• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stallen 2018 - status

Started by Xminator, October 07, 2011, 10:26:05 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

At Ojo, Finne, Haugen, Mjelde og Szolt er bosman neste år vil føre til en god del støy, vingling, uforutsigbarhet og dårlig stemning. Det kan iallfall fort bli sånn.
Tren på langskudd

krakra

Eneste usikre er Haugen. Mjelde blir. Zsolt og Ojp stikker

Huff

Begge stikker vel sannsynligvis. Tror ikke det er 100 prosent sikkert at Ojo stikker, sannsynlig er det, men fyren er jo en spesiell type, kanskje han fåret signal fra Gud? Ang Zsolt tror jeg og han forsvinner, interessen fra større klubber er der og, noe som tyder på at enkelte klubber utelukkende følger han på landslaget. Synes Zsolt har blitt svakere og svakere i Brann, og ut fra det han viste i debutsesongen har utviklingen vært ekstremt skuffende, da så jeg for meg en fremtidig storspiller.

Ellers tror jeg ikke voldsomt med støy ift bosmansituasjonen neste år. Haugen forsvinner trolig før han får slått gjennom, Zsolt blir neppe noestort savn ift lønnen hans, og Ojos exit har lagt i kortene en stund. Mjelde signerer nok uten særlig støy, og dersom Finne stikker pga mangel på spilletid vil kun en del av det segmentet som virkelig følger Brann iherdig (dvs oss + noen få andre) bli skikkelig forbannete, flertallet av Branns supportere har neppe stor kjennskap til Finne.

-og herlig at Barmen signerte. Larsen jeg vært trygg på fordi det angivelig ikke har vært interesse fra andre.

dudo

Larsen var da ønsket i Start han òg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: dudo on September 13, 2012, 20:36:30 PM
Larsen var da ønsket i Start han òg.


Mulig, men for et par uker siden eller noe stod det at det ikke var interesse fra andre klubber, var dermed ikke klar over at andre klubber var før han var bekreftet som Brannspiller, så for meg var han en sikker signering - selv om dette ikke nødvendigvis var tilfellet reelt sett.

Nixon

For meg virket nesten som Start ønsket Larsen mer enn Barmen.
Rød makt på Hansa

krakra

Når Brann og Godset hadde tilbud til Barmen var npk Start sjanseløse. Mjelde er ikke talentsatseren ove alle heller.

Klaus_Brann

Quote from: Huff on September 13, 2012, 20:29:41 PM
Begge stikker vel sannsynligvis. Tror ikke det er 100 prosent sikkert at Ojo stikker.


Hvor skal Ojo stikke da? Han har ikke spilt veldig bra i år, og kommer seg til et voldsomt mye bedre lag etter i år med mindre han avslutter sesongen mye bedre enn han har gjort hittil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Ojo har ikke vært like god som i fjor, men samtidig har han hatt en annen rolle i år. Ligger ofte mye dypere i år og binder opp enormt med motspillere slik at andre Brann-spillere (i hovedsak Askar og Bentley) kan score mer mål. De to hadde ikke stått med så mange mål hver hvis det ikke var for Ojo (eller for at motstander fokuserer sånn på ham, alt etter som).
Ka du ve?

Xminator

Jeg håper man strekker seg langt for å forlenge med Ojo. Det blir veldig vanskelig å finne en spiller som løser rollen like godt.

Xminator

Det er i 2013 kontrakten til Fakiri går ut er det ikke?

Lasaron

Quote from: Lasaron on September 13, 2012, 19:49:34 PM
At Ojo, Finne, Haugen, Mjelde og Szolt er bosman neste år vil føre til en god del støy, vingling, uforutsigbarhet og dårlig stemning. Det kan iallfall fort bli sånn.


At Fakiri blir bosmann er greit. Han legger opp etterpå.
Finne burde fått langtidskontrakt. Håper han får det i vinter.
Haugen har jeg også tro på, vil ha langtidskontrakt på ham så fort som mulig.
Ojo og Zsolt vil jeg heller selge i vinter enn å begynne sesongen med dem som bosman. Forleng eller selg.
Mjelde er det greit å se an med. Viser han seg klart mer verdifull enn Nordkvelle og Soko, vil jeg forlenge.
Tren på langskudd

Leffen

September 14, 2012, 12:09:52 PM #212 Last Edit: September 14, 2012, 12:12:07 PM by Leffen
Merker at jeg veldig gjerne skulle sett hvordan Ojo hadde spilt med en spissmakker ved siden av seg. Jeg har spilt nok kamper som ensom spiss i sjette divisjon til å vite at det er ekstremt frustrerende:)
Hvor mye ekstra arbeid må ikke han legge ned i hver kamp, han har jo alltid flere mann på seg? Han er jo naturlgivis en annen type, men se f.eks Moa på landslaget da. Han faller jo helt gjennom som ensom spiss.

Superjack

Ojo forsvinner nok i vinter.

For Barmen, Larsen og Finne er det greit med kontraktene de har fått. De har nå en reell mulighet å vise seg tilliten verdig. Utenom Barmen i noen få kamper i vår har hverken Finne, Larsen eller Grønner vist at de er i stand til å kjempe om og å kunne bidra og vinne kamper for Brann i TL. Diskusjonen om hvorfor osv er uvesentlig.
Regner med at om de får sjansen og viser seg som gode nok til å heve Brann så får de tilbud om kontraktsforlenging allerede neste sommer.

Det ville selvfølgelig være fett om bÃ¥de Finne, Haugen, Barmen og Grønner tok nivÃ¥et og var reelle spillere for Ã¥ heve laget til Brann allerede neste sesong, men det tviler jeg pÃ¥.  Og da mÃ¥ Brann se seg om etter spillere som kan heve Brann.
Brannsupporter.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on October 03, 2012, 14:10:35 PMog hakket bedre keeper en Mohus.


Brann sitt trenerteam ser ut til å ha vært av en annen oppfatning i år.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Nixon on October 03, 2012, 14:23:03 PM
Brann sitt trenerteam ser ut til å ha vært av en annen oppfatning i år.

_____
- Jeg vil ikke tilbake til Brann for å være et tredjevalg, da få jeg heller finne på noe annet å gjøre. Men jeg tenker ikke så mye mer på dette nå før etter sesongen, jeg har noen kamper igjen med �sane i høst, melder Mohus.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article211764.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Rød makt på Hansa

dragn

Ojo forlenger ikke med Brann om ikke dem endrer spillestil. Om han forlater, blir Brann nødt til å endre spillestil, kanke banke lange høye mot Finne! Uansett utfall, vinn vinn situasjon!

roaldinho

Brann burde se til Mexico. Flust med kjappe, tekniske vinger der som fint kan spille i rollen bak Ojo, sånn som Gustavinho var. Har sett flere spillere der nede, blant annet i Leon, Santos Laguna og UNAM Pumas som fint kunne spilt i den rollen bak Ojo. Og dette er unge spillere som sikkert ønsker å spille i Europa med tiden, da i en storklubb. Norge er jo et greit springbrett til større lag i Europa. Brann burde iallefall sjekke markedet der, og Sør-Amerika generelt. Tror nok sjansen er god for å få inn en spiller som kan heve laget betraktelig. Skal da ikke så mye til.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Ja, spillerne er på et mye høyere nivå og tjener bittelitt mer. Men det kan veies opp med sjansen til å komme til en større klubb i Europa.
Gustav og laget sliter helt i bunnen med 2 poeng etter 10 kamper. Han er en av 100 slike spillere her, og vi kunne fått enn ny og bedre Gustav. Det hadde ikke vært meg i mot. Hadde det kommet en ny slik unorsk spiller igjen, hadde nok vi fått støtte fra investorer og.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Bare å peise på, lån med opsjon. Jeg kan heie.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

StuckedPaaOstlandet

Spillere på øverste nivå i mexico tjener en god del mer enn her. Er jo selvfølgelig ingen umulighet, men blir fort dyrt å begynne å speide i sør-Amerika når vi knapt har kontroll på Adecco. Er ikke all verdens nivå på sør-amerikanerne vi har hentet over heller.

Klaus_Brann

De tjener ikke en god del mer enn de best betalte i TL. Snittet ligger her på rundt 300 000 pesos i mnd, noe som tilsvarer rundt 134 000 kroner.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Quote from: Klaus_Brann on October 03, 2012, 23:42:14 PM
Ja, spillerne er på et mye høyere nivå og tjener bittelitt mer. Men det kan veies opp med sjansen til å komme til en større klubb i Europa.



Man er fra Mexico, spiller i toppdivisjonen der og du innbiller deg at de er villig til å gå ned(!) i lønn for å få flytte til Norge?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

October 04, 2012, 10:28:00 AM #225 Last Edit: October 04, 2012, 10:29:41 AM by Klaus_Brann
Quote from: ostraume on October 04, 2012, 07:41:15 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 03, 2012, 23:42:14 PM
Ja, spillerne er på et mye høyere nivå og tjener bittelitt mer. Men det kan veies opp med sjansen til å komme til en større klubb i Europa.



Man er fra Mexico, spiller i toppdivisjonen der og du innbiller deg at de er villig til å gå ned(!) i lønn for å få flytte til Norge?


Selvfølgelig! Det har da skjedd større undre. Vet ikke om du har fått det med deg, men det er altså ganske gjevt å spille i Europas større klubber, og mange hadde nok gitt venstre tå for å få muligheten til å få sjansen for å vise seg mer frem i Europa.
Lønn er ikke alt vet du. Det har vi sett ved f.eks. Huseklepp som flere ganger har sagt fra seg lønn for å prøve å komme et hakk opp på karrieren.
Dog er det jo ikke snakk om å hente de største stjernene, så at en evt. spiller hadde gått ned i lønn er ikke sikkert.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Quote from: ostraume on October 04, 2012, 11:50:55 AM


Det er fordi man ikke ser potensialet i de spillerne fra Mexico. Hadde det blitt brukt flere øyner pÃ¥ den ligaen sÃ¥ hadde det blitt interesse,  for det er flere unge spillere med potensiale til Ã¥ kunne spille i en god liga i Europa. Er ikke lett Ã¥ fÃ¥ det til i Sør-Amerika, men om man kommer til Skandinavia er det lettere Ã¥ vise seg frem. Man mÃ¥ bare bruke tid og midler pÃ¥ det sÃ¥ skal man se interesse.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Lønnsnivået er høyt i Mexico. Godt over TL-nivå. Dessuten tror jeg storklubbene har god kontroll over landet.

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on October 04, 2012, 11:50:55 AM


Jeez, for en elendig sammenligning. Det blir selvsagt ikke det samme.
Grunnen til at vi ikke har mange klassespillere fra Mexico eller andre land fra de områdene er ikke pga. lønnsnivået her.
Generelt er det vel ikke tradisjon for det på samme måte som det er fra f.eks. Afrika i større grad, og det er nok mange grunner til det, som språk, kultur osv, noe jeg tror er viktigere for mange av disse.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 04, 2012, 18:30:56 PM
Lønnsnivået er høyt i Mexico. Godt over TL-nivå. Dessuten tror jeg storklubbene har god kontroll over landet.


Fortell gjerne mer hvis du har info?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

@Klaus

Det er altså slik at det ikke er lønnsnivået i Mexico som gjør at de ikke "prøver lykken" i Skandinavia? Grunnen er altså "tradisjon"?

Jeg blir litt matt av å måtte skrive helt åpenbare ting: Men selvfølgelig er det lønnsnivået. Om lønningene i Mexico hadde vært på "afrikansk" nivå så ville selvsagt mange flere vært interessert å komme seg til bedre jaktmarker, i f.eks Skandinavia.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Det er selvfølgelig veldig sammensatt, jeg sier ikke at lønnsnivået ikke betyr noe, men det er ikke voldsomme forskjeller i lønn. Jeg skjønner at ikke de desidert beste spillerne ville kommet hit, men yngre spillere som er up and coming, som vil til større ligaer, kunne fint gjort det og ofret litt penger for kanskje å oppnå drømmen om å spille i en større liga. Jeg kan tenke meg mange grunner.

Det er ikke tradisjon for å dra til Skandinavia eller Europa, det er ikke mange fra Mexico som gjør det. Det kan det igjen være mange grunner til som f.eks. forskjeller i klima, kultur, språk, familierelasjoner osv. Familie tipper jeg er en av de største grunnene.

Men hvis du tror det er så åpenbart skal du få leve i den troen. Jeg lever videre i troen om at jeg har mer peiling på Mexicansk fotball og Mexico enn deg.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Klima, kultur, sprÃ¥k og familie er selvsagt viktige punkt. Og "pull-faktorene" er mange.  Helt enig med deg der. Selvsagt handler det ikke bare om lønn. Men de faktorene som gjør at man faktisk reiser vekk, de handler om lønn.

I så fall må det mye til (les: stor lønnsforskjell) før man går til det skrittet å flyttet til det kalde nord.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

vebo

Quote from: Nixon on October 03, 2012, 14:23:03 PM
Quote from: Gulløl on October 03, 2012, 14:10:35 PMog hakket bedre keeper en Mohus.


Brann sitt trenerteam ser ut til å ha vært av en annen oppfatning i år.
Tiocfaidh ár lá

storB

Vet ikke om dette har blitt luftet før, men Askar er vell blitt "overflødig" på vingen nå etter at Larsen har storspilt der. Huse har andre vingen med en Bentley som også vil spille.

Askar kunne dermed kanskje blitt omskolert til en bakromsspiss? Han har mange aktuelle ferdigheter som grei hurtighet, bevegelighet, gode skudd og utfordre egenskaper. Veldig god arbeidskapasitet har han også.

Den sentrale om plassen håper jeg at Haugen eier i 2013.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Hatleking

Huseklepp kan spele både spiss og kant. Larsen kan spele både kant og OM. Akkurat Larsen som OM trur eg hadde vorte veldig interessant. Askar kan spele både kant og høgreback, og eg trur at det skal vera greit nok til å halde alle nøgde dersom me rullerar litt.


Xminator

Om Larsen fortsetter som i forrige kamp, så vil jeg rangere ham før Askar

For øvrig ville jeg spilt mer slik:

Piotr
Sævarsson - Jonsson - Zsolt - Demir
           Sokolowski
Askar                  Barmen Bentley
                Ojo
              Huseklepp

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

storB

Quote from: osoerli on October 12, 2012, 09:03:52 AM


Hverken Askar eller spesielt Jonsson er noe godt alternativ på backen. På keeperplass så er vell heller ikke Mohus aktuell da han skulle etter planen bli lånt ut neste år, så der kommer vell han Nissestad!! inn som tredje valg. Kalven som tredjevalg på stopperplass, han har vell lagt opp til neste år forhåpentligvis.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

tem

mener at brann burde forsøke Zsolt på sentral midtbane foran stopperene
tror han har en del kvaliteter som passer inn der
han har ikke imponert i forsvaret i år , og da kan han testes der i noen kamper mot slutten av sesongen
mener den possisjoenn "blør" etter at austin forsvant
han mangler riktignok passningsfot , men mener likevel han er den i Brann som kan gjøre den beste jobben der
funker han der kan det løse en del av de vansker laget har når de ikke har ball

krakra

Mangler Zsolt pasningsfot? Zsolt har i mine øyne en meget god pasningsfot. Det blir ofte farligheter når han blir med fremover.

tem

samenlignet med astin mangler han det ja
i tillegg har han etter mitt syn hatt mange stygge den siste tiden
når det kommer til passninger har han etter mitt skjønn vært alt for ustabil , og kan fort skape farligehter med dette


Nixon

Quote from: krakra on October 12, 2012, 11:04:20 AM
Mangler Zsolt pasningsfot? Zsolt har i mine øyne en meget god pasningsfot. Det blir ofte farligheter når han blir med fremover.


"Meget god" pasningsfot er å ta litt i etter min mening. Grønner har f.eks. en meget god pasningsfot. Ungareren ligger ikke helt der. At det blir farlig når han går fremover er derimot helt rett, men det kommer vel av at han har teknikk og kraft nok til å gjøre det, ikke at han nødvendigvis slår en genial pasning etterpå.
Rød makt på Hansa

Sindre32

Quote from: tem on October 12, 2012, 11:02:24 AM
mener at brann burde forsøke Zsolt på sentral midtbane foran stopperene
tror han har en del kvaliteter som passer inn der
han har ikke imponert i forsvaret i år , og da kan han testes der i noen kamper mot slutten av sesongen
mener den possisjoenn "blør" etter at austin forsvant
han mangler riktignok passningsfot , men mener likevel han er den i Brann som kan gjøre den beste jobben der
funker han der kan det løse en del av de vansker laget har når de ikke har ball



Jeg ville gjerne også sett Grønner der, både fordi han er lokal og fordi han er ung og har en meget, meget god pasningsfot. Verdt å teste, i hvert fall.

osoerli

October 12, 2012, 15:00:59 PM #246 Last Edit: October 12, 2012, 15:04:31 PM by osoerli
Quote from: storB on October 12, 2012, 10:17:51 AM
Quote from: osoerli on October 12, 2012, 09:03:52 AM
Dobbel og trippel dekning på alle plasser:

                                      Piotr/Øvretveit/Mohus
Sæv/Askar/Jonsson   Jonsson/Grønner   Zsolt/Wang/Kalven   Demir/Wang/Heggeland/Fakiri

                 Kvelle/Soko/Birkelund   Barmen/Mjelde/Haugen/Fakiri
Askar/Larsen/Skaanes/Kalve/Klepp     Haugen/Kvelle/Mjelde    Klepp/Bentley/Larsen
                                          Ojo/Finne/Klepp


Hverken Askar eller spesielt Jonsson er noe godt alternativ på backen. På keeperplass så er vell heller ikke Mohus aktuell da han skulle etter planen bli lånt ut neste år, så der kommer vell han Nissestad!! inn som tredje valg. Kalven som tredjevalg på stopperplass, han har vell lagt opp til neste år forhåpentligvis.


Neivel? Askar spelte mykje høgreback for Fredrikstad.  Jonsson har spelt meir høgreback enn stopper dei siste sesongane før han kom til Brann.
Eg har høyrt Mohus er aktuell for utleige, men ingen avtalar er gjort og førebels har eg ikkje høyrt om klubbar som er interessert.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

October 12, 2012, 15:02:17 PM #247 Last Edit: October 12, 2012, 15:05:17 PM by osoerli
Quote from: tem on October 12, 2012, 11:02:24 AM
mener at brann burde forsøke Zsolt på sentral midtbane foran stopperene
tror han har en del kvaliteter som passer inn der
han har ikke imponert i forsvaret i år , og da kan han testes der i noen kamper mot slutten av sesongen
mener den possisjoenn "blør" etter at austin forsvant
........

Brann har tatt fleire poeng (i snitt pr. kamp) etter at Austin drog enn før.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: storB on October 12, 2012, 10:17:51 AM
Quote from: osoerli on October 12, 2012, 09:03:52 AM


Hverken Askar eller spesielt Jonsson er noe godt alternativ på backen. På keeperplass så er vell heller ikke Mohus aktuell da han skulle etter planen bli lånt ut neste år, så der kommer vell han Nissestad!! inn som tredje valg. Kalven som tredjevalg på stopperplass, han har vell lagt opp til neste år forhåpentligvis.


Askar var tidvis bra som back i Fredrikstad.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dragn

Per rå-ferdigheter er det vel ikke mange som kan danke ut Ojo og bentley, men jeg mener at om Brann skal ha en målsetning om å spille god offensiv fotball, så må disse vekk. Dem er flinke det dem er god på, men det hjelper de 9 andre på banen lite når man aldri vet om dem skal bruke 1 eller 20 touch, dem er ingen "teamplayers", litt sånn som med guastavinho.

Ser man på huseklepp og Finne, så tror jeg ferdighetene deres er like gode som Winters og Helstad da Brann tok gull, og med et lag da som spiller fotball, med 11 spillere som forstår hverandre, så kan det bli bra!

Go Up