• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stallen 2018 - status

Started by Xminator, October 07, 2011, 10:26:05 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

October 07, 2011, 10:26:05 AM Last Edit: August 16, 2018, 16:48:13 PM by Xminator
Keepere:
1 Samuel Sahin-Radlinger
12 Markus Olsen Pettersen
(B) Emil Harloff

Forsvar:
3 Vito Wormgoor
15 Bismar Acosta
21 Ruben Kristiansen
17 Gilli Rolantsson Sørensen
2 Taijo Teniste
Christian Eggen Rismark
Tomas Grøgaard

Midtbane:
29 Kristoffer Barmen
8 Fredrik Haugen
Ruben Yttergård Jenssen
10 Amer Ordagic
7 Peter Orry Larsen
20 Haldor Stenevik (på lån eller ikke?)

Angrep:
18 Azar Karadas
11 Steffen Lie Skålevik
19 Deyvar Antonio Vegar Alvarez
25 Daniel Omova Braaten
Daouda Karamoko Bamba
27 Henrik Kjelsrud Johansen
22 Gilbert Koomson
14 Ludcinio Marengo

Utlån
Vidar Ari Jonsson

2019
Håkon Opdal
Kristoffer Løkberg



Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Hvordan har Næs vært i Løv-Ham? Kommer han til å bli brukbar for Brann?

Derabilo

Jeg er veldig spent på å se hvilken retning Brann staker ut. Her kan talentene sikre mye av bredden i stallen neste år: Skage, Grønner, Birkelund, Kalve.
Bergen ut av Norge -

Huff

Quote from: Jose Arrogantio on October 07, 2011, 11:07:37 AM
Hvordan har Næs vært i Løv-Ham? Kommer han til å bli brukbar for Brann?


Såvidt jeg vet har han ikke vært fast på et meget svakt Adeccolag. Om dette skyldes skader eller ikke er jeg mer usikker på, men han er nok ferdig i Brann. Er vel litt samme type som Barmen som er yngre og trolig bedre.

Xminator

Oppdatert med kontraktstatus for Barmen og Larsen. Fjernet Næs siden han ikke er nevnt blant tilgjengelige utespillere i dagens BT-artikkel.

14 utespillere under kontrakt, målet slik jeg skjønner det er 18-20 utespillere, der 16 skal ha "høy kvalitet" om vi skal være ett topplag. Så er spørsmålet hvor vi skal sette grensen for "høy kvalitet". Er det nivået til Austin/Guastavino/Ojo? Eller skal vi ned på Zsolt, eller enda lenger ned på nivået til Mjelde, Sævarsson, Fakiri eller Haugen? Hvilken bås skal Bentley settes i, en spiller som tross alt har scoret mye mål og assist i tippeligaen de to forrige sesongene? Nordkvelle?

Personlig vil jeg per dags dato regne 4 utespillere som gullkvalitet, 6 spillere (inkludert de 4 forrige) med medaljekvalitet og 11 utespillere som er på ett nivå som holder Brann borte fra nedrykk.

krakra

Høy kvalitet bør være gode TL-spillere. Zsolt, Austin, Ojo, Piotr og Guastavino. Bentley, Haugen, Bentley, Larsen er potensielt gode+ spillere. Sævarsson kan være god under de rette forhold. Resten er ikke gode nok for et lag med gullambisjoner.

Huff

Quote from: krakra on October 13, 2011, 08:34:01 AM
Høy kvalitet bør være gode TL-spillere. Zsolt, Austin, Ojo, Piotr og Guastavino. Bentley, Haugen, Bentley, Larsen er potensielt gode+ spillere. Sævarsson kan være god under de rette forhold. Resten er ikke gode nok for et lag med gullambisjoner.


Forsåvidt enig i at de førstnevnte fem er spillerne vi har med høy kvalitet, så da bør vi vel egentlig hente inn ellve spillere. Men, det kan ikke være dette Skars mener med høy kvalitet, for det er ingen andre lag i TL som er i nærheten av å ha seksten spillere av denne kvaliteten, ei heller Brann anno 2007.

De yngre har nok i alle fall potensiale. Haugen blir av meget høy kvalitet med den rette matchingen, Bentley har det vel og inne og øvretveit har sannsynligvis og talentet. Har og troen på larsen Barmen og på lengre sikt Birkelund og Kalve. Problemet er middelmådigheten som ikke blir bedre av de eldre spillerne holder fem høy kvalitet, seks om Nordkvelle er tilbake på 2010-nivå, men da skal han og brukes på OM...

Tok det som et positivt signal at Brann kvittet seg med en spiller swom beviselig holdt TL nivå (Holmvik), men som samtidig aldri hadde ''medaljeagspotensiale'', men samtidig har jo middelmådligheten Mjelde klippekort, og Skars hentet en Grorud til Brann som aldri blir mer enn en middelmådig stopper og da snakker vi i beste fall. Yaw har neppe potensialet til å bli noen storspiller, men han var nå allerede en middelmådighet og kunne trolig blitt bra.

krakra

Nå går ikke grensen ved de spillerne, men det er de eneste jeg anser som gode nok for et gullag. Haugen, Larsen, Barmen og Bentley kan bli gode nok. Hvis de satses på. Resten er for dårlige. Av dagens etablerte.

Onside !!!

Quote from: krakra on October 13, 2011, 11:05:38 AM
Nå går ikke grensen ved de spillerne, men det er de eneste jeg anser som gode nok for et gullag. Haugen, Larsen, Barmen og Bentley kan bli gode nok. Hvis de satses på. Resten er for dårlige. Av dagens etablerte.


Austin, Zsolt og Piotr, er ikke de gode nok for gullag i TL mener du?

ostraume

Quote from: Huff on October 13, 2011, 11:00:48 AM
Quote from: krakra on October 13, 2011, 08:34:01 AM
Høy kvalitet bør være gode TL-spillere. Zsolt, Austin, Ojo, Piotr og Guastavino. Bentley, Haugen, Bentley, Larsen er potensielt gode+ spillere. Sævarsson kan være god under de rette forhold. Resten er ikke gode nok for et lag med gullambisjoner.


Forsåvidt enig i at de førstnevnte fem er spillerne vi har med høy kvalitet, så da bør vi vel egentlig hente inn ellve spillere. Men, det kan ikke være dette Skars mener med høy kvalitet, for det er ingen andre lag i TL som er i nærheten av å ha seksten spillere av denne kvaliteten, ei heller Brann anno 2007.

De yngre har nok i alle fall potensiale. Haugen blir av meget høy kvalitet med den rette matchingen, Bentley har det vel og inne og øvretveit har sannsynligvis og talentet. Har og troen på larsen Barmen og på lengre sikt Birkelund og Kalve. Problemet er middelmådigheten som ikke blir bedre av de eldre spillerne holder fem høy kvalitet, seks om Nordkvelle er tilbake på 2010-nivå, men da skal han og brukes på OM...

Tok det som et positivt signal at Brann kvittet seg med en spiller swom beviselig holdt TL nivå (Holmvik), men som samtidig aldri hadde ''medaljeagspotensiale'', men samtidig har jo middelmådligheten Mjelde klippekort, og Skars hentet en Grorud til Brann som aldri blir mer enn en middelmådig stopper og da snakker vi i beste fall. Yaw har neppe potensialet til å bli noen storspiller, men han var nå allerede en middelmådighet og kunne trolig blitt bra.


Er det ikke litt tidlig å gi opp Grorud? Ikke mange kampene i TL han har, og han har da vist en del bra?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Zsolt er ikke på nivået til Guastavino/Austin/Ojo. Kampen mot VIF viser at Piotr har ett godt stykke igjen til å kunne være på det nivået.

Men la det være helt klart, om vi hadde 11 spillere som var like gode i tippeligasammenheng som Guastavino/Austin/Ojo, og 5 til på det nivået som Zsolt og Piotr representerer så hadde vi vunnet eliteserien ganske suverent. Bentley viste dette nivået de to foregående sesongene, i den formen hadde han vert like viktig som de tre.

Larsen og Haugen har ikke vist noe som er i nærheten av medaljenivå enda. Haugen er nok en spiller som ikke skal heve seg mye før han gjør noe slikt som PVM i fjor, det handler mest om tideler og marginer for hans vedkommende. Larsen har skuffet det vesle vi har sett. Dette var en spiller som skulle gjøre det ekstra, være frekk og ikke ha respekt. Det er langt langt til det nivået Huseklepp hadde da han overbeviste mot Birmingham og scoret mot FFK. Spørsmålet er om ekstremferdighetene er ekstreme nok til å dekke over svakhetene. Tiden får vise...

Joggi Bogga

Guastavino er jeg i ferd med å gi opp. Greit at han har tatt noen steg, men det er fortsatt veldig mye som mangler. Når vi i tillegg ser hvor dårlig vårt kollektive angrepsspill er og hvor mange involveringer Guastavino har, så er jeg ikke i tvil om at han er en del av problemet snarere enn løsningen på problemet. Samlet ser statistikken hans (7mål, 9 ass, 24 kamper) ikke så værst ut, men for en som nærmest har en fri offensiv rolle, skulle det bare mangle. Jeg tror uansett at vi ikke kommer oss noe særlig videre ved å dure på på den måten vi driver nå. Jeg hadde gladelig tatt en spiller som var mer opptatt av laget.

Guastavino er 28 år i neste sommervindu og må selges nå for å generere penger. Ny kontrakt blir veldig dyrt da han praktisk talt ikke vil ha videresalgspotensiale.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

dudo

Har Larsen skuffet? I all verden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: ostraume on October 13, 2011, 11:09:30 AM
Er det ikke litt tidlig å gi opp Grorud? Ikke mange kampene i TL han har, og han har da vist en del bra?


Han har vist at han er en helt middels stopper på det meste, ikke spesielt god,ikke spesielt svak, han kan for all del sikkert bli bedre, men mye bedre? Han er ingen ungdom. Hans styrker er vel at han er sterk og god i luften, ellers sliter han som mange andre mot raske tekniske rettvendte spisser. Achilleshelen er dog klareringene, her er han forferdelig svak, trolig den svakeste jeg har sett noengang. Suma sumarum; Holmviknivå.

Quote from: Xminator on October 13, 2011, 11:32:57 AM
Zsolt er ikke på nivået til Guastavino/Austin/Ojo. Kampen mot VIF viser at Piotr har ett godt stykke igjen til å kunne være på det nivået.

Men la det være helt klart, om vi hadde 11 spillere som var like gode i tippeligasammenheng som Guastavino/Austin/Ojo, og 5 til på det nivået som Zsolt og Piotr representerer så hadde vi vunnet eliteserien ganske suverent. Bentley viste dette nivået de to foregående sesongene, i den formen hadde han vert like viktig som de tre.

Larsen og Haugen har ikke vist noe som er i nærheten av medaljenivå enda. Haugen er nok en spiller som ikke skal heve seg mye før han gjør noe slikt som PVM i fjor, det handler mest om tideler og marginer for hans vedkommende. Larsen har skuffet det vesle vi har sett. Dette var en spiller som skulle gjøre det ekstra, være frekk og ikke ha respekt. Det er langt langt til det nivået Huseklepp hadde da han overbeviste mot Birmingham og scoret mot FFK. Spørsmålet er om ekstremferdighetene er ekstreme nok til å dekke over svakhetene. Tiden får vise...


Enig i at Zsolt ikke er like god som de tre førstnevnte, men vil likevel si han holder høy TL-kvaluitet med mindre listen ligges så høyt at vi kun skal ta med de tre førstnevnte, Skars mente tross alt at de beste lagene hadde seksten slike spillere. Forøvrig er jo heller ikke Ojo eller Gustav på Austinnivå heller, snarere nivået under, og magyaren og slaveren på nivået under der. Kan ikke bedømme potensialet til larsen og co skikkelig pga at jeg ikke har sett dem nok, men ut fra detlille jeg har sett vil jeg anta at de kan bli bedre enn middelmådghetene, da snakker vi ikke nødvendigvis Kleppnivå, men fra Zsolts nivå og oppover.

Poenget er at en ikke skal hente middelmådigheter som holder TL-nivået men som ikke har noen særlig mulighet til å bli bedre. En skal enten kjøpe spillere som allerede holder kvalitet eller spillere som har potensiale til å nå denne kvaliteten. Spillere i førstnevnte kategori har vi i utgangspunktet ikke råd til så en må hovedsakelig satse på kategiro to (potensiale) selv om blind høne tidvis finner kon (evt et strå i en gigantisk haug med nåler).

Nixon

Quote from: dudo on October 13, 2011, 12:23:07 PM
Har Larsen skuffet? I all verden.


Det spørs jo hvilke forventninger man hadde. Han har definitivt ikke hatt noen hakeslepp-innhopp, det er faktisk mulig selv med få minutter. Så potensiale sitt har han nok ikke fått vist.
Rød makt på Hansa

dudo

Han har hatt et par bra innhopp. Ikke hakeslepp, nei, men så har han vekslet mellom å være skadet og å rundspille tredjedivisjon. Jeg forventer mer av han til neste år, men det vi har sett har i mine øyne ikke stått tilbake for flere av de andre valgene vi har hatt på vingen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

October 13, 2011, 14:12:15 PM #19 Last Edit: October 13, 2011, 14:14:03 PM by krakra
Quote from: Xminator on October 13, 2011, 11:32:57 AM
Zsolt er ikke på nivået til Guastavino/Austin/Ojo. Kampen mot VIF viser at Piotr har ett godt stykke igjen til å kunne være på det nivået.

Men la det være helt klart, om vi hadde 11 spillere som var like gode i tippeligasammenheng som Guastavino/Austin/Ojo, og 5 til på det nivået som Zsolt og Piotr representerer så hadde vi vunnet eliteserien ganske suverent. Bentley viste dette nivået de to foregående sesongene, i den formen hadde han vert like viktig som de tre.

Larsen og Haugen har ikke vist noe som er i nærheten av medaljenivå enda. Haugen er nok en spiller som ikke skal heve seg mye før han gjør noe slikt som PVM i fjor, det handler mest om tideler og marginer for hans vedkommende. Larsen har skuffet det vesle vi har sett. Dette var en spiller som skulle gjøre det ekstra, være frekk og ikke ha respekt. Det er langt langt til det nivået Huseklepp hadde da han overbeviste mot Birmingham og scoret mot FFK. Spørsmålet er om ekstremferdighetene er ekstreme nok til å dekke over svakhetene. Tiden får vise...
"Det vesle" er jo stikkordet for Larsen. Han har jo knapt fått sjansen til å vise noe som helst. Han har vel tre innhopp i TL på 14, 15 og 9 minutter. I cupen fikk han et lengre innhopp. Der syns jeg han var god.

Forøvrig trenger ikke Zsolt være like god som Austin for å kunne kalles "bra TL-nivå". Han er over grensen, selv om han er nærmere enn de andre. Bentley, Larsen, Barmen og Haugen er de jeg mener ahr potensialet til å komme på det niviået, samt Sævarsson under de rette forutsetningene. Resten av laget tror jeg vil slite med å komme seg over middelmådig uansett hva de eller Brann gjør.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on October 13, 2011, 12:43:23 PM
Han har hatt et par bra innhopp. Ikke hakeslepp, nei, men så har han vekslet mellom å være skadet og å rundspille tredjedivisjon. Jeg forventer mer av han til neste år, men det vi har sett har i mine øyne ikke stått tilbake for flere av de andre valgene vi har hatt på vingen.


Absolutt ikke, og når vi ser hvordan Bentley har "prestert" i kamp etter kamp, burde Larsen fått mer spilletid.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Forskjellen ligger i at Bentley har prestert på ypperste tippeliganivå i to sesonger, Larsen har til nå bare prestert i forumets fantasiverden. Selv om det ikke er mange minuttene han (Larsen) har fått, så er det nok til å danne seg ett bilde av hva han står for. Det er selvsagt lov å håpe på at lotto-kupongen slår inn en gang til, men om dette var en afrikaner på prøvespill - der agenten har lovet at det er en spiller med fart og ferdigheter til å drible av både en og to, uten respekt for motstander - vel da hadde det vert flere enn meg som hadde sagt "neste". 2012 er kniven på strupen for Larsen.

roaldinho

Quote from: Xminator on October 14, 2011, 05:41:34 AM
2012 er kniven på strupen for Larsen.


Om det skal være sånn bør det også gjelde Bentley. Presterer han som i 2011 i 2012 bør han selges fortest mulig. Da er han bomkjøp på lik linje som Sjøhage, Kottila og diverse andre. Han bør heve seg betraktelig, og for min del kan man bare selge Mjelde nå, han er ikke bra nok for Brann som skal fremover.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Hvorfor er det det? Huseklepp blomstret jo ikke før han var eldre enn Larsen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on October 14, 2011, 06:26:07 AM
Hvorfor er det det? Huseklepp blomstret jo ikke før han var eldre enn Larsen.


Vet ikke om du svarte meg, men jeg er ikke enig med Xminator. Larsen bør få tid på seg, han har nesten ikke spilt og fått svært få sjanser. Bentley på sin side har fått veldig mange sjanser til å forbedre seg, og gjør han det ikke bedre i 2012 så ser jeg ingen fremtid for han i Brann.
Men jeg nevnte bare at om det skal gjelde Larsen så skal det iallefall gjelde Bentley også.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Nei nei, jeg svarte X, siden han mente at han kun får neste sesong på seg. Med Skarsfjords voldsomme bør han vel blomstre neste sesong...

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Da har Barmen signert, og vi er oppe i 14 utespillere hvorav 4 er bosman.
Tren på langskudd

Xminator

En ting som ikke går klart frem av Brann.no er hvor lange kontraktene er. Det ble sagt at de ble tilbudt en ettårs-kontrakt. Betyr det forlengelse på en eksisterende (dvs ut 2013) eller at de egentlig var på vei ut av kontrakt nå og med ny kontrakt er bundet til Brann ut 2012 - og kan forhandle fritt med hvem som helst til sommeren?

krakra

De var på kontrakter ut sesongen.

roaldinho

Bedre med 13 enn Erik Mjelde. Få denne sytepaven vekk nå, en gang for alle!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lister

Vil tippe kontraktsforslagene som lå inne gjaldt fra utgangen av eksisterende kontrakt.
Dvs. ut 2012
Guinness - Makes you drunk

osoerli

Skarsfjord må snarast mogleg utbasunera for heile verden at i 2012 skal Brann spela 4-4-2.
Ellers er det ikkje ein spiss i verden som vil koma til Brann.
Og vi treng uansett minst 2 nye.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Quote from: krakra on October 17, 2011, 13:16:15 PM
De var på kontrakter ut sesongen.


Da putter jeg bosman bak Larsen igjen.

brann:)

Blir mange nye utskiftinger til neste år.

Haugsdal, Opdal og Holmvik har fått beskjeden.
Yaw har fått klarsignal på at han kan finne seg ny klubb.
Ojo er ønsket av Hannover: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5776577.ece
Får Kalvenes ny kontrakt?
Hva skjer med våre to innlånte?

Her ligger det an til at kanskje hele 8 spillere forsvinner. Vi er bare i oktober.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Jose Arrogantio

Håper de går for han Moas bror i stedet. Brann kan ikke selge Ojo sånn stallen er nå.

krakra

October 20, 2011, 08:19:44 AM #35 Last Edit: October 20, 2011, 08:21:46 AM by krakra
Kalvenes er dårlig, Yaw og Haugsdal blir uansett ikke satset på, Opdal er ikke god nok, Tadas er ubrukelig og Bajter er bare skadet. Holmvik skulle jeg veldig gjerne sett videre på en billig kontrakt.

Ojo tror jeg neppe forsvinner med mindre Hannover legger gode penger på bordet. Det er veldig langt mellom interesse og bud. Forutenom ham, og kanskje Holmvik, forsvinner det stort sett bare spillere vi ikke har bruk for.

osoerli

Quote from: brann:) on October 20, 2011, 07:21:01 AM
Blir mange nye utskiftinger til neste år.

Haugsdal, Opdal og Holmvik har fått beskjeden.
Yaw har fått klarsignal på at han kan finne seg ny klubb.
Ojo er ønsket av Hannover: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5776577.ece
Får Kalvenes ny kontrakt?
Hva skjer med våre to innlånte?

Her ligger det an til at kanskje hele 8 spillere forsvinner. Vi er bare i oktober.

Skarsfjord gleder seg sikkert noe sinnsykt over at han då kan gje meir speletid til dei unge lokale.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

brann:)

Quote from: osoerli on October 20, 2011, 08:31:41 AM
Quote from: brann:) on October 20, 2011, 07:21:01 AM
Blir mange nye utskiftinger til neste år.

Haugsdal, Opdal og Holmvik har fått beskjeden.
Yaw har fått klarsignal på at han kan finne seg ny klubb.
Ojo er ønsket av Hannover: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5776577.ece
Får Kalvenes ny kontrakt?
Hva skjer med våre to innlånte?

Her ligger det an til at kanskje hele 8 spillere forsvinner. Vi er bare i oktober.

Skarsfjord gleder seg sikkert noe sinnsykt over at han då kan gje meir speletid til dei unge lokale.


Det kommer vel snart en nyhet på brann.no om at Skarsfjord vil bruke mye mer talent på banen neste år grunnet tynn stall. Men vi vet alle ka som kommer til å skje.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

ostraume

Quote from: krakra on October 20, 2011, 08:19:44 AM
Kalvenes er dårlig, Yaw og Haugsdal blir uansett ikke satset på, Opdal er ikke god nok, Tadas er ubrukelig og Bajter er bare skadet. Holmvik skulle jeg veldig gjerne sett videre på en billig kontrakt.



Vil du virkelig se Holmvik videre? Grei spiller, for all del, men han holder vel ikke akkurat medaljenivå? Og så kan han fort holde neste års forum-helt-innbytter Larsen ute i kulden.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Han holder et helt greit backup-nivå. På nivå med Mjelde. Helt grei å ha i stallen hvis han hadde vært billig.

Trenger ikke holde Larsen ute i kulden. Han kan spille fast.

Joggi Bogga

October 20, 2011, 09:36:48 AM #40 Last Edit: October 20, 2011, 09:38:22 AM by Joggi Bogga
Quote from: Jose Arrogantio on October 20, 2011, 08:05:29 AM
Håper de går for han Moas bror i stedet. Brann kan ikke selge Ojo sånn stallen er nå.


Så klart vi kan selge Ojo. Alle spillere skal selges om budet er godt nok. Husk at vi kontinuerlig arbeider med kartlegging av spillere som passer inn i vår rendyrkede spillestil. Det gjelder enten de er ment å gå rett inn på A-laget eller om de går inn på opplæringslaget. Vårt rekruttlag lærer opp spillerne til taktisk posisjonering og rolletenkning i nøyaktig samme roller som de er tenkt å få i A-laget.

Vi er meget heldig stillt sånn sett og salg med verdi er således ikke et tilbakesteg for oss, men et springbrett til nye høyder.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Nixon

Quote from: krakra on October 20, 2011, 09:14:59 AMTrenger ikke holde Larsen ute i kulden. Han kan spille fast.


Skal Larsen spille fast neste år må han enten ta noen nye store steg i vinter, eller så blir Brannlaget dårligere enn i år. Håper på det første!
Rød makt på Hansa

krakra

Neh, syns ikke Larsen er noe særlig dårligere enn de som spiller kant for øyeblikket.

Lasaron

Hvor har dere dette med Yaw fra?
Tren på langskudd

nero

Hvis Ojo drar, har vi et stort problem, den er grei. Hele vårt "offensive spill" er jo bygd opp rundt ham (og Gustav). Uten Ojo ser det syltynt ut fremover.
Lions led by donkeys.

Gulløl

Quote from: Lasaron on October 20, 2011, 09:54:19 AM
Hvor har dere dette med Yaw fra?


Artikkel i BA i dag om at han har fått lov til å lete etter en ny klubb.

Det er vel ganske ventet at han kommer til å forsvinne etter så mye tid på benken. Så da ser det ut til at Brann trenger en ny spiller til, blir ganske store utskiftninger foran 2012 sesongen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Og det er bra. Stallen i fjor var i ferd med å råtne på rot og det er helt greit med en full overhaling over noen sesonger. Forutenom Ojo er det ingen klassespillere som forsvinner uansett.

Vi må bare være forsiktig så middelmådigheter ikke erstattes med andre middelmådigheter, Ojo, Torp, Piotr, Haugen, Bentley og Zsolt var gode kjøp i vinter i så måte. Enten veldig gode spillere, eller spillere med potensialet til å bli veldig gode. Eller begge deler. Tar gjerne et nytt vindu som i vinter. Vil helst unngå et vindu som i sommer. Både Bajter og Tadas har vært overflødige og få neppe forlenget kontrakt.

Jose Arrogantio

Quote from: Joggi Bogga on October 20, 2011, 09:36:48 AM
Quote from: Jose Arrogantio on October 20, 2011, 08:05:29 AM
Håper de går for han Moas bror i stedet. Brann kan ikke selge Ojo sånn stallen er nå.


Så klart vi kan selge Ojo. Alle spillere skal selges om budet er godt nok. Husk at vi kontinuerlig arbeider med kartlegging av spillere som passer inn i vår rendyrkede spillestil. Det gjelder enten de er ment å gå rett inn på A-laget eller om de går inn på opplæringslaget. Vårt rekruttlag lærer opp spillerne til taktisk posisjonering og rolletenkning i nøyaktig samme roller som de er tenkt å få i A-laget.

Vi er meget heldig stillt sånn sett og salg med verdi er således ikke et tilbakesteg for oss, men et springbrett til nye høyder.


Ja, men jeg stoler ikke på at vi får nok for ham til å klare erstatte en såpass viktig spiller i laget. Så langt har den kartleggingen ikke gitt stort bedre resultater enn Labukas.

dudo

Jeg regner i aller høyeste grad med at Joggi er noe ironisk i sitt innlegg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Håper at både Labukas og Bajiter forsvinner etter endt sesong, og godt å se at Brann avklarer med de spillerne de ikke ønsker eller som ikke får så mye spilletid. Er flere som kunne forsvunnet, men hvem gidder kjøpe Mjelde?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up