• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2013

Started by Nixon, October 14, 2011, 16:03:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

Jepp. Stadion og bussen er de eneste stedene jeg bruker cash.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Men du ender bare opp med å bruke mer penger når du blir sittende med restbeløp på kortet
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

ikke for brann som får renteinntekter av beløpene, men hvis du kommer til kiosken og ikke har nok penger på kortet og må gå et annet sted å fylle på (eller til internettet), så blir det en ganske irriterende faktor.
"og der snubler Sæternes igjen"

Lister

Skal det være mer irriterende enn f.eks å handle et sted som kun tar debit og det ikke er nok penger på kontoen din?

Fikser de en minibank inne på stadion er det problemet løst. Evt. muligheter for å fylle på via mobil.
Guinness - Makes you drunk

Utmedsnolken

December 17, 2011, 13:42:15 PM #155 Last Edit: December 17, 2011, 13:44:21 PM by Utmedsnolken
Kontoen vet jeg alltid om jeg har penger på eller ikke, men sånne andre kort klarer jeg ikke å huske beløpet på. så lenge de setter opp mange nok maskiner til å sjekke/fylle på, så blir ikke det nødvendigvis så ille

men systemet er jo laget for å få ut mer penger fra oss. De får rentepenger på restbeløpene som er på kortene (våre penger!) og de pengene osm ikke blir brukt får før eller senere i sin helhet over til Brann. Synes det er dyrt nok i kiosken som det er.
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Minibank betyr kø, med mindre det er alvorlig mange av dem. Det forundrer meg at det ikkje er kortterminaler i kioskene, sjølv kirker har fått på plass denslags. Har stort sett aldri penger i lommeboken, så det har blitt nokre færre kaffikopper på meg.
Gå av.

Lister

Quote from: Utmedsnolken on December 17, 2011, 13:42:15 PM
Kontoen vet jeg alltid om jeg har penger på eller ikke, men sånne andre kort klarer jeg ikke å huske beløpet på. så lenge de setter opp mange nok maskiner til å sjekke/fylle på, så blir ikke det nødvendigvis så ille

men systemet er jo laget for å få ut mer penger fra oss. De får rentepenger på restbeløpene som er på kortene (våre penger!) og de pengene osm ikke blir brukt får før eller senere i sin helhet over til Brann. Synes det er dyrt nok i kiosken som det er.


Mobilapp løser begge de problemene, du kan overføre penger (som kommer på mobilregningen) og du kan se oppdatert saldo.
Guinness - Makes you drunk

dudo

Quote from: Utmedsnolken on December 17, 2011, 11:16:05 AM
ikke for brann som får renteinntekter av beløpene, men hvis du kommer til kiosken og ikke har nok penger på kortet og må gå et annet sted å fylle på (eller til internettet), så blir det en ganske irriterende faktor.


Det er jo ikke i stedet for kontanter, det er vel ikke lov?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

December 17, 2011, 15:29:58 PM #159 Last Edit: December 17, 2011, 15:48:20 PM by Utmedsnolken
sånn er det på koengen iallefall. aner ikke hva brann har tenkt å gjøre

edit: de må jo forresten ta imot kontanter fra alle de som ikke har partoutkort, så da bryr jeg meg ikke om saken lenger.
"og der snubler Sæternes igjen"


Jose Arrogantio

Quote from: The Boss on December 15, 2011, 22:46:06 PM
Rimelig drøyt å lokke med "eksempelvis" treningskamper mot Manchester United.. Rimelig USANSYNLIG at Brann møter ManUtd i løpet av året..




Hvorfor er det usannsynlig? Engen spilte vel mot Liverpool og Barcelona for ikke lenge siden. De vil sikkert velge Molde heller, riktignok, om de drar til Norge, men er da ikke usannsynlig at en annen storklubb tar en visitt.

Spelaren

Quote from: Jose Arrogantio on December 17, 2011, 19:13:35 PM
Hvorfor er det usannsynlig? Engen spilte vel mot Liverpool og Barcelona for ikke lenge siden. De vil sikkert velge Molde heller, riktignok, om de drar til Norge, men er da ikke usannsynlig at en annen storklubb tar en visitt.


Fordi siste vennskapskamp mot eit storlag var i 1998, mot nettopp mænju.
Gå av.

1908

Når er siste betalingsfrist på Batajonesfeltene??

osoerli

Quote from: 1908 on December 18, 2011, 19:37:07 PM
Når er siste betalingsfrist på Batajonesfeltene??


15.12 om du ønskjer lågaste pris, og gratis inngang på Brann2-kampane.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

1908

Siste betalingsfrist.. Ikke siste for lavest pris og Brann 2 kamper...

osoerli

December 18, 2011, 22:27:25 PM #166 Last Edit: December 18, 2011, 22:31:36 PM by osoerli
Quote from: 1908 on December 18, 2011, 21:51:36 PM
Siste betalingsfrist.. Ikke siste for lavest pris og Brann 2 kamper...


Mail frå DFA:
Fornyer du etter 15.12 øker prisen med 200 kroner, og Brann 2 sine hjemmekamper på Stadion blir  ikke inkludert i prisen!

Nysalg startar 6. februar så eg går utfrå du kan fornya heilt fram til då.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

1908


ChristerLepsoe

Det er nå 21/12, og verken jeg eller min samboer har mottatt brev/faktura ang. fornying av partoutkort på frydenbø. Har sendt mail til DFA ihvertfall 3 ganger og spurt etter den, men får ingen svar. Noen som er i samme situasjon?

Gulløl

Svakt av Brann, spesielt når kunder purrer opp flere ganger uten å få svar. Kanskje Brann har som målsetning å senke partoutkort salget for neste år  :P

Her er kontaktopplysningene, går ut fra at han svarer på telefon av og til om han ikke svarer på mail:

Dag Frode Algerøy
Salgssjef - privat
55 59 85 14
dfa@brann.no
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Helt utrolig at de ikke klarer å ta vare på "kundene" sine bedre enn dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tapeten

Jeg fikk ikke faktura i posten eller på e-post. Kontaktet dfa, som etter et par dager videresendte mailen min til en annen, som etter noen nye dager sendte meg faktura på mail. Men når jeg skulle betale fakturaen oppdaget jeg at de ikke hadde oppgitt kontonummer. Så da fikk jeg ikke betalt, sendte mail tilbake og fikk beskjed om at personen nå var på ferie til 2. januar.

Vel vel, satser på at det ordner seg på nyåret..
-*Space is the place*--

stig

Kontonr som partoutkortet skal betales på er ‎3624.6512.994
Nettsideansvarlig

oslo øst

samme her har heller ikke fått fornyelse av partoutkort i posten , sendte mail til dfa men ingenting ,det er vel 3 uker siden jeg sendte mailen til han !!!!!!!!!!!!!!! seriøst . hatt sesongkort i 10 år men har tydeligvis ramla ut av systemene dems i år.så da blir det  vel ikke noe sesongkort i år
takk dag frode algerøy , for at du gidder å svare på mailen min

ChristerLepsoe

Quote from: ChristerLepsoe on December 21, 2011, 14:17:12 PM
Det er nå 21/12, og verken jeg eller min samboer har mottatt brev/faktura ang. fornying av partoutkort på frydenbø. Har sendt mail til DFA ihvertfall 3 ganger og spurt etter den, men får ingen svar. Noen som er i samme situasjon?

Har etter mye om og men fått tilsendt fakturaene, betalte de idag. Så spørs det bare om jeg får samme "fordeler" som om jeg hadde betalt før fristen den 15.12.

oslo øst

har ikke fått partoutkort fornyelse av brann i år , hatt det i 10 år men ikke en dritt har jeg fått
har ringt dem 1 gang ingen svar og sendt dem 4 mailer ingen svar , dem har tydeligvis tatt ferie etter siste seriekamp for første mailen sendte jeg  2 dec  !!!!!!!!! noen som har noen tips jeg har vel nesten gitt opp :-(

Klaus_Brann

Skriv til BA! Da skal du se det blir fart paa sakene. Graat litt ogsaa, saa kanskje Daffy sender med et skjerf som plaster paa saaret:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Ser ikke bort fra at Daffy har tatt avspasering i hele desember i forbindelse med all overtiden før cupfinalen. Om det stemmer er det et idiotisk tidspunkt siden det er høysesong for partoutkort salget.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lister

Om det er årsaken er det desto mer idiotisk. I en bedrift på størrelse med Brann bør ikke en slik prosess være personavhengig
Guinness - Makes you drunk

Jose Arrogantio

http://fotball.aftenposten.no/england/article217811.ece

Originalt og spennende kampanje de drev med der, og har visst ført til økte inntekter også.

Klaus_Brann

Det blir for dumt å anta det og diskutere det her uten noe substans.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Det sies at salget ved månedsskiftet lå ca 250 bak fjoråret. Ut fra det så betyr det at vi har solgt i underkant av 6000. Dette er altså mer enn både RBK og Viking som har hatt nysalg siden før serieslutt. Brann har som kjent ikke startet nysalget ennå. Jeg tror at vi vil få et bedre tall enn de 8000 vi endte opp med i fjor. De 250 henter vi lett inn på at jeg tror vi kommer til å selge minst 250 flere nye kort i år enn i fjor. I fjor - etter 2010-skandalesesongen, salg av profilene, bare ukjente nye spillere, og rekordlave forventninger - kan det vel umulig ha blitt solgt så forferdelig mange nye kort. I år som vi nettopp har vært igjennom en ok sesong, vi har fått inn noen kjente spillere i det minste, forventingene antagelig er en del høyere og prisnivået har blitt vesentlig lavere på en del felt, så må vi vel klare å selge minst 250 flere nye kort enn i fjor! I følge tilbakemeldingene fra DFAs ringerunde, er det visst mange av dem som ikke har fornyet ennå (ca 2000?) som skylder på betalingsevnen etter cupfinalehelg og jul, og vil fornye på et senere tidspunkt. Jeg tror vi skal kunne få en liten økning fra i fjor.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Hvor mange var det som hadde sesongkort og som opplevde å ikke får cupfinalebillett på grunnlag av det?

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on February 09, 2012, 11:40:43 AM
Hvor mange var det som hadde sesongkort og som opplevde å ikke får cupfinalebillett på grunnlag av det?


Noen tusen var det nok. Og det er sikkert mange som er sure der, og som retter sin vrede mot Brann (og lar være å fornye pga det) i stedet for å være forbanna på NFF. Alle p-kort-innehavere ville ikke fått billett samme faen, slik NFFs fordeling er nå.
Legg ned hele klubben!

aso008


Lister

Nysalget vårt er ikke startet enda og vi er til tross for det bare et par hundre bak de som har flest solgte. Kan ikke være så alt for gale det.
Guinness - Makes you drunk

krøvel vellevold

Er jo utrolig slapt at de ikke har tatt med i artikkelen at Brann er den eneste klubben (såvidt jeg vet) som ikke har startet nysalget, mens de aller fleste andre klubbene har holdt det gående i mange måneder. Derfor er ikke Branns tall sammenlignbare med de andres.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Det viser vel også at nysalget til Brann kjem igong aaaaaaalt for seint.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

RBK 5400? Det må da være dramatisk, de har vel alltid vært i tet?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: osoerli on February 09, 2012, 15:34:02 PM
Det viser vel også at nysalget til Brann kjem igong aaaaaaalt for seint.
Og hva er egentlig grunnen til dette? Hvorfor klarer andre klubber å komme i gang tidligere, men ikke Brann?

Ricky

Nysalget til Brann er jo en vits.. Fornyingen av gamle partoutkort varer i 4 måneder, salget av nye varer i 4 uker. Og jeg som trodde Brann trengte disse inntektene om vinteren (bl.a. med tanke på overgangsvinduet).

stig

Bataljonen har tatt dette opp de to siste sesongene, og seinest i høst skulle de se på det, og lage et gavekort de kunne selge frem mot Jul. Dette ble tydeligvis ingenting av.

Forklaringen ligger på Brann er den eneste klubben  som tilbyr bytte av plass, og dermed kan de ikke selge ny partoukort på plasser som eksisterende kunder gjerne vil ha.

For så vidt positivt at man lar eksisterende kunder bytte til bedre plass, men man kan starte ny-salg på plasser som ikke var solgt som partoutkort sesongen før og latt de bytte seg til bedre plass i en siste bytte runde.

Feltet med "free seating" kunne uansett blitt solgt fra november av uten noe konflikt.
Nettsideansvarlig

kabelmann

Det burde uansett ikke være nødvendig at perioden for endring av plass oversteg to uker, og dette burde være de to første ukene av partoutkortsalget. Da kunne fornying uten plassbytte og nysalg gått samtidig.

Altså:
To første uker av salget: Fornying med plassbytte og regulær fornying
Påfølgende uker: Regulær fornying og nysalg.

At nysalget starter så tidlig som mulig kan fort vise seg å være en fordel dersom foregående sesong har vært god. Da har man muligheten til å smi mens jernet er varmt og det er en del begeistring blant folket.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Ja, kan ikke se at det skulle ha noen negativ effekt å starte nysalget tidligere. En eventuell effekt av en god sesongstart, spennende kjøp osv. vil jo uansett være der. Jo lengre noe er til salgs, jo mer selger man, skulle en nesten tro.

Nixon

Billett- og partoutkortsalget i Brann har mange merkverdigheter. For eksempel en ting som folk har tatt opp mange ganger: Hvorfor de posjonerer ut billettene i løpet av sesongen. Hver kamp har en relativt kort salgsperiode. Det var greit nok i 2007. Men de siste årene tror jeg at det har vært til hinder for salget.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on February 09, 2012, 17:23:11 PM
Billett- og partoutkortsalget i Brann har mange merkverdigheter. For eksempel en ting som folk har tatt opp mange ganger: Hvorfor de posjonerer ut billettene i løpet av sesongen. Hver kamp har en relativt kort salgsperiode. Det var greit nok i 2007. Men de siste årene tror jeg at det har vært til hinder for salget.


Ja sett at Brann leder serien etter vårsesongen... Da vil jo folk gjerne begynne å tenke på å sikre seg billetter til de siste kampene, sånn i tilfelle.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

February 09, 2012, 19:28:59 PM #196 Last Edit: February 09, 2012, 19:34:26 PM by Gulløl
Nysalg av partoutkort for 2012 skjer fra og med mandag 13. februar for de som ikke vet det. Da er bytte av plasser ferdig. Sikkert mange gode plasser å velge i for de som kommer først til mølla på mandag  :). På de litt over 5 ukene som da er igjen til seriestart bør Brann klare å selge en del partoutkort. Faktorer som kan få kortsalget til å skyte fart er ting som:

1. Hvor flink Algerøy er å markedsføre salget, og spesielt alle de nye billigere plassene. Her vil jeg råde Algerøy til å sende ut et gjennomtenkt salgs brev og tilbud til alle de 13000 som hadde partoutkort i 2007 og som enda ikke har fornyet. Er vel snakk om omtrent 6000 brev det. Får en tilslag fra 1/3 av denne tidligere kundemassen er det snakk om 2000 partoutkort. I tillegg er salget til kunder som ikke har hatt kort før, her må det kjøres på med markedsføring gjennom Brann.no, BA, BT, lokalradioen, osv. osv.

2. Hvor bra spillere de nye forsterkninger blir (en eller to). Kan bety en del.

3. Og ikke minst hvordan resultatene blir i de 4 siste treningskampene. Vinner Brann 3 av 4 kamper f.eks kan optimismen skyte skikkelig fart og Algerøy få det bra travelt.

Prosessen rundt årets partoutkort salg er omtalt i denne artikkelen fra 27 januar:
http://www.brann.no/nyheter/tid-for-bytte-av-sitteplasser/
Blir vel en oppdatering på Brann.no i god tid før nysalget starter på mandag (?). Sikkert mange som har glemt denne artikkelen allerede.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on February 09, 2012, 19:26:46 PMJa sett at Brann leder serien etter vårsesongen... Da vil jo folk gjerne begynne å tenke på å sikre seg billetter til de siste kampene, sånn i tilfelle.


Det er ekstremtilfellet. Men mye viktigere er det at det er billetter tilsalgs til nye kamper når folk er høyt oppe etter en seier på Stadion. Eller på bortebane for den saks skyld. Det har ikke alltid vært tilfelle.
Rød makt på Hansa

osoerli

Det som hadde satt fart i partoutkortsalget var at Huseklepp kom heim.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

roaldinho

Quote from: osoerli on February 09, 2012, 23:57:22 PM
Det som hadde satt fart i partoutkortsalget var at Huseklepp kom heim.


Spørsmålet er hvordan Brann skal få råd til han. Han er under kontrakt, og  så lenge han er under kontrakt så skal Pompey ha en viss sum penger. Det ville vært gull, men jeg ser den sjansen som liten akkurat nå.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up