• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Cupfinalesang 2011

Started by LikeABoss, October 18, 2011, 09:16:29 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Truls

Quote from: posemedsnopi on October 26, 2011, 17:55:27 PM
Quote from: dudo on October 26, 2011, 17:34:18 PM
Ikke i min bok, nei. Men det er ganske nære. Jeg tror kampen mot kleint er tapt.


Eg gir ikkje opp, og prøver meg med en ny kroppsvæske...

Svett?


Svett er i hvert fall "østlandsk".... "Svett type ass"
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Oppreist

Kleint brukes også i Rogaland, men er ei gangbar mynt her i byn :)

Kjekt å høre låten igjen.

Stein på stein blir Steinar.

Oppreist

Denne kommer til å runge fremover, synes den sitter bedre for hver gang jeg hører den!
Stein på stein blir Steinar.

kabelmann

Nest siste linje i Fjordens låt: "Skarsfjord er vår mann".

Hmmm. Javel.

Uansett, hadde forventet mer av Fjorden og de nye låtene fra Den 12. mann. Førstnevntes låt var best, men alt i alt var dette litt skuff. Dog er det lett å bli kravstor. Det skal en del til å toppe låter som Den 12. mann og Mesterlag.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Husk på at andre artister bruker mange år på å skrive fengende låter. Dette må gjøres på noen uker, og folkene i d12m skriver vel kanskje ikke så mange låter til vanlig heller? Så alt i alt er ikke dette så gale. Og vi får vel rope på gamle slagere slik man gjør på andre konserter!:)
Rød makt på Hansa

kabelmann

For all del, dette er veldig bra for noen ukers arbeid. Når jeg sier det er litt skuff så er det i forhold til de gamle slagerne, ikke i forhold til de unotene andre lags supportere koker sammen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

vebo

Jeg synes Fjordens låt er helt herlig - terningkast 5. Trekker et på manglende allsangfaktor:)
Tiocfaidh ár lá

dudo

Quote from: vebo on October 27, 2011, 10:18:31 AM
Jeg synes Fjordens låt er helt herlig - terningkast 5. Trekker et på manglende allsangfaktor:)


Tror du hadde kledd å rappe med til Austins bit.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Jepp, raztafari - der har du meg :)
Tiocfaidh ár lá

Brannmann rob

Quote from: Gulløl on October 22, 2011, 23:11:50 PM
http://www.youtube.com/watch?v=JYjBkSUv0_I
En av de første Brann sangene som ble laget, fra ca. 77/78, men det er nok få som har hørt den. Mener den kan "gjenvinnes" nå til cupfinalen. Sikkert bedre en en del av det nye som nå blir laget i full fart. Kan greit være i samlingen av sanger som skal runge i Saras Telt og de andre utestedene til Brann supporterne på Karl Johan cupfinalehelgen. Litt nostalgi og sjarm tåler vi i alt det moderne  :)


Dette må være en av de beste brann sangene. Nydelig! Heller denne enn de nye.

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

YadaYada

Veldig bra jobbet av Piddi og Gest! Her synger de om Cupfinalen og Brann og ikke bare om Bergen slik enkelte andre sanger som er kommet opp de siste ukene. Denne sangen fikk meg til å glede meg enda mer til helgen!
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

1908

Utvilsomt den beste cupsangen 2011... Parkerer 12.manns hylekor helt... Denne fikk meg opp i humør og kunne synge med om Brann og finalen :D

Markmus

Allsangmuligheter på den sangen, men det innebærer litt lala.
Ka du ve?

Dan Inge

gest og piddi sin var jævla bra :D
kjør over pakket!!

Markmus

Ka du ve?

kabelmann

Kåring av beste cupfinalelåt på Matchball Mandag om få minutter.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Hvordan høres egentlig burugler ut?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: dudo on October 31, 2011, 21:02:24 PM
Hvordan høres egentlig burugler ut?


Bruk starten på melodien som referanse ;)
Ka du ve?

Kararay

NOK EN GANG!!! Nok en gang slår vi motstanderene ned i støvlene når det kommer til Cupfinalelåt. Republikken og Cup e cup, banker ALT av det Stormen(flau vind) måtte komme med fremover.
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

1908

Quote from: Utmedsnolken on November 01, 2011, 09:59:17 AM
Ikke helt. Har en svakhet for denne sangen: http://soundcloud.com/jugendklan/skal-bli-fest-igjen


Hørte halvparten, så fikk jeg nok... Pissedårlig sang.... Men ikke annent å forvente fra den kanten...

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Oppreist

Quote from: Klaus_Brann on November 01, 2011, 15:46:53 PM
Her er enda en. Ikke veldig imponert:

http://www.reverbnation.com/koriflammer


Jeg synes faktisk denne var veldig bra. Den er såpass rolig at det er mulig å synge med og har fyldig lydbilde.  Ganske imponerende gjort av en familie- og vennegjeng. 

Når det er sagt.  Gest og Piddi og Fjordens låter er så langt i egen klasse.  Jeg liker også godt "Bergen te eg dør" av den 12. mann - synes den har mye mer singelpreg over seg enn "Bybanen".  Den 12. mann er uansett i en egen klasse i Norge som supporterband. Kun Ove Thue som kan vise til noe lignende. 

Gleder meg som en unge til helgen - drar over fredag og har selvsagt billetter til både show og kamp.  Jeg har en hårete målsetning for helgen - beholde stemmen til selve kampen. Det kommer til å bli krevende. 

Nå er ipoden lastet med nye og gamle Brannsanger. Noen burde ta med seg et godt utvalg / spilleliste til de viktigste pubene på Karl Johan slik at vi slipper kjedelig "pausemusikk". 

Forslag til spilleliste som holder oss gående en stund:
Oslo By - El Regn
Republikken - Fjorden Baby
Den 12. mann - den 12. mann
Nystemten
Vi går frem - Ove Thue
Brenne på ny - den 12. mann
Så lenge hjertet står i Brann - Popium
Cup e cup - Gest og Piddi
Jenter fra Bergen
Heia Brann - Ove Thue
Her kommer Bergen igjen - Bergen Munnspillorkester
Den 12. mann - Mesterlag
Vi é de beste - Ove Thue
Bergen te eg dør - den 12. mann
Vi har vært på Purken - Fred Ove Reksten
Velkommen hem - den 12. mann
Vi é på vei til Ullevål - Ove Thue
Stolt og kry - den 12. mann
Madam Felle
Gullet ska hem / syng for Brann - Fred Ove Reksten
Cupfinalemedley - Ove Thue
Foret opp på Brann - De Musikalske dvergene
Det skal skje - Doddo og co
Brann, Bergens stolthet - den 12. mann
Drømmen om Ullevål - Ove Thue
Anne Madam


Stein på stein blir Steinar.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

This Charming Man

Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Nixon

Quote from: kabelmann on November 01, 2011, 22:04:19 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 01, 2011, 15:46:53 PM
Her er enda en. Ikke veldig imponert:

http://www.reverbnation.com/koriflammer


Nei, dette var dårlig.


Ja, er det noen som har lovet disse folkene cupfinalebillett eller noe? Det må være noe som gjør at de absolutt må utsette seg selv og ikke minst oss for dette.

For å omskrive det som har blitt en legendarisk bokslakt av Ingvar Ambjørnsen i VG forleden dag:
Rød makt på Hansa

skuteviken

Jeg ser vi har veldig forskjellig musikksmak her inne.

Jeg vil bare si GKH på Fjorden sin video. Bra det ble litt klasse, og ikke bare noe harryrock. Så er jeg sikker på mange er uenig med meg, men sånn er det med musikk
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

kabelmann

November 01, 2011, 22:56:08 PM #79 Last Edit: November 01, 2011, 22:59:45 PM by kabelmann
Quote from: Nixon on November 01, 2011, 22:21:40 PM
For å omskrive det som har blitt en legendarisk bokslakt av Ingvar Ambjørnsen i VG forleden dag:



Ja, den oppsummerer det bra, for strengt tatt kan det virke som at enkelte ser på "Brann og cupfinale" som en enkel vei til sine 15 minutter i rampelyset.

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: Oppreist on November 01, 2011, 21:27:27 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 01, 2011, 15:46:53 PM
Her er enda en. Ikke veldig imponert:

http://www.reverbnation.com/koriflammer


Jeg synes faktisk denne var veldig bra. Den er såpass rolig at det er mulig å synge med og har fyldig lydbilde. 


Ikke min musikksmak i det hele tatt, selv ikke for en Brann-sang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

KNUDSEN

Jenter fra Bergen
Madam Felle
Anne Madam


er det mulig og få kjøpt/lastet ned disse og andre bergens sanger på nettet?
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Chrisstah

Quote from: KNUDSEN on November 04, 2011, 13:35:33 PM
Jenter fra Bergen
Madam Felle
Anne Madam


er det mulig og få kjøpt/lastet ned disse og andre bergens sanger på nettet?


I tunes har de! Men har sangene her på pcen, send meg en PM så kan vi fikse det for deg.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Go Up