• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2013

Started by Nixon, October 14, 2011, 16:03:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

February 24, 2012, 09:12:09 AM #250 Last Edit: February 24, 2012, 09:14:52 AM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

Lister

Ikke nødvendigvis en annonse i BT som er løsningen på alle verdensproblemer, men profilering og synlighet, spesielt på og i forkant av kampdag (men også ellers) virker det som enkelte har trodd kommer av seg selv, for vi er tross alt Brann.
Guinness - Makes you drunk

Gulløl

February 24, 2012, 10:53:43 AM #252 Last Edit: February 24, 2012, 10:56:31 AM by Gulløl
En annonse for partoutkort i BT har nok mer effekt i nettavisen eller på papir. Papiravisen har de fleste i nevene en gang og annonsene drukner blant andre annonser. BT på nett blir som oftest besøkt flere ganger for dagen. En annonse på nett blir også mer synlig ved å lage «bevegelse eller blink» i den. Et eksempel på en veldig god annonseplass er den en ser med en gang en klikker seg inn på http://www.bt.no/ feltet øverst oppe. Her deler Coop og Nordea på annonseområdet i dag. Den som Coop har er meget bra, godt synlig og med "bevegelse". En partoutkort annonse på samme plass godt synlig i Brann sine farger, f.eks. glimt fra Stadion, glimt av gullfeiring i 2007, bilde av Ojo og Austin, info om nye lave priser mm hadde vært meget bra. Når folk ser en slik annonse flere ganger for dagen og mange ganger for uken siger den langsomt inn under hjernebarken og kan være det siste «skyvet» de trenger for å kjøpe partoutkort. En slik annonse kombinert med gode prestasjoner i treningskampene som blir godt eksponert i media(som LSK kampen) er rene kinderegget. Målgruppen som jeg nevnte i går først og fremst de nærmere 10000 som i 2007 hadde eller ville ha partoutkort som ikke har kjøpt i år. Andre måter markedsføring som jeg nevnte i går er brev til denne gruppen og telefonoppfølging der en god Brann prat og info om nye lave priser kombineres med å komme nærmere inn på kunden og få han i tale og gearet på partoutkort.

Ny type markedsføring foran hver kamp har jeg mest tro på en godt synlig bil profilert i Brann stil/farger som dagen før kampdag kjører rundt i Bergens gater, spiller kjente klipp fra Brannsanger kombinert med budskapet om Brann kamp dagen etter. Her er det også det å få folk litt gearet og få budskapet inn under hjernebarken. Spesielt barn synes sikkert en slik bil er stas og merker seg den og begynner å mase på foreldrene at de vil på Brann Stadion på kamp dagen etter. Er klar over at Brann prøvde et liknende opplegg for et par år siden, litt justering/forbedring på det og jeg tror det kan ha god virkning.

Både jeg og andre som har jobbet mye med markedsføring ser ihvertfall at Brann har mye å gå på både i forhold til salg av partoutkort og enkeltbilletter. Virker som Brann selv har stor tro på hovedsaklig markedsføring på sine egne sider fordi de har mange daglige "klikk" på siden sin. Det de ikke er klar over er at vi er en stor kjernegruppe som allerede har partoutkort som "klikker" 10 - 20 ganger for dagen. En veldig stor part av tidligere nevnte "10000 gruppe" er kanskje bare inne på brann.no i snitt en(1) gang i uken og ser bare flyktig på nyhetene og får ikke med seg partoutkort informasjon og det med lavere priser.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Det gjelder å kapre ungene før mænju og alt det der. Invadér Storken og Føden og del ut baby-uro med Brann-logo som kan henges over sengen/vognen/leikematten, del ut tepper, flasker og bleier med Brann-logo (sistnevnte med rbk/engen-logo på innsiden) så skal du sjå på langsiktig publikumsbygging.

Det kan heller ikkje skade å ha egne hyrdestundbåser med utsikt til matten på Stadion, så veit me i hvert fall at foreldrene har preferansene i orden.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on February 24, 2012, 09:00:14 AM
Quote from: Klaus_Brann on February 24, 2012, 00:47:16 AM
Markedsføring av "produktet" er virkelig noe de har mye å gå på, dessverre, men håper de også ser at de har et enormt forbedringspotensiale der.


Dette med annonser i aviser (etc), er noe som er litt der oppe med plastduken, føler jeg. Det hyles (riktig nok ikke så høyt) jevnlig på forumet om dårlig markedsføring og vi drømmer om tusener på tusener som kommer strømmende om bare udugelige Brann hadde vært bedre på dette.

Men er ikke dette noe BI-horene på Kniksens plass virkelig bør beherske? Kan det tenkes at de x antall tusen det koster for en helside i BT og en plakat på Forum rett og slett ikke genererer så mange tilskuere?


Det er ikke snakk om kjedelige annonser i avisene fra min side, men på en vanlig kampdag er det for pokker ikke engang antydning i sentrum til at det er kamp på stadion. Det går an å være litt kreativ rundt markedsføringen i tillegg til den vanlige markedsføringen, og spilloppmakeren Daffy burde jo i samråd med turneren RBH virkelig kokt opp noe skikkelig.
I fjor gjorde vi det bedre enn på lenge, og selv om det endte skuffende har vi nå hentet flere spennende spillere, kampen mot LSK hjalp, vi har billigere billetter og det er mange grep som kan og bør tas for å trekke folk på stadion.
Dette er absolutt noe de bør beherske ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Skal visst være kampanje på vei.
Legg ned hele klubben!

Angeln

Noe sånt hadde gjort seg på kampdag
http://bab.bergen360.no/-/image/show/886236_opplevelsen?ref=mst

Nå kunne de brukt det til å reklamere for de nye grisebillige partoutkortene

Nixon

Rød makt på Hansa

Angeln

Quote from: Nixon on February 24, 2012, 14:19:10 PM



Sweet.

En annen idè kunne vært billettautomater på kjøpesentrene, men det hadde nok kostet en del å få i drift.

Markmus

Quote from: Angeln on February 24, 2012, 14:57:30 PM
Quote from: Nixon on February 24, 2012, 14:19:10 PM



Sweet.

En annen idè kunne vært billettautomater på kjøpesentrene, men det hadde nok kostet en del å få i drift.


Liker definitivt ideen om å plastre rådhuset med kamppåminnelse. Billettautomater på kjøpesentrene er ingen dum idé heller. Sikkert dyrt som engangskostnad, men verdifullt i lengden. Koster sikkert ikke mer enn maks noen titalls tusen per automat heller.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Gårsdagens knallkamp har ikke hatt en dritt å si for p-kort-salget foreløpig. På de feltene der man kan følge utviklingen, er det nemlig bare solgt ca 30 plasser siden mandag...
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Angeln on February 24, 2012, 14:57:30 PM
Quote from: Nixon on February 24, 2012, 14:19:10 PM



Sweet.

En annen idè kunne vært billettautomater på kjøpesentrene, men det hadde nok kostet en del å få i drift.


De burde også satt ut noen billettautomater utafor SPV, slik at folk kunne kjøpt når som helst i uka uavhengig av åpningstider, og de kunne kutta køene på kampdag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

February 24, 2012, 19:22:42 PM #262 Last Edit: February 24, 2012, 19:27:23 PM by Nixon
Billettautomater er sikkert vel og bra. Men det er en dyr investering og som alle vet har slike automater en tendens til å svikte. Og da blir det enda dyrere. Så fremtiden er billetter på mobilen. Enkel bestilling og kode tilsendt som kan scannes ved inngangen. Regner med at Brann følger med på hvor langt slike tekniske løsninger er kommet.
Rød makt på Hansa

dudo

Det er velutviklet nok. Når man kan løse det slik på fly, kan man fint gjøre det på stadion òg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lister

February 24, 2012, 19:34:42 PM #265 Last Edit: February 24, 2012, 19:43:08 PM by Lister
Dette kan løses på to måter: low-tech ved å bruke eksisterende print-at-home-løsning, endre denne til å bruke QR fremfor dagens strekkode og bytte ut de notorisk elendige scannerne med noe som klarer å lese fra en mobilskjerm.

De aller fleste smart-telefoner leser pdf enten out of the box eller med en av flere gratis applikasjoner noe som gjør at de kun trenger et program for smart-telefonen med api mot eksisterende billettløsning.

Dette gjenbruker det meste i eksisterende løsning men krever en endring i koden som genereres og leserne ved inngangene. Dette er endringer som uansett vil føre til en enorm forbedring for print-at-home-kunder og vi slipper at vaktene som står i døren må scanne billettene for samtlige som skal inn portene slik det er i dag.

Den mer elegante high-tech-løsningen vil være et microSD-kort i smarttelefonen som inneholder en RFID-chip som programmeres med billettkoden ved kjøp gjennom app på telefonen.

Dette er en løsning blandt annet visa bruker i sin "PayWave"
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on February 24, 2012, 19:22:42 PM
Billettautomater er sikkert vel og bra. Men det er en dyr investering og som alle vet har slike automater en tendens til å svikte. Og da blir det enda dyrere. Så fremtiden er billetter på mobilen. Enkel bestilling og kode tilsendt som kan scannes ved inngangen. Regner med at Brann følger med på hvor langt slike tekniske løsninger er kommet.


Det er sant, det tenkte jeg ikke på i farta, men det bør man kunne få til.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Røde Jarl

Noen som har motatt partoutkortet(FB-S) for 2012 i posten enda eller har de ikkje begynt å sende ut kortene?
En knapp måned igjen no, gleder meg no jævlig til seriesart.  ;D

1908

Må ikke alle hente kortene sine da? Blir de sendt??

Klaus_Brann

De blir vel vanligvis sendt, jeg har aldri hentet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Jeg fikk mitt et par dager etter bestilling, ville nok sjekket opp med Brann at alt var ok med ordren.
Guinness - Makes you drunk

dudo

Hæ? Skal vi ikke bruke det gamle kortet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Quote from: dudo on February 27, 2012, 15:58:26 PM
Hæ? Skal vi ikke bruke det gamle kortet?


Er ikke alle som har et gammelt kort da
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bossmann

Quote from: dudo on February 27, 2012, 15:58:26 PM
Hæ? Skal vi ikke bruke det gamle kortet?


Nei. I år får alle nye kort.

dudo

Jøss. Det har ikke jeg sett snurten av. Jeg har derimot stålkontroll på det gamle.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lister

Quote from: dudo on February 27, 2012, 15:58:26 PM
Hæ? Skal vi ikke bruke det gamle kortet?

Uansett om det er nytt kort til alle eller ikke ville han som spurte fått nytt kort siden han skal stå på FB-S.
Guinness - Makes you drunk

stig

Skal se om det er mulig å få tak i ansvarlig på stadion, og få et svar om det gjelder alle eller kun de som har byttet plass. De som skal stå på free seating trenger i hvertfall nytt på partoutkort. Det samme gjelder de som hadde plass der, men vil ha fast sete et annet sted.

Regner med Brann ønsker at flest mulig henter, slik at de slipper å sende pr post,samtidig som de sikkert er smidig omkring de som bor et stykke unna. Akkurat slik det var med cupfinalebillettene.
Nettsideansvarlig

Dan Inge

når var den medlemsdagen i brannbutikken eller? litt oftopic men såg ingen dato i teksten. ellers kan man hente i brannbutikken i byn og på stadion??
kjør over pakket!!

Seeteufel

Medlemsdagen er førstkommende torsdag i åpningstiden 10 - 19.

Vel møtt!
Le jeu avant tout

Dan Inge

Quote from: Seeteufel on February 27, 2012, 20:06:01 PM
Medlemsdagen er førstkommende torsdag i åpningstiden 10 - 19.

Vel møtt!



såg at det nettopp er kommer en edit :D
kjør over pakket!!

stig

Skal vedgå at edit kommer etter din melding på forumet ;)
Nettsideansvarlig

stig

Da har vi fått svar fra Brann. Alle må hente nytt partoutkort pga at de byttes ut.

Chip`en i kortet har en levetid på 2-3 sesonger, og den er nå gått ut.

Derfor må du hente deg nytt partoutkort,selv om du har samme plass som i fjor.

De sender til folk som ikke bor i Bergen eller nærligende kommune.
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

Noen som har sett noen kampanje for p-kort og spredning av det glade budskap om at prisene har blitt satt ned?
Legg ned hele klubben!

dudo

Lurer på om de får noe mersalg ut av at vi må trakke ned dørene i butikken.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: dudo on February 28, 2012, 16:10:58 PM
Lurer på om de får noe mersalg ut av at vi må trakke ned dørene i butikken.


Tipper det er det de spekulerer i.
Ka du ve?

stig

De ønsker nok mersalg, men sikkert ikke umulig å hente i resepsjonen på Brann Stadion. Det har i hvert fall vært såre enkelt tidligere. De vil sikkert ikke reklamere stort for det enda, da butikkunder er fine greier. Det er dog ikke kjøpetvang i butikken.
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

De av dere som har bladd i BA og BT eller hørt på lokalradio denne uken: Har Brann annonsert p-kort-salget og de lavere prisene?

Helt ufattelig hvis de ikke engang har gjort et forsøk på å smi mens jernet var varmt etter LSK-kampen. Jeg skrev faktisk i mail til en i Brann (som burde ha noe med det å gjøre) etter LSK-kampen, og sa at de måtte sette igang nå - og ikke vente til vi eventuelt hadde dummet oss ut mot S08. Men neida.... Kortene selger jo seg selv, og det var nok ingen der oppe på Stadion som hadde forestilt seg noe annet enn kalasseier mot S08, så det hastet nok ikke med annonsering der i gården...
Legg ned hele klubben!

bernu

Det er jo en gjeng klovner som styrer med partoutkort oppe der.
Jeg fornyet kortet mitt i november, og har blitt mailet til to ganger i ettertid med spørsmål om fornying.
En kompis av meg har plutselig fått firmanavnet han jobber i som "eier" av kortet sitt.
Brann har tydeligvis ukritisk sjekket partoutkort mot telefonnr ?? Han har firmatlf.
Merkelig. Han har også blitt kontaktet flere ganger om fornying. Mens han han selv har sendt flere mailer til Daffy og enda ikke fått svar på noe.

MYE rot med gjengen oppe der.
HANSA - Z

ostraume

Er det slik at vi skal hente kortet i Brannbutikken? I Strandgaten? Og om ja, når er det klart for henting? Noen som har peiling?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

psv-hasund

Jeg fikk mail den 28.02.2012 at partoutkort var klar for å hentes i Brann butikken.

Link til åpningstider
http://www.brann.no/webshop/apningstider/

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

March 02, 2012, 10:56:49 AM #292 Last Edit: March 02, 2012, 11:35:40 AM by Utmedsnolken
tydelig at du ikke har noen pr-utdanning. Fargene er sikkert valgt utifra et psykologisk perspektiv. Så for de dyreste billettene vil du ha en farge som symboliserer eksklusivitet, mens på frydenbø-tribunen skal de ha mer spenning og aggresive farger i forhold til BT og billige plasser skal ha litt intetsigende, sikre farger.  Det at prisene ikke er helt sikre, gjør at man opprettholder nysgjerrigheten og "klikk-faktoren" som får folk til å føle seg emosjonelt knyttet til produktet.

I tillegg vil et konstant frislipp av billetter rett før kamper føre til følelsen av at det hele tiden skjer noe i Brann og at man må følge med på Brann.no hele tiden for å være helt sikker på å ikke gå glipp av noe. Det gir og en følelse av eksklusivitet at man nekter å selge billetter lenge før kampen starter eller ikke selger billettpakker (kjøpt til 4 kamper, få 1 gratis).

(er vel forresten Norwegian og ikke SAS som legger på ting på prisen?)
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on March 02, 2012, 10:56:49 AM
tydelig at du ikke har noen pr-utdanning. Fargene er sikkert valgt utifra et psykologisk perspektiv. Så for de dyreste billettene vil du ha en farge som symboliserer eksklusivitet, mens på frydenbø-tribunen skal de ha mer spenning og aggresive farger i forhold til BT og billige plasser skal ha litt intetsigende, sikre farger.  Det at prisene ikke er helt sikre, gjør at man opprettholder nysgjerrigheten og "klikk-faktoren" som får folk til å føle seg emosjonelt knyttet til produktet.

I tillegg vil et konstant frislipp av billetter rett før kamper føre til følelsen av at det hele tiden skjer noe i Brann og at man må følge med på Brann.no hele tiden for å være helt sikker på å ikke gå glipp av noe. Det gir og en følelse av eksklusivitet at man nekter å selge billetter lenge før kampen starter eller ikke selger billettpakker (kjøpt til 4 kamper, få 1 gratis).

(er vel forresten Norwegian og ikke SAS som legger på ting på prisen?)


Nei jeg har ingen pr-utdanning, men folk med høy teoretisk utdannelse har gjerne ikke peiling på hvordan verden fungerer i praksis. Jeg har erfaring som kunde, og vet antagelig bedre enn fagidiotene hva som funker på meg selv. Ser virkelig ikke for meg at folk velger en dyrere prisklasse fordi den har en fin farge på kartet. Man velger kanskje en ukjent sjokolade på Narvesen ut fra fancy farger, men ikke sitteplass på fotballkamp... Vis meg den personen som betaler 1000 kroner ekstra fordi fargen på billettkartet var fin, og jeg skal fortelle hvilken IQ vedkommende har! At prisene er villedende får meg heller ikke MER interessert i produktet neste gang, etter å ha funnet ut at jeg har blitt lurt...

Det Brann måtte tjene på å lure noen enkle sjeler til å kjøpe billett ut fra at brann.no gir inntrykk av at dette må være jækla eksklusivt, taper de galant på at de ikke har billettsalg tilgjengelig når feberen er som høyest. Ta f.eks. idiotien i at ikke Branns siste hjemmekamp var tilgjengelig umiddelbart etter 6-3 på Lerkendal. Etter den kampen kunne man lett solgt en god del billetter. Men neida, de "eksklusive" Brann-billettene som selges av de "pr-utdannede" geniene som har lært noen flotte teorier på BI, kunne jo ikke legges ut for salg da. Man måtte jo vente til feberen hadde lagt seg etter fadesen og super-nedturen på cupfinalen. De er jo "PR-utdannede", så de vet nok best... Også etter 2-1 mot RBK kunne man sikkert fått fyr på billettsalget til en del godbiter senere i sesongen. Leder du serien ved halvspilt serie, vil folk begynne å tenke på å kjøpe billetter til siste hjemmekamp sånn i tilfelle. Driter man seg derimot utover høsten, vil billettsalget ha null interesse når det starter halvannen uke før siste hjemmekamp.

Nei, det er SAS som har diverse tillegg etter at du har blinket deg ut en tur som visstnok skal koste 438 kroner. Det DU antagelig tenker på, er at Norwegian tar tillegg for "ekstratjenester" som ikke SAS tar betalt for. Det er noe helt annet. Har du bare håndbagasje med deg på Norwegian, så betaler du det som står når du velger flight.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Hva som funker for deg er egentlig ikke veldig interessant, for man kan ikke forvente at eksempelvis et setekart skal individuelt tilpasses hver enkelt bruker. Man må gjøre noen valg og gå for en løsning man tror vil passe majoriteten. At noen ikke liker den og den løsningen er helt vanlig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lister

Jeg har ingen problemer med å kjøpe argumentet om fargeleggingen, men den er forferdelig dårlig gjennomført.

Hele effekten forsvinner fordi bildet er uoversiktlig og av generell lav kvalitet.

Fargeassosiasjoner er forankret i faktisk forskning, i motsetning til mye av det som skjer i en sokkerøykende reklame og markedsføringsbransje.

Annonsering i papiraviser av partoukortsalg har jeg i utgangspunktet også liten tro på, men kan være et greit virkemiddel som en del av synliggjøring i forbindelse med kamp og salg av enkeltbilletter. Godt mulig også som del av en kampanje ved start av salg for å synliggjøre de nye prisene hadde vært nyttig.
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on March 02, 2012, 13:45:37 PM
Hva som funker for deg er egentlig ikke veldig interessant, for man kan ikke forvente at eksempelvis et setekart skal individuelt tilpasses hver enkelt bruker. Man må gjøre noen valg og gå for en løsning man tror vil passe majoriteten. At noen ikke liker den og den løsningen er helt vanlig.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Og denne teorien om at folk blir mer interesserte i å kjøpe billetter bare tilgjengeligheten er vanskelig nok, er også syltynn. Ja kanskje kan det stemme i andre bransjer, men alle som ikke er fagidioter skjønner at det ikke finnes noen universalfasit som funker overalt. Fotball kan i denne sammenheng ikke sammenlignes direkte med salg av et annet produkt. Det er vel få andre varer som kan øke/synke så drastisk i etterspørsel i løpet av to timer, som det billetter til en fotballkamp kan. Siste serierunde kan virke kjempespennende før nest siste serierunde spilles. Men så skjer det noe uventet i nest siste serierunde, og siste serierunde er plutselig totalt uinteressant. Branns siste hjemmekamp i fjor hadde solgt unna som varmt hvetebrød om morgenen cupfinaledagen. Dette var jo da vi i siste kamp hadde slått RBK 6-3. Noen timer senere var den siste hjemmekampen rimelig uinteressant, og man måtte dele ut "gratisbilletter" i søkk og kav for å få et akseptabelt tilskuertall. Eller man kan ta optimismen etter LSK-kampen som i løpet av to timer i går kveld fikk seg en solid knekk. Så brå forandringer skjer som regel ikke med andre produkter. I salg av fotballbilletter må man derfor være kremmer og smi mens jernet er varmt, og ikke gjemme seg bak noen flotte teorier man har lest da man gikk på BI.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg tror heller ikke at fargene har så mye å si. Og jeg tror heller ikke at Brann eller den som satte opp det fargekartet har brukt en lang teoretisk utdannelse for å finne frem til de fargene!:) Er vel heller at de vil ha kontraster slik at de ulike feltene kommer tydelig frem.

De kunne selvsagt brukt farger som harmonerte mer, men det burde komme i andre rekke. Først må Brann konsentrere seg om å få folk til å trykke seg inn på den siden og være i kjøpsmodus!
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on March 02, 2012, 14:51:21 PM
Og denne teorien om at folk blir mer interesserte i å kjøpe billetter bare tilgjengeligheten er vanskelig nok, er også syltynn.


Ja, folk vil kjøpe billetter når de har tid, lyst, nettilgang og penger. Kort sagt når de vil. Dagens praksis fungerer bare når det er knapphet på billetter som høsten 2007 for å forhindre svartebørs. Og ellers er det vel bare Apple og noen få andre produsenter som kan gjøre det på den denne måten og få økt interesse.
Rød makt på Hansa

Go Up