• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stallen 2018 - status

Started by Xminator, October 07, 2011, 10:26:05 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Huff

Quote from: roaldinho on October 20, 2011, 12:49:42 PM
Håper at både Labukas og Bajiter forsvinner etter endt sesong, og godt å se at Brann avklarer med de spillerne de ikke ønsker eller som ikke får så mye spilletid. Er flere som kunne forsvunnet, men hvem gidder kjøpe Mjelde?


Foruten at han tjener for mye er egentlig Mjelde en helt grei spiller å ha i stallen. Usympatisk type, men en helt grei middelmådighet som i tillegg er relativt anvendelig (best som OM, men og brukandes som backup på DM og kant) Problemet er at han har klippekort og er kaptein, nå hadde han nok begynt å sutreog klage om han ikke var fast, men ferdighetsmessig er han en grei nok gråstein å ha i stallen. Et parslike på benken går greit, ikke for mange og ikke om de stenger for spillere som ikke er ferdigutviklet, men har stort potensiale. 

Lasaron

Jeg ser ikke lyst på nok en vinter med store utskiftninger.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 14:21:01 PM
Jeg ser ikke lyst på nok en vinter med store utskiftninger.


Ifjor mistet vi flere gode spillere: Klepp, PVM, Solli og Bakke. De som forsvinner i år er per nå i alle fall middelmådigheter, svake spillere og spillere treneren allerede har valgt ikke å satse på. Torp er unntaket, men han kan en desverre ikke gjøre noe med. Dersom Ojo, Gustav og Austin forsvinner, er dette en katastrofe, men dette er i alle fall spillere en vil få penger for, og i Ojos tilfelle bør det være snakk om en anstsndig sum.

Holmvik, Haugsdal, Opdal, og Torp er vel ute. et samme gjelder og muligens Yaw, Kalven, Bajter, Labuskas. Ingen av disse foruten Torp er merkbart bedre enn andre spillere vi allerede har, ingen er viktige spillere i førsteellveren. Kalven er riktignok bedre enn svake Grorud og det samme gjaldt i alle fall Yaw i fjor, men Kalven er gammel og Yaw ute i kulden. Bajter er muligens og en god spiller, men selv om han er en klassespiller tyder vel det meste på at han ikke er særlig brukandes mtp skadehistorikken. Det gjør meg ingenting at disse spillerne forsvinner og dersom vi får anstendige summer for Gustav og Austin ser jeg heller at de forsvinner enn at de gpr gratis om et år. Ojo har en lengre kontrakt så der stiller det seg litt annnerledes. Vi skal heller ikke krisemaksimere ang muligheten for å mistede etablerte, Hannover følger sikkert et titalls spisser, mens det trolig er like sannsynlig at Austin og Gustav fullfører kontrakten som at de blir solgt.

osoerli

Når ein ser på lagbildet frå cupfinalen 2004 er det bare ein mann som framleis er i Brann, og han forsvinn no.  Det er bare 7 år sidan.  Synes det er synd det ikkje er meir kontinuitet.  Eg ønskjer meir kontinuitet i spelarstallen, og kunne tenkt meg både Holmvik og Haugsdal med vidare.  Sjøl om dei kanskje ikkje forsvarar ein plass i startoppstillinga til ein gullkandidat, iallefall ikkje heile tida, bør jo stallen innehalda 22-25 mann.  Synes begge forsvarar ein plass i ein slik stall.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ricky

Kontinuitet er greit nok, men er i utgangspunktet grunnleggende uenig i at vi bør ha kontinuitet på stallfyllet.

osoerli

Om Skars presenterer ein tropp på 25 mann til neste år der alle spelarane er betre enn, eller har større potensiale enn Holmvik og Haugsdal, så er det greit.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

November 02, 2011, 00:56:51 AM #56 Last Edit: November 02, 2011, 00:58:52 AM by krakra
25 mann? Brann har ikke råd til å ha 25 spillere i troppen hvor bunnivået er på Holmvik-nivå. Iallefall ikke hvis vi ønsker 4-5 klassespillere. En 25-mannstropp som ikke består av en god del talenter vil være temmelig middelmådig med dagens økonomi.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


Huff

Quote from: Xminator on November 19, 2011, 08:10:14 AM


Tror det er en litt forhastet å frykte karriærepunktum per nu, men skulle stortalentet være ferdig må Mohus ha utviklet seg voldsomt om han skal funke som en god nok andrekeeper. I de kampene jeg har sett av Mohus har han nemlig ikke vært i nærheten av TL-nivå, men nå har jeg ikke sett han spille siden juli/august 2010.

Huff

Da blir vel Sokolowski den 15.spilleren i stallen, framleis nok av plass altså, men maks en sentral midtbanespiller ekstra dersom ingen selges.

ostraume

Hvis vi ser på Austin som ren bonus så lukter det Soko - Bajter som DMer neste år. Vi har Barmen som en back-up, og trenger altså en spiller til her. Fortrinnsvis på høyt nivå da Soko/Bajter er skadeforfulgte karer.

Skulle Austin bli har vi god dekning med Austin/Bajter og Soko/Barmen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Det kommer jo ann på hvor Nordkvelle skal spille. Er han en av 4-5 som konkurrer om OM-plassen, en av fire som konkurrerer om DM, vår eneste gode høyrekant eller en av fire middelmådige "høyrekanter"?

Austin må uansett regnes som en del av stallen så lenge han faktisk er det.

Huff

Quote from: krakra on November 25, 2011, 13:43:13 PM
Det kommer jo ann på hvor Nordkvelle skal spille. Er han en av 4-5 som konkurrer om OM-plassen, en av fire som konkurrerer om DM, vår eneste gode høyrekant eller en av fire middelmådige "høyrekanter"?

Austin må uansett regnes som en del av stallen så lenge han faktisk er det.


Faen så dårlig stallplanlegging. Trodde endelig vi hadde lært av tidligere feil, er jo bare ett til to år siden halve stallen bestod av sentrale midtbanespillere over 30 med tempoproblemer.

Klaus_Brann

Og nå er ingen av de i nærheten av over 30, eller flere med store tempoproblemer. Ja, forferdelig dårlig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Quote from: Klaus_Brann on November 25, 2011, 15:25:08 PM
Og nå er ingen av de i nærheten av over 30, eller flere med store tempoproblemer. Ja, forferdelig dårlig.


Nja, vi har fremdeles Fakiri som ble hentet inn som sentral midtbane, men siden flyttet rundt pga at han var bås der og vi hadde an mass med sentrale midtbanespillere. Han er og treig og over 30.

Nå har vi én typisk kantspiller i Bentley, samtidig er følgende spillere klart best i en OM-rolle; Mjelde, Haugen, Guastavinho og Nordkvelle. Av de yngre talentene behersker vel både Barmen og Birkslund denne rollen i tillegg til Larsen som har spilt kant på a-laget. Tar en med Larsen (på kanten) og Barmen, har vi i neste års stall syv spillere som konkurrerer om en plass i treeren bak Ojo, fem av disse syv er klart best i den sentrale rollen, og en av de to kantene har sålangt spilt c. en halvtimes TL-fotball og foruten det i 3.div. Per nå har vi også hele to backer i stallen, hvorpå de ene er den overnevnte omskolerte midtbanespillere.

Fremdeles merkelig stallplanlegging.

Kjell249

Som jeg har nevnt i en tidligere tråd så bør vi rydde litt opp i stallen, og få inn spillertyper vi trenger. Haugen og Mjelde byttes mot Vilsvik på Godset. Gustav og Bentley selges, eller eventuelt brukes i en byttehandel med Hovland.

Da er forsvaret på plass. Så må vi bruke mye krefter og endel penger på å signere ny kontrakt med Austin. Der er sentral (defensiv) midtbane på plass . Så gjenstår 2 kantspillere, og en backup på spissplass. Bør være mulig å skaffe kvalitet for 5-6 millioner. Så kan vi la unggutter med fart, teknikk og villighet til å jobbe for laget være backuper på kantene.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

November 25, 2011, 15:56:40 PM #67 Last Edit: November 25, 2011, 16:03:47 PM by krakra
Selvfølgelig skal vi ikke gi bort Haugen. Idiotisk forslag. Ikke tror jeg Godset ville gått med på en slik byttehandel heller. Kvitter vi oss med Haugen, Mjelde og Guastavino vil vi plutselig ha en mangel på OMer. Da har vi bare nykommeren Nordkvelle igjen.

Vi kan gjerne kvitte oss med Mjelde fordi han er for dårlig. Hvis noen vil bytte ham med en god spiller som vi har bruk for så hadde det vært knall. Guastavino for en god spiller eller penger nok til en god spiller hadde også vært bra, fordi han trolig forsvinner neste sesong uansett. I tillegg er han for ustabil og jeg tror Skarsfjord gjør oss en bjørnetjeneste ved at spillet skal bygges så mye rundt en sånn spillertype.

Bentley vil jeg beholde. Han fortjener en sesong til med en skikkelig oppkjøring på å vise hva han kan. Det har historien hans i Odd gjort ham fortjent til.

Kjell249

Quote from: krakra on November 25, 2011, 15:56:40 PM
Selvfølgelig skal vi ikke gi bort Haugen. Idiotisk forslag. Ikke tror jeg Godset ville gått med på en slik byttehandel heller.

Gi bort Haugen? Hva er det du snakker om? Her er det snakk om å få en spiller med veldig mye høyere potensiale enn Haugen og Mjelde og som vi i tillegg trenger. Haugen og Mjelde tilfører desverre ikke så mye kvalitet for Brann, men tror de kan gjøre det for Godset. Godset var interessert i Haugen i forbindelse med en tidlig overgang for Nordkvelle. Så her er det muligheter. Usikker på om de er interessert i Mjelde, selv om han har vært bedre enn Haugen denne sesongen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Haugen har et vanvittig potensiale og skal ikke byttes vekk for Vilsvik. Godset er neppe interessert i å bytte vekk Vilsvik for Haugen heller og hvorfor de skal være interessert i Mjelde ser jeg ingen grunn til. Også en uaktuell avtale.

Haugen tilfører pasningsferdigheter. Han har potensialet til å bli en dominerende TL-spiller og bør satses på. Vi bør kvitte oss med to av OMene som uansett ikke har noen fremtid i Brann. Det er Mjelde og eventuelt Guastavino. Mjelde er for dårlig, Guastavino tviler jeg på forlenger, men jeg har egentlig ikke noen særlig tro på at han vil til noen annen norsk klubb heller. Jeg tror iallefall ikke han godtar en overgang til Sogndal.

brannl

Quote from: Kjell249 on November 25, 2011, 15:55:51 PM
Som jeg har nevnt i en tidligere tråd så bør vi rydde litt opp i stallen, og få inn spillertyper vi trenger. Haugen og Mjelde byttes mot Vilsvik på Godset. Gustav og Bentley selges, eller eventuelt brukes i en byttehandel med Hovland.

Da er forsvaret på plass. Så må vi bruke mye krefter og endel penger på å signere ny kontrakt med Austin. Der er sentral (defensiv) midtbane på plass . Så gjenstår 2 kantspillere, og en backup på spissplass. Bør være mulig å skaffe kvalitet for 5-6 millioner. Så kan vi la unggutter med fart, teknikk og villighet til å jobbe for laget være backuper på kantene.


For det første er det jo idiotisk å skal gi bort det største talentet fra Bergen, på mange mange år. Haugen skal selvfølgelig være i Brann i flere år framover.
For det andre vil nok ikke Vilsvik gå til brann, om han skal vekk fra Godset. Tror ikke han går til noen andre klubber fra Norge, og vertfall ikke Brann.
For det tredje så gjelder det samme for Hoveland. Er bare urealistisk å snakke om slike spillere til Brann. Tror verken vi er attraktive nok, eller har økonomi for å kjøpe spillere som Vilsvik og Hovland.

dudo

Hva faen skulle drive Diego og Bentley til å ville spille for Sogndal? Det er jo helt absurd hele innlegget ditt!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Haugen har potensiale til å bli bedre da han er ung og har stort talent. Mjelde er på topp av sin karriere og kan ikke bli noe bedre enn det han er. Likevel er han omtrent på det nivået Haugen er på nå, og Haugen har mye mer inne. Da bytter man ikke Haugen, Mjelde derimot har ingenting å gå på og kan byttes med Per Egil Flo. Offensive midtbanespillere har vi i fleng, venstreback er noe vi mangler. Samtidig kan Flo spille midtstopper. Ville vært genialt bytte for Brann.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Mjelde er en helt grei squad-spiller som kan steppe inn i mange roller. Jeg har ingenting imot å ha han med videre, men jeg vil ikke ha han med videre som en nøkkelspiller. Det vi trenger er en venstreback, en stopper, backup på spissplass og backup på DM. I den rekkefølgen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Joda, Mjelde er grei nok, men han spiller i en overbefolket posisjon og skal noen ut derifra er Mjelde mitt førstevalg.

krakra

En mulig førsteelver i en 4-1-2-1-2 diamant:


         Piotr
Sæv -  Zsolt - Grorud - Fakiri
             Austin
         Soko - Kvelle
              Haugen
    Guastavino - Ojo

Hatleking

Quote from: krakra on November 25, 2011, 16:42:46 PM
En mulig førsteelver i en 4-1-2-1-2 diamant:


         Piotr
Sæv -  Zsolt - Grorud - Fakiri
             Austin
         Soko - Kvelle
              Haugen
    Guastavino - Ojo


Heilt greitt, men viss me får eit par signeringar til, ser det betydeleg betre ut :)

Kjell249

Quote from: krakra on November 25, 2011, 16:09:01 PM
Haugen har et vanvittig potensiale og skal ikke byttes vekk for Vilsvik. Godset er neppe interessert i å bytte vekk Vilsvik for Haugen heller og hvorfor de skal være interessert i Mjelde ser jeg ingen grunn til. Også en uaktuell avtale.

Haugen tilfører pasningsferdigheter. Han har potensialet til å bli en dominerende TL-spiller og bør satses på. Vi bør kvitte oss med to av OMene som uansett ikke har noen fremtid i Brann. Det er Mjelde og eventuelt Guastavino. Mjelde er for dårlig, Guastavino tviler jeg på forlenger, men jeg har egentlig ikke noen særlig tro på at han vil til noen annen norsk klubb heller. Jeg tror iallefall ikke han godtar en overgang til Sogndal.

Du kan bare slutte å prate om at Haugen har et vanvittig potensiale for det har han ikke! I hvert fall til han begynner å vise noe tegn på det. Til det har han alt for store svakheter, både på fysikk, fart og villighet til å jobbe for laget.

Hvis han hadde hatt dette potensialet så hadde han i hvert fall vist det glimtvis i løpet av sesongen. Du som liker å bruke VG børsen som en kilde, så har Haugen 12 ganger spilt lenge nok til å få en karakter, og av disse så har han fått 6 eller bedre en gang. En gang!! 8,3% av gangene.

Mjelde som ikke akkurat er en dominerende skikkelse i tippeligaen og som du liker å karaktereisere som høyst middelmådig, har i 6 av 26 opptredener fått karakteren 6 eller høyere. Altså 23,1% av gangene.

Poenget er ikke en sammenligning med Mjelde, men hvis Haugen hadde hatt potensiale som du håper på og hadde hatt mulighet til å bli dominerende i TL, så hadde vi sett bevis for det allerede. Klart han innimellom sender noen flotte pasninger, men det gjorde Martin Knudsen, Tom Sanne og Tommy Knarvik også, uten at noen "beskyldte" de for å ha et enormt potensiale.

Det er lett å bli forumhelt, det er Cato Hansen og Migen Memelli gode eksempler på.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Quote from: Hatleking on November 25, 2011, 16:44:56 PM
Quote from: krakra on November 25, 2011, 16:42:46 PM
En mulig førsteelver i en 4-1-2-1-2 diamant:


         Piotr
Sæv -  Zsolt - Grorud - Fakiri
             Austin
         Soko - Kvelle
              Haugen
    Guastavino - Ojo


Heilt greitt, men viss me får eit par signeringar til, ser det betydeleg betre ut :)
Den offensive sekseren er bra hvis man får en god nok rollefordeling. Forsvarsfireren er betraktelig dårligere. Hva vi trenger avhenger av hvordan vi skal spille, men uansett trenger vi både en god stopper og en god back.

Kjell249

Quote from: dudo on November 25, 2011, 16:22:28 PM
Hva faen skulle drive Diego og Bentley til å ville spille for Sogndal? Det er jo helt absurd hele innlegget ditt!

Absurd? Innlegget er nok mer ønsketenkning enn realitet, desverre. Og et salg av Bentley og Diego vil nok ikke kunne finansiere Hovland.

Men at Bentley vil restarte karrrieren et sted han får tillit er ikke utenkelig, og for han er det nok ganske likegyldig om laget heter Odd eller Sogndal. For Gustav er nok ønske ganske sterkt om å komme seg til et varmere land.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

November 25, 2011, 16:52:36 PM #80 Last Edit: November 25, 2011, 16:54:52 PM by krakra
Quote from: Kjell249 on November 25, 2011, 16:46:15 PM
Quote from: krakra on November 25, 2011, 16:09:01 PM
Haugen har et vanvittig potensiale og skal ikke byttes vekk for Vilsvik. Godset er neppe interessert i å bytte vekk Vilsvik for Haugen heller og hvorfor de skal være interessert i Mjelde ser jeg ingen grunn til. Også en uaktuell avtale.

Haugen tilfører pasningsferdigheter. Han har potensialet til å bli en dominerende TL-spiller og bør satses på. Vi bør kvitte oss med to av OMene som uansett ikke har noen fremtid i Brann. Det er Mjelde og eventuelt Guastavino. Mjelde er for dårlig, Guastavino tviler jeg på forlenger, men jeg har egentlig ikke noen særlig tro på at han vil til noen annen norsk klubb heller. Jeg tror iallefall ikke han godtar en overgang til Sogndal.

Du kan bare slutte å prate om at Haugen har et vanvittig potensiale for det har han ikke! I hvert fall til han begynner å vise noe tegn på det. Til det har han alt for store svakheter, både på fysikk, fart og villighet til å jobbe for laget.

Hvis han hadde hatt dette potensialet så hadde han i hvert fall vist det glimtvis i løpet av sesongen. Du som liker å bruke VG børsen som en kilde, så har Haugen 12 ganger spilt lenge nok til å få en karakter, og av disse så har han fått 6 eller bedre en gang. En gang!! 8,3% av gangene.

Mjelde som ikke akkurat er en dominerende skikkelse i tippeligaen og som du liker å karaktereisere som høyst middelmådig, har i 6 av 26 opptredener fått karakteren 6 eller høyere. Altså 23,1% av gangene.

Poenget er ikke en sammenligning med Mjelde, men hvis Haugen hadde hatt potensiale som du håper på og hadde hatt mulighet til å bli dominerende i TL, så hadde vi sett bevis for det allerede. Klart han innimellom sender noen flotte pasninger, men det gjorde Martin Knudsen, Tom Sanne og Tommy Knarvik også, uten at noen "beskyldte" de for å ha et enormt potensiale.

Det er lett å bli forumhelt, det er Cato Hansen og Migen Memelli gode eksempler på.
Han har riktignok noen fysiske svakheter, men han er 19 år og det kommer seg nok. Han har så definitivt ingen tempomangler, selv om du stadig maser om at han må ha det fordi han ikke drar av motstanderen. Innsatsen har vært opp og ned, mot LSK var den veldig bra.

Haugen har glimtvis vist potensiale, men han har ikke akkurat fått all verdens med sjanser til å vise hva han er god for. Innhopp på 20-30 minutter i feil posisjon gjør det ikke veldig enkelt å spille til 6ere eller 7ere på børsen.

Det er ikke akkurat bare Brannsupportere som mener at Haugen har et veldig stort potensiale. De fleste som kjenner til ham er enige i det. Han var en av Adeccoligaens beste spillere som 18-åring i fjor, og kanskje den viktigste spilleren på et Løv-Hamlag som kjempet om opprykk. Han har ikke fått vist hva han er god nok i år. Delvis fordi han knapt har fått sjansen. Kampen mot LSK var hans første skikkelige mulighet. Den tok han ikke, men det betyr ikke at potensialet ikke er der og pasningen før straffen var det bra nivå på.

Og nei. Jeg liker ikke å bruke VG-børsen som kilde. Jeg liker å bruke samstemte, unisone spillerbørser som kilde. Jeg mener det sier noe når alle spillerbørsene er enige, som i at Austin er TLs beste spiller og at Cato Hansen er en av de aller dårligste. VG-børsen er kanskje den som er minst verdt av alle.


krakra

Quote from: Kjell249 on November 25, 2011, 16:50:50 PM
Quote from: dudo on November 25, 2011, 16:22:28 PM
Hva faen skulle drive Diego og Bentley til å ville spille for Sogndal? Det er jo helt absurd hele innlegget ditt!

Absurd? Innlegget er nok mer ønsketenkning enn realitet, desverre. Og et salg av Bentley og Diego vil nok ikke kunne finansiere Hovland.

Men at Bentley vil restarte karrrieren et sted han får tillit er ikke utenkelig, og for han er det nok ganske likegyldig om laget heter Odd eller Sogndal. For Gustav er nok ønske ganske sterkt om å komme seg til et varmere land.
Tror du virkelig det? Bentley som kanskje er TLs klareste mann på at han går etter pengene?

Churchill

Pri 1: klassestopper
Pri 2: venstre back
Pri 3: en troverdig Ojo-erstatter

Da kan vi synge om at gullet skal hjem igjen.
...we shall never surrender.

Kjell249

Quote from: krakra on November 25, 2011, 16:55:26 PM
Quote from: Kjell249 on November 25, 2011, 16:50:50 PM
Quote from: dudo on November 25, 2011, 16:22:28 PM
Hva faen skulle drive Diego og Bentley til å ville spille for Sogndal? Det er jo helt absurd hele innlegget ditt!

Absurd? Innlegget er nok mer ønsketenkning enn realitet, desverre. Og et salg av Bentley og Diego vil nok ikke kunne finansiere Hovland.

Men at Bentley vil restarte karrrieren et sted han får tillit er ikke utenkelig, og for han er det nok ganske likegyldig om laget heter Odd eller Sogndal. For Gustav er nok ønske ganske sterkt om å komme seg til et varmere land.
Tror du virkelig det? Bentley som kanskje er TLs klareste mann på at han går etter pengene?

Han var det etter å ha spilt en veldig bra sesong for Odd. Mulig tonen er en litt annen nå.

Enig i at Bentley er ok å beholde. Spesielt siden han potensielt har egenskaper som vi mangler i stallen. En vingspill som kan holde bredde og har mulighet til å komme seg rundt rundt på kanten å legge innlegg.

Vi er for mange på OM, og burde ideelt sett kvitte oss med noen av de for å styrke forsvaret. Mjelde er nok ikke verdt noen penger, og kan operere som back-up potet. Nordkvelle er helt ny og blir beholdt. Da står vi igjen med Gustav og Haugen. Begge har muligens videresalgsverdi, spesielt Gustav. Med Gustav vet vi at vi mister mye uforutsigbar offensiv kraft. Med Haugen mister vi nok veldig lite. Synd å si. I hvert fall neste år. Kanskje han om 2-3 år kan komme opp på bidragsnivå med Gustav, men det er høyst usikkert og ikke veldig sannsynlig.

Enig i at det er synd å selge en Bergenser og forumhelt, men Brann som lag ville nok kommet styrket ut.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Quote from: Huff on November 25, 2011, 15:52:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 25, 2011, 15:25:08 PM
Og nå er ingen av de i nærheten av over 30, eller flere med store tempoproblemer. Ja, forferdelig dårlig.


Nja, vi har fremdeles Fakiri som ble hentet inn som sentral midtbane, men siden flyttet rundt pga at han var bås der og vi hadde an mass med sentrale midtbanespillere. Han er og treig og over 30.


Han spiller jo ikke på midtbanen og har ikke gjort det på en god stund, så han kan ikke regnes med.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Det er lita tvil om at Haugen ikkje har løfta laget noko i år, og han har skuffa slik sett. Guten har hatt meir enn nok av minutt på bana til å prestere. Likevel er han berre 19 år, bergenser og er talentfull - talentfull til å bli veldig god viss forholda er rette. Guastavino kan me gjerne selgje for min del, men eg vil helst ha både Mjelde og Haugen.

krakra

Det er en skremmende kortsiktig tankegang du har. Ja, for 2012 ville det nok vært bedre å selge Haugen enn Guastavino, men i dagens markedet tror jeg virkelig ikke vi ville fått mange kronene for noen av dem.

Ser man bare et år lengre frem i tid er jeg derimot helt sikker på at det klokeste er å selge Guastavino. Både fordi jeg mener at det på ingen måte er usannsynelig at han blir en like god bidragsyter som Guastavino. Jeg tror tilogmed han kan bli bedre. Ikke nødvendigvis en bedre spiller, men en bedre OM. Problemet til Guastavino er at han er like uforutsigbar for medspillerne som for motstanderne. Men mest av alt fordi Guastavino neppe vil være Brannspiller i 2013 uansett.

krakra

Quote from: Hatleking on November 25, 2011, 17:12:52 PM
Det er lita tvil om at Haugen ikkje har løfta laget noko i år, og han har skuffa slik sett. Guten har hatt meir enn nok av minutt på bana til å prestere. Likevel er han berre 19 år, bergenser og er talentfull - talentfull til å bli veldig god viss forholda er rette. Guastavino kan me gjerne selgje for min del, men eg vil helst ha både Mjelde og Haugen.
Haugen har selvfølgelig ikke fått gode vilkår for å "løfte laget". Det skjønner du og. Ikke bare har han spilt lite, men spilletiden har vært spredd rundt på fire forskjellige posisjoner og den posisjonen han er best i er der han har spilt minst.

Det eneste argumentet jeg ser for å ikke kvitte oss med Mjelde er at vi neppe får penger for ham. Jeg lurer på hvor dyr han er i drift. Både Nordkvelle og Soko har alt Mjelde har, pluss mer.

Hatleking

Quote from: krakra on November 25, 2011, 17:14:46 PM
Quote from: Hatleking on November 25, 2011, 17:12:52 PM
Det er lita tvil om at Haugen ikkje har løfta laget noko i år, og han har skuffa slik sett. Guten har hatt meir enn nok av minutt på bana til å prestere. Likevel er han berre 19 år, bergenser og er talentfull - talentfull til å bli veldig god viss forholda er rette. Guastavino kan me gjerne selgje for min del, men eg vil helst ha både Mjelde og Haugen.
Haugen har selvfølgelig ikke fått gode vilkår for å "løfte laget". Det skjønner du og. Ikke bare har han spilt lite, men spilletiden har vært spredd rundt på fire forskjellige posisjoner og den posisjonen han er best i er der han har spilt minst.

Det eneste argumentet jeg ser for å ikke kvitte oss med Mjelde er at vi neppe får penger for ham. Jeg lurer på hvor dyr han er i drift. Både Nordkvelle og Soko har alt Mjelde har, pluss mer.


Kva meiner du her? Det er opp til kvar spelar som vert kasta inn og gripe sjansen. Skal me la Haugen spele fast berre fordi han kan slå gjennom etter kvart? Skarsfjord har ein plan. Tidleg i sesongen i år, skal eg vera einig med deg i at Haugen fekk for få sjansar. Han har likevel fått mykje speletid no i det siste, men har vore ganske så usynleg. Kreativitet med ball er vel spisskompetansa hans, og den eigenskapen mistar han ikkje om han må spele litt til høgre i bana - spesielt når det er i Brann sitt innoverkantsystem.

Troppen er no ganske så slank, og viss det vert Europa neste år, treng me spelarar. Mjelde er lokal, lojal og gjer alltid så godt han kan. Ein god spelar å ha i troppen.

krakra

November 25, 2011, 17:47:32 PM #89 Last Edit: November 25, 2011, 17:49:11 PM by krakra
Quote from: Hatleking on November 25, 2011, 17:43:03 PM
Quote from: krakra on November 25, 2011, 17:14:46 PM
Quote from: Hatleking on November 25, 2011, 17:12:52 PM
Det er lita tvil om at Haugen ikkje har løfta laget noko i år, og han har skuffa slik sett. Guten har hatt meir enn nok av minutt på bana til å prestere. Likevel er han berre 19 år, bergenser og er talentfull - talentfull til å bli veldig god viss forholda er rette. Guastavino kan me gjerne selgje for min del, men eg vil helst ha både Mjelde og Haugen.
Haugen har selvfølgelig ikke fått gode vilkår for å "løfte laget". Det skjønner du og. Ikke bare har han spilt lite, men spilletiden har vært spredd rundt på fire forskjellige posisjoner og den posisjonen han er best i er der han har spilt minst.

Det eneste argumentet jeg ser for å ikke kvitte oss med Mjelde er at vi neppe får penger for ham. Jeg lurer på hvor dyr han er i drift. Både Nordkvelle og Soko har alt Mjelde har, pluss mer.


Kva meiner du her? Det er opp til kvar spelar som vert kasta inn og gripe sjansen. Skal me la Haugen spele fast berre fordi han kan slå gjennom etter kvart? Skarsfjord har ein plan. Tidleg i sesongen i år, skal eg vera einig med deg i at Haugen fekk for få sjansar. Han har likevel fått mykje speletid no i det siste, men har vore ganske så usynleg. Kreativitet med ball er vel spisskompetansa hans, og den eigenskapen mistar han ikkje om han må spele litt til høgre i bana - spesielt når det er i Brann sitt innoverkantsystem.

Troppen er no ganske så slank, og viss det vert Europa neste år, treng me spelarar. Mjelde er lokal, lojal og gjer alltid så godt han kan. Ein god spelar å ha i troppen.
Jeg mener at han ikke har fått sjansen til å vise hva han kan. Lite spilletid, som stort sett har vært i feil posisjoner. Ja, hvorfor ikke? Vi gjorde det med Bentley. Han kunne i det minste fått spille der han er best, i større grad. det er ikke verre enn at Skarsfjord kunne vraket ham hvis prestasjonene eller utviklingen var for dårlig.

Klart det er forskjell for en playmaker å spille sentralt enn å spille på kanten. Da må du forholde deg til medspillerne på en helt annen måte. Det er egentlig ingenting å diskutere. Du ser det samme med både Mjelde og Guastavino. De er dårligere på kanten enn sentralt.

Hvis vi skal til Europa håper jeg iallefall ikke at Mjelde blir en sentral spiller. Han gjør sitt beste ja, men det er sjeldent spesielt bra. Han spiller i en rolle hvor vi har god dekning og har ingen kvaliteter som ikke andre i stallen har.

Huff

Quote from: krakra on November 25, 2011, 16:46:23 PM
Quote from: Hatleking on November 25, 2011, 16:44:56 PM
Quote from: krakra on November 25, 2011, 16:42:46 PM
En mulig førsteelver i en 4-1-2-1-2 diamant:


         Piotr
Sæv -  Zsolt - Grorud - Fakiri
             Austin
         Soko - Kvelle
              Haugen
    Guastavino - Ojo


Heilt greitt, men viss me får eit par signeringar til, ser det betydeleg betre ut :)
Den offensive sekseren er bra hvis man får en god nok rollefordeling. Forsvarsfireren er betraktelig dårligere. Hva vi trenger avhenger av hvordan vi skal spille, men uansett trenger vi både en god stopper og en god back.


Denne startoppstillingen forutsetter enda en wingback (på venstre) men ellers er jeg enig, da ser det bra ut. Legger til at dersom Austin selges kan Bajter funke som hans erstatter bakerst, og da bør vi blqa opp litt for en skikkelig makker til Zsolt.

ostraume

Haugen har heller ikke imponert når han har fått sjansen i favorittposisjonen, og det har han jo gjort flere ganger. Han må gripe mulighetene om vi skal legge om og legge opp spillet etter Haugen som du ønsker.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

November 25, 2011, 19:12:22 PM #92 Last Edit: November 25, 2011, 19:21:52 PM by krakra
Han har fått én skikkelig sjanse. Der imponerte han ikke nei, men det er da ikke all verdens til mulighet. Ellers har han noen mindre innhopp i starten av sesongen. Stort sett samtlige innhopp i andre halvdel har vært på kant eller DM.

Når vi kan gi klippekort til Mjelde og Bentley. Hvorfor ikke la Haugen få 4-5 kamper på rad fra start?

Ellers så har han da overbevist i perioder. Han kom blant annet inn og avgjorde tre kamper på rad i vår favør, uten at det ga ham innpass i førsteelveren før noen runder senere. Da  måtte han spille på venstrekanten. Da fikk han et bitteliten periode med tillitt hvor han startet tre kamper på rad. Men på disse tre kampene spilte han i tre forskjellige posisjoner.

Giles

Soko er en god signering. Hvis han holder seg skadefri har han gode allround
egenskaper som midtbanespiller samtidig som han har et tungt skudd og gode pasningsferdigheter. Har potensiale til å bli en dominant spiller på midten.
Viktig at det fortsatt jobbes med riktig spillersammensetning slik at spillestilen kan endres i positiv retning neste år.
Forsvaret ser dessverre nokså tvilsomt ut, samme med kantspillere.

krakra

Førsteelveren, slik vi spiller i dag, trenger en ny stopper, v.back og høyrekant. Vi har to potensielt gode venstrekanter i Larsen og Bentley og jeg syns vi bare skal ta sjansen på at de holder inntil de tre andre posisjonene er forsterket iallefall. Vi mangler også mer bredde på spiss og DM. Jeg syns heller ikke breddespillerne på stopperplass er gode nok.

Jose Arrogantio

November 26, 2011, 01:51:44 AM #95 Last Edit: November 26, 2011, 02:09:42 AM by Jose Arrogantio
Quote from: krakra on November 25, 2011, 16:42:46 PM
En mulig førsteelver i en 4-1-2-1-2 diamant:


         Piotr
Sæv -  Zsolt - Grorud - Fakiri
             Austin
         Soko - Kvelle
              Haugen
    Guastavino - Ojo


Hvis vi først skal drømme:

Ville likt en 4-3-3 a'la

              Piotr
Sæv - Zsolt - Grorud (Yaw)  - Fakiri
           Austin (Bajter)
   Soko (Barmen) - Nordkvelle (Haugen, Mjelde)
Guastavino (Mjelde) - Ojo - Bentley (Larsen)

i kamper vi venter å dominere.

Ville blitt selvmord mot RBK og Molde og dem, men tror det kunne blitt morsomt mot klubber som Sogndal og Hønefoss, i hvert fall i Bergen, hvor vi trenger færre defensive fibre. Kunne blitt lagt om til den kjente 4-2-3-1 mot større klubber, som den faktisk har funket fint mot, eller hvis vi trenger litt defensiv trygghet mot slutten. Bare flytt Bentley, Guastavino og Soko nedover et hakk, og Nordkvelle opp. Skulle gjerne hatt vinger som var litt bedre defensivt da, synd at Holmvik forsvinner.

(Parentes hvem som kunne blitt rotert inn i plasser).

Hatleking

Quote from: krakra on November 25, 2011, 19:58:21 PM
Førsteelveren, slik vi spiller i dag, trenger en ny stopper, v.back og høyrekant. Vi har to potensielt gode venstrekanter i Larsen og Bentley og jeg syns vi bare skal ta sjansen på at de holder inntil de tre andre posisjonene er forsterket iallefall. Vi mangler også mer bredde på spiss og DM. Jeg syns heller ikke breddespillerne på stopperplass er gode nok.


Flo, Hagen og Halvorsen er faktisk tre gode, billege alternativ her.

Lasaron

Jeg tror det er en høyst reell fare for at Labukas får kontrakt.

Når det ikke blir e-cup, holder det med 19 utespillere. Godt mulig at Skarsfjord tenker 20. Nå har vi 15, så vi trenger 4-5 til. Så vet vi at det er usikkert med Guastavino, Austin og Yaw. Da kan det fort bli mange som må inn. For at det ikke skal bli alt for mye nytt vil Labukas være et "trygt" valg for Rune. Dessuten er han gratis. Dessuten tror jeg Labukas selv har lyst.

Det er nitrist om han får forlenget, og ikke Haugsdal. Nitrist, og litt skremmende. Nitrist uansett, forsåvidt.
Tren på langskudd

viks

Om Labukas får ny kontrakt leverer jeg inn partokurtet....Den mannen er totalt ubrukelig, og virker jo i tillegg å være tilnærmet hjernedød.

Måten han kommer inn i kamper, fyker rundt uten mål og mening, og er på alle andre enn de rette plassene og i tillegg virker som en magnet på omdiskuterte situasjoner er jo intet annet enn bemerkelsesverdig...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krakra

Hvis Labukas får ny kontrakt skal jeg legge meg i intensiv styrketrening i morgen og se om jeg kan få kontrakt innen 2014.

Go Up