• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stallen 2018 - status

Started by Xminator, October 07, 2011, 10:26:05 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

StuckedPaaOstlandet

Quote from: dragn on October 13, 2012, 11:35:15 AM
Per rå-ferdigheter er det vel ikke mange som kan danke ut Ojo og bentley, men jeg mener at om Brann skal ha en målsetning om å spille god offensiv fotball, så må disse vekk. Dem er flinke det dem er god på, men det hjelper de 9 andre på banen lite når man aldri vet om dem skal bruke 1 eller 20 touch, dem er ingen "teamplayers", litt sånn som med guastavinho.

Ser man på huseklepp og Finne, så tror jeg ferdighetene deres er like gode som Winters og Helstad da Brann tok gull, og med et lag da som spiller fotball, med 11 spillere som forstår hverandre, så kan det bli bra!


Både Bentley og Ojo scorer mye og har mye assists. Bentley har vel også blitt bedre til å bestemme seg raskere, ikke alltid nøle når han får ballen. Huseklepp i toppform holder greit gullnivå, Finne gjør ikke. Men om du ser på målsnittet han har så langt, så er det jo spennende å se hvor mange mål han ender på neste sesong med flere innhopp og noen starter. Kan gjerne selge Ojo for min del om vi får nok penger og har alternativer klare.

dragn

Quote from: StuckedPaaOstlandet on October 13, 2012, 15:19:20 PM
Quote from: dragn on October 13, 2012, 11:35:15 AM
Per rå-ferdigheter er det vel ikke mange som kan danke ut Ojo og bentley, men jeg mener at om Brann skal ha en målsetning om å spille god offensiv fotball, så må disse vekk. Dem er flinke det dem er god på, men det hjelper de 9 andre på banen lite når man aldri vet om dem skal bruke 1 eller 20 touch, dem er ingen "teamplayers", litt sånn som med guastavinho.

Ser man på huseklepp og Finne, så tror jeg ferdighetene deres er like gode som Winters og Helstad da Brann tok gull, og med et lag da som spiller fotball, med 11 spillere som forstår hverandre, så kan det bli bra!


Både Bentley og Ojo scorer mye og har mye assists. Bentley har vel også blitt bedre til å bestemme seg raskere, ikke alltid nøle når han får ballen. Huseklepp i toppform holder greit gullnivå, Finne gjør ikke. Men om du ser på målsnittet han har så langt, så er det jo spennende å se hvor mange mål han ender på neste sesong med flere innhopp og noen starter. Kan gjerne selge Ojo for min del om vi får nok penger og har alternativer klare.


Men til gjengjeld varierer prestasjonen fra 5 divisjonsnivå til toppklasse i Skandinavia. Det funker ikke, og vi kan ikke avhenge av at Bentley eller Ojo har dagen, for har ikke dem dagen funker ikke Brann. Bedre in my opinion å bruke 2 lagspillere, slik at vi har 11-spillere som vinner kamper som et kollektiv. Nå har vi ikke det felles kollektivet som f.eks Viking har hatt i år, og det er forståelig for nå avhenger vi av at nettopp spillere som bentley og ojo har formen inne. Funker ikke Ojo en kamp, er det sjeldent noe annet fungerer for å si det sånn!

En annen interessant ting, er at om man analyserer alle hjemmeseierene på stadion i år, så har brann hatt en god del flaks, både på den offensive og defensive biten. Jeg nevner blant annet kampen mot Haugesund, Hønefoss, Godset(cupen-frem til det røde kortet), Aalesund og Sandnes Ulf. De marginene Brann har hatt med seg i disse kampene, har luktet seriegull av, hadde dem derimot ikke hatt disse marginene med seg hadde det luktet nedrykk. Dette sier egentlig veldig mye om hvor stort forbedringspotensiale brann har om dem faktisk får et 11-manns maskineri til å fungere sammen som et kollektiv.

kriand12

Brann må se på hvilke spillere som gjør jobben sin, og hvem som ikke gjør det.
Ut i fra det laget brann har på papiret, er det et lag som bør prestere bedre enn det, det gjør til dags dato. De spiller gode kamper på hjemmebane, hvor av det du sier med flaks kommer inn i bildet. De har hatt marginene på sin side hver eneste gang! På bortebane derimot, spiller de elendig fotball. Skulle ikke tro at det var det samme Brannlaget vi snakker om.

Av de få kampene Larsen har fått sjansen, viser han stort talent og viljestyrke. Han jobber og jobber, samt gode tekniske ferdigheter. Han har virkelige utviklings potensialer, og er en nøkkelspiller Brann trenger.

På midten har vi Nordkvelle, Soko, Haugen (som bør få flere sjanser til å vise seg frem) og Askar.

Vi bør bruke Huseklepp og Larsen på topp, i en 4-4-2 formasjon! Det å spille med en spiss og lempe baller opp mot Ojo viser seg og ikke være suksess. Det er alt for lett å lese for motstanderen!!

Ojo kan vi bare selge, siden han har vært en skuffelse. Han mister ballen alt for lett, sklir i gresset, taper mange hodedueller osv. Han har spilt samtlige kamper for Brann, men ikke overrasket. Det samme med Bentley, han er ingen sterk ressurs for Brann! Han har også fått mange sjanser, men etter mitt syns missbrukt dem. Både han og Ojo er alt for usikker i sine prestasjoner på banen, og det kan vi ikke ha noe av. Spillere som varierer så mye i dagsformen er ikke gode nok for Brann, som forhåpentligvis skal begynne å bygge et godt lagt med ungdommer.
Fakiri og Kalvenes kan få jobb som trener som et av ungdomslagene, og bruke kunnskapen sin til å bygge fram kommende talenter.

La de unge, med iver for drakten få vise seg frem. Det er arbeidslystne spillere vi trenger, som skriker etter å få vise seg frem!!

StuckedPaaOstlandet

Bentley har vel hatt en meget god sesong i år, virkelig tatt tak etter en trist sesong i fjor.
Ojo er bare å selge om han ikke skriver ny kontrakt og vi kan få en god sum for han. Hadde han vært så god som du forventer hadde han spillt i Inter, ikke Brann.. Det er for mye Daniel Braaten over Ojo innimellom, blir han toppmotivert store deler av neste sesong betyr det 15+ mål, som er bra for en spiss i denne ligaen.

Xminator

Brann skal i forhandlinger med Sævarsson en av de neste dagene. (BT)

Klaus_Brann

Det er noe med de der islendingene våre jeg liker. De blir aldri altfor gode, finner sin plass i Bergen og blir værende.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on October 25, 2012, 02:32:54 AM
Det er noe med de der islendingene våre jeg liker. De blir aldri altfor gode, finner sin plass i Bergen og blir værende.


Som Krissy!  ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Tren på langskudd

Xminator

Haugen er fjernet fra Bosmanlisten. Kalvenes fjernet fra stallen.

Xminator

BA har vurdert stallen:
Piotr Leciejewski - 6
Eliteseriens beste keeper. Ufattelig god en mot en og på straffer. Få svakheter.
Uenig, han er ikke beste keeper. Jeg vil heller gi ham en svak 5'er, og han har ett stort minus på returer. Eliteseriens beste keeper hadde ikke sluppet inn så mange mål.
Fakiri - 4
For høy karakter fra BA. Det skiller ikke 2 steg mellom Demir og Fakiri. 3'er for rutinene.
Grønner - 3
Ingen skal forvente at en 18-åring setter sitt preg på laget. Det blir innhopp eller utleie for Grønner denne sesongen, og karakteren er grei nok ut fra det.
Markus Jonsson - 4
Grei karakter. Vi kan håpe han holder seg skadefri og løfter seg til en 5'er når vi gjør opp status for 2014
Zsolt - 3
For lav karakter. Zsolt er ihvertfall en 4'er, jeg vil si en sterk 4'er. Joda, det er kamper og situasjoner der det er håpløst, men det er fortsatt en spiller tett oppunder 5 i snitt på børsene. Personlig tror jeg han hadde hatt best av 4 nye år i Brann - bare så synd rådgiverene hans har eurotegn i blikket og gir ham feil råd.
Sævarsson - 5
Jeg er enig med BA i at han var årets mest stabile utespiller. Men jeg vil si en svak 5'er. En spiller som jeg mener Brann bør strekke seg til å ha i stallen til han legger fotballskoen på hyllen.
Wangberg - 4

Barmen - 3
Fredrik Haugen - 4
For høy karakter. Haugen er fortsatt en 3'er, og må begynne å vise seg frem. Om han var en 4'er så kunne Brann sluttet å lete etter midtbanespiller...
Mjelde - 3
Vi må få slå fast at Brannreturen har vert en flopp. 3'eren er veldig snill. Jeg ville gitt en 2'er.
Nordkvelle - 3
Enig. Men fortsetter han som i 2012, så er han en 2'er når vi gjør status for 2014.
Skaanes - 2
Vi kan ikke vente at en 17-åring skal prege eliteserien. Jeg ville fortsatt gitt en 3'er, mest ut fra treningskampene i fjort vinter, selv om debuten var noe nervepreget.
Sokolowski - 4
Jeg regner ham som en 3'er. Skadene trekker såpass mye ned når han knapt spiller halvparten av kampene. Om han har en skadefri sesong, så er han en 5'er før 2014.
Askar - 5
Til en viss grad enig. Skaden trekker ned sammen med formsvikten rett før, men han var frisk i comebacket, så dette er en spiller som har hevet seg mye.

Bentley - 4
En spiller som fikk for lite spilletid i 2012.
Finne - 5
På tide å legge bort pennen BA! Vi har alle forhåpninger til Finne, men man må være noe realistisk i hva man kan forvente. I forhold til laget er han en 3'er, så får vi se om han i det hele tatt er Brannspiller i 2014.
Huseklepp - 3
Igjen, må være noe feil på terningen til BA. Huseklepp er en 5'er før sesongen. Er han tilbake på 2009/2010-nivå så er han lagets 6'er.
Larsen - 5
Jeg vil holde meg til en 4'er. Det han viste mot slutten av sesongen var lovende, men jeg ville ikke hatt noe mer fornuftige forventninger til ham i 2013. Det vil nok svinge.
Ojo - 4
Rent sportslig er han en 6'er på gode dager og en 3'er og femtehjul på dårlige. Den rollen han har på defensiv dødball er undervurdert, og vil koste oss poeng når han ikke spiller. Drømmen må være at Gud gir Ojo beskjed om at 3 nye år i Brann er tingen. Da er han en klar 6'er.

Det BA ikke tar med er det som mangler. Nå er det god dekning frem til angrepet, men vi mangler en spiller som kan ta for seg, vinne baller og rydde plass mot slutten av kamper der vi jager poeng. Når vi ser hvor mange kamper Brann spiller jevnt, så koster det oss mange poeng over 30 kamper å ikke ha en slik spiller. Det trekker ned for angrepet.

BA konkluderer med at keeperplassen er sterkeste lagdel i Brann. Jeg mener det er angrepet som er sterkest. Spesielt om Ojo blir og holder konsentrasjonen, men også om Askar, Huseklepp og Larsen følger opp potensialet sitt. Og med Finne og Bentley som utfordrere så er det rikelig offensiv slagkreft i Brann. Det vil dreie seg om hvor mye en av de defensive klarer å balansere midtbanen alene så vi kan løfte enda flere spillere inn i angrepet.

Vi får bare håpe fokuset på de 50 baklengsmålene ikke påvirker det offensive like mye som i starten av 2012-sesongen. Det vil være en tabbe å ikke slippe Brann løst offensivt i denne sesongen.

SK

Finne to poeng mer enn Huseklepp? Det må være idioter som har laget denne listen.


Hatleking

Ojo forventa på 4 - same som Haugen? Spesielt.

Xminator

Ojo starter med en 3'er bare på defensiv dødball. Like viktig som Haugen? Det er jo lov å drømme...

Kalinkasvingen

Spesielt at BA mener Skaanes er for ung. Puslete ja, men for ung?   Og like unge Finne får en femmer, og ikke noen minuser. Mye bedre enn Ojo. Snakk om kometkarriere.

krakra

Quote from: Hatleking on January 05, 2013, 13:05:50 PM
Ojo forventa på 4 - same som Haugen? Spesielt.
Nei, det er ikke særlig spesielt. Når man kun har seks tall å velge mellom er det naturlig at to spillere som ikke er like gode får samme karakter. De er nok på hver sin side av 4er-skalaen. Skulle nesten tro at var større grunn til reaksjon at Finne var over Ojo, men det reagerer du visst ikke på.

krakra

Quote from: Xminator on January 05, 2013, 14:06:35 PM
Ojo starter med en 3'er bare på defensiv dødball. Like viktig som Haugen? Det er jo lov å drømme...
På en god dag. Han har hatt sin andel av kamper hvor han ikke har vært spesielt viktig på defensiv dødball heller. Ingen grunn til å hype Ojo for mye. I 2011 var han en sekser, men i fjor var han først og fremst viktig på grunn av manglende alternativer.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on January 05, 2013, 15:33:41 PM
Quote from: Hatleking on January 05, 2013, 13:05:50 PM
Ojo forventa på 4 - same som Haugen? Spesielt.
Nei, det er ikke særlig spesielt. Når man kun har seks tall å velge mellom er det naturlig at to spillere som ikke er like gode får samme karakter. De er nok på hver sin side av 4er-skalaen. Skulle nesten tro at var større grunn til reaksjon at Finne var over Ojo, men det reagerer du visst ikke på.



Det er vel vanskelig når Finne har fått 3 og Ojo 4...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Quote from: krakra on January 05, 2013, 15:34:55 PM
Quote from: Xminator on January 05, 2013, 14:06:35 PM
Ojo starter med en 3'er bare på defensiv dødball. Like viktig som Haugen? Det er jo lov å drømme...
På en god dag. Han har hatt sin andel av kamper hvor han ikke har vært spesielt viktig på defensiv dødball heller. Ingen grunn til å hype Ojo for mye. I 2011 var han en sekser, men i fjor var han først og fremst viktig på grunn av manglende alternativer.


Mye rart fra Ojo i fjor, men vi kommer ikke utenom at han ble poengkonge i ligaen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Quote from: krakra on January 05, 2013, 15:33:41 PM
Quote from: Hatleking on January 05, 2013, 13:05:50 PM
Ojo forventa på 4 - same som Haugen? Spesielt.
Nei, det er ikke særlig spesielt. Når man kun har seks tall å velge mellom er det naturlig at to spillere som ikke er like gode får samme karakter. De er nok på hver sin side av 4er-skalaen. Skulle nesten tro at var større grunn til reaksjon at Finne var over Ojo, men det reagerer du visst ikke på.



Tenkte på lista di.

krakra

Der tenkte jeg faktisk det mest "kontroversielle" var at Larsen var viktigere enn Ojo og Bentley

Lasaron

Er det noen som har oversikt over hvor lenge de enkelte i stallen har kontrakt? Hadde vært fint....
Tren på langskudd

osoerli

Utan Ojo blir det forhåpentligvis endeleg 4-4-2.
førebels lag:

                      Piotr

Sævarsson  Jonsson  Grønner  Demir

Askar     Korcsmar   Haugen   Larsen

              Finne   Huseklepp

Det er også fleire som kan koma inn og gjera ein god jobb.
i Første rekke Wang, Bentley, Soko, forhåpentligvis Nordkvelle, og kanskje Barmen og Skaanes.

Det er tynnnast framme.  Her må det fyllast på med minst 1 helst 2.
Sentralt på midten treng me 1, men også på backplass er det smått med alternativ.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Med Haugen som dm er det vel så bra å spille seg frem på banen langs bakken som å legge om til to spisser. Vi må bare (nåja) slutte med klinkingen. Er det egentlig noen som har suksess med 442 for tiden?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Dette er et lag med begge beina trygt plantet på nedre halvdel av tabellen, om ikke nedrykksstriden. Just saying..
Lions led by donkeys.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Belfort

Quote from: nero on January 16, 2013, 12:05:15 PM
Dette er et lag med begge beina trygt plantet på nedre halvdel av tabellen, om ikke nedrykksstriden. Just saying..


Har du glemt våre lovende ungutter som alle skal slå til i år..

ostraume

Quote from: dudo on January 16, 2013, 12:03:52 PM
Med Haugen som dm er det vel så bra å spille seg frem på banen langs bakken som å legge om til to spisser. Vi må bare (nåja) slutte med klinkingen. Er det egentlig noen som har suksess med 442 for tiden?


Støttes. Jævlig med mas på 442 her. 4-2-3-1 er langt mer sexy etter min mening.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: ostraume on January 16, 2013, 13:42:16 PM
Quote from: dudo on January 16, 2013, 12:03:52 PM
Med Haugen som dm er det vel så bra å spille seg frem på banen langs bakken som å legge om til to spisser. Vi må bare (nåja) slutte med klinkingen. Er det egentlig noen som har suksess med 442 for tiden?


Støttes. Jævlig med mas på 442 her. 4-2-3-1 er langt mer sexy etter min mening.


Har bare så lyst på ein potent spissduo igjen.
Gå av.

Xminator

Nei, for det har jo fungert glimrende å spille uten fungerende 10'er. 4-2-3-1 krever riktig 1'er. Det finnes ikke i stallen nå, og det har vi ikke med østerrikeren heller.

Ett tradisjonelt spisspar løser 10'er problemet og gjør overgangen fra Ojo mindre. Om du kaller det 4-1-3-2 eller 4-3-1-2 eller 4-4-2 er likegyldig, den ensomme spissen var ensom nk med Ojo der, en spiller som ikke klarer å holde på ballen eller blir tatt på alvor i hodespillet vil bli enda mer ensom.

StuckedPaaOstlandet

Formasjon har vel ikke så veldig mye å si lengre, men ser poenget med å ville ha 2 spisser på banen samtidig. Men det kommer vi til å ha i de fleste kampene med Huseklepp og til dels Bentley. 4231, 4321, 4132, 433, 4411 er alle nesten like formasjoner om du flytter noen spillere frem eller tilbake 20 meter.

Huff

Alterativer med to spisser:

4-1-3-2
-----------Klepp-Finne
Bentey-----Larsen-----Askar

---------------Zsolt

4-4-2 (offensiv)

-----------Klepp-Finne
Bentley/Larsen--------Askar

---------Haugen-Zsolt

Bruker spillere som er i klubben allerede.


ostraume

Quote from: Huff on January 16, 2013, 19:27:24 PM
Alterativer med to spisser:

4-1-3-2
-----------Klepp-Finne
Bentey-----Larsen-----Askar

---------------Zsolt


En god gammel FM-klassiker det der, men du tror ikke dette blir "litt" ubalansert? Kan du peke på noen andre lag som spiller slik med suksess?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Quote from: ostraume on January 16, 2013, 19:29:48 PM
Quote from: Huff on January 16, 2013, 19:27:24 PM
Alterativer med to spisser:

4-1-3-2
-----------Klepp-Finne
Bentey-----Larsen-----Askar

---------------Zsolt


En god gammel FM-klassiker det der, men du tror ikke dette blir "litt" ubalansert? Kan du peke på noen andre lag som spiller slik med suksess?


Egentlig ikke, men forutsetter at alle tar sin del av det defensive ansvaret -foruten Klepp som prøver, men ikke får det til. Tenker bare på to spisser kontra hvordan stallen vår er komponert. De tre bak spissene er heller ikke ubrukelige defensivt.  Må og legge til at vi bak disse seks har en firer uten veldig gode stoppere og hvor backene er klart best offensivt. Men, Stabæk hadde et utpreget offensivt lag da de vant serien i 08...

Forøvrig var dette en lek med formasjoner og to spisser, en kan og tenke seg en 4-3-3, noe jeg mener laget muligens passer bedre til, og kanskje en motsatt 4-3-3 av det RBK stilte med i sine glamsdager der midtspissen (Larsen) ligger bak wingene (Klepp/Bentley/Larsen/Finne) som trekker innover. Så har en en treer bak der bestående av to DMer heller enn en Skammelsrud-type, med Haugen foran dem. 


Ojo

Av dagens stall ville eg satt opp disse tre på topp:
     
Askar - Finne - Buseklepp

Ojo

Quote from: krakra on January 16, 2013, 20:09:10 PM


Hva ser du i Pusic egentlig? Skarsfjord har klart å forme gråstein til gull før, men magien varer ikke evig.

dudo

Jeg vil heller ha Larsen som hengende spiss enn Pusic.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ojo

Og heller 4-4-2 med både Huse og Pusic på topp.

aleksanderhjelleseth

                 piotr
sæv-jonsson-wangberg-demir
            soko/barmen
        Haugen/barmen
askar/larsen           huse/bently
      pusic/huse   Finne (i en "fri, der-ballen-detter-ned-variant")


Evt
                  Bandji
             soko-Haugen
Askar                            huse/larsen
                 Pusic/huse

ostraume

Vet vi noe om hvem som er tiltenkt rollen bak Pusic? Er Huseklepp det heteste tipset? Nå har vi Larsen, Haugen, Nordkvelle og Mjelde som alle helst vil spille der.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Mjelde er jo ikke en del av planen, så tror ikke man skal telle med han ennå.

Skars kan fint utela Mjelde selv om Mjelde er under kontrakt. Tror nok Mjelde har veldig mye å bevise ovenfor Skars om å være en del av laget fremover. I motsetning til de andre som er en del av planen, tenker jeg.

Jeg tipper Huseklepp er tiltenkt en fri rolle bak Pusic med Akabueze og Askar på kantene. Nordkvelle som innbytter eller på midtbanen. Tipper Soko, Barmen, Haugen og til dels Nordkvelle er tiltenkt midtbaneposisjonene, muligens Zsolt blir omskolert til det også.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

brannl

Selv om vi har signert Pusic, håper jeg vi stiller slik på de 4 fremste plassene:

Askar - Larsen - Bentley

-------Huseklepp------------

aleksanderhjelleseth

La dette være året vi gjenninfører 2 spisser.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Xminator

Magefølelsen sier at Larsen er nærmere førstelaget en Bentley. Først og fremst fordi Bentley ikke fikk så mye spilletid i fjor. Noe som er helt greit så lenge Larsen presterer.

En Huseklepp i form er bankers på de fleste tippeligalag. Eller skal vi si alle. I Pusic har vi en litt annen spillertype, som i teorien kan utfylle både Finne og Huseklepp.

Vi har nå 6 lovende angrepstyper som skal kjempe om 4 plasser på laget. Noen av dem kommer til å være skuffet over spilletid. I enkeltkamper kan også Haugen eller Nordkvelle komme til å spille i en av de 4 offensive posisjonene. Og så har vi Skaanes i en utfordrerrolle, og om han begynner å vise noe av det som gjorde ham til komet i fjorårets treningskamper, så har Skarsfjord ett virkelig luksusproblem.

Ulempen der er at vi mangler ekstremferdighetene i luften. Det er ett manglende verktøy i den offensive delen av stallen som kommer til å koste oss poeng. Ikke glem at Brann spiller mange jevne kamper.

osoerli

Piotr
Pr. no ser vel førsteelveren omtrent slik ut (alt. 1):
                       Piotr
Sævarsson  Jonsson  Grønner  Demir
Askar     Korcsmar   Haugen   Larsen
              Huseklepp   Pusic

eller slik (alt 2):
                      Piotr
Sævarsson  Jonsson  Wang   Demir
Askar       Soko   Haugen   Bentley
              Huseklepp   Pusic

eller slik (alt 3):
                        Piotr
Sævarsson  Jonsson  Korcsmar   Demir
Larsen    Nordkvelle  Haugen  Huseklepp
                Finne    Pusic
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Stallen noenlunde oppdatert.

Churchill

Skal noen nye inn nå så må det nærmest være en garantist for rundt 15 mål.
...we shall never surrender.

OmOssSjølOgHansaøl

March 18, 2013, 22:53:16 PM #299 Last Edit: March 18, 2013, 22:54:47 PM by OmOssSjølOgHansaøl
et er fortsatt god plass til en storscorer og en rask og solid midtstopper. Men kampen mot VIF tyder på at stallen er bedre enn man kunne frykte.

Bakerst er Piotr fremdeles en matchvinner, og hvis Demir fortsetter de gode taktene kan det se ut som om vi har gode førstevalg på begge backene. Midtstopperparet er ikke topp Tippeligastandard, men med bedre hjelp fra resten av laget kan vi håpe at de leverer til godkjent.

På sentral midtbane har vi plutselig fått tre gode kandidater til to plasser. Litt av en endring fra fjoråret, der ingen overbeviste! Og med Askar, Larsen og en Nordkvelle i form har vi også god dekning på kantene.

Men helt fremme gjenstår det fortsatt for Huseklepp å komme seg tilbake i slag. Pusic sin arbeidsinnsats er lovende, og jeg tror han vil skape gode arbeidsforhold for andre, men jeg er fortsatt usikker på hvor mye han vil score selv. Hvis Huseklepp ikke finner tilbake til gamle takter eller hvis enten Pusic eller Huseklepp blir langtidsskadet, frykter jeg at vi har et spissproblem. Både Finne, Larsen og Nordkvelle kan gjøre en god jobb som spiss i enkeltkamper, men jeg er ikke trygg på at fast spisspar med Finne, Larsen eller Nordkvelle vil levere stabilt godt over flere kamper.

Alt i alt tror jeg likevel at vi - med litt flyt og stang-inn - har potensial til å blande oss inn i medaljekampen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Go Up