• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stallen 2018 - status

Started by Xminator, October 07, 2011, 10:26:05 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

viks

Alle som har spilt CHampionship Manager 93 vet jo at 11 er venstreving. 9 og 10 er spisser. Ikke noe å diskutere en gang.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Churchill

Med det vi så av Drame i går, tror jeg Huseklepp fort kan bli forvist til kanten iløpet av sesongen og at Drame tar plass ved siden av Orlov. Hvis sistnevnte innfrir da.

Mange ser forresten ut til å glemme den godeste Ibrahima, når man skal liste opp nysigneringer. Vi har fire spillere som er nye i troppen siden forrige sesong, ikke tre. Demidov, Orlov, Hanstveit OG Drame... Selv om sistnevnte bare er 18 år, er han en råsterk jævel med slepen teknikk og godt hode for spillet. Slik fremstår han ihvertfall.
...we shall never surrender.

Lasaron

Quote from: Churchill on January 30, 2014, 00:28:21 AM
Med det vi så av Drame i går, tror jeg Huseklepp fort kan bli forvist til kanten iløpet av sesongen og at Drame tar plass ved siden av Orlov. Hvis sistnevnte innfrir da.

Mange ser forresten ut til å glemme den godeste Ibrahima, når man skal liste opp nysigneringer. Vi har fire spillere som er nye i troppen siden forrige sesong, ikke tre. Demidov, Orlov, Hanstveit OG Drame... Selv om sistnevnte bare er 18 år, er han en råsterk jævel med slepen teknikk og godt hode for spillet. Slik fremstår han ihvertfall.


Strengt tatt kan man vel kalle Vindheim en nysignering også.
Tren på langskudd

Xminator

Det er midtbanen som skiller seg ut med manglende rutine. De to andre lagdelene har en bedre balanse.

Xminator

Ryddet i stallen. Det er helt klart på midtbanen laget er mest sårbart og ustabilt. Om Haugen springer i 90 minutter og Badji ikke slår 5 lissepasninger til motstander, så er det jo bra nok, men det var de to tingene da. Mangelen på venstrekant vil koste oss poeng. Bredden er der, men "høyden", eller skal vi heller si kvaliteten, er manglende i hele midtbaneleddet.

nero

Enig. Midtbanen vår er definitivt så som så. Badji har potensiale til å bli noe stort, Haugen har små glimt av storhet, resten er vel midt på treet og knapt nok det.
Lions led by donkeys.

krakra

Askar er en god kantspiller og både Larsen og skaanes kan bli store i år. Det er enormt potensiale i midtbanen og norling er mannen som kan få det ut

Xminator

Men da er vi enige om at om ikke Norling får det ut så er det ikke noe å få ut i utgangspunktet?

krakra

Ja, men om Brann ikke dominerer fra kamp èn så betyr ikke det at Norling "ikke har fått det til".

Xminator

Men hvem får skylden først, spillerene eller Norling? Det er egentlig ett spenningsmoment i seg selv å se hvor forumet lander når Brann tar ett sportslig mageplask :)

Klaus_Brann

Først spillerne, så spillerne og Norling, så hylles de alle sammen når vi lykkes med Norling.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

March 17, 2014, 19:04:52 PM #461 Last Edit: March 17, 2014, 19:06:44 PM by krakra
Det er alltid bra med supportere som uten forbehold spår sportslig nedtur.

Men det er jo klart man ikke kan ta medalje med en stall som har kostet under 50 mill.

Feiler vi skal spillerne ha skylda. Det er naturlig med en såpass merittert og respektert trener. Da må vi forsterke. Men det er jo enkelte som bare venter på at Brann skal "feile" og helt sikkert kommer til å konkludere med at vi har gjort det om vi taper mot Sarpsborg, eller spiller uavgjort eller bare vinner uten å spille bra.

Både Norling og stallen bør få minst frem til sommeren på å vise hva som bor i dem.

Jose Arrogantio

De skal få hele sesongen for min del. Etter det kan vi telle opp status.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Klart Norling må få tid på seg, det bør gå minst en sesong før vi kapper hodet av han.  ;D

Personlig synes jeg det er altfor optimistisk å forvente medaljekamp i år. Til det er stallen rett og slett for svak. Jokeren blir selvsagt Norling selv og hva han kan bidra med. Jeg forventer å se struktur og plan over spillet, og klare ideer. Vi trenger vel minst tre solide forsterkninger før medaljene er innenfor rekkevidde.
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on March 17, 2014, 21:42:04 PM
Det handler også om å gi stallen tid så vi ser hvem som blomstrer og hvem som ikke blomster under Norling før vi gjør tunge investeringer. Vi har i dag dobbelt dekning i alle posisjoner og har veldig mange spillere med stort potensiale som de ikke fikk ut under Skarsfjord.

dudo

Dobbel dekning er mer enn å bare ha dobbelt opp med spillere som kan spille i gitte posisjoner. Jeg mener ikke vi har dobbel dekning på sentral midtbane så lenge vi må stille med Soko ved to fravær. Dog har Hassan levert i forsesongen ... Og om vi må starte med Lorentzen på topp fyller det meg ikke med troen på målkalas. På vingene er det heller ikke rom for store grep. Jeg hadde uten problemer tatt i mot forsterkninger både sentralt og på kant.

Om alt klaffer blir dette veldig bra, men vi har enormt mye tynnere stall enn f eks Molde og RBK. Samtidig skal vi jo være vesentlig styrket på benken, selv om jeg ikke er enig i at en midtbane bestående av Larsen - Haugen - Badji - Askar/Skaanes er det helt store å satse på. Jeg er livredd for hvor enkelt det blir å spille seg gjennom det leddet. Men det er forsåvidt en annen, taktisk diskusjon.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Ingen som sier at det er voldsomt god dekning, men at en ny trener vil ha litt tid på seg før det kjøpes inn er jeg helt med på. Vi vet enda ikke hvem som kommer til å slå til og ikke.

krakra

VI har dobbelt dekning på midten uten Soko. Jeg føler, basert på treningskampene, at det ikke vil være noen krise om Fakiri må steppe inn noen kamper her og der. Det er krise hvis både Badji og Haugen blir langtidsskadet og han må spille mange kamper på rad, men han virker ganske solid og er den smarteste spilleren vi har.

Lorentzen og Hansson er de eneste i stallen som vi ikke bør sette allverdens forvetninger til. De andre bør vi forvente solide bidrag fra allerede i år. Og de to ungguttene kan fort bli jokere i år de og. Særlig Hansson.

aleksanderhjelleseth

Hansson kommer ikke til å bli en joker i 2014, det tror ihvertfall ikke jeg. At han får debuten sin, at han kan dra av en mann eller to, definitivt. Hansson er helt klart et kjempetalent, men han er for liten og svak i kroppen til at han kan utgjøre en forskjell for oss i fysiske TL. Tror heller at Lorentzen kan komme med bidrag, 4-5 mål?
.

krakra

Det er ikke alle lag som spiller som Sogndal og hvor muskler er avgjørende. I de mer åpne kampene med mye rom, som det var mange av i fjor, tviler jeg ikke på at Hansson kan bidra. Jeg ville ikke brukt ham fra start mot Sogndal eller Hønefoss, men på 20 min mot AaFK, Sandnes Ulf eller Sarpsborg kan han sikkert gjøre nytte for seg

ostraume

Quote from: krakra on March 18, 2014, 20:15:33 PM
VI har dobbelt dekning på midten uten Soko. Jeg føler, basert på treningskampene, at det ikke vil være noen krise om Fakiri må steppe inn noen kamper her og der.


Jeg er enig i at dekningen er helt okay. Det som bekymrer meg er om førstevalgene våre faktisk er gode nok.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: ostraume on March 18, 2014, 23:29:19 PM
Quote from: krakra on March 18, 2014, 20:15:33 PM
VI har dobbelt dekning på midten uten Soko. Jeg føler, basert på treningskampene, at det ikke vil være noen krise om Fakiri må steppe inn noen kamper her og der.


Jeg er enig i at dekningen er helt okay. Det som bekymrer meg er om førstevalgene våre faktisk er gode nok.


Og hvem er egentlig førstevalgene våre? Badji og Haugen? Badji og Barmen? Ingen av konstellasjonene har vært tilfredsstillende så langt.
Gå av.

krakra

Men nå er det ikke spilt en eneste tellende kamp ennå. Poenget er at det ikke er en eneste spiller i førsteelveren som kan avskrives for øyeblikket. Alle har potensialet til å gjøre en veldig god sesong. Før vi bruker store penger på å forsterke er det jo greit å se hvem som faktisk får ut dette potensialet og hvem som ikke gjør det under Norling.

Vi har fått ut de fleste som ikke hadde noe særlig potensiale. Bare Soko igjen. Og Jonsson og Fakiri da, men de kan være viktige spillere å ha med likevel. Hvis Jonsson mot formodning blir frisk da.

Kagain

Vel, leste nettopp at Jonsson var frisk i dag og følte seg klar til å slå til på neste treningskamp, men fikk beskjed om å holde seg i ro. Så får vi se hvor lenge det varer denne gangen.

Klaus_Brann

Jonsson må være en av de verste spillerne vi noensinne har hatt, skademessig?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Slår vel ikke Trond Fredrik Ludvigsen

Kagain

Hadde Ludvigsen mer varierte skader eller var det samme greien som plagde han også hele tiden? Jeg husker ikke det der, jeg husker bare entusiasmen når han endelig ble klar for Brann, og den påfølgende stillheten.

Xminator


Xminator


Xminator

Dette er tynt. Veldig tynt.

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg mener at både Kristoffer Larsen og Oliver Rotihaug bør stå som angrepsspillere i oversikten; det er slik Brann har klassifisert dem. Rotihaug kan nok spille indreløper (noe han har gjort for Brann 2), men så vidt jeg forstår passer han mer naturlig inn i angrepsrekken. Og Larsen vil overhodet ikke være aktuell i den midtre treeren.

Dermed mener jeg at vi bare har fire spillere som naturlig kan fylle de tre midtbaneposisjonene: Barmen, Haugen, Nilsen og Skaanes.

Fremme har vi litt flere spillere, om enn ikke noe høyere kvalitet: Huseklepp, Larsen, Skålevik, Lorentzen, Rotihaug (om han blir), innbytter Karadas og (enn så lenge) Orlov.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!


dr_cyanid

Quote from: Huff on January 05, 2016, 17:04:46 PM
Etter de siste dagenes snakkis om kvaliteten på stallen prøver jeg meg på en høyst uoffisiell og selvsagt subjektiv vurdering A stallen slik jeg vurderer den per nå. Tar da med de spillerne som per dags dato er i klubben, og ikke de som er på lån. Askar anser jeg som solgt, hvis ikke havner han i kategori 3. Spillerne er ranket fra 1-5 hvor kategori 5 er klassespillere, mens 1 er spillere som neppe holder TL nivå.

Kategori 1. Spillere jeg er skeptisk til om i det hele tatt holder TL-nivå.

Skålevik, Vevatne, Heggland, Rotihaug, Pettersen.

I de siste tre sitt tilfelle, er ikke dette krise. Sistnevnte er et stortalent, og de to andre havner gjerne på lån, og skal selvsagt uansett ikke spille noen viktig rolle i sesongen som kommer. Førstnevnte er derimot tilsynelatende førstevalg på spissplass, og tar en med at de resterende angrepsspillerne ikke akkurat er brilliante, ser dette skummelt ut. Når det gjelder Vevatne ser dette ut som et enormt bomkjøp, da antar jeg han har vist at han ikke holder nivået på trening.

Kategori 2. Spillere jeg mistenker holder lavt TL nivå.

Nouri, Karadas, Barmen, Grønner, Skaanes, Larsen.

Når det gjelder de to første var jeg lite overbevist av Nouris egenskaper i sin første Brann-sesong i en divisjon som er langt svakere enn TL. Azar er ett år eldre, og det som var ekstremferdigheter i Obås er ikke nødvendigvis det samme i TL. Jeg tror Barmen kan flyttes opp en kategori basert på høsten i Obås, men er langt fra sikker. Grønner bør og ta steget opp en kategori, faktisk to, men hans mange hjerneblødninger gjør meg usikker. Skaanes hadde en svak sesong, delvis pga skader, men jeg var uansett svært lite overbevist over hans prestasjoner i fjor. Prestasjonene i 2014 tilsier dog kategorien over. Larsen er egentlig i en egen kategori, vil ha ekstremferdigheter i TL, og kan gjøre ting på egen hånd mot hvem som helst, men vil og trolig fremstå som en tredjedivisjonsspiller i en rekke kamper. Havner her fordi jeg tror flertallet av kampene blir nærmere bunn- enn toppnivået.

Kategori 3. Spillere jeg tror fremstår som middelmådigheter i TL

Horwath, Heltne Nilsen, Huseklepp, Acosta, Orlov.

Førstnevnte er i så fall et helt kurant andrevalg på keeperplass. Heltne tror jeg holder nivået defensivt på en utmerket måte, men jeg var langt fra imponert over han offensive bidrag. Huse tror jeg ikke faller gjennom, men tiden da han preget TL virker å være forbi. Acosta imponerte ikke voldsomt i fjor, men en bør vel håpe på at han er i kategorien over. Orlov har en sesong bak seg i TL og den var –ut fra forholdene- bra. Havner her fordi han angivelig ikke passer i spillestilen.

Kategori 4. Spillere jeg tror vil fremstå som solide TL spillere.

Leciejewski, Kristiansen, Demidov, Haugen.

Førstnevnte har alltid holdt TL-nivå og har og vært solid tidligere, nå virker utgangspunktet for en ny god sesong bedre enn på lenge. Kristiansen var i samme kategori i TIL. Han slo ikke til i VIF, men jeg håper og tror han havner i denne kategorien i Brann, selv om han fort kan havne i kategorien under. Demidov viste nok i fjor til at jeg tror han havner her i TL, på tross av en grusom sesong i 2014 som nok kan tilskrives skader og mangel på kamptrening. Haugen føler jeg meg trygg på, selv om han aldri har prestert på dette nivået tidligere, og på tross av at jeg hadde avskrevet han så sent som i fjor sommer. Viste klare tegn på at han hadde hevet seg til et helt nytt nivå i fjor høst.

Kategori 5. Spillere som vil fremstå som klassespillere i TL.
-

Ingen klassespillere her, men jeg håper at Haugen, Piotr og Demidov kan havne i denne kategorien, her ligger trykket på håper, ikke tror...

Totalt sett er dette kanskje helt greit for en nyopprykket klubb, men de fleste nyopprykkede klubber er vel og klubber som håper å berge plassen. For en klubb av Branns format er det elendig. Forhåpentligvis er flertallet av kategori 2-spillerne i realiteten kategori 3-spillere, men likevel blir totalen syltynn. Spesielt i angrep ser det trist ut.


Grei analyse det. Ville hatt Skaanes og Larsen i kat.1, hatt Acosta i kat.4, samt byttet kategori mellom Haugen og Orlov. Synes ikke Haugen har bevist noe som helst ift nivået i TL.

krakra

Men det har Orlov? Hvor mange topp 8-lag ville hentet ham på bakgrunn av 2014-sesongen?

dr_cyanid

Quote from: krakra on January 05, 2016, 19:58:31 PM
Men det har Orlov? Hvor mange topp 8-lag ville hentet ham på bakgrunn av 2014-sesongen?

Tror han kunne gjort en god jobb som erstatter for Søderlund i RBK. Eventuelt som erstatter for Frode Johnsen i Odd eller for Diomande i Stabæk. Ser heller ikke at Orlov er så mye dårligere enn Ola Kamara. Med gode medspillere er jeg overbevist om at Orlov hadde scoret enda flere mål enn i 2014.

Nixon

Grei analyse av Huff, uten at jeg dermed er enig i alt. Først og fremst synes jeg vel at Grønner er vurdert for strengt og Haugen for snilt.

Når det gjelder Orlov og hans muligheter i norske toppklubber, skulle man nesten tro at han var et lokalt talent...;)
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: dr_cyanid on January 05, 2016, 20:36:47 PM
Quote from: krakra on January 05, 2016, 19:58:31 PM
Men det har Orlov? Hvor mange topp 8-lag ville hentet ham på bakgrunn av 2014-sesongen?

Tror han kunne gjort en god jobb som erstatter for Søderlund i RBK. Eventuelt som erstatter for Frode Johnsen i Odd eller for Diomande i Stabæk. Ser heller ikke at Orlov er så mye dårligere enn Ola Kamara. Med gode medspillere er jeg overbevist om at Orlov hadde scoret enda flere mål enn i 2014.
Store ord om en spiss på snart 30 som aldri har rundt ti mål i en sesong. Det er en grunn til at Hammarby ikke var veldig giret på å betale for Orlov etter utlånet. To mål på 11 kamper oser det ikke akkurat toppspiss av.

Hva konkret er det Orlov er så god til, som gjør ham til en toppspiller? Hadde du hatt rett hadde selvfølgelig disse klubbene vist interesse for en Orlov som Brann jobber aktivt for å kvitte seg med.

dr_cyanid

January 06, 2016, 10:45:29 AM #488 Last Edit: January 06, 2016, 10:48:08 AM by dr_cyanid
Quote from: krakra on January 05, 2016, 21:23:06 PM
Quote from: dr_cyanid on January 05, 2016, 20:36:47 PM
Quote from: krakra on January 05, 2016, 19:58:31 PM
Men det har Orlov? Hvor mange topp 8-lag ville hentet ham på bakgrunn av 2014-sesongen?

Tror han kunne gjort en god jobb som erstatter for Søderlund i RBK. Eventuelt som erstatter for Frode Johnsen i Odd eller for Diomande i Stabæk. Ser heller ikke at Orlov er så mye dårligere enn Ola Kamara. Med gode medspillere er jeg overbevist om at Orlov hadde scoret enda flere mål enn i 2014.
Store ord om en spiss på snart 30 som aldri har rundt ti mål i en sesong. Det er en grunn til at Hammarby ikke var veldig giret på å betale for Orlov etter utlånet. To mål på 11 kamper oser det ikke akkurat toppspiss av.

Hva konkret er det Orlov er så god til, som gjør ham til en toppspiller? Hadde du hatt rett hadde selvfølgelig disse klubbene vist interesse for en Orlov som Brann jobber aktivt for å kvitte seg med.


Rundt ti mål på 25-30 kamper hver sesong er ikke ille for lag som har prestert svakt (Brann og Gefle). I OBOS scoret han 4 mål på 11 kamper før han forlot oss (vi lå da på bunn av OBOS).  Alexander Søderlund kunne ikke vise til særlig bedre scoringsrate i Haugesund før RBK kjøpte han...

Orlov hadde garantert vært en bra spiller å ha med seg dersom en hadde gode tilretteleggere rundt ham. Derfor mener jeg bestemt at det er verdifullt å ha Orlov med seg, særlig for velspillende lag. Tipper han forsvinner nærmest vederlagsfritt til et lag i toppen av norsk eller svensk fotball. De får i hvertfall en målgarantist. Vi mister én. 

Synes det er oppsiktsvekkende, særlig med den tynne stallen, at Brann mener han ikke passer inn eller er for dårlig(?). Hvis vi får disse kantspillerne som det mases om, vil jo nettopp typer som Orlov få bedre arbeidsvilkår. Skal Orlov ut bør Soltvedt ha virkelig store kanoner på vei inn...

Lasaron

Quote from: dr_cyanid on January 06, 2016, 10:45:29 AM
Quote from: krakra on January 05, 2016, 21:23:06 PM
Quote from: dr_cyanid on January 05, 2016, 20:36:47 PM
Quote from: krakra on January 05, 2016, 19:58:31 PM
Men det har Orlov? Hvor mange topp 8-lag ville hentet ham på bakgrunn av 2014-sesongen?

Tror han kunne gjort en god jobb som erstatter for Søderlund i RBK. Eventuelt som erstatter for Frode Johnsen i Odd eller for Diomande i Stabæk. Ser heller ikke at Orlov er så mye dårligere enn Ola Kamara. Med gode medspillere er jeg overbevist om at Orlov hadde scoret enda flere mål enn i 2014.
Store ord om en spiss på snart 30 som aldri har rundt ti mål i en sesong. Det er en grunn til at Hammarby ikke var veldig giret på å betale for Orlov etter utlånet. To mål på 11 kamper oser det ikke akkurat toppspiss av.

Hva konkret er det Orlov er så god til, som gjør ham til en toppspiller? Hadde du hatt rett hadde selvfølgelig disse klubbene vist interesse for en Orlov som Brann jobber aktivt for å kvitte seg med.


Rundt ti mål på 25-30 kamper hver sesong er ikke ille for lag som har prestert svakt (Brann og Gefle). I OBOS scoret han 4 mål på 11 kamper før han forlot oss (vi lå da på bunn av OBOS).  Alexander Søderlund kunne ikke vise til særlig bedre scoringsrate i Haugesund før RBK kjøpte han...

Orlov hadde garantert vært en bra spiller å ha med seg dersom en hadde gode tilretteleggere rundt ham. Derfor mener jeg bestemt at det er verdifullt å ha Orlov med seg, særlig for velspillende lag. Tipper han forsvinner nærmest vederlagsfritt til et lag i toppen av norsk eller svensk fotball. De får i hvertfall en målgarantist. Vi mister én. 

Synes det er oppsiktsvekkende, særlig med den tynne stallen, at Brann mener han ikke passer inn eller er for dårlig(?). Hvis vi får disse kantspillerne som det mases om, vil jo nettopp typer som Orlov få bedre arbeidsvilkår. Skal Orlov ut bør Soltvedt ha virkelig store kanoner på vei inn...



Nærmest vederlagsfritt? Hva tror du da er grunnen til at Brann sa nei til Hammarby da de bydde mindre enn hva som stod i opsjonen eller hva det var?
Tren på langskudd

krakra

Quote from: dr_cyanid on January 06, 2016, 10:45:29 AM
Quote from: krakra on January 05, 2016, 21:23:06 PM
Quote from: dr_cyanid on January 05, 2016, 20:36:47 PM
Quote from: krakra on January 05, 2016, 19:58:31 PM
Men det har Orlov? Hvor mange topp 8-lag ville hentet ham på bakgrunn av 2014-sesongen?

Tror han kunne gjort en god jobb som erstatter for Søderlund i RBK. Eventuelt som erstatter for Frode Johnsen i Odd eller for Diomande i Stabæk. Ser heller ikke at Orlov er så mye dårligere enn Ola Kamara. Med gode medspillere er jeg overbevist om at Orlov hadde scoret enda flere mål enn i 2014.
Store ord om en spiss på snart 30 som aldri har rundt ti mål i en sesong. Det er en grunn til at Hammarby ikke var veldig giret på å betale for Orlov etter utlånet. To mål på 11 kamper oser det ikke akkurat toppspiss av.

Hva konkret er det Orlov er så god til, som gjør ham til en toppspiller? Hadde du hatt rett hadde selvfølgelig disse klubbene vist interesse for en Orlov som Brann jobber aktivt for å kvitte seg med.


Rundt ti mål på 25-30 kamper hver sesong er ikke ille for lag som har prestert svakt (Brann og Gefle). I OBOS scoret han 4 mål på 11 kamper før han forlot oss (vi lå da på bunn av OBOS).  Alexander Søderlund kunne ikke vise til særlig bedre scoringsrate i Haugesund før RBK kjøpte han...

Orlov hadde garantert vært en bra spiller å ha med seg dersom en hadde gode tilretteleggere rundt ham. Derfor mener jeg bestemt at det er verdifullt å ha Orlov med seg, særlig for velspillende lag. Tipper han forsvinner nærmest vederlagsfritt til et lag i toppen av norsk eller svensk fotball. De får i hvertfall en målgarantist. Vi mister én.  

Synes det er oppsiktsvekkende, særlig med den tynne stallen, at Brann mener han ikke passer inn eller er for dårlig(?). Hvis vi får disse kantspillerne som det mases om, vil jo nettopp typer som Orlov få bedre arbeidsvilkår. Skal Orlov ut bør Soltvedt ha virkelig store kanoner på vei inn...

Villig til å vedde mye på at Orlov ikke forsvinner til et lag i toppen av norsk eller svensk fotball. En under middels fotballspiller som aldri har scoret mye mål, med begrenset teknikk og tempo. Og dette er altså en spiller du mener Brann bør legge om stilen som treneren sverger til for å bygge laget rundt?

Det er ingen verdens ting som tilsier at Orlov ville scoret mye mål for noe lag. Han har aldri gjort det, og problemet i 2014 var ikke akkurat at vi ikke skapte nok sjanser til at spissene kunne runde 10 mål.

Hva konkret er det som gjør Orlov til en toppspiss i dine øyne? Annet enn at han er på vei vekk fra Brann.

dr_cyanid

January 06, 2016, 12:52:32 PM #491 Last Edit: January 06, 2016, 13:04:34 PM by dr_cyanid
Quote from: Lasaron on January 06, 2016, 10:56:54 AM
Quote from: dr_cyanid on January 06, 2016, 10:45:29 AM
Quote from: krakra on January 05, 2016, 21:23:06 PM
Quote from: dr_cyanid on January 05, 2016, 20:36:47 PM
Quote from: krakra on January 05, 2016, 19:58:31 PM
Men det har Orlov? Hvor mange topp 8-lag ville hentet ham på bakgrunn av 2014-sesongen?

Tror han kunne gjort en god jobb som erstatter for Søderlund i RBK. Eventuelt som erstatter for Frode Johnsen i Odd eller for Diomande i Stabæk. Ser heller ikke at Orlov er så mye dårligere enn Ola Kamara. Med gode medspillere er jeg overbevist om at Orlov hadde scoret enda flere mål enn i 2014.
Store ord om en spiss på snart 30 som aldri har rundt ti mål i en sesong. Det er en grunn til at Hammarby ikke var veldig giret på å betale for Orlov etter utlånet. To mål på 11 kamper oser det ikke akkurat toppspiss av.

Hva konkret er det Orlov er så god til, som gjør ham til en toppspiller? Hadde du hatt rett hadde selvfølgelig disse klubbene vist interesse for en Orlov som Brann jobber aktivt for å kvitte seg med.


Rundt ti mål på 25-30 kamper hver sesong er ikke ille for lag som har prestert svakt (Brann og Gefle). I OBOS scoret han 4 mål på 11 kamper før han forlot oss (vi lå da på bunn av OBOS).  Alexander Søderlund kunne ikke vise til særlig bedre scoringsrate i Haugesund før RBK kjøpte han...

Orlov hadde garantert vært en bra spiller å ha med seg dersom en hadde gode tilretteleggere rundt ham. Derfor mener jeg bestemt at det er verdifullt å ha Orlov med seg, særlig for velspillende lag. Tipper han forsvinner nærmest vederlagsfritt til et lag i toppen av norsk eller svensk fotball. De får i hvertfall en målgarantist. Vi mister én.  

Synes det er oppsiktsvekkende, særlig med den tynne stallen, at Brann mener han ikke passer inn eller er for dårlig(?). Hvis vi får disse kantspillerne som det mases om, vil jo nettopp typer som Orlov få bedre arbeidsvilkår. Skal Orlov ut bør Soltvedt ha virkelig store kanoner på vei inn...



Nærmest vederlagsfritt? Hva tror du da er grunnen til at Brann sa nei til Hammarby da de bydde mindre enn hva som stod i opsjonen eller hva det var?


Tror, som påpekt av andre på forumet, at sagaen ender med at han nærmest gies bort eller løses fra kontrakt pga familiære hensyn. Enten det, eller så må Brann si at de satser på spilleren. Brann har jo stilt seg slik nå at de neppe får en budkrig på Orlov. Eventuelle bud som kommer vil jo selvsagt være lave fordi situasjonen er som den er mellom spilleren og klubben. Det sier seg selv. Dette er jo også grunnen til Hammarbys lave bud - de spiller på situasjonen mellom Brann og Orlov (og kanskje til dels at Brann ønsker Rennie i retur).


dr_cyanid

January 06, 2016, 13:00:53 PM #492 Last Edit: January 06, 2016, 13:05:26 PM by dr_cyanid
Quote from: krakra on January 06, 2016, 11:20:39 AM
Quote from: dr_cyanid on January 06, 2016, 10:45:29 AM
Quote from: krakra on January 05, 2016, 21:23:06 PM
Quote from: dr_cyanid on January 05, 2016, 20:36:47 PM
Quote from: krakra on January 05, 2016, 19:58:31 PM
Men det har Orlov? Hvor mange topp 8-lag ville hentet ham på bakgrunn av 2014-sesongen?

Tror han kunne gjort en god jobb som erstatter for Søderlund i RBK. Eventuelt som erstatter for Frode Johnsen i Odd eller for Diomande i Stabæk. Ser heller ikke at Orlov er så mye dårligere enn Ola Kamara. Med gode medspillere er jeg overbevist om at Orlov hadde scoret enda flere mål enn i 2014.
Store ord om en spiss på snart 30 som aldri har rundt ti mål i en sesong. Det er en grunn til at Hammarby ikke var veldig giret på å betale for Orlov etter utlånet. To mål på 11 kamper oser det ikke akkurat toppspiss av.

Hva konkret er det Orlov er så god til, som gjør ham til en toppspiller? Hadde du hatt rett hadde selvfølgelig disse klubbene vist interesse for en Orlov som Brann jobber aktivt for å kvitte seg med.


Rundt ti mål på 25-30 kamper hver sesong er ikke ille for lag som har prestert svakt (Brann og Gefle). I OBOS scoret han 4 mål på 11 kamper før han forlot oss (vi lå da på bunn av OBOS).  Alexander Søderlund kunne ikke vise til særlig bedre scoringsrate i Haugesund før RBK kjøpte han...

Orlov hadde garantert vært en bra spiller å ha med seg dersom en hadde gode tilretteleggere rundt ham. Derfor mener jeg bestemt at det er verdifullt å ha Orlov med seg, særlig for velspillende lag. Tipper han forsvinner nærmest vederlagsfritt til et lag i toppen av norsk eller svensk fotball. De får i hvertfall en målgarantist. Vi mister én.  

Synes det er oppsiktsvekkende, særlig med den tynne stallen, at Brann mener han ikke passer inn eller er for dårlig(?). Hvis vi får disse kantspillerne som det mases om, vil jo nettopp typer som Orlov få bedre arbeidsvilkår. Skal Orlov ut bør Soltvedt ha virkelig store kanoner på vei inn...

Villig til å vedde mye på at Orlov ikke forsvinner til et lag i toppen av norsk eller svensk fotball. En under middels fotballspiller som aldri har scoret mye mål, med begrenset teknikk og tempo. Og dette er altså en spiller du mener Brann bør legge om stilen som treneren sverger til for å bygge laget rundt?

Det er ingen verdens ting som tilsier at Orlov ville scoret mye mål for noe lag. Han har aldri gjort det, og problemet i 2014 var ikke akkurat at vi ikke skapte nok sjanser til at spissene kunne runde 10 mål.

Hva konkret er det som gjør Orlov til en toppspiss i dine øyne? Annet enn at han er på vei vekk fra Brann.


Aldri påstått at Brann skal legge om stilen etter noen, men Orlov en spiller som styrker (dagens) stall betraktelig.

For å snu på det:
1.hvem vil du ha inn, til samme el.lavere lønn, som er av tilsvarende kvalitet som Orlov? Eller synes du det er OK at stallen svekkes enda mer?
2. hva er egentlig Branns stil? er den tydelig definert mener du? I mine øyne er det i beste fall uklart. I fjor handlet det om en kamp om gangen (ofte luftkrig) for å kunne plukke nok poeng til opprykk. Dette ble til det kjedsommelige påpekt av treneren selv...









krakra

January 06, 2016, 13:04:39 PM #493 Last Edit: January 06, 2016, 13:07:08 PM by krakra
Orlov er en middelmådig fotballspiller, som hører hjemme på nedre halvdel i en liga som TL, som i tillegg ikke passer inn i trenerens spillestil og visstnok tjener 1,5-2 millioner i året. En av de mest åpenbare spillerne å sende på dør når man rydder i stallen.

Tar Skålevik foran Orlov any day under LAN.

Det handler ikke om Branns stil. Det sier seg selv at den ikke er satt ennå, men trenerens filosofi og hvordan han ønsker å utvikle spillet. Orlov passer ikke inn der, og han er milevis fra å være god nok til at treneren skal tilpasse spillet for hans del.

Da vi nesten rykket ned i 2010 hadde vi to spillere som scoret flere mål enn Orlov i 2014, og en som scoret like mye. Og dette var spillere med toppferdigheter utover det å score mål. Noe Orlov ikke har.

dr_cyanid

Quote from: krakra on January 06, 2016, 13:04:39 PM
Orlov er en middelmådig fotballspiller, som hører hjemme på nedre halvdel i en liga som TL, som i tillegg ikke passer inn i trenerens spillestil og visstnok tjener 1,5-2 millioner i året. En av de mest åpenbare spillerne å sende på dør når man rydder i stallen.

Det handler ikke om Branns stil. Det sier seg selv at den ikke er satt ennå, men trenerens filosofi og hvordan han ønsker å utvikle spillet. Orlov passer ikke inn der, og han er milevis fra å være god nok til at treneren skal tilpasse spillet for hans del.

Da vi nesten rykket ned i 2010 hadde vi to spillere som scoret flere mål enn Orlov i 2014, og en som scoret like mye. Og dette var spillere med toppferdigheter utover det å score mål. Noe Orlov ikke har.


Er ikke vi pt. et lag som hører til på nedre del av TL? Da velger jeg å tolke det slik at du synes det er OK at Orlov blir, så lenge vi ikke har en fullgod erstatter til tilsvarende el lavere lønn


krakra

Nei, jeg syns ikke det er greit at Orlov blir fordi han er dyr og ikke passer inn i trenerens spillestil. Hadde han passet inn i stilen hadde det vært greit, men å ha en spiller som ikke passer inn, som ikke har kvaliter til å dekke over det, som åpenbart ikke ønsker å være her og som binder opp store lønnsmidler er meningsløst.

dudo

Orlov tjener da under millionen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dr_cyanid

Quote from: krakra on January 06, 2016, 13:12:27 PM
Nei, jeg syns ikke det er greit at Orlov blir fordi han er dyr og ikke passer inn i trenerens spillestil. Hadde han passet inn i stilen hadde det vært greit, men å ha en spiller som ikke passer inn, som ikke har kvaliter til å dekke over det, som åpenbart ikke ønsker å være her og som binder opp store lønnsmidler er meningsløst.


Klart en ikke ønsker å være et sted en føler seg uønsket. Og igjen, det er uklart for meg hva som er trenerens stil...  Orlov har mer enn nok kvaliteter til å passe inn både i 442 eller som enslig midtspiss i 433. I 433 vil jeg si at han har mer å rutte med enn f.eks Skålevik, som kun har farten som sin styrke. Orlov mer komplett, med minst like mye innsats som førstnevnte, kanskje ikke med samme toppfart, men med mer rutine, målgaranti og bevis på at han tar nivået.  Typiske 433 spisser er jo Rushfeldt, Johnsen, Søderlund, Occean, A. Sørloth. Alle solide plugger som fungerer både som målgjører, oppspillspunkt samt god i boks på innlegg fra 433-kantene/backene. Kan dessverre ikke si det samme om vår eneste spiss, Skålevik. Men han er lokal da. Har hørt at det er bra.

krakra

Komplett? Orlov har da verken fart eller teknikk. Han er god til å putte baller som han får fra 10 meter og inn. Der kan han score med hode og bein, men får han ballen fra 16 meter og utover er han rimelig ufarlig. Enten det er foran eller bak forsvaret.

dr_cyanid

Quote from: krakra on January 06, 2016, 13:24:28 PM
Komplett? Orlov har da verken fart eller teknikk. Han er god til å putte baller som han får fra 10 meter og inn. Der kan han score med hode og bein, men får han ballen fra 16 meter og utover er han rimelig ufarlig. Enten det er foran eller bak forsvaret.


Hva er teknikk? å kunne dempe og holde på ball eller å kunne være driblefant? Hvis det er sistnevnte vil jeg foretrekke kantspillere med denne egenskapen. Orlov har mer enn nok "teknikk" til å fungere som midtspiss i 433 som er trenerens "stil"

Go Up