• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stallen 2018 - status

Started by Xminator, October 07, 2011, 10:26:05 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Viss Labukas eller Niang er det berre å gje opp fotballen og byrje med badminton i staden.

Lister

Nå må du passe deg for å ikke ta plassen til et av talentene da.
Guinness - Makes you drunk

Hatleking

Quote from: Lister on November 27, 2011, 22:26:10 PM
Nå må du passe deg for å ikke ta plassen til et av talentene da.


Så Stråmyhr er badmintontrenar, altså :p

roaldinho

Quote from: Lister on November 27, 2011, 22:26:10 PM
Nå må du passe deg for å ikke ta plassen til et av talentene da.


Hadde jo vært komisk om Krakra hadde trent seg opp og skulle ta plassen til Labukas, men ender opp med å ta OM plassen til Haugen og spille like bak Labukas, hehe! Og attpåtil vært den første som ble byttet ut av dem.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Romarius

Jeg ser gjerne at vi selger Guastavino - en sterkt overvurdert spiller, som gjør mer skade enn nytte for laget. I hvert fall slik han har fremstått i høst. Nordkvelle tror jeg vil være en langt bedre mann for laget i samme rolle. Evt Haugen om han tar noen steg til i vinter.
Pengene bør bl.a. brukes til å få inn bosman Farnerud. Han vil være en perfekt mann på midtbanen, og tilføre sårt tiltrengt kreativitet.

Videre trenger vi Halvorsen på høyrevingen og Flo på venstrebacken. La Yaw + en slump penger gå andre veien.
Vi må ha en midtstopper som er bedre enn Grorud. Det kan da ikke være umulig å få tak i på bosman-markedet? Videre tas Grønner opp i stallen. Er han så god som ryktene tilsier, er han vel moden for innhopp neste år?
Spiss; men vi må selvsagt ha en annen backup for Ojo enn Labetuss. Skulle gjerne sett at vi fikk en annen spisstype inn også - type bakrom - for å kunne variere spillestilen. Men det kommer ikke til å skje.

Dette bør ikke være helt urealistisk, og vi vil da ha en bra tropp til neste år. Bør også være en tropp med alle forutsetninger til å spille bra fotball, selv om jeg dessverre ikke har tro på at det blir store endringer i formasjon og spillestil uansett.

Uansett; spennende overgangstider fremover. Nye signeringer bør inn så fort som mulig.

Hatleking

Quote from: Romarius on November 28, 2011, 09:08:26 AM
Jeg ser gjerne at vi selger Guastavino - en sterkt overvurdert spiller, som gjør mer skade enn nytte for laget. I hvert fall slik han har fremstått i høst. Nordkvelle tror jeg vil være en langt bedre mann for laget i samme rolle. Evt Haugen om han tar noen steg til i vinter.
Pengene bør bl.a. brukes til å få inn bosman Farnerud. Han vil være en perfekt mann på midtbanen, og tilføre sårt tiltrengt kreativitet.

Videre trenger vi Halvorsen på høyrevingen og Flo på venstrebacken. La Yaw + en slump penger gå andre veien.
Vi må ha en midtstopper som er bedre enn Grorud. Det kan da ikke være umulig å få tak i på bosman-markedet? Videre tas Grønner opp i stallen. Er han så god som ryktene tilsier, er han vel moden for innhopp neste år?
Spiss; men vi må selvsagt ha en annen backup for Ojo enn Labetuss. Skulle gjerne sett at vi fikk en annen spisstype inn også - type bakrom - for å kunne variere spillestilen. Men det kommer ikke til å skje.

Dette bør ikke være helt urealistisk, og vi vil da ha en bra tropp til neste år. Bør også være en tropp med alle forutsetninger til å spille bra fotball, selv om jeg dessverre ikke har tro på at det blir store endringer i formasjon og spillestil uansett.

Uansett; spennende overgangstider fremover. Nye signeringer bør inn så fort som mulig.


Eg er einig med deg. I tillegg synst eg at me skal endre system til 4-3-3. Eg meiner at det er ein mein stabil formasjon som det er lettare å bygge på. Barcelona og Odd spelar på denne måten blant andre.


                     Piotr
Sævarsson - Zsolt - Hagen - Flo
Nordkvelle - Austin - Sokolowski
Halvorsen - Ojo - Bentley

Som tidlegare sagt - dette er viss me får inn ein Hagen, Flo og Halvorsen. Dette burde strengt talt ikkje vera heilt umogleg økonomisk sett mtp at store lønningar (som Holmvik, Opdal) går vekk og dei to føregåande signeringane har vore på free transfer. Eg har fortsatt eit håp om at me kan vinne den fair play-greia og koma oss til Europa via det, men i utgangspunktet er me ute. Men sjølv utan E-cup-spel burde me kunne klare å få tak i desse spelarane. Farnerud, Jørgensen og Bajter er interessante. Helst dei to førstnemnde, men dette kjem jo litt an på om Austin vert seld eller ikkje.

I tillegg må me - som sagt - ha ein god spiss. Det finst ikkje veldig mange ledige spissar innanlands, men Lehne Olsen er ein av dei. No har eg sant å seie ikkje fulgd med på adeccoligaen noko særleg, så eg har ikkje sett han noko særleg. Har andre her det? Den andre skikkeleg spanande spissen er jo Diomande, men han skal til Strømsgodset neste sesong.

Huff

Vi har vel 15 spillere under kontrakt neste sesong. Av disse vil jeg karakterisere 6 stykk som trolige nøkkelspillere,* men to av disse er på utgående kontrakt. Med mindre vi er mer inkompetente enn antatt -noe som vanskelig skal la seg gjøre- vet vi hvor vi har Rudy og Gustav. Høyst sannsynlig vil ingen forlenge, og dermed bør de selges, samtidig som Yaw trolig forsvinner. Da er vi nede i 12.spillere.

Primært bør vi ha inn en venstreback, en stopper, en DM som erstatter Austin, en kantspiller og en spissbackup eller to (siste dersom Gustav ogdså forsvinner). Det skulle bli seks spillere dersom de overnevnte tre spillerne stikker. Dette bør utelukkende være spillere som holder brukbart TL-nivå og har utviklingspotensiale, eller som allerede holder meget bra TL-nivå. Selges både Austin og Gustav skal vi og ha litt økonomisk handlingsrom, og både stopper og Austinerstatteren bør ha nøkkelspillernivået inne, i tillegg bør venstrebacken og kantspilleren ha bra nivå, disse fire skal kunne gå rett inn å heve ellveren, og stopperen og DMen bør være blant TLs bedre i sine posisjoner.

Fjerdestopperrollen tar Grønner, og vi bør også vurdere om Kalve og Birkelund skal flyttes opp i a-stallen. Da har vi en stall på 21 spillere hvorav kun 14 kan kalles etablerte -en keeper og 13 utespillere. Ideelt sett skulle vi hatt minst 16 etablerte, men ser ikke poenget med å spre pengene utover 8 etablerte spillere -eller seks dersom Austin og Gustav ikke selges. Tror nemlig ikke vi evner å hente seks til åtte spillere som er gode. Det minst kloke Brann gjør nå er å gå for middelmådigheter på Holmvik og Mjeldes nivå. Vi rykker ikke ned neste år, og bør hente spillere med medaljepotensiale. Det er ikke snakk om å overleve, men snarere og utvikle seg. Det er heller ikke realistisk med medaljestrid, vi vil neppe se at et tilsvarende antall lag neste år underpresterer så til de grader som vi har sett i år. Neste år bli altså nok en mellomsesong.

* Legiewski, Korschmar, Austin (bos), Nordkvelle, Gustav (bos), Ojo.

Henrik8

Hvis vi skal endre til 4-3-3 må vi jo ha spillere som er egnet til indreløperplassen. Hvordan er det med Nordkvelle og Sokolowski? Såvidt jeg har forstått er førstnevnte best som OM, men han egner seg kanskje som indreløper også. Soko har jeg litt vanskelig å se for meg i den rollen, han virker litt for temposvak til å skulle dekke så mye rom. Ser heller han for meg som en av to sentrale i 4-4-2.

Det absolutt viktigste i dette overgangsvinduet er at vi henter spillere som er best i den posisjonen de er tiltenkt i Brannlaget. Vi må for all del ikke tilbake til 2009-2010, hvor spillere måtte brukes ute av posisjon. I så fall får vi aldri satt noe skikkelig spillemønster. Stiller meg på den bakgrunn litt avventende til kjøpet av Nordkvelle, ettersom vi allerede har Mjelde, Haugen og Guastavino som er best i den posisjonen. Mjelde er for svak på kanten til å skulle benyttes der, og Haugens utvikling vil hemmes dersom han brukes ute av posisjon.
Kjør over pakket 09`

Hatleking

Quote from: Henrik8 on November 28, 2011, 14:28:21 PM
Hvis vi skal endre til 4-3-3 må vi jo ha spillere som er egnet til indreløperplassen. Hvordan er det med Nordkvelle og Sokolowski? Såvidt jeg har forstått er førstnevnte best som OM, men han egner seg kanskje som indreløper også. Soko har jeg litt vanskelig å se for meg i den rollen, han virker litt for temposvak til å skulle dekke så mye rom. Ser heller han for meg som en av to sentrale i 4-4-2.

Det absolutt viktigste i dette overgangsvinduet er at vi henter spillere som er best i den posisjonen de er tiltenkt i Brannlaget. Vi må for all del ikke tilbake til 2009-2010, hvor spillere måtte brukes ute av posisjon. I så fall får vi aldri satt noe skikkelig spillemønster. Stiller meg på den bakgrunn litt avventende til kjøpet av Nordkvelle, ettersom vi allerede har Mjelde, Haugen og Guastavino som er best i den posisjonen. Mjelde er for svak på kanten til å skulle benyttes der, og Haugens utvikling vil hemmes dersom han brukes ute av posisjon.


Sokolowski har vel fungert bra i ein 4-3-3 i Viking når han først har vore skadefri.

dudo

Ja, men da har han hatt ankerrollen, har han ikke?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lister

Quote from: Henrik8 on November 28, 2011, 14:28:21 PM
Hvis vi skal endre til 4-3-3 må vi jo ha spillere som er egnet til indreløperplassen. Hvordan er det med Nordkvelle

Nordkvelle er vel mer eller mindre en rendyrket indreløper. Bentley hadde også en god del bra spill i odd som indreløper. Gustav kunne nok også fungere som indreløper så spillere til plasen har vi.
Guinness - Makes you drunk

Chrisstah

Quote from: Lister on November 28, 2011, 16:11:10 PM
Quote from: Henrik8 on November 28, 2011, 14:28:21 PM
Hvis vi skal endre til 4-3-3 må vi jo ha spillere som er egnet til indreløperplassen. Hvordan er det med Nordkvelle

Nordkvelle er vel mer eller mindre en rendyrket indreløper. Bentley hadde også en god del bra spill i odd som indreløper. Gustav kunne nok også fungere som indreløper så spillere til plasen har vi.


Bentley har i de kampene jeg har sett av Odd, kun spilt ren kant , der han lempet nydelige innlegg på Kovacs.. Skjønner ikke hva som har skjedd med han, håper at han "finner til seg selv " neste sesong.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Tom C

Quote from: Romarius on November 28, 2011, 09:08:26 AM
Jeg ser gjerne at vi selger Guastavino - en sterkt overvurdert spiller, som gjør mer skade enn nytte for laget. I hvert fall slik han har fremstått i høst. Nordkvelle tror jeg vil være en langt bedre mann for laget i samme rolle. Evt Haugen om han tar noen steg til i vinter.
Pengene bør bl.a. brukes til å få inn bosman Farnerud. Han vil være en perfekt mann på midtbanen, og tilføre sårt tiltrengt kreativitet.

Videre trenger vi Halvorsen på høyrevingen og Flo på venstrebacken. La Yaw + en slump penger gå andre veien.
Vi må ha en midtstopper som er bedre enn Grorud. Det kan da ikke være umulig å få tak i på bosman-markedet? Videre tas Grønner opp i stallen. Er han så god som ryktene tilsier, er han vel moden for innhopp neste år?
Spiss; men vi må selvsagt ha en annen backup for Ojo enn Labetuss. Skulle gjerne sett at vi fikk en annen spisstype inn også - type bakrom - for å kunne variere spillestilen. Men det kommer ikke til å skje.

Dette bør ikke være helt urealistisk, og vi vil da ha en bra tropp til neste år. Bør også være en tropp med alle forutsetninger til å spille bra fotball, selv om jeg dessverre ikke har tro på at det blir store endringer i formasjon og spillestil uansett.

Uansett; spennende overgangstider fremover. Nye signeringer bør inn så fort som mulig.


I mangel av en "like"-knapp, så må jeg bare få si meg 100% enig.

Det verste med ego-trippene til Gustav forøvrig, er jo at det ser ut til å smitte over på de andre.

I likhet med de fleste andre spent på hva de klarer å få inn av forsterkninger. Og synes at Soko og Nordkvelle er en spennende start. Men vi trenger absolutt minst 3-4 forsterkninger til, kanskje enda flere dersom noen forsvinner.
Aldri mer Obos....

krakra

Quote from: Hatleking on November 28, 2011, 09:33:33 AM
Quote from: Romarius on November 28, 2011, 09:08:26 AM
Jeg ser gjerne at vi selger Guastavino - en sterkt overvurdert spiller, som gjør mer skade enn nytte for laget. I hvert fall slik han har fremstått i høst. Nordkvelle tror jeg vil være en langt bedre mann for laget i samme rolle. Evt Haugen om han tar noen steg til i vinter.
Pengene bør bl.a. brukes til å få inn bosman Farnerud. Han vil være en perfekt mann på midtbanen, og tilføre sårt tiltrengt kreativitet.

Videre trenger vi Halvorsen på høyrevingen og Flo på venstrebacken. La Yaw + en slump penger gå andre veien.
Vi må ha en midtstopper som er bedre enn Grorud. Det kan da ikke være umulig å få tak i på bosman-markedet? Videre tas Grønner opp i stallen. Er han så god som ryktene tilsier, er han vel moden for innhopp neste år?
Spiss; men vi må selvsagt ha en annen backup for Ojo enn Labetuss. Skulle gjerne sett at vi fikk en annen spisstype inn også - type bakrom - for å kunne variere spillestilen. Men det kommer ikke til å skje.

Dette bør ikke være helt urealistisk, og vi vil da ha en bra tropp til neste år. Bør også være en tropp med alle forutsetninger til å spille bra fotball, selv om jeg dessverre ikke har tro på at det blir store endringer i formasjon og spillestil uansett.

Uansett; spennende overgangstider fremover. Nye signeringer bør inn så fort som mulig.


Eg er einig med deg. I tillegg synst eg at me skal endre system til 4-3-3. Eg meiner at det er ein mein stabil formasjon som det er lettare å bygge på. Barcelona og Odd spelar på denne måten blant andre.


                     Piotr
Sævarsson - Zsolt - Hagen - Flo
Nordkvelle - Austin - Sokolowski
Halvorsen - Ojo - Bentley

Som tidlegare sagt - dette er viss me får inn ein Hagen, Flo og Halvorsen. Dette burde strengt talt ikkje vera heilt umogleg økonomisk sett mtp at store lønningar (som Holmvik, Opdal) går vekk og dei to føregåande signeringane har vore på free transfer. Eg har fortsatt eit håp om at me kan vinne den fair play-greia og koma oss til Europa via det, men i utgangspunktet er me ute. Men sjølv utan E-cup-spel burde me kunne klare å få tak i desse spelarane. Farnerud, Jørgensen og Bajter er interessante. Helst dei to førstnemnde, men dette kjem jo litt an på om Austin vert seld eller ikkje.

I tillegg må me - som sagt - ha ein god spiss. Det finst ikkje veldig mange ledige spissar innanlands, men Lehne Olsen er ein av dei. No har eg sant å seie ikkje fulgd med på adeccoligaen noko særleg, så eg har ikkje sett han noko særleg. Har andre her det? Den andre skikkeleg spanande spissen er jo Diomande, men han skal til Strømsgodset neste sesong.
Og hvem skal være den kreative spillere som du har etterlyst?

Hatleking

Quote from: krakra on November 28, 2011, 20:04:11 PM
Quote from: Hatleking on November 28, 2011, 09:33:33 AM
Quote from: Romarius on November 28, 2011, 09:08:26 AM
Jeg ser gjerne at vi selger Guastavino - en sterkt overvurdert spiller, som gjør mer skade enn nytte for laget. I hvert fall slik han har fremstått i høst. Nordkvelle tror jeg vil være en langt bedre mann for laget i samme rolle. Evt Haugen om han tar noen steg til i vinter.
Pengene bør bl.a. brukes til å få inn bosman Farnerud. Han vil være en perfekt mann på midtbanen, og tilføre sårt tiltrengt kreativitet.

Videre trenger vi Halvorsen på høyrevingen og Flo på venstrebacken. La Yaw + en slump penger gå andre veien.
Vi må ha en midtstopper som er bedre enn Grorud. Det kan da ikke være umulig å få tak i på bosman-markedet? Videre tas Grønner opp i stallen. Er han så god som ryktene tilsier, er han vel moden for innhopp neste år?
Spiss; men vi må selvsagt ha en annen backup for Ojo enn Labetuss. Skulle gjerne sett at vi fikk en annen spisstype inn også - type bakrom - for å kunne variere spillestilen. Men det kommer ikke til å skje.

Dette bør ikke være helt urealistisk, og vi vil da ha en bra tropp til neste år. Bør også være en tropp med alle forutsetninger til å spille bra fotball, selv om jeg dessverre ikke har tro på at det blir store endringer i formasjon og spillestil uansett.

Uansett; spennende overgangstider fremover. Nye signeringer bør inn så fort som mulig.


Eg er einig med deg. I tillegg synst eg at me skal endre system til 4-3-3. Eg meiner at det er ein mein stabil formasjon som det er lettare å bygge på. Barcelona og Odd spelar på denne måten blant andre.


                     Piotr
Sævarsson - Zsolt - Hagen - Flo
Nordkvelle - Austin - Sokolowski
Halvorsen - Ojo - Bentley

Som tidlegare sagt - dette er viss me får inn ein Hagen, Flo og Halvorsen. Dette burde strengt talt ikkje vera heilt umogleg økonomisk sett mtp at store lønningar (som Holmvik, Opdal) går vekk og dei to føregåande signeringane har vore på free transfer. Eg har fortsatt eit håp om at me kan vinne den fair play-greia og koma oss til Europa via det, men i utgangspunktet er me ute. Men sjølv utan E-cup-spel burde me kunne klare å få tak i desse spelarane. Farnerud, Jørgensen og Bajter er interessante. Helst dei to førstnemnde, men dette kjem jo litt an på om Austin vert seld eller ikkje.

I tillegg må me - som sagt - ha ein god spiss. Det finst ikkje veldig mange ledige spissar innanlands, men Lehne Olsen er ein av dei. No har eg sant å seie ikkje fulgd med på adeccoligaen noko særleg, så eg har ikkje sett han noko særleg. Har andre her det? Den andre skikkeleg spanande spissen er jo Diomande, men han skal til Strømsgodset neste sesong.
Og hvem skal være den kreative spillere som du har etterlyst?


Både Nordkvelle og Sokolowski er ganske så kreative. I tillegg kan dei skape relasjonar med kantane, noko som gjer det enda betre. Ein Borges hadde vel heller ikkje vore å forakte.

krakra

Verken Nordkvelle eller Sokolowski er mer kreative enn Austin og Torp, som visstnok er for lite kreative.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on November 28, 2011, 21:12:27 PM
Verken Nordkvelle eller Sokolowski er mer kreative enn Austin og Torp, som visstnok er for lite kreative.


Uten at jeg har sett de to så altfor mye, så nekter jeg å tro de ikke er mer kreative enn Austin.

krakra

Det spørs hva du legger i kreativitet. Nordkvelle kan sikkert komme seg til målsjanser selv, og Soko er en god pasningsspiller, men ingen av dem er spilletyper som ligger og styrer spiller eller bryter opp forsvar med geniale pasninger akkurat,

Haugen er fortsatt den mest kreative spillere i stallen, og hvis det dårlige angrepsspillet skyldes manglende kreativitet i så stor grad som enkelte skal ha det til så må vi enten dyrke ham eller hente en annen kreativ spiller.

Men nå tror jeg ikke manglende kreativitet er hovedproblemet. Jeg syns folk overdriver hvor lite kreativ Austin er.

Hatleking

Quote from: krakra on November 28, 2011, 22:07:52 PM
Det spørs hva du legger i kreativitet. Nordkvelle kan sikkert komme seg til målsjanser selv, og Soko er en god pasningsspiller, men ingen av dem er spilletyper som ligger og styrer spiller eller bryter opp forsvar med geniale pasninger akkurat,

Haugen er fortsatt den mest kreative spillere i stallen, og hvis det dårlige angrepsspillet skyldes manglende kreativitet i så stor grad som enkelte skal ha det til så må vi enten dyrke ham eller hente en annen kreativ spiller.

Men nå tror jeg ikke manglende kreativitet er hovedproblemet. Jeg syns folk overdriver hvor lite kreativ Austin er.


Nordkvelle kjem til å vera eit driv i Brann-laget som tek initiativ og kan skape ubalanse. Sokolowski ER faktisk av den kreative typen - ingen Xavi, men likevel. No er det lenge sidan at han har spelt på sitt beste, men kreativiteten hans skal ein ikkje kimse av.

krakra

Quote from: Hatleking on November 28, 2011, 22:13:54 PM
Quote from: krakra on November 28, 2011, 22:07:52 PM
Det spørs hva du legger i kreativitet. Nordkvelle kan sikkert komme seg til målsjanser selv, og Soko er en god pasningsspiller, men ingen av dem er spilletyper som ligger og styrer spiller eller bryter opp forsvar med geniale pasninger akkurat,

Haugen er fortsatt den mest kreative spillere i stallen, og hvis det dårlige angrepsspillet skyldes manglende kreativitet i så stor grad som enkelte skal ha det til så må vi enten dyrke ham eller hente en annen kreativ spiller.

Men nå tror jeg ikke manglende kreativitet er hovedproblemet. Jeg syns folk overdriver hvor lite kreativ Austin er.


Nordkvelle kjem til å vera eit driv i Brann-laget som tek initiativ og kan skape ubalanse. Sokolowski ER faktisk av den kreative typen - ingen Xavi, men likevel. No er det lenge sidan at han har spelt på sitt beste, men kreativiteten hans skal ein ikkje kimse av.
Det er forskjell på å være pasningssikker og kreativ. Sokolowski er ingen skapende pasningsspiller, men han har ro og kontroll på ballen og pasningene som gjør at vi kan holde ballen i laget. Nordkvelle har driv, men det er ikke det samme som kreativitet. Austin har også et flott driv.

Huff

Såvidt jeg husker var Svante en rimelig pasningssikker type med mye ballkontakt i løpet av sine 3,5 år på stadion. Uheldigvis er den eneste gjennombruddspasningen jeg kan huske en der han spilte gjennom stjernespissen til Levski og således hindret Brannavansement i CL-kvaliken i 2001 (ikke at vi hadde slått Galatasaray i neste runde, men likevel).

Hatleking

Quote from: krakra on November 28, 2011, 22:20:29 PM
Quote from: Hatleking on November 28, 2011, 22:13:54 PM
Quote from: krakra on November 28, 2011, 22:07:52 PM
Det spørs hva du legger i kreativitet. Nordkvelle kan sikkert komme seg til målsjanser selv, og Soko er en god pasningsspiller, men ingen av dem er spilletyper som ligger og styrer spiller eller bryter opp forsvar med geniale pasninger akkurat,

Haugen er fortsatt den mest kreative spillere i stallen, og hvis det dårlige angrepsspillet skyldes manglende kreativitet i så stor grad som enkelte skal ha det til så må vi enten dyrke ham eller hente en annen kreativ spiller.

Men nå tror jeg ikke manglende kreativitet er hovedproblemet. Jeg syns folk overdriver hvor lite kreativ Austin er.


Nordkvelle kjem til å vera eit driv i Brann-laget som tek initiativ og kan skape ubalanse. Sokolowski ER faktisk av den kreative typen - ingen Xavi, men likevel. No er det lenge sidan at han har spelt på sitt beste, men kreativiteten hans skal ein ikkje kimse av.
Det er forskjell på å være pasningssikker og kreativ. Sokolowski er ingen skapende pasningsspiller, men han har ro og kontroll på ballen og pasningene som gjør at vi kan holde ballen i laget. Nordkvelle har driv, men det er ikke det samme som kreativitet. Austin har også et flott driv.


Det kan hende du har rett, men det får me uansett svar på etter kvart.

Xminator

14 utespillere er i minste laget selv med 6 "gratis" juniorer...

Hatleking

Viss me hentar ein venstreback, har me ein i stallen. Hadde det ikkje vore lurt å få inn ein Løv-Ham-back då?

krakra

Premien i dagens Brann-julekalender er kapteinsbindet til Mjelde.

Håper Austin deltar i konkurransen.

Wingfoot

Quote from: krakra on December 06, 2011, 11:00:20 AM
Premien i dagens Brann-julekalender er kapteinsbindet til Mjelde.

Håper Austin deltar i konkurransen.


LoL
LMAO

Er en av de beste kommentarene jeg har sett her inne på forumet  ;D
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Xminator

Da er backen jeg fortsatt ikke kan navnet på klar. Demri Erdin Ermir Dermi noe slikt. Erdin Demir - lå heldigvis fortsatt på ctrl+v

Forsvaret mangler en etablert stopper. Kanskje til og med to i forhold til det vi startet sesongen med. Kalvenes og Yaw er tross alt borte. Fakiri kan vikariere både til høyre og venstre, så det burde gå bra.

Det mangler også en bajter-erstatter, en Labukas-erstatter og en høyrekant så vi slipper å mishandle venstrekanter på høyresiden.

4 spillere til på samme spennende hylle som de 3 som er kommet til nå og juniorene bør ha ett godt utgangspunkt for utvikling gjennom trening og innhopp.

Jose Arrogantio

Får vi 3-4 spillere inn fra samme hylle som vi har hentet inn til nå, tror jeg vi kan slåss om medalje selv om vi skulle selge Austin eller Ojo.

krakra

Kommer ann på hvor. Vi må jo ha en god spiss, hvis ikke hjelper det lite å ha gode spillere bak. Det viste 2008-sesongen. Ellers begynner stallen å se bra ut. En kvalitetsstopper og en høyrekant så er førsteelveren komplett. En DM(aller helst kreativ. Vi har grovarbeiderne) og en spiss til, så er alt perfekt. Stallen er også satt opp sånn at det ikke skal være umulig for verken Larsen, Barmen eller Haugen å etablere seg i førsteelveren neste sesong og det er også positivt. Vi har ikke råd til å ha 11 klassespillere i Ojo eller Austin-klassen, så da er det greit å ha dem i posisjoner hvor de ikke står i veien for våre aller største talenter.

Huff

Quote from: Xminator on December 06, 2011, 20:00:59 PM
Da er backen jeg fortsatt ikke kan navnet på klar. Demri Erdin Ermir Dermi noe slikt. Erdin Demir - lå heldigvis fortsatt på ctrl+v

Forsvaret mangler en etablert stopper. Kanskje til og med to i forhold til det vi startet sesongen med. Kalvenes og Yaw er tross alt borte. Fakiri kan vikariere både til høyre og venstre, så det burde gå bra.

Det mangler også en bajter-erstatter, en Labukas-erstatter og en høyrekant så vi slipper å mishandle venstrekanter på høyresiden.

4 spillere til på samme spennende hylle som de 3 som er kommet til nå og juniorene bør ha ett godt utgangspunkt for utvikling gjennom trening og innhopp.



Vi hadde ikke bruk for Yaw, og vi hadde ikke bruk for fire etablerte stoppere, det får holde med en. Så her jeg enig i at vi trenger en høyrekant og spiss. Hva som skjer på DMen avhenger av hvor Skars vil bruke spillerne og hvordan vi har tenkt å spille. Per nå er eksempelvis Mjelde overflødig, men han kan fungere som backup på DM. Dette forutsetter dog at Soko ikke er for mye skadet, for Mjelde er ikke god nok til å starte halvparten av kampene. Ser helst at Soko blir backup pga all usikkerheten knyttet til han, og at vi klarer å hente Borges.

Lasaron

Med dagens foreløpige A-stall lanserer jeg et mulig toppet lag i en frekk 4-3-1-2:

Piotr
Sæv - Zolt - Grorud - Demir
Nordkvelle - Austin - Soko
Haugen
Guastavino - Ojo

Backene blir da vingbacker. Både den ene spissen, Haugen og Nordkvelle kan hjelpe Sæv på vingen. Tilsvarende hjelper Demir, bare Soko i stedet for Nordkvelle. Austin sprer pasninger. Først og fremst Austin holder igjen når vingbacken går på raid, men en av indreløperne kan også gjøre det. Zolt tar med seg ballen opp i midtbanen på en måte som gjør Scharner rørt. Alle de seks fremste trener mye på skudd. Det skal skytes mye.
Ojo og Guastavino videreutvikler samspillet sitt, og tar med Haugen. Haugen slår stoppballer i bakrommet til begge spissene, alt etter som.

Mjelde kan gjøre brukbare vikarjobber som indreløper og OM, og være en grei innbytter når vi skal trygge ledelser. Bentley kommer innpå mot slitne bein. Kan vikariere som spiss. Larsen kommer innpå rundt 60-70 min og herjer. Fakiri kan gjøre en ok jobb som vikar, først og fremst i trojkaen på midten. Som back vil vi miste dimensjonen, men greit nok av og til. Og så har vi jo Barmen. Og jeg bare nevner at Austin er den beste midtstopperen vi har, faktisk.

Hoi! Kjenner jeg ble giret opp av det jeg selv skriver. Blir bra dette her. Noen må sørge for at Rune leser dette. Her er gulloppskriften.

OBS! Poling mot Ojo inngår ikke i denne oppskriften.
Tren på langskudd


Xminator

Det er den delen av stallen som heter "angrep" som virker tynnest besatt. Spesielt siden Bentley har slitt såpass mye siden han kom og Guastavino stakk av. Jeg tror Brann trenger 3 spillere til på det nivået man har lagt seg på med de 4 nykommerene. Kanskje bør alle 3 komme i form av offensive spillere i forskjellige roller (hodesterk, bakrom, kant)

Lasaron

Tren på langskudd

osoerli

Grorud bør kanskje vurderes utleigt til Bryne fram til sommaren.

http://fotball.bt.no/forstediv/article220115.ece
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on January 16, 2012, 19:41:44 PM


Softball har vel penger å bruke. Noen gode tidligere Løv-Ham spisser å hente?

Hatleking

Herleg. Då fekk me inn Steffen Hagen-typen eg har mast etter. Forhåpentlegvis skaffar me oss fleire spele av liknande hylle. Men har eigentleg ikkje Fakiri snart utspelt rolla si? No har me Sævarsson, Jonsson og Grønner på høgreback og Demir, Kalvenes og til nød Sævarsson på venstreback samt eit spørjeteikn på Heggeland.

Huff

January 17, 2012, 01:30:08 AM #137 Last Edit: January 17, 2012, 01:32:40 AM by Huff
Quote from: Hatleking on January 16, 2012, 23:40:46 PM
Herleg. Då fekk me inn Steffen Hagen-typen eg har mast etter. Forhåpentlegvis skaffar me oss fleire spele av liknande hylle. Men har eigentleg ikkje Fakiri snart utspelt rolla si? No har me Sævarsson, Jonsson og Grønner på høgreback og Demir, Kalvenes og til nød Sævarsson på venstreback samt eit spørjeteikn på Heggeland.

dudo

Med unntak av Rudy er det vel uproblematisk å stille en hel ellever av Skarsfjord-spillere? Men Birkir må også med i alle scenario.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Romarius

Slik stallen ser ut nå har den etter min mening 3 posisjoner vi er usikre på:
- Begge kantene. Bentley og Larsen er vel de eneste rendyrkete kantene vi har. Bentley var forferdelig i fjor, og naturlig nok et stort spørsmålstegn også i år. Larsen har jeg tro på, men forstår det slik at han ikke var all verden i helgen. I tillegg er det mange midtbanespillere som sikkert kan gjøre en ok jobb, som Haugen, Nordkvelle og Mjelde. Men ingen av disse er utpregete kantspillere. Og kantspillet til Brann var det jeg savnet mest i fjor.

- DM ved siden av Austin: Ser at de fleste tar det for gitt at Sokolow skal ta denne plassen. Selv blir jeg positivt overrasket om han blir en fast spiller på laget i år. Tross alt er dette et vrakgods som ble løst fra kontrakten til en middelmådighet, og har de siste årene ikke vist stort av det vi trenger. En omstendelig spiler med lite tempo i kroppen. (Håper jeg tar feil i min pessimistiske spådom.) Kan godt være Haugen, Mjelde, Barmen eller Nordkvelle kan funke bra, men plassen uansett et stort spørsmålstegn.

På spissplass er vi meget bra så lenge Ojo spiller. Men per i dag er dette den eneste spissen i troppen. Som mange andre har nevnt, tar jeg gjerne en bakromsspiller inn, som kan gi oss flere muligheter, og også kan fungere på vingen.

Lasaron

Jeg sier det igjen. En 4-4-2 eller 4-3-1-2 med Ojo ilag med en Helstad eller Løvvik-type vil være fantastisk. Det hadde blitt utrolig vanskelig for eliteserieforsvar å forsvare seg mot.
Tren på langskudd

Xminator


Huff

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article220540.ece

Mens vi skal ha fire rene stoppere i tillegg til et stort stoppertalent på juniorlaget og et annet i Løv-Ham går TIL for to rene stoppere, samt at andre i ellveren blir backuper. Kara er nok en klassestopper, og det vil nok svekke midtbanen deres at han ikke spiller der. TILs løsning er ikke ideell. Men, vår løsning er heller ikke bra. Fire etablerte stoppere og et stort stoppertalent er altfor mye.

Tar en med cupen spiller Brann maksimalt 34 kamper mot kvalifisert motstand i løpet av 2012. Da må vi riktingok nå cupfinalen, og jeg regner ikke med de første rundene mot amatørmotstand. Si vi når kvartfinalen og spiller denne og fjerde runde mot TL/Adeccomotstand. Da har vi spilt totalt 32 kamper mot god motstand. 8 kamper per stopper, og da har ikke Grønner fått slippe til.

kabelmann

January 20, 2012, 08:10:58 AM #144 Last Edit: January 20, 2012, 08:13:08 AM by kabelmann
Quote from: Huff on January 20, 2012, 08:02:12 AMDa har vi spilt totalt 32 kamper mot god motstand. 8 kamper per stopper, og da har ikke Grønner fått slippe til.


Vi spiller med to stoppere, ikke en. Ergo 16 kamper per stopper.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Rød makt på Hansa

Lister

Godt mulig at mohus har kommet lengre i å utvikle seg som keeper, det skal jeg ikke si noe om, men konsensus her inne har vel vært at øvretveit har et større potensiale.
Guinness - Makes you drunk


Xminator

Best å snakke opp andrevalget så ikke Brann finner en direkte konkurrent...

krakra

Det tviler jeg på hadde vært aktuelt uansett.

Go Up