• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stallen 2018 - status

Started by Xminator, October 07, 2011, 10:26:05 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Quote from: Xminator on February 03, 2012, 16:15:33 PM
Best å snakke opp andrevalget så ikke Brann finner en direkte konkurrent...


Piotr slår meg ikke som den typen. Han virker trygg nok på seg selv til ikke å gjøre slikt.

Edit: og som krakra sier. Han, Austin og Ojo er nok de med tryggest plass på laget.


krakra

Nå kan jo polakken ta feil da. Eller så har han kanskje rett i at Mohus har tatt veldig store steg i fjor. For sist han var i Brann var han ikke veldig lovende.

bernu

For å si det sånn.... jeg stoler mer på Piotr enn på "ekspertene" inne her på forumet ;)
Han er keeper på toppnivå og trener med han hver dag. Vi her inne er en gjeng øldrikkende sofaslitere med kanskje en håndfull av oss som har spilt høyere enn 4. div ;)
HANSA - Z


dudo

Det er vel ikke alt for mange keepere på Mohus' alder med like stor erfaring på relativt høyt nivå? Han har vel to sesonger i andredivisjon nå? Ikke halvgale som 20-åring, det. Synes også det virker som han har en fornuftig utviklingskurve. Keepere er ikke som andre fotballspillere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!



ostraume

Quote from: krakra on February 03, 2012, 17:40:16 PM
Eirik Bakke var en toppspiller med historie i Premier League. Han traff fortsatt ikke helt når han mente at Gylfi Einarsson ville være en god spiller i Brann


Sant nok, men husk at Bakke hadde et rimelig stort bias her. Han sørget tross alt for at kompisen fra Leeds fikk en siste fet kontrakt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

vebo

Tiocfaidh ár lá

Huff

Quote from: vebo on February 07, 2012, 12:17:44 PM


Såvidt jeg husker var det vel en vennetjeneste fra en kjenning av foreldrene til Børven som gjorde at han kom inn på toppidrettsgymnaset i Telemark eller hvor det var han kom inn opprinnelig. Et av få store talenter som har gluppet under Branns lupe der jeg ikke irriterer meg over sportsklubben. Børven falt vel under absolutt alles radar, noe det sikkert var en årsak til. Sikkert litt mangel på kompetanse, men sikkert og at han ikke viste noe vrikelig stort talent før han allerede var på plass i Telemark. Da ergrer jeg meg mer over at Brann trolig kunne hentet Hovland med enkelhet for et par-tre år siden og at han da nok allerede var god nok til å gå rett inn i ellveren.

Xminator

Stallen oppdatert, pjåter Larsen i angrepet siden Brann.no har ham der, og legger Niasse i samme kategori så det ser litt balansert ut.

Yngve

Sleit kraftig med Pjåter Larsen. Lurte eit augnablink på om me hadde kjøpt nok ein polakk eg ikkje hadde fått med meg.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Kvifor står eigentleg Torp framleis oppført i A-lagsstallen på brann.no?
http://www.brann.no/lagene/a-laget/

Det ikkje vera slik at dei ikkje har revidert teksten, for Erdin, Niassse, Askar m.fl. er med, og Opdal, Holmvik, Haugsdal m.fl. er fjerna.

Er det ein eller annan i web-redaksjonen som går rundt og håpar han skal gjera comeback i sesongen?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: osoerli on March 06, 2012, 12:01:52 PM
Kvifor står eigentleg Torp framleis oppført i A-lagsstallen på brann.no?
http://www.brann.no/lagene/a-laget/

Det ikkje vera slik at dei ikkje har revidert teksten, for Erdin, Niassse, Askar m.fl. er med, og Opdal, Holmvik, Haugsdal m.fl. er fjerna.

Er det ein eller annan i web-redaksjonen som går rundt og håpar han skal gjera comeback i sesongen?


Er vel fordi han fremdeles er ansatt i Brann og på en liste må han vel stå på inn til videre. Men det er vel NAV som betaler lønna hans går jeg ut fra. Et comeback er totalt utelukket etter den andre hjertestansen, selv om det er på lavt divisjonsnivå.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Grønner får proffkontrakt

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6084626.ece

QuoteJonas Grønner har gitt 18 år gamle Jonas Grønner proffkontrakt.


Men strengt tatt skjønner jeg ikke hvorfor han ikke har gitt seg selv proffkontrakt tidligere.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Niasse og Austin ut, Huse og Grønner inn siden sist.

Skarsfjord går ut og sier at det vil skje endringer i stallen før vinduet stenger. BA snakker om "opprydding". Hvilke grep ønsker folket?

Først og fremst vil jeg ha ut Kalvenes og Grorud. En gammel og en halvgammel stopper som ikke er i nærheten av å gi konkurranse til en Zsolt som periodevis har vært direkte dårlig i år har lite å gjøre i en Brannstall. De er langt ifra gode nok, og kommer neppe til å bli noe bedre. Så kan vi signere Karadas ut sesongen og la Grønner være tredjevalg på stopperplass. Brann bør også begynne letingen etter en hurtig stopper som kan gi Zsolt og Jonsson konkurranse.

Fakiri synger nok også på siste verset, men kan være grei å ha ut sesongen.

Når det gjelder ungguttene er det snakket om et utlån av Haugen. Det kan være positivt, men han det burde være mulig å få lånt ham ut til en klubb i TL. Han var meget god mot Stabæk og fortsetter han sånn mot Haugesund og Godset burde det ikke være aktuelt med utlån.
Hvis Skars fortsetter å prioritere Kvelle foran Barmen og Haugen fortsetter taktene fra mandag og dytter Barmen enda lengre bak i køen bør Barmen få en ny og forlenget kontrakt og sendes på lån til en annen TL-klubb. Det er ikke holdbart for ham å være 4. valg på DM. Det samme gjelder Haugen.

Larsen kunne også vært aktuell for lån, men man kan ikke leie ut spillere med mindre enn seks månder igjen av kontrakten. Så skal han leies ut må kontrakten forlenges.

Utover Karadas inn må Finne få proffkontrakt. Ideelt sett burde også en ny terrier på midtbanen hentes, men det begynner å bli mange midtbanespillere nå. Spesielt om Huseklepp skal satses på som OM.

melkegutten

Ungutter som ikke får spille mer enn 10/15 min bør lånest ut så de får utvikle seg.

vebo

Hassan har kontrakt ut 2013, så hans lønn blir ikke frigjort uansett om han spiller eller får en annen rolle.
Tiocfaidh ár lá

melkegutten

Vi trenger spillere, kan ikke gi bort alt når vi skal kjempe om cupgull og medalje!!

krakra

Hvem mener du vi gir bort som vi trenger i medaljestriden?

melkegutten

Haugen og Grorud ut og ingen inn? Da blir man 2 mindre spillere som gjør at benken blir tynnere, treningene blir der mindre spillere og skulle noen komme ut av form/skade så kan vi trenge de. Vi må ha tropp, ikke bare 13/14 spillere.

krakra

Vi trenger ikke Grorud. Vi har fire bedre stoppere.

steinbygger

Dette må bety at noen er på vei inn. Skars har klaget på liten tropp tidligere i år. I dette vinduet er det 3 ut og 1 inn. Så lenge vi også er med i cupen regner jeg med at Skars vil ha minst like stor tropp som han mente var for liten for to mnd siden.

vebo

Tiocfaidh ár lá

steinbygger

De kan ta en feig løsning og kun gi Finne kontrakt. De har fått klepp inn som spiss, dermed er det ingen krise om Ojo er ute hvis vi har klepp og Finne som back up. På midten er Austin vekke, men når de andre nå er skadefri har vi bred dekning på midten, men ingen typisk ener, men tror ikke det kommer inn noen her. I forsvaret mangler vi en tydelig back up i midten. Grønner er for urutinert og Kalven er vel skadet. Er evt her det kan komme inn en spiller. Azar?

Uansett så må Brann spare en del i lønninger uansett hvem som evt kommer inn.

melkegutten

Noen kommer det er jeg sikker på, vi går en spennende høst i møte med cup og mulig medaljestrid og trenger en god tropp.
Om det ikke er noen som kan gå rett i første 11er så bør det vere noen billige løsninger med bonuskontrakt etter antall kamper, da sparer Brann penger. Men om de henter en klassespiller som går rett inn og hever laget har de vel penger til lønn.

krakra

Finne må få kontrakt iallefall. Noe annet er en skandale.

vebo

Tiocfaidh ár lá

dudo

Ble det ikke meldt her inne for et par mnd siden at vi lå håpløst bak budsjett?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Muligens, det har jeg i så fall ikke fått med meg. Mener å ha lest at vi ligger på budsjett tilskuermessig. Men det kan vel være eventmarkedet eller sponsorgreier..
Tiocfaidh ár lá

dudo

Det ligger langt bak i bakhodet mitt. Er vel typisk Steinbygger eller bernu (?) som kommer med slikt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Da er vi nede i 16 utespillere, og med tanke på skaden til Kalvenes og talentstatusen til ett par tre andre, så er det rikelig plass for mer etablerte spillere i Brann nå. Barmen er vel nærmest å kunne kalles "etablert" av ham, Grønner og Larsen.

melkegutten


Klaus_Brann

Quote from: vebo on August 09, 2012, 16:45:22 PM
Muligens, det har jeg i så fall ikke fått med meg. Mener å ha lest at vi ligger på budsjett tilskuermessig. Men det kan vel være eventmarkedet eller sponsorgreier..


Tilskuerbudsjettet bør ikke være en bekymring lenger, etter at Huse har returnert.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

aleksanderhjelleseth

Skulle gjerne vært flue på veggen på kontoret til Wallestad no omdagen. Er fryktelig spent på hva som skjer fremover nå. Går utifra at vi skal ha noen inn, når 2 går ut? Vi trenger et rivjern på midten, og dette bør prioriteres.
Synd at Brann ikke har økonomiske muskler til å konkurrere med rbk om spillere som Tarik og Mix, men eg føler Sportsklubben blir drevet med sunt vett no om dagen, og det gleder meg.
POSITIVITET!

Xminator

Vi får vente til Finne takker ja før han føres opp. Håper også å snart kunne fjerne "Bosman" bak Barmen...

melkegutten

Få signaturen deres raskt!!

Xminator

Da var Haugen kommet tilbake fra utlån og Wangberg lagt til.

Xminator


Wingfoot

Bård Finne mangler ved ennå?
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Hatleking

Quote from: Wingfoot on September 13, 2012, 14:22:37 PM
Bård Finne mangler ved ennå?


Det er vel ikkje så mange tre å ta av i byen, så det er vel forståeleg.


Wingfoot

Quote from: Hatleking on September 13, 2012, 14:36:46 PM
Quote from: Wingfoot on September 13, 2012, 14:22:37 PM
Bård Finne mangler ved ennå?


Det er vel ikkje så mange tre å ta av i byen, så det er vel forståeleg.


Hehe...
Sånn går det når man ikke korrekturleser, samt lar det gå litt for fort i svingene ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Wingfoot

Står på Frydenbø og synger av full hals!

Xminator

Da er Herr Finne Ved oppført også


Xminator

Er det noen som har oversikt over hvilke kontrakter som går ut i 2013? Vi har vel Ojo, Finne, Haugen og Fakiri som jeg kan komme på. Hvilke flere?

krakra


Go Up