• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2013

Started by Nixon, October 14, 2011, 16:03:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

I morgen begynner nysalget. Skal bli spennende å se hvordan det går - og hvordan Brann promoterer det.
Legg ned hele klubben!

dudo

I og med at promoteringen ikke har vært allverden foreløpig, så er svaret på det siste spørsmålet ditt: Dårlig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Står det noe sted når salget starter? Har blitt så revet med av optimismen at jeg tror jeg må skaffe meg ett i år
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on February 12, 2012, 19:35:38 PM
Står det noe sted når salget starter?


Ja bortgjemt og langt nede på siden om partoutkort 2012 på brann.no.
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Finner det ikke (er riktignok på en halvdårlig mobil). Kunne du gitt meg et hint om når det starter?
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

February 12, 2012, 20:57:26 PM #205 Last Edit: February 12, 2012, 21:02:36 PM by krøvel vellevold
Quote from: Utmedsnolken on February 12, 2012, 20:23:15 PM
Finner det ikke (er riktignok på en halvdårlig mobil). Kunne du gitt meg et hint om når det starter?


I morgen. Det er det som er å spore opp av info om saken... Men før man kommer til det, finner man en masse info om fornyelsesfrister som har gått ut for flere måneder siden.
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Hadde tydeligvis for høye forventninger. Får stå opp tidlig imorgen da
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Garantert ingen grunn til å stresse med det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Hadde ingen problemer med å finne info om når salget starter

Quote
Dato for nysalg av partoutkort for 2012 blir mandag 13. februar.


Men hvor i helvete går man for å kjøpe jævelskapet?

En kan tydelig lese ut fra siden at Daffy er ekstremt glad i de som allerede er medlem, men er det "blood in" for å bli med i denne eksklusive klubben?
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

Quote from: Lister on February 13, 2012, 08:34:15 AM
Hadde ingen problemer med å finne info om når salget starter

Quote
Dato for nysalg av partoutkort for 2012 blir mandag 13. februar.


Men hvor i helvete går man for å kjøpe jævelskapet?

En kan tydelig lese ut fra siden at Daffy er ekstremt glad i de som allerede er medlem, men er det "blood in" for å bli med i denne eksklusive klubben?


Nei infoen er der. Men det er etter all mulig info som forlengst er foreldet og unteressant. Nede i 8. avsnitt.

De som allerede ER interesserte i å kjøpe p-kort, finner infoen hvis de leter etter den. Men det kunne jo være en idé å forsøke å få tvilerne til å kjøpe p-kort også. Og da må infoen ut til folket om at salget nå er igang og at prisene er vesentlig lavere enn i fjor.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Starter kl 13.

I år ser det ut til at man faktisk drister seg til å selge til hele TO hjemmekamper av gangen!

http://www.brann.no/billetter/kjop-billett/
Legg ned hele klubben!

Lister

February 13, 2012, 10:12:58 AM #211 Last Edit: February 13, 2012, 10:45:39 AM by Lister
Og denne siden var det selvfølgelig teknisk umulig å linke til fra infosiden om partoukort. Det er også forferdelig vanskelig å dele dette inn i avsnitt med separert info til nye og eksisterende partoukortinnehavere.

Virker som Brann bare har kastet noen penger etter keyteq og egentlig kjøpt en ganske bra løsning, men så forventet at innholdet skal populere seg selv.
Guinness - Makes you drunk

Utmedsnolken

February 13, 2012, 10:36:01 AM #212 Last Edit: February 13, 2012, 11:15:47 AM by Utmedsnolken
Quote from: Lister on February 13, 2012, 08:34:15 AM
Hadde ingen problemer med å finne info om når salget starter

Quote
Dato for nysalg av partoutkort for 2012 blir mandag 13. februar.




jeg er heldigvis så oppegående at jeg fant den linjen jeg også, men det var klokkeslettet jeg ville ha. Regnet med at det var interressant informasjon dagen før salget startet, men dengang ei.

heldigvis så gadd jeg IKKE stå tidlig opp uansett.

edit: glemte et viktig ord
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

I år kan vel ikke folk klage på at det er dyrt å kjøpe partoutkort på Brann Stadion. Voksen 133 kroner og barn 66 kroner pr.kamp skulle vel være overkommelig for de fleste. Men er litt i tvil om hvor mange nye partoutkort kunder det vil skape, kan være mange som forlater sine dyrere plasser og kaprer nevnte billigplasser.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lister

Desverre en negativ konsekvens, men en som er vanskelig å komme utenom.

Effekten av redusert pris vil en nok se best i en liten men gjevn økning over tid, når det går opp for folk at vi faktisk ikke er så gale på prisfronten lenger.
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

Det påstås forøvrig på brann.no at partoutkortene aldri har vært billigere. Vel, jeg husker nå at p-kort en gang kostet 750 kroner eller noe sånt.
Legg ned hele klubben!

Lister

Info og brukervennlighet er ikke akkurat de største styrkene til Brann.

Etter litt småknoting frem og tilbake ser det ut som de nye free-seating-feltet blir solgt som FB-S

Logisk nok, men burde vært merket mye bedre.

Det er jo bare et java imagemap lagt oppå et statisk bilde.

Hadde vært en smal sak å tegnet inn S-feltet på

http://billetter.brann.no/images/venues/partoutkort2012.jpg
Guinness - Makes you drunk

osoerli

Spent på om det blir noko fysisk sperre mellom free seatingfeltet og øvrige felt på nedre Frydenbø.
Hvis ikkje må jo tipset vera å kjøpa partoutkort på nedre A og allikevel snika seg bort på free seatingfeltet.  Særleg for barn og honnør er det eindel å spara.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lister

Sliter med å finne ord for å beskrive den typen folk, men de skulle hatt i ræven.

At folk utnytter det at klubben ønsker å fasilitere god supporterkultur er så til de grader provoserende.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Tvilsomt om det blir fysiske sperringer og ny billettkontroll når man er kommet inn på Stadion. Og ikke tror jeg at det vil bli alt for mye fri flyt heller. Det vil være 200 kroner å spare for partoutkortet. Ingenting dersom man er medlem av Bataljonen. Men kanskje dersom man er veeeldig opptatt av å spare penger!:)

Men hvor går aldersgrensen på barn? Der kan det sikkert bli litt overlapping.
Rød makt på Hansa

Lister

Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

Ingen lar seg vel overraske av at jeg har gjort en opptelling. Ikke en helt nøyaktig, men en litt småslurvete. På Frydenbø unntatt de to midterste nede, ligger vi ca 35 bak. På Søndre ligger vi ca 50 bak. På BT ligger vi ca 25 bak. Ligger vi f.eks. 50 bak på Frydenbøs to midterste nede (er markert som solgte plasser på setekartet for B og C, men de selges jo som "S"), så ligger vi ca 160 bak fjoråret. Det var snakk om at vi lå 250 bak - og hvis alle disse er på de tre "vanlige" tribunene (SpV er jo bare langtidsavtaler), så ligger vi i så tilfelle 140 bak på Frydenbøs to midterste nede.
Legg ned hele klubben!

Lister

Bak samme tidspunkt som i fjor eller bak det totalen endte på i fjor?
Guinness - Makes you drunk

Gulløl

Hvor mange plasser er det egentlig på free-seating-feltet ? Noen som har tellet ? Blir antall plasser det samme som antall seter som er i området eller satser Brann å trykke flere inn som det sikkert er plass til når alle står ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lister

Free seating innebærer vel at setene ikke er fjernet, så de vil fortsatt være tilgjengelig å sitte på.
Dessuten tror jeg nok det er sikkerhetsbestemmelser som hindrer Brann fra å "overselge" dette feltet.
Guinness - Makes you drunk

Xminator

Quote from: Lister on February 13, 2012, 13:47:31 PM
Sliter med å finne ord for å beskrive den typen folk, men de skulle hatt i ræven.

At folk utnytter det at klubben ønsker å fasilitere god supporterkultur er så til de grader provoserende.


Sniking har da vert en del av StoreStå-kulturen siden tidenes morgen, så om det er noen som utnytter slike smutthull så holde de gamle verdier i live :)

Klaus_Brann

Det klassiske på Storestå var å gå inn med en kamerat, for så å gå ut med hans billett for å ta en røyk og så hente en tredje kamerat:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Lister on February 13, 2012, 15:06:38 PM
Bak samme tidspunkt som i fjor eller bak det totalen endte på i fjor?


Bak det som var status da nysalget startet i fjor.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Ser ut til at det denne uken kan ha blitt solgt ca 150 p-kort på feltene med setekart på billettsiden. I tillegg kommer det som er solgt på free seating-feltet på bataljonstribunen, samt billigfeltene på Hansa Nedre A og Søndre P, og langtidskontraker på SpV. (På disse feltene går det ikke an å se salgsutviklingen). Og det er vel på de nye billigfeltene at nysalget vil gå best. Så kanskje det har blitt solgt 250-300 totalt denne uken? Ikke så gale med tanke på at markedsføringen av salgsstarten vel har begrenset seg til brann.no. Får Brann fingeren ut og begynner å markedsføre salget og de senkede prisene til et bredere publikum enn brann.no, bør det vel kunne gå an å selge noen hundre i uken frem til seriestart.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Lister

Konklusjonen ser vel da ut til å være at til tross for en markedsføring som har rom for forbedring, både på når en gjør ting og hvordan en gjør ting og selv om fjorårets sportslige opptur nok bidro (selv om det var en litt skuffende avslutning på sesongen) så har grepene som har blitt gjort på billettsiden fungert.

Selv om daffy sitter på hauger av markedsundersøkelser som viser at pris ikke betyr noe kan han vanskelig argumentere mot økt salg.
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

Quote from: Lister on February 18, 2012, 11:18:03 AM
Konklusjonen ser vel da ut til å være at til tross for en markedsføring som har rom for forbedring, både på når en gjør ting og hvordan en gjør ting og selv om fjorårets sportslige opptur nok bidro (selv om det var en litt skuffende avslutning på sesongen) så har grepene som har blitt gjort på billettsiden fungert.

Selv om daffy sitter på hauger av markedsundersøkelser som viser at pris ikke betyr noe kan han vanskelig argumentere mot økt salg.


Nei men nå har han jo nettopp sagt det motsatte...

http://www.brann.no/nyheter/haper-nye-endringer-gir-salgsloft/
Legg ned hele klubben!

Ricky

Noen som vet (les: regnet ut) hvordan salget har gått den første uken?
Har fulgt med litt på de nedjusterte feltene på øvre Hansa; synes ikke det har vært allverdens til bevegelse der.

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on February 21, 2012, 17:43:51 PM
Noen som vet (les: regnet ut) hvordan salget har gått den første uken?
Har fulgt med litt på de nedjusterte feltene på øvre Hansa; synes ikke det har vært allverdens til bevegelse der.


Men så er jo ikke det de billigste feltene heller. Vi får håpe salget på bedre der!

Det ble solgt ca 160 billetter første uken på de feltene man kan følge salget. I tillegg kommer altså free seating-feltet til Bataljonen, de nye billigfeltene på Hansa Nedre A og Søndre P, samt det som måtte være solgt på SpV.

Det feltet som har hatt best salg (av de man kan følge med på altså) er det såkalte Z-feltet. Ca 40 ble solgt der første uken.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on February 21, 2012, 18:25:36 PM
Det feltet som har hatt best salg (av de man kan følge med på altså) er det såkalte Z-feltet. Ca 40 ble solgt der første uken.


Jøss, kommer den gamle, harde kjernen krypende tilbake?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det var visst litt morsomt at Brann fikk gode resultater igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Skal bli kjekt å ikke være så ensom lengre der, da. Kanskje vi igjen kan bli en lydfaktor å regne med på Hansa.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

På tide. Har vært et trist skue der oppe lenge nå.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on February 21, 2012, 18:25:36 PM
Quote from: Ricky on February 21, 2012, 17:43:51 PM
Noen som vet (les: regnet ut) hvordan salget har gått den første uken?
Har fulgt med litt på de nedjusterte feltene på øvre Hansa; synes ikke det har vært allverdens til bevegelse der.


Men så er jo ikke det de billigste feltene heller. Vi får håpe salget på bedre der!

Det ble solgt ca 160 billetter første uken på de feltene man kan følge salget. I tillegg kommer altså free seating-feltet til Bataljonen, de nye billigfeltene på Hansa Nedre A og Søndre P, samt det som måtte være solgt på SpV.


Vet du om nedre A og blir free seating?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

stig

Nedre A blir free seating
Nettsideansvarlig

Utmedsnolken

Quote from: krøvel vellevold on February 21, 2012, 18:25:36 PM
Quote from: Ricky on February 21, 2012, 17:43:51 PM
Noen som vet (les: regnet ut) hvordan salget har gått den første uken?
Har fulgt med litt på de nedjusterte feltene på øvre Hansa; synes ikke det har vært allverdens til bevegelse der.


Men så er jo ikke det de billigste feltene heller. Vi får håpe salget på bedre der!

Det ble solgt ca 160 billetter første uken på de feltene man kan følge salget. I tillegg kommer altså free seating-feltet til Bataljonen, de nye billigfeltene på Hansa Nedre A og Søndre P, samt det som måtte være solgt på SpV.

Det feltet som har hatt best salg (av de man kan følge med på altså) er det såkalte Z-feltet. Ca 40 ble solgt der første uken.


det skal sies at 12 av disse kommer fra meg og bekjente og ingen av oss har hatt sesongkort på z-feltet før
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Uten å jinxe noe som helst... Men hadde jeg vært Brannsupporter uten partoutkort hadde jeg kanskje begynt å tenke på at det kanskje hadde vært greit å hatt sitt eget faste sete i år!:)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Hehe. Det er farlig med et sånt resultat i en treningskamp, men heldigvis var det mye positivt spill å se bak resultatet, og det sørger nok for at folk som så kampen blir mer klar for partoutkort.
Jeg skal være i eksil i 2012, så de kan drite i å ta gull i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

February 23, 2012, 22:23:43 PM #243 Last Edit: February 23, 2012, 22:30:24 PM by Gulløl
Dagens overbevisende forestilling er gull verdt i partoutkortsalget. Håper Algerøy og Brann smir mens jernet er varmt. Tipper Algerøy får en rimelig travel dag i morgen før han tar helg. Pr. nå tipper jeg de ligger på ca.7200 solgte kort (6700 solgte 09.02). Vil nok bli ytterlige fart i salget i morgen.

Før 2008 sesongen var etterspørselen etter partoutkort på 16000 (inkl 3000 på venteliste). Da er det 8800 potensielle kunder å selge partoutkort til. Et par dyktige (prosjektansatte ?) personer på telefonen til å følge opp denne listen med potensielle kunder frem mot seriestart vil hjelpe på.

I tillegg må Brann begynne markedsføringen andre steder en på brann.no. F.eks.:
-   Blinkende røde annonser øverst på nettutgaven til BT og BA som en ser med en gang en går inn.
-   Reklamer på lokalradioene som går minst et par ganger i timen.
-   Mail eller helst brev til alle tidligere partoutkortinnehavere siste 10 år.
-   Tilbud til bedrifter på billettpakker.
-   Osv., osv
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on February 23, 2012, 22:23:43 PM
Dagens overbevisende forestilling er gull verdt i partoutkortsalget. Håper Algerøy og Brann smir mens jernet er varmt. Tipper Algerøy får en rimelig travel dag i morgen før han tar helg. Pr. nå tipper jeg de ligger på ca.7200 solgte kort (6700 solgte 09.02). Vil nok bli ytterlige fart i salget i morgen.

Før 2008 sesongen var etterspørselen etter partoutkort på 16000 (inkl 3000 på venteliste). Da er det 8800 potensielle kunder å selge partoutkort til. Et par dyktige (prosjektansatte ?) personer på telefonen til å følge opp denne listen med potensielle kunder frem mot seriestart vil hjelpe på.

I tillegg må Brann begynne markedsføringen andre steder en på brann.no. F.eks.:
-   Blinkende røde annonser øverst på nettutgaven til BT og BA som en ser med en gang en går inn.
-   Reklamer på lokalradioene som går minst et par ganger i timen.
-   Mail eller helst brev til alle tidligere partoutkortinnehavere siste 10 år.
-   Tilbud til bedrifter på billettpakker.
-   Osv., osv


Det der med 6700 solgte pr 9/2 var jo bare en antagelse fra en avis. I fjor - etter fornyelsen - var det solgt litt over 6000. I år lå det 250 bak, ble det sagt. Så antagelig var det solgt under 6000 da nysalget startet.
Legg ned hele klubben!

Lister

Det ble nevnt på årsmøtet at de ønsket å profilere seg kommersielt i flere kanaler både for å styrke merkevaren men også spesielt knyttet til kampdag og billettsalg.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Markedsføring av "produktet" er virkelig noe de har mye å gå på, dessverre, men håper de også ser at de har et enormt forbedringspotensiale der.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Det som ble nevnt spesifikt når det kom til markedsføringen var synlighet og profilering i forkant av kampdag. Noe som har blitt etterlyst flere steder.

Men det ble poengtert flere ganger i ulike sammenhenger at de ønsket at hovedfokus skulle være på det sportslige. "Produktet" ble vel nevnt kun en gang såvidt jeg fikk med meg, noe som som også er positivt.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Selvfølgelig skal hovedfokus være på det sportslige, men det er viktig å væe på i forhold til synlig, tidlig og god markedsføring, for det har ikke vært en selvfølge tidligere i Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Quote from: Klaus_Brann on February 24, 2012, 00:47:16 AM
Markedsføring av "produktet" er virkelig noe de har mye å gå på, dessverre, men håper de også ser at de har et enormt forbedringspotensiale der.


Dette med annonser i aviser (etc), er noe som er litt der oppe med plastduken, føler jeg. Det hyles (riktig nok ikke så høyt) jevnlig på forumet om dårlig markedsføring og vi drømmer om tusener på tusener som kommer strømmende om bare udugelige Brann hadde vært bedre på dette.

Men er ikke dette noe BI-horene på Kniksens plass virkelig bør beherske? Kan det tenkes at de x antall tusen det koster for en helside i BT og en plakat på Forum rett og slett ikke genererer så mange tilskuere?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up