• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Cupfinalesang 2011

Started by LikeABoss, October 18, 2011, 09:16:29 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

LikeABoss

Noen som vet noe om dette?
Er den laget? Blir den laget?
I så tilfellet.. Av hvem?

Utmedsnolken

Ove Thue, Den 12.mann, Fjorden Baby og så dukker det vel opp et par ekstra som vanlig,
"og der snubler Sæternes igjen"

olebrann3


Lister

Trodde ove thue ble kjempe-emo fordi han fikk streng beskjed om å holde seg til et par sanger og derfor skulle "straffe" oss med å ikke lage en cupfinalesang i år.
Guinness - Makes you drunk

Utmedsnolken

stemmer det, var de musikalske dvergene jeg tenkte på.

edit: glem det igjen, den sangen de snakket om å dra frem igjen var fra 2009
"og der snubler Sæternes igjen"


Nightfox

Bekymringsfult at Ossie Nordgreen er varamedlem i Trønder Invest...

http://www.proff.no/roller/trønder-invest-as/-/-/989078860/

vebo

Alle er jo alt for sent ut, det er jo bare noen uker til kamp. Latsabber.
Tiocfaidh ár lá

YadaYada

Endelig var et sangbidrag til cupfinalen 2011 lansert på Youtube. Merker det kribler godt i magen. Denne vil sette Oslo fullstendig på hodet hele helgen. Jeg gir den 10/10.

http://www.youtube.com/watch?v=WY2jiI7zCyU
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Skulle ønske at det var en spøk, men er redd for at det er ment i ramme alvor...
Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

den er sånn ca på nivå med ålesund sin.
"og der snubler Sæternes igjen"

vebo

Tiocfaidh ár lá

vebo

Tiocfaidh ár lá

Nixon

Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Hvorfor driver de hele tiden og poengterer at de også er en fotballklubb?
QuoteVi er og FK

og hvorfor har de stabæk support som sokkesponsor?
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Stemmer, den er voldsomt lik.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Oppreist

Fjorden Babys sang blir helt kanon! Har også troen på 12. mann. Hvis det skulle bli dårlig har vi nok av tidligere låter å spille på. Hva med en liten uhøytidelig avstemming - hva er tidenes cupfinalesang? Min rangering følger under:

1) Oslo By av Dennis Reksten
2) Den 12 mann av Den 12 mann
3) Vi går frem - Ove Thue
4) Mesterlag Den 12. mann

Dennis vinner pga fantastisk tekst som beskriver en cupfinalehelg på fortreffelig og muntert vis.  Jeg savner forøvrig Bergen Munnspillorkester på Cupfinaleshowet...
Stein på stein blir Steinar.

Klaus_Brann

1. Vi går frem
2. Oslo by
3. Mesterlag
4. Den 12. Mann

Reksten sin er fantastisk, men nostalgien ved å sette på Ove Thue, som jeg hørte på kassett i bilen til Ullevaal i 95 og 99, slår Reksten på målstreken.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Vanskelig å rangere. Skulle det vært en femte sang på den listen ville jeg tatt med «Ullevål vi kommer», som den 12 mann laget foran 1999 finalen. Håper ihvertfall alle fem blir spilt i Oslo Spectrum  8)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

Kunne no snart kommet en smakebit på hva vi har i vente...

Oppreist

Noen som vet hvor jeg kan laste ned "Her kommer Bergen igjen" av Bergen Munnspillorkester? Finner dem ikke på verken Itunes eller andre online nedlastningssiter. 
Stein på stein blir Steinar.

Klaus_Brann

Du kan laste den ned fra et stilig sted som heter youtube.com:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SteinA

Må jo bare ærlig innrømme at når eg hørte Aalesunds cuplåt, så ble eg rett og slett flau på deres vegne... rett og slett grusomt! rett og slett ...... lite musikalsk!
Terje Bøe!

Hansakongen

kom tilfeldigvis overdenne sangen på youtube. Aldri hørt den har blitt spilt før. Sangen starter etter ca 48 sek ut i klippet

http://www.youtube.com/watch?v=0-Q1a8Phb1A&feature=related

Gulløl

October 22, 2011, 23:11:50 PM #27 Last Edit: October 22, 2011, 23:19:29 PM by Gulløl
http://www.youtube.com/watch?v=JYjBkSUv0_I
En av de første Brann sangene som ble laget, fra ca. 77/78, men det er nok få som har hørt den. Mener den kan "gjenvinnes" nå til cupfinalen. Sikkert bedre en en del av det nye som nå blir laget i full fart. Kan greit være i samlingen av sanger som skal runge i Saras Telt og de andre utestedene til Brann supporterne på Karl Johan cupfinalehelgen. Litt nostalgi og sjarm tåler vi i alt det moderne  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dex1974

October 23, 2011, 08:32:13 AM #28 Last Edit: October 23, 2011, 08:35:03 AM by dex1974
Quote from: Lister on October 21, 2011, 12:27:38 PM
Hvorfor driver de hele tiden og poengterer at de også er en fotballklubb?
QuoteVi er og FK

og hvorfor har de stabæk support som sokkesponsor?


Sporsem har virkelig kommet med noe nytt og friskt må jeg si her.
Tittelen på bartesangen fra ´95 og melodien til Stabæks "På Nadderud"...eller hva den heter igjen eller er det DDEs Rai-rai???
KLOVN!!!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

dex1974

Quote from: Hansakongen on October 22, 2011, 22:34:58 PM
kom tilfeldigvis overdenne sangen på youtube. Aldri hørt den har blitt spilt før. Sangen starter etter ca 48 sek ut i klippet

http://www.youtube.com/watch?v=0-Q1a8Phb1A&feature=related


Hørte den første gangen på Fotikken før Vikingkampen på den store festdagen i 2007...gikk på repeat og var allsang på refrenget ;-)

Det merkelige var at folk som gikk og gaulet på refrenget ikke husket låten da jeg spurte de året etter om hvordan få tak på den. Så i Trondheim dagen før kampen i 2009 var det en som hadde den som mp3 og spillte den på voerspielet før vi dro på byen. Like etter fant jeg det klippet du linket til, lastet ned med realplayer. splittet lyd og bilde samt kodet om lydfilen til mp3!
Starten på andre verset er legendarisk med en verselinje som overhodet ikke passer melodien!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

vebo

Har noen funnet Fjordens sang noe sted på nettet?
Tiocfaidh ár lá

hasunds

October 25, 2011, 14:56:36 PM #31 Last Edit: October 25, 2011, 14:59:59 PM by hasunds
"Republikken" av FjordenBaby! kjem nok i slutten av denne veka seier ryktene!
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Klaus_Brann

Ble den ikke spilt i pausen på stadion?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Jo, men det var ikke godt å høre noe særlig. I alle fall ikke der jeg stod på Z.
Rød makt på Hansa

dudo

Nei, lydanlegget er helt grusomt kalibrert. (Eller hva det heter) Umulig å høre noen verdens ting. Hørte ikke en dritt av Torps hilsen mot VIF heller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dex1974

Den tolvte manns "Bergen Te Eg Dør" er sluppet løs på youtube :

http://www.youtube.com/watch?v=cnsHGMuJptE&feature=player_embedded#!

Veldig the Pogues-aktig og starten er mistenkelig lik irenes "Fairytale of New York". Men en herlig gladlåt og gleder meg til å høre den i Spektrum og alle de andre nye låtene!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

skuteviken

Jeg har hørt sangen til Fjorden og den er herlig! Blir innspilling av video i morgen.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

dex1974

Har hørt så mye om den låten.
Er det melodien til New Orders World in Motion? Rapper Rudy på bergensk?
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Oppreist

Har også hørt låten - og ja - Rudy rapper på engelsk eller karibisk :)
Stein på stein blir Steinar.

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

Fy faen. Jeg elsker Austin. Nydelig, og overraskende lite kleint!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on October 26, 2011, 15:25:35 PM
Fy faen. Jeg elsker Austin. Nydelig, og overraskende lite kleint!


Litt kjedelig melodi når de først skulle stjele en. Men den kom seg med litt allsangspotensiale på slutten. Og den vil vel vokse seg bedre ved flere gjennomhøringer.

Men kleint? Sier vi det her i Bergen?:)
Rød makt på Hansa

skuteviken

Quote from: Nixon on October 26, 2011, 16:41:47 PM
Quote from: dudo on October 26, 2011, 15:25:35 PM
Fy faen. Jeg elsker Austin. Nydelig, og overraskende lite kleint!


Litt kjedelig melodi når de først skulle stjele en. Men den kom seg med litt allsangspotensiale på slutten. Og den vil vel vokse seg bedre ved flere gjennomhøringer.

Men kleint? Sier vi det her i Bergen?:)


Kleint er et ord jeg bevisst har styrt unna, tenker på dårlig TV med østlendinger.

Sangen går på repeat hos meg.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

dudo

Kan hende jeg er blitt miljøskadet. Er helt klart åpen for synonym.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

posemedsnopi

Funker klamt som synonym.

Kongelåt. Digger Rudy.

dudo

Ikke i min bok, nei. Men det er ganske nære. Jeg tror kampen mot kleint er tapt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: Nixon on October 26, 2011, 16:41:47 PM
Quote from: dudo on October 26, 2011, 15:25:35 PM
Fy faen. Jeg elsker Austin. Nydelig, og overraskende lite kleint!


Litt kjedelig melodi når de først skulle stjele en. Men den kom seg med litt allsangspotensiale på slutten. Og den vil vel vokse seg bedre ved flere gjennomhøringer.

Men kleint? Sier vi det her i Bergen?:)


Så noen episoder av Trekant i fjor (?) og der bet jeg meg merke i at han fyren sa "kleint" hele jævla tiden, og etter det har det eksplodert. Er sikker på at "kleint" har blitt "in" pga han.
Ka du ve?

Markmus

Herlige, herlige Rudy. Han er kongen på Brann :)
Ka du ve?

dudo

Neineinei, "kleint" har vært i mitt vokabular iallefall i 5-6 år. Det er overhodet ikke inspirert av en 16-årig trønder.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

posemedsnopi

Quote from: dudo on October 26, 2011, 17:34:18 PM
Ikke i min bok, nei. Men det er ganske nære. Jeg tror kampen mot kleint er tapt.


Eg gir ikkje opp, og prøver meg med en ny kroppsvæske...

Svett?

Go Up