg tror Holmvik bør overbevise mer enn de som kommer inn som innbyttere i dag, hvis han vil starte cupfinalen.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

roaldinho

Da ser man talentsatsingen igjen. Bruker en spiller som ikke skal være med neste sesong istedenfor Haugen/Bentley som har lengre kontrakter og som er der neste sesong. Svakt!

Ellers er vel laget som forventet, blir spennende å se Bajter i denne kampen og se hvilket nivå han er på mot en god motstander. Imponerer han her så er det lovende for ny kontrakt.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lasaron

Kjipt at ikke Molde avgjorde. Blir enda mer kvalmende når Rbk gruser oss i kveld.
Tren på langskudd

eivhelle

En kamp der jeg har null forventninger. Aner ikke hva som møter oss. RBK har ofte hatt to moduser i år. En modus der de scorer på alt og er drepende effektive og andre ganger brenner de sjanse på sjanse. Håper de er i den siste modusen i kveld slik at det kan bli litt spenning.

Yngve

Lurar på om eg har bytta kanal i sinne innan klokka er 20.15 i kveld...

Spelaren

Quote from: Yngve on October 30, 2011, 19:56:43 PM
Lurar på om eg har bytta kanal i sinne innan klokka er 20.15 i kveld...


Lurer på om eg er logget på Battlefield 3 for å få ut litt aggresjon i omtrent samme tidsrom...
GÃ¥ av.

roaldinho

Quote from: Yngve on October 30, 2011, 19:56:43 PM
Lurar på om eg har bytta kanal i sinne innan klokka er 20.15 i kveld...


Det kan vel fort skje, ja.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Der var Piotr heldig.  FÃ¥r den rett i hendene.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

JAAAAAAAAAAAAAAOOOOOOOOOOOHHHHNEEEEEEEEEI

Faen...Offside..

Den var riktig. Hadde vært verre om han var onside og blitt avblåst.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Hva faen er det Hassan driver med i dag?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Uvanlig tabbe av Hassan. Slikt kan vi ikke tillate oss.

Men godt at skåringen vår ble annullert...
Rød makt på Hansa

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on October 30, 2011, 20:01:55 PM
Hassan med en grusom start.


Jepp, skal nok få kjørt seg i dag. Om Rbk har samme tempo i de fleste angrepene så blir det flaut å se Fakiri utpå der.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up